PDA

View Full Version : Chael Sonnen zakt voor drugtest van UFC 117



Fyodor
19-09-2010, 12:11
Het lijkt erop dat we Sonnen een tijdje niet in actie gaan zien. Jammer, had graag die rematch met Anderson Silva willen zien.



CSAC: Sonnen Positive for PEDs at UFC 117


According to California State Athletic Commission Executive Officer George Dodd, Chael Sonnen (http://www.sherdog.com/fighter/Chael-Sonnen-4112) has been notified that he failed post-fight drug screening following his loss to Anderson Silva (http://www.sherdog.com/fighter/Anderson-Silva-1356) at UFC 117 (http://www.sherdog.com/events/UFC-117-Silva-vs-Sonnen-13310), which was held Aug. 7 at the Oracle Arena in Oakland, Calif.

“[Sonnen] received his notice yesterday,” Dodd told Sherdog.com shortly after the Shane Mosley-Sergio Mora boxing match ended Saturday night in Los Angeles.

In a conversation the day before, Dodd declined to comment on the situation, other than answering that all fighters from UFC 117 had passed drugs-of-abuse scans, but that the commission was still waiting on performance-enhancing drug screens from the event.

Dodd did not state which banned substance was red-flagged, but with a clean drugs-of-abuse scan it is clear the positive test was for a performance-enhancing substance.

The last major UFC banned-substance case in the state centered on UFC 73’s lightweight title match, which saw both competitors -- Sean Sherk (http://www.sherdog.com/fighter/Sean-Sherk-277) and Hermes Franca (http://www.sherdog.com/fighter/Hermes-Franca-3068) -- test positive for PEDs. Both fighters were suspended for one year and fined, though Sherk appealed and had his suspension shortened to six months.

Sonnen is staring at a long layoff if he elects not to appeal or is denied. He was scheduled to rematch Silva Feb. 6 in Las Vegas, but that fight may be delayed or scrapped in light of these allegations.

Text messages to Sonnen went unreturned.

His manager Matt Lindland (http://www.sherdog.com/fighter/Matt-Lindland-276) told Sherdog.com that he was cornering a fighter on the East Coast and had no knowledge of the positive test results.

Silva’s manager Ed Soares, who engaged in some heated exchanges via the media in the build up to the fight, was stunned when asked for his reaction.

“If it’s true, I feel really bad for him,” said Soares. “I know he did it to himself but it is really sad, he put on such a great performance that night. It is just a shame it will be tarnished.”
Bron (http://www.sherdog.com/news/news/CSAC-Sonnen-Positive-for-PEDs-at-UFC-117-26978)

Pahlavan
19-09-2010, 12:19
bad karma? lol het is idd erg triest dit...

Marchant
19-09-2010, 12:35
Die zakt behoorlijk in mijn waardering,Wat een lul!!!
Ik hoopte echt dat hij de titel zou pakken van Silva maar nu ben ik blij dat dat op het laatste moment niet is gelukt!!
Wat een problemen had je gehad als hij wel had gewonnen en de titel had moeten inleveren!
Dan had waarschijnlijk heel deze site met complot theorieen vol gestaan :lol:
Maar wat een loser eerst "smack talken " terwijl je zelf weet dat je het gevecht niet eerlijk in gaat:thown:

CannieY
19-09-2010, 12:52
als dit waar is dan is het echt een flater... we wachten het nog even af

El Bambino
19-09-2010, 13:01
HAHAHA wat een losser. Ik vraag me af wat voor drugs ie gebruikt heeft.

steftheboxer
19-09-2010, 13:28
wat een lul....UFC heeft mazzel gehad dat Carwin en Sonnen niet beide de titels hebben gepakt anders hadden ze twee kampioenen gehad die hiervan beschuldigt worden!

new_world_order
19-09-2010, 14:31
zal wel LSD geweest zijn.. De manier waarop hij aan het trashtalken was.. that motherfucker was trippin!

lopez86
19-09-2010, 14:39
Die zakt behoorlijk in mijn waardering,Wat een lul!!!
Ik hoopte echt dat hij de titel zou pakken van Silva maar nu ben ik blij dat dat op het laatste moment niet is gelukt!!
Wat een problemen had je gehad als hij wel had gewonnen en de titel had moeten inleveren!
Dan had waarschijnlijk heel deze site met complot theorieen vol gestaan :lol:
Maar wat een loser eerst "smack talken " terwijl je zelf weet dat je het gevecht niet eerlijk in gaat:thown:


HAHAHA wat een losser. Ik vraag me af wat voor drugs ie gebruikt heeft.



wat een lul....UFC heeft mazzel gehad dat Carwin en Sonnen niet beide de titels hebben gepakt anders hadden ze twee kampioenen gehad die hiervan beschuldigt worden!

Als jullie nou eerst eens even wachten tot er meer informatie komt omtrend de drug, er worden bij de State Comission ook wel eens fouten gemaakt.
Als jij neusspray gebruikt en dat niet van tevoren aangeeft is het ook een performance enhancing drug.

remco pardoel
19-09-2010, 16:07
Sonnen was een van de weinige waar ik weinig tot geen waardering kon voor opbrengen
Nu is hij tot een absoluut 0 punt gezakt

UFC moet hem ontslaan als ze integer zijn...

