PDA

View Full Version : ADCC Dutch Open 2010



Upcoming Glory
10-09-2010, 21:41
Beste grapplers,

Hierbij de uitnodiging voor de ADCC Dutch Open Submission Fighting 2010. Het evenement zal plaats vinden tijdens de Sports Discovery Expo (Sports Discovery | Welkom bij Sports Discovery (http://www.sports-discovery.com)) in de RAI en is verdeeld over 2 dagen. Op zaterdag 6 november zullen de beginners hun krachten met elkaar meten en zondag 7 november is het de beurt aan de gevorderden.


ADCC Dutch Open 2010


Competition Invitation

Time and Place
6 en 7 november 2010
Start competition: 12.00h


Amsterdam RAI
Europaplein 22
1078 GZ AMSTERDAM
Nederland

Legal Techniques
- Any kind of choke (except for using the hand to close the wind pipe)
with or without the use of the uniform
- Any armbar, shoulder lock, or wrist lock
- Any leg lock or enkle lock

Illegal Techniques
- No "Full Nelson" or "Crucifix"
- No striking / kicking of any kind
- No eye gouging or fish hooking, touching groin area
- No finger or toe holds
- No thumbing
- No hands, knees or elbows on face
- No slippery substances allowed on body or clothing

Points
2 - Mount position
2 - Knee on stomach
2 - Sweeps (ends Guard or Half Guard)
2 - Takedown (ends Guard or Half Guard)
3 - Back mount with hooks
3 - Passing the guard
4 - Clean sweep (ends passed the guard)
4 - Clean takedown (ends passed the guard)

Lost points
-1 - Go to your back
-1 - Running away
The referee’s decision/judging can’t be overruled!
The winner will be decided according to:
If one competitor gives up or submits by tapping the leg, arm or verbally
If Referee feels one competitor is unable to defend himself or feels his life is in danger,
Referee will declare the winner
If a fighter breaks the rules twice he will be disqualified by the Referee

Ways to win
Submission
Points
Referee’s decision

Fighting Time
6 minutes in ordinary fights (first 3 min without points)
8 minutes in the finales (first 4 min without points)
One Extra round are added if fights are even

Weight classes
Men -60kg, -65kg, -70kg, -76kg, -83kg, -91kg, -100kg, +100kg and Open
Women –60kg and +60kg

Equipment
Fighter may use tights, shorts T-shirt, rash -guard or Kimono

Matt
8 x 8 meters tatame
Mat escape, same position as the fighter were in when they crossed the mat line or referee say
“stop”

Competition payment
€25,-

Weight in
Just before first fight
Information at 10.30h
Competition starts at. 12.00h

Public
Entrance fee: pay by Sports Discovery | Welkom bij Sports Discovery (http://www.sports-discovery.com)

Registration
The deadline of registration is 4th of November 2010
Registration: [email protected] ([email protected])

Organized by: ADCC Holland

Justinian
10-09-2010, 21:44
Top, ik hoorde vandaag op de sportschool over dit evenement. Als ik het goed heb zijn er ook body building wedstrijden etc. Heeft wel wat weg van de Arnold classic. 'Helaas' zit ik dan in Thailand, anders was ik er zeker bij met wat jongens.

PinPoint
10-09-2010, 22:19
Ben ik de enige die nog nooit van deze organisatie dan wel dit toernooi heeft gehoord? ADCC Holland? Is dit al vaker georganiseerd, wie zit er achter deze organisatie. Bekende BJJ-ers, grapplers, worstelaars?

Het lijkt meer een beurs te zijn gericht op heel breed sportief publiek dan een exclusief twee daags grapple toernooi?


Ennuhhh.....grapplen in je Gi? Onwaarschijnlijk!

Christophe
10-09-2010, 23:02
Top, ik hoorde vandaag op de sportschool over dit evenement. Als ik het goed heb zijn er ook body building wedstrijden etc. Heeft wel wat weg van de Arnold classic. 'Helaas' zit ik dan in Thailand, anders was ik er zeker bij met wat jongens.
Jij in Thailand, Wim hier bij mij in Mexico ... het wordt al bijna de moeite een andere datum te prikken!


Ben ik de enige die nog nooit van deze organisatie dan wel dit toernooi heeft gehoord? ADCC Holland? Is dit al vaker georganiseerd, wie zit er achter deze organisatie. Bekende BJJ-ers, grapplers, worstelaars?

Het lijkt meer een beurs te zijn gericht op heel breed sportief publiek dan een exclusief twee daags grapple toernooi?


Ennuhhh.....grapplen in je Gi? Onwaarschijnlijk!
Toen ik nog in de Lage Landen verbleef werd de Nederlandse qualifier voor ADCC georganiseerd door Shooto Holland (Martijn de Jong), ik weet niet of dat nu nog zo is.

En, grapplen in je Gi ... het is toegestaan, niet verplicht ... net zoals in de uiteindelijke ADCC als ik me niet vergis. Goede zaak, lijkt me (al kan ik me niet inbeelden dat veel mensen er voor zullen kiezen)

Mr 1 Leg
10-09-2010, 23:36
ik ben van de partij grtz amigossssssssssssssssss

Jeru
10-09-2010, 23:40
Ben ik de enige die nog nooit van deze organisatie dan wel dit toernooi heeft gehoord? ADCC Holland? Is dit al vaker georganiseerd, wie zit er achter deze organisatie. Bekende BJJ-ers, grapplers, worstelaars?


