PDA

View Full Version : Valentijn Overeem bij StrikeForce



Jamila
23-09-2010, 22:18
Valentijn Overeem zal in december zijn debuut bij Strikeforce vechten vs Antonio Silva!! :)

Slome
23-09-2010, 22:22
Dat is goed nieuws....:D

http://cdn1.sbnation.com/fan_shot_images/120633/2v80lls.jpg

Vinand
23-09-2010, 22:27
Dat is goed nieuws....:D

http://cdn1.sbnation.com/fan_shot_images/120633/2v80lls.jpg

mooi gevecht. hahaha
ik denk dat silva gaat winnen, maar ik ga toch voor overeem

Harrie Nak
23-09-2010, 22:52
Het schijnt op 4 december te gaan gebeuren.


Antonio Silva has agreed to fight Valentijn Overeem at the Strikeforce show that also features Dan Henderson vs. Renato Sobral and Herschel Walker vs. TBA.

Valentijn Overeem will make his debut for the second biggest north-American organization after scoring two fast knockouts in Pancrase and K1, whereas Antonio 'Bigfoot' Silva is looking to solidify his spot as a top contender. Melvin Manhoef is also expected to be part of the event.

Lionheart
23-09-2010, 23:46
Heel vet dit!!
Kijk er naar uit!!!

Fyodor
23-09-2010, 23:46
Wauw, dat is geen makkelijk begin!
Als Valentijn verliest dan kunnen ze later een gevecht met Alistair goed hypen... revanche voor z'n broer etc.

lopez86
23-09-2010, 23:49
Wauw, dat is geen makkelijk begin!
Als Valentijn verliest dan kunnen ze later een gevecht met Alistair goed hypen... revanche voor z'n broer etc.

Alleen gaan we er niet vanuit dat ie verliest :)
Tijn FTW!

bryan
23-09-2010, 23:49
zware pot voor voor valentijn..

lopez86
23-09-2010, 23:53
Ik denk eerder dat dit een zware pot word voor Silva.
Valentijn is één van de meest ervaren heavyweights in het circuit en daarnaast, net als Alistair, ook nog super allround.
Als hij in vorm is heb je een probleem, of het nou worstelen, grappling of kickboksen is.

abdel1991
24-09-2010, 00:16
als valentijn wint moet die natuurlijk een title shot krijgen ;)

woutjuh
24-09-2010, 00:24
VET Valentijn Gefeliciteerd

NonaManisss
24-09-2010, 00:52
Leuk voor Valentijn! Ben zeer benieuwd..

XanaduNL
24-09-2010, 00:54
Wordt weer een mooie Strikeforce!

Sendur
24-09-2010, 00:59
Vette shit!

Hopelijk een beetje een upset van Valentijn!
Zou mooi zijn :D

Heb er zin in!

Tony
24-09-2010, 01:02
Hele zwaar pot... Succes Valentijn

dirk5
24-09-2010, 09:12
Mooie partij om mee te beginnen voor Strikeforce...

alhoewel ik hem wel aan bigfoot geef.

micha
24-09-2010, 09:35
WAR Valentijn!!!!!

Kemal
24-09-2010, 09:41
Hele mooie partij wordt dit!!

WAR Valentijn!

TOON
24-09-2010, 09:45
nice!!! hoop dat ie voor een upset kan zorgen :)

Jeroenwm
24-09-2010, 10:25
Valentijn wint alleen als hij is zijn 'Pride-vorm' is!

Ivo C.
24-09-2010, 10:38
Waaaar Overreems!!!

Gokhan
24-09-2010, 11:32
Zware Pot! Gun het hem van harte! Altijd fijn om te zien dat Nederlanderse vechters het goed doen!

