PDA

View Full Version : Japan in crisis: Nederland zonder werk



lopez86
15-09-2010, 17:44
Lol, Japan (lees: FEG) is in crisis en gelijk zit half kickboksend Nederland zonder werk.
Er is opeens financieel bijna niks meer te halen op -70 en -76kg.
De dagen van bedragen met 5 nullen, 4 nullen voor de -76kg en -70kg'ers, zijn weg.
Souwer, Buakaw, en Petrosyan die niet eens meedoen omdat ze nog geld krijgen.
Aussie die op -76kg ook bijna niet meer door kan groeien en net als Tyrone toendertijd nu moet gaan kijken of er op zwaargewicht of zelfs -70kg nog wat te doen is.
Beast of the East doet geen groot gala meer dit jaar.
RINSG K-1 MAX liep ook niet.
Saki en Nieky van GG zijn al begonnen met trainen op de grond.

Waar moet dat heen.

dirk5
15-09-2010, 17:49
Achja, gelukkig hebben ze Ali nog, die zal ze nooit in de steek laten zoals ik in een interview las.....

Dana White: So Alistair, this is my offer, what do you say...
Ali O: I cant leave my japanese fans like Fedor did, so I will never fight for the UFC.

PinPoint
15-09-2010, 17:58
Beter lezen Dirk want dat is niet wat er staat....of probeer je sarcastisch over te komen?

blackadder
15-09-2010, 19:11
En in eigen land probeert plofkop van der Laan ook nog de sport kapot te maken.

dirk5
15-09-2010, 19:49
Beter lezen Dirk want dat is niet wat er staat....of probeer je sarcastisch over te komen?

-- Finally, please send a message to your fans.
Alistair Overeem: I love my fans in Japan. I’m different to Fedor; I did not leave to only fight in the USA. I have Japan as my favorite place. I may make less money at this moment in Japan than in America as the MMA scene is booming there, but I love the fighting spirit from the country and the long history of martial arts in Japan. Japanese fans are the best. I will always keep fighting in Japan.

hoe lees ik het fout dan?

PinPoint
15-09-2010, 20:15
-- Finally, please send a message to your fans.
Alistair Overeem: I love my fans in Japan. I’m different to Fedor; I did not leave to only fight in the USA.I have Japan as my favorite place. I may make less money at this moment in Japan than in America as the MMA scene is booming there, but I love the fighting spirit from the country and the long history of martial arts in Japan. Japanese fans are the best. I will always keep fighting in Japan.

hoe lees ik het fout dan?


Daarmee zegt ie dus dat ie OOK nog in Japan zal vechten....

Biiyen
15-09-2010, 20:28
Lol, Japan (lees: FEG) is in crisis en gelijk zit half kickboksend Nederland zonder werk.
Er is opeens financieel bijna niks meer te halen op -70 en -76kg.
De dagen van bedragen met 5 nullen, 4 nullen voor de -76kg en -70kg'ers, zijn weg.
Souwer, Buakaw, en Petrosyan die niet eens meedoen omdat ze nog geld krijgen.
Aussie die op -76kg ook bijna niet meer door kan groeien en net als Tyrone toendertijd nu moet gaan kijken of er op zwaargewicht of zelfs -70kg nog wat te doen is.
Beast of the East doet geen groot gala meer dit jaar.
RINSG K-1 MAX liep ook niet.
Saki en Nieky van GG zijn al begonnen met trainen op de grond.

Waar moet dat heen.

Het is niet alleen de crisis, het is tweeledig. Enerzijds inderdaad "De crisis", anderzijds de desinteresse van het Japanse publiek. Met de aanhoudende reeks NL en/of Europese overwinningen is de interesse gewoon weg. Ze hebben gepoogd de 70 kg klasse te promoten, met idd Aziatisch succes. Echter zien mensen liever grote mensen vechten dan kleinere, dat is ook zo met MMA. De UFC met veel Lightweights doen het minder goed dan cards met Heavyweights en Light Heavy weights. De WEC is briljant maar geen hond kijkt ernaar.

Het zou goed zijn voor de K1 als er een Aziaat wint, en niet Musashi, maar iemand met het charisma van Masato.

andyhugfan
15-09-2010, 22:43
Ze kunnen meer Japans publiek trekken door bijv. een full contact karate wgp te organiseren, of karate world cup toernooien organiseren zoals in '90. Dat is mooi, dan kunnen de Japanners ook uitblinken. Immers, k-1 heeft ook een mma toernooi, waarom geen karate. Of sanda en wat te denken aan de old-school kickboxen?

