PDA

View Full Version : Big thanks to Erben Wennemars



Jamila
14-09-2010, 20:21
Na alle commotie in de pers rondom het verbieden van gala's in Amsterdam word de sport eindelijk eens goed belicht.

Gisteren in de "madiwodovrijdagshow" van Paul de Leeuw heeft Erben Wennemars zijn waardering voor de kickbox sport laten blijken.

In de show praatte hij vol lof over de sport en vindt, dat ook het kickboxen thuis hoort in de 'echte sportwereld'.

Ook gaf Erben te kennen verbaasd te zijn over hoe professioneel William Diender antwoord gaf op zijn "domme" vraag, zoals hij zelf formuleerde. Zeker nadat hij net een partij verloren had!

Erben eindigt de show dan ook met de volgende woorden:
"wat er ook gebeurt rondom de sport, deze mooie sport mag daar nooit de dupe van worden".

Eindelijk iemand die deze sport objectief bekijkt!

Bedankt Erben!


Groet Jamila

mama
14-09-2010, 20:28
Wennemars bekijkt de sport door de ogen van een sporter. Hij is gewend om voor zijn sport diep te gaan en pijn te lijden. Misschien dat dat scheelt.

dietrik
14-09-2010, 20:35
Was idd een mooi filmpje van wennemars. Diender en Rooyers vond ik ook sterk.

Hendy
14-09-2010, 20:59
Reps voor Wennemars!

Was idd een goed stukje..

universele
14-09-2010, 21:09
Fijn om te horen, top van Wennemars

blackadder
14-09-2010, 21:19
Player omroep.nl (http://player.omroep.nl/?aflID=11418382)
Vanaf 35:40 minuten. Met Silverlight.
Goed filmpje inderdaad.

Lionheart
14-09-2010, 21:50
Wennemars is een topper, leuke persoonlijkheid ook!

Italian*Berlusconi*
14-09-2010, 22:45
Leuk stukje idd...

Anderson
14-09-2010, 23:04
Zeker goed van Wennerman en ook goed dat Gullit er was.

Vincentino
14-09-2010, 23:28
Netjes geantwoord van Diender. Leuk om te zien ook! Misschien is het tijd voor een soort nederlands videoblog rondom deze toernooien a la Dana White's videoblogs en dat dat bijvoorbeeld in de sportrubriek van een programma zou kunnen komen.....lijkt mij wel tof!

NonaManisss
14-09-2010, 23:46
Ben blij dat een echte sporter onze sport zelf heeft kunnen meemaken en ervaren.
nu word er tenminste objectief gekeken en beoordeeld, niet bevooroordeeld wat de rest allemaal doet!

Ik hoop dat de kickbox sport meer gewaardeerd zal worden en toegankelijk zal worden door en voor een groter publiek.
Ze verdienen dit uiteraard ook, want het is gewoon een topsport!!

Ervani
15-09-2010, 00:09
Goed item!

micha
15-09-2010, 11:12
go erben

Tony
15-09-2010, 12:40
Wennemars is een topper. Goed om te zien dat zo iemand deze kwestie objectief bekijkt.

The Bulldog
15-09-2010, 18:27
reps voor DIENDER....


en naturlijk ook voor wennemars.....hij gaf mooi aan wat hij zou doen bij zo`n vraag op zo`n moment hahahaha

MMAFAN-1122
15-09-2010, 18:37
Top...

ReZp
15-09-2010, 20:38
nice idd

OldNicky
16-09-2010, 17:44
Het is toch super dat Erben als echte sportman de kickbox sport heeft meegemaakt en ook als zodanig heeft ervaren en dat hij heeft gezegd "wat er ook gebeurt rondom de kickbox sport, deze mooie sport mag daar nooit de dupe van worden", geeft toch wel aan dat respect voor deze sport wel opzijn plaats is. Daarom vind ik de uitspraken van de burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam, die gezegd heeft dat hij 'zo snel mogelijk een eind wil maken' aan de grote vechtgala's in Amsterdam, omdat er 'criminelen in de organisatie zitten', niet op zijn plaats en een zwak vertoon. Hij kiest hiermee de weg van de minste weerstand. Waarschijnlijk verlangt hij met die popie-jopie uitspraken naar wat meer politieke aandacht. Ik ben al op heel wat gala's geweest en heb daar geen ME gezien of problemen gehad in tegenstelling met andere evenementen zoals voetbal, loveparade etc.
Mvg. OldNicky :pimp:

de Zweed
16-09-2010, 22:28
Zeker goed van Wennerman en ook goed dat Gullit er was.

