PDA

View Full Version : Diskwalificatie dreigt voor Schilt



Ashihara549
08-10-2010, 09:18
AMSTERDAM - Sem Schilt moet vrezen voor zijn plaats in het hoofdschema van de ?K-1 World Grand Prix Final?. It?s Showtime-wereldkampioen Hesdy Gerges, die afgelopen weekeinde in Seoel bij het kwalificatietoernooi voor de finaledag op beslissing verloor van Schilt, heeft bij de Japanse K-1-organisatie zowel mondeling als schriftelijk protest aangetekend tegen zijn nederlaag.


Sem Schilt
Aanleiding is de open scheenbeenwond die Schilt in het begin van de partij opliep, waardoor Schilts manager Bas Boon zich genoodzaakt zag na de eerste ronde stiekem een stuk tape op het rechterbeen aan te brengen. Dit is in strijd met de reglementen.
,,Als de regels worden toegepast, kan de K-1 maar één ding doen: Sem Schilt diskwalificeren”, is Simon Rutz van It’s Showtime stellig. ,,Tijdens een wedstrijd mogen de mensen in de hoek zonder tussenkomst van de scheidsrechter en/of dokter geen vechter behandelen. Dat is nu wel gebeurd. Als de scheidsrechter de snee in de eerste ronde had gezien, was de wedstrijd direct over geweest. Hesdy Gerges is een finaleplaats door de neus geboord.”
Als Gerges in het gelijk wordt gesteld, kan Schilt dit jaar een vijfde wereldtitel vergeten. De viervoudig wereldkampioen maakt zichzelf vooralsnog niet druk. ,,Het is hun goed recht om protest aan te tekenen, maar ik ben niet bang voor de uitkomst. Hesdy wil ongetwijfeld ook het liefst in de ring winnen, dan moet je achteraf niet gaan zeuren over een vormfoutje. Ik ga gewoon door met trainen, zodat ik kan knallen in de finale.”

dirk5
08-10-2010, 09:22
dang, wat een azijnzeikers...

Wheelie
08-10-2010, 09:23
Ik las het net in de Telegraaf, ben benieuwd of de K-1 hier iets mee doet.
Als Schilt gediskwalificeerd word dan word Alistair zeker kampioen.

Chane
08-10-2010, 09:24
Zo... zou wat zijn als ie gediskwalificeerd wordt.
Hoop t niet.

Fightfan
08-10-2010, 09:27
Het zou geweldig zijn als Hesdy in de finale meedoet.

DAWK1D
08-10-2010, 09:31
nouja... regels zijn regels,

maarja bij een voetbal wedstrijd zie je ook wel eens dat mensen gaan zeuren om een buiten spel goal, maar dat maakt dan ook vrij weinig uit omdat de scheidsrechter tijden ''de game'' had moeten ingrijpen, mss rare vergelijking maar toch.. aan de ene kant staat hesdy ook in zn goed recht en kon hij mss wel mooi in de final 8 staan

simtekf1
08-10-2010, 09:34
Moeilijk om te zeggen.
Ik kan me de partij van Aerts tegen Mighty Mo herinneren, die had z'n scheen toen ook open liggen en die werd dicht getaped.
Dus waarom zou BB dit niet bij Schilt mogen doen?

Aan de andere kant, als de regels zijn aangepast oid, tja dan moet je je daar gewoon aan houden.

Chane
08-10-2010, 09:36
Ik had niet eens door dat zn scheen open lag.
Was dat meteen in de eerste ronde?

punch
08-10-2010, 09:42
Ach .....Hesdy is tof maar als je zo moet winnen.............

Sendur
08-10-2010, 09:46
Wel oneerlijk

tonebizz
08-10-2010, 09:48
ik hoop stiekum dat schilt niet meedoet, puur omdat hij anders weer gaat winnen en het zal goed zijn voor de K1 dat er een andere winnaar komt Overeem of saki!

Garcia
08-10-2010, 10:10
Ik wil Hesdy er graag bij hebben in de finale. Protest aantekenen is zijn goedrecht echter zou Hesdy denk ik niet met een trots en goed gevoel daar staan.

El Bambino
08-10-2010, 10:12
Het zou geweldig zijn als Hesdy in de finale meedoet.

Geweldig? Volgens mij snap jij helemaal niks van sport. Hesdy is een zielige loser die in de finale probeert te komen op een laffe manier.
In de finale horen de BESTEN te staan en niet de jankerds die afgestraft zijn en achteraf lopen te janken als baby's!

Fyodor
08-10-2010, 10:22
Geweldig? Volgens mij snap jij helemaal niks van sport. Hesdy is een zielige loser die in de finale probeert te komen op een laffe manier.
In de finale horen de BESTEN te staan en niet de jankerds die afgestraft zijn en achteraf lopen te janken als baby's!

Hesdy een zielige loser noemen gaat wel heel erg ver hoor... Die gast heeft kei- en keihard getraind voor dit gevecht en is één van de weinige vechters die 2x een beslissing tegen Schilt eruit sleepte. Bij het tweede gevecht is hij ook niet bepaald kansloos ten onder gegaan. Hij zit dit als een manier om alsnog bij de final 8 te komen, maar liever kwalificeer je je natuurlijk op de normale manier.

stoet
08-10-2010, 10:34
Het zou geweldig zijn als Hesdy in de finale meedoet.

Is dit de enige manier waarop Hesdy een wedstijd tegen de echte grote jongens kan winnen ofzo, het zou te gek voor woorden zijn als men Schilt disqualificeerd. Wat ik de K1 organisatie zo zie doen hoor, ze zijn m liever kwijt dan rijk.

Als ik Hesdy was zou ik die plaats niet eens innemen, verloren is verloren. Schilt heeft hiermee eigenlijk alleen maar risico genomen met zijn eigen gezondheid, meer niet.:twak:

Tony
08-10-2010, 10:40
ik weet niet.. sta er dubbel tegenover... regels zijn regels PUNT !!!

maarja..

univers1l
08-10-2010, 10:42
ik zie k1 schilt diskwalificeren omdat ze schilt al een lange tijd proberen te lozen.
dit is hun kans.
het is wel jammer als het zo moet.
hesdy heeft al de hw titel kado gekregen, niet zijn schuld overigens, nu ook een plaats in de final 8 ten koste van een tapefout?
niet dat hesdy geen geweldige, hardwerkende vechter is, maar liever zie ik hem gewoon echt winnen en niet zo z'n plekkie verdienen.

payap
08-10-2010, 10:44
Zou wel buitengewoon triest zijn als men Sem Schilt op zo'n manier uit de K-1 gaat halen. Gaat helemaal nergens meer over dit. bah!

Lionheart
08-10-2010, 10:47
ik weet niet.. sta er dubbel tegenover... regels zijn regels PUNT !!!

maarja..

x2

ArjanV
08-10-2010, 10:48
Als je zo nodig protest aan wil tekenen doe je dat gelijk op dat moment! Niet een aantal dagen daarna! Dan heb je wat mij betreft geen recht van spreken meer...ik vind Hesdy Gerges een geweldige vechter maar het feit dat er behalve een protest tegen het tapen ook nog een protest is ingediend tegen de puntentelling maakt het wel een extreem zielige vertoning!

Justinian
08-10-2010, 11:12
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Het eerste wat ik dacht toen ik het las was ‘beetje jammer om op deze wijze in de finale proberen te komen’. Anderzijds hebben Gerges en zijn team wel een punt indien de partij daadwerkelijk zou zijn gestaakt bij zo’n blessure. Of dat zo is weet ik niet. Is het nu zo dat men dit pas heeft geconstateerd op de beelden?

De vergelijking die hierboven wordt gemaakt met het voetbal vind ik ook wel een aardige. Als je achteraf op de beelden constateert dat er sprake was van buitenspel dan wordt de goal die er op volgde ook niet afgekeurd. Een overtreding kan echter wel worden bestraft maar heeft niet tot het gevolg dat het resultaat van de (kwalificatie)wedstrijd wordt terug gedraaid. In het geval van Sem zou je wellicht een boete op kunnen leggen, maar hem wel door moeten laten gaan. Dit zeg ik niet op basis van het K-1 reglement maar op gevoel ;)

blackadder
08-10-2010, 11:14
Ik zie de k1 het nog doen ook. Tanikawa is wel zo een hufter. Kan ie weer wat centen besparen. En dan roepen dat ie gewoon wil zien wat de 'nieuwe' generatie vechters kan doen. Zoals ie met Souwer met de MAX deed. Om vervolgens 'nieuwe' vechters zoals Zambidis en Drago te plaatsen.

