PDA

View Full Version : Willem Holleeder en Dino Soerel betrokken bij freefightgala's van IT's Showtime



Bossie
09-09-2010, 21:42
De Amsterdamse politie vermoedt dat criminelen betrokken zijn bij de organisatie van freefightgala's. Berichten dat Willem Holleeder en Dino Soerel financiële belangen hebben bij vechtsportpromotor It's Showtime leidden al in 2006 tot een onderzoek. In Vrij Nederland deze week meer over de anonieme tips van de Criminele Inlichtingen Eenheid en het verhoor van organisator Simon Rutz. Amsterdam ziet vechtsportgala’s als onderonsjes van de onderwereld en wil ze aanpakken. Goed idee? Ze hebben namen als Joep Beerepoot, Stefan 'Blitz' Leko en William 'The Machine' Diender. Hun lichamen zijn getooid met littekens en tatoeages, die imposante spierbundels bedekken. Aanstaande zondagavond zullen ze elkaar de lucht uit het lijf proberen te slaan tijdens het vechtsportgala It's Showtime in de Amsterdamse Sporthallen Zuid. 'Ouderwets keihard vechten' belooft de organisatie op haar website. Tot ergernis van Eberhard van der Laan. De burgemeester van Amsterdam heeft genoeg van de vechtsportgala's in zijn stad, evenementen die jaarlijks duizenden bezoekers trekken. Daar zitten veel criminelen tussen, stelt de hoofdstedelijke politie in een recente rapportage. De georganiseerde misdaad zou de kickboks- en freefightfestijnen gebruiken om in de schaduw van de ring te netwerken en afspraken te maken. In sommige gevallen zou de onderwereld zelfs betrokken zijn bij de organisatie. Door Harry Lensink en Marian Husken in Vrij Nederland (http://www.vn.nl/Deze-week.htm).

Dat wil de burgemeester niet en daarom gaat Van der Laan de plaatselijke politieverordening aanpassen. Wie in de toekomst een vechtsportgala wil houden, moet bij het stadhuis aankloppen. 'Echte schijnconstructies moeten we kunnen doorprikken,' zei Van der Laan vorige week in Het Parool. 'Maar je kunt stuiten op mensen die tussen de criminelen en de organisatie in zijn gezet.'

In het laatste geval is het een stuk lastiger om bijeenkomsten te verbieden. Van der Laan hoopt daarom dat de Tweede Kamer ervoor kiest de gala's onder de wet Bibob te laten vallen, het wondermiddel waarmee bestuurders vermeende criminelen kunnen uitroken zonder dat de rechter er aan te pas komt.

De 'schokkende bevindingen' uit het rapport van de Amsterdamse politie zijn mede gebaseerd op informatie van de Criminele Inlichtingen Eenheid (CIE), de 'geheime dienst' van de recherche. Een van de bedrijfjes die volgens de opsporingsinstanties omstreden zou zijn, is It's Showtime van de Purmerendse freefightpromotor Simon Rutz (41), onder meer verantwoordelijk voor het gala dat aanstaande zondag wordt gehouden.

Over Rutz ontving de CIE al in 2006 alarmerende berichten. Een informant van de dienst meldde in dat jaar: 'Willem Holleeder is goed bevriend met Simon Rutz. Het freefightgala van Simon Rutz It's Showtime 2005 is voor een groot deel gefinancierd door Willem Holleeder. Deze financiering is gedaan met geld dat afkomstig is van criminele activiteiten.' In diezelfde periode werd daar de volgende omineuze melding aan toegevoegd: 'De freefightpromotor Simon Rutz zit momenteel helemaal in de greep van Willem Holleeder en Dino Soerel. Rutz heeft zich namelijk met hun criminele geld een weg naar boven gevochten als promotor, maar wordt nu door hun knechten […] afgeperst.'

