PDA

View Full Version : Oproep aan leden en gasten Mixfight.nl!!



Justinian
17-09-2010, 18:44
Zoals jullie allemaal uiteraard niet ontgaan is, ligt de kickbokssport en het MMA onder vuur. In eerste instantie ligt de sport zelf niet onder vuur, maar de evenementen wel en daaruit voortvloeiend indirect dus ook de sport als geheel.

Burgemeester Van der Laan wil de gala’s verbieden omdat het “netwerkbijeenkomsten voor de georganiseerde misdaad” zouden zijn. Die beargumentering raakt kant noch wal en kan van verschillende kanten worden weerlegd. Voorbeelden zagen we de afgelopen week in verschillende kranten, waaronder De Volkskrant. Deze week zou dit onderwerp in de Amsterdamse gemeenteraad worden behandeld, maar voor zover we hebben begrepen, wordt dit uitgesteld naar volgende week.

Wij verzoeken jullie om in het belang van de sport een nette e-mail of brief te sturen naar de gemeente Amsterdam, om zo te laten zien hoe het kickboksen leeft onder de liefhebbers. Want hoe zonde zou het zijn als Amsterdam niet meer de Europese kickbokshoofdstad zou zijn?! Via de volgende link kan men een mail sturen naar de burgemeester: Amsterdam.nl - Mail aan burgemeester Eberhard van der Laan (http://amsterdam.nl/gemeente/college/burgemeester/contact/mail_aan?Sbj=Burgemeester_Eberha) rd_van_der_Laan

Een verbod voor vechtsportgala’s in Amsterdam zou een ramp zijn voor jullie, de fans, de organisatoren en niet in de laatste plaats de vechters die hier zo keihard voor trainen en zelfs hun brood er mee verdienen. Laten we proberen ons best te doen zodat de gemeente de droom van de vele talentvolle jonge jongens in ons land niet zomaar door kan prikken!

Uiteraard wil iedere vechtsportliefhebber hieraan meewerken en omdat wij dit erg waarderen ontvangt ieder lid dat hieraan meewerkt 5.000 VCash.

abdel1991
17-09-2010, 18:48
hmmm ik heb vcash nodig :p ,maar wil natuurlijk uiterraard weer naar it's showtime in arena om alle toppers te zien! goed idee MF!

Justinian
17-09-2010, 18:50
Voor de goede orde, dit is niet het idee van Mixfight maar we staan er wel volledig achter!

abdel1991
17-09-2010, 18:52
Voor de goede orde, dit is niet het idee van Mixfight maar we staan er wel volledig achter!

maar die van?

Justinian
17-09-2010, 18:52
maar die van?
Showtime.

Mister T.
17-09-2010, 18:55
Gedaan !

abdel1991
17-09-2010, 18:57
Gedaan !

x2

Justinian
17-09-2010, 18:58
Meld het ff bij mij per pm (en ook hier) dan zorg ik voor de vcash ;) Anders hou ik het overzicht niet.

Slome
17-09-2010, 19:09
Strakke actie..... het zou gewoon te zot voor woorden zijn.....

blackadder
17-09-2010, 19:09
Ik schrijf straks of morgen wel een mail. Eerst even trainen. Goed plan. Smijt het ook maar op de andere forums. Hoe meer, hoe beter.

biggz
17-09-2010, 19:10
done

Amsterdam'r
17-09-2010, 19:13
Goede actie, hopen dat er ook gehoor aan word gegeven..

Brief aan de Burgemeester is in ieder geval de deur uit!

Milk
17-09-2010, 19:19
Meneer van de Laan,

Graag wil ik hierbij mijn ongenoegen uiten over uw standpunt ten opzichte van het verbieden van vechtsportgala's in Amsterdam. Ik vind uw uitspraken nogal kort door de bocht en onrealistisch.

Uw wil op grond van het aanwezig zijn van een aantal criminelen de gala's verbieden. Dit soort mensen zijn aanwezig, maar is zoals u weet een klein deel van de bezoekers. Om op basis van dit argument deze gala's te verbieden staat gelijk aan het sluiten van moskees op basis van een aantal terroristische daden. Ik kan hier nog veel meer voorbeelden noemen maar u snapt dat minder dan 1% er voor zorgt dat de andere 99% gedupeerd raakt.

Als u verder vind dat er bepaalde organisaties zijn die crimineel zijn pak die dan aan. Ga niet de sport die onder veel hardwerkende en nette burgers leeft in Nederland verbieden in de mooiste stad van Nederland.

Vriendelijke groet,

Naam

woutjuh
17-09-2010, 19:34
Mail aan burgemeester Eberhard van der Laan

Bedankt voor uw reactie.


Done ook namens me meissie:) krijg ik nou extra hehe

woutjuh
17-09-2010, 19:37
Top actie trouwens, laat ie maar helemaal gek worden van de emails

Sadix
17-09-2010, 19:49
ik stuur nu de mail.

goed initatief.

Hendy
17-09-2010, 19:53
Uiteraard Done!

rafi
17-09-2010, 20:02
done goeie aktie.