YoMarK
08-10-2010, 11:18
Aan het einde van ronde 1 zit onderaan het scheenbeen van Schilt een wond, maar het is niet echt goed te zien of het ernstig is. Lijkt wel mee te vallen zo van een afstandje(niet veel bloed), maar het kan net zo goed een open wond zijn. Aan het begin van ronde 2 zit er een flinke taping omheen gedraaid.
Scheidsrechter had dit eigenlijk moeten zien, en Hesdy's hoek had TOEN meteen moeten protesteren. Om Schilt nu nog te diskwalificeren zou wel heel ver gaan, want Schilt was verder een maatje te groot voor Gerges.

Hier kan je de match nog in HD nakijken:

http://www.youtube.com/watch?v=0kLx_zBztVU

Facade
08-10-2010, 11:31
Lijkt me toch een beetje een ongeschreven regel dat sporters elkaar er op deze manier niet bij proberen te naaien.

Kemal
08-10-2010, 11:34
ik weet niet.. sta er dubbel tegenover... regels zijn regels PUNT !!!

maarja..

x2

blackadder
08-10-2010, 11:38
Welke regel zegt trouwens dat een wond niet verzorgd mag worden?

phranq
08-10-2010, 11:44
Regels zijn regels, Showtime heeft het volste recht om protest aan te tekenen.

sterrenkijker
08-10-2010, 11:44
AMSTERDAM - Het management van Hesdy Gerges heeft in samenwerking met Its Showtime niet alleen protest aangetekend tegen het intapen van het scheenbeen van Sem Schilt, maar ook tegen de puntentelling. Volgens het Gerges-kamp had de voor Egypte uitkomende K-1-vechter recht op een extra ronde. In de praktijk wees de arbitrage Schilt na drie ronden van drie minuten als winnaar aan (2-1).




http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00677/schilt_slaat_677240d.jpg (javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00677/schilt_slaat_677240d.jpg","Sem%20Schilt%20deelt%20klappen%20uit. "," ",200,123);)



"Aan de jury-uitslagen hielden we ook een vreemde smaak over. Hesdy is zwaar benadeeld. Maar ons allerbelangrijkste argument is dat Sem Schilt niet getapet had mogen worden. Als je naar de regels kijkt, is er maar één conclusie te trekken: Schilt moet eruit”, aldus Simon Rutz van It’s Showtime, waarbij Gerges titelhouder in het zwaargewicht is. Rutz zegt bewust gewacht te hebben met het aantekenen van protest. "Wij zijn zo correct geweest om tijdens de partij geen tumult te maken, want dat zou heel slecht voor de sport geweest zijn.”

simtekf1
08-10-2010, 11:47
Hmm klink logisch, ben erg benieuwd.

Justinian
08-10-2010, 11:54
"Aan de jury-uitslagen hielden we ook een vreemde smaak over. Hesdy is zwaar benadeeld. Maar ons allerbelangrijkste argument is dat Sem Schilt niet getapet had mogen worden. Als je naar de regels kijkt, is er maar één conclusie te trekken: Schilt moet eruit”, aldus Simon Rutz van It’s Showtime, waarbij Gerges titelhouder in het zwaargewicht is. Rutz zegt bewust gewacht te hebben met het aantekenen van protest. "Wij zijn zo correct geweest om tijdens de partij geen tumult te maken, want dat zou heel slecht voor de sport geweest zijn.”
En dat vind ik eerlijk gezegd gek. Het is toch juist correct om de scheidsrechter hier op te wijzen zodat deze kan ingrijpen? Wat er nu is gebeurd is dat Schilt de partij op punten heeft gewonnen. Even advocaat van de duivel spelende: je zou de conclusie kunnen trekken dat men het heel handig speelt op deze manier: wint Gerges dan is dat mooi, verliest hij dan gebruiken we dit als middel om protest aan te tekenen en hem alsnog in de finale te krijgen.

YoMarK
08-10-2010, 11:57
Ja, vind het ook nogal vreemd. Het is toch veel gebruikelijker om direct protest aan te tekenen. Eventueel zou je ervoor kunnen kiezen om het direct na de partij te doen om "gedoe" tussen de rondes te voorkomen.
Wat betreft punten: daar kan ik me niet in vinden. Gerges deed het erg goed, maar Schilt heeft wat mij betreft verdient gewonnen.

Tykill
08-10-2010, 12:12
hmmm ik weet het niet, ben wel een beetje zat van schilt, erg lomp en niet tof om te zien vechten imo, maar dat is niet waarom ik hem gediskwalificeerd zou willen zien.

Eigenlijk vind ik ook dat schijds en hesdy zijn hoek meteen hadden moeten ingrijpen.

Illest
08-10-2010, 12:12
terecht....als het omgekeerd was zou GG hetzelfde hebben gedaan....is niks persoonlijks ofzo.....puur zakelijk....heel simpel

rollermanskunk
08-10-2010, 12:18
http://img839.imageshack.us/img839/690/sscheenbeenwondx.jpg

http://img823.imageshack.us/img823/8136/schiltmettape.jpg

De wond was miniscuul en bloedde pas in de laatste minuut van de eerste ronde.

Hans Vos
08-10-2010, 12:21
schilt heeft , tape of geen tape ,verdiend gewonnen . als hesdy van schilt wil winnen moet hij dat in de ring doen en niet via dit soort geleuter achteraf . als je niet op punten wil verliezen moet je er geen twijfel over laten bestaan en je tegenstander eruit stompen.
stel dat de k1 besluit sem uit te sluiten dan blijft hesdy de vechter die won door een fout stukje sporttape.
denk dat als rutz bij aanvang van de tweede ronde protest had aan getekend hij wat meer kans had gehad maar het word nu echt niet meer terug gedraait . gr hans

anoniem gg
08-10-2010, 12:29
AMSTERDAM - Het management van Hesdy Gerges heeft in samenwerking met Its Showtime niet alleen protest aangetekend tegen het intapen van het scheenbeen van Sem Schilt, maar ook tegen de puntentelling. Volgens het Gerges-kamp had de voor Egypte uitkomende K-1-vechter recht op een extra ronde. In de praktijk wees de arbitrage Schilt na drie ronden van drie minuten als winnaar aan (2-1).




http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00677/schilt_slaat_677240d.jpg (javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00677/schilt_slaat_677240d.jpg","Sem%20Schilt%20deelt%20klappen%20uit. "," ",200,123);)



"Aan de jury-uitslagen hielden we ook een vreemde smaak over. Hesdy is zwaar benadeeld. Maar ons allerbelangrijkste argument is dat Sem Schilt niet getapet had mogen worden. Als je naar de regels kijkt, is er maar één conclusie te trekken: Schilt moet eruit”, aldus Simon Rutz van It’s Showtime, waarbij Gerges titelhouder in het zwaargewicht is. Rutz zegt bewust gewacht te hebben met het aantekenen van protest. "Wij zijn zo correct geweest om tijdens de partij geen tumult te maken, want dat zou heel slecht voor de sport geweest zijn.”

Wat zijn we weer aan het janken en wat een opgeblazen indianen verhalen.