Deze CIE-informatie was voor de Amsterdamse politie voldoende om Rutz eind 2006 op te zoeken. Die toonde zich volkomen verrast door de vermoedens. 'Er zit totaal geen geld van derden bij,' zei Rutz tegen de rechercheurs.

Hij kent ze wel, 'die jongens waar de politie achteraan zit'. De zogenaamde 'knechten' van Holleeder en Soerel, kleerkasten uit de freefightwereld. Ze komen ook bij hem op kantoor. Wat ze allemaal doen en hoe ze aan hun geld komen, dat weet hij niet. Dat is volgens Rutz de reden waarom ze hem respecteren. 'Ik doe geen zaken met ze die het daglicht niet kunnen verdragen. Jullie kunnen zo mijn geldzaken inkijken.'

Of de politie dat ook heeft gedaan, is ongewis. Feit is dat Rutz tot op de dag van vandaag zijn sportevenementen heeft kunnen organiseren. Blijkbaar is er geen strafrechterlijke aanleiding gevonden om hem te vervolgen. Ook blijkt uit openbare bronnen niets wat wijst op financiering uit de onderwereld of de inzet van stromannen. In het verhoor uit 2006 suggereert de freefightpromotor dat concurrenten hem anoniem zwart hebben gemaakt door roddels bij de CIE te vertellen. Ook het gerucht dat hij zou worden bedreigd, verwijst Rutz naar het rijk der fabelen. 'Ik laat me niet bedreigen. Hoe groot ook de naam, ik pik dat niet.' Ook niet door Dino Soerel, die ook in Purmerend woonde en die Rutz weleens tegenkwam op straat? En Willem Holleeder? 'Natuurlijk zegt die naam me wat. Hij zat bij mij ook altijd aan de VIP-tafel.'

Holleeder op de eerste rang. Het zal de rechercheurs niet hebben verbaasd, want kopstukken uit de onderwereld laten zich al sinds jaar en dag graag zien op vechtsportgala's. Het zijn de social events waar de meer extraverte types onder de penoze hun plaats in de pikorde claimen.

De Amsterdamse recherche komt dan ook graag bij dergelijke gelegenheden om te kijken hoe de hazen lopen. Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat de CIE medeverantwoordelijk is voor de populariteit van de gala's. Althans in de persoon van Jan van Looijen, jarenlang de chef van de dienst en een roemruchte naam in de Amsterdamse onderwereld. Het was Van Looijen die de gesprekken leidde met Willem Endstra op de achterbank, maar het was ook de CIE-chef die er als fanatieke vechtsporthobbyist voor heeft gezorgd dat freefight en kickboksen in Nederland populair zijn geworden. Hij is secretaris van de Nederlandse Kick Boxing Bond en floot als scheidsrechter regelmatig wedstrijden tussen vechters die hij in zijn rol als chef recherche in de gaten moest houden.

Het is Van Looijen ongetwijfeld vaker gebeurd dat hij 'onderzoekssubjecten' tegenkwam in en om de ring. Een gekende kickboksinstructeur en evenementenorganisator als Johan Vos trainde in de jaren negentig politiemensen, maar werd gelijktijdig door de recherche in de gaten gehouden wegens vermeende banden met de onderwereld. De onlangs overleden Jan Plas was gelauwerd in vechtsportkringen, maar werd ook gezien als lid van de drugsbende van Johan V., alias De Hakkelaar.

De berichten zijn van alle tijden, de houding van de burgemeester is nieuw. Vraag is of de informatie van Van der Laan bestaat uit boterzachte CIE-processen-verbaal of dat het recente onderzoek van de Amsterdamse recherche zulk explosief materiaal bevat dat een harde aanpak van de vechtsportgala's is gerechtvaardigd. Het verlangen om de evenementen vergunningsplichtig te maken en onder de wet Bibob te laten vallen, doet vermoeden dat de soep niet zo heet wordt gegeten. Blijkbaar is er onvoldoende bewijs om de organisaties strafrechterlijk aan te pakken en moet de gemeente terugvallen op het omstreden - want vaak niet te toetsen - Bibob-wapen.

