PDA

View Full Version : Semmy Schilt naar UFC?!



Slome
20-08-2010, 18:11
K-1 legend, Semmy Schilt in talks with the UFC about rejoining the Las Vegas based promotion

Current K-1 World Grand Prix champion, Semmy Schilt is reportedly in talks with the UFC about rejoining the ranks of the heavyweight division if multiple sources in his home country of the Netherlands are to be believed

http://en.susumug.com/ufc/010504/susumu07.jpg

Schilt was involved in an elaborate hoax last week when he claimed the K-1 title had been stolen from him, something officials in Japan didn’t exactly appreciate, threatening to exclude him from this years tournament

The Dutchman’s management made the following statement to MixFight.nl about the incident:

“Schilt was sorry if someone was concerned about the belt gone missing and apologized on twitter. They are not happy with the statement made by the K1 and emphasize that they have the utmost respect for the belt and the fans. However, they still thought it was pretty damn funny.”

“Schilt has fought MMA in the past and says that he will be able to defeat Brock Lesnar. Talks with Dana White have already started and a 3 fight contract is a possibility.”

It appears the threat of his exclusion may have prompted a knee jerk reaction for him to return on a more permanent basis to the mixed martial arts world. He has fought in the UFC’s octagon before, defeating Pete Williams before losing to Josh Barnett back in 2001.

Kemal
20-08-2010, 18:13
zou wel mooi zijn!

Brochem
20-08-2010, 18:20
klopt het nou wel of niet?

Slome
20-08-2010, 18:22
Schilt vs. Struve...... NEE NEEE... zit ik niet op te wachten...

marcelt
20-08-2010, 19:30
Wil ik graag zien. Maar denk dat Semmy in deze tijd met die allround jongens het toch wel lastig heeft. Vooral tegen worstelaars. Hij traint natuurlijk ook al heel lang geen mma meer.
Voor de UFC is het schitterend als een 4-voudig staand wereldkampioen komt. Dan kunnen ze opscheppen over de superioriteit van mma als hij verliest.

ICON
20-08-2010, 19:32
haalt ie t gewicht wel? hij is toch ergens in de130 kg ??en aardig droog

iconian
20-08-2010, 19:35
sem vecht toch niet zo vaak, kan hij tussen de WGP's door wel een ufc partij draaien. Denk niet dat dana hem een megacontract aanbied, amerikaanse worstelaars zien ze liever als HW champ

blackadder
20-08-2010, 20:11
Much Ado About Not Much: DREAM.16 and K-1 Final 16 NOT Cancelled, Alistair Overeem Will Fight K-1 Unless Strikeforce Gives Him Fabricio Werdum - Bloody Elbow (http://www.bloodyelbow.com/2010/8/20/1633274/much-ado-about-not-much-dream-16)

Slome
20-08-2010, 20:29
dat zegt nog niets... bas weet veel, maar alles?

ashi76
20-08-2010, 20:33
Wil ik graag zien. Maar denk dat Semmy in deze tijd met die allround jongens het toch wel lastig heeft. Vooral tegen worstelaars. Hij traint natuurlijk ook al heel lang geen mma meer.
Voor de UFC is het schitterend als een 4-voudig staand wereldkampioen komt. Dan kunnen ze opscheppen over de superioriteit van mma als hij verliest.

Ik denk dat Sem ook hier weer eens onderschat wordt.
Hoeveel vechters kunnen nou zeggen dat ze tegen Fedor de volle partij hebben uitgevochten.

slee
20-08-2010, 20:58
Ik kan niet wachten op een knietje van Sem op de kaken van Lesnar.

Chane
20-08-2010, 21:21
haalt ie t gewicht wel? hij is toch ergens in de130 kg ??en aardig droog

Idd... niet zo makkelijk voor m om op 120kg te komen lijkt me.

blackadder
20-08-2010, 22:13
dat zegt nog niets... bas weet veel, maar alles?
Ik denk toch dat hij het wel zou weten als hij met White aan het onderhandelen was. Dat is toch zijn taak of niet?

new_world_order
20-08-2010, 23:12
Idd... niet zo makkelijk voor m om op 120kg te komen lijkt me.


hoezo 120kg, dat is toch niet de max?? kan me niet voorstellen dat brock 120kg weegt..

marcelt
20-08-2010, 23:40
Ik denk dat Sem ook hier weer eens onderschat wordt.
Hoeveel vechters kunnen nou zeggen dat ze tegen Fedor de volle partij hebben uitgevochten.

