PDA

View Full Version : Interview Mo Khamal met wat stevige uitspraken over Rachid Belaini!



Jones
18-08-2010, 09:41
http://www.fightingstars.nl/scripts/image.php?mode=cropscale&img=../news/images/upload/img_4c6b7efc0f2ef18082010083436.jpg&width=300&height=200

Bron: Fighting Stars - Homepage (http://www.fightingstars.nl)

Je laatste partij verloren tegen Chahid Ouled el Hadj, is het nog wennen voor je op dit gewicht? Verklaar eens je verlies partij.

Het is inderdaad een beetje wennen voor mij. Mijn natuurlijke gewicht is geen 70kg. Maar ik probeer mijn best te doen en me aan te passen op dit niveau. Ik heb terecht verloren. Er zijn wat redenen geweest. Ik had een virus in mijn buik opgelopen, 2 dagen voor de wedstrijd. Maar dat is geen excuus want ik heb terecht verloren. Ik hoop natuurlijk wel dat er in de toekomst een re-match komt!

Je een van de enige bent die niet hoeft af te vallen in de 70kg klasse. Is dat een voor of nadeel. De meesten zijn wat zwaarder en moeten nog een hele strijd leveren voor ze op gewicht zijn. Jij hebt dat probleem niet. Maar op de wedstrijd dag zelf wegen ze weer 3 of 4 kilo meer. Merk je dat?

Het heeft zijn voordelen en nadelen. Voordeel is dat je alles kan eten wat ik maar wil. Nadeel is dat je tegen jongens vecht die vaak zwaarder zijn en dat merk je ook in kracht.

Komende tijd staan er alleen maar partijen op K1/It’s Showtime regels op de matchmaking voor je. Kunnen we nog wel een echte Muay-Thai partij van je verwachten of heb je dat op een laag pitje gezet in verband met blessuregevoeligheid door ellebogen en knieën?

Persoonlijk heb ik liever een Muay-Thai gevecht en concentreer ik me niet zo op de K1/It’s Showtime regels. Ik heb vaak op 5 ronden van 3 minuten gevochten en dat ga ik in de toekomst nog vaak doen. Mijn droom is om in de toekomst in het Lumpini-stadion te vechten tegen de beste Thais. Om in de voetstappen van mijn trainer Ivan Hippolyte en om in de voetstappen van Ramon Dekkers te treden. Daardoor ben ik met deze sport begonnen en vanaf toen was dat mijn grote droom. Ik was 16 toen ik voor het eerst in het Lumpini-stadion kwam en toen wist ik al zeker: Ik wil hier vechten tegen de allerbeste Muay Thai vechters uit de wereld.

Op 12 september vecht je tegen de Man of Steel Rachid Belaini. Een wat oudere maar zeer ervaren vechter die nog nooit neer is gegaan, dus een hele harde jongen. Wat verwacht je van deze partij?

Het zal een harde knokpartij worden. Zo als je zelf al zei dat het een harde jongen is die zeer ervaren is. Het zal een mooie partij worden waarin de beste moge winnen.

Vind je dat de oudere garde nu plaats moet maken voor de jonge generatie en ben je Rachid van plan dat op niet al te mis verstane wijze duidelijk te maken?

Ik denk het wel. It’s time for the new generation en dat ga ik Rachid duidelijk maken!

Wat kunnen we na 12 September nog van je verwachten?

Ik wil zoveel mogelijk vechten en tegen iedereen. Maakt niet uit op welke regels, als het maar een leuke uitdaging is voor me. En persoonlijk wil ik graag nog een keer tegen Buakaw Por Pramuk vechten. Dat lijkt me een hele mooie partij!

MB667
18-08-2010, 11:18
waar zijn de stevige uitspraken? Hij spreekt met respect over Bellani.

new_world_order
18-08-2010, 11:25
idd, beetje telegraaf titel imo..

Ch3f1
18-08-2010, 12:45
idd, beetje telegraaf titel imo..

X2 *pik omlaag*

Mister T.
18-08-2010, 13:03
;)Toch bedankt voor het interview

Fightchick
18-08-2010, 13:11
Dat noem ik niet stevig, maar gewoon gezonde competitie. Moge de best winnen!

Irishrover
18-08-2010, 13:27
Toppertje in wording deze Mootje Khamal, slimme & snelle vechter die zoals hij al zelf aangeeft: Iedere uitdaging aangaat.

Prettig om te lezen dat we misschien een nieuwe Dekkers krijgen te zien in Thailand, hij heeft hier in ieder geval de potentie voor.

Het is natuurlijk een beginner in de -70 klasse, maar ik verwacht dat hij over een jaartje of twee mee gaat doen met de top.

Mede doordat ik vertrouwen heb in z'n trainer Hippo.


P.S: Thanks voor het posten.