Freefightpromotor Rutz heeft inmiddels de buik vol van alle publiciteit. Hij beraadt zich samen met z'n advocaat op stappen tegen de gemeente. 'Ik raak sponsors kwijt, m'n naam wordt door het slijk gehaald. Ze zeggen dat de tribunes vol zitten met mensen die in de bajes thuishoren. Dan vraag ik mij af: wie doet zijn werk niet goed, ik of de politie?'

Bron : Crimesite.nl

Jeru
09-09-2010, 21:49
Freefightpromoter Rutz..... waarom lopen wij dan de hele tijd te zeiken dat er totaal geen MMA (freefight) partijen meer te zien zijn op It's Showtime gala's?

blackadder
09-09-2010, 21:50
Dit begint toch echt steeds meer op een heksenjacht te lijken. Wie is de volgende grote naam die achter de 'free-fight' galas zit? Jack the Ripper? Wilson 'Kingpin' Fisk?

Djani
09-09-2010, 21:57
Waaaaat n gozer die burgemeester. Shit for brains apparently

Justinian
09-09-2010, 22:03
Nogmaals, ik ben erg benieuwd op welke 'nieuwe' vergunning er hier wordt gedoeld, want de promotors hebben ook nu al een vergunning nodig op basis van de APV :S Het lijkt alsof de ene krant de andere napraat, zonder de feiten te checken. Als het om een nieuwe vergunning gaat, dan ben ik dus erg benieuwd om welke vergunning het hier dan gaat. Ik ga later vanavond een mailtje sturen aan een van de journalisten die hierover publiceert en hem deze vraag voorleggen.

YoMarK
09-09-2010, 22:10
Tja, die laatste zin is natuurlijk sterk...

Feit is dat er altijd wat criminaliteit in de vechtsportwereld aanwezig is, maar dat is volgens mij bij iedere sport waar grof geld in om gaat.

Chane
09-09-2010, 22:11
Freefightpromotor Rutz heeft inmiddels de buik vol van alle publiciteit. Hij beraadt zich samen met z'n advocaat op stappen tegen de gemeente. 'Ik raak sponsors kwijt, m'n naam wordt door het slijk gehaald. Ze zeggen dat de tribunes vol zitten met mensen die in de bajes thuishoren. Dan vraag ik mij af: wie doet zijn werk niet goed, ik of de politie?'
Mooi gezegd :)
Er worden wel erg veel beschuldigingen gemaakt, maar ondertussen is er niks bewezen.
Wat een klote burgemeester weer zeg.

blackadder
09-09-2010, 22:15
Nogmaals, ik ben erg benieuwd op welke 'nieuwe' vergunning er hier wordt gedoeld, want de promotors hebben ook nu al een vergunning nodig op basis van de APV :S Het lijkt alsof de ene krant de andere napraat, zonder de feiten te checken. Als het om een nieuwe vergunning gaat, dan ben ik dus erg benieuwd om welke vergunning het hier dan gaat. Ik ga later vanavond een mailtje sturen aan een van de journalisten die hierover publiceert en hem deze vraag voorleggen.
Laat ons weten als die antwoord. Ben toch wel benieuwd.

lopez86
09-09-2010, 22:23
Ik ben geen jurist, maar vraag me wel serieus af of er stappen ondernomen kunnen worden tegen degenen die dit soort berichten plaatst, of zo een bureaucraat in a'dam.
Wordt er schijt en schijt ziek van, vechtsport heeft voor mij als persoon zoveel gedaan, als er geen vechtsport was geweest zat ik waarsch. nogsteeds in de coffeeshop aan me djonko of erger.
Kan ik (of kunnen wij) er iets aan doen? Ik ben serieus bereid om actie te ondernemen als er ook maar iemand met verstandig advies kan komen.