Maar dat is wel acht jaar geleden. In 2004 deed hij nog echt aan mma. DE zes jaar erna deed hij 3 partijen en ik denk zeer weinig trainingen. Dus al die tijd zonder take down defence trainen en grondwerk trainen en dan tegen de UFC top. Lijkt mij heel lastig. Er staat wel tegenover dat hij staand de bste ter wereld is.

GilbertYvelFan24
21-08-2010, 02:33
Heb veel partijen van Schilt in Pride gezien en ook die 2 partijen in de UFC.
Kan er niet echt warm van worden.
Als hij eenmaal onder iemand ligt komt hij 9 vd 10x niet meer eronderuit.

Ik zie hem liever K-1 vechten.

Sendur
21-08-2010, 03:05
word niks denk ik, wil het wel graag zien!

appelsap
21-08-2010, 03:24
Zou wel mooi zijn , maar tegen de top 5 van de HW division in de UFC maakt hij geen schijn van kans. Misschien tegen JDS als die blijft staan. Tegen Brock, Carwin of Velasquez vliegt hij alle kanten op, behalve de goede.

Mr 1 Leg
21-08-2010, 07:37
word niks denk ik, wil het wel graag zien!x2

Hans Vos
21-08-2010, 11:27
denk niet dat sem het erg vind om zoals jullie zeggen de underdog te zijn , zo kan hij mooi voor een "verrassing " zorgen . gr hans

dirk5
21-08-2010, 12:53
o no, not this shit again...

king
21-08-2010, 15:06
Zou vet zijn. Denk dat Schilt gelijk in de top zou kunnen meedraaien.

wrestler_nl
21-08-2010, 15:31
Zou vet zijn. Denk dat Schilt gelijk in de top zou kunnen meedraaien.

Ik betwijfel het, de meeste topvechters in de UFC hebben zeer goede grappling skills (denk aan Lesnar, Carwin, Velasquez etc). Wordt denk ik beetje hetzelfde verhaal als Yvel in de UFC alhoewel ik van Yvel veel meer had verwacht in de UFC. Misschien toch nog yvel vs schilt rematch onder ufc regels.?

Amsterdam'r
21-08-2010, 16:02
Maar heeft de K1 wel een dergelijk statement gemaakt in the first place..?

martijnG
21-08-2010, 16:33
Schilt is staand veel beter dan hij was... Hij heeft een ontzettende reach, dus een takedown is net zo risicovol voor een Lesnar als voor Sem zelf..

SjorsWilms
21-08-2010, 18:40
Ze hadden bwel een mooiere actiefoto kunnen gebruiken...

ICON
21-08-2010, 18:54
hoezo 120kg, dat is toch niet de max?? kan me niet voorstellen dat brock 120kg weegt..

265 lbs is de max in de heavyweight en dat is 120.2 kilo.

dark
21-08-2010, 23:19
Brock loopt toch ook rond op 280 ofzo, dus dat moet te doen zijn voor Sem.

Guile
21-08-2010, 23:50
Zou niet meer dan een subtopper zijn in de UFC. Moet het zelf weten natuurlijk, maar neem aan dat hij minimaal die 5e titel wil halen.

Petrosyan188
22-08-2010, 00:21
dark

brock loopt rond op 265... zie zijn gevecht tegen carwin

maartenjackie
22-08-2010, 01:22
Is er al meer nieuws over Sem en ufc????

Babalu 22
22-08-2010, 01:59
Zou niet meer dan een subtopper zijn in de UFC. Moet het zelf weten natuurlijk, maar neem aan dat hij minimaal die 5e titel wil halen.

Ik weet het niet hoor, schilt heeft al eerder tegen grote namen gestaan in de MMA. Als hij aan zijn take-down defense gaat werken, dan zie ik hem iedere HW wel moeilijk maken. Staand steekt hij zowiezo met kop en schouder boven de rest uit.

