PDA

View Full Version : Mootje Kamal - Pure Klasse.



Irishrover
04-10-2010, 13:22
Mootje blijft iedere keer verassen, wint de K-1 Max Holland, vecht een goede partij tegen Chahid.

Vervolgens wint hij best overtuigend van de gevreesde Kyshenko.... & hoe.

Slimme zet om vanaf seconde 1 volop druk te zetten met verfijnde snelle punches & lowkicks, meestal is het ook logisch om kort te zitten op iemand die langer is, maar hoe Mootje deze uitvoerde was buitengewoon slim.

De sleutel lag in de combo's, meestal zie ik vechters een punch of kick geven & dan weer afwachtend naar voren komen om vervolgens hetzelfde uit te voeren. Zo heeft de lange tegenstander veel tijd & komt hij steeds meer naar voren.

Uiteindelijk heeft hij je tegen de touwen & smasht hij je tot moes.
Dit heb ik Kyshenko zien doen tegen Lima.


De combo's van Mootje zijn echt perfect uitgevoerd, je kan deze vergelijken met die van Saki.
Snel, hard & op tijd.

Kyshenko wist hier geen raad mee, pure klasse straalt deze Mo uit.

Was pas geleden een docu over Mootje, als je ziet hoe down to earth deze jongen is, woont gewoon thuis & deelt z'n kamer met z'n broertje.

Klassieke vechter met de juiste instelling.

Hoop dat hij in de finale terechtkomt ( Hoop tegen m'n andere favoriet Giorgio ), wens hem veel succes tegen Drago.

Mattie73
04-10-2010, 13:29
Bizar dat hij een topfavoriet als Kyshenko verslaat, vooral als je bedenkt dat hij een jaar geleden nog op -63 kg vocht.
Ik voorspel dat hij Drago ook gaat verslaan.

Irishrover
04-10-2010, 13:32
Bizar dat hij een topfavoriet als Kyshenko verslaat, vooral als je bedenkt dat hij een jaar geleden nog op -63 kg vocht.
Ik voorspel dat hij Drago ook gaat verslaan.

Precies, vergeet niet dat hij ook een goed team om zich heen heeft die hem blijkbaar op de juiste wijze begeleid.

Sadix
04-10-2010, 13:32
helemaal met je eens Irish!

Mo en Mosab amrani zijn de toekomst in de -70!

Mattie73
04-10-2010, 13:43
Ik heb het gevecht op youtube gezien, maar ik zag Ivan Hippolyte niet in de hoek van mootje. Weet iemand waarom hij er niet bij was?

Illest
04-10-2010, 13:45
Mootje is al een stuk verder dan Mosab op -70.....die moet het nog laten zien vind ik....

het was de meest verrassende uitslag....Kyshenko is echt top dus het zegt erg veel over Mootje dat ie hem verslagen heeft...

Lionheart
04-10-2010, 13:46
Mootje zie ik als de aankomende K1 max champ!
Hij groeit elke wedstrijd meer en meer, kortom een topvechter!

Zijn team om hem heen is ook top met oa allemaal oud Vos prominenten : Chabrani, Michael Babs, Hippo.

Mattie73
04-10-2010, 13:47
Mootje is al een stuk verder dan Mosab op -70.....die moet het nog laten zien vind ik....

het was de meest verrassende uitslag....Kyshenko is echt top dus het zegt erg veel over Mootje dat ie hem verslagen heeft...

Illest jij traint toch ook bij Vos Gym? Weet jij waarom Hippo er niet bij was?

Mattie73
04-10-2010, 13:49
Mootje zie ik als de aankomende K1 max champ!
Hij groeit elke wedstrijd meer en meer, kortom een topvechter!

Zijn team om hem heen is ook top met oa allemaal oud Vos prominenten : Chabrani, Michael Babs, Hippo.

Je kunt aan Mootje zijn vechtstijl echt zien dat hij uit Vos school komt. Bovenin vastzetten en afmaken met lowkick. Mejiro en Vos hebben die stijl groot gemaakt in Nederland.

