PDA

View Full Version : De Beste Heavyweight Divisie - UFC of Strikeforce?



wrestler_nl
27-07-2010, 15:08
Nu dat Josh Barnett ook bij Strikeforce heeft getekend , welke HW divisie heb je hoger 'ranked'?

UFC top 5:
Lesnar , Cain Velasques , Shane Carwin , Junior Dos Santos & Frank Mir

Strikeforce top 5:
Fedor , Werdum , Overeem , Josh Barnett & Antonio Silva



UFC andere vechters:
Cro Cop , Roy Nelson , Big Nog , Ben Rothwell , Gonzaga , Kongo, Patt Barry.

Strikeforce andere vechters:
Andrei Arlovski , Bobby Lashley , Brett Rogers, Sergei Kharitonov

:thup:

ondiep
27-07-2010, 15:09
SF

dirk5
27-07-2010, 15:14
Gaan we nu ook al topics 1 op 1 overnemen van sherdog? Zie de overeenkomsten :)

Better Heavyweight Division - Strikeforce or UFC?

--------------------------------------------------------------------------------

With the recent announcement that Josh Barnett has financially agreed to fight for Strikeforce, which promotion has the better heavyweight division, Strikeforce or the UFC?

UFC Top 5 Heavyweights:
Brock, Cain, JDS, Carwin, Mir

Strikeforce Top 5 Heavyweights:
Fedor, Werdum, Overeem, Antonio "Big Foot" Silva, Barnett (close to signing)

Other Contenders:
UFC: Nog, Roy Nelson, Rothwell, Duffee, Russow, Kongo, Gonzaga

Strikeforce: Arlovski, Rogers, Shane del Rosario, Lashley, Lavar Johnson, Sergei Kharitonov

Wiseguy
27-07-2010, 15:15
UFC

wrestler_nl
27-07-2010, 15:16
Ik vind dat de UFC de betere HW divisie heeft. Misschien als je de top 5 van beide organisaties vergelijkt lijkt het dat ze beide erg goede vechters hebben & dat hebben ze ook :-) maar de UFC heeft meer contenders buiten de top 5 & wat mij betreft hebben ze ook meer talentvolle , jonge vechters (zie: Struve, Duffee, Beltran, Russow)

Ivo C.
27-07-2010, 15:16
Hahahah!
That's lame copying 1:1 :D :D :D

Gaan we nu ook al topics 1 op 1 overnemen van sherdog?

Better Heavyweight Division - Strikeforce or UFC?

--------------------------------------------------------------------------------

With the recent announcement that Josh Barnett has financially agreed to fight for Strikeforce, which promotion has the better heavyweight division, Strikeforce or the UFC?

UFC Top 5 Heavyweights:
Brock, Cain, JDS, Carwin, Mir

Strikeforce Top 5 Heavyweights:
Fedor, Werdum, Overeem, Antonio "Big Foot" Silva, Barnett (close to signing)

Other Contenders:
UFC: Nog, Roy Nelson, Rothwell, Duffee, Russow, Kongo, Gonzaga

Strikeforce: Arlovski, Rogers, Shane del Rosario, Lashley, Lavar Johnson, Sergei Kharitonov

wrestler_nl
27-07-2010, 15:16
Gaan we nu ook al topics 1 op 1 overnemen van sherdog? Zie de overeenkomsten :)

Better Heavyweight Division - Strikeforce or UFC?

--------------------------------------------------------------------------------

With the recent announcement that Josh Barnett has financially agreed to fight for Strikeforce, which promotion has the better heavyweight division, Strikeforce or the UFC?

UFC Top 5 Heavyweights:
Brock, Cain, JDS, Carwin, Mir

Strikeforce Top 5 Heavyweights:
Fedor, Werdum, Overeem, Antonio "Big Foot" Silva, Barnett (close to signing)

Other Contenders:
UFC: Nog, Roy Nelson, Rothwell, Duffee, Russow, Kongo, Gonzaga

Strikeforce: Arlovski, Rogers, Shane del Rosario, Lashley, Lavar Johnson, Sergei Kharitonov


loool scherp (REPS) maar ik vond het wel interessant om te zien wat mixfight ervan vond.

lopez86
27-07-2010, 15:17
Gaan we nu ook al topics 1 op 1 overnemen van sherdog? Zie de overeenkomsten :)


x2.
Is langzaam aan een trend aan het worden.
Kunnen het beter sherdog.nl noemen.