The Bulldog
22-08-2010, 02:09
kan zeker wel een gevaar zijn, maar.......


dan moet hij echt vreselijk aan zijn takedown defense gaan werken.....

elke nl-der erbij zou mooi zijn imo....... dus laat ze maar komen....k-1 heeft schilt al laten zien te kunnen domineren....

zou echt wel leuk zijn om schilt tegen bijvoorbeeld carwin te zien...

niels
22-08-2010, 02:57
Ik gun Schilt het echt van harte! en hij kan echt wat betekenen daar. maar heel realistisch gezien.. zie ik hem niet de top verslaan die sterke worstelaars.. ik ben bang dat ze Schilt zo op zijn rug hebben..
Heb overigens wel de partij tussen fedor en Schilt gezien en dat schept wel hoop, maar in de UFC zijn ze in de HW wat zwaarder dan fedor..

Durfal
22-08-2010, 09:34
Uit sportief oogpunt gezien is het toch maar weer in en in triest dat de K1 organisatie er alles aan doet om Sem te weren..................
Een (dom) geintje met een belt wordt meteen weer aangegrepen om Schilt te weren??
En een ander persoon trapt oa na heeft ordinaire vechtpartijen op de press conference lapt alles aan zijn laars en die wordt door die .... jappen op handen gedragen.......... triest!!!
En staand heeft Semmy van niemand in principe wat te duchten dus kom idd maar op met die Lesnar........
Als die lange idd zn take down defence sterk weet te verbeteren gaat ie die yanks echt pijn doen........

Osu

Khanom Thom
22-08-2010, 11:01
Ik hoop dat het doorgaat, Sem is natuurlijk geen koekebakker op de grond.
Schilt UFC en Overeem Strikeforce... kunnen ze mooi samen trainen.

Pernik
22-08-2010, 11:37
Uit sportief oogpunt gezien is het toch maar weer in en in triest dat de K1 organisatie er alles aan doet om Sem te weren..................
Een (dom) geintje met een belt wordt meteen weer aangegrepen om Schilt te weren??
En een ander persoon trapt oa na heeft ordinaire vechtpartijen op de press conference lapt alles aan zijn laars en die wordt door die .... jappen op handen gedragen.......... triest!!!
En staand heeft Semmy van niemand in principe wat te duchten dus kom idd maar op met die Lesnar........
Als die lange idd zn take down defence sterk weet te verbeteren gaat ie die yanks echt pijn doen........

Osu

Japanners en eer is dan ook vooral een mythe, voornamelijk door die kerels die wat vingers missen.

arabic-sniper
22-08-2010, 12:09
Zal mooi zijn een debut partij tussen hem en Yvel of Kongo

Quato
22-08-2010, 13:37
Lijkt me super dat ie naar de UFC gaat. Zie hem wel meedraaien met de top. Vergeet ook niet dat hij de laatste jaren niet stil heeft gestaan vwb MMA training. Tuurlijk lag de focus op staand, maar dit is niet overgeslagen.

Het liefst zie ik 'm eerst nog even de 5e titel binnen halen en dan overstappen. Kunnen ze ook nog mooi even de tijd nemen om de deal te bespreken...

Amsterdam'r
22-08-2010, 15:05
http://img840.imageshack.us/img840/518/koek0.jpg


...heeft de K1 wel een dergelijk statement gemaakt in the first place :mellow:..?

YoMarK
22-08-2010, 16:53
Semmy maakt geen kans tegen de worstelaars in de UFC, tenzij hij dit snel kan bijleren. Grondwerk is het probleem niet, en striking is hij de beste aldaar, doorzettingsvermogen is ook ongeevenaard, maar vanaf is z'n rug is hij niet gevaarlijk.

TOON
22-08-2010, 18:11
even aan z'n takedown defense werken? alsof dat even er aan werken voldoende is.....de meeste van die gasten doen al van kinds af aan worstelen....das niet zomaar ff met extra trainen op je TD defense te counteren.... hij zal voor iedere UFC vechter een gevaar zijn door z'n standup skills, maar denk dat mocht ie in de UFC gaan vechten hij voornamelijk op z'n rug komt te liggen....

Amsterdam'r
23-08-2010, 01:16
Thnx for noticing, ja ik probeer eerst de fundering van dit gerucht te checken, maar men gaat liever aan de speculaties..

blackadder
23-08-2010, 03:11
Thnx for noticing, ja ik probeer eerst de fundering van dit gerucht te checken, maar men gaat liever aan de speculaties..
Tja, volgens Bas klopt er niks van en gaat Sem helemaal niet naar de UFC. Maar blijkbaar wil men dat niet geloven.