Ten eerste kan ik mij als corner niet herninneren dat het verzorgen van een wond niet zou mogen (binnen de gestelde verzorgingstijd) indien dit wel een punt zou zijn geweest had de scheidrechter of de jury mij hierop ter plaatse moeten wijzen (mo en aerts was zelfs tijdens de wedstrijd en zo zijn er meer voorbeelden tijdens de K-1 geweest en let op K-1 is geen its showtime).
Ten tweede wordt er tegenwoordig direct de puntentelling in zicht gebracht op grote schermen na elke ronde, de eerste en tweede ronde waren voor Schilt (volgens de jury op die grote schermen) en Hesdy kwam goed terug in de derde (de amerikaanse commentatoren zeiden ook dat Hesdy er eigenlijk te laat mee was begonnen). Overigens werd er na de partij gevraagd voor een extra ronde en was er niemand na de derde ronde ook Raymond en Simon niet, die zaten te zeiken over het tapen van mij in de rust na de eerste ronde.
Het is ook weer typerend hoe dit verhaal bij de telegraaf terecht komt en zeer verbazingwenkend hoe het zogenaamde "nieuws' als indianen verhaal wordt gebracht.
Een goede journalist zou de K-1 hebben benaderd met de volgende vraag: klopt het dat er een protest is ingedient voor de partij Schilt vs Hesdy? En zou Schilt hierdoor gedisqualificeert kunnen worden?
Ik begrijp wel dat dit de wil is van Simon Rutz, maar ik denk juist dat het zijn woorden zijn die naar de telegraaf zijn gegaan en er weer een front page artiekel van komt met een idianen verhaal.
Overigens neemt de Hr Rutz het zelf niet zo nou met agreements (zie onderhandelingen contract Badr met K-1 al eens eerder door mij verteld op dit forum). Het is jammer dat Hesdy op deze manier in het nieuws komt en het nu lijkt alsof Hesdy niet in de ring had willen winnen maar dmv een zogenaamde "vormfout".
Een protest aandienen is ok , ik heb dit zelf ook twee keer gedaan bij de uitlag van peter Aerts in New Zealand en bij de partij van Semmy tegen Hong Man Choi. Een ding is mij altijd bij gebleven een gezegde van Cor Hemmers, je moet gewoon alles platslaan, dan is er niks te zeiken!
Ik zei persoonlijk na de partij tegen Thom Harinck alle respect voor Hesdy die komt er wel, omdat ik onder de indruk was van zijn vechtershart, maar om Hesdy nu weer zo in het nieuws te brengen zonder enige responds van de K-1 (behandeling protest duurt meestal 3 weken zo weet ik uit eigen ervaring) is weer een slechte zet van het management van Hesdy. En die actie zal ook bij de k-1 niet worden gewardeerd zulke indianen verhalen op de voorpagina! Daarmee komt uiteindelijk de uitslag Schilt vs Hesdy op 3-1, door een strafpunt aan het "management" van Hesdy.

mikeymcd
08-10-2010, 12:31
Schilt heeft idd gewoon gewonnen, maar hij heeft ook iets gedaan wat tegen de regels is. Dan is het toch logisch dat er een protest wordt ingediend. Snap niet dat mensen dat kansloos vinden. Als je zelf daardoor het grootste toernooi ter wereld voor een HW kickboxer kan winnen en een berg met geld, dan dien je toch ook een protest in. Als Schilt dat niet had gedaan had Gerges echt wel een goede verliezer geweest hoor.

ritch25
08-10-2010, 12:35
Ook al had Sem hem platgeslagen dan blijft toch het feit dat zijn scheen is ingetaped en kunnen ze daar nog steeds over "zeuren". Ook de heer Rutz weet dat er een hoop $$$$ zijn te winnen en nu zijn 1ste vechter er al niet bij is probeert hij zo alsnog iemand bij de laatste 8 te krijgen. Sportief is het niet maar uit financieel oogpunt dan wel weer te begrijpen.

TOON
08-10-2010, 12:37
Ben natuurlijk niet thuis in de officiele K1 regels mbt die blessures/tapen, maar lijkt me dat als je dat ziet je dat tegen de scheids zegt, of meteen een klacht indient, dan kan er namelijk meteen ingegrepen worden.....met de puntentelling hoef je het niet eens te zijn, maar das de pest van een jurysport....

sterrenkijker
08-10-2010, 12:43
Wat zijn we weer aan het janken ? Kom op man het is een forum. Top dat je een reactie geeft, ben ook van mening dat Schilt deze toppartij terecht heeft gewonnen. Maar als het tussentijds tapen nou verboden is (ik weet het niet..), dan mag dat toch wel ter discussie worden gebracht?

forum
Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen

rollermanskunk
08-10-2010, 12:44
Ik heb meer het vermoeden dat dhr. Rutz achteraf na het zien van de beelden (en op advies van derden) er pas achter kwam dat Sem met een aangebrachte tape om zijn scheenbeen rondliep. Ik denk wel dat Sem wat credits heeft bij de K1-organisatie een diskwalificatie zou buiten proporties zijn misschien is wat wisselgeld (een boete voor Sem en toezeggingen voor Hesdy in 2011) voor Hesdy afdoende?

FEG kan trouwens niet nog een rel veroorloven ivm met de nog lopende onderhandelingen met potentiële investeerders voor het jaar 2011. Zaak is om dit zo snel mogelijk af te handelen.

Bad publicity is het laatste wat de K1 kan gebruiken.

Justinian
08-10-2010, 12:54
Ik kreeg net onderstaand persbericht van It's Showtime:



Protest aangetekend tegen Sem Schilt.


Zowel Remon Daalder, manager van Black Label Fighting, als Simon Rutz van IT’S SHOWTIME hebben beiden een protest ingediend bij de K-1 met als doel diskwalificatie van Sem Schilt voor de K-1-finale van 11 december aanstaande in Japan.


In het reglement van de K-1 staat vermeld dat bij een wond van een vechter (als de wedstrijd reeds begonnen is), deze niet zonder tussenkomst van de scheidsrechter en de dokter door de hoek mag worden behandeld. Dit is echter wel gedaan en wel direct na de eerste ronde door Bas Boon. Sem, die vanaf de eerste ronde werd bestookt met de ene na de andere lowkick van Hesdy Gerges, blokte een van deze lowkicks niet goed en daardoor scheurde zijn rechterscheenbeen helemaal open. Indien de scheidsrechter dit meteen had gezien, was de dokter erbij gehaald en was verder vechten voor Sem Schilt niet medisch verantwoord geweest. Doordat er ‘stiekem’ ontzettend veel tape op deze grote wond werd aangebracht, heeft de scheidsrechter deze wond nooit ontdekt, ondanks het feit dat het bloed en de wond door de tape heen te zien waren. Deze wond was zo diep dat deze na de wedstrijd gehecht moest worden. De aangebrachte tape op het rechterscheenbeen is ook zeer duidelijk te zien op de tv-beelden vanaf de tweede ronde.


Simon Rutz: “Omdat Hesdy Gerges onze huidige IT’S SHOWTIME-wereldkampioen in het zwaargewicht is, wilde de K-1 maar al te graag dat onze kampioen het zou opnemen tegen hun wereldkampioen, Sem Schilt. Deze wedstrijd werd in de Japanse media naar grote hoogte gebracht met als inzet: ‘wie is er sterker, de IT’S SHOWTIME-wereldkampioen Hesdy Gerges of K-1-wereldkampioen Sem Schilt?’ Na 2 ronden hadden de drie juryleden de volgende tussenstand: 20-20 (gelijk), 19-20 (voor Sem) en 18-20 (voor Sem). Echter, zoals iedereen heeft kunnen zien, was de derde ronde duidelijk voor Hesdy Gerges en dus minimaal 10-9, 10-9, 10-9 voor Hesdy Gerges. Tel je deze punten op bij de tussenstand, dan krijg je de volgende einduitslag: 30-29 (voor Hesdy), 29-29 (gelijk) en 28-29 (voor Sem). Een duidelijker voorbeeld voor een extra ronde als dit is er niet! Was deze extra ronde er gekomen, dan had Sem Schilt deze extra ronde nooit uit kunnen vechten, omdat hij al met moeite de derde ronde uit kon vechten. Deze beslissing was al zwaar onterecht, maar daarbovenop komt gewoon dat de hoek van Sem Schilt het reglement heeft overtreden door een dikke laag tape aan te brengen op zijn diepe wond.”


