PDA

View Full Version : STOP het ge-copy-paste van Sherdog



redjuh
04-08-2010, 14:25
Dit is een topic waarin ik mijn ongenoegen wil uiten over het ongelimiteerd overnemen en posten van topics van fora als sherdog ed. Iedere uitspraak van een vechter, elke aankondiging van een lame-ass undercard gevecht van 4 ufc's verder, wordt gepost. en nog niet eens de moeite om nav. het onderwerp een mogelijkheid voor discussie neer te zetten en/of een standpunt in te nemen of vraag te stellen.
Ik kan OOK fokking lezen, en heb daar niet een lame copy-paste topicje voor nodig. het wordt niet eens gedaan voor de mensen die niet zo goed zijn met de engelse taal, want de moeite, het te vertalen wordt niet genomen.
bovendien verdwijnen de topics die wél interessant zijn en of van nederlandse bodem, als sneeuw voor de zon van de voorpagina.
ik start vanaf nu met -reps voor elke topicstarter, die in de hierboven omschreven categorie valt.

wie is het hiermee eens? en wie niet? en waarom?

dietrik
04-08-2010, 14:30
Ik heb er absoluut geen problemen mee. Nieuws is nieuws, sherdog kom ik nooit en als het me niet boeit sla ik het over.

smike
04-08-2010, 14:31
Ik ben het ermee eens, er wordt sowieso veel te veel UFC gehyped hierzo. Al die filmpjes van middelmatige vechters met lame uitspraken begint op de WWE te lijken, terwijl het daar nog leuk in elkaar geknutseld is voor de show, dit zouden toch echte goede gevechten moeten zijn, maar dat is niet zo.

Trouwens kappen met die Silva vs Sonnen topic crap, Sonnen is poep, gewoon een hype gecreerd door de pr people van UFC, blindgangers trappen er allemaal in!

steftheboxer
04-08-2010, 14:32
Aan de ene kant ben ik het absoluut met je eens, tegenwoordig wordt elke scheet hier gepost en vaak is het inderdaad niet interessant. Aan de andere kant zijn de Amerikaanse MMA sites vaak snel met scoops, nieuwtjes en leuke post waardoor ik soms ook dingen doorplaats, ook omdat waarschijnlijk niet iedereen deze sites in de gaten houdt. Ook is het zo dat Mixfight een forum is en sites als Sherdog, Cagepotato en Bloodyelbow nieuwssites met daarbij een forum. Wij ( de lezers van mixfight.nl ) zijn dus de mensen die de content leveren en in feite is het dus de bedoeling van een forum.

Ben het dus met je eens dat niet alles nieuwswaardig is maar dat komt door het open karakter van deze website.

redjuh
04-08-2010, 14:36
post dan niet alleen het nieuws in het engels, maar vertaal het ff en geef aan wat je ervan vindt!!! dan is het wat meer dan een memootje

Tony
04-08-2010, 14:40
Kan het me gedeeltelijk vinden in Redjuh's standpunt.

Ik post zelf regelmatig letterlijke artikels van bloodyelbow, mmamania en cagepotato. Maar zie tevens dat het soms echt overkill is.

Ik gooi een balletje op onder de admin's en moderators. Kijken of we een soort beleid kunnen vormen.

redjuh
04-08-2010, 14:55
er hoeft geen beleidswijziging te komen van mij, maar zoals ik aangegeven heb, maak daadwerkelijk een TOPIC en niet een onvertaald artikeltje van 5 regels en verder niks

Ivo C.
04-08-2010, 15:00
I don't read at sherdog forum so for me it's ok!

Garcia
04-08-2010, 15:01
Ben het er wel mee eens. Prima dat er zulke posts zijn, maar voeg er wel iets aan toe. Klakkeloos overnemen (soms maar 1 regel met link) vind ik not done!

dirk5
04-08-2010, 15:20
ik wil nieuws lezen omdat het nieuws is.

Ik hoef het niet te lezen als een van de mma vechters slecht heeft geslapen omdat er een scheet verkeerd zat. Niet elk bericht is ook daadwerkelijk nieuws (30 topics over wat Sonnen zegt).

Voor de mensen die hun postcount omhoog willen helpen is het leuk, maar van mij hoeft het niet.

Mule-Kick
04-08-2010, 15:29
Ben het met Redje eens, als je iets neerzet neem dan ook een standpunt in of stel er een vraag over. Nu krijgen we tig topics met 1 of 2 reacties omdat er eigenlijk alleen maar wat te lezen valt. Post je een interview ga dan ook in op wat degene zegt bv.

Uitzondering hierop vind ik echt nieuws zoals Dirk al aangaf: bv een gevecht dat wordt afgelast op laatste moment ofzo

Ik maak altijd een vast rondje over bepaalde sites: sherdog/fiveouncesofpain/cagepotato/bloodyelbow etc etc. dus meestal heb ik alle nieuwtjes wel al een x of 3 gelezen dus voor mij hoeft het niet op mixfight. Maar goed niet iedereen heeft zo veel tijd om te internetten op zn werk ;) dus er mag best dingen overgenomen worden en gepost maar probeer er dan wel een beetje effort in te steken ipv zomaar over copy-pasten.

