PDA

View Full Version : Peter ''Hurricane'' Smit 2005 - 2010 R.I.P



Hammerkick
10-08-2010, 06:40
http://img704.imageshack.us/img704/8524/peter041.jpg (http://img704.imageshack.us/i/peter041.jpg/)

Aanstaande zondag 15 augustus, is het 5 jaar geleden,dat Peter’’Hurricane’’Smit is overleden. Ik hoop dat iedereen van Mixfight, hier iets moois over Peter schrijft en hem herinner als de fantastische vechter, die hij was.
R.I.P Peter

Mattie73
10-08-2010, 10:24
Peter was een vriend die helaas te vroeg is heen gegaan. Ik herinner me vooral de lol die je altijd met hem kon hebben. Overal waar Peter was, was het lachen geblazen.

Maar bovenal herinner ik me een kickbokser met een vechtershart waar je "U" tegen zegt. Velen toppers heeft hij verslagen.
Hij was de eerste Nederlander die in het hol van de leeuw vocht, in het Lumpini stadion waar hij Changpuek Kiatsongrit versloeg. Andre Mannaart, Leo de Snoo en vele andere heeft hij in memorabele wedstrijden verslagen.

Maar zijn finest hour beleefde hij, toen hij wereldkampioen werd door op KO van Rob Kaman te winnen in Tokio. Technisch gezien was Rob een betere kickbokser, maar om Peter te verslaan moest je uit een ander vaatje tappen. Wedstrijden van Peter waren altijd "van dik hout zaagt men planken". Voordat je Peter wilde verslaan moest je eerst 3 keer naar de hel en weer terug.

Er zou een rematch tegen Kaman in Dordrecht komen, maar helaas moest Kaman afzeggen wegens een blessure.

Peter RIP.

Sjaak
10-08-2010, 13:16
Wat gaat de tijd toch snel, alweer 5 jaar geleden pff

Peter je was voor mij een van de allerbeste kyokushin vechters ever (wat een kyokushin spirit) en daarnaast een wereldgozer die gewoon prettig gestoord was.

We missen je gozer maar zullen je nooit vergeten. Carla sterke deze week meissie.

Osu !!! Sjaak

hero
10-08-2010, 20:18
Wat gaat de tijd inderdaad snel zeg!

Hier een berichtje uit de "Betuwe"


In de jaren 80, toen ik nog in Dordrecht woonde, heb ik een aantal jaren getraind bij Budokai Vleesenbeek op de zuidendijk.

Na een tijdje mocht ik mee trainingen in het "tweede uur". Hier trainde Peter ook.

Ik weet nog goed dat Peter 15 ronde's moest sparen tegen telkens weer een verse nieuwe tegenstander.

Hierin was hij altijd sportief, welke niveau je ook had. Wat mij nog bijstaat is zijn inzet, spontaniteit en humor!

Ik heb nu 2 zonen (10 en 13 jaar) en ik heb hun de films op "You Tube" laten zien van een vechtsporter welke met heel veel inzet zowel Europees- als Wereldkampioen is geworden!

RIP Peter,

Hammerkick
13-08-2010, 11:26
Ik leerde Peter kennen in 1965, als jochie van 4 jaar. We zaten op dezelfde school en werden vrienden en groeiden op in dezelfde volksbuurt. Ik was 40 jaar vrienden met hem en die vriendschap betekend heel veel voor me. Ik mis hem heel erg !! Bedankt Peter, voor je eeuwige vriendschap !!

stefan
16-08-2010, 10:08
5 Jaar geleden alweer time flys, ik heb genoeg leuke herineringen aan hem over gehouden!

Jenny S
20-08-2010, 15:14
Hey Dirk, weet niet of je mij nog herinner maar ik kwam je samen met Sjaak tegen in Dordrecht aan de Papeterspad.

Hoorde net van Sjaak dat jij niet op de ceremonie was uitgenodigd op 15 augustus op het kerkhof bij Peter ???

Als er een wijd en zijd bekend is als Peter zijn beste vriend dan ben jij het wel en vind dit een schandalige zaak, maar goed er zijn wel meer van dit soort dingen gebeurt maar dat weet jij wel. Ik neem aan dat jij op je eigen manier naar Peter bent geweest. Wij zijn ook nog even snel langs gereden zijn graf ligt er heel mooi bij en wordt netjes onderhouden.

Een ieder en heel veel vechtsporters hebben op hun manier mooie herinneringen aan Peter.

Bedankt voor alle mooie stukjes, eerbetoons, artikelen en foto's over Peter