Het budogevoel mag wat mij betreft wat meer naar voren komen. Gooi tussen de reguliere k-1 partijen een karate partij tussen, trekt bijv. ook de karate fans van Japan.

just my 2 cents...

NESCIO
15-09-2010, 23:39
Zie het probleem niet, mogelijk meer Nederlanders die grond gaan trainen en dan hoppa de UFC in....

K1 is zo 2009....

Babalu 22
16-09-2010, 00:02
Het is niet alleen de crisis, het is tweeledig. Enerzijds inderdaad "De crisis", anderzijds de desinteresse van het Japanse publiek. Met de aanhoudende reeks NL en/of Europese overwinningen is de interesse gewoon weg. Ze hebben gepoogd de 70 kg klasse te promoten, met idd Aziatisch succes. Echter zien mensen liever grote mensen vechten dan kleinere, dat is ook zo met MMA. De UFC met veel Lightweights doen het minder goed dan cards met Heavyweights en Light Heavy weights. De WEC is briljant maar geen hond kijkt ernaar.

Het zou goed zijn voor de K1 als er een Aziaat wint, en niet Musashi, maar iemand met het charisma van Masato.


Japanners die geen interesse meer hebben in de K1 omdat er in de HW divisie te weinig Japanners rondlopen? Lijkt me sterk, volgens mij weten zij ook wel hoe groot en zwaar een gemiddelde Japanner wordt.

En een Aziaat die de K1 HW moet gaan winnen? Lijkt me ook sterk, It's like beleiving in Magic Beans.

blackadder
16-09-2010, 00:06
Het zou goed zijn voor de K1 als er een Aziaat wint, en niet Musashi, maar iemand met het charisma van Masato.
Maeda heeft toch een aardige staat van dienst bij de HW's. Maar dat schijnt tot nog toe geen invloed te hebben gehad.

Biiyen
16-09-2010, 00:09
Japanners die geen interesse meer hebben in de K1 omdat er in de HW divisie te weinig Japanners rondlopen? Lijkt me sterk, volgens mij weten zij ook wel hoe groot en zwaar een gemiddelde Japanner wordt.

En een Aziaat die de K1 HW moet gaan winnen? Lijkt me ook sterk, It's like beleiving in Magic Beans.

Toen ze in de 94 ermee begonnen hadden ze dus echt niet het idee dat "ze" konden verliezen van Europeanen, Elke Japanner dacht gewoon dat een Japanner met het wel zou winnen, ook al was die 20 kilo lichter... In Japan is men van oudsher zo gewend aan domineren op martial arts gebied. Dat ze er halverwege 2000 achterkwamen dat het er voor Japan gewoon niet in zit, was dat een regelrechte KO voor hun. Dat doet ze pijn, Japanners zijn trots.

Babalu 22
16-09-2010, 00:16
Kan iemand mij uitleggen waar het fout gaat of fout is gegaan bij de K1? Ze trekken wereldwijd kijkers. Zijn de enigste (naast Showtime nu dan) die een mega event kunnen organiseren. Het zijn meestal mooie events, dus als (Jappanse) liefhebber van vechtsport kom je niks te kort. Worden de kaarten niet verkocht? Loopt de merchandise slecht? Je kunt niet zeggen dat het in Japan aan het imago ligt.

Babalu 22
16-09-2010, 00:21
Toen ze in de 94 ermee begonnen hadden ze dus echt niet het idee dat "ze" konden verliezen van Europeanen, Elke Japanner dacht gewoon dat een Japanner met het wel zou winnen, ook al was die 20 kilo lichter... In Japan is men van oudsher zo gewend aan domineren op martial arts gebied. Dat ze er halverwege 2000 achterkwamen dat het er voor Japan gewoon niet in zit, was dat een regelrechte KO voor hun. Dat doet ze pijn, Japanners zijn trots.


De Samurai die wordt verslagen door een buitenstaander. Ja ik kan dat wel begrijpen. Maar aan de andere kant moet trots of eer met betrekking tot je land of geschiedenis, de sport niet in de weg staan.

rollermanskunk
16-09-2010, 01:42
Kan iemand mij uitleggen waar het fout gaat of fout is gegaan bij de K1? Ze trekken wereldwijd kijkers. Zijn de enigste (naast Showtime nu dan) die een mega event kunnen organiseren. Het zijn meestal mooie events, dus als (Jappanse) liefhebber van vechtsport kom je niks te kort. Worden de kaarten niet verkocht? Loopt de merchandise slecht? Je kunt niet zeggen dat het in Japan aan het imago ligt.

