PDA

View Full Version : FEG in Survival Mode



Djani
26-08-2010, 15:58
Since FEG created DREAM in 2008 they have held six events a year with one additional Dynamite!! event held on New Year's Eve. In 2010 we will only see four DREAM events. A Korean show was planned and then scrapped and the yearly trip to Osaka never happened.

DREAM Featherweight Champion Bibiano Fernandes is the latest in a long list of fighters (Japanese magazine Kamipro recently revealed that it has been both foreign and Japanese fighters) that have encountered issues being paid. FEG's response to this situation was, "Please wait for the official statement" but no date for the statement has been given.

HDNet commentator Michael Schiavello revealed via twitter (http://twitter.com/schiavellovoice) that the K-1 Max 70 kg Finals are on October 25 but the 70 kg Final 16 hasn't even been completed yet. Three of the eight fights needed for the Final 16 took place back in July and the remaining five bouts were to be held on a European event later in the year. No European K-1 MAX Final 16 event has been announced.

FEG is disorganized, under significant financial stress and appears to be running in survival mode.
The lack of organization mostly stems from the sudden resignation of a key staff member immediately prior to DREAM.14 in May.

This staff member worked on both K-1 and DREAM events and was responsible for most of the management behind the scenes in addition to being one of the few staff that spoke English and Japanese. Several fighters, most notably Nick Diaz, have since expressed frustration in the lack of organization and English speaking staff and this was highlighted by Diaz's late attendance to the DREAM.14 weigh-ins. Although a replacement for this key staff member was planned, it never eventuated.

FEG is an extremely private company so we can never be truly sure of of the source of their financial woes but rumors are circulating that the problems are mainly due to increasing fight purses and problems finding replacement sponsors since Heiwa and Olympia left.

However the financial problems started, the end results are fighters not getting paid and fewer events.

In the past fighters complaining of slow payment were, according to FEG USA's Mike Kogan, simply not aware that FEG has it written in their contracts that it takes two months to pay fighters. That excuse can't be used here as Bibiano Fernandes hasn't been paid for a fight that was almost five months ago. Fernandes is their Champion and has publicly said that he refuses to fight if they don't pay him. FEG have promised a response "soon" but it has been 10 days now since Fernandes went public and both fighters and fans are fast losing confidence in the company.

The fact that FEG are decreasing the amount of events that they are holding in these tough times is worrying. It indicates that DREAM and K-1 are not turning a profit. If their events were profitable they would obviously be continuing to hold as many events as possible.

With these staffing problems, payment delays and lack of events, one gets the feeling that FEG is just trying to survive and hold out for the light that is coming at the end of this dark year.

Chinese financial group PUJI Captial recently promised $230 million to FEG over five years starting in January 2011. With the announcement of the financial support of PUJI Captial, FEG announced plans of global expansion and declared "war on the UFC and WWE", but the business plan that they revealed seemed to be a larger version of the failing one that they are currently employing.

PUJI's money is going to disappear quickly if FEG does not realize that the way towards profitability and financial security is not to throw more money at the problem but to fix the existing problems and restructure the company.

Bron: mmafighting.com

Hoe zien jullie de toekomst van DREAM en K1 in? Ik zelf zie het er niet beter op worden daar. Ik geef alleen Sengoku nog een kans van slagen, maar dat zal niet in de nabije toekomst zijn.

remco pardoel
26-08-2010, 16:32
Er zijn mensen die nog betaald moesten krijgen van de december show
En dan spreek ik over eind juli...

Wat mij verteld is dat er een bureau is dat WAARSCHIJNLIJK geld voor hun zou KUNNEN binnen halen
Niets is definitief betreft het voortbestaan van K-1/DREAM/FEG

Het zou heel slecht voor de MMA markt zijn
Mensen hebben dan alleen maar de keuze uit de UFC of genoegen nemen wat SF of een derde partij kan / wil betalen

Voor het Kick Boksen zal het een aderlating gaan worden en gaan salarissen heel erg terug lopen voor de zwaargewichten
zij zullen dan terechtkomen op het niveau van de mensen uit -70 of -75 kilo klasse

Djani
26-08-2010, 18:05
Er zijn mensen die nog betaald moesten krijgen van de december show
En dan spreek ik over eind juli...

Wat mij verteld is dat er een bureau is dat WAARSCHIJNLIJK geld voor hun zou KUNNEN binnen halen
Niets is definitief betreft het voortbestaan van K-1/DREAM/FEG

Het zou heel slecht voor de MMA markt zijn
Mensen hebben dan alleen maar de keuze uit de UFC of genoegen nemen wat SF of een derde partij kan / wil betalen

Voor het Kick Boksen zal het een aderlating gaan worden en gaan salarissen heel erg terug lopen voor de zwaargewichten
zij zullen dan terechtkomen op het niveau van de mensen uit -70 of -75 kilo klasse

Krijgen de zwaargewichten momenteel echt zoveel meer betaald bij K-1 vergeleken met It's Showtime? Als dat het geval is dan is dat slecht voor de sport, zoniet dan betekent het dat we hier alleen maar meer de kans krijgen om de toppers aan het werk te zien. Zowel in Nederland als in andere Europese landen.

Wat MMA in Japan betreft valt de schade wel mee dacht ik. Als DREAM of Sengoku failliet gaat dan kan de ene de toppers van de andere overnemen waardoor er betere cards neergezet kunnen worden. Want de manier waarop daar nu geconcurreerd wordt zorgt op het moment niet voor betere shows.

lopez86
26-08-2010, 19:20
Er zijn mensen die nog betaald moesten krijgen van de december show
En dan spreek ik over eind juli...

