PDA

View Full Version : Is Greg Jackson ruining MMA???



Ivo C.
27-07-2010, 09:52
Is Greg Jackson Ruining MMA? | Ultimate Fighter | Season : Is Greg Jackson Ruining MMA? | Spike (http://www.ultimatefighter.com/blog/is-greg-jackson-ruining-mma)

You know we live in a hard-to-please world when MMA fans start criticizing the guy who is considered to be one of the world's top pound-for-pound fighters for winning. We're talking about UFC welterweight champ Georges St-Pierre's five-round domination of #1 contender Dan Hardy back at UFC 111.
Some people called it the MMA version of hair conditioning: rinse and repeat. Of course, they were talking about GSP's take him down, ground and pound until he escapes, take him down again, ground and pound until he escapes, take him down, ground and pound... you get the idea.
Some fans said GSP was afraid to stand with Hardy, a fighter with knockout power and very good standup. This notion, while plausible, is absurd. GSP hasn't been afraid of anybody since his first bout with Matt Hughes so many years ago. What GSP may be afraid of, however, is losing — and shouldn't everybody in the fight game be?
Enter master strategist Greg Jackson, trainer of such stars as GSP, Jon Jones, Nate Marquardt, Rashad Evans, Leonard Garcia, Julie Kedzie, and Keith Jardine. Jackson will be an assistant coach on the upcoming season of "The Ultimate Fighter: Team GSP vs. Team Koscheck".
Jackson is considered the best trainer in MMA. He's a master when it comes to breaking down fights, looking at where a fighter is most comfortable, and then working on taking that fighter out of his comfort zone. When GSP beat up BJ Penn, the French Canadian talked afterward about neutralizing BJ's hand speed by putting his weight on his shoulders and tiring him out against the cage. By round four, Penn was so exhausted that his corner threw in the towel.
When Rashad Evans eked out a win over Rampage Jackson at UFC 114, fans were disappointed, even booing during the bout....

Mule-Kick
27-07-2010, 10:05
Onzin, inspelen op je eigen sterktes/zwaktes van je tegenstander is gewoon slim. Zn vechters nemen geen onnodig risico maar de resultaten zijn er ook naar

Ivo C.
27-07-2010, 10:08
maar wie wil 5 rondjes van lay n pray zien?
Dus soms een KO te zoeken is ook niet slecht voor de fans, omdat zij de vechters betaalen.

Mule-Kick
27-07-2010, 10:21
Wie van de Greg Jackson vechters vind jij een echte lay n prayer dan?
GSP is toch altijd vrij actief vind ik, tegen hardy had hij paar goeie submission attempt. Tegen Fitch en Koscheck was maybe wat saai maar dat zijn zelf sterke worstelaars die als ze de kans kregen hetzelfde bij hem gedaan hadden.
Jon Jones en Marquardt vind ik altijd spectaculair vechten.
Evans is laatste tijd wat voorzichter dat geef ik toe.

Wat echter ook meespeelt is dat gasten als GSP en Evans, de laatste tijd altijd om de titel of of titleshots vechten. Dan ga je gewoon minder risico nemen en proberen te winnen koste wat kost. Vrij logsich.

TOON
27-07-2010, 11:45
Wie van de Greg Jackson vechters vind jij een echte lay n prayer dan?
GSP is toch altijd vrij actief vind ik, tegen hardy had hij paar goeie submission attempt. Tegen Fitch en Koscheck was maybe wat saai maar dat zijn zelf sterke worstelaars die als ze de kans kregen hetzelfde bij hem gedaan hadden.
Jon Jones en Marquardt vind ik altijd spectaculair vechten.
Evans is laatste tijd wat voorzichter dat geef ik toe.

Wat echter ook meespeelt is dat gasten als GSP en Evans, de laatste tijd altijd om de titel of of titleshots vechten. Dan ga je gewoon minder risico nemen en proberen te winnen koste wat kost. Vrij logsich.

true...absoluut!

bryan
27-07-2010, 11:51
gelul... dat moet je takedown defense trainen en er voor zorgen dat ze dat niet kunnen doen.. en op Evans na vind ik die vechters totaal niet saai..

superfreak
27-07-2010, 12:05
Er is niets mis met slim vechten als het maar een totaal plaatje is. GSP loert heel de tijd op een takedown eenmaal daar dan blijft hij net genoeg bewegen op de grond zodat de scheids het niet opbreekt. Af en toe gaat hij dan ook voor een submission. Evans die heeft de skillset niet van GSP en sleept er af en toe een takedown uit maar kan zijn tegenstander dan niet op de grond houden gaat staan en probeerd dan weer hetzelfde. Stand and bang werkt voor hem niet dat zag je in de laatste ronde tegen Silva daar ging hij bij ko. dus nu gaat hij, zoals je zag bij Rampage, snel in en uit stoten. Geen ko stoten maar punten pakken. Ja sorry daar koop je geen ppv voor.

De verwijzing naar Marquardt, Jardin en nog wat andere gaat niet op. Want die volgen de gameplan niet altijd en gaan dus ook ko of worden gedomineerd door een Chael Sonnen.

Jon Jones heeft altijd een onorthodoxe stijl gehad. Hoop dat ze dat niet te veel uit hem halen.

dirk5
27-07-2010, 12:06
Als er iemand actief blijft op de grond is het GSP wel.

Beste voorbeeld hoe worstelen ook mooi kan zijn, Jake Shields daarintegen....

Emilio
27-07-2010, 14:06
wat een akelig artikel.

Greg Jackson is juist iemand waar ik respect voor heb. Die gast komt altijd met prachtige gameplans.

En het is toch juist vet om vechters totaal uit hun comfortzone te halen en ze volledig te domineren.....
Tuurlijk zie ik GSP ook liever meer finishen, maar je moet niet vergeten dat iedereen ook beter wordt in zaken als grounddefense/submissiondefense.
Doordat iedereen beter wordt wordt er een hoop tegen elkaar geneutraliseerd.

Het is niet voor niks dat het aantal submissions % afneemt de laatste jaren.

Verder moet je mensen pakken op hun zwakke punten ipv tegen hun sterke punten in te gaan. Denk dat niemand het verwijt als Couture over een maand zo snel mogelijk voor de takedown zal gaan tegen Toney..

Wiseguy
27-07-2010, 15:36
Ben het helemaal met het artikel eens. Vroeger keek ik echt uit naar gevechten van GSP maar vind het nu niet meer om aan te zien. Hetzelfde gaat ook op voor Evans. Ze mogen niet eens de guard passeren van hem. Slaat echt helemaal nergens op.

kooivechter
27-07-2010, 17:07
Wie van de Greg Jackson vechters vind jij een echte lay n prayer dan?
GSP is toch altijd vrij actief vind ik, tegen hardy had hij paar goeie submission attempt. Tegen Fitch en Koscheck was maybe wat saai maar dat zijn zelf sterke worstelaars die als ze de kans kregen hetzelfde bij hem gedaan hadden.
Jon Jones en Marquardt vind ik altijd spectaculair vechten.
Evans is laatste tijd wat voorzichter dat geef ik toe.

Wat echter ook meespeelt is dat gasten als GSP en Evans, de laatste tijd altijd om de titel of of titleshots vechten. Dan ga je gewoon minder risico nemen en proberen te winnen koste wat kost. Vrij logsich.

fitch en kosheck saai. weet niet naar welke partij jij hebt gekkeen. maar die partij tegen fitch vind ik een van de mooiste partijen die ik heb gezien in mma een en al actie. Maar je moet wel alle aspecten van mma tof vinden, anders vinden mensen het worstelgedeelte snel saai.