Iggy
04-08-2010, 15:34
Als het niet interessant is dan verdwijnt het toch snel naar beneden. Dus ik heb er geen problemen mee.

Garcia
04-08-2010, 16:00
ik wil nieuws lezen omdat het nieuws is.

Ik hoef het niet te lezen als een van de mma vechters slecht heeft geslapen omdat er een scheet verkeerd zat. Niet elk bericht is ook daadwerkelijk nieuws (30 topics over wat Sonnen zegt).

Voor de mensen die hun postcount omhoog willen helpen is het leuk, maar van mij hoeft het niet.

Zo ben jij toch ook aan de 4k postcount gekomen ;-)

bazooka
04-08-2010, 16:12
ik heb er geen last van. Als je een topic niet wilt lezen dan klik je er toch niet op.

TOON
04-08-2010, 16:21
ik heb er geen last van. Als je een topic niet wilt lezen dan klik je er toch niet op.

klopt...en aangezien ik al jaren niet meer op sherdog kom kan ik het soms wel waarderen ook....open namelijk al bijna standaard geen topics waar Sonnen in staat....behalve die laatste dan weer :)

Facade
04-08-2010, 16:34
Ben het eens met Dirk dat wanneer iets nieuws is dit gepost kan worden, maar inderdaad niet elke scheet die iemand laat.
Dit stoort me echter niet dermate dat er direct bans en dergelijke hoeven te volgen zoals gevraagd in de poll. Misschien als één persoon het forum terroriseert met kansloze topics, dat dan actie kan worden ondernomen maar daar hoeven vast geen nieuwe richtlijnen voor te worden opgesteld(?) Soms zitten er ook wel daadwerkelijk nieuwswaardige dingen tussen en het zou jammer zijn als mensen die niet meer posten uit angst voor bans e.d.

Pahlavan
04-08-2010, 16:48
damn wat een gezeik zeg... als iemand een topic niet aanspreekt dan klikt ie er toch gewoon niet op?! of is dat iets teveel gevraagd?!

ik persoonlijk kom nooit op sherdog dus heb er ook geen last van

maartenjackie
04-08-2010, 19:10
Ik heb er absoluut geen problemen mee. Nieuws is nieuws, sherdog kom ik nooit en als het me niet boeit sla ik het over.


Helemaal mee eens, ik kom ook bijna nooit meer op sherdog dus ik vind het juist top om hier te lezen. Je bent een beetje aan het zeuren red, heb je al vakantie gehad?

maartenjackie
04-08-2010, 19:12
Maak anders een sticky op het fora met mma nieuws. Korte berichtjes ofzo weetikhet

K3vin
04-08-2010, 19:33
ik heb er geen last van. Als je een topic niet wilt lezen dan klik je er toch niet op.
ben ik het wel mee eens.

Maak anders een sticky op het fora met mma nieuws. Korte berichtjes ofzo weetikhet
Lijkt me ook een goed idee.

CannieY
04-08-2010, 19:37
zullen we dan ook stoppen met het posten van "[...] hits the pads video" ? :P

Mickey
04-08-2010, 19:42
Ach jongens.. het is ook een beetje komkommertijd.. Het ligt rond deze tijd altijd een beetje op zn gat in Nederland dus zijn we overgeleverd aan het buitenlandse nieuws en dat wordt nou eenmaal gedomineerd door de UFC. Daarnaast wordt er ook veel meer nieuws en info gereleased door de UFC. Die lui hebben hun media apparaat goed op orde.

Persoonlijk vind ik de videos met interviews en bad blood hypes altijd wel wat hebben. Het terugverlangen naar "toen het nog underground was" is niet meer van deze tijd denk ik..
MMA = mainstream geworden en daar hoort de onzin soms bij. Dit is toch wat we wilden als fans? Acceptatie van de sport? Well there you have it.

Harrie Nak
04-08-2010, 19:44
Post count, reps, etc. kan me gestolen worden. Just don't touch my vCash!

Al met al een beetje overdreven, en al helemaal om hier een topic inclusief poll over aan te maken. Hoe bedoel je zinvolle bijdrage, lol. Je denkt toch niet dat ik het met jullie deel omdat ik topics openen zo leuk vind? Nu in ieder geval zeker niet meer.

Maar goed, mensen die met hun Speedtest showen in hun signature neem ik zoiezo al niet serieus. :fp:

TheCarnage
04-08-2010, 19:59
Mixfight.nl is het enige mma forum waar ik dagelijks kom en eigenlijk überhaubt kom (tenzij ik videos van gevechten zoek) dus ik ben blij dat er mensen zijn die de moeite nemen om wat dingen van andere fora te copy pasten zodat ik up to date blijf.

Sendur
04-08-2010, 20:04
ik wil nieuws lezen omdat het nieuws is.

Ik hoef het niet te lezen als een van de mma vechters slecht heeft geslapen omdat er een scheet verkeerd zat. Niet elk bericht is ook daadwerkelijk nieuws (30 topics over wat Sonnen zegt).