Super Card hendo, babulu, valentijn & manhoef .. vet

steftheboxer
24-09-2010, 12:06
Cool! Strikeforce is goed bezig de laatste tijd. de HW divisie begint serieuze vormen aan te nemen en het aantal GG vechters neemt ook toe

Tony
24-09-2010, 12:10
Als Valentijn deze partij weet te winnen dan staat ie wel in 1x weer op de wereldwijde MMA kaart.

Khanom Thom
24-09-2010, 12:11
Goed nieuws...
Hoop dat Valentijn is goed kan bewijzen in de US.

Mule-Kick
24-09-2010, 12:27
Nice, maaruh... is dit uit meerdere bronnen bevestigd? Wil niet te vroeg juichen

micha
24-09-2010, 12:34
juich maar

YoMarK
24-09-2010, 12:51
Zou wel leuk zijn. Valentijn in in principe goed, maar verliest af en toe zelfs tegen koekenbakkers..zo jammer.
Als hij er zin in heeft en in vorm is, dan kan hij zeker voor de winst gaan.

wrestler_nl
24-09-2010, 13:50
leuke partij voor Valentijn Overeem maar dit gaat Silva winnen in de eerste ronde via tko!

micha
24-09-2010, 14:29
Valentijn is een van de weinigen die Randy Couture heeft laten afkloppen

Lionheart
24-09-2010, 17:16
Valentijn moet winnen en dan Yvel ook contracteren bij Strikeforce en dan een rematch!!

remco pardoel
24-09-2010, 17:36
Mooi return voor Valentijn op het podium waar hij thuis hoort!

steftheboxer
24-09-2010, 18:06
Valentijn is een van de weinigen die Randy Couture heeft laten afkloppen

de enige zelfs ;-)

wrestler_nl
24-09-2010, 18:19
de enige zelfs ;-)

niet de enige , ook enson inoue heeft Couture laten kloppen!

Slome
24-09-2010, 21:46
http://img836.imageshack.us/img836/6087/overeem.jpg

bazooka
24-09-2010, 22:48
Tenzij die Antonio in de eerste 30 seconden ko slaat lijkt het me sterk dat Valentijn wint, maar ik hoop het wel voor hem.

Vinand
24-09-2010, 23:47
hahaha, je kan zeggen wat je wil over Valentijn maar een dikke sensatie aanwist is hij zeker. Van zijn 53 wedstrijden is er maar 1 in decision gegaan dus zowiezo dat dit in een vette sub of snoeiharde ko gaat eindigen.

Lionheart
24-09-2010, 23:53
hahaha, je kan zeggen wat je wil over Valentijn maar een dikke sensatie aanwist is hij zeker. Van zijn 53 wedstrijden is er maar 1 in decision gegaan dus zowiezo dat dit in een vette sub of snoeiharde ko gaat eindigen.

x2

XanaduNL
25-09-2010, 00:52
Valentijn wint alleen als hij is zijn 'Pride-vorm' is!

Hij heeft alle 4 zijn Pride fights verloren, dus dat lijkt me sterk. :P

Joop Kasteel
25-09-2010, 09:20
hahaha, je kan zeggen wat je wil over Valentijn maar een dikke sensatie aanwist is hij zeker. Van zijn 53 wedstrijden is er maar 1 in decision gegaan dus zowiezo dat dit in een vette sub of snoeiharde ko gaat eindigen.Goeie post, kan me hier goed in vinden. Tijn heeft er in ieder geval zin in en traint hard..........voor de verandering...

MaartenManaus
25-09-2010, 17:04
kijk er nu al naar uit , super dat ie weer op een hoger podium vecht.
Strikeforce is goed bezig met de HW div.