Remon Daalder: ”Ik sluit mij hier volledig bij aan. Indien de K-1 het reglement volgt, is er maar één mogelijkheid en dat is diskwalificatie van Sem. Indien de K-1 dit niet doet, dan zijn de gevolgen in de toekomst voor de K-1 niet te overzien. Iedereen zal dan namelijk lak hebben aan de regels. Sem Schilt spreekt in de Telegraaf over een vormfoutje, maar hier ben ik het absoluut niet mee eens. Deze overtreding van het reglement is gewoon het verschil tussen winst of verlies en het verschil tussen het vechten van een bijpartij op 11 december of vechten in de finale voor 400.000 dollar. Als het reglement gevolgd wordt, vecht Hesdy Gerges op 11 december in de finale en niet Sem Schilt. Het ‘stiekem’ aanbrengen van deze dikke laag tape zegt eigenlijk wel genoeg, want als de hoek van Sem er niet van overtuigd was geweest dat dit het einde van de partij zou betekenen hadden ze gewoon toestemming aan de dokter moeten vragen, maar hierin hadden ze dus duidelijk geen vertrouwen. Ze hebben gegokt en mijns inziens verloren.”

spacebox
08-10-2010, 12:57
Met alle respect Sem heeft gewoon terecht gewonen. Je ziet niet eens op de beelden of het een diepe wond is of iets dergelijks. Het zou wat mij betreft van de zotte zijn als je daarom gedisqualificeerd word. En ook een beetje jankerig tegen over sport als MMA. Wie zijn er dan de knuffelaars?

anoniem gg
08-10-2010, 12:59
Schilt heeft idd gewoon gewonnen, maar hij heeft ook iets gedaan wat tegen de regels is. Dan is het toch logisch dat er een protest wordt ingediend. Snap niet dat mensen dat kansloos vinden. Als je zelf daardoor het grootste toernooi ter wereld voor een HW kickboxer kan winnen en een berg met geld, dan dien je toch ook een protest in. Als Schilt dat niet had gedaan had Gerges echt wel een goede verliezer geweest hoor.

K-1 INTERNATIONAL RULES | K-1 OFFICIAL WEBSITE (http://www.k-1.co.jp/en/what/rules.html)

Artiekel 26

Een official heeft tegen mij gezegd te stoppen met tapen (misschien wilde hij dat ik stopte omdat ik teveel tape gebruikte?) wat ik heb gedaan tijdens de eerste ronde (er is niet geproken over een illegale actie aangezien ik tape heb gebruikt die is gegeven door de organisatie en volgens de regelementen van de K-1 heb ik getaped voor de ogen van een official, daarna is de wedstrijd verder gegaan, niks illegaals of stiekum dus.

El Bambino
08-10-2010, 13:06
Ben het niet vaak eens met Basie Boon maar nu heeft ie wel gelijk. Hesdy zijn management is dom bezig, ik zou zeggen, ga liever al je energie steken in harder trainen om een ware champ van die jonge te maken, dit is topsport en geen politiek!

rollermanskunk
08-10-2010, 13:08
Inderdaad, reglementen-kennis is ook wel handig voordat je een protest gaat indienen

goro
08-10-2010, 13:08
Ik kreeg net onderstaand persbericht van It's Showtime:



Protest aangetekend tegen Sem Schilt.



Simon Rutz: “Omdat Hesdy Gerges onze huidige IT’S SHOWTIME-wereldkampioen in het zwaargewicht is, wilde de K-1 maar al te graag dat onze kampioen het zou opnemen tegen hun wereldkampioen, Sem Schilt. Deze wedstrijd werd in de Japanse media naar grote hoogte gebracht met als inzet: ‘wie is er sterker, de IT’S SHOWTIME-wereldkampioen Hesdy Gerges of K-1-wereldkampioen Sem Schilt?’ Na 2 ronden hadden de drie juryleden de volgende tussenstand: 20-20 (gelijk), 19-20 (voor Sem) en 18-20 (voor Sem). Echter, zoals iedereen heeft kunnen zien, was de derde ronde duidelijk voor Hesdy Gerges en dus minimaal 10-9, 10-9, 10-9 voor Hesdy Gerges. Tel je deze punten op bij de tussenstand, dan krijg je de volgende einduitslag: 30-29 (voor Hesdy), 29-29 (gelijk) en 28-29 (voor Sem). Een duidelijker voorbeeld voor een extra ronde als dit is er niet! Was deze extra ronde er gekomen, dan had Sem Schilt deze extra ronde nooit uit kunnen vechten, omdat hij al met moeite de derde ronde uit kon vechten. Deze beslissing was al zwaar onterecht, maar daarbovenop komt gewoon dat de hoek van Sem Schilt het reglement heeft overtreden door een dikke laag tape aan te brengen op zijn diepe wond.”


.”

Achzo! Dan hoeven we zeker niet te vrezen dat de terechte winaar wordt gedisqualificeerd.

PS I LOL:
quote simon: Een duidelijker voorbeeld voor een extra ronde als dit is er niet! Was deze extra ronde er gekomen, dan had Sem Schilt deze extra ronde nooit uit kunnen vechten, omdat hij al met moeite de derde ronde uit kon vechten.

Haha! Sem geen extra ronde kunnen vechten? Heb je de Ashihara spirit wel eens gezien? Die geven niet op! LOL

blackadder
08-10-2010, 13:12
Ik kreeg net onderstaand persbericht van It's Showtime:



Remon Daalder: ”Ik sluit mij hier volledig bij aan. Indien de K-1 het reglement volgt, is er maar één mogelijkheid en dat is diskwalificatie van Sem. Indien de K-1 dit niet doet, dan zijn de gevolgen in de toekomst voor de K-1 niet te overzien. Iedereen zal dan namelijk lak hebben aan de regels.
Zo ongeveer hetzelfde werd door leden hier gezegd nadat It's Showtimes voormalige HW kampioen hun huidige kampioen onreglementair natrapte. De reactie van It's Showtime was allesbehalve krachtig. Helemaal gezien het feit dat hun toenmalige HW kampioen al een keer eerder dezelfde overtreding had begaan. Maar dat was bij de K1 en werd zodoende gewoon weggewuifd.

DubbleDown
08-10-2010, 13:15
@Bas Boon

Official physician may apply minimal treatment (to stop bleeding) during a match.No other person besides the official physician is permitted to apply treatment to an injured area during the match, including the interval.Derde regel kan je misschien gebruiken:

The approval of the official physician and the event officials is necessary if a corner man wishes to give treatment to an injury, such as applying a tape to the injured fighter during the intermission before proceeding to the next match in tournament fights. The tape shall be used in accordance with Article 21.Echter gaat het hier duidelijk om 'tournament fights'. Dat is hier niet het geval..

En daarnaast:
'The sole purpose of application of tapes or bandages is for protection of the fists. It is prohibited to apply such taping and/or bandaging for strengthening the power of the fists.' Art 21.

Ik vind het een kutactie van Rutz, de telling was duidelijk, iedereen vind het een terechte overwinning van Schilt. Eerste 2 ronden waren voor hem. Laatste voor Hesdy. Duidelijk toch?

Amsterdam'r
08-10-2010, 13:16
ik weet niet.. sta er dubbel tegenover... regels zijn regels PUNT !!!

maarja..

X2


http://img839.imageshack.us/img839/690/sscheenbeenwondx.jpg

http://img823.imageshack.us/img823/8136/schiltmettape.jpg

De wond was miniscuul en bloedde pas in de laatste minuut van de eerste ronde.

Ik noem die wond zeker niet miniscuul, verhouding wond-tape zegt ook van niet.

dirk5
08-10-2010, 13:22
Zo ongeveer hetzelfde werd door leden hier gezegd nadat It's Showtimes voormalige HW kampioen hun huidige kampioen onreglementair natrapte. De reactie van It's Showtime was allesbehalve krachtig. Helemaal gezien het feit dat hun toenmalige HW kampioen al een keer eerder dezelfde overtreding had begaan. Maar dat was bij de K1 en werd zodoende gewoon weggewuifd.

reps!

simtekf1
08-10-2010, 13:22
Een minuscule wond die 3 hechtingen nodig heeft??

BiCkOnE
08-10-2010, 13:24
Persoonlijk vind ik ook dat ze een beetje laat zijn met het protest, maar....regels zijn regels.


Ten eerste kan ik mij als corner niet herninneren dat het verzorgen van een wond niet zou mogen (binnen de gestelde verzorgingstijd) indien dit wel een punt zou zijn geweest had de scheidrechter of de jury mij hierop ter plaatse moeten wijzen
Toch wel, zie artikel 26... http://www.k-1.co.jp/en/what/rules.html
Overigens vind ik wel dat Sem terecht heeft gewonnen en omdat het protest zo laat is, de organisatie het moet laten zoals het is...

sterrenkijker
08-10-2010, 13:26
Official physician may apply minimal treatment (to stop bleeding) during a match.No other person besides the official physician is permitted to apply treatment to an injured area during the match, including the interval.

ze hebben gewoon een punt bij showtime

bananenplukster
08-10-2010, 13:30
Vind het wel een naaistreek gelijk klagen of anders je bek houden maar stiekem hoop ik toch dat hij niet mee doet dat maakt de final 8 wat spannender ;)

Sadix
08-10-2010, 13:32
ze moeten niet zeiken vind ik.