Illest
04-10-2010, 13:54
Illest jij traint toch ook bij Vos Gym? Weet jij waarom Hippo er niet bij was?

goeie vraag, misschien weet Norma het...die post hier ook weleens.....ik ben er al een tijdje niet geweest dus zou t eerlijk gezegd niet weten man

tonebizz
04-10-2010, 14:21
mootje gaat mosab ook pakken! nu nog petrosyan

Tony Galento
04-10-2010, 14:59
Je kunt aan Mootje zijn vechtstijl echt zien dat hij uit Vos school komt. Bovenin vastzetten en afmaken met lowkick. Mejiro en Vos hebben die stijl groot gemaakt in Nederland.

dat viel mij ook op. combinaties afgerond met lowkicks van boven naar beneden. dat zie je weinig meer.

Hoost en Kaman deden vroeger niet anders.

Irishrover
04-10-2010, 15:24
dat viel mij ook op. combinaties afgerond met lowkicks van boven naar beneden. dat zie je weinig meer.

Hoost en Kaman deden vroeger niet anders.

Daarom noemde ik hem een klassieke vechter, jammer genoeg zie je dit veel te weinig, overigens is het Saki die dit perfect uitvoert, nog beter als Mootje.

Maar Mootje zie je iedere match groeien, kwestie van tijd dat de combo's nog scherper en krachtiger worden uitgevoerd.

Qtie-Pie
04-10-2010, 15:45
Ivan was in Rotterdam (Maassilo, gala Team Furious/Slamm). Hij stond daar in de hoek bij Utley.
Ik heb het gevecht op youtube gezien, maar ik zag Ivan Hippolyte niet in de hoek van mootje. Weet iemand waarom hij er niet bij was?

Mattie73
04-10-2010, 15:51
Qtie-Pie, ben jij de Norma waar illest het over had?

Qtie-Pie
04-10-2010, 16:35
Nope, ik ben echt dé Qtie-Pie (Norma ken ik niet). Wat Ivan betreft, dit weet ik omdat ik gisteren met hem gesproken heb tijdens 't gala in Rotterdam.
Qtie-Pie, ben jij de Norma waar illest het over had?

Mattie73
04-10-2010, 19:07
Hier het post-fight interview met Mootje:

http://www.youtube.com/watch?v=o_mBmiexVaU

Mattie73
04-10-2010, 19:10
en het post-fight interview met Kyshenko:

http://www.youtube.com/watch?v=6KFpzX2lYBE&feature=channel

Illest
04-10-2010, 19:13
Qtie-Pie, ben jij de Norma waar illest het over had?

hahah Norma Rijker is een wandelende encyclopedie als t over Vos Gym gaat ;)....
zag haar weleens posten, dus vandaar

on topic:

Bij scholen als Vos komt eens in de zoveel tijd voor dat er zo'n grote opstaat....daar kun je donder op zeggen...vechters groeien op in die stijl.....ik had zelf ook niet verwacht dat dat kleine mannetje het zover zou schoppen

op zich is het niet zo bijzonder dat het gebeurt.....net zoals het niemand zal verbazen dat Mousid, Carbin en Harinck ook kampioenen blijven brengen....dit soort scholen moeten het niet hebben van toevallige voorbijgangers...

Irishrover
04-10-2010, 19:13
Thanks boys. Kyshenko is niet eens met de beslissing, sorry maar Mootje heeft duidelijk gewonnen.

Je zou kunnen zeggen dat de 2e ronde naar Kyshenko had kunnen gaan, maar voor de rest was ronde 1 & 3 voor Mootje.

Mattie73
04-10-2010, 19:16
hahah Norma Rijker is een wandelende encyclopedie als t over Vos Gym gaat ;)....
zag haar weleens posten, dus vandaar

Familie van Lucia toevallig ...???

Hendy
04-10-2010, 19:25
Mootje zie ik als de aankomende K1 max champ!
Hij groeit elke wedstrijd meer en meer, kortom een topvechter!

Zijn team om hem heen is ook top met oa allemaal oud Vos prominenten : Chabrani, Michael Babs, Hippo.

Mee eens!

Octavius
05-10-2010, 00:11
Michael Babs heeft hoofdzakelijk Mootje getraind waar Iwan zich richte op Cro-cop. Ook waren beide wedstrijden dicht na elkaar waardoor je niet bij alle partijen aanwezig kan zijn.

