PDA

View Full Version : Wat vonden jullie van de uitslag UFC 119 Rogerio nogueira vs Ryan bader????



MrLoverrr
28-09-2010, 00:32
Ik krijg telkens minder zin om naar de UFC te gaan kijken (al hoewel ik verslaafd ben aan kickboks en mma wedstrijden).

Het lijkt erop wat je ook staand doet tegen een vechter, allemaal teniet wordt gedaan door een "simpele" takedown!

ik vond ronde 1 dan nog wel voor ryan bader, maar ronde 2 en 3 zeker voor rogerio!

(of ben ik nou een bevoordeelde pride fan??????)

Wat is jullie mening???????

Sadix
28-09-2010, 00:39
om eerlijk te zijn heb ik een beetje door de match heen gespoeld.

Vond het te saai om hem helemaal te volgen.

Kan er dus niet echt een mening over vormen.

Slome
28-09-2010, 00:48
lil'nog krijgt mijn voordeel van de twijfel.... qua punten.. je hebt denk ik gelijk dat als je zegt dat een takedown 2 punten is terwijl een goede rechter hoek maar 1 is....imo dan

de uitslag van de partij tussen Sherk en Dunhum vindt ik pas een discussie waard....
Indd de PPV uitzending was niet top alle 5 partijen 3 volle rondes (main event bijna dan).... maar van t voorprogramma heb ik erg genoten.. zaten er leuke partijen tussen...

T15Boxing
28-09-2010, 00:54
Zelfde verhaal weer over wrestling. Kerel scoort een paar takedowns die nergens toe leiden en zowat al zijn andere pogingen worden tegen gehouden door Nog, maar die takedowns scoren dus wel. Ondertussen verliest hij wel 3 rondes lang een boks partij. Tja, Ik had Lil Nog voor, maar het lijkt wel alsof het iets te maken heeft met zijn vorige partij die hij wellicht wel duidelijk had verloren.

yuko
28-09-2010, 01:54
helemaal mee eens. Eerste ronde heeft bader d.m.v. takedown en de daaropvolgende gnp de ronde naar zich toe getrokken. In ronde 2 en 3 mislukte bijna alle takedowns en degene die wel lukte hadden geen gevolg. Staand was Nog in alle rondes beter en kwam bij tijd en wijle goed door.

dirk5
28-09-2010, 09:19
Wat Joe zich zondag ochtend afvroeg vraag ik mezelf al jaren af.

Hoe scoor je een takedown wanneer er niks van klappen uit worden gedeeld op de grond en de tegenstander vrijwel meteen weer op staat?

In mijn ogen dus helemaal niks maar bij de UFC blijkbaar wel.

MrLoverrr
28-09-2010, 09:33
Ja inderdaad ik vind het zo jammer, doe je zo je best staand, jabs, hoeken, knietjes enz enz en die andere doet 1 takedown zonder enige schade bij z'n tegenstander te doen en hij wint gewoon de ronde! Belachelijk in MIJN ogen dan!

Volgens mij had Bader van alle juryleden met 30-27 gewonnen???

Kijk ik weet dat amerika worstel land nummer 1 is en dat worstelen in hun bloed/cultuur zit, maar beetje eerlijke internationale puntentelling van de juryleden is erg gewenst!

TOON
28-09-2010, 12:05
dit is een vd grootste UFC frustraties van mij.....het in mijn ogen overdreven opwaarderen van een takedown.....mag best punten opleveren voor iemand, neemt toch een zeker risico om te shooten en als de insteek is om vervolgens de partij met een mooie degelijke GnP of submission te eindigen is het harstikke verklaarbaar dat het punten oplevert......MAAR de UFC moet ook zien dat het gros van de vechters tegenwoordig een takedown doen om alleen maar een punt te scoren en vanaf dat moment eigenlijk geen reet uitvoeren..... GROTE FRUSTRATIE!

maar ik denk dat het inherent is aan MMA in een worstelminded-USA
In NL zal de nadruk wel liggen op het staande gedeelte door onze MT/KB achtergrond en eigenlijk vind ik dat logischer aangezien het natuurlijk wel belangrijk is welke acties 'damage' toebrengen....