Schilt heeft gewonnen met een klote scheen, hij had daar geen enkele voor deel uit kunnen halen.

Hij heeft dus harder moeten knokken als met een goede scheen.

Ik vind gerges een top vechter en is 1 van mijn favorieten geworden maar dit is geen manier om te winnen vind ik.

el bastardo
08-10-2010, 13:41
Tuurlijk zijn regels regels, maar zou een echte sporter op die manier een plaats in de finale willen afdwingen? Hesdy heeft verloren (en dat gezeur over punten achteraf heeft geen zin) en ik als sporter zou dan niet eens willen vechten in de finale, want ik heb het niet gehaald. Het is niet dat Sem verboden middelen of stimulerende middelen heeft gebruikt om te winnen. De scheids had moeten ingrijpen als het onregelementair was.

Aan de andere kant, het blijft topsport en er staat heel at op het spel.

Bartju
08-10-2010, 13:42
Wat een gezeik! beetje slechte verliezers?
deal with it en doe de volgende keer weer mee..

wrestler_nl
08-10-2010, 13:53
Beetje jammer idd Schilt heeft imo gewoon eerlijk gewonnen maar dan nog regels zijn regels maar ik denk niet dat de tape invloed had op de uitslag van het gevecht dus imo mag Schilt gewoon naar de finale en de 5e titel pakken.

ArjanV
08-10-2010, 13:54
Beetje hoog Calimero gehalte van Ome Simon en consorten...

rollermanskunk
08-10-2010, 14:01
Onduidelijke reglement trouwens; artikel 26.3 zegt : "The approval of the official physician and the event officials is necessary if a corner man wishes to give treatment to an injury, such as applying a tape to the injured fighter during the intermission before proceeding to the next match in tournament fights. The tape shall be used in accordance with Article 21" waarin weer staat : "The tapes and bandages supplied by the promoter shall be used for the hand only, and not applied to injured areas and such."

Hendy
08-10-2010, 14:08
Zo ongeveer hetzelfde werd door leden hier gezegd nadat It's Showtimes voormalige HW kampioen hun huidige kampioen onreglementair natrapte. De reactie van It's Showtime was allesbehalve krachtig. Helemaal gezien het feit dat hun toenmalige HW kampioen al een keer eerder dezelfde overtreding had begaan. Maar dat was bij de K1 en werd zodoende gewoon weggewuifd.

And we have a winner!!;)

Reps!

slee
08-10-2010, 14:52
Tijdens de wedstrijd was ik voor Hesdy, maar ik hoop niet dat hij op zo'n manier de final haalt. Ik had het gevoel dat Sem gewoon beter was.

Ik snap dat mensen zeggen, regels zijn regels. Uiteindelijk is dit een Vechtsportevenment en gaat het om het gevecht. Wanneer een hoofdwond open gaat en het gevecht wordt beeindigt, is iedereen boos en gaat het publiek fluiten. Nu wordt het opgelost en gaat de tegenpartij weer protesteren. Het is gewoon nooit goed. Ik ben blij dat wij niks hebben gemerkt van dat wondje en dat we konden genieten van een mooi gevecht.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat ze Sem (titelverdediger) diskwalificeren, voor zoiets.

univers1l
08-10-2010, 14:56
Onduidelijke reglement trouwens; artikel 26.3 zegt : "The approval of the official physician and the event officials is necessary if a corner man wishes to give treatment to an injury, such as applying a tape to the injured fighter during the intermission before proceeding to the next match in tournament fights. The tape shall be used in accordance with Article 21" waarin weer staat : "The tapes and bandages supplied by the promoter shall be used for the hand only, and not applied to injured areas and such."


de eerste artikel slaat op een toernooi gevecht zoals de final 8, meerdere partijen op 1 dag.

Durfal
08-10-2010, 15:00
Wat een kinderachtig gezeur om nix regels zijn regels ja........... als je de andere sporter er echt mee benadeeld!!
En Sem heeft geen direct voordeel van de tape gehad die de ringarts er hoogstwaarschijnlijk zelf nog wel had omgedraaid of door Blauwe Boontje er alsnog omheen had laten draaien.
Allemaal frustraties Hari gedraagt zich in de ring als een idioot ( ja ja en daarbuiten speelt er ook nog wat ik weet het......) Hesdy vecht fantastisch maar red het net niet maar hoort in vergelijk met M Mo er wel te staan in het eindtoernooi.........( K1 politiek???? hollandse boys lekker tegen elkaar uitspelen??)
En daarbij komt ook nog het gezeik van de nwe burgemeester van der Laan!!!
Het zijn ...... tijden voor Rutz en consorte maar om op deze wijze nog iets te willen....... als Semmy nou een paar hoefijzers in zn handschoenen had zitten..... JA DAN!!!!!!!!!!!!!! ..................... maar nu op deze manier???????????????? pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ffffffffffffffffffffffff

univers1l
08-10-2010, 15:01
het kan ook strategisch zijn om schilt eruit te krijgen, en zo 1 plek vrij komt, niet specifiek voor hesdy gerges.;)

Harrie Nak
08-10-2010, 15:06
Showtime moet niet zeiken, maar zorgen dat Hesdy volgende keer gewoon wat beter z'n best doet.

anoniem gg
08-10-2010, 15:10
@Bas Boon
Derde regel kan je misschien gebruiken:
Echter gaat het hier duidelijk om 'tournament fights'. Dat is hier niet het geval..

En daarnaast:
'The sole purpose of application of tapes or bandages is for protection of the fists. It is prohibited to apply such taping and/or bandaging for strengthening the power of the fists.' Art 21.

Ik vind het een kutactie van Rutz, de telling was duidelijk, iedereen vind het een terechte overwinning van Schilt. Eerste 2 ronden waren voor hem. Laatste voor Hesdy. Duidelijk toch?

Het is een toernooi daarom heet het K-1GP final 16, winnaar gaat verder naar laatste 8, dus gaat het om artiekel 26.

Facade
08-10-2010, 15:25
Artikel 26: The approval of the official physician and the event officials is necessary if a corner man wishes to give treatment to an injury, such as applying a tape to the injured fighter during the intermission before proceeding to the next match in tournament fights

Dus niet tijdens een gevecht maar in de wachteperiode tussen twee toernooigevechten in.

ReZp
08-10-2010, 15:29
Het is goed dat Hesdy's management hier protest op aantekend , maar laten ze alsjeblieft hier geen bombarie over maken , en gewoon leren van dit soort incidentjes en bijvoorbeeld het reglement zodanig aan te passen dat dit niet meer kan gebeuren.
Het zou te zot zijn voor woorden om Schilt nu te disqualifiseren.Met 2 handen aan het hoofd een knietje maken mag ook niet... Daar krijg je waarschuwingen voor. En wordt je ook niet achteraf om gedisqualificeerd. Het is niet zozeer Schilts of zijn managements schuld , maar de scheidsrechters/ organisatie

Slome
08-10-2010, 15:33
lastig..... and now we wait....

Durfal
08-10-2010, 15:37
Tizzzzzzzz mosterd na de maaltijd vinnik

anoniem gg
08-10-2010, 15:45
Artikel 26: The approval of the official physician and the event officials is necessary if a corner man wishes to give treatment to an injury, such as applying a tape to the injured fighter during the intermission before proceeding to the next match in tournament fights

Dus niet tijdens een gevecht maar in de wachteperiode tussen twee toernooigevechten in.

Dat klopt, maar er stond een official in mijn hoek dus K-1 officials wisten ervan, die man zei stoppen met tapen voordat de nieuwe ronde begon dat gebeurde ook netjes. Ook heb ik de tape gebruikt van de organisatie. Als dit niet zou mogen hadden ze dat ter plaatse moeten aangeven (er schiet even wat anders door je hoofd in die ene minuut als alle 36 regels van de K-1 daarom zijn er officials die daarop letten).
Iedereen heeft zijn taak ook de scheidrechter en jury leden en officials. Het feit blijft dat er niks stiekum is gedaan of met opzet onregelementair gehandeld is, er was een K-1 official aanwezig, die heeft de partij gewoon laten doorgaan ook de scheidsrechter en juryleden.
Het enige wat er had kunnen gebeuren volgens de regels is dat iemand anders het been van Schilt had getaped. Maar er was toen nog niet echt een grote wond. Die wond kan erger zijn geworden in de twee resterende rondes maar dat is een speculatie verhaal. En als ik niet getaped had dan had de doktor het gedaan en was er misschien een iets langere pauze geweest na de eerste ronde.
Feit is ook dat Schilt door kon vechten en in de tweede en derde ronde ook trapte met dat been en het is dus 100% zeker dat medische interventie niet nodig was geweest!
De telegraaf had netjes bij de K-1 moeten informeren ipv zelf tietels te verzinnen op de voorpagina en Simon Rutz na te praten!