Justinian
09-09-2010, 22:41
Net een mail verstuurd. Ben erg benieuwd naar het antwoord.

blackadder
09-09-2010, 22:41
Ik ben geen jurist, maar vraag me wel serieus af of er stappen ondernomen kunnen worden tegen degenen die dit soort berichten plaatst, of zo een bureaucraat in a'dam.
Wordt er schijt en schijt ziek van, vechtsport heeft voor mij als persoon zoveel gedaan, als er geen vechtsport was geweest zat ik waarsch. nogsteeds in de coffeeshop aan me djonko of erger.
Kan ik (of kunnen wij) er iets aan doen? Ik ben serieus bereid om actie te ondernemen als er ook maar iemand met verstandig advies kan komen.
Ben ook wel benieuwd. Eventueel aangifte doen bij discriminatie.nl? Want volgens die plofkop zijn toch wel veel van de 20.000 bezoekers bij de It's Showtime gala in de Arena criminelen. Toch aardig stigmatiserend voor bezoekers van dat soort evenementen in het algemeen.

Jones
09-09-2010, 22:44
Misschien is a.s. Zondag wel het laatste grote evenement in Amsterdam.

Of zal het niet zo een vaart lopen denken jullie?

Facade
09-09-2010, 22:48
Wij kunnen niks aan de berichtgeving doen, want wij zijn denk ik niet direct belanghebbende. Alleen it's showtime kan dat zelf dacht ik.
Een vergunningaanvraag moet eerst goedgekeurd worden door de gemeente. Ze kunnen de APV zodanig aanpassen dat het voor bepaalde evenementen moeilijker wordt aan de eisen te voldoen. Ik denk dat ie daar op doelt.
In alle eerlijkheid denk ik dat dit heel erg lastig wordt, zonder actief te discrimineren omdat het evenement opzichzelf: een vechtsportgala, legaal is. Ik denk dus dat de verslaggever in de laatste alinea gelijk heeft en het niet zo'n vaart zal lopen.
Amsterdam heeft ernstige financiële problemen, misschien probeert de burgemeester de aandacht wat af te leiden met allerlei interessante geheime politie onderzoekjes e.d....

Overigens denk ik dat de kop toch gewoon laster is ? Er wordt niet geciteerd of iets dergelijks maar er wordt panklaar gezegd dat Holleeder en Soerel betrokken zijn bij vechtsportgala's. "Betrokken zijn bij" suggereert dat ze deelnemen aan de organisatie terwijl later in het artikel gezegd wordt dat zij enkel als bezoeker aanwezig zijn. Hiermee zouden dus alle bezoekers 'betrokken zijn bij vechtsportgala's' compleet gelul dus.
Er is geen enkel bewijs voor de bewering in de kop en dit kun je dus niet zomaar zo neerzetten. Dat maakt het hele artikel suggestief.

jopke
09-09-2010, 23:12
met wat voor klopjacht zijn ze bezig?

Garcia
09-09-2010, 23:21
Ik blijf het raar vinden dat "ineen" gala's zo uitgemeten worden in de publiciteit. Natuurlijk is er in het verleden het e.e.a. over geschreven, maar ik vind dat er nu toch echt een heksenjacht aan de gang is die mijn inziens onterecht is. Dat er gespuis aan VIP tafels zitten of in de tribune klopt, maar een stadion vol hooligans mag wel??? Wees dan gewoon rechtvaardig en pak beide aan ZONDER de sporters zelf te benadelen!!

blackadder
09-09-2010, 23:34
Holleeder op de eerste rang. Het zal de rechercheurs niet hebben verbaasd, want kopstukken uit de onderwereld laten zich al sinds jaar en dag graag zien op vechtsportgala's. Het zijn de social events waar de meer extraverte types onder de penoze hun plaats in de pikorde claimen.