Tony
27-07-2010, 15:19
Als ik beide organisaties zo naast elkaar zie staan vind ik dat Strikeforce op papier toch echt de betere HW's heeft.

blackadder
27-07-2010, 15:21
SF.

dirk5
27-07-2010, 15:23
Strikeforce, met Fedor en Ali hebben ze mijn inziens de nummers 1 en 2 in huis.

Ivo C.
27-07-2010, 15:23
Wie is nr 1 en wie de nr. 2???
Just asking...
Strikeforce, met Fedor en Ali hebben ze mijn inziens de nummers 1 en 2 in huis.

superfreak
27-07-2010, 15:25
Over het algemeen toch UFC denk ik. SF heeft wel een paar intressante namen als Overeem, Fedor en Werdum maar daar is dan ook alles mee gezegd. Zoals wordt gezegd heeft UFC ook meer opkomend talent. SF heeft dan wel Shane del rosario die doet het ook wel goed.

Mule-Kick
27-07-2010, 15:28
Hahaha laten we er vooral geen sherdog.nl van maken, vandaag weer eens gekeken op het heavyweight forum maar na 3 topics had ik het alweer gezien. Zoveel domheid,nuthugging en onnozelheid kan ik niet aan.

On-topic: vind het erg gelijk op gaan. Denk wel dat UFC de toekomst heeft met oa. Cain, JDS en Struve
Strikeforce heeft toch vooral gevestigde namen. Of Lashley moet eens laten zien wat ie kan tegen een echte tegenstander :P

dirk5
27-07-2010, 15:31
Wie is nr 1 en wie de nr. 2???
Just asking...

In mijn ogen:
1. Fedor
2. Ali

Slome
27-07-2010, 15:38
vragen naar de bekende weg....

redjuh
27-07-2010, 15:41
UFC by far

Fasada
27-07-2010, 16:01
Als je marketing gevoelig ben dan zeg je natuurlijk de UFC maar ik zelf denk echt dat Strikeforce de betere vechters heeft. Wel heeft UFC een veel diepere HW divisie zodat andere vechters er goed uit zien als ze winnen van een "nobody"

:)

Sadix
27-07-2010, 16:01
als je een top 10 zou maken zou UFC toch wel de betere vechters hebben.

Maar Fedor blijft Fedor, en wie Fedor heeft, kan altijd mee praten.

Maar toch hou ik het op de ufc.

Vinand
27-07-2010, 16:43
Sf heeft de betere vechters, UFC heeft een diepere rooster.

tonebizz
27-07-2010, 17:11
UFC baby!

Sendur
27-07-2010, 18:10
Liefst zie ik deze vechters in 1 HW division.

Naj85
27-07-2010, 19:16
Zoals eerder gezegd, SF heeft de 2 beste vechters van de wereld, Fedor de nr 1, Overeem nr 2.
dan hebben ze Werdum nog, maar voor de rest is er niet veel uitdaging voor deze 3, los van de partijen tegen elkaar.
UFC heeft meerderen toppers, dus ik kies voor de UFC

Petrosyan188
27-07-2010, 19:26
UFC..en niet een beetje ook.. Fedor allang over z'n top heen, werdum kreeg een pak rammel in de UFC en laat eigenlijk al het niveau zien van SF, bigfoot zou een gemiddelde UFC vechter zijn iemand die nooit meekan doen aan de top maar toch een leuk salarisje kan verdienen en barnett moeten we nog maar zien of die nog zo goed is eigenlijk is overeem de enige die echt mee zou kunnen doen om de knikkers bij de UFC

TOON
27-07-2010, 19:34
als je alleen naar de top5 kijkt is het gelijkwaardig....echter de UFC heeft een veel grotere groep goede vechters daarachter en een veel betere/slimmere marketing qua matchups e.d. Rogers verliest en mag daarna voor de titel....overeem vs fedor nog steeds niet gebeurd....werdum die nu niet voor de titel wil vechten tegen Overeem enz enz ....allemaal van die dingen waardoor ik zeg...UFC by FAR!