Wiseguy
08-10-2010, 15:45
Hesdy "The paper champ" Gerges

rollermanskunk
08-10-2010, 16:23
Bas staat gewoon in zijn recht als de official toestemming heeft gegeven om de tape aan te brengen. Als die geen toestemming heeft gegeven had de official in moeten grijpen. Het lijkt mij dat het rapport van die official doorslaggevend zal zijn.

De uiteindelijke beslissing zal trouwens binnen 2 weken bekend gemaakt moeten worden (zie: artikel 32 protest)

Chane
08-10-2010, 16:25
Op zich raar dat je een wond gaat verbinden. Ging er al vanuit dat dat niet mag.
Bij een cut in t gezicht plak je er toch ook geen dikke pleister op?
En natuurlijk heeft t Schilt wel geholpen. Als de wond niet was verbonden was deze alleen maar meer opengescheurd.

Maar.... Ik vind t maar onzin van It's Showtime om er nu nog mee te komen.
Ze hadden gewoon meteen moeten protesteren en niet achteraf.
Over de punten... daar moeten ze helemaal niet mee komen. t was wel close maar denk je nou echt dat ze daar nog iets aan gaan doen?

Ik ben voor Overeem, maar hoop wel dat hij de titel wint door Schilt te verslaan en niet door diskwalifikatie van Schilt.

Ben erg benieuwd naar commentaar van K-1.

dirk5
08-10-2010, 16:32
tape plakken mag dus niet tussen rondes door, maar je mag wel lange kousen dragen (Peter Aerts) om schade uit het verleden af te dekken....

mijn vraag...

Had ie tussen de rondes door wel een lange kous aan mogen trekken?

Stallion
08-10-2010, 16:37
Ik heb hier ook een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant heeft het management van Gerges natuurlijk gelijk als de regelgeving niet loestaat om iemand anders te laten tapen. Maarrr, vind ik dit niet de manier om te winnen. Hesdy heeft veel vooruitgang laten zien maar Sem was gewoon de betere, daarom vind ik het protest tegen de puntentelling overbodig en kansloos. Waar is de eer als je op deze manier in de finale wil komen? Daarbij heeft Sem ook gewoon last gehad van zijn scheen aangezien ik hem maar weinig lowkicks heb zien blokkeren.

Bied Gerges maar een superfight aan of reservepartij, dat lijkt me het beste.

Edit: Om ook maar een terugkoppeling te maken naar het voetbal: Als het verhaal van Bas Boon klopt, en de official heeft er bijgestaan heeft hij de situatie dus kunnen beoordelen en er niets mee gedaan. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de tackle van de Jong. Die is wel gezien, maar de scheidsrechter vond het geen kaart waard. Dan kan er ook niets meer mee worden gedaan.

tonebizz
08-10-2010, 16:47
blijft speculeren..so now we wait..

BTW: wat ik niet begrijp is de enorme wil van mensen om schilt te zien vechten..als hesdy mee zou doen met de final 8 is het een veel beter en spannender tournooi. De manier waarop is misschien wel wat voor te zeggen. maar ik kijk puur als kickbox liefhebben en schilt is in mijn ogen een bange en geen mooie vechter om naar te kijken.

dus ik ga voor gerges!!

Khanom Thom
08-10-2010, 16:48
Pffff, wat een gelul... Er stondt notabele een official bij in de hoek.
Dat Rutz in protest gaat is zijn goed-recht, het siert hem alleen niet om dit openbaar via een landelijk dagblad te doen.

Nu hoop ik helemaal dat Sem weer kampioen wordt!!! ;)

Tov
08-10-2010, 16:59
Pffff, wat een gelul... Er stondt notabele een official bij in de hoek.
Dat Rutz in protest gaat is zijn goed-recht, het siert hem alleen niet om dit openbaar via een landelijk dagblad te doen.

Nu hoop ik helemaal dat Sem weer kampioen wordt!!! ;)

Yez! lol

iig een GG.

tonebizz
08-10-2010, 17:09
http://www.youtube.com/watch?v=0kLx_zBztVU

de wond is duidelijk te zien op zijn rechter been ongeveer bij minuut 3:50 het ziet er wel serieus uit en daar was zeker niet verder mee te vechten

i

nosebreaker
08-10-2010, 17:26
Feit is ook dat Schilt door kon vechten en in de tweede en derde ronde ook trapte met dat been en het is dus 100% zeker dat medische interventie niet nodig was geweest!

even voor de statistieken in de 7 minuten na de wond heeft sem met dat been wel geteld 3 keer getrapt (knietjes uitgesloten) waarvan 1 met zn wreef en 1 een halve lowkick.

Dat gezegd hebbende is mijn conclusie dat Sem gewoon terecht gewonnen heeft en dat Hesdy gewoon te laat begonnen is met werken. Je hebt een scheidsrechter en officials die onregelmatigheden aankaarten en als er niks van word gezegd tijdens het gevecht terwijl ze er met de neus boven op staan is er dus ook niks aan de hand.

een afgekeurde goal word achteraf ook niet meer toegekent.

Justinian
08-10-2010, 17:26
http://www.youtube.com/watch?v=0kLx_zBztVU

de wond is duidelijk te zien op zijn rechter been ongeveer bij minuut 3:50 het ziet er wel serieus uit en daar was zeker niet verder mee te vechten

i
Ik vind het knap dat je dit aan de hand van deze beelden kunt beoordelen. Hij kon er in ieder geval nog gewoon mee trappen. Geen idee of hij zonder tape zou moeten opgeven of dat de ringarts er een einde aan zou maken.

Brochem
08-10-2010, 17:26
Ik wil hier ook graag even op reageren.

Hier bewijst Bas Boon maar weer eens dat het een stiekem ventje is.
Als de reff de wond het gezien was het zeker een TKO (doctor stoppage) geweest.
Dat mocht natuurlijk niet gebeuren, dus Bas tapet het even snel.
Erg stiekem.

Brochem
08-10-2010, 17:28
.

een afgekeurde goal word achteraf ook niet meer toegekent.

Klopt,

maar als er een overtreding is geweest die door de scheids niet gezien is kan de openbaar aanklager alsnog voor een vervolging zorgen.
En dat dient hier ook te gebeuren

kentaro
08-10-2010, 17:36
Regels zijn regels!!
Hesdy erin Schilt eruit IMO!!!

Mister T.
08-10-2010, 17:57
Regels zijn regels!!
Hesdy erin Schilt eruit IMO!!!
En als er een official bij stond die niet zei dat het tegen de regels was en Semmy door mocht vechten?

Semmy blijft er in, Hesdy er uit.

Mvg T.

Facade
08-10-2010, 18:01
Nee dit is met alle respect gewoon een naaistreek.
In de quote van Justinian staat dat de hoek al gezien had tijdens de wedstrijd dat het werd afgetaped. Als je dan niet er wat van zegt, ga je er naar mijn mening stilzwijgend mee akkoord. Om nu nog eens te gaan zeiken slaat nergens op.
Als het pas later in de beelden duidelijk werd, vind ik het een ander verhaal...

redjuh
08-10-2010, 18:08
Het zou geweldig zijn als Hesdy in de finale meedoet.

wtf is hesdy tov 4x champ...... NIETS

delightone
08-10-2010, 18:23
Ik ben helemaal geen schilt fan, gekker nog ik vind het niet eens vermakelijk om een partij van hem te kijken.

Maar dit vindt ik toch diep triest !!!
Als je zo je eigen een weg in de finale wil naaien, mag je van mij binnen 10 sec van de eerste ronde de vergetelheid in geslagen worden.

delightone
08-10-2010, 18:26
Ik vindt bas zijn karaktereigenschappen hier op het forum en interviews zwaar irritant.
Maar moet juist zeggen dat ik deze eigenschap in de ring tegenover zijn vechter zeer op prijs kan stellen.
Een vechter wil nooit opgeven en wil altijd vechten en daar heeft zijn manager op dat moment voor gezorgd.