Is dat wat hier ook gebeurde? En waren de rechercheurs daar ook niet verbaasd?
http://procesholleeder.web-log.nl/photos/uncategorized/holleeder_53752e1.jpg

marcelt
09-09-2010, 23:43
Het argument dat criminelen netwerken bij de gala's slaat , gezien het totaal aantal bezoekers , nergens op . Weet zeker dat in de Arena slechts een klein percentage echt crimineel is. En er zal zeker genetwerkt worden.

W.b. de geldstromen van Rutz heb ik zelf ook altijd wel mijn vraagtekens gehad. Eerst is hij kicbokshobbyist en scheidsrechter en dan zonder tussenstap zet hij een groot evenement en concept neer met grote bekende vechters. Daar moet toch geld van iemand achter gezeten hebben. En helemaal weer toen de overstap naar de Arena gemaakt werd.

rollermanskunk
09-09-2010, 23:46
Ga eens voor de gein naar een thuiswedstrijd van Ajax, op de eretribune zit meer penose bij elkaar dan bij de laatste It's Showtime gala. Misschien moeten we maar alle vechtsportscholen uit Amsterdam eo inschakelen voor een gezamelijke demonstratie. Een online petitie is misschien ook een optie?

remco pardoel
10-09-2010, 01:05
foto is tijdens een voetbal wedstrijd gemaakt
Ik zou meteen alle voetbal wedstrijdeen verbieden!!!
Hier is het een samenscholing van crimelen van alle standen die naar een stel jongetjes die onder het niveau zitten van een gemiddelde klas LBO nivo 1 zitten te kijken en ook nog eens aanmoedigen.

blackadder
10-09-2010, 02:26
Het ziet er misschien niet goed uit op het moment. Maar aan de andere kant kan ik mij nog het hele circus in Duitsland herinneren waar ze uit alle macht probeerden MMA gala's, naar aanleiding van UFC 99, te verbieden. En ook daar haalden ze alles uit de kast wat maar net actueel was in een poging om de sport en de sporters zoveel mogelijk door het slijk te halen. Inclusief interviews met 'experts' in talkshows. Zo waren er bijvoorbeeld meerdere incidenten met jongeren die in treinen en bussen meerdere personen hadden doodgeslagen of ernstig verwond. Uiteraard was MMA daar medeverantwoordelijk voor of zou het in de toekomst zijn. Want, volgens box expert Werner Schneyder, kooivechten, MMA had ie nog nooit van gehoord, zet je ertoe aan op een weerloze tegenstander in te slaan zelfs wanneer hij al hulpeloos op de grond ligt. Dat draagt bij tot een verruwing van de maatschappij die je vroeger, volgens hem, niet had. Want vrougah had je, volgens hem, een erecode dat er niet meer wordt geslagen als je op de grond ligt. Dat was een van de wonderlijke dingen die die 'expert' te melden had. Ook waren er verschillende politici die wouden kijken of men de vechters niet kon vervolgen voor poging tot doodslag. En, vond een Keulse senator, Free-fight zendt sowieso de verkeerde boodschap. Want hun investeren ach zo veel tijd en geld in anti-agressie trainingen en programma's en de progressie die ze daarmee hebben gemaakt zou gevaar lopen vanwege het free-fighten. En natuurlijk haalden ze ook weer ergens een stel Nazi's ergens vandaan die zogenaamd allemaal aan Ultimate Fighting deden. Om een kort verhaal langer te maken, van een verbod is nog steeds geen sprake. Het enigste wat er is gebeurd is dat de leeftijdsgrens voor bezoekers tijdens UFC 99 naar 18 jaar was verhoogd en dat MMA niet meer op TV mag worden uitgezonden.

Glen
10-09-2010, 09:07
Het argument dat criminelen netwerken bij de gala's slaat , gezien het totaal aantal bezoekers , nergens op . Weet zeker dat in de Arena slechts een klein percentage echt crimineel is. En er zal zeker genetwerkt worden.