Bobson
05-10-2010, 08:23
Erg goed gedaan. Je kon zien dat er een goed plan achter zat. Maar hoe goed een plan ook is, het moet natuurlijk nog wel uitgevoerd worden. En Mootje liet zien dat hij dat kan. Dat is klasse. En het belooft veel voor de toekomst.

MMAFAN-1122
05-10-2010, 10:05
Top gevochten...

ZakKa!
05-10-2010, 10:10
Kan niet genoeg goeds zeggen over deze man. Dominerend gevochten tegen een topper. Ik denk dat hij de finale haalt aangezien hij Sato/Drago wel aankan naar mijn mening.

univers1l
05-10-2010, 11:36
mootje khamal was geweldig.
geef hem een goede kans om de finale te halen.
zijn gameplan was in ieder geval uitstekend.
hij luistert goed heb ik het idee, want heb nu al meer stijlen van hem gezien, elke keer een andere aanpak.

Remco
05-10-2010, 14:10
Heel goed gevochten. Hij scoorde zijn punten gewoon beter dan Arthur: terechte beslissing. Mij viel ook op dat hij de lowkick hoog inzette, zo gebeurde het vaak dat Kyshenko wilde blokkeren, maar Mo hem toch nog boven de knie wist te raken. Kyshenko was duidelijk niet in zijn element en dat had zeker ook te maken met de stijl van Mo. Hoop dat we nog veel van hem mogen genieten!

tnk2k
05-10-2010, 21:15
Ik vindt de win van Kamal helemaal niet terecht. Kyshenko ging gelijk op met Kamal, combinaties links rechts lowkick. Paar highkicks en een paar knietjes naar het hoofd. Ik durf zelfs te beweren dat Arthur meer heeft gescoord...

Mattie73
05-10-2010, 21:33
Ik vindt de win van Kamal helemaal niet terecht. Kyshenko ging gelijk op met Kamal, combinaties links rechts lowkick. Paar highkicks en een paar knietjes naar het hoofd. Ik durf zelfs te beweren dat Arthur meer heeft gescoord...

Dan raad ik je aan om nog eens goed te kijken. Ronde 1 en 3 voor Mootje en ronde 2 was voor Kyshenko.
(Let wel: K1 kijkt niet alleen naar de gescoorde punten, maar ook wie het meest aanvalt.)

tnk2k
06-10-2010, 07:29
Dan snap ik het :)

Illest
06-10-2010, 09:11
die dalende lowkicks zijn idd prachtig nu ik het terug zie.....

Lionheart
06-10-2010, 09:43
Familie van Lucia toevallig ...???

Norma is idd de oudere zus van Lucia Rijker.

Marco
06-10-2010, 14:41
Mootje komt eraan, ik denk dat hij van Drago wiint, Drago laat zich weer verleiden tot een slugfest en dan slaat Mootje toe.

Mattie73
06-10-2010, 14:50
Wat ik zo mooi vind van Mootje, is dat hij zijn vechtstijl kan aanpassen aan zijn tegenstander. Hij vecht nooit hetzelfde.
Al naar gelang de stijl van zijn tegenstander kan hij bijv.
- verdedigen en counteren
- of juist aanvallen
- hij kan sluggen (kijk ronde 3 nog eens tegen Anuwat)
- hij kan puntensprokkelen (speldeprikken uitdelen en weer terug in de verdediging)

Hij beheerst meerdere stijlen en past die ook aan aan z'n tegenstander.

Ik ben ook omgeslagen voor wat betreft Mootje vs Mosab Amrani. Ik gaf eerder Mosab ietsje meer kans, maar ik denk nu dat het andersom is. (Dat gaat trouwens een prachtige pot worden.)

Irishrover
06-10-2010, 15:10
Wat ik zo mooi vind van Mootje, is dat hij zijn vechtstijl kan aanpassen aan zijn tegenstander. Hij vecht nooit hetzelfde.
Al naar gelang de stijl van zijn tegenstander kan hij bijv.
- verdedigen en counteren
- of juist aanvallen
- hij kan sluggen (kijk ronde 3 nog eens tegen Anuwat)
- hij kan puntensprokkelen (speldeprikken uitdelen en weer terug in de verdediging)

Hij beheerst meerdere stijlen en past die ook aan aan z'n tegenstander.