Anderson
19-09-2010, 16:11
Zal wel crack gebruikt die crackhead moeten ze gewoon ontslaan.

jerul
19-09-2010, 16:31
ik vind chael een geweldige vechter en hoop dus dat er een fout gemaakt is.
al ben ik bang dat dit niet zo is en in dat geval hoef ik hem niet meer te zien vechten

Rougemonkey
19-09-2010, 16:40
Eh, in wat voor wereld leven jullie? Iedereen gebruikt doping op dat niveau, het is topsport. Neemt niet weg dat het topatleten zijn.

Vinand
19-09-2010, 16:56
Eh, in wat voor wereld leven jullie? Iedereen gebruikt doping op dat niveau, het is topsport. Neemt niet weg dat het topatleten zijn.

Dit verdient 1000x gequote te worden...

Splinta
19-09-2010, 17:40
Dat is wel heel gaar als het waar is! Ik bewtijfel het dat het niet zo is, als het een neusspray zou zijn geweest zouden ze het waarschijnlijk niet publishen

kooivechter
19-09-2010, 18:06
geen waardering voor sonnen. het is een geweldige vechter en het laatste wat de ufc moet doen is hem ontslaan. dat gaan ze ook echt niet doen.

Lionheart
19-09-2010, 18:18
Sonnen was een van de weinige waar ik weinig tot geen waardering kon voor opbrengen
Nu is hij tot een absoluut 0 punt gezakt

UFC moet hem ontslaan als ze integer zijn...

x2!!

lopez86
19-09-2010, 19:24
Sonnen was een van de weinige waar ik weinig tot geen waardering kon voor opbrengen
Nu is hij tot een absoluut 0 punt gezakt

UFC moet hem ontslaan als ze integer zijn...

UFC integer?

Marchant
19-09-2010, 20:03
Eh, in wat voor wereld leven jullie? Iedereen gebruikt doping op dat niveau, het is topsport. Neemt niet weg dat het topatleten zijn.

Als iedereen doping gebruikt zouden er geen doping controlles nodig zijn of wel????

Sendur
19-09-2010, 23:15
En daar gaat zijn prestatie!

steftheboxer
19-09-2010, 23:37
Als jullie nou eerst eens even wachten tot er meer informatie komt omtrend de drug, er worden bij de State Comission ook wel eens fouten gemaakt.
Als jij neusspray gebruikt en dat niet van tevoren aangeeft is het ook een performance enhancing drug.

Volgens mij schrijf ik alleen dat ze beschuldigt worden......

The_Rock
19-09-2010, 23:56
Sonnen wilde voor het eerst in zijn leven #1 zijn en daarom speelde hij vals, denk ik. Ik mag Sonnen omdat hij zelf niet weet wat hij zegt en doet. Dat soort mensen zorgen voor entertainment (Diego Sanchez).

Dit is allemaal leuk en aardig maar ik weet 100% zeker dat het Vitor Belfort niks uitmaakt ..hij maakt iedereen af ..beginnend bij Okami.

abdel1991
20-09-2010, 00:15
als het waar is, flink balen voor de grootste chael fan..dana, ik las zelfs(weet niet meer waar) dat als chael zou winnen dat er een TUF zou komen tussen Chael en Marquardt en daarna een titel gevecht

Ronald
20-09-2010, 00:21
Het personage dat hij neerzet vond ik al niks (of zou hij echt zou zijn?) maar daar blijft nou helemaal niks van over.

niels
20-09-2010, 02:55
owwww er is iemand positief getest op "iets"
iedereen meteen overstuur..

Ik ga mezelf even quoten:

"De "top" in elke sport gebruikt "iets" en zoals appelsap zegt het gaat vooral om herstel, tenzij je in HW zit misschien meer.
En ze kunnen niet anders, anders kom je niet mee met de rest.
Weinig mensen kunnen zoveel trainen, alsnog een goed dieet hebben en elke dag weer voor de volle 100% gaan.
Niemand wil het weten, niemand wil het geloven, maar het is zo.

De een krijgt er in zekere mate wat meer spieren van dan de andere, maar dat is ook een stukje aanleg.

Dat is topsport, leer er mee leven en loop niet te klagen."

Het is alleen een beetje jammer dat hij eerst een tof verhaal gaat ophouden tegen Lance Armstrong, terwijl hij zelf beter weet..

Edit ik zie nu dat er andere zijn die het verhaal snappen:
Rougemonkey en Vinand snappen het ook!

dirk5
20-09-2010, 09:38
iedereen pakt, maar hij word gepakt....

opflikkeren met die gozer.....

