PDA

View Full Version : Mike Dolce says he'll fix thiago alves weight problems



Pahlavan
10-08-2010, 21:44
Mike Dolce Says He'll Fix Thiago Alves' Weight Problems for Good -- MMA Fighting (http://www.mmafighting.com/2010/08/10/mike-dolce-says-hell-fix-thiago-alves-weight-problems-for-good/)

precies wat hij nodig heeft volgens mij! want thiago is veel te kort om naar MW te gaan...
hij moet er gewoon voor zorgen dat hij ook tussen gevechten op zijn gewicht let en niet alleen 6/8 weken voor een gevecht.

The_Rock
10-08-2010, 22:06
Ik vind Alves niet te kort ..5,9 / 5,10. Maar hij vecht op 170 ..en weegt zelf 195? dat is absurd. Dan heb je echt wel professionele hulp nodig

Fyodor
10-08-2010, 22:11
Ik weet ook een manier om het voorgoed op te lossen... verhuizen naar de MW divisie!
Het kan toch nooit zo gezond zijn wat hij nu doet? Dat hij weigerde om die laatste halve pound te verliezen en liever 20%(!) inleverde zegt wel genoeg, hij zat denk ik op het randje.

dark
11-08-2010, 11:15
Lijkt erop dat Thiago zelf liever WW blijft.

Mule-Kick
11-08-2010, 12:05
Meeste WW vechters (ook in andere gewichtsklasses trouwens) lopen stukken zwaarder rond dan dat ze vechten. GSP zit ook op 185 ofzo. Als Alves zorgt dat ie op ook ergens rond dat gewicht komt dan is de cut een stuk makkelijker te maken als het tijd knokken is.

superfreak
11-08-2010, 13:47
Snap heel dat weight cutten eigenlijk niet zo. Is zo slecht voor je lichaam. je gaat er ook sneller ko door. Het is dat er maar weinig vechters in MMA en vooral in de UFC leverstoten geven. Want ben je zo moeilijk uitgedroogd geweest en je krijgt zo ene stoot die JDS van het weekend aan Roy Nelson gaf dan ben je ook snel klaar.
Wat gewicht verliezen voor een partij geloof ik nog wel maar 25 pounds is 12 kilo of zo op een al meer dan redelijk afgetraind persoon kan nooit goed voor je zijn.

Tony
11-08-2010, 13:52
Extreem weightcutting is echt iets typisch voor worstelaars in de USA. En de UFC heeft een sterke worstelbasis... you do the math.

appelsap
11-08-2010, 15:09
Extreem weightcutting is echt iets typisch voor worstelaars in de USA. En de UFC heeft een sterke worstelbasis... you do the math.

Maar Alves is een Braziliaan en traint met Brazilianen. Zijn probleem is volgens mij dat hij niet alleen paardenvlees eet tussen zijn gevechten. Hij loopt namelijk gewoon rond op 90 kilo, droog aan de haak, met zijn 1.75m. Hij kan zo aan de Mr.Olympia meedoen.