Wat mij verteld is dat er een bureau is dat WAARSCHIJNLIJK geld voor hun zou KUNNEN binnen halen
Niets is definitief betreft het voortbestaan van K-1/DREAM/FEG

Het zou heel slecht voor de MMA markt zijn
Mensen hebben dan alleen maar de keuze uit de UFC of genoegen nemen wat SF of een derde partij kan / wil betalen

Voor het Kick Boksen zal het een aderlating gaan worden en gaan salarissen heel erg terug lopen voor de zwaargewichten
zij zullen dan terechtkomen op het niveau van de mensen uit -70 of -75 kilo klasse

Gevorg Petrosyan, regerend K-1 MAX kampioen krijgt naar wat ik vernomen heb ook nogsteeds het gagegeld voor het winnen van de titel.

Het zit in de aard van het (Japanse) beestje om koppig te zijn, gewoonweg te eigenwijs zijn om een fatsoenlijk businessmodel op te zetten en "westers" te denken.
Waarom kan de UFC en Sengoku het bijvoorbeeld wel?
Shooto bestaat ook al sinds 1985.
Waarschijnlijk zal FEG. komend jaar een stop aankondigen, geen events meer voor een x aantal maanden of jaren en zullen ze daarna een doorstart maken.
K-1 is mondiaal gezien te groot om zomaar af te sterven.

Daar komt ook bij, dat de vechtersmarkt compleet dichtgeslipt is door uit de pan stijgende eisen omtrend gages, ook van bepaalde Nederlandse management teams.
Hebben hebben hebben, telkens maar meer.
Wat vergeten wordt is dat als pietje dat bedrag wil, jantje dat ook eist. en Klaasje van de buren vraagt ineens waarom krijgt Pietje zoveel en ik niet?

Kijken we naar de UFC, die pakken het dan wél weer goed aan en werken met schalen.
Je tekent een contract voor x aantal partijen voor een vast bedrag, bij een volgend contract ga je automatisch een schaal hoger (vaak een verdubbeling).
Als dat contract over is en je wordt opnieuw getekend wéér etc etc etc.
Veel meer transparantie.

Ik denk persoonlijk dat dit uiteindelijk alleen maar beter zal zijn voor de japanse MMA scene.
Na regen komt zonneschijn.

Facade
26-08-2010, 19:21
PUJI is een vrij grote bank (als je hun site moet geloven) en ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze niet in staat zijn de 230 miljoen op te hoesten. Maar dat is nog steeds korte termijn geld natuurlijk. Het is afwachten hoe ze het daarna oppakken

Ik vind het overigens wel makkelijk altijd maar het management de schuld te geven van de problemen. Het gaat slecht met de gehele economie van Japan en FEG is daar een onderdeel van. Wanneer hun economie weer opkrabbelt, zal het ook wel makkelijker worden sponsors te verkrijgen en dergelijke. Tot die tijd is de strategie van volhouden helemaal niet zo slecht.

lopez86
26-08-2010, 19:28
PUJI is een vrij grote bank (als je hun site moet geloven) en ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze niet in staat zijn de 230 miljoen op te hoesten. Maar dat is nog steeds korte termijn geld natuurlijk. Het is afwachten hoe ze het daarna oppakken

Ik vind het overigens wel makkelijk altijd maar het management de schuld te geven van de problemen. Het gaat slecht met de gehele economie van Japan en FEG is daar een onderdeel van. Wanneer hun economie weer opkrabbelt, zal het ook wel makkelijker worden sponsors te verkrijgen en dergelijke. Tot die tijd is de strategie van volhouden helemaal niet zo slecht.

PUJI heeft nooit toegezegd zelf geld in FEG te steken, ze zeiden sponsors te kunnen vinden dat uiteindelijk een bedrag van $230 mil op zou moeten leveren voor FEG.
FEG zit bovendien al jaren in de problemen, volhouden is stilstand, en stilstand is achteruitgang.

Facade
26-08-2010, 20:46
Ik zeg ook niet dat FEG management het geweldig doet en er vallen vast verbeteringen te maken zoals je zelf ook al aangeeft in je post, maar vaak wordt mismanagement als enige oorzaak gehanteerd en dat is niet helemaal terecht. Het is geen toeval dat juist nu het bedrijf op de rand van de afgrond staat lijkt me.

Inderdaad heb je gelijk dat PUJI niet zelf gaat investeren, maar het is wel gezichtsverlies voor een bank als ze hun woord niet na kunnen komen dus er is goede hoop lijkt me..

remco pardoel
26-08-2010, 22:58
In de USA ging het de afgelopen jaren nog slechter en de UFC gaat als een speer
Ze halen veel sponsordeals en PPV binnen om de atleten te kunnen betalen
FEG mist dat

Ik denk dat ze iedereen een basis loon moeten geven en de toppers door middel van sponsor contracten extra geld krijgen.

Natuurlijk is er een management ervoor om de best mogelijke deals binnen te halen voor hun werknemers
Ik vindt ook dat mensen in de vechtsport een stuk omhoog getrokken mogen worden met hun vergoedingen

Justinian
27-08-2010, 14:06
Klinkt allemaal niet zo best en het sluit precies aan bij de verhalen die ik ook heb gehoord.

rollermanskunk
12-09-2010, 02:16
Volgens een Japanse MMA magazine schijnen een hele rits Japanse MMA vechters al sinds 2008 geen geld te hebben ontvangen van de FEG (dus het waren niet alleen Souwer en Petrosyan die nog geld kregen) . Japanse media melden ook dat de verwachting is dat FEG na de Dynamite event zal ophouden te bestaan.