PDA

View Full Version : nu.nl :Boksbond wil met kampioene Schouten naar Spelen



ReZp
20-09-2010, 22:36
Boksbond wil met kampioene Schouten naar Spelen

Uitgegeven:20 september 2010 20:58Laatst gewijzigd:20 september 2010 21:00
SCHIPHOL - De Nederlandse boksbond en de stichting Ben Bril Memorial zijn aan het uitzoeken op welke manier ze eventueel profboksster Esther Schouten op de Olympische Spelen van Londen kunnen krijgen.

http://media.nu.nl/m/m1dz52lasnv6.jpg © ANP

Over twee jaar staat boksen voor vrouwen voor het eerst op het olympisch programma. De vrouwen komen in Londen in drie klassen uit.
De kwalificatie voor de Spelen loopt via de AIBA, de internationale amateurbond. Schouten komt als prof onder de vlag van de WIBF uit.

Wereldkampioene
Ze is de wereldkampioene in het superbantamgewicht. ''De regels voor de boksvrouwen om aan de Spelen in Londen deel te nemen zijn op dit moment heel onduidelijk'', zegt een woordvoerder van de boksbond.
''De AIBA heeft sinds kort zelf ook een profsectie. Als dikbetaalde profs uit het tennis, basketbal en voetbal kunnen deelnemen aan de Spelen, waarom Schouten dan niet?'', geeft de woordvoerder aan.
Interesse
"Wij willen gewoon de regels rond Londen goed uitzoeken. Schouten heeft wel interesse. Wij zullen echter de voorwaarden voor haar moeten scheppen. Dan moeten we wel weten of het kan."
Schouten verdedigt op 18 oktober tijdens de Ben Bril Memorial in Carré haar wereldtitel tegen de 25-jarige Keniaanse Judy Waguthii.


bron nu.nl

Gokhan
21-09-2010, 00:18
boksbond is aan het trippen

Gokhan
21-09-2010, 00:23
jaren bekend..

amateur -->amateur wedstrijden nk < ek < wk <os
prof --> geen ek wk os of amateur wedstrijden meer.. maar ranking titelkandidaat enz.

ze moeten toch beter weten..

Marichelle en Nouchka allebei van van 't hof zijn dacht ik wel kandidaten zijn nog geen profs en presteren goed op internationaal niveau

ReZp
21-09-2010, 01:04
Mja maar hoe zit het dan met tenissers en voetballers die er wel constant schitteren..
ik vindt dit nog steeds hypocriet dat hele olympische gebeuren..

Gokhan
21-09-2010, 01:28
daar heb je wel gelijk in..maar dit is al jaren zo...
En Nederland heeft internationaal niks te vertellen...dus dit is een beetje onnodige energie in iets steken..

Ze kunnen beter druk maken over het groeien van de nieuwe media en dat ze daarmee ver achter lopen..

Gasten zitten hier met excel bestandjes de matchmakings te promoten...:fp:
Beetje vormgeving weet ik veel foto's video's sfeerverslagje kan geen kwaad..
Daarmee lopen ze helaas heel erg achter..

Dit neemt niet weg dat ik het heel fijn vind dat er maar 1 bond is..
Voor de rest doen ze ook wel heel veel goede dingen..