Marco (scheids)
17-09-2010, 20:08
Ook verzonden, en direct mn hulp aangeboden mocht hij meer vragen over het FreeFight etc etc hebben, heb m meteen uitgelegt dat de naam FreeFight overgens niet goed is en het MMA genoemt. Uiteraard ook mijn ervaringen die ik wereldwijd met vechtsportgala's heb.

TOON
17-09-2010, 20:50
hoppa, ook gedaan......dat ie eens met remy moet gaan praten :)
had ie geen medaille van de stad Amsterdam gekregen ofzo een tijdje terug....

hoef die vcash niet overigens, heb nog wat en natuurlijk vanzelfsprekend zo'n mail :)

Peter0711
17-09-2010, 20:55
Top initiatief! Ik heb er nu nog geen tijd voor,maar ga morgen overdag eve een mailtje schrijven!

joost
17-09-2010, 21:03
topactie!

761217186
17-09-2010, 21:05
ik heb natuurlijk ook een mail verzonden

jaco
17-09-2010, 21:06
Done

micha
17-09-2010, 22:01
done

wat een topactie!!

johnmixfight
17-09-2010, 22:08
gedaan, meteen ff een foto gestuurd met wat gezellige voetbal rellen er op

Justinian
17-09-2010, 22:42
Ben zelf ook bezig met een aardige brief... terwijl ik ermee bezig ben bedenk ik me dat het meer weg heeft van een artikel dan een brief qua omvang ;)

Facade
17-09-2010, 22:47
gedaan. Ook een aardig ding getypt.
Ik denk alleen niet dat van der Laan persoonlijk al die dingen gaat lezen en dus moeten wel behoorlijk wat mensen reageren. Misschien dat iemand vanuit Showtime een standaard brief kan maken die iedereen kan kopiëren en sturen ? Dan zullen vast wel meer mensen even de 5 secondes nemen om ff wat te sturen en is er een grotere kans dat de grote lijn van het verhaal de burgemeester bereikt.

Biiyen
17-09-2010, 22:59
Ik heb heb hem de videoboodschap van Bloodstain Lane toegestuurd, iedereen schrijft namelijk dat hij een voorbeeld fan is die representatief is voor de sport.

Bedank me maar met die cash dan.

Barang
17-09-2010, 23:02
verstuurd

Joris
17-09-2010, 23:10
Done,

Het is kwalitatief mischien niet zo goed maar hey, eentje voor de teller jwz...

Geachte heer van der laan,

Met verbazing las ik van de week in de krant dat er plannen zijn om vechtsportgala te verbieden in Amsterdam. Om dat het 'een verzamelplek van criminelen organisaties' zou zijn.

Ik ga met veel plezier een paar keer per jaar naar het It's showtime gala, het is er goed verzorgt en ik heb nooit last van overlast o.i.d. Een prachtige avond, voor jong en oud.


Als u dit plan doorzet is het mischien ook een goed idee om de wedstrijden van Ajax te verbieden. Er zijn daar immers ook een hoop criminelen aanwezig onder de toeschouwers. Ik probeer hiermee aan te geven dat het publiek net zo divers is als kickboks publiek.

Al moet ik zeggen dat ik liever naar het kickboxen/MMA ga dan naar Ajax Feyenoord met mijn kleine broertje.

Ik vind ook dat u hiermee een hoop mensen benadeelt terwijl de echte aanpak van criminelen achterwege blijft. Of denkt u echt dat zij geen plek meer kunnen vinden voor hun 'duistere praktijken' als ze niet meer naar kickboxgala's kunnen?

Amsterdam heeft al een hoop wereldkampioenen voort gebracht, mede omdat hier vaker partijen worden gedraaid dan in het buitenland. Bent u daar dan ook niet een beetje trots op??

met vriendelijke groet,

Joris

Justinian
17-09-2010, 23:22
Bij deze mijn concept, taal- en tikfouten haal ik er later wel uit ;) De hoogedelgestrenge heer Van der Laan,

De kranten stonden er de afgelopen weken vol mee “Amsterdam wil verbod op vechtsportgala’s”. Het Parool, de Telegraaf, de Volkskrant en vele andere kranten wisten te melden dat de u vechtsportgala’s wil weren uit de hoofdstad.

Mijn naam is Roy van der Wal en ik ben een vechtsportliefhebber. Ik ben getrouwd en heb drie kinderen. In het dagelijks leven werk ik als advocaat bij een groot bedrijf in het oosten van het land en twee keer per week geef ik vechtsportles. Dit is mijn grootste hobby. Als vechtsportliefhebber pur sang stemde de hiervoor genoemde berichtgeving mij bijzonder treurig. Niet in de laatste plaats vanwege de mijns inziens zeer matige onderbouwing van het voornemen. Van Parool-journalist Paul Vugts heb ik begrepen dat u drie redenen heeft gegeven voor uw poging om vechtsportgala’s te weren.

1. de betrokkenheid van criminelen bij de organisatie;
2. de aanwezigheid van criminelen op de gala’s, met name ook aan de VIP-tafels;
3. de reputatie van sommige vechters.