W.b. de geldstromen van Rutz heb ik zelf ook altijd wel mijn vraagtekens gehad. Eerst is hij kicbokshobbyist en scheidsrechter en dan zonder tussenstap zet hij een groot evenement en concept neer met grote bekende vechters. Daar moet toch geld van iemand achter gezeten hebben. En helemaal weer toen de overstap naar de Arena gemaakt werd.
Ik vind dit zo storend....vooropstellend, Simon Rutz en ik zijn echt geen vrienden maar waar ik me altijd over verbaas is dat iedereen weet 'dat er iets mis moet zijn' als iemand van hobbyist naar proffesioneel promotor gaat. Ken jij Simon zo goed dat je weet waar hij het benodigde geld vandaan heeft? Weet jij waar hij zijn tijd mee gevuld heeft als je hem niet zag tussen de gala's door waar hij scheidsrechter was? Hij heeft er hard voor gewerkt en heeft risico's genomen die goed uitgepakt zijn, risico's die anderen niet durfden te nemen.
Simon is ook de eerste die sinds het begin netjes met de belasting papiertjes bij de vechters aankwam. Dat maakt het verschil tussen de prutsers en de pro's.
Wat iedereen ook altijd zegt, ik heb respect voor het It's Showtime concept zoals het neergezet is/wordt.

MMAFAN-1122
10-09-2010, 09:24
Ik vind dit zo storend....vooropstellend, Simon Rutz en ik zijn echt geen vrienden maar waar ik me altijd over verbaas is dat iedereen weet 'dat er iets mis moet zijn' als iemand van hobbyist naar proffesioneel promotor gaat. Ken jij Simon zo goed dat je weet waar hij het benodigde geld vandaan heeft? Weet jij waar hij zijn tijd mee gevuld heeft als je hem niet zag tussen de gala's door waar hij scheidsrechter was? Hij heeft er hard voor gewerkt en heeft risico's genomen die goed uitgepakt zijn, risico's die anderen niet durfden te nemen.
Simon is ook de eerste die sinds het begin netjes met de belasting papiertjes bij de vechters aankwam. Dat maakt het verschil tussen de prutsers en de pro's.
Wat iedereen ook altijd zegt, ik heb respect voor het It's Showtime concept zoals het neergezet is/wordt.

X2 lijkt me ook..
En dat hij afgeperst wordt lijkt me sterk, Simon is of was toch de zwager van Angel Riny?

Stephan
10-09-2010, 09:58
Ik zou die Ebernerd van der Laan uitnodigen bij wat evenementen en hem zodoende laten zien dat alles goed geregeld is.
Misschien maken ze wel een aanpassing in de APV, dat kan bij mijn weten best gemakkelijk.

Hoe betrouwbaar is de informatie van de CIE....

Durfal
10-09-2010, 13:36
De witte-boorden criminaliteit kost de NL staatskas veel men veel meer harde euro's dan de straat criminaliteit.
En aangezien geld in dit land belangrijker is voor de overheid dan mensenlevens en vooral die vervelende slachtofferhulp,ben ik eerlijk gezegd verbaasd over de acties van de autoriteiten als van der Laan enz enz in deze.
Die wijsheid over de witte boorden crimi's heb ik overigens uit zeer betrouwbare bron namelijk van een bloedserieuze vrouwelijke recherche dame uit Leiden.
amsterdam zit inderdaad in de financiëlle problemen maar om dan een zondebok in Simon Rutz te gaan zoeken die al meerdere keren is doorgelicht is dan wel erg oppertunistisch en dat terwijl corruptie overal rondwaart en vooral bij voetbalclubs.
Maar ja voetbal schaatsen en wielrennen zijn heilig in dit land, we zijn vice wereldkampioen voetbal met dit kleine landje nietwaar??
Dus wil van der Laan even snel goedkoop scoren met een relatief kleine sport als de vechtsport evenementen in "zijn" stad.
De stad Leiden kreeg ongeveer 10 jaar geleden een nieuwe burgemeester het aller aller eerste wat die Pipo deed was het "freefight"gala in de groenoordhallen verbieden waar de hoofdpartij Willy Peters-Gilbert Yvel was.
Ook hier moest even snel goedkoop door ook een PVDA burgemeester gescoord worden en ook toen al was onze sport/liefhebberij de klos.......
De hele politiek is verrot de zakenwereld is zwaar corrupt ( denk maar even aan het proces wat nu loopt in de rotterdamse haven) maar volgens de overheid is de vechtsport wel in en in slecht!! ja zo lust ik er nog wel een paar!!!
Er is maar 1 wijsheid in deze:
GIJ ZULT NIET STELEN!! UW OVERHEID DULDT GEEN CONCURRENTIE!!!!!!!!!!!!