Ik ben ook omgeslagen voor wat betreft Mootje vs Mosab Amrani. Ik gaf eerder Mosab ietsje meer kans, maar ik denk nu dat het andersom is. (Dat gaat trouwens een prachtige pot worden.)

Klopt wat je zegt, toen ik hem voor het eerst zag dacht ik: Dit is een type Chahid, naar voren lopen & stoten wegkoppen & vervolgens gaan voor de slug.

Maar daarna zag ik de partij tegen Anuwat, die vocht hij veel meer gecontroleerd & beheerst.
Hij heeft wel wat weg van Giorgio Petrosyan, in de zin dat hij zich kan aanpassen aan z'n opponent.

Een Drago bijvoorbeeld ( met alle respect ) de tegenstanders hebben hem vaak door, Drago verloor niet zo heel lang geleden vele partijen op rij, puur omdat hij zich vasthield aan één stijl, hetzelfde gebeurde met Chahid, alhoewel beide het nu beter oppakken.

Ben ook zeer benieuwd wat zijn strategie zal zijn tegen Drago, denk dat hij meer gaat counteren deze match.
Blokken & toeslaan, met snelle combo's.

Het gevaar van Drago zit hem in het onvoorspelbare, want je weet soms echt niet wat er aan gaat komen. Losse lange halen op rare momenten.
Je kan er zo tegenaan lopen.

Anyway, kijk al uit naar de partij.

Mattie73
06-10-2010, 15:27
, Drago verloor niet zo heel lang geleden vele partijen op rij, puur omdat hij zich vasthield aan één stijl, hetzelfde gebeurde met Chahid, alhoewel beide het nu beter oppakken.


Wat Chahid betreft ben ik het niet met je eens. Hij vecht tegenwoordig veel slimmer.
Chahid zal altijd iemand zijn die de aanval zoekt, maar hij neemt niet blind alle klappen zoals een Drago of Diender. Hij ontwijkt echt een hoop. De ommekeer zag je al tegen Warren Stevelmans.
En zoals je misschien gemerkt hebt, trapt Chahid tegenwoordig ook veel meer dan hij vroeger deed. (Naast zijn eigen trainers van Champions Gym krijgt hij ook wel eens les van Lucien Carbin schijnt.)

Irishrover
06-10-2010, 15:56
Wat Chahid betreft ben ik het niet met je eens. Hij vecht tegenwoordig veel slimmer.
Chahid zal altijd iemand zijn die de aanval zoekt, maar hij neemt niet blind alle klappen zoals een Drago of Diender. Hij ontwijkt echt een hoop. De ommekeer zag je al tegen Warren Stevelmans.
En zoals je misschien gemerkt hebt, trapt Chahid tegenwoordig ook veel meer dan hij vroeger deed. (Naast zijn eigen trainers van Champions Gym krijgt hij ook wel eens les van Lucien Carbin schijnt.)

Er was een tijd dat Chahid paar matches achter elkaar verloor, het begon inderdaad weer beter na Stevelmans, gaf ook aan dat het nu beter gaat.

Wat de stijl van Chahid betreft, hij gaat inderdaad ontwijkend naar voren, maar in z'n verliesdagen zag je dat hij teveel ving ondanks hij veel ontweek. De tegenstanders deden een aantal stappen naar achteren en kwamen met jabs & kicks die de das omdeden, hij verloor hierdoor op punten.

Ik bedoel te zeggen dat hij soms wat minder vaak naar voren hoeft, laatst tegen Zambidis vocht hij geweldig, alleen doordat hij soms toch nog teveel naar voren loopt ontvangt hij teveel klappen.

Want het is dat hij veel kan ontvangen, hij heeft echt een hoofd van adamantium.
Anders zou hij vaker tegen een K.O aanlopen.

Maar voor de rest respecteer ik zijn vechtlust, waardeer vechters met een vechtershart die er een gevecht van willen maken.

Hij is nog jong, hij vecht nu al 2 jaar mee in de Max, is toch het hoogste niveau.
Zijn kans om de titel te pakken kan nog gaan komen, maar dan moet Giorgio Petrosyan wel ff beide benen breken haha. ( Joke )

Mattie73
06-10-2010, 16:01
Weet je wanneer ik Chahid goed en slim vond vechten. Dat was vorig jaar tegen Nieky holzken. Ik vond het verlies toen niet terecht, een extra ronde was op z'n plaats geweest.