PinPoint
08-10-2010, 18:29
4 pagina's vermaak verder.........

shit raak door mijn ships en bier heen!

rollermanskunk
08-10-2010, 18:33
http://www.youtube.com/watch?v=0kLx_zBztVU

de wond is duidelijk te zien op zijn rechter been ongeveer bij minuut 3:50 het ziet er wel serieus uit en daar was zeker niet verder mee te vechten

i

http://img842.imageshack.us/img842/3505/wondschilt.jpg

http://img714.imageshack.us/img714/8136/schiltmettape.jpg

Petrosyan188
08-10-2010, 18:58
ja ja.. wat moet je ervan zeggen... ik heb niks met beide vechters(mag ze beide niet, dus kijk niet door een fanbril oid) aan de ene kant schilt was de betere van de 2 dat was duidelijk.. vraag is wel was die dat ook zonder die tape en dan bedoel ik niet of die 3volle rondes had gevochten maar meer van had de scheids hem geen TKO gegeven.. ik denk het namelijk wel. als ik hierover mag beslissen(maar dat mag ik gelukkig niet) mag wat mij betreft gewoon schilt door omdat er niet gelijk erna of in die gevecht zelfs er iets van gezegd, was dat wel gebeurt dan mogen ze 'm van mij aan hesdy geven.

eigenlijk is er maar een oplossing beide niet en badr hari erin hoe vind je die!! :)

univers1l
08-10-2010, 19:37
als het hier om een andere vechter was gegaan, dan zou het geen bigdeal zijn geweest, maar juist omdat schilt moeilijk te verslaan is en badr niet meedoet, (wie toch als kleine hoop wordt gezien om schilt eruit te slaan)zal k1 hem gaan schorsen.

dat zou ik triest vinden, ik gun het schilt nu des te meer om iedereen K.O. te slaan. en voor de 5e x champ te worden.
BTW waarom is simon rutz zo aanwezig? hesdy zit toch bij BLF? moeten die zich niet drukker gaan maken erover dan rutz doet? weet dat het goede maatjes zijn maar toch.

blackadder
08-10-2010, 19:39
eigenlijk is er maar een oplossing beide niet en badr hari erin hoe vind je die!! :)
Een nog slechtere beslissing dan Semmy naderhand nog DQ'en. Over vechters gesproken waar ik nix mee heb en die ik niet mag.

TOON
08-10-2010, 20:00
logisch dat ze het been getaped hebben,als de official er in de hoek niets van zegt dan is het toch prima....en ook erg begrijpelijk vanuit GG's oogpunt, volgens mij mocht Aerts in het verleden wel eens niet verder vechten met zo'n snee......maar ze hadden toen de kans om er wat van te zeggen in mijn ogen, deden ze niet, dus dan is het prima....

bananenplukster
08-10-2010, 20:08
Te laat geklaagd maar wel vies van GG dat ze dit doen dit is competitievervalsing hoe vaak zie je wel niet dat er een partij wordt gestopt bij een snee. Zullen we het hoofd maar ook gaan intapen als er een snee zit boven de wenkbrauw?

It's showtime en blacklabel hebben gelijk regels zijn regels alleen zijn ze er wel een beetje laat mee.

Als schilt meedoet hoop ik dat hij hem NIET wint en als hij niet mee doet dan is dat mooi meegenomen. Saki/spong/aerts mogen hem van mij winnen en ik hoop dat 1 van hun het wordt en geen overeem of schilt dat zal pas sensatie zijn.

rollermanskunk
08-10-2010, 20:09
Moeilijk om te zeggen.
Ik kan me de partij van Aerts tegen Mighty Mo herinneren, die had z'n scheen toen ook open liggen en die werd dicht getaped.
Dus waarom zou BB dit niet bij Schilt mogen doen?

Aan de andere kant, als de regels zijn aangepast oid, tja dan moet je je daar gewoon aan houden.

Toen was alleen het verschil dat de assistent van de officiële K1-ringarts de wond verzorgde.


http://www.youtube.com/watch?v=xeerl28x_1k
Doorscrollen naar 1 min 49

micha
08-10-2010, 20:22
Te laat geklaagd maar wel vies van GG dat ze dit doen dit is competitievervalsing hoe vaak zie je wel niet dat er een partij wordt gestopt bij een snee. Zullen we het hoofd maar ook gaan intapen als er een snee zit boven de wenkbrauw?

It's showtime en blacklabel hebben gelijk regels zijn regels alleen zijn ze er wel een beetje laat mee.

Als schilt meedoet hoop ik dat hij hem NIET wint en als hij niet mee doet dan is dat mooi meegenomen. Saki/spong/aerts mogen hem van mij winnen en ik hoop dat 1 van hun het wordt en geen overeem of schilt dat zal pas sensatie zijn.



vreemd als fan zou je zeggen dat je wilt dat de beste went

tnk2k
08-10-2010, 20:30
Dit is helemaal niet vies van GG, gewoon normaal. Ja die 3 bloeddruppels voorspelden echt dat hij bijna neerging (WTF??).

Schilt heeft gewonnen op punten klaar, niet zeiken Rutz.

knift
08-10-2010, 20:38
Nou ik vind het allemaal maar koeiepoep,of gelijk stoppen of gewoon door knokken en niet achteaf zeuren.
Kom op zeg dit is kickboksen en niet kickdammen ik vind die medische interventies uberhoud helemaal ruk zet voortaan een cutmen in de hoek en laat het aan de vechter over of ie door wil knokken dit zijn profs en verdienen geld door te bikkelen,train je maanden lang het zeur uit je tenen,verlies je de partij door zo'n miezerig klein bloed stipje sorry hoor maar dit zat me ff dwars!

Ronald
08-10-2010, 20:46
Zoooo... Sem had een illegaal stukje tape op z'n scheenbeen?!?! Vreselijk zeg :sleep1:Dit mag uiteraard nooit meer gebeuren. Kunnen hier geen kamervragen over gesteld worden tijdens het vragenuurtje?

anoniem gg
08-10-2010, 20:57
Te laat geklaagd maar wel vies van GG dat ze dit doen dit is competitievervalsing hoe vaak zie je wel niet dat er een partij wordt gestopt bij een snee. Zullen we het hoofd maar ook gaan intapen als er een snee zit boven de wenkbrauw?

It's showtime en blacklabel hebben gelijk regels zijn regels alleen zijn ze er wel een beetje laat mee.

Als schilt meedoet hoop ik dat hij hem NIET wint en als hij niet mee doet dan is dat mooi meegenomen. Saki/spong/aerts mogen hem van mij winnen en ik hoop dat 1 van hun het wordt en geen overeem of schilt dat zal pas sensatie zijn.

Tape niet op hoofd, maar heb wel veel "stiekeme" tips, super glue of veel vaseline bij een hoofdwond. Natuurlijk doe alleen ik die dingen als ik de kans krijg en vooral heel stiekum (andere verzorgers doen zulke dingen niet).
Showtime en blacklabel hebben ook regels, die van hun eigen en daar kunnen ze zich goed aan houden, als zdeze heren bij andere regels of contracten moeten naleven hebben ze daar wel "eens" moeite mee. Ach ja zo hebben we allemaal wat, ik ben een "stiekemerd" en de mannen van its showtime hebben leesblindheid bij gemaakte afspraken in binnen en buitenland met mensen die niet onder het juk van Its Showtime zitten.

Love & Peace

anoniem gg
08-10-2010, 21:25
Toen was alleen het verschil dat de assistent van de officiële K1-ringarts de wond verzorgde.


http://www.youtube.com/watch?v=xeerl28x_1k
Doorscrollen naar 1 min 49

Nou, dit is wel een beetje wat erger dan Boon die alles binnen 30 seconde doet met officieel tape en een official van K-1 erbij in de rust nad de eerste ronde. In de regelementen staat dat een coach absoluut niet tijdens een gevecht de ring in mag, dat gebeurt bij Peter Aerts tegen Mighty Mo wel, er staat ook dat je absoluut geen vechter mag aanraken, ook dat gebeurt door de Bert (coach/doktor hoek van Peter Aerts). Overigens is de hoofdzaak dat de mensen en de promotor en de vechters een mooi gevecht van maken, door tape kan Aerts weer doorgaan en terecht.

smike
08-10-2010, 21:42
Schilt was en is beter en is terecht door, klaar.