Voor de mensen die hun postcount omhoog willen helpen is het leuk, maar van mij hoeft het niet.

x2

off topic:
(fuck sonnen!!!!)

Slome
04-08-2010, 20:11
persoonlijk vindt ik t wel leuk om bij een post een foto'tje of background info te plaatsen,,, vindt t ook gewoon interessant, nee en niet of Shogun nog aan de diaree zit bijv. .. je begrijpt wat ik bedoel... en de ambiance van een threat wordt heel anders als de eerste post niet alleen een link (http://www.mixfight.nl/forum/dfgg) is....

vindt dit juist een van de krachten van Mixfight ..

redjuh
05-08-2010, 02:38
ja daarom valt alles in nl weer zo vies tegen

redjuh
05-08-2010, 02:40
zullen we dan ook stoppen met het posten van "[...] hits the pads video" ? :P

goed idee

Justinian
05-08-2010, 08:02
ja daarom valt alles in nl weer zo vies tegen
Je bent kennelijk in de minderheid, want ruim de helft vindt het prima. Moet wel zeggen dat ik het deels met je eens ben. Het zou een goede zaak zijn wanneer er niet alleen links of Engelstalige posts worden gecopy/paste, maar dat de poster er een begeleidende tekst bij schrijft in het Nederlands. Wat betreft '...hits the pads', niks mis mee als je het mij vraagt.

RayOmac
05-08-2010, 10:40
Ik gebruik mixfight als verzamel plek ik vind het handig dat mensen alles posten.
Lekker laten door gaan hoef ik zelf niet al die websites terug te zoeken.

steftheboxer
05-08-2010, 10:56
Ik gebruik mixfight als verzamel plek ik vind het handig dat mensen alles posten.
Lekker laten door gaan hoef ik zelf niet al die websites terug te zoeken.

Inderdaad! wat ik al eerder aangaf is dat het verzamelen van nieuwtjes en scoops van andere websites juist het bestaansrecht is van een site als mixfight.nl. Mixfight heeft geen betaalde redacteuren ( neem ik even aan ) die hier posten maar forumleden, door dit open karakter komt het soms voor dat er bullshit wordt gepost, maar als je dit aan banden gaat leggen zal Mixfight niet meer lang bestaan. Door ook de huidige opzet te gebruiken vindt er ook een soort van zelfregulering plaats, is het onderwerp niet interessant dan verdwijnt het naar dieper gelegen pagina's maar is het wel interessant zal het door de velen reacties op pagina één blijven.

Dus niks veranderen en alles blijven posten....

RayOmac
05-08-2010, 11:33
Ik denk dat ik namens veel lezers spreek als ik zeg dat Mixfight mijn MMA filter is en ik en andere met mij lui zijn en het makkelijk vinden dat wat er belangrijk is hier gepost wordt en vind je het niet interessant lees je het toch niet. En vind je zoals het gaat op dit forum onprettig ga je toch weg je hoeft niet te blijven. En kijk naar je poll de meerderheid spreekt JIJ bent de zwakste schakel en het probleem.

PinPoint
05-08-2010, 16:21
Poll zegt genoeg? slotje? :P

Biiyen
05-08-2010, 16:35
Kan me hier niet in vinden, vind je acties zelfs wazig... mensen -reps geven omdat ze 'nieuws' posten op een forum.

Wat jij non-news vind, dat vinden een hoop andere legitiem news! bv:
dat topic over Carwin die mogelijk de verliezer van JDS - Nelson gaat krijgen.
Shane Carwin Could Get Loser Of Dos Santos Vs. Nelson (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?106777-Shane-Carwin-Could-Get-Loser-Of-Dos-Santos-Vs.-Nelson)
Jij brand het af, ik verwelkom het. Ik geef de topic starter weer wat + reps om jou neg reps te compenseren.

Jij leest blijkbaar veel andere forum, ik niet. Dus hoogtepunten, nieuwsgaring en weetjedatjes zijn wat mij betreft welkom!

En mocht het rommel zijn dan is een forum heel erg democratisch en verdwijnt zo een topic vrij snel naar de achtergrond.


Dit is een topic waarin ik mijn ongenoegen wil uiten over het ongelimiteerd overnemen en posten van topics van fora als sherdog ed. Iedere uitspraak van een vechter, elke aankondiging van een lame-ass undercard gevecht van 4 ufc's verder, wordt gepost. en nog niet eens de moeite om nav. het onderwerp een mogelijkheid voor discussie neer te zetten en/of een standpunt in te nemen of vraag te stellen.
Ik kan OOK fokking lezen, en heb daar niet een lame copy-paste topicje voor nodig. het wordt niet eens gedaan voor de mensen die niet zo goed zijn met de engelse taal, want de moeite, het te vertalen wordt niet genomen.
bovendien verdwijnen de topics die wél interessant zijn en of van nederlandse bodem, als sneeuw voor de zon van de voorpagina.
ik start vanaf nu met -reps voor elke topicstarter, die in de hierboven omschreven categorie valt.

wie is het hiermee eens? en wie niet? en waarom?