In 2006 begon het met een aantal schandalen waaronder de Yakuza schandaal (Japanse mafia bemoeienis in Pride) de Yakuza schandaal zorgde ervoor dat FUIJTV (zeer grote TV-zender in Japan en de voornaamste geldschieter) afhaakte en dat Pride ter ziele ging. Door de Ishii schandaal (enorme belastingschuld van de Japanse K-1 oprichter Ishii die de gevangenis in moest) betaalt FEG nog steeds deze schuld af. .. Sinds 2008 heeft FEG ook te kampen met aanzienlijke dalende inkomsten uit tv-contracten, sponsor-deals en recettes terwijl de vechters wel steeds meer geld verlangen. De hoop was dat er via de Koreaanse markt nieuwe geldbronnen vrij zouden komen dit is echter falikant mislukt. Ik verwacht zelf dat FEG Dream zal afstoten om in afgeslanke vorm nog door te kunnen gaan met de K1 in 2011.

dirk5
16-09-2010, 09:16
Daarmee zegt ie dus dat ie OOK nog in Japan zal vechten....

Ik weet niet hoeveel kaas je van de UFC wereld gegeten hebt, maar wanneer je daar een contract tekent vecht je dus Nergens anders.....

ook niet in Japan :)

Durfal
16-09-2010, 11:04
Japanners trots?? ze hebben jarenlang alleen maar lopen te manipuleren,liegen en bedriegen en dan die arrogantie........
Kijk alleen eens in het Kyokushin karate hoe de Jappen middels corrupte juryleden en totaal oneerlijke lotingen werden bevoordeeld ten opzichte van de westerse kyokushin vechters.
En hoe bijvoorbeeld een Mushashi geholpen werd in de finales tegen Remy Bonjasky,hoe een Peter Aerts benadeeld werd enz enz.
Japanners trots??? achterbaks volk zul je bedoelen arrogant en zeer manipulatief!!!

kentaro
16-09-2010, 11:50
ASIAN PRIDE!!

Surrender
16-09-2010, 12:12
Wat did i say B!tches MMA is taking over the world !!!!!!!!!!!!!

Surrender
16-09-2010, 12:18
Saki en Nicky zijn slim. In de world business club zeggen ze: Folow the money, because it surely wil not folow you!! Petje af voor Nicky en Saki. I say: Bring all the Brabant fighters together and lets build the Best MMA Club in Europe!! Lets make it happen: Aliance of True Fighters !!!

mikeymcd
16-09-2010, 12:34
Ik weet niet hoeveel kaas je van de UFC wereld gegeten hebt, maar wanneer je daar een contract tekent vecht je dus Nergens anders.....

ook niet in Japan :)


aflevering van The Reem gezien ?

dirk5
16-09-2010, 13:40
aflevering van The Reem gezien ?

Nee, nog niet, heb geen geluid hier...

Wat zegt ie daar dan?

Babalu 22
16-09-2010, 15:16
In 2006 begon het met een aantal schandalen waaronder de Yakuza schandaal (Japanse mafia bemoeienis in Pride) de Yakuza schandaal zorgde ervoor dat FUIJTV (zeer grote TV-zender in Japan en de voornaamste geldschieter) afhaakte en dat Pride ter ziele ging. Door de Ishii schandaal (enorme belastingschuld van de Japanse K-1 oprichter Ishii die de gevangenis in moest) betaalt FEG nog steeds deze schuld af. .. Sinds 2008 heeft FEG ook te kampen met aanzienlijke dalende inkomsten uit tv-contracten, sponsor-deals en recettes terwijl de vechters wel steeds meer geld verlangen. De hoop was dat er via de Koreaanse markt nieuwe geldbronnen vrij zouden komen dit is echter falikant mislukt. Ik verwacht zelf dat FEG Dream zal afstoten om in afgeslanke vorm nog door te kunnen gaan met de K1 in 2011.

Bedankt voor de uitleg. Ik wist wel dat het in het bestuur het een en ander niet klopte en dat geldschieters waren afgehaakt, maar niet hoe het helemaal in mekaar zat.

mikeymcd
16-09-2010, 16:47
Nee, nog niet, heb geen geluid hier...

Wat zegt ie daar dan?

Dat hij nog een hoop doelen in zijn carriere heeft waaronder de UFC titel.