PDA

View Full Version : Kickboksen of boksen voor stand-up MMA



Hejar
06-08-2010, 23:30
Laatst had ik het met iemand hierover.

Zelf vraag ik me af wat jullie beter vinden voor je stand-up kwaliteiten. Persoonlijk vind ik kickboksen beter, omdat je concentratie op de hele lichaam gericht is. Het heeft wel een degelijk nadeel. De stance van een kickbokser is rechter dan een mma stance. MMA stance is een beetje net als het boksen met licht gebogen rug.

Nopain85
06-08-2010, 23:40
Ik ben meer van het boksen maar je moet natuurlijk wel trappen leren blokken. Denk gewoon als bokser dat je veel losser bent en met goed voeten werk meer kans heb om een takedown te verdedigen. Kijk naar hardonk bijvoorbeeld hij staat meer stil dan dat die gaat bewegen en is dus veels te makkelijk naar de grond te brengen en yvel en manhoef zijn bijvoorbeeld weer veels te wild. Maarja toppers zoals overeem en mousasi doen het weer veel beter in mma vind ik , denk gewoon als je een top kickbokser bent zoals crocop in zijn pride tijd dat het ook heel effectief is. Gewoon beide doen .

SjorsWilms
06-08-2010, 23:53
Ehm, MMA is toch een eigen sport..? heb je dan niet een MMA stand up game ofzo? Of bedoel je dat je wil gaan Boksen/KB naast het MMA?

babyshock
07-08-2010, 00:53
MMA is mixed martial arts alle vechtsporten bij elkaar dus je heb gewoon van alles een beetje
Elke stance heeft zijn voordeel en nadeel je moet zelf uit proberen wat jij fijn vindt

dietrik
07-08-2010, 11:02
Als je je hand breekt tijdens het gevecht is het wel handig dat je ook lekker kan trappen.

Hejar
07-08-2010, 12:14
Ik vraag niet naar tips, maar naar jullie mening. Ik ben geen beginner:lol:
Maar wou gewoon weten wat jullie perspectief erop is.

redjuh
07-08-2010, 12:25
tae kwon do JONGEN

blackadder
07-08-2010, 12:25
KB.

iconian
07-08-2010, 12:33
training specifiek gericht op het mma gevecht, rekening houdend met alle transities en veranderingen van houding tijdens het contact. veel vanuit de buitenkant werken met voldoende afstand wanneer je het grondgevecht wilt mijden, anders kun je wat losser ingaan als je weet dat je niet bang bent om in de clinch naar de grond gewerkt te worden of dat je tegenstander ook graag bokst/kickbokst.

hangt van zoveel dingen af, zolang het maar effectief is kun je het staande werk aanpassen aan jouw stijl en die van je tegenstander

-=AL CAPONE=-
07-08-2010, 13:06
tae kwon do JONGEN

Waarom zo negatief over taekwondo, je leert er snel door trappen en het ziet er spectaculair uit! het publiek wil ook wat natuurlijk. als je dit combineert met boksen dan ben je qua standup een vrij effectieve vechter.

Ook veel toppers hebben een taekwondo achtergrond: Dan Hardy, Stephan Bonnar, Remco Pardoel, Cung Le, Bas Rutten en zelfs Fedor traint taekwondo voor het trappen. Natuurlijk icm andere sporten maar ik denk dat het een goede basis is.

redjuh
07-08-2010, 13:18
Waarom zo negatief over taekwondo, je leert er snel door trappen en het ziet er spectaculair uit! het publiek wil ook wat natuurlijk. als je dit combineert met boksen dan ben je qua standup een vrij effectieve vechter.

Ook veel toppers hebben een taekwondo achtergrond: Dan Hardy, Stephan Bonnar, Remco Pardoel, Cung Le, Bas Rutten en zelfs Fedor traint taekwondo voor het trappen. Natuurlijk icm andere sporten maar ik denk dat het een goede basis is.

ok hoe de fuck bedenk jij dat 'taekwondo jongen', gewoon een quote van new kids, impliceert dat ik negatief zou zijn over tkd...

-=AL CAPONE=-
07-08-2010, 13:46
ok mijn excuses dan ;) Kijk de new kids nooit dus wist niet dat het een quote daarvan was...

CannieY
07-08-2010, 13:59
*denkt aan forrest griffin v. rampage jackson, daarna aan shogun v. machida
kickboxen.

Briant
07-08-2010, 14:35
aanvallend zijn bokstechnieken veiliger omdat je minder balans opgeeft. Aan de andere kant zijn vooral low en middle kicks wel een sterk aanvalswapen. Om die te gebruiken moet je het risico nemen naar de grond te gaan. Ik zou dus alleen trappen als je je grond beter acht dan dat van je tegenstander.
verdedigend moet je op alles voorbereid zijn gelukkig kan je ook worsteltechnieken gebruiken en die dienen ook ter verdediging.

redjuh
07-08-2010, 15:01
ok mijn excuses dan ;) Kijk de new kids nooit dus wist niet dat het een quote daarvan was...

zou ik maar ns mee beginnen als ik jou was, want je weet niet wat je mist. de afl in kwestie is: Krasloten

Nopain85
07-08-2010, 15:26
*denkt aan forrest griffin v. rampage jackson, daarna aan shogun v. machida
kickboxen.