Yep Gullit zat er vorig jaar toch ook in de PTA?
Had nooit van Paul de Leeuw verwacht dat hij een topic zou wijden aan onze sport, dus petje af..
Geeft toch wel weer aan dat steeds meer mensen de sport ook daadwerkelijk als sport geaccepteerd gaat worden,

Ofwel Telegraaf haalt weer eens oude koeien uit de sloot en moet maar eens kappen wat met dit soort "journalistiek"
Misschien kunnen we Pieter Storms even met de journalist laten praten ;)

JeMalleMoer
16-09-2010, 22:43
Totdat je het parool van gister erbij pakt. Dat is niet mis. Ze hebben de auto's van alle mensen op het vipdek in het laatste arenaevenement nagetrokken en bleek het overgrote deel betrokken te zijn met criminaliteit. Leuk bericht zo op de voorkant van het parool. :|

de Zweed
16-09-2010, 23:19
Ja, maar wel zo toevallig dat elke keer voor een groots opgezet event, deze berichten weer in de krant staan...
Waarom niet aan het begin van het jaar??? Het is puur aandachttrekkerij en verkoopcijfers opkrikken

Leventdepevent
17-09-2010, 08:41
ik zeg be be be be be be be bedankt

onne1983
17-09-2010, 09:37
Zeker goed van Wennerman en ook goed dat Gullit er was.

Had van der Laan toch gelijk.. Gullit, die ouwe goaltjes dief..

Jamila
17-09-2010, 16:48
Erben is welkom op Glory!

Groet Jamila

blackadder
17-09-2010, 16:59
Yep Gullit zat er vorig jaar toch ook in de PTA?
Over Gullit gesproken.


Een avondje kickboksen is amusement en topsport tegelijk. Van een criminele of agressieve sfeer onder het publiek is weinig te merken. Toch wil burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam dit soort vechtsportgala's verbieden omdat criminelen betrokken zijn bij de organisatie.
In de Sporthallen-Zuid in Amsterdam is het kickboksen veertig jaar geleden begonnen en volgens de burgemeester mag het daar ook eindigen. Hij heeft niets tegen de sport, maar wel tegen het organiseren van grote vechtsportgala's.
Van der Laan: 'De politie heeft grondig onderzocht wat daar allemaal precies gebeurt. Dat onderzoek laat duidelijk zien dat het netwerkgelegenheden zijn voor de georganiseerde misdaad. En de politie beveelt aan om die niet te faciliteren als overheid.'
De beschuldiging van de burgemeester wordt tegengesproken door Simon Rutz. Zijn bedrijf 'It's Showtime' organiseert al jarenlang grote kickboks-evenementen en verzorgt televisie-uitzendingen in 86 landen.
Gevangenis
'Ik vraag de burgemeester met één feit te komen, maar dat heeft hij niet. Het verhaal is in de wereld gekomen omdat er een andere vechtsportorganisatie is waarvan ze zeggen dat de hoogste man in de gevangenis zit. Wij worden in één adem genoemd. Dat is logisch, want wij zijn de grootste organisatie in Europa.'
Of de burgemeester gelijk heeft, is moeilijk te zeggen omdat het onderzoek naar de vechtsportgala's niet openbaar is. Volgens het tijdschrift Vrij Nederland zou 'It's Showtime' gefinancierd zijn door bekende criminelen als Dino Soerel en Willem Holleeder. Dat ontkent eigenaar Simon Rutz.
VIP's
Wel duidelijk is dat een avondje kickboksen in de Sporthallen Zuid zich afspeelt in een ontspannen sfeer. Rond de boksring staan tientallen tafeltjes waar VIP's naar de gevechten kijken terwijl ze zich tegoed doen aan champagne en lekkere hapjes. Behalve veel mannen zitten er ook mooi aangeklede vrouwen. Kinderen rennen tussen de tafeltjes door.
Ook voormalig topvoetballer Ruud Gullit zit tussen de VIP's. Op de vraag of hij weet of er veel criminelen tussen het publiek zitten, antwoordt hij: 'Die zitten overal, ook bij voetbalwedstrijden.'
Omstreden kickboksgala oogt ontspannen | Radio Netherlands Worldwide (http://www.rnw.nl/nederlands/video/omstreden-kickboksgala-oogt-ontspannen)
Criminelen heb je toch ook bij het voetballen? Aldus Ruud Gullit.
Hoort nog een video bij.

Surviver
17-09-2010, 19:24
Jammer dat ik het niet gezien heb, maar zoals ik het hierboven lees was het super dat hij zo over het kickboxen praat op televisie!
Ik hoop dat er nog meer positieve berichten zullen komen want dat verdient deze sport wel na alle commotie in de media.

nyqsoft
17-09-2010, 21:53
Men zou gewoon van de Laan moeten uitnodigen op 16 oktober in de PTA om die sfeer eens te beproeven, misschien verandert hij dan wel van mening. Greetz :cool2:

de Zweed
17-09-2010, 23:39
Jammer dat ik het niet gezien heb, maar zoals ik het hierboven lees was het super dat hij zo over het kickboxen praat op televisie!
Ik hoop dat er nog meer positieve berichten zullen komen want dat verdient deze sport wel na alle commotie in de media.

Ergens onderaan de thread staat de link naar het filmpje.. ergens rond de 35 minuten begint het topic.

onne1983
18-09-2010, 02:27
Ik moest lachen! :-)