PDA

View Full Version : Trainingskamp Superpro Samui in Thailand, wel of niet de moeite waard?



reat
03-08-2010, 20:50
Met deze thread wil ik mijn ervaring met trainingsstage plekken delen met de kickboks liefhebbers. Ik begeleid al sinds begin jaren negentig professionele atleten uit verschillende takken van sport (zwemmen, atletiek, voetbal, kickboksen) op trainingstages en wedstrijden. De meeste locaties waren veelal in warme streken zoals Portugal, Teneriffe, Lanzerotte, Mallorca, Jamaica, Suriname, Aruba, Miami, en ik ben vast nog een paar vergeten. Ik beoordeel daarbij altijd zo’n locatie op een aantal facetten die ik noodzakelijk vind. Een aantal belangrijke zaken aan een trainingstage plaats voor mijn sporters vind ik een goed krachthonk, flexibele trainingstijden, gezonde, verse en veilige eetfaciliteiten, privacy en ontspanningsmogelijkheden, hygiëne, hoogwaardige en betaalbare medische voorziening als er ongelukken gebeuren, sportmassage mogelijkheden en aantrekkelijke prijs-kwaliteit verhoudingen. Mijn afgelopen vakantie heb ik in Thailand doorgebracht, ik bezocht enkele malen het trainingskamp annex ressort van Superpro Samui op het eiland Koh Samui. Ik ben erg verrast geweest over de klantvriendelijke en professionele sfeer en aanpak aldaar. Het voldeed in mijn ogen volledig aan de voorwaarden van een trainingskamp. Met als extra faciliteiten mogelijkheden voor privé trainingen (handig als je eigen trainer er niet bij kan zijn). Wat mij extra opviel is dat een ieder met respect en evenveel aandacht werd behandeld, of je nou een super vechter was of een absolute beginner. Ik heb met bewondering gekeken hoe geduldig en creatief een thaise trainer een jochie van rond de 7 jaar die voor het eerst bokshandschoenen aanhad kon enthousiasmeren in de ring zonder dat ze elkaar verstonden. Ook sportieve gezinsleden of partners die niet willen kickboksen kunnen zich daar vermaken met de cardio en fitness toestellen. Het draait daar natuurlijk wel voornamelijk om vechtsporten (Muay-Thai en MMA). Groepstrainingen worden druk bezocht en er wordt door een ieder op elk niveau keihard getraind. Ik ben aldaar door een masseur behandeld die ik in de categorie allerbeste plaats (en geloof me, ik heb daar wel verstand van ik ben al 25 jaar fysio). Op het eiland heerst er een sfeer waar Muay-Thai een belangrijk onderdeel van entertainment is, elke week sfeervolle gala’s met aantrekkelijke partijen. Ik kan elke vechter (amateur of professional) deze locatie warm aanbevelen, het voldoet volledig aan mijn standaarden voor een geslaagde trainingstage.
De Nederlandse inbreng van het management aldaar maakt het voor de Nederlandse vechters al helemaal makkelijk op het eiland.
Enige nadeel is relatief gezien een kostbare reis daar naartoe, die weliswaar wordt gecompenseerd door de lage onderhouds- en huisvestingskosten.
By the way, ik heb erg genoten van mijn vakantie, Rayen Bindraban.

universele
04-08-2010, 01:24
Klinkt goed en lijkt me een top ervaring.

remco pardoel
04-08-2010, 01:31
Ze zijn heel serieus bezig bij Robbie.

Fightchick
04-08-2010, 12:20
Hmm, is dit reclame ofzo ;-) Maar idd, ik ben er ook geweest en het is er top. Moet wel zeggen dat ik ook bij andere kampen ben geweest in Thailand en dat daar wel de meer Thaise sfeer heerst. Bij Superpro trainen ook voornamelijk westerse mensen. Bij de andere kampen hadden de Thai de overhand. Maar dan heb ik het dus alleen over de sfeer, en niet het niveau want daar is niks op aan te merken.