Ik begrijp dat u een drukbezet man bent, maar toch vertrouw ik er op dat u als burgemeester de tijd neemt deze email te lezen. Staat u mij toe kort in te gaan op bovengenoemde argumenten.

1. betrokkenheid van criminelen bij de organisatie
Allereerst noemt u de betrokkenheid van criminelen bij de organisatie van vechtsportgala’s. Ik begrijp dat onder meer wordt gedoeld op het Glory gala dat plaats vindt in de Amsterdamse Passenger Terminal, waarbij Ron Nyquist een rol zou spelen. In een artikel van het Parool is hier aandacht aan besteed. De journalist in kwestie, voornoemde Paul Vugts, is hier naar mijn mening ernstig tekort geschoten als journalist.

De titel van het artikel “Vechtsportgala’s vanuit de bajes georganiseerd” wekt de indruk dat de organisatie van een indrukwekkend evenement als ‘Glory – a decade of fights’ volledig vanachter de muren van de gevangenis plaatsvindt. Het evenement wordt georganiseerd door United Glory B.V. , dit blijkt onder meer uit de verleende vergunning. De promotors zijn Martijn de Jong en Bert van der Ryd. Met hen is geen contact gezocht, zo bevestigde Vugts mij per email. Dit is journalistiek natuurlijk een doodzonde en dan ook in strijd met het journalistieke basisprincipe van hoor en wederhoor. Als kenner kan ik u vertellen dat er ontzettend veel komt kijken bij de organisatie van een gala van deze omvang. Het is naar mijn mening zelfs absurd om te stellen dat zo’n gala vanuit de gevangenis kan worden georganiseerd, wetende dat een gevangene – naast het feit dat hij niet mobiel is – zeer beperkt is in de communicatiemogelijkheden.

De promotor van het grote It’s Showtime gala, Simon Rutz, wordt in de nieuwsberichten ook beticht van banden met criminelen. Zo zou het gala in de Amsterdam ArenA feitelijk worden gefinancierd door criminelen. De heer Rutz heeft meermalen aangeboden de ‘boeken in te zien’, maar volgens hem is daar geen gebruik van gemaakt. Wanneer een dermate ernstige beschuldiging wordt geuit dan zou toch in ieder geval van dit aanbod gebruik moeten worden gemaakt.

2. de aanwezigheid van criminelen op de gala’s, met name ook aan de VIP-tafels
Als ik het goed begrijp dan bent u van mening dat vechtsportgala’s worden bezocht door criminelen en dat deze gala’s feitelijk worden gebruikt als ‘netwerkbijeenkomst’. Bedoelt u te zeggen dat het gaat om verdachten of criminelen die hun straf reeds hebben uitgezeten?

In het eerste geval zou ik menen dat, indien dit feitelijk correct zou zijn, de organisatie het politie en justitie wel erg makkelijk maakt. Het lijkt me dan de ideale mogelijkheid voor politie en justitie een grote slag te slaan. Sterker nog, het zou mijns inziens bijzonder zijn wanneer er geen gebruik van zou worden gemaakt. Wanneer het gaat om personen die hun straf hebben uitgezeten dan lijkt het me dat – indien ze niet opnieuw verdacht zijn van een strafbaar feit – het hen vrij staat dit soort gala’s te bezoeken. Het gaat mijns inziens erg ver om om deze reden complete vechtsportgala’s te verbieden waar in het geval van It’s Showtime wel 20.000 (!) liefhebbers op afkomen. De maatregel die u voorstelt is mijns inziens onevenredig in verhouding tot het doel dat u met deze maatregel denkt te bereiken. Het kan niet zo zijn dat zo’n grote groep de dupe wordt van het feit dat u het vermoeden heeft dat er (ook) criminelen op afkomen en dat deze criminelen weleens zouden kunnen netwerken.

Verder wil ik in algemene zin graag opmerken dat er op alle grote sportgala’s wel criminelen aanwezig zijn. Wat te denken van de voetbalwedstrijden? ‘Ajax supporters’ die zich tijdens voetbalwedstrijden misdragen en de maatschappij veel schade toebrengen. Indien het werkelijk om de aanwezigheid van criminelen zou gaan, zouden voetbalwedstrijden dan ook niet moeten worden verboden? Hoe vaak spreken ‘supporters’ niet met elkaar af om de supporters van een andere club te belagen?

3. de reputatie van sommige vechters
De kickbokssport is qua populariteit enorm gestegen en ook het aantal sporters dat deze sport beoefent is in de afgelopen jaren flink gestegen. Niet in de laatste plaats vanwege het feit dat ‘we’ het zo ontzettend goed doen in deze sport. De K-1 wordt al jaren gedomineerd door Nederlanders. Hier zouden we met zijn allen trots op moeten zijn. In Japan zijn ‘onze vechters’ mateloos populair, worden er zelf poppetjes van ze verkocht en kunnen ze niet gewoon de straat over. Het is triest om te moeten constateren dat deze helden, want dat zijn het, wanneer u uw plannen doorvoert niet eens meer kunnen strijden voor eigen publiek. Dat een enkele vechter een mindere of zelfs een slechte reputatie heeft doet hier niets aan af. Het doet geen recht aan de sportieve prestaties van onze vechters wanneer u hen op de slechte reputatie van een enkeling afrekent.