Slome
23-08-2010, 06:07
nou nou, dat sem in de ufc een partij vecht is opeens niet meer zo raar; mark hunt was had ook nog een contract met PRIDE FC; dit is volgens de geheimzinnige bron ook het geval met Semmy; aangezien ZUFFA de rechten en alles van PRIDE FC heeft overgenomen; dus ook enkele vechters om wie zal het nog meer gaan?

Durfal
23-08-2010, 08:41
Toch zou ik het prachtig vinden als Sem een vijfde titel pakt dat zullen die ...Jappen niet leuk vinden en DAAROM alleen al.......
Het is niet Sem zn schuld dat het minder gaat bij de K1 organisatie dat heeft de K1 organisatie aan haar eigen arrogantie en financieël wanbeleid te danken!!
En Sem vocht op de laatste World grand prix met 3 Ko's op rij overigens best aantrekkelijk
Japanners zijn gewoon vervelende arrogante onsportieve lieden dat heb je jaren lang ook duidelijk kunnen waarnemen bij het WK Kyokushin in Japan met dat eewige manipuleren!!
Natuurlijk is uit commercieël oogpunt de Nederlandse overheersing in de K1 voor de K1 organisatie geen pretje maar dan nog het schijnt nog altijd sport te heten al lijkt het meer op politiek gekonkel.....................

Osu

Glen
23-08-2010, 09:33
Volgens mij wil jij een vraag stellen, maar er is niemand die luistert.
Hahaha, dat zag ik ook....
Ben inderdaad benieuwd of ze in Japan op de hoogte zijn..

superfreak
23-08-2010, 10:22
Ik zou hem wel in actie willen zien in de UFC. Inderdaad tegen echte worstelaars zal hij het lastig hebben Takedown defence is altijd lastig als je zo lang bent. Echter zullen ze hem alleen tegen bepaalde namen zetten en daar zitten toch wel net de worstelaars zoals een Brock, Carwin of Cain tussen. Zijn stand up zal echter wel voor een zware dobber worden voor de jonges in de UFC.

Slome
23-08-2010, 18:32
je zegt gewoon U tegen mij..... verder ga k dr niet op in... kinderachtig he:P

Budokan
23-08-2010, 18:48
even aan z'n takedown defense werken? alsof dat even er aan werken voldoende is.....de meeste van die gasten doen al van kinds af aan worstelen....das niet zomaar ff met extra trainen op je TD defense te counteren.... hij zal voor iedere UFC vechter een gevaar zijn door z'n standup skills, maar denk dat mocht ie in de UFC gaan vechten hij voornamelijk op z'n rug komt te liggen....

je weet als echte fan toch wel dat Sem vanaf kleins af aan aan judo heeft gedaan? Hij geeft er nog steeds les in op zijn eigen school. hij zal het lastig hebben maar als je tegen Fedor een partij vol kan maken, dan heeft hij wel kansen. Denk dat iedereen toch onder de indruk zal zijn van zijn knie en grote reach. Dan duik je niet zomaar naar zijn benen.

Pernik
23-08-2010, 19:00
Denk dat iedereen toch onder de indruk zal zijn van zijn knie en grote reach. Dan duik je niet zomaar naar zijn benen.

Ik zag tijdens een 2H2H event een Russische worstelaar, Aleksei Medvedev, niets anders doen dan take downs op Sem en iedere keer lukte het, dat was dan wel in 2001, maar de Fedormatch was in 2002 en die wordt ook als voorbeeld aangehaald dat hij het zou redden tegen worstelaars in de UFC.
Ik denk toch dat hij kansloos is tegen die worstelaars, helaas, natuurlijk hoop ik dat ik het heel erg mis heb.

TOON
23-08-2010, 19:29
je weet als echte fan toch wel dat Sem vanaf kleins af aan aan judo heeft gedaan? Hij geeft er nog steeds les in op zijn eigen school. hij zal het lastig hebben maar als je tegen Fedor een partij vol kan maken, dan heeft hij wel kansen. Denk dat iedereen toch onder de indruk zal zijn van zijn knie en grote reach. Dan duik je niet zomaar naar zijn benen.

dat mag ik hopen dat ze onder de indruk zijn van z'n knie en grote reach.....daarom duiken en gaan voor de takedown....ongeacht z'n judo achtergrond zie ik nog steeds niet in dat ie opgewassen is tegen de takedowns van de UFC top met worstelachtergrond.....een hele partij tegen Fedor volhouden is echt geen sinicure, ben ik met je eens, maar ik heb ook z'n partijen tegen Kharitonov, Barnett en Nog gezien....allemaal geen koekies en geen schande om van te verliezen....maar in de UFC zijn gasten die qua worstelen toch wel net ff iets beter zijn, het is alweer een tijdje geleden dat ie tegen de echte MMA top heeft gedraaid en de sport is ook weer verder gegroeid....

maar goed.....om de zoveel tijd komt er weer een topic voorbij waar het erover gaat dat schilt weer MMA gaat vechten en uiteindelijk gebeurd er niks....een verdwaalde MMA partij tegen de wat mindere goden daar gelaten....zou het graag zien, en zou ook graag zien dat ie de ene win na de ander binnenhaald in de UFC, maar denk dat het niks gaat worden...

iconian
23-08-2010, 19:40
je weet als echte fan toch wel dat Sem vanaf kleins af aan aan judo heeft gedaan? Hij geeft er nog steeds les in op zijn eigen school. hij zal het lastig hebben maar als je tegen Fedor een partij vol kan maken, dan heeft hij wel kansen. Denk dat iedereen toch onder de indruk zal zijn van zijn knie en grote reach. Dan duik je niet zomaar naar zijn benen.


karate bedoel je, hij heeft een achtergrond in karate & daido juke, beide voornamelijk staande vechtkunsten

Slome
23-08-2010, 20:04
UFC 32: vs. Josh Barnett

http://video.google.com/videoplay?docid=1109941111698962042#

de partij tegen Pete Williams UFC 31 kan ik niet vinden

TOON
23-08-2010, 20:30
http://www.youtube.com/watch?v=evWcmZ5B1O0

iconian
23-08-2010, 20:33
..mooie beelden von der Semmy tja ff superfight in oktober dan
op DREAM vs der Ricco haha dan ff hoofdprijsje pakke in Tokyo & tja daarna
pas echtwel sowieso upto UFC met een 4 fight bigdeal !! GO SEMMY GO !!

Ze geven Mark Hunt zelfs een 4 fight deal & de volgende voor UFC122 in
Oberhausen wordt misschoien wel denk ik, Stefan LeKO !!

http://www.youtube.com/watch?v=3_gst-Ryh3g

kooivechter
23-08-2010, 21:54
vind het knap dat sem het evt. wil proberen. de man zoekt altijd een sportieve uitdaging. Daarnaast denk ik dat K1 zijn beste tijd heeft gehad en waarschijnlijk binnen 2 jaar failliet zal zijn of het wordt overgenomen. De ufc is dan een goede optie, er moet ook brood op de plank komen voor Sem. Maar dat hij mee kan met de toppers in de ufc is denk ik uitgesloten. Ook al zal Sem nog zoveel trainen op worstelen en het grondwerk, dat kan hij van zijn levensdagen niet recht trekken. Daarnaast heb je door zijn lengte niet de reflexen voor een goede takedown defence. Zelfs bij Struve zie je het en die is met MMA groot geworden. Met zo'n lengte is het heel moeilijke een snelle take down of defence te maken. Ook op de grond is Sem tegen de toppers in het verleden niet in staat om te scrambelen en weer stand vedrer te kunnen. Daarvoor zit z'n lengte en de logheid die daaarmee gepaard gaat teveel in de weg vor het mma spelletje. je kunt dat op 36 jarige leeftijd en er zo lang uit te zijn geweest in het spelletje volgens mij niet meer op orde krijgen. Sem is veruit de beste kickbokser ooit en een ongelofelijk sportman, alleen de ufc zal een lastig verhaal gaan worden.

TheCarnage
23-08-2010, 21:57
Ik zit daar sowieso niet op te wachten eerlijk gezegd... Ik gun (bijna) elke vechter uit nederland al het goede en succes toe, maar vind Sem geen vechter waar ik warm of koud van wordt.

Ik beoefen de sport omdat ik ervan hou, en de gevechten die ik kijk, kijk ik omdat ik actie en spektakel wil zien, Sem is een effectieve en presterende vechter maar voor mij zeker geen attractieve vechter...