Ja, dit is al vaker georganiseerd... Van ADCC heb je toch wel gehoord?

In de RAI is wel bruut. Groot evenement lijkt me. Wanneer ben je volgens de organisatie een beginner en wanneer een gevorderde? Soms is dat niet zo heel duidelijk.

Jeru
10-09-2010, 23:42
Oh als toeschouwer ben je wel een beetje de sjaak haha. €17,50 entree.... ja dat krijg je bij zo'n groot evenement ;)

remco pardoel
11-09-2010, 01:05
Goede zaak!

FightingDutchman
11-09-2010, 10:05
Balen! Ben bang dat ik dr ook niet bij kan zijn.... :(

The_Game
11-09-2010, 11:19
jammer dat ik hier waarschijnlijk niet bij ga kunnen zijn klinkt wel als een leuk toernooi.


Points[/B]
2 - Mount position
2 - Knee on stomach
2 - Sweeps (ends Guard or Half Guard)
2 - Takedown (ends Guard or Half Guard)
3 - Back mount with hooks
3 - Passing the guard
4 - Clean sweep (ends passed the guard)
4 - Clean takedown (ends passed the guard)

Lost points
-1 - Go to your back
-1 - Running away


Wat moet ik mij overigens voorstellen bij "go to your back?" is dit een guardpull/-jump of is dit wanneer je turtle gaat zitten of iets anders?

Vision
11-09-2010, 13:58
Vind het toch maar vaag klinken...
Zijn dit nou de officiële ADCC qualifiers?
En zoja, vechters uit welke landen mogen er dan aan deelnemen?
Vind er ook niets over terug op het web...

Jetli
11-09-2010, 14:14
Op deze data zijn wij er ook niet bij ivm OG2F part2

Worf
11-09-2010, 20:08
Ik vraag me 2 dingen af:

1: Ik lees niks over het al dan niet toestaan van de bodyslam/suplex
2: Zijn dit de officiele qualifiers voor de europian/world trials? (Ook als beginner?)

maartenjackie
12-09-2010, 01:00
Ik kom kijken waarschijnlijk abu dahbi combat grapplingg

Upcoming Glory
12-09-2010, 20:35
Bestge grapplers,

Dit evenement wordt georganiseerd door Martijn de Jong (vertegenwoordiger ADCC Holland) en Bastiaan Rejen.

Dit toernooi is geen qualifier voor het EK. Voor het EK hoef je je niet meer te kwalificeren. Iedereen kan zich daarvoor inschrijven en de eerste 64 deelenemers per gewichtsklasse zijn zeker van deelname.

Je krijgt inderdaad een minpunt voor "go to your back", hier wordt onder verstaan "guardspringen".
Bodyslams zijn toegestaan.

We hopen jullie allemaal welkom te heten tijdens de ADCC Dutch Open, inschrijven kan via [email protected].

Osu,

Martijn en Bastiaan

fireblade900
12-09-2010, 22:00
Wanneer is het EK dan?

ijsblok
12-09-2010, 22:31
Wanneer is het EK dan?

heb je aspiraties? ;)

Briant
12-09-2010, 22:39
Martijn de Jong lijkt mij een zeer legitieme organisator. Als ik het goed begrijp is dit een open grappling toernooi voor Nederland en omstreken met ADCC regels? Beetje zo als Grappling Ede maar dan andere regels dus.

Mario Witteman
12-09-2010, 22:48
Mmm.. Can't wait!!!

bigboz
27-10-2010, 13:26
Heb er zin in, zijn er al veel inschrijvingen ?

nicolas the red
31-10-2010, 16:03
Je krijgt inderdaad een minpunt voor "go to your back", hier wordt onder verstaan "guardspringen".

hey martijn, geldt dit dan ook in de eerste 3 minuten zonder puntentelling? ik zou denken van niet...

NESCIO
31-10-2010, 21:39
Guard jumpen is zo 2007

lopez86
31-10-2010, 23:57
Guard jumpen is zo 2007

guardjumpen is zowieso voor homo's.
de meest laffe move everrrr.

Shooto Holland
01-11-2010, 12:16
Helaas moeten we berichten dat de ADCC wedstrijden niet door kunnen gaan.

De organisatie van Sport Discovery heeft namelijk besloten het gehele evenement in de RAI af te lassen. Hierdoor kunnen we uiteraard het ADCC evenement ook geen doorgang laten vinden :-(

Een nieuwe datum wordt zsm bekend gemaakt.

Excuses voor het ongemak.

Osu,

Martijn

FightingDutchman
01-11-2010, 14:39
Balen voor de organisatie! Hoop dat het inderdaad op een andere datum doorgang kan vinden. Persoonlijk komt het me wel goed uit, ik kon dit weekend niet mee doen dus hoop dat ik op de nieuwe datum wel kan :)

andy
02-11-2010, 11:56
Spijtig! Trainen voor dutch open bjj dan maar:)

Boutsen83
04-11-2010, 17:10
Is er al wat bekend over een nieuwe datum?