GilbertYvelFan24
27-07-2010, 21:30
Fedor allang over z'n top heen, werdum kreeg een pak rammel in de UFC en laat eigenlijk al het niveau zien van SF

Fedor:
Over zijn top?? Ja tuurlijk je verliest 1x en je bent over je top heen. Dus Machida is na de KO van Shogun ook over zijn top heen...

Werdum:
Pak rammel van JDS ja. Iedereen loopt weleens tegen een stoot op. En het is geen schande om van JDS te verliezen (overigens de enige x dat hij ooit op (T)KO verloor). Hij pakt ook gewoon 2x Napao. Dat doe je ook niet als je een koekenbakker bent.

Vind je mening niet echt onderbouwd. Maarja....

micha
27-07-2010, 21:34
SF

Petrosyan188
27-07-2010, 21:52
Fedor:
Over zijn top?? Ja tuurlijk je verliest 1x en je bent over je top heen. Dus Machida is na de KO van Shogun ook over zijn top heen...

Werdum:
Pak rammel van JDS ja. Iedereen loopt weleens tegen een stoot op. En het is geen schande om van JDS te verliezen (overigens de enige x dat hij ooit op (T)KO verloor). Hij pakt ook gewoon 2x Napao. Dat doe je ook niet als je een koekenbakker bent.

Vind je mening niet echt onderbouwd. Maarja....

fedor heb ik allang voor z'n match tegen werdum al over gezegd dat die over z'n top heen was en die partij tegen werdum was nog niet eens een bevesteging voor mij en werdum heeft natuurlijk niet door een stoot mijn vertrouwen verloren maar door zijn hele bijdrage aan de ufc... hij heeft daar helemaal niets laten zien dat hij een potentiele nummer 1 is gewoon een vechtertje die meekan doen met de middenmoot van de ufc en zijn zakken aardig kan vullen

T15Boxing
27-07-2010, 22:31
Overeem #2? Zo dan. Laat mij eens grote spieren kweken en Brett Rogers verslaan zodat ik de tweede beste ter wereld ben. En het feit dat hij Strikeforce kampioen is betekent ook weinig aangezien hij jaren lang zijn titel niet had verdedigt. Hij zal uiteindelijk #2 of beter kunnen worden maar momenteel heeft hij maar 1 goede Win.

En wat jullie hier doen is top 5 vergelijken van UFC en SF. Daarmee bepaal je absoluut niet wie de beste HW devisie heeft en dat was duidelijk een argument van een Fedor fan. Kijk maar naar de top 20 van beide, dan zie je gelijk dat UFC>SF.

Vandaan
27-07-2010, 23:17
UFC..en niet een beetje ook.. Fedor allang over z'n top heen, werdum kreeg een pak rammel in de UFC en laat eigenlijk al het niveau zien van SF

Wat zeg jij toch vaak een hoop onzin jonge. Fedor is over zijn top omdat hij 1 partij verliest? De man is 33, net zo oud als Brock die pas net begint. Als Fedor zou willen kan hij nog heel lang mee.
En Werdum heeft alleen een pak rammel gekregen tegen Dos Santos! Niet de minste. En Barnett kan het iedereen lastig maken.

Maar in ieder geval ik denk dat de HW division van SF en de UFC op dit moment heel dicht tegen elkaar aan ligt. Het mooie van de UFC op dit moment is dat ze iets meer jonge opkomende HW's hebben.

Petrosyan188
27-07-2010, 23:50
omg nu gaat iedereen me ineens verwijten dat ik fedor over zijn top vind omdat hij 1 match verloor... NOG EEN KEER ik riep dat allang voordat match!!

