PDA

View Full Version : Fedor Emelianenko: 'Jiu-jitsu is nothing special -- my loss was caused by my personal



Devilprince
23-07-2010, 18:48
"Sambo is great. Jiu-jitsu is nothing special. We went over several jiu-jitsu guys like that before. I lost because of what happened. My loss was caused by my personal mistake in the cage… I lost my head. Wanted to finish it all as soon as possible. As far as the rumors about my last fight being set up... I was asked about it many times already. I will never go against my conscience and never betray my country like that. Money doesn't matter that much to me that I could lie to people. Since I lost to Werdum, it was meant to be. And I'm thankful to God it happened that way."

Fedor Emelianenko: 'Jiu-jitsu is nothing special -- my loss was caused by my personal mistake' - MMA Mania (http://www.mmamania.com/2010/7/23/1584128/fedor-emelianenko-jiu-jitsu-is)

Devilprince
23-07-2010, 18:50
"Sambo is great. Jiu-jitsu is nothing special. We went over several jiu-jitsu guys like that before. I lost because of what happened. My loss was caused by my personal mistake in the cage… I lost my head. Wanted to finish it all as soon as possible. As far as the rumors about my last fight being set up... I was asked about it many times already. I will never go against my conscience and never betray my country like that. Money doesn't matter that much to me that I could lie to people. Since I lost to Werdum, it was meant to be. And I'm thankful to God it happened that way."

Fedor Emelianenko: 'Jiu-jitsu is nothing special -- my loss was caused by my personal mistake' - MMA Mania (http://www.mmamania.com/2010/7/23/1584128/fedor-emelianenko-jiu-jitsu-is)

Briant
23-07-2010, 19:03
Hij heeft natuurlijk gelijk. Dat ie verloor is niet omdat sambo of hoe hij traint te kort komt. Als dat zo was dan had hij al veel eerder verloren. Iedereen verliest een keer en bij hem is het zo gebeurd. Verloor die van een kickboxer dan was het niet opeens omdat kickboxen zo'n betere stijl is dan Fedors stijl (kijk hoeveel hij er al ko gekregen heeft).

Budokan
23-07-2010, 21:12
Sambo is wel de completere stijl, slagen, stoten, worpen en grond komt allemaal aan bod. Er zijn maar weinig BJJ'ers echt goed staand, uitzonderingen zoals BJ Penn daargelaten. Die wint waarschijnlijk ook de tour de france als je hem een fiets geeft. Sambo is overall wel alround, eigenlijk raar dat het zo'n kleine sport is behalve in rusland. Hebben we in NL wel serieuze scholen die het aanbieden?

TOON
23-07-2010, 22:56
was gewoon een stomme fout....niets meer en niets minder....heeft niks met stijlen te maken...

ashi76
23-07-2010, 23:15
Hebben we in NL wel serieuze scholen die het (Sambo) aanbieden?

Goede vraag !
Moet zeggen dat ik er niet 1 ken...

Sadix
23-07-2010, 23:15
Sambo is wel de completere stijl, slagen, stoten, worpen en grond komt allemaal aan bod. Er zijn maar weinig BJJ'ers echt goed staand, uitzonderingen zoals BJ Penn daargelaten. Die wint waarschijnlijk ook de tour de france als je hem een fiets geeft. Sambo is overall wel alround, eigenlijk raar dat het zo'n kleine sport is behalve in rusland. Hebben we in NL wel serieuze scholen die het aanbieden?


hahaha heerlijk quote

NESCIO
23-07-2010, 23:37
Potdomme dat zou wat zijn..... BJ die de tour wint....

Slome
24-07-2010, 06:18
Goede vraag !
Moet zeggen dat ik er niet 1 ken...

zegt dat wat over sambo of over nederland

mdk
24-07-2010, 09:49
Hebben we in NL wel serieuze scholen die het aanbieden?

Chris Dolman is een samboworstelaar maar, weet niet of hij hier in NL lesgeeft/ les heeft gegeven.

rene1970
24-07-2010, 11:51
Chris Dolman is een samboworstelaar maar, weet niet of hij hier in NL lesgeeft/ les heeft gegeven.

Er wordt zeker lesgegeven in Sambo (Combat Sambo)...heb zelf 2 x meegedaan (paar jaar geleden) aan het NK Sambo (2e en 3e geworden).
Er is ook een website...zoek even op sambo nederland, dan moet je er wel op komen

arabic-sniper
24-07-2010, 11:54
Respect voor Fedor en ik vind het nog steeds echt jammer dat hij heeft verloren.. maar hij komt harder dan ooit terug, daar geloof ik in!

detje
25-07-2010, 02:10
het probleem voor fedor is dat er telkens weer mensen zijn die "van hem zouden kunnen winnen", zoals nu overeem en lesnar.. die zou hij beide nog even moeten verslaan en dan lekker met pensioen gaan.. heeft 'ie alleen van werdum verloren doordat 'ie zelf te "eager" was...fedor is en blijft de ongekroonde koning van het mixed martial arts

el mustafa
25-07-2010, 13:43
ik vind toch dat hij wat meer respect mag tonen!!!!
er was ook vaak geen respect voor hem en toen was er ook onbegrip!!!!
verder is ook gebleken dat hij ook kan verliezen(en niet van de beste)!!!!

sebastiaan
25-07-2010, 18:16
Sambo is wel de completere stijl, slagen, stoten, worpen en grond komt allemaal aan bod. Er zijn maar weinig BJJ'ers echt goed staand, uitzonderingen zoals BJ Penn daargelaten. Die wint waarschijnlijk ook de tour de france als je hem een fiets geeft. Sambo is overall wel alround, eigenlijk raar dat het zo'n kleine sport is behalve in rusland. Hebben we in NL wel serieuze scholen die het aanbieden?

Opzich maakt het niet uit hoe compleet je sport is, want als het goed is mix je meerdere sporten in mma ;)
(Fedor doet ook boksen met top bokstrainers etc)

Mule-Kick
26-07-2010, 12:09
Fedor heeft idd eerder bewezen BJJ Black Belts aan te kunnen. Raar dat mensen hier weer meteen een stijl vs stijl conflict van maken. Zoals hij zelf al aangeeft, hij maakte een fout. Shit happens.