simtekf1
10-09-2010, 13:44
Ik denk dat Simon Rutz zich wel red tegen deze madness.
Wat zou ik het gaaf vinden als hij een rechtzaak begint tegen de gemeente en de gemeente plat op z'n bek gaat hehe.

tonebizz
10-09-2010, 13:57
wat een mafkees die burgemeester: zo ken ik nog wel een paar

- voetbal wedstrijden verbieden want tribune zit vol met criminelen
- horeca tenten sluiten, want er komen wel eens criminelen hier eten en zaken bespreken dus ook dicht.
- auto dealers pas op.. want er komt wel eens een duister persoon een auto kopen dus...

en ga zo maar door....

word er een beetje gek van...dit is een sport waar we tot de wereld top behoren en dan gaan we er zo mee om

come on son!

Sadix
10-09-2010, 14:55
Ik ben geen jurist, maar vraag me wel serieus af of er stappen ondernomen kunnen worden tegen degenen die dit soort berichten plaatst, of zo een bureaucraat in a'dam.
Wordt er schijt en schijt ziek van, vechtsport heeft voor mij als persoon zoveel gedaan, als er geen vechtsport was geweest zat ik waarsch. nogsteeds in de coffeeshop aan me djonko of erger.
Kan ik (of kunnen wij) er iets aan doen? Ik ben serieus bereid om actie te ondernemen als er ook maar iemand met verstandig advies kan komen.

same here bro.

Zonder vechtsport was ik en zeker 100 van mijn leerlingen die ik de afgelopen jaren heb gehad, veel slechter af geweest.

Ik ben ook in voor actie, mocht ik iets kunnen doen.

Guile
10-09-2010, 15:19
Nergens bewijs, alleen maar aannames en veronderstellingen :D, Dino S. die ook in Purmerend woont. Hou toch op zeg. Freefight promoter, man man, hoeveel MMA partijen zijn er tijdens It's Showtime gala's? Omdat Freefight ook al zo'n lading heeft bij het grote publiek, als ze dan onderzoek doen neem dan alles mee.

Durfal
10-09-2010, 16:30
Hoewel het in strijd is met het recht op privacy,zou het een idee zijn om zondag een petitie te ondertekenen door de toeschouwers in de sporthallen zuid.
Met daarin naam en beroep van degene die de petitie ondertekent.
Dan kunnen die....... figuren als een van der Laan zelf eens zien en lezen dat het publiek gewoon uit hardwerkende mensen bestaat,en niet uit criminelen!!
Maar ja als je aan vechtsport doet of er liefhebber van bent ,ben je al een crimineel in hun ogen,wel mede liefhebbers wij weten wel beter!!!
Ik weet het: eengezindheid is een moeilijk iets in NL,maar we moeten eigenlijk en masse eens protesteren tegen al deze vooroordelen jegens onze mooie sport in al haar facetten!!!

Osu

MJOKKIE
10-09-2010, 16:37
Wat een vermoeiend gelul allemaal. Ja de vechtsport is doordrenkt van en doorvlochten met zware criminaliteit. What's new? Ron Nyqvist, een dubbele moordenaar, leidt nog steeds GG en Simon Rutz heeft banden met de Hell's Angels. Ook al jaren bekend. Maar om te veronderstellen dat Simon Rutz fout is omdat hij van scheidsrechter/ringspeaker naar promotor is gegaan gaat ver! De man heeft behoorlijk risico genomen met evenementen buiten de vechtsport om en heeft op het randje van faillisement gestaan. Dus ff goed je huiswerk doen voordat je zoiets roept.

