PDA

View Full Version : K-World GP -100



Josip Broz TITO
05-10-2010, 00:07
Het zou toch veel mooier zijn als we een GP hadden van -100 kilo?
Want er zijn zoveel vechters in NL met veel talent die net niet het superzwaar kunnen halen gewoon niet van naturen. Ik praat dan over mannen als Spong,Saki,Manhoef,Karaev,Bouzidi,Corbet en ga zo maar door.
Dit zijn jongens die de partijen geven waar je de vingers bij aflikt als je ze tegen elkaar zet.
Want dit zijn tog de kijkcijferkraakers met alle respect voor de zwaare jongens die ook super partij geven maar ik kijk liever naar Spong tegen Manhoef of Saki tegen Corbet. Dan dat ik Schilt tegen Alistair zie, wat ovrgens ook hele leuke partijen zijn.Want laten we eerlijk zijn de partij van Saki was tog wel een uitblinker zaterdag avond. Dit puur door de snelheid explosie en techniek met alle respect voor de andere partijen die van Schilt tegen Hesdy , Hesdy heeft caracter getoond ma ik kijk liever naar een Saki.
Dit vind ik iets meer sensatie dus daarom zeg ik.

SHOWTIME -GLORY of wie dan ook kom maar op met de wgp -100.
Want het is ook wel een kass kraakertje:lol:

Wat vinden jullie ?

Justinian
05-10-2010, 00:08
Dat lijkt me een goed plan inderdaad.

wrestler_nl
05-10-2010, 00:38
Dat lijkt me een goed plan inderdaad.
x2

Pindakaas
05-10-2010, 00:39
Wat mij betreft als FEG weer wat geld heeft volgens ze gewoon hun Dream model en houden ze gewoon een paar keer per jaar gala's met de verschillende gewichtsklasses (LW - HW) en aan het einde van het jaar als traditie het Max en Heavyweight toernooi.

Maar ik vraag me echt af hoe het met de populariteit van K-1 staat. Afgelopen zaterdag en vooral zondag zag het er nou niet bepaald gevuld uit.

remco pardoel
05-10-2010, 01:07
Afgelopen weekend was het in KOREA
:)

Vandaan
05-10-2010, 11:10
Ben het er helemaal mee eens. En bovendien kunnen 90% van de huidige zwaargewichten makkelijk onder de 100 kilo komen. Bijna elke droog getrainde atleet van onder de 2 meter moet moeite doen om boven de 100 kilo te komen. Terwijl ze daar geen mooiere of betere vechters van worden. Ik vond persoonlijk het niveau van de partijen afgelopen weekend echt bedroevend.

univers1l
05-10-2010, 12:33
dat komt er op neer dat schilt en overeem afvallen, meer niet.
de rest kan de -100 halen.
je kan er ook voor kiezen op het zo te houden en voor de superheavyweights een toernooi te houden van boven de 105 of 110 kg.
dan heb je een mooie toernooi met spong, karaev, kyotaro, manhoef, saki, zimmerman, ghita, gerges, hari, bouzidi, balrak etc.

Stallion
05-10-2010, 12:42
dat komt er op neer dat schilt en overeem afvallen, meer niet.
de rest kan de -100 halen.
je kan er ook voor kiezen op het zo te houden en voor de superheavyweights een toernooi te houden van boven de 105 of 110 kg.
dan heb je een mooie toernooi met spong, karaev, kyotaro, manhoef, saki, zimmerman, ghita, gerges, hari, bouzidi, balrak etc.

We hebben allemaal kunnen zien hoe Aerts het deed in de -100. Niet zo best. Ik zou het echt goed vinden wanneer er een -95 klasse komt voor vechter als Spong, Saki, Kyotoro etc, maar de rest mag van mij gewoon in 95+ blijven vechten. Imo moet je er gewoon voor zorgen dat je vechters als Mo, Sefo en andere vechters die er niet thuis horen of over de top zijn geen partijen laat draaien. Er zijn geneog leuke partijen mogelijk in 95+. Kijk alleen maar naar Aerts - Schilt, Feitosa - Zimmerman, Overeem - Hari etc in het verleden.

Anderson
05-10-2010, 13:13
95 idd zou geweldig zijn Spong, Saki, Corbett, Kyotoro, Manhoef

Josip Broz TITO
05-10-2010, 17:05
Gewoon -100 dat is iets maklijker

Boran
05-10-2010, 17:20
Dan mag er ook meteen een -80kg klasse komen :)

YoMarK
05-10-2010, 17:22
De -100 klasse is er toch al. Je kan wel een toernooi houden op dat gewicht, worden zeker knalpartijen, maar dat zal altijd iets minder prestigieus zijn dan de Open Weight. En dus doen die mensen ook daar weer aan mee, en word het allemaal een beetje dubbelop.

De WGP in z'n huidige vorm is "Open Weight", dus wie man tegen man ongeacht lengte en gewicht uiteindelijk de sterkste is. Mensen als Manhoef, Spong, Saki, Kyotaro kiezen er zelf voor om hieraan mee te doen. Logisch dat ze dat doen, is het nu eenmaal hét top-toernooi.