Wat Chahid toen goed deed, was het bovenin vastzetten en afronden met een lowkick. Mooie pot was dat.

(Zolang Petrosyan die beide benen niet breekt zal niemand anders de K1 MAX winnen. Ook Mootje niet. Niemand niet!)

Darkness
06-10-2010, 16:45
Wat een sensatie zou het zijn als mo khamal de k-1 max zou winnen.
Ik geloof dat hij 20 jaar is!

Irishrover
06-10-2010, 17:26
Weet je wanneer ik Chahid goed en slim vond vechten. Dat was vorig jaar tegen Nieky holzken. Ik vond het verlies toen niet terecht, een extra ronde was op z'n plaats geweest.

Wat Chahid toen goed deed, was het bovenin vastzetten en afronden met een lowkick. Mooie pot was dat.

(Zolang Petrosyan die beide benen niet breekt zal niemand anders de K1 MAX winnen. Ook Mootje niet. Niemand niet!)

Klopt, die heb ik ook gezien, het was zwaar kiele kiele, ik twijfelde ook.

Maar zoals ik al zei, Chahid komt er wel, vooral als Carbin hem steunt & traint.

@ Darkness, 20 jaar is heel jong, hij kan nog lang mee, als het goed is.

Sadix
06-10-2010, 17:44
mooie break down mattie en irish!

ik blijf toch echt uit kijken naar mosab vs khamal vind beide echt schitterende vechters.

Irishrover
06-10-2010, 18:08
mooie break down mattie en irish!

ik blijf toch echt uit kijken naar mosab vs khamal vind beide echt schitterende vechters.

Thanks Sadik (x) haha.

Jaaa! Naar deze partij kijk ik ook uit, ik schat ze ongeveer van dezelfde niveau, alhoewel Mootje nu een tijdje in de -70 vecht, is het de bedoeling dat ze op -70 gaan vechten of 63,5 of iets daarboven?

Mosab heeft nog geen één partij op de -70 gedraaid, dit zo eventueel een nadeel kunnen zijn.

Voor de rest is Mosab ook de man met de geweldige combo's, bezit een mooie thaise style, Mosab kan ook één van de beste worden op de -70, ben ik van overtuigd.

Maar dan moet het gewicht hem liggen & natuurlijk is begeleiding ook een belangrijk aspect.

Wat een luxe aan vechters hebben we hier in NL zeg.

Mattie73
06-10-2010, 19:10
ik blijf toch echt uit kijken naar mosab vs khamal vind beide echt schitterende vechters.

Ik vraag me trouwens af of deze pot wel doorgaat nu Mootje zich geplaatst heeft voor de Final 8.
The Final 8 is 8 november en It's Showtime is 18 december. 40 dagen verschil tussen. Moet kunnen denk ik.

Irish, Mosab Amrani heeft op 12 september voor de allereerste keer op 70 kg gevochten. Dit was tegen Chris van Venrooij op het It's Showtime gala in de sporthallen Zuid te Amsterdam. Mosab verving toen op het laatste moment Menno Dijkstra. Mosab won deze pot op punten.

Weet iemand op welk gewicht Mosab vs Mootje is afgesproken trouwens?

Sadix
06-10-2010, 19:28
Geen id, kan het wel na vragen.

Ik denk wel in de buurt van de 70 omdat en mosab en mootje zich op k1 max gaan richten.

Irishrover
06-10-2010, 23:26
-70 zou echt vet zijn. Dank je wel Matty73, ik wilde nog naar deze gala gaan trouwens, ging niet door voor mij.

Maar een gozer vertelde me paar dagen daarvoor dat deze match niet door zou gaan, dacht echt dat het niet doorgegaan was, vocht hij goed?

Nog wat punten opgemerkt?

BiCkOnE
06-10-2010, 23:45
mooie break down mattie en irish!

Inderdaad, ik heb lekker mee gelezen en niets aan toe te voegen reps!
En net als jullie kijk ik ook uit naar de verrichtingen van Mootje op de K1Max, heerlijke vechter die een toppodium verdiend!