Tenslotte wil ik graag nog iets kwijt over mijn eigen ervaring binnen de vechtsport. Ik ben inmiddels alweer 30 actief in de vechtsport. De sport heeft me veel gebracht, waaronder mijn doorzettingsvermogen. Mede hierdoor heb ik mijn studies met succes af kunnen ronden en heb ik nu een goede baan. Ik ben er van overtuigd dat de sport probleemjongeren juist op het goede pad krijgt! Dat merk ik tijdens de lessen die ik geef en tijdens de gesprekken die ik met mijn leerlingen heb.

Ik zou u graag willen vragen uw voornemen te heroverwegen. Uiteraard ben ik ook graag bereid met u van gedachten te wisselen over dit onderwerp!

Met vriendelijke groet,


Roy van der Wal

Maupie
17-09-2010, 23:34
mooi stukkie Roy!

blackadder
17-09-2010, 23:36
Heeft iemand misschien hier een K1 fans account en wil deze oproep daar ook even plaatsen?

Tony
17-09-2010, 23:46
Top.... Done

de Zweed
17-09-2010, 23:51
Well done, Roy!

Nu moet ik nog een beter stuk schrijven dan ik al in gedachten had lol
Hoop dat de mayor echt waarde hecht aan onze inbreng..

marcelt
17-09-2010, 23:53
Gedaan. Geef de v-cash maar aan Marco Scheids. Die heeft maar 25 :-(

Justinian
17-09-2010, 23:58
Als je een mail hebt gestuurd stuur me dan even een pm svp. Ik vermoed dat deze thread redelijk vol staat morgen en dan is het niet bij te houden ;)

dekoele
18-09-2010, 00:00
ook vechtsportpagina www.dekoele.nl (http://www.dekoele.nl) heeft een mail gestuurt naar burgemeester Eberhard van der Laan
OSU dekoele

marcelt
18-09-2010, 00:11
Ook even een bericht op Fans of K-1 en K-1 Fans gezet voor internationale steun !

de Zweed
18-09-2010, 00:13
Mail aan burgemeester Eberhard van der Laan

Bedankt voor uw reactie. (@ 23:20u, 17-sept)

Mail is gestuurd!

blackadder
18-09-2010, 00:19
Zo. Gestuurd. Heb Milks text even gebruikt en wat aangepast.

de Zweed
18-09-2010, 00:31
Link staat nu ook gepost op de Team Golden Glory en United Glory hyves. (heb gevraagd om nette mails te sturen! Haatmails werken juist in ons nadeel)

Spread the word ook op de andere social networks, twitter, FB, etc..

cholitzu
18-09-2010, 00:42
done

remco pardoel
18-09-2010, 01:09
done...

Ik ben het van harte er mee eens dat u de criminelen uit de sport wilt verbannen, Dat willen wij ook. Daar hoeven echter niet de promoters met een goed hart en een integere aanpak niet onder te lijden. Laat staan de tienduizenden fans.

U zou ook wellicht de geld kraan kunnen dichtdraaien voor alle kosten die een gemeente moet maken om voetbal te reguleren.
Die insteek begrijp ik dan weer niet.

Als wij een gala organiseren moeten we alles volledig betalen en als er een voetbal potje komt dan moet ik daarvoor gaan betalen om op zondagmiddag politie te laten aantreden om de zogenaamde fans in goede banen te leiden?
Dat heeft niets met sport te maken.

90% van de vips binnen het voetbal en een overgroot deel van vak F zijn crimineel.
Gaat u voor een gelijke monniken procedure?
Of mist u een stukje integriteit.

Met vriendelijke groet,

Remco Pardoel

blackadder
18-09-2010, 01:14
done...

Ik ben het van harte er mee eens dat u de criminelen uit de sport wilt verbannen, Dat willen wij ook. Daar hoeven echter niet de promoters met een goed hart en een integere aanpak niet onder te lijden. Laat staan de tienduizenden fans.

U zou ook wellicht de geld kraan kunnen dichtdraaien voor alle kosten die een gemeente moet maken om voetbal te reguleren.
Die insteek begrijp ik dan weer niet.

Als wij een gala organiseren moeten we alles volledig betalen en als er een voetbal potje komt dan moet ik daarvoor gaan betalen om op zondagmiddag politie te laten aantreden om de zogenaamde fans in goede banen te leiden?
Dat heeft niets met sport te maken.

90% van de vips binnen het voetbal en een overgroot deel van vak F zijn crimineel.
Gaat u voor een gelijke monniken procedure?
Of mist u een stukje integriteit.

Met vriendelijke groet,

Remco Pardoel
:lol:
En ik heb ik zo een moeite gedaan om geen opmerkingen te maken die als 'beledigend' kunnen worden opgevat. Reps for u.