Vinand
25-09-2010, 19:24
Goeie post, kan me hier goed in vinden. Tijn heeft er in ieder geval zin in en traint hard..........voor de verandering...

goed om te horen, hij had net zo goed of zelf beter kunnen zijn als alistair als hij ook zo fanatiek als ali was. :)

MaartenManaus
25-09-2010, 19:45
in Brazil snapt niemand het ,.. ze zijn er hier zeker niet blij mee, dachten dat bigfoot wel even tegen fedor zou staan
Als valentijn dit gaat winnen kan ik er een hoop dissen hiero hahah zou mooi zijn ,

martijnG
25-09-2010, 22:20
niet de enige , ook enson inoue heeft Couture laten kloppen!

maar dat was alleen maar omdat Enson zn deurbel kapot was...

redjuh
25-09-2010, 22:53
Valentijn is een van de weinigen die Randy Couture heeft laten afkloppen

ff de geschiedenisboeken induiken... als hij niet extreem veel beter is geworden, maakt hij imo geen schijn van kans. ja zeg maar de lucky dit of dat upset kans misschien.

kooivechter
26-09-2010, 01:22
valentijn zou vorig jaar ook al tegen antonio. dit gaat wel errug lastig worden voor valentijn. maar misschien een snelle ko.

Budokan
26-09-2010, 10:34
De enige goede 'broer van' is little Nog. De rest lift enkel mee op de achternaam. Geldt voor de kleine broer van Fedor en ook voor Valentijn. Misschien moeten die 2 tegen elkaar, is wel goed voor de marketing.

Harrie Nak
26-09-2010, 10:39
Valentijn is 4-6 in zijn laatste 10 gevechten, dus hoop voor het beste, maar vrees het ergste. Silva is geen koekenbakker natuurlijk.

NonaManisss
26-09-2010, 21:03
Ik hoorde via via dat hij nu al serieus en volop aan het trainen is dus een goed begin is het halve werk al toch..
hij heeft de skillz ook dus ik denk dat het wel goed gaat komen! :)

marcelt
26-09-2010, 21:23
ff de geschiedenisboeken induiken... als hij niet extreem veel beter is geworden, maakt hij imo geen schijn van kans. ja zeg maar de lucky dit of dat upset kans misschien.

REdjuh=correct

lopez86
26-09-2010, 22:19
ff de geschiedenisboeken induiken... als hij niet extreem veel beter is geworden, maakt hij imo geen schijn van kans. ja zeg maar de lucky dit of dat upset kans misschien.

Moet je dan ook ff tegen Alistair zeggen.
Jij bent er zeker zo eentje die iemand ze startlijst bekijkt en daarop beoordeelt?
In dat geval zou ik ff beter je huiswerk doen, er is nogal een generatieverschil namelijk als je startlijsten vergelijkt.

MMAFAN-1122
26-09-2010, 22:40
Valentijn succes...

marcelt
26-09-2010, 22:41
Begrijp niet wat je bedoelt Lopez. Hoe iemand presteert geeft toch z'n niveau aan?! Wat voor huiswerk moet dan beter gedaan worden?

Als je kijkt naar van wie Valentijn verloren heeft zie je dat hij van een aantal bekendere NL freefighters heeft verloren terwijl in die tijd ons peil nog niet bijster hoog was op MMA gebied. Vorig jaar van een paar onbekende gasten. Hij heeft heel vroeger idd van Babalu en Couture gewonnen,. Daarna zijn al zijn wins tegen relatief onbekende vechters. Tegen namen die wereldwijd bekend zijn heeft hij verder steeds verloren.
Bigfoot is ook niet de absolute top. Maar won toch van Arlovski en vocht zijn gevecht met Werdum uit. Hoop dat Valentijn zijn naam alsnog kan vestigen, maar denk dat hij een maatje te klein is voor dit niveau.

bryan
26-09-2010, 23:20
Valentijn had de drive van ali moeten hebben of andersom... want denk dat valentijn veel meer talent heeft dan zijn broertje... maar ali heeft veel meer wilskracht

redjuh
26-09-2010, 23:27
Moet je dan ook ff tegen Alistair zeggen.
Jij bent er zeker zo eentje die iemand ze startlijst bekijkt en daarop beoordeelt?
In dat geval zou ik ff beter je huiswerk doen, er is nogal een generatieverschil namelijk als je startlijsten vergelijkt.

ik ga ongeveer sinds een jaar of 11/12 naar gala's en volg mma zeer intensief. Als alistair een boekhouder was geweest, zou valentijn NOOIT bij strikeforce zijn gekomen. En als jij denkt dat wanneer ik tegen Alistair zou zeggen, dat ik denk dat zijn broer geen schijn van kans maakt tegen bf silva, Alistair mij zou slaan oid, dan ben je echt de domste randdebiel die ik de laatste maanden ben tegengekomen.

valentijn heeft nooit een echte, professionele vechtmentaliteit gehad, zoals zijn broertje. kijk maar wat partijen terug uit pride bijv. hij heeft het als vechter niet in zich om potten te breken op het hoogste niveau.

rafi
26-09-2010, 23:38
ik ben van mening dat valentein het op deze niveau. ook niet gaat redden. ik heb hem al twaalf jaar niet zien winnen.

lopez86
26-09-2010, 23:55
ik ga ongeveer sinds een jaar of 11/12 naar gala's en volg mma zeer intensief. Als alistair een boekhouder was geweest, zou valentijn NOOIT bij strikeforce zijn gekomen. En als jij denkt dat wanneer ik tegen Alistair zou zeggen, dat ik denk dat zijn broer geen schijn van kans maakt tegen bf silva, Alistair mij zou slaan oid, dan ben je echt de domste randdebiel die ik de laatste maanden ben tegengekomen.

valentijn heeft nooit een echte, professionele vechtmentaliteit gehad, zoals zijn broertje. kijk maar wat partijen terug uit pride bijv. hij heeft het als vechter niet in zich om potten te breken op het hoogste niveau.

Ah kijk, nu zit er tenminste tekst en uitleg bij.
Dat komt een stuk anders over dan "geen schijn van kans" "lucky" en "upset kans".
Als jij kort door de bocht bent zijn anderen dat ook, actie reactie ;)

Verder denk ik helemaal niet wat je nu insinueert,wat ik bedoelde is dat Alistair z'n startlijst ook helemaal geen goede weerspiegeling is van z'n huidige niveau net als dat van Valentijn.
Zowel Valentijn als Alistair, maar met name Valentijn, komen uit een periode dat je gewoon voor de leeuwen gegooid werd.
Op je 19e al in Japan is te zot voor woorden, en vechters brengen en laten groeien was er niet bij toen en al HELEMAAL niet bij MMA in Nederland, gewoon knokken met je flikker.

Dit hoef ik je allemaal niet te vertellen natuurlijk maar ik vind wel dat je Valentijn, die ik persoonlijk ken, tekort doet door hem bij voorbaat al kansloos te achten.
Helemaal omdat dat niet terecht is.
Dat Valentijn mentaal er niet altijd bij is is niemand hier onbekend, en ook dat hij niet even serieus is en de drive niet heeft die Alistair wel heeft.
Maar kwa skillset heeft Silva helemaal níks in te brengen en schelen Valentijn en Alistair echt niet heel veel.
Zij behoren beiden tot de meest allround mma vechters ter wereld juist door die ervaring en grote startlijst.
Valentijn met de juiste mindset en serieuze training is levensgevaarlijk.

Oja, en ALS mn vader z'n pik 5 cm lager had geprikt was ik nooit geboren.

KrystianP
27-09-2010, 17:30
Ik sluit me bij Joop aan! Ik denk dat Valentijn het Silva echt wel moeilijk kan maken. De ervaring is er en als Joop zegt dat hij echt heel hard aan het trainen is dan neem ik aan dat dat ook echt zo is. Silva is een lastige tegenstander maar Valentijn (met zijn ervaring) moet je niet onderschatten.
Een ex wereldkampioen als Joop zegt niet zomaar dat iemand hard traint!

Harrie Nak
05-10-2010, 11:04
Doorlopen allemaal, niks te zien hier, het gaat niet door...


A rumored bout between Brazilian heavyweight Antonio Silva (14-2 MMA, 1-1 SF) and Golden Glory's Valentijn Overeem (28-25 MMA, 0-0 SF) is not taking place at December's "Strikeforce: Henderson vs. Babalu" event.

Strikeforce CEO Scott Coker today confirmed the news on MMAjunkie.com Radio.

Reports of the bout first surfaced two weeks ago, though MMAjunkie.com cautioned that Silva hadn't received an offer for the matchup.

"Strikeforce: Henderson vs. Babalu" takes place Dec. 4 at the Scottrade Center in St. Louis, and the night's main card airs on Showtime.

Despite no offer, Silva's manager, Alex Davis, initially said they were open to the matchup with Overeem. As MMAjunkie.com previously reported, he and Silva were also open to a bout with Fedor Emelianenko, though Coker said the famed Russian won't return until 2011, and a potential bout subsequently was nixed.

"We'll talk to Alex Davis this week and figure out what's next," Coker said of "Bigfoot's" next appearance.

Silva's most recent appearance resulted in a May decision win over Andrei Arlovski. The former EliteXC champion has won seven of his past eight contests overall, and the lone loss came via decision to Werdum at a November 2009 Strikeforce event.

It's not clear if Valentijn Overeem, the older brother of current Strikeforce heavyweight champ Alistair Overeem, will make a Strikeforce debut anytime soon.

YoMarK
05-10-2010, 12:20
Shit....jammer.

Collina
05-10-2010, 13:16
Persoonlijk heb ik wel vertrouwen in Tijn. Alhoewel ik denk dat het een zware pot zou worden, maakt Tijn in mijn beleving wel kans.

Voordat Alistair vocht, volgde ik Valentijn's wedstrijden op de voet. In mijn beleving vond ik Tijn één van de meeste getalenteerde MMA vechters die ik heb gezien. Ontzettend lenig, licht op de voetjes, al was je 2m. lang, voor je 't weet had je een voet of knie op het gezicht en zijn groundskills waren erg goed en toen was hij al zwaar gewicht.

Het probleem met getalenteerde mensen (of het nou vechters, timmermanslieden of salesmensen zijn) getalenteerde mensen zijn in de regel erg lui van aard.

Ik denk als Valentijn de juiste mensen om zich heen heeft die hem een draai om z'n oren kunnen geven dat hij echt moet doorzetten en hij geeft daar gehoor aan, (of hij die zelfde wilskracht kan creëren als Alistair, dat weet ik niet) maar dan kan ik je zeggen dat hij gewoon een ontzettende gevaarlijke vechter is waar iedere vechter voor zal moeten uitkijken.

Hij gaat nu naar Strikeforce, ik las the post van Joop en zo te lezen heeft hij er dus zin in. De "wil" is er in iedergeval, hoop dat hij 't kan combineren met zijn talent en doorzet!

Enjoy the game!

Collina

de Zweed
05-10-2010, 14:12
Ja zou een mooie comeback zijn voor hem zijn.. Succes is hem gegund

Marco
06-10-2010, 13:41
Talent heeft hij zeker, de juiste instelling niet zoals zelfs zijn broer aangeeft. Die juiste instelling heb je of heb je niet. Ik denk dus dat Valentijn successen blijft afwisselen met verliespartijen, oftewel ik heb er geen vetrouwen in dat het vanaf nu heel veel beter zal gaan.

MrLoverrr
12-10-2010, 10:14
Het lijkt erop dat valentij toch wel tegen silva gaat vechten. Ik hoop het en ik verwacht een kleine verassing ;)

Bron: http://mmajunkie.com/news/20976/antonio-silva-vs-valentijn-overeem-back-on-for-strikeforce-henderson-vs-babalu.mma

snakerattle79
14-10-2010, 01:06
good fight Ubereem needs to help his brother Semireem on this fight, Bigfoot is a tough fighter