PDA

View Full Version : Klap onder de gordel.... Metro nieuws



Jeru
10-09-2010, 13:36
Stuk uit de Metro van vandaag ivm de voorgestelde maatregelen van Van der Laan..

Klap onder de gordel – Metro (http://www.metronieuws.nl/algemeen/klap-onder-de-gordel/SrZjij%21pNs06rJ91opcI/)

Geplaatst 2010-09-10 om 10:19

Klap onder de gordel

• “Kickboksgala’s zijn niet crimineel”
• Van der Laan wil gala’s verbieden
• “Beschuldigingen zonder hard bewijs”

De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan moet zich verre houden van een verbod op kickboksgala’s. En verbieden op grond van de wet Bibob, dat gaat al helemaal niet. Dat stelt althans Rob IJsendijk, die als advocaat verschillende Bibob-zaken heeft gehad.

Volgens Van der Laan zouden de gala’s ‘netwerkbijeenkomsten voor criminelen’ zijn. Daarnaast zouden criminelen betrokken zijn bij de organisatie en financiering van de gala’s. Van der Laan ziet drie mogelijkheden om de gala’s te weren. De gala’s onder de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) brengen, zodat een vergunning is vereist, om die vervolgens te kunnen weigeren. Een tweede weg is de evenementen onder de wet Bibob brengen. Dan kan de gemeente een vergunning ontzeggen als er ‘een luchtje’ aan een gala zit. Of tenslotte locaties als de Amsterdam Arena of Sporthallen Zuid bewegen geen kickboksgala’s meer te ontvangen.

Hartstikke ziek wordt Simon Rutz ervan. Rutz is met zijn bedrijf It’s Showtime de grootste organisator in Europa. “Verschillende keren heb ik de politie uitgenodigd bij mij de boeken te komen controleren, maar daar is nooit op ingegaan.” Natuurlijk weet Rutz ook wel dat er tussen de tientallen duizenden bezoekers ook mensen lopen die bekenden van de politie zijn. “Maar is het de fout van de politie dat die vrij rondlopen of de mijne? Tegen beschuldigingen zoals Van der Laan ze uitspreekt, kan ik me niet verdedigen.” Ondertussen ziet hij sponsors weglopen en blijven bezoekers weg omdat ze niet met criminaliteit geassocieerd willen worden.

Kickbokser Melvin Manhoef baalt dat het imago van zijn sport eronder lijdt. “Ze zouden eens moeten weten hoe hard ik heb getraind om te komen waar ik nu ben.”

Klaas Boomsma ([email protected])

Vinand
10-09-2010, 13:48
Die "van der laan"... Ik word gewoon ziek van die man, die man is zo verschrikkelijk kortzichtig, hoe kunnen we zo een lummel als burgermeester hebben...