Illest
18-09-2010, 01:53
ff serieus....

wat voor mensen zitten er in de vip...?? of gaan we elkaar hier op mixfight voor de gek zitten houden??

verbod van gala's in Amsterdam zou heel jammer zijn.......laat dat duidelijk zijn

Ervani
18-09-2010, 02:11
Mijn mail aan de burgemeester:


>>>>

Betreft voorstel burgemeester mbt vechtsport gala's

Geachte heer v/d Laan,

Middels dit e-mail bericht wil ik een reactie geven op de berichten in de media over uw voorstel om vechtsport gala's te verbieden dan wel aan banden te leggen.

Ik vind uw plannen getuigen van naïviteit. Natuurlijk zitten er bij sommige evenementen vrijwel zeker mensen in de zaal die een strafblad hebben of betrokken zijn (geweest) bij criminele activiteiten. Maar as u rechtlijnig bent met uw standpunten dan kunt u de volgende evenementen ook per direct gaan verbieden:

- Alle vastgoed bijeenkomsten, meetings, beurzen, netwerk activiteiten. De link met de criminaliteit behoeft in deze gen nadere verklaring
- Alle hockey wedstrijden omdat er op de tribunes en binnen de verschillende besturen ongetwijfeld meer vermogens delinquenten en belasting frauders zitten dan bij andere evenementen.
- Alle dancefeesten verbieden omdat er (ondanks alle veiligheidsmaatregelen van de organisatoren) veel drugs wordt gebruikt
- Alle roeiwedstrijden verbieden omdat deze sport over het algemeen door studenten wordt beoefend en het bekend is dat men overmatig alcohol gebruikt en vervolgens ook nog deelneemt aan het verkeer.

Etc. etc. op deze manier is er bij werkelijk elke sport een link te leggen met activiteiten die als crimineel kunnen worden beschouwt. Vergeet voetbal in deze niet en dan in het bijzonder Ajax. Een van de bekendste foto's van Holleeder is een foto waarop hij op de tribune zit bij een wedstrijd van Ajax (samen met van Hout).

Ik ben zelf al jaren een liefhebber, en in het verleden ook actief beoefenaar, van vechtsporten. Het afgelopen weekend was ik aanwezig bij het It's Showtime gala in Sporthallen Zuid. Ik sprak daar toevallig met een van de andere bezoekers over het feit dat alles zo ordelijk was verlopen. na afloop van het evenement ook totaal gen gelazer op straat. iedereen rustig naar huis en binnen en uur was het helemaal stil buiten de sporthallen. Hoe anders is het als ik na een avondje stappen over het Leidseplein loop? Vechtpartijen, chaos bij de taxistandplaatsen, mensen die vervelend/agressief dronken over straat lopen, vrouwen die lastig worden gevallen etc.

Op vallend vind ik het overigens dat de gemeente actief participeert, stimuleert in vechtsport evenementen. Nog geen jaar geleden was ik aanwezig bij de 'Dag van de Vechtsport' welke plaats vond in de Sporthallen Zuid en was georganiseerd door uw eigen DMO. Hoe valt dat te rijmen met uw standpunt? Op deze dag van de vechtsport heel veel aandacht voor kickboxen en tijdens het evenement beleids medewerkers van de gemeente gesproken die vechtsporten als kickboksen actief steunen. Bijvoorbeeld ook in de functie van combinatiefunctionarissen, welke mede betaald worden door de gemeente en bijvoorbeeld kickbox lessen geven.

De gemeente toont twee gezichten aan de ene kant wordt de sport verkettert en aan de andere kant steunt men de sport actief... vreemd

Daarnaast voel ik mij persoonlijk beledigd omdat u zegt dat vechtsportgala's worden georganiseerd door criminelen voor criminelen... ik ben geen crimineel, slechts een liefhebber van een mooie sport welke minder overlast veroorzaakt dan en middagje voetbal in de Amsterdam Arena.

ARMENIA
18-09-2010, 02:12
Beste E van der Laan,

De afgelopen tijd hoor ik uw naam steeds vaker. Ik herinner me nog dat uw voor de verkiezingen op tv verscheen. Destijds dacht ik "dat is een goede politici". Een sympathieke man die vertrouwend en intelligent overkomt. Ik moet eerlijk zeggen, destijds heeft u een goede indruk op me achter gelaten.

Tot mijn verbazing lees ik de afgelopen tijd dat u gala's wil verbieden. Gala's waar vechtsporters elkaar tegenkomen om uit te maken wie van de twee de meeste skills heeft.

In uw beargumentatie voor het verbieden van de gala's geeft u aan dat het netwerk bijeenkomsten zijn voor criminelen.

Op basis waarvan maakt uw zo een statement?

Er komen criminelen, dat is inderdaad waar. Bij Ajax tegen Feyenoord zijn er ook zat criminelen aanwezig. Sterker nog, bij elke voetbalwedstrijd hebben we te maken met criminelen. Deze criminelen vernielen in sommige gevallen van alles in een stad, vechtpartijen zijn wekelijks aan de orde. De gemeente is verplicht om vele duizenden euro's uit te trekken om de wedstrijden in goede banen te laten leiden.