Vinand
28-07-2010, 00:24
omg nu gaat iedereen me ineens verwijten dat ik fedor over zijn top vind omdat hij 1 match verloor... NOG EEN KEER ik riep dat allang voordat
match!!

whahaha,, kansloze discussie dit... Jongens we weten onderhand toch wel dat we Petrosyan "troll" 188 nooit kunnen overtuigen hierzo :p

Mijn mening: Fedor is still the king, ik zie hem iedere ufc vechter verslaan. Ik kan me gewoon echt niet voorstellen hoe hij verslagen zou worden door Lesnar, Cain of Carwin... We hebben al gezien hoe triest en exposed carwin en lesnar zijn en als hun de beste van ufc moeten voorstellen...

Junior Dos Santos is naar mijn mening de beste vechter in de UFC. Ik heb echt een super indruk van hem. Alleen die kut Dana wil hem geen kans geven op de titel omdat hij geen amerikaan is. (effect van mma monopolie.) En ja, Werdum heeft van hem verloren door die uppercut... Maarja, hij heeft van de beste verloren uit de UFC, en dan, en volgens mij was hij niet gedumpt door de ufc, nee hij is weggegaan omdat hij niet akkoord wou gaan met het "nieuwe" contract van Dana...

Wiseguy
28-07-2010, 02:29
SF vs UFC zou wel een vette card opleveren

Fedor vs Brock
Overeem vs Dos Santos
Velasquez vs Barnett
Werdum vs Carwin
Bigfoot vs Mir

Mijn picks zijn: Fedor, Overeem, Velasquez, Carwin en Bigfoot dus bij nader inzien wint SF met 3-2

redjuh
28-07-2010, 02:34
nou petrosyan, volgens mij heb je dat nog nooit gezegd, en nu ineens nadat ie zgn verloren heeft..... ;-)

Tony
28-07-2010, 08:47
SF vs UFC zou wel een vette card opleveren

Fedor vs Brock
Overeem vs Dos Santos
Velasquez vs Barnett
Werdum vs Carwin
Bigfoot vs Mir

Mijn picks zijn: Fedor, Overeem, Velasquez, Carwin en Bigfoot dus bij nader inzien wint SF met 3-2

Doe mij maar:

Brock vs Overeem
Velasquez vs Fedor
Barnett vs Carwin
Werdum vs Mir
Bigfoot vs Dos Santos

TOON
28-07-2010, 09:54
wens is de vader van de gedachte aan de poll uitslag te zien.....SF kan qua HW divisie in mijn ogen niet tippen aan die van de UFC....als je puur naar individuele klasse van de vechters kijkt heb je in de top5 wat gelijkwaardige/betere vechters bij SF zitten wellicht, daar valt over te twisten....maar een HW divisie is wel meer dan alleen de klasse van de vechters, het is ook een kwestie wat je er mee doet....en daar slaat SF de plank helemaal mis, of dat aan SF ligt of aan de vechters, feit is en blijft als de UFC vind dat er een gevecht plaats moet vinden dit ook gebeurd....en dit is bij SF niet het geval....wie is er de baas bij SF? het management van de vechters bepalen volgens mij meer dan SF zelf...
fedor nog steeds niet voor de belt gevochten, rogers na een loss voor de titel tegen overeem, overeem 2 jaar niet z'n belt verdedigd.....das gewoon niet logisch....

UFC heeft veel meer te bieden, een grotere groep subtoppers, je leeft veel meer mee met vechters die eerst een behoorlijke winning strike neer meoten zetten alvorens voor de belt te kunnen gaan (op lesnar na dan :) ). SF is een voorbeeld dat je met een aantal wereldtoppers nog niet de oorlog hebt gewonnen....SF is wellicht op de goede weg, dat kan ook niet in een keer, maar voor nu heeft de HW divisie van UFC echt wel meer in de melk te brokkelen dan SF

El Bambino
28-07-2010, 12:46
omg nu gaat iedereen me ineens verwijten dat ik fedor over zijn top vind omdat hij 1 match verloor... NOG EEN KEER ik riep dat allang voordat match!!

Ik ben het 100% met jou eens. En trek je er niks aan van alle meningen, hier lopen zogenaamde kenners die riepen dat King Mo niks van bakte, dus neem ze niet serieus zou ik zeggen. Fedor is al een tijdje over zijn top, logisch ook als je zolang aan de top staat.

reefer
28-07-2010, 12:54
Fedor is al een tijdje over zijn top, logisch ook als je zolang aan de top staat.