Tony
20-09-2010, 10:27
Om Chael Sonnen even te quoten





quote:"Lance Armstrong did a number of things and he gave himself cancer. He cheated, he did drugs, and he gave himself cancer. Well, instead of saying 'Hey listen, I cheated and gave myself cancer, don't be like me,' he actually made himself the victim and then went out and profited something like $15 million from this 'Hey, poor me, let's find a cure for cancer' campaign instead of just coming clean and saying, 'Look, here's what I did, I screwed myself up, and I hope people learn from my mistakes.'"

Ivo C.
20-09-2010, 10:43
The best news of the week :D

TOON
20-09-2010, 11:09
Om Chael Sonnen even te quoten




[/INDENT]

stel je voor dat ie kanker krijgt.....das pas bad karma....

Lionheart
20-09-2010, 11:46
stel je voor dat ie kanker krijgt.....das pas bad karma....

Oei!! Idd!! Ik hoop het echt niet voor de beste man, maar zoals ze zeggen : karma is a bitch...

Slome
20-09-2010, 13:38
in afwachting

punch
20-09-2010, 19:23
Ach zo wordt het wel erg ranzig voor Chael van lachers op zijn hand naar lachertje van de UFC
Chris Leben is al diverse malen gepakt. Kijk zijn laatste partij , die draaide en won hij spectaculair, maar volgens mij ook niet op appelsap

abdel1991
21-09-2010, 00:06
iedereen pakt, maar hij word gepakt....

opflikkeren met die gozer.....

haha zo'n gevoel heb ik ook... je moet naief zijn om echt te geloven dat ze niet pakken en met name HW. maar gepakt worden dan opflikkeren

Biiyen
21-09-2010, 11:49
Na zijn rare uitspraken voor de wedstrijd en de Quote die Tony net nog eventjes fijn aanhaalde had ik het wel gehad met die vuilspuiter. Dat hij nu zelf is gepakt is niet meer dan poetic justice.

Slome
21-09-2010, 18:30
http://cdn0.sbnation.com/fan_shot_images/146053/ept_sports_mma_experts-668897500-1284912264_medium.jpg

Slome
21-09-2010, 18:41
http://mmaggregate.files.wordpress.com/2010/09/untitled268.jpg?w=448&h=314

Slome
22-09-2010, 17:24
Bas Rutten may be a former UFC heavyweight champ and multi-time “King of Pancrase”, but to a newer generation of fans he is one of the primary voices of Mixed Martial Arts based on his ringside commentary work and insightful, playful antics as a co-host on HDNet’s popular “Inside MMA” series.
“El Guapo”, who is as opinionated as he is colorful, wore both the hat of experience and as tribune of the sport when he took Twitter (http://twitter.com/BasRuttenMMA) on Tuesday to offer up his thoughts on the use of performance enhancing drugs in MMA.

http://texasfighting.com/wp-content/uploads/2010/08/bas-rutten.jpg

“I am just blown away with who gets caught. What happened to good food, water and some supplements? That’s what I did, and I never had a problem with people being stronger or in better shape.

Listen, if you had shoulder surgery, or whatever surgery, and the doc tells you that you will heal faster, do it, but then do NOT fight! This is giving the sport a bad name, everything (MMA does) is already “frowned upon” like masturbating in an airplane.

Sorry, had to do that…was writing and thought about ‘The Hangover’. But seriously, it’s very sad, and you do NOT need (steroids). If you can’t train had anymore because you are getting up there in age, then don’t fight – very simple.

I could never look at myself in the mirror if I would have cheated – never – and don’t give me the BS excuse “but everybody is doing it”. Yeah, lots of people don’t use their freaking turn signal. That doesn’t mean that I also simply not gonna do it. I use this example because those people stress me out…just don’t care about anybody else but their selves. And that’s the same as using PED’s. Don’t care about our sport getting a bad name, ‘as long as I get better’.”

lopez86
22-09-2010, 17:55
http://cdn0.sbnation.com/fan_shot_images/146053/ept_sports_mma_experts-668897500-1284912264_medium.jpg

Mhaw vind dit wel een onzin afbeelding, de verlichting was op alle 3 de locaties anders en dat scheelt veel.

Fyodor
22-09-2010, 18:01
Mhaw vind dit wel een onzin afbeelding, de verlichting was op alle 3 de locaties anders en dat scheelt veel.

Inderdaad, plus dat natuurlijk het wel of niet aanspannen van de rug/schouderspieren ook van invloed is. Net zo'n onzinplaatje dus als die van Alistair over meerdere jaren.

punch
22-09-2010, 19:25
Sorry maar wat zijn PEDS in Bas zijn verhaal?
Alvast bedankt

Vinand
22-09-2010, 20:31
Peds= performance enhancement drugs

oftewel steroide.

appelsap
23-09-2010, 04:39
Ach zo wordt het wel erg ranzig voor Chael van lachers op zijn hand naar lachertje van de UFC
Chris Leben is al diverse malen gepakt. Kijk zijn laatste partij , die draaide en won hij spectaculair, maar volgens mij ook niet op appelsap

Hey Fruit Punch, je kan best winnen op alleen appelsap.

punch
23-09-2010, 15:26
Hey Fruit Punch, je kan best winnen op alleen appelsap.
Maar Chris Leben niet, no offense BTW;)