Bij het basketbal, rugby of worstelen lopen ongetwijfeld ook criminelen rond.

Het komt erop neer dat men een gehele evenement niet behoort te verbieden omdat een deel van de klanten zich met criminele praktijken heeft beziggehouden of bezighoudt.

Er komen mensen met een criminele achtergrond op een gala. Ze zitten aan een vip tafel, drinken een glas bier, bekijken een wedstrijd, stappen weer in de auto en gaan naar huis. Hebben ze op een of andere manier mij, een andere klant van de gala of u lastig gevallen? Als het antwoord hierop nee is, waarmee kan u het verbieden van een gala dan rechtvaardigen? Ze hebben immers alleen maar een gala bezocht.

"het zijn netwerk bijeenkomsten voor criminelen" Zolang u en ik niet weten wat er gezegd wordt door mensen met een criminele achtergrond op een gala, kan men ook niet concluderen dat er sprake is geweest van het voorbereiden van een misdrijf of iets dergelijks. Ik neem aan dat u geen afluister apparatuur onder de vip tafels heeft laten plaatsen. U en ik weten niet wat er gezegd wordt, misschien hebben ze het er wel over hoe geweldig u wel of niet bent?

Mijn punt is, indien u dus een vechtsport gala wil verbieden. Dan doet u dit dus op basis van verdenkingen. U gaat er van uit dat er iets crimineels gepland wordt op een gala. Moeten duizenden mensen geen gala meer kunnen bezoeken omdat u verdenkingen heeft? Een verdenking wat vanuit mijn optiek niet eens realistisch is. Een crimineel heeft geen gala nodig om een misdrijf te plannen. Dat doen de criminelen wel op plaatsen waar alleen zij aanwezig zijn.

Indien u oprecht iets wil doen aan de criminaliteit in Amsterdam, dan willen we u graag helpen. Ook wij moeten niets van de criminelen in onze sport hebben. Het lijkt mij verstandiger om samen te werken met Its Showtime. Samen kunnen we ervoor zorgen dat de "kickbox en mma scene" er beter van wordt. Hopelijk kunnen we gezamenlijk ook de criminalteit in Amsterdam terugdringen, we staan er althans voor open en we willen ons er graag voor inzetten.

Bovendien, het verbieden van gala's zal vermindering van de criminaliteit niet stimuleren. De sport zou meer "underground gaan" waardoor de sport gevaarlijker wordt en juist meer criminelen aangetrokken zouden worden.

Nederland heeft uitmuntende sporters in deze tak van sport. Nederland zou deze sport moeten begeleiden, zorgen voor transparantie en de sport op een andere manier positioneren. Het negatieve veranderen in het positieve. Dit is een kans voor Nederland om ons op de kaart te zetten. Het talent, de kampioenen, de organisatie, de juiste mensen zijn er al. Met uw hulp kunnen we er juist een hele positieve draai aan geven.

Denkt uw trouwens ook aan de potentiële criminelen die nu de criminaliteit achter zich hebben laten liggen en zijn gegaan voor sport.


Hoogachtend,




(Moet zeggen dat ik het maar snel heb geschreven, dus let niet op de volgorde van punten, ik had namelijk ook geen zin meer om het een en ander weer recht te zetten)

ARMENIA
18-09-2010, 02:23
En die v cash hoef ik ook niet, ik geef het wel aan iemand.. moet nog beslissen wie:D

ARMENIA
18-09-2010, 03:17
Als die van der laan z'n zinnen erop heeft gezet, dan heeft het geen nut om hem brieven te schrijven. als we slim zijn komen we erachter met wie van der laan zal vergaderen over onze kwestie en sturen we alle leden van de vergadering onze brieven. hopelijk vergaren we met onze argumenten een aantal voorstanders voor onze zaak en zullen wij onze vragen tijdens de vergadering aan van der laan stellen. misschien ziet die idioot dan in dat hij echt dom bezig is.

waarschijnlijk leest hij al onze brieven niet, als we de brieven naar alle leden van de vergadering sturen, er is er vast wel een die wil scoren en onze brieven doorleest..

dus wie zoekt dat ff uit?

die krijgt me v cash..

Justinian
18-09-2010, 08:22
ff serieus....

wat voor mensen zitten er in de vip...?? of gaan we elkaar hier op mixfight voor de gek zitten houden??

verbod van gala's in Amsterdam zou heel jammer zijn.......laat dat duidelijk zijn
Ik zit weleens in de VIP ;)

micha
18-09-2010, 08:27
ik ook

Mister bokito
18-09-2010, 09:17
Ook vanuit SportsArt Den Helder is er een mail richting Amsterdam.