Verder is de grondslag voor een verbod een juridisch gedrogt, maar vergis je niet in de macht van de gemeente Amsterdam.

blackadder
10-09-2010, 16:45
Hoewel het in strijd is met het recht op privacy,zou het een idee zijn om zondag een petitie te ondertekenen door de toeschouwers in de sporthallen zuid.
Met daarin naam en beroep van degene die de petitie ondertekent.
Dan kunnen die....... figuren als een van der Laan zelf eens zien en lezen dat het publiek gewoon uit hardwerkende mensen bestaat,en niet uit criminelen!!
Maar ja als je aan vechtsport doet of er liefhebber van bent ,ben je al een crimineel in hun ogen,wel mede liefhebbers wij weten wel beter!!!
Ik weet het: eengezindheid is een moeilijk iets in NL,maar we moeten eigenlijk en masse eens protesteren tegen al deze vooroordelen jegens onze mooie sport in al haar facetten!!!

Osu
Leuk idee. Maar wie moet dat doorvoeren?

Durfal
10-09-2010, 17:07
Dat door/invoeren is inderdaad een lastig verhaal zeker op de korte termijn,maar nogmaals criminaliteit is verweven in alle lagen van onze bevolking maar deze hetze tegen de vechtsport en haar evenementen is nogal kortzichtig en goedkoop.
Er zou en masse gewoon tegen geprotesteert moeten worden,al is dat idd lastig te verwezelijken......

blackadder
10-09-2010, 17:21
Dat door/invoeren is inderdaad een lastig verhaal zeker op de korte termijn,maar nogmaals criminaliteit is verweven in alle lagen van onze bevolking maar deze hetze tegen de vechtsport en haar evenementen is nogal kortzichtig en goedkoop.
Da's inderdaad waar. Helaas is er geen grote, machtige lobby aanwezig die Eberhard die mond kan snoeren. Zoals het met andere sporten, waar criminelen net zo goed 'netwerken', het geval is.

Er zou en masse gewoon tegen geprotesteert moeten worden,al is dat idd lastig te verwezelijken......
Ook dat lijkt me niet echt uitvoerbaar. Jammer genoeg. Als ze die aso sport, voetballen, zouden willen verbieden met dezelfde schijnheilige onzin argumenten die ze nu gebruiken, zou er wel massaal tegen geprotesteerd worden. Want die hoeven alleen even de hooligan...ik bedoel de supporters vereniging te bellen en je hebt meteen al een enkele duizenden relle...eh demonstranten. Waarschijnlijk zouden zelfs de Hells Angels daarvoor komen demonstreren.

marcelt
11-09-2010, 00:25
Ik vind dit zo storend....vooropstellend, Simon Rutz en ik zijn echt geen vrienden maar waar ik me altijd over verbaas is dat iedereen weet 'dat er iets mis moet zijn' als iemand van hobbyist naar proffesioneel promotor gaat. Ken jij Simon zo goed dat je weet waar hij het benodigde geld vandaan heeft? Weet jij waar hij zijn tijd mee gevuld heeft als je hem niet zag tussen de gala's door waar hij scheidsrechter was? Hij heeft er hard voor gewerkt en heeft risico's genomen die goed uitgepakt zijn, risico's die anderen niet durfden te nemen.
Simon is ook de eerste die sinds het begin netjes met de belasting papiertjes bij de vechters aankwam. Dat maakt het verschil tussen de prutsers en de pro's.
Wat iedereen ook altijd zegt, ik heb respect voor het It's Showtime concept zoals het neergezet is/wordt.

Van jou neem ik dat aan Glen.