MrLoverrr
28-09-2010, 12:39
Klopt helemaal, maar de juryleden zijn niet van de UFC maar van een State Athletic Commission
en helaas zijn dat ook allemaal amerikanen! Ze moeten het meer internationaal maken met juryleden van verschillende landen en verschillende culturen en eventueel met 5 juryleden net als IT"s SHOWTIME!

wrestler_nl
28-09-2010, 15:18
Klopt helemaal, maar de juryleden zijn niet van de UFC maar van een State Athletic Commission
en helaas zijn dat ook allemaal amerikanen! Ze moeten het meer internationaal maken met juryleden van verschillende landen en verschillende culturen en eventueel met 5 juryleden net als IT"s SHOWTIME!
x2

Vinand
28-09-2010, 15:26
Klopt helemaal, maar de juryleden zijn niet van de UFC maar van een State Athletic Commission
en helaas zijn dat ook allemaal amerikanen! Ze moeten het meer internationaal maken met juryleden van verschillende landen en verschillende culturen en eventueel met 5 juryleden net als IT"s SHOWTIME!

jammer, die amerikanen snappen er ook niks van

ArtistiC
28-09-2010, 15:45
Zelf vind ik dat lil nog heeft gewonnen.

Maar wist wel dat Ryan Bader had gewonnen vanwege de Amerikaanse logica. Het heeft niets te maken met Amerikanen vs Brazilianen.. de winnaar wordt gewoon bepaald op wie de meeste takedowns scoort (9 van de 10 keer). Dus nee, ik reageerde niet verrast toen Ryan tot winnaar werd uitgeroepen.

Er moeten drastische veranderingen komen in het scoorsysteem van MMA. Ik ben geen worstelfan namelijk..

YoMarK
28-09-2010, 16:50
Vond het ook een deceptie...echt irritant om te zien dat Nog dacht dat ie had gewonnen, en dat het vervolgens niet zo was.
Ronde 1 was duidelijk voor Bader, ronde 2 en 3 duidelijk voor Nog.
Bader heeft 1 a 2 takedowns gemaakt in die rondes, maar daar totaal niks mee gedaan. Lil Nog was beter in de standup, en zelfs af en toe behoorlijk gevaarlijk.

62jeroen
28-09-2010, 20:03
NOG had gewonnen, zeker door ronde 2 en 3. Die takedowns verdienden geen punten. Als ze al lukten dan leidden ze tot de guard van NOG die als een neutrale positie kan worden beschouwd. Je wint er helemaal niets mee door een BJJ master naar de grond te brengen en dan vervolgens geen schade aan te richten, waardoor je hooguit kwetsbaar wordt voor een submission. Belachelijk puntensysteem van UFC.

MrLoverrr
29-09-2010, 01:42
NOG had gewonnen, zeker door ronde 2 en 3. Die takedowns verdienden geen punten. Als ze al lukten dan leidden ze tot de guard van NOG die als een neutrale positie kan worden beschouwd. Je wint er helemaal niets mee door een BJJ master naar de grond te brengen en dan vervolgens geen schade aan te richten, waardoor je hooguit kwetsbaar wordt voor een submission. Belachelijk puntensysteem van UFC.

x2 alleen is niet het punten systeem van de UFC maar van de Athletic State Commission

Surrender
29-09-2010, 10:05
Bader en Sherk hebben allebei verloren man. Ik ben ook ziek van die worstel mentaliteit daar in amerika. Het gaat nog steeds om het vechten toch?? En zo ver dat ik het weet doet vast houden geen pijn en kan je door iemand continue vast te houden hem niet afmaken toch???

Ik vindt worstelen hartsikke fijn om te doen en zeer effectief voor MMA, maar het moet wel minder gewardeerd worden bij het punten systeem!!!!!