Onbegrijpelijk de uitspraken van de burgermeester,bij de gemeente zitten meer criminelen dan wij kunnen tellen oftewel

DE WITTE BOORDEN CRIMINELEN.Helaas hebben wij hetzelf in Den Helder ook weer mogen ervaren :-((((

Kemal
18-09-2010, 10:18
uiteraard gedaan:



Pad tot huidige pagina : Homepage (http://amsterdam.nl/) : Gemeente (http://amsterdam.nl/gemeente) : Mail aan burgemeester van der Laan (http://amsterdam.nl/gemeente/college/burgemeester/contact/mail_aan?Sbj=Mail_aan_burgemeester_Eberhard_van_de r_Laan)

open menu (http://amsterdam.nl/gemeente/college/burgemeester/contact/mail_aan?MailForm.Action=send&MailForm.ItmIdt=341406&File.free_3106672_path.CurIdt=null#Navigatie)


Mail aan burgemeester Eberhard van der Laan

Bedankt voor uw reactie.

leo oldenburger
18-09-2010, 11:00
Er staat vandaag in het Algemeen Dagblad een prima verhaal over een mogelijk Amsterdams verbod op gala's.

micha
18-09-2010, 11:31
thanks leo

amilster
18-09-2010, 11:40
Top initiatief, ik gaat ook ff op een mailtje broeden!

Power to the internet! :D

dirk5
18-09-2010, 13:53
goed bezig iedereen!

Verhaaltje getikt en verstuurd, ik ben benieuwd of we iets van gaan horen.

wrestler_nl
18-09-2010, 14:15
Done!

TOPACTIE!

Adje
18-09-2010, 14:17
Yep Gedaan,
Okee moet wel toegeven dat er heel wat gevangenisjaren vooraan zittenmaar dat dit overal het geval is en verwezen naar het feit dat de wedstrijden van Ajax ook dan maar verboden moeten worden, gezien foto's van de heren Holleder, van Hout en van Boxtel op de tribune van Ajax.
Dancefeesten ook maar verboden moeten worden want ook daar zijn criminelen. Motels /Hotels ook maar hun bar moeten sluiten, tja want criminelen moet toch vergaderen !!

prinsieboy
18-09-2010, 14:18
mailtje is verstuurd hoor!

Facade
18-09-2010, 15:08
Yep Gedaan,
Okee moet wel toegeven dat er heel wat gevangenisjaren vooraan zittenmaar dat dit overal het geval is en verwezen naar het feit dat de wedstrijden van Ajax ook dan maar verboden moeten worden, gezien foto's van de heren Holleder, van Hout en van Boxtel op de tribune van Ajax.
Dancefeesten ook maar verboden moeten worden want ook daar zijn criminelen. Motels /Hotels ook maar hun bar moeten sluiten, tja want criminelen moet toch vergaderen !!

Punt is gewoon dat de term crimineel heel vaag is, iedereen is onschuldig tot anders bewezen is. Als de burgemeester blijkbaar gegronde bewijzen heeft, dan kan justitie gewoon optreden toch.... Dit is een vrij land en iedereen mag gaan en staan waar hij of zij wil, of je nou een strafblad hebt of niet. Het verbieden van evenementen simpel om die enkele reden is dan ook bespottelijk. Als je daar eenmaal aan begint begeef je je op een hellend vlak en zullen andere evenementen het ook moeten ontgelden zoals je zelf al zegt...

Bartju
18-09-2010, 15:19
Gedaan zeker weten dit gaat echt te ver goeie actie!!

Marchant
18-09-2010, 16:04
Natuurlijk wil ik hier een mail voor versturen !
Goede actie
done!!!

La Omerta
18-09-2010, 16:27
Done!

El Bambino
18-09-2010, 17:51
Gedaan en hopelijk zal dit goede innitiatief effect hebben!!!

eidos
18-09-2010, 18:55
Done....V-cash altijd goed....

Bartju
18-09-2010, 19:20
Done....V-cash altijd goed....

idd en we bereiken er mss nog iets mee you never know!!
ik stond op 0 dus kon het gebruiken:d kan ik binnenkort weer wedde:D

Justinian
18-09-2010, 20:11
Thanks voor de massale steun mensen! Ik heb iedereen die mij een pm heeft gestuurd de VCash erbij geschreven.

Duijm
18-09-2010, 21:07
DONE

Mail aan burgemeester Eberhard van der Laan
Bedankt voor uw reactie.

redjuh
18-09-2010, 22:18
t is toch allemaal tuig vd richel wat daar zit! ik kom zelfs binnen!

knift
18-09-2010, 23:11
Ik heb me al een paar hier op mf flink kwaad over gemaakt sterker nog woest kan ik er om worden had al een mail gestuurd maar vanavond nog maar 1 verstuurd echt een top actie.
Zit ook wel eens aan een tafeltje maar ben gewoon een hard werkende medelander en als naast me een "crimineel" zou zitten waarom zit ie daar dan dan hoort ie toch in de cel te zitten zo niet is ook niet een crimineel klinkt misschien een beetje naief maar zo werkt het toch.

ArjanV
19-09-2010, 08:45
Heb de oproep even gekopieërd naar bodyresource.nl
Mailtje naar van der Laan gaat vanmiddag de deur uit..

Justinian
19-09-2010, 10:25
Heb de oproep even gekopieërd naar bodyresource.nl
Mailtje naar van der Laan gaat vanmiddag de deur uit..
Top, bedankt!