Zulk soort voorbeelden hebben we weinig aan , forrest is zo traag als me stront op zondag morgen en rampage heeft nog nooit een trap leren blokken. Kan je ook jds - yvel , jds-gonzaga en jds-struve als voorbeeld geven maar daar heb je niks aan. Je zal het toch zelf moeten doen.

CannieY
07-08-2010, 15:56
Zulk soort voorbeelden hebben we weinig aan , forrest is zo traag als me stront op zondag morgen en rampage heeft nog nooit een trap leren blokken. Kan je ook jds - yvel , jds-gonzaga en jds-struve als voorbeeld geven maar daar heb je niks aan. Je zal het toch zelf moeten doen.

de huidige en aankomende generatie MMA'ers hebben geen achtergrond in één tak vd sport. MMA = allround, dus daar hoort zowel kicks als het blokken van kicks bij. Die moet je beheersen.
Ik weet niet hoe jij op zondag scheit knul, maar forrest is toen met een prima gameplan UFC LHW champion geworden, dat telt zeker voor iets...

Nopain85
07-08-2010, 16:49
de huidige en aankomende generatie MMA'ers hebben geen achtergrond in één tak vd sport. MMA = allround, dus daar hoort zowel kicks als het blokken van kicks bij. Die moet je beheersen.
Ik weet niet hoe jij op zondag scheit knul, maar forrest is toen met een prima gameplan UFC LHW champion geworden, dat telt zeker voor iets...

Als je forrest als een kickbokser ziet klopt er al iets niet , en ik heb ook in me eerste post gezet dat het leren blokken van trappen belangrijk is knul . En hoe kom jij erbij dat de huidige vechters geen achtergrond in 1 sport hebben?

universele
07-08-2010, 20:59
ok hoe de fuck bedenk jij dat 'taekwondo jongen', gewoon een quote van new kids, impliceert dat ik negatief zou zijn over tkd...

Als jij met nunchaku's wil leren vechten moet je tae kwondo doen jonge, mijn neef heeft les gehad tot gele band en de rest heeft hij zichzelf geleerd.

Master tekst

redjuh
07-08-2010, 21:04
Als jij met nunchaku's wil leren vechten moet je tae kwondo doen jonge, mijn neef heeft les gehad tot gele band en de rest heeft hij zichzelf geleerd.

Master tekst

AMEN

universele
07-08-2010, 21:12
On topic.

Zoals eerder gezegd kan het beide maar denk ik dat gewoon boksen makkelijker bij mma past.
Maar trappen en het beter knie werk moet niet vergeten worden. ( dus mt moet ook niet vergeten worden)
Vooral vanuit de clinch of wanneer de tegen stander vast staat (in een hoek)

Wanneer iemand aan mij advies zou vragen zal ik hem/ haar eerst laten boksen, wanneer de boks basis er goed in zit mt erbij of over stappen naar mt.
Verder nog worstelen en bjj (grappling), dit met GnP en dirty Boksen
Maar wanneer iemand mma wil trainen gaat hij waarschijnlijk naar 1 trainer/school en zal deze alle aspecten langs laten komen.
Hopen dat dit matched met het geen dat de leerling wil.

Hopen dat er zo'n school in de buurt zit voor de gene die mma willen trainen.

Tommy v Wijngaarden
08-08-2010, 17:56
hier ben ik het niet helemaal mee eens, als je eerst aan mt begint leer je het totale pakket van de stand up dus het blokken van low kicks wordt er al vanaf het begin ingestampt. Als je eerst gaat boksen waar je voeten in een heel andere stand staan dan bij mt wen je jezelf die stijl aan en is het daarna heel moeilijk om je aan te passen en die low kicks ineens te gaan blokken.

Dus ik adviseer om eerst te beginnen met mt en daarna evt. erbij gaan boksen om je handen wat aan te scherpen.

The Bulldog
08-08-2010, 19:36
ik denk dat je vanaf het Mt meer moet omschakelen betreft voeten werk voor het staande werk van mma dan van het boksen naar het mma....

maar de wapens die je uit het mt leert te gebruiken zijn natuurlijk vreselijk bepalend in het staande gevecht....

T15Boxing
08-08-2010, 20:38
Boksen. Veel meer balans, veel minder risico's voor een takedown, je kunt sneller schade toebrengen, je kunt beter je hoofd verdedigen, beter voetwerk en ga zo maar door. Boksen owned.

blackadder
08-08-2010, 20:58
Wing Tsun.

willy123
08-08-2010, 22:18
zeker wing chun- daar krijg je ook een grotere reach van!
kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=2yOvyHUtOvI

niels
08-08-2010, 22:23
Ik ben toch van mening dat mt een goede basis is, kijk naar alistair hoe hij het combineerd. Het beste is natuurlijk mma standup training, waar je staand traint, maar we de dreigingen van een takedown, of eventueel clinch wil tegen gaan.

R.D.N
09-08-2010, 10:22
je moet gewoon allround zijn....................

Hejar
09-08-2010, 11:02
http://www.youtube.com/watch?v=7XxEgFbzigI&feature=related