Misschien is Fedor wel over "zijn" top,maar het niveau waar hij dan nu is beland is voor de meeste vechters toch echt nog te hoog gegrepen!

dirk5
28-07-2010, 13:43
feit is en blijft als de UFC vind dat er een gevecht plaats moet vinden dit ook gebeurd....en dit is bij SF niet het geval....wie is er de baas bij SF? het management van de vechters bepalen volgens mij meer dan SF zelf...
fedor nog steeds niet voor de belt gevochten, rogers na een loss voor de titel tegen overeem, overeem 2 jaar niet z'n belt verdedigd.....das gewoon niet logisch....



Loos argument, Couture mocht tegen Sylvia vechten voor de HW title nadat hij tegen Liddell had verloren voor de LHW title......

TOON
28-07-2010, 13:56
Loos argument, Couture mocht tegen Sylvia vechten voor de HW title nadat hij tegen Liddell had verloren voor de LHW title......

door de bank genomen he Dirk....en dat was in 2006/2007 ofzo.....denk dat je het met me eens bent dat de HW divisie bij de UFC in kwaliteit is toegenomen de afgelopen jaren...

mean machine
28-07-2010, 18:59
door de bank genomen he Dirk....en dat was in 2006/2007 ofzo.....denk dat je het met me eens bent dat de HW divisie bij de UFC in kwaliteit is toegenomen de afgelopen jaren...


die is zo toegenomen dat de contender (carwin)na 1 ronde al niet meer kon )de huidige kampioen van dana een jaartje vrij gekregen had om zn roid gehalte weer op level te krijgen .(daarna een mir achtig verhaal in de wereld helpen om hem nog populairder te maken en een ppv hit is born.
neemt niet weg dat ufc de beste productie heeft en rogan die het perfect weergeeft ,marketing top en de nodige evenementen het compleet maakt tot een super machine en ppv verkoopt .


het enige goeie antwoord in mijn ogen is van

whahaha,, kansloze discussie dit... Jongens we weten onderhand toch wel dat we Petrosyan "troll" 188 nooit kunnen overtuigen hierzo :p

Mijn mening: Fedor is still the king, ik zie hem iedere ufc vechter verslaan. Ik kan me gewoon echt niet voorstellen hoe hij verslagen zou worden door Lesnar, Cain of Carwin... We hebben al gezien hoe triest en exposed carwin en lesnar zijn en als hun de beste van ufc moeten voorstellen...

Junior Dos Santos is naar mijn mening de beste vechter in de UFC. Ik heb echt een super indruk van hem. Alleen die kut Dana wil hem geen kans geven op de titel omdat hij geen amerikaan is. (effect van mma monopolie.) En ja, Werdum heeft van hem verloren door die uppercut... Maarja, hij heeft van de beste verloren uit de UFC, en dan, en volgens mij was hij niet gedumpt door de ufc, nee hij is weggegaan omdat hij niet akkoord wou gaan met het "nieuwe" contract van Dana...

wrestler_nl
28-07-2010, 21:31
Doe mij maar:

Brock vs Overeem
Velasquez vs Fedor
Barnett vs Carwin
Werdum vs Mir
Bigfoot vs Dos Santos

Het zou erg vet zijn als Mr.White en Cocker het voor elkaar zouden kunnen krijgen...
maar ik heb liever...
Dos Santos vs Barnett
Overeem vs Velasques
Lesnar vs Fedor
Big Foot vs Carwin
Werdum vs Mir

mean machine
29-07-2010, 05:17
Het zou erg vet zijn als Mr.White en Cocker het voor elkaar zouden kunnen krijgen...
maar ik heb liever...
Dos Santos vs Barnett
Overeem vs Velasques
Lesnar vs Fedor
Big Foot vs Carwin
Werdum vs Mir


zal pas mogelijk zijn als strikeforce net zoveel ppv verkoopt als ufc of dat endorce/sponsershipdeals de overhand krijgen als strikeforce mainstream blijft maar anders gaat dit niet gebeuren mischien als dana dood neervalt als lesnar verliest anders is de superbowl nog heel ver weg