Wiebe
19-09-2010, 16:46
Zo ik heb ook maar even een mailtje aan Eberhard gestuurd (en een copy naar Justinian in de pm) nu maar hopen dat de chef van 020 met al die mails nog wat nuttigs gaat doen.

grtz
Wiebe

Garcia
19-09-2010, 17:58
Uiteraard done ... super actie en hopen dat het werkt!!

Djani
19-09-2010, 20:52
Done!!

Justinian
19-09-2010, 23:26
Thanks again mensen, de VCash is bijgeschreven ;)

woutjuh
20-09-2010, 01:36
nog 3 mensen laten versturen

Justinian
20-09-2010, 09:57
nog 3 mensen laten versturen

Top, waarvoor reps!

bladetrinity
20-09-2010, 10:31
Gedaan!

Gokhan
20-09-2010, 11:38
topactie!

x2 gedaan!

Slome
21-09-2010, 21:14
'Kickbokscriminelen niet met botte bijl te lijf'

http://crimesite.nl/images/kikbox.jpg

Kickboksen is een vaste waarde voor de sport en het opvoeden van de jeugd in Nederland geworden. De sport en haar vele tienduizenden beoefenaars mag je geen slachtoffer laten worden van een paar rotte appels. In een ingezonden stuk in NRC Handelsblad bekritiseert oud wereldkampioen kickboksen, en sportverslaggever bij SBS, Fred Royers, het voornemen van burgemeester Eberhard van der Laan om kickboksgala's aan te pakken, want dat zijn volgens Van der Laan 'netwerkplaatsen' voor criminelen. 'Alsof die een kickboksgala nodig hebben om met elkaar in contact te komen', schrijft Royers. 'En alsof er in de skyboxen van de Arena alleen maar lieve jongens plaatsnemen.' In het kickboksseizoen, van 1 september tot 1 juli zijn er in Nederland heel veel wedstrijden en dat maakt het niveau hier heel hoog. Er zijn honderden sportclubs bij betrokken en bij sportopleidingsinstituut CIOS is kickboksen een volwaardig deel van het lesaanbod.

Met landelijke project Tijd voor Vechtsport (http://www.tijdvoorvechtsport.nl/) brengt de Koninklijke Nederlandse Krachtsport en Fitnessfederatie met name allochtone jongeren aan het sporten, onder andere via kickboksen. Jongeren vinden daar waar ze naar op zoek zijn, schrijft Royers: 'Respect voor je eigen lichaam en dat van anderen, discipline via de hiërarchische structuur van deze sport en het besef van de Nederland geldende normen en waarden. Door de opvoedkundige elementen in de sport komen veel naar eigenwaarde snakkende jongeren juist níet in aanraking met justitie.'

bron: crimesite.nl

Hendy
21-09-2010, 21:26
Thanks Slome!

Naj85
21-09-2010, 21:37
Belachelijk dat ze het willen gaan verbieden!
Ik ga zo een mail schrijven en effe duidelijk maken waarom ik het er totaal niet mee eens ben.

Goeie actie btw!

BiCkOnE
21-09-2010, 21:58
Mailtje is de deur uit....hopelijk haalt het wat uit!

woutjuh
22-09-2010, 17:44
TTT

Fyodor
22-09-2010, 17:57
Zojuist gedaan.

Voor wie het nog niet gedaan heeft: neem even de tijd om een nette mail op te stellen in ons aller belang!

Mule-Kick
22-09-2010, 18:12
Mail aan burgemeester Eberhard van der Laan

Bedankt voor uw reactie.

Done

goro
22-09-2010, 18:39
done!

Amsterdam'r
22-09-2010, 19:22
Super van Fred Royers!

Justinian
23-09-2010, 11:02
Nogmaals bedankt mensen! De leden die me een pm hebben gestuurd i.v.m. deze actie hebben allen VCash ontvangen ;)

Mule-Kick
23-09-2010, 11:26
Nogmaals bedankt mensen! De leden die me een pm hebben gestuurd i.v.m. deze actie hebben allen VCash ontvangen ;)

Mooi dan kan ik nog snel wat inzetten voor UFC van zaterdag :)

Naj85
24-10-2010, 00:48
vergeten PM te sturen whehe
zag dat mn vCash nog 25 was toen ik wou inzetten voor UFC

Petrosyan188
24-10-2010, 02:19
had trouwens ook uiterraard een mail verstuurd.. maar was toen me maand 'schorsing' dus weet niet of ik recht heb op vcash.. ik hoop het wel kan ik ook weer meedoen

Naj85
05-11-2010, 14:16
Ik heb helaas ook niks ontvangen. misschien dat mijn PM niet is aangekomen

sakura
05-11-2010, 22:06
Check! Goede actie.

mario the count
06-11-2010, 01:28
Misschien is het ook een goed idee als meerdere mensen een mail sturen naar hart van nederland. Laat een remy bonjasky en een fred royers een woordje doen voor de camera, en daarna de sportschool van remy en een sportschool waar ze lesgeven aan moeilijk opvoedbare jongeren bezoeken. Zo bereik je ook mensen die niet nauw betrokken zijn bij de sport maar wel sympathie krijgen.