Hans Vos
08-10-2010, 22:08
Ik wil hier ook graag even op reageren.

Hier bewijst Bas Boon maar weer eens dat het een stiekem ventje is.
Als de reff de wond het gezien was het zeker een TKO (doctor stoppage) geweest.
Dat mocht natuurlijk niet gebeuren, dus Bas tapet het even snel.
Erg stiekem.
hoe bedoel je stiekem ??? heb je de onderbenen van sem wel eens in het echt gezien ?? je kan met een official erbij die boomstammen echt niet stiekem tapen hoor !!!! tenzij je er een werktent omheen zet dan . gr hans

Illest
08-10-2010, 22:29
It's Showtime heeft een punt, maar ze zijn wel laat.

@ Basboon:

Als het omgekeerd was, hadden jullie het toch ook gedaan? regels zijn regels, geld is geld....toch?

Tykill
08-10-2010, 22:52
Sowieso had GG ook wel klacht ingediend.

Ik vind het alleen jammer dat Rutz probeert om Schilt er nog voor te diskwalificeren.


It's Showtime heeft een punt, maar ze zijn wel laat.

@ Basboon:

Als het omgekeerd was, hadden jullie het toch ook gedaan? regels zijn regels, geld is geld....toch?

Vinand
08-10-2010, 23:36
Teleurstellende reactie van Rutz, had veel beter van hem verwacht... Ik schrik er gewoon van dat er nog zoveel mensen zijn die semmy de titel niet gunnen.

bananenplukster
08-10-2010, 23:55
Teleurstellende reactie van Rutz, had veel beter van hem verwacht... Ik schrik er gewoon van dat er nog zoveel mensen zijn die semmy de titel niet gunnen.

Merendeel van de vechtsport liefhebbers gunt het hem niet alhoewel zijn techniek top is komt denk ik omdat hij boven iedereen uit steekt hij is moeilijk te verslaan. Stel je eens voor dat kyatoro van schild wint haha dan eet ik echt mijn schoenen op

Brochem
09-10-2010, 02:56
Als er echt een regel bestaat bij de K1 dat er niet iemand uit de hoek een wond mag tapen, dan moet Schilt er gewoon uit.
Zou Bas wel eens willen horen als het omgekeerd was gebeurt, dat Simon het been van Hesdy had getaped. Nou dan weet ik wel wat er gebeurt was.

Het is heel simpel, regels zijn regels, en die moeten nageleeft worden

anoniem gg
09-10-2010, 04:56
Als er echt een regel bestaat bij de K1 dat er niet iemand uit de hoek een wond mag tapen, dan moet Schilt er gewoon uit.
Zou Bas wel eens willen horen als het omgekeerd was gebeurt, dat Simon het been van Hesdy had getaped. Nou dan weet ik wel wat er gebeurt was.

Het is heel simpel, regels zijn regels, en die moeten nageleeft worden

Juist en laten we dan vooral beginnen met de volgende regel: spreek nooit kwaad in de pers over K-1, tuurlijk heeft Simon het recht te protesteren maar hij maak er weer een soap van. Gewoon protest indienen en twee weken wachten, nee Simon moet een persconferentie geven en de telegraaf fabriceert op de voorpagina in rooie balk een sappige tietel, door deze actie zou Simon met zijn its showtime vechter (dat gun ik Hesdy overigens helemaal niet) gedisqualificeert moeten worden volgens de K-1 regels (regels zijn regels).
De sport heeft het al moeilijk genoeg en dan moet uitgerekend its showtime met een "overdreven drama" komen terwijl veel acties van its showtime de sport in een negatief daglicht stellen.
Zoals we bij Aerts hebben gezien kwam er een corner man tijdens de wedstrijd de ring in die de vechter aanraakte, beide zaken zijn als strikt verboden en omschreven in de regelementen.
Een promotor wil een gevecht, die laat niet een vechter de halve wereld overvliegen in de business met drie corners en betaald vermogens voor bepaalde vechters om dan dmv een klein sneetje een gevecht stop te zetten. Daaarom zijn er doktoren, scheidrechtersen officials (supervisor artiekel 29, die net als scheids een beslissing mag nemen, man bij mij in de hoek liet de partij dus doorgaan) die hier op toezien. Sem kon dus na die behandeling binnen de toegestane rust in het bijzijn van een official met de toegestane tape van de organisatie dus gewoon twee ronde doorknokken.
De regels zijn dat de organisatie moet toezien op evt fouten en als ik niet gehandeld zou hebben volgens de regels zouden ze dat daar te plekken moeten hebben laten weten. De actie van voetballer Nigel de Jong is daar een goed voorbeeld van (de scheids liet doorspelen zonder kaart) om maar even in voetbal termen te praten. Artiekel 33 nummer4.

Ik zou Simon wel eens willen horen als het omgekeerd was gebeurt, bij Badr bv in de finale tegen Bonjansky werd door een illegale trap van Badr terwijl Remy op de grond lag heel lang gewacht of Remy zou herstellen. Iedereen wilde dat die partij doorging (ik ook), nu is het moeilijk te bepalen of die trap schade aan Remy zijn hoofd heeft berokkend. Omdat je niet ter plaatste even een MRi scan kan uitvoeren of in een hoofd kan kijken. Een scheurtje groot of klein kan ter plekke worden bekenen (dit is namenlijk zichtbaar) en evt worden behandeld.

Love and Peace

anoniem gg
09-10-2010, 05:31
Juist en laten we dan vooral beginnen met de volgende regel: spreek nooit kwaad in de pers over K-1, tuurlijk heeft Simon het recht te protesteren maar hij maak er weer een soap van. Gewoon protest indienen en twee weken wachten, nee Simon moet een persconferentie geven en de telegraaf fabriceert op de voorpagina in rooie balk een sappige tietel, door deze actie zou Simon met zijn its showtime vechter (dat gun ik Hesdy overigens helemaal niet) gedisqualificeert moeten worden volgens de K-1 regels (regels zijn regels).
De sport heeft het al moeilijk genoeg en dan moet uitgerekend its showtime met een "overdreven drama" komen terwijl veel acties van its showtime de sport in een negatief daglicht stellen.
Zoals we bij Aerts hebben gezien kwam er een corner man tijdens de wedstrijd de ring in die de vechter aanraakte, beide zaken zijn als strikt verboden en omschreven in de regelementen.
Een promotor wil een gevecht, die laat niet een vechter de halve wereld overvliegen in de business met drie corners en betaald vermogens voor bepaalde vechters om dan dmv een klein sneetje een gevecht stop te zetten. Daaarom zijn er doktoren, scheidrechtersen officials (supervisor artiekel 29, die net als scheids een beslissing mag nemen, man bij mij in de hoek liet de partij dus doorgaan) die hier op toezien. Sem kon dus na die behandeling binnen de toegestane rust in het bijzijn van een official met de toegestane tape van de organisatie dus gewoon twee ronde doorknokken.
De regels zijn dat de organisatie moet toezien op evt fouten en als ik niet gehandeld zou hebben volgens de regels zouden ze dat daar te plekken moeten hebben laten weten. De actie van voetballer Nigel de Jong is daar een goed voorbeeld van (de scheids liet doorspelen zonder kaart) om maar even in voetbal termen te praten. Artiekel 33 nummer4.

Ik zou Simon wel eens willen horen als het omgekeerd was gebeurt, bij Badr bv in de finale tegen Bonjansky werd door een illegale trap van Badr terwijl Remy op de grond lag heel lang gewacht of Remy zou herstellen. Iedereen wilde dat die partij doorging (ik ook), nu is het moeilijk te bepalen of die trap schade aan Remy zijn hoofd heeft berokkend. Omdat je niet ter plaatste even een MRi scan kan uitvoeren of in een hoofd kan kijken. Een scheurtje groot of klein kan ter plekke worden bekenen (dit is namenlijk zichtbaar) en evt worden behandeld.

Love and Peace

Vergeet ik helemaal regel 28

Punt 5, daar staat tijdens de rondes mag een corner niet de ring in gaan of de vechter aanraken (wat wel gebeurde overigens bij Might vs Mo vs Peