PDA

View Full Version : Stefan Struve



Stephan
22-08-2010, 15:54
Gisteren kwam ik bij Ajax-Roda JC Stefan Struve tegen. Had hem nog nooit in het echt gezien.
Wat een kast is dat zeg, ik ben zelf 1m95 maar stond tegen hem op te kijken. Heb even 5 minuten met hem staan praten, super vriendelijke en rustige gozer. Vertelde dat hij nu veel met Antoni Hardonk optrekt en veel van hem leert tijdens de training. Ook nog over zijn laatste gevecht gesproken daar was hij terecht erg trots op. Kortom goeie dude.

iconian
22-08-2010, 16:04
heb hem ook n paar x ontmoet bij team schreiber, topgozer

GnP
22-08-2010, 19:46
ik zou struve graag de sprong naar de 265 op weigh in en 275-280 in de cage zien maken....

tik_tok
22-08-2010, 19:53
Wanneer vecht Struve weer?

tonebizz
22-08-2010, 20:02
sky scraper struve

Sjakiezwart
22-08-2010, 20:46
Sorry dat ik even inbreek op je draajde maar ik vraag me nu al een tijdje af hoe het komt dat de stand up van Struve zo "slecht is". Het is natuurlijk een formidabele vechtsporter en ik heb veel respect voor de jongen, maar zoiets als met Roy Nelson mag natuurlijk niet gebeuren (Dos Santos is tot daar aan toe). Temeer omdat de mogelijkheden om goed te leren kickboxen in Nederland toch ideaal zijn. In het algemeen is dat zo, maar voor een lange jongen als Struve lijkt me dat helemaal het geval. Enerzijds hebben we een kickboxer die als de beste gebruik weet te maken van zijn lengte (Schilt) en anderzijds hebben we tien absolute werelklasse kickboxers die graag willen sparren met iemand die net zo lang is als Schilt.

Bovenstaande is een heel lange inleiding voor de vraag: kan Struve gewoon de telefoon pakken en Saki of Overeem bellen of werkt het niet zo makkelijk in het vechtsportwereldje?

superstucie
22-08-2010, 21:13
ach die jongen is nog jong en volop in ontwikkeling en naar mijn idee toch zo ver gekomen in korte tijd dankzij zijn handige grondwerk,maar zoals hij morecraft knock out sloeg,zo heeft hij er nog geeneen te grazen gehad,kortom hij wordt steeds gevaarlijker,maar blijvende sparing sessies met jongens als zimmerman,saki,schilt,overeem,zouden hem idd wel is heel goed kunnen doen,alhoewel,als hij dan maar niet bij bob wegloopt!

ijsblok
22-08-2010, 22:37
hij moet juist geen 'sprong' maken, dat moet geleidelijk.

Durfal
22-08-2010, 22:56
Stefan traint zn staande werk oa bij Thom Harinck en bij Kamakura Den Haag naast zn training bij Team Schreiber.
Bob is naast zn trainer ook iemand die oprecht zuinig op zn pupil is en hem meeneemt om bij andere lange jongens zn staande werk te verbeteren.
Geef Stefan de tijd er wordt echt serieus hard aan gewerkt!!
Semmy is staande beter en Stefan is op de grond beter maar beidde kunnen nog genoeg leren, we mogen als Hollanders best trots zijn op de NL prestaties bij de UFC.
Als kickboxers ook maar daar zijn wij al jaren het beste land ter wereld in en dat is toch razend knap voor zo'n klein landje!!

Osu

Mr 1 Leg
23-08-2010, 06:31
een topper simpel

Gokhan
23-08-2010, 09:50
Zag Struve ook een keer bij een grappling Toernooi in Ede. Echt een topper hij oogt heel rustig.

Ik denk als hij ook wat bokstrainingen neemt en een beetje op de counter gaat vechten zoals, hij zijn laatste tegenstander prachtig K.O. sloeg.
Door te slippen/weren en te stoten, nog meer uit zijn carierre kan halen.

denk dat hij dan het beste terecht kan bij de betere boksscholen bijv. in Apeldoorn(A.B.C.C. " v. Bemmel") of Eindhoven(Muscle-fit "Rovers" & "Jansen").

Maar hij is sowiezo al goed bezig door met jongens van Thom Harinck te sparren. En denk dat hij in de toekomst voor verrassingen kan zorgen.

superfreak
23-08-2010, 10:07
Je ziet dat er steeds meer aan z'n standup gewerkt wordt want was ene mooi ko tegen morecraft.
Sem wordt hier genoemd maar die heeft pas de laatste tijd dat hij z'n dekking erbij houdt en z'n lengte op een goede manier gebruikt. toen badr hem ko sloeg was het ook omdat hij z'n dekking niet in orde had. Lange jongens gaan je dan vaak weg willen duwen in plaats van handen bij het hoofd te houden.
Stefan is op de goede weg. Stand up wordt beter, komt steeds meer gewicht aan en hij brengt altijd een leuk gevecht.

Chane
23-08-2010, 11:30
Topper!
Zeker goed bezig.

Hoe was t met zn lip? ;)

Durfal
23-08-2010, 13:39
Zn lip is al helemaal genezen hij is weer zo goed als nieuw.

Garcia
23-08-2010, 13:41
Net even aan de telefoon gehangen met Stefan. Idd z'n lip is bijna zo goed als nieuw alleen is het littekenweefsel nog erg hard. Stefan gaat deze week langzaam aan de training weer oppakken en is in overleg met de UFC om te kijken wanneer hij weer kan knokken. Er wordt gesproken over Oberhausen dus laten we hopen dat onze dutch topper daar bij kan zijn!!

dirk5
23-08-2010, 13:50
Ik zou hem graag eens zien winnen zonder dat er "iets" met hem gebeurd.

Stojnic- na halve ronde werd hij geraakt door een hakbijl
Buentello- na 2de ronde moest hij even met tang een tand uit zijn bitje laten halen
Morecraft- eerste ronde lip in 2 stukken geslagen

Altijd leuk om te zien, zo'n comeback, maar ik betwijfel of het goed is voor de levensduur van zijn carriere....

The Bulldog
23-08-2010, 13:53
Net even aan de telefoon gehangen met Stefan. Idd z'n lip is bijna zo goed als nieuw alleen is het littekenweefsel nog erg hard. Stefan gaat deze week langzaam aan de training weer oppakken en is in overleg met de UFC om te kijken wanneer hij weer kan knokken. Er wordt gesproken over Oberhausen dus laten we hopen dat onze dutch topper daar bij kan zijn!!

goed ieuws!

hoop dat ie dan echt even los gaat..... zonder te veel schade gewoon iemand weg zetten....

Stephan
23-08-2010, 17:15
Topper!
Zeker goed bezig.

Hoe was t met zn lip? ;)

Niets meer van te zien;)

Slome
23-08-2010, 17:19
dat littekenweefsel (harde) blijf je houden op je lip... net een klitje in je mond... haha

lopez86
23-08-2010, 17:43
Met alle respect voor Struve, maar ik snap niet dat mensen hier zijn laatste KO mooi durven te noemen.
Tot aan die ene tik toe was Morecraft gewoon keihard aan het winnen en in die slagenwisseling had Struve net zo goed neer kunnen gaan.

Nu mag hij wel heel erg jong zijn enzo maar laten we eerlijk zijn en het niet mooier maken dan dat het is.. in zijn laatste paar partijen heeft Struve meer karakter laten zien dan vechtskills, maar dat houd op een gegeven moment op.
Struve is op dit moment niet goed genoeg voor de UFC, en de UFC is niet de plek waar je leert knokken.

Slome
23-08-2010, 17:53
die brawl met Morecraft was keihard!!!

@ lopez86, waar zou hm dan wille zien vechten?!

arabic-sniper
23-08-2010, 18:09
Je moet niet zo lullen, Stefan heeft gewoon een mooie KO gescoord en klaar! Hoe vaak gebeurt het dat iemand 1 ronde verliest en dan in de 2 of 3 ronde goed terug komt. Thats fighting
Met alle respect voor Struve, maar ik snap niet dat mensen hier zijn laatste KO mooi durven te noemen.
Tot aan die ene tik toe was Morecraft gewoon keihard aan het winnen en in die slagenwisseling had Struve net zo goed neer kunnen gaan.

Nu mag hij wel heel erg jong zijn enzo maar laten we eerlijk zijn en het niet mooier maken dan dat het is.. in zijn laatste paar partijen heeft Struve meer karakter laten zien dan vechtskills, maar dat houd op een gegeven moment op.
Struve is op dit moment niet goed genoeg voor de UFC, en de UFC is niet de plek waar je leert knokken.

Vinand
23-08-2010, 21:53
goed ieuws!

hoop dat ie dan echt even los gaat..... zonder te veel schade gewoon iemand weg zetten....

alistair overeem vs brett rogers style :)

lopez86
24-08-2010, 00:33
die brawl met Morecraft was keihard!!!

@ lopez86, waar zou hm dan wille zien vechten?!

Ergens waar hij lekker kan groeien als vechter, er zijn meer dan genoeg organisaties in Amerika waar hij om kan leren gaan met fysiek sterkere tegenstanders en het meerendeel van de Amerikanen hebben allemaal highschool of college worstelervaring.
Als prof in europa ben je een amateur daar in vergelijking met het niveau.
Net zoals een A-klasse kickbokser daar net een B-partijtje hier kan meedraaien kwa niveau.

Kijk begrijp me niet verkeerd, mijn post heeft niks met misgunnerij of afgunst ofzo te maken.
Als ik het mis heb prima, maar dan hoor ik ook graag waarom dat wel of niet zo is.
Tot nu toe is bijna elke UFC partij van Stefan een regelrechte oorlog geweest waarbij hij het vaak verre van makkelijk had met zijn tegenstanders.
En dat zijn dan nog de gasten onderaan de ladder van de zwaargewicht divisie.
Op een gegeven moment zijn die gasten gewoon op, en dan komt hij een Shane Carwin tegen bijvoorbeeld.
Zien jullie het al voor je?
Als fan zie ik Struve graag knokken maar of hij er op dit moment thuishoort? Ik vind van niet, maar hoop dat hij het t komende jaar ineens te pakken krijgt waardoor hij iig meekan met de middenlaag van de hw divisie.
Dat hoop ik maar denk t niet.

Wiseguy
24-08-2010, 01:04
Zou mooi zijn als hij het tegen de verliezer van Mir en Crocop zou opnemen. Mooi stapje omhoog.

superfreak
24-08-2010, 10:46
Net een te groot stapje denk ik dan. Verliezer van Gonzaga vs Schaub zou een leuke volgende stap zijn. Snap lopez86 ergens wel. Alleen is het zo dat ze hem rustig brengen. Laat ze dat ook maar blijven doen. Skillset wordt steeds groter en qua gewicht groeit hij ook. Weet alleen niet of het verstandig is om bij Hardonk in training te gaan. Zal mogelijk wel wat doen voor z'n stand up.

Ulis-E
24-08-2010, 11:01
Weet alleen niet of het verstandig is om bij Hardonk in training te gaan. Zal mogelijk wel wat doen voor z'n stand up.

mmm weennie, vond hardonk z'n standup nie zo heel denderend hoor in z'n laatste paar UFC bouts.. 't zag er allemaal zo statisch uit..

maar struve heeft wel de juiste attitude denk ik.. komt er wel

ChrisD
05-01-2011, 13:02
heb je de stand up van bob schrieber weleens gezien? Ook niet om over naar huis te schrijven als het gaat om de echte toppers weerstaan. Hoofd omlaag en armen omhoog is niet echt een goeie defence.

Strange Cutbean
05-01-2011, 13:18
Zag Struve ook een keer bij een grappling Toernooi in Ede. Echt een topper hij oogt heel rustig.

Ik denk als hij ook wat bokstrainingen neemt en een beetje op de counter gaat vechten zoals, hij zijn laatste tegenstander prachtig K.O. sloeg.
Door te slippen/weren en te stoten, nog meer uit zijn carierre kan halen.

denk dat hij dan het beste terecht kan bij de betere boksscholen bijv. in Apeldoorn(A.B.C.C. " v. Bemmel") of Eindhoven(Muscle-fit "Rovers" & "Jansen").

Maar hij is sowiezo al goed bezig door met jongens van Thom Harinck te sparren. En denk dat hij in de toekomst voor verrassingen kan zorgen.

Met alle respect voor de NL-boksscholen maar als het op puur boksen (Queensberry) gaat zit hij toch in de USA bij de créme-de-la-créme.
Laat hem dan daar boksen. Maar bij Harnick spart hij dan toch ook met mannen als Gerges en Le Banner?

Slome
05-01-2011, 13:24
klopt, Sturve traint vaak @ chakuriki... en euhh k vindt dat we pas mogen zeuren als t slecht gaat met zijn partijen... tot nu toe zet hij een geweldige prestatie neer. Dit samen met zijn trainers natuurlijk! Niets aan doen, en natuurlijk een stage hier en daar kan geen kwaad!

el bastardo
05-01-2011, 13:27
Stefan is nog jong... Heeft alle tijd. Die gaat we wel komen!

blackadder
05-01-2011, 13:29
klopt, Sturve traint vaak @ chakuriki... en euhh k vindt dat we pas mogen zeuren als t slecht gaat met zijn partijen... tot nu toe zet hij een geweldige prestatie neer. Dit samen met zijn trainers natuurlijk! Niets aan doen, en natuurlijk een stage hier en daar kan geen kwaad!
x2
Zeiken omdat iemand het goed doet maar er nog ruimte is om te groeien. Een keer wat nieuws.

delightone
05-01-2011, 19:41
Dat vindt ik dan een goeie zet van Schreiber.
Want ik moet zeggen naar nederlandse maatstaven valt zijn stand up tegen.
Maar zijn grondtechniek is weer bovengemiddeld naar nederlandse maatstaven.
Dus zou zeggen laat hem lekker touren door nederland naar harinck, passenier, hoost, en GG moet dat kleine probleempje van de tafel vegen.

Briant
05-01-2011, 21:07
Stefan Struve is de enige Nederlander op dit moment die in de UFC wat goeds presteert. Het is een jonge gast die moet nog een boel leren, maar kom op zeg wat hij tot nu toe al bereikt heeft, dat is gewoon fantastisch.

kooivechter
05-01-2011, 21:39
Met alle respect voor Struve, maar ik snap niet dat mensen hier zijn laatste KO mooi durven te noemen.
Tot aan die ene tik toe was Morecraft gewoon keihard aan het winnen en in die slagenwisseling had Struve net zo goed neer kunnen gaan.

Nu mag hij wel heel erg jong zijn enzo maar laten we eerlijk zijn en het niet mooier maken dan dat het is.. in zijn laatste paar partijen heeft Struve meer karakter laten zien dan vechtskills, maar dat houd op een gegeven moment op.
Struve is op dit moment niet goed genoeg voor de UFC, en de UFC is niet de plek waar je leert knokken.

wat een flauwekul zeg dat hij niet goed genoeg is voor de ufc. Typisch weer zo'n hollandse instelling. op 2 partijen na heeft hij z'n partijen gewonnen. Hij heeft al lang laten zien dat hij beter is dan de middenmoot. het wordt nu tijd dat hij tegen een subtopper gaat. Hij wordt wel een beetje de coming man. Laat hem maar tegen Crocop, Noguiera, Congo of Mir is vechten. Ben zeer benieuwd. Hij maakt daar een hele goed kans tegen.

The Company
05-01-2011, 22:37
wat een flauwekul zeg dat hij niet goed genoeg is voor de ufc. Typisch weer zo'n hollandse instelling. op 2 partijen na heeft hij z'n partijen gewonnen. Hij heeft al lang laten zien dat hij beter is dan de middenmoot. het wordt nu tijd dat hij tegen een subtopper gaat. Hij wordt wel een beetje de coming man. Laat hem maar tegen Crocop, Noguiera, Congo of Mir is vechten. Ben zeer benieuwd. Hij maakt daar een hele goed kans tegen.

Mir is nog een stapje te hoog denk ik, we vergeten wel is dat hij 7# geranked staat. Dat is momenteel bijvoorbeeld hoger dan Overeem.

SjorsWilms
05-01-2011, 23:24
Mir is nog een stapje te hoog denk ik, we vergeten wel is dat hij 7# geranked staat. Dat is momenteel bijvoorbeeld hoger dan Overeem.
Overeem dood Mir gewoon als ze elkaar in de ring tegenkomen...

The Company
05-01-2011, 23:26
Klopt maar Struve niet.;)

wrestler_nl
05-01-2011, 23:33
Overeem dood Mir gewoon als ze elkaar in de ring tegenkomen...

Dat vind ik een beetje overdreven .