PDA

View Full Version : Interview William Diender over Fred Royers en over zijn toekomst.



Jones
17-08-2010, 10:06
http://www.fightingstars.nl/scripts/image.php?mode=fit&img=../posters/images/upload/img_4bd1c7872b8c023042010181503.jpg&width=400&height=600

Bron: Fighting Stars - Homepage (http://www.fightingstars.nl)

We volgden William Diender tijdens zijn intensieve krachttraining in zijn voorbereiding op zijn partij tegen Robin van Roosmalen. Na zijn slopende training hebben we hem nog wat vragen gesteld...lees verder

Je laatste partij was op 29 mei in de Amsterdam ArenA. Je verloor in de extra ronde op punten en de overwinning ging naar Askarov. Je was het er duidelijk niet mee eens. Hoe had jij de partij beleefd? En waarom had je voor jou gevoel gewonnen?

De partij tegen Askarov was een goede partij waar ik me goed voor heb voorbereidt. Deze partij heb ik weer samen getraind met mijn voormalige trainer Fred Royers, waar ik een lange tijd bij weg geweest ben. 3 weken lang heb ik samen met Fred getraind. Liever had ik dat ik al er eerder terecht kon maar dat was pas 3 weken voor mijn partij kortgesloten. Persoonlijk vond ik dat ik de partij na 3 rondes had gewonnen. Niet nipt, maar ik vond dat ik duidelijk gewonnen gehad. Alleen de 4de ronde had ik niet gewonnen. Dat komt doordat ik al helemaal stuk was. Ik wil geen excuses zoeken maar een week voor de partij woog ik nog 73kg. Daarna moest ik in de laatste week alleen maar zorgen dat ik op gewicht bleef, dus weinig eten en alleen drinken. Dus naast uithoudingsvermogen heb ik ook wat kracht ingeleverd. Het is geen excuus maar ik was na 3 ronden helemaal op. Maar aan de andere kant, na 3 ronden was de partij gewoon voor mij alleen de 4de ronde niet, maar dat is mijn kijk daarop.

Na Peter Aerts heb je verschillende trainers gehad. Waarom werkte het niet met Aerts?

Ik ben nog steeds bij Peter Aerts. Peter heeft het ook erg druk met zijn eigen carrière. Ik loop veel met Peter en af toe sparren we samen. Ik heb inderdaad veel trainers maar nu train ik bij Fred Royers. 80% van de tijd train ik bij Fred en dat komt omdat hij me op tactisch gebied gaat bij leren. Iedereen weet dat ik kan vechten en stoten kan uitdelen en incasseren maar het tactische gedeelte moet nog beter. En mijn inziens is Fred daar het beste in om me dat bij te leren. Zodoende ben ik weer terug bij Royers en tijdens de partij tegen Askarov was dat wel naar voren gekomen dat ik ook tactisch goed ben. Ik heb ook minder geïncasseerd, klappen genomen die niet nodig waren.

Je bent een beukert, een jongen die het liefst zijn tegenstander sloopt. Maar met de technische vechters van nu is dat een lastig karwei. Is je techniek nog effectief of verander je van strategie en pas je jezelf aan je tegenstander aan?

De reden dat ik terug ben bij Fred is om het tactiek. Mijn kracht is dat ik fysiek sterk ben en dat ik ook wat kan hebben. En mijn conditie is ook zeer goed. Alleen tactisch is het wat minder en ik denk dat op dat gedeelte Fred mij heel ver kan brengen. Ik weet zeker dat ik in de toekomst het een hoop topvechters moeilijk kan maken.

Je hebt al een keer een K1 partij gevochten. Is dat iets wat we je in de toekomst nog vaker gaan zien doen of hoeft het niet meer voor je?

Tsja, wat is de K1 nog? Het is een beetje ingedut vind ik. Het is allemaal It’s Showtime nu. In mijn ogen is It’s Showtime net zo groot als de K1 nu. Maar ik denk dat It’s Showtime nog groter gaat worden. En mij maakt het niet uit waar ik vecht, ik wil de mensen gewoon laten zien dat ik kan knokken.

Wat kunnen we nog van je verwachten in de toekomst?

Heel erg veel nog. Ik ben nu pas 27 jaar oud. Heel veel mensen denken vaak dat ik ouder ben omdat ik zo lang al mee draai in de top, maar ik was 17 jaar toen ik mijn eerste A-klasse partij vocht. Het beste van mij moet nog komen, vooral op tactisch gedeelte. Iedereen weet wel dat ik kan vechten en als Diender vecht is er altijd spektakel. Mensen komen om naar mij te kijken, om me te zien. Ik ben geen punten tikker, puntje hier of puntje daar. Ik wil mensen gewoon in elkaar slaan, haha. En als ik daarbij het tactisch gedeelte bij kan stellen, denk ik dat ik heel veel kan slopen.

Je vecht nu tegen Robin van Roosmalen. Ook een jongen die van knokken houdt. Wordt dit een slijtage slag of haalt deze partij de volle 3 ronden niet? Kan je ons een voorspelling geven van de wedstrijd?

Een voorspelling van hoe de partij gaat kan ik je niet geven maar ik ga wel de ring in om te winnen. Robin van Roosmalen is een jongen met wie ik heb getraind en ik ken hem goed. En als hij het tot een slijtage slag wilt laten komen, prima. Als hij wilt gaan stompen denk ik dat ik daar beter in ben. Ik denk dat hij juist zo’n slugfest moet proberen te ontwijken, niet ik.

NESEM
17-08-2010, 14:39
27:lol: ahahah Wiliam met alle respect maar ook voor jouw staat de tijd niet stil ouwe gabber:fp:. Voor de rest succes bij Fred had je nooit bij weg moeten gaan:thup:

MMAFAN-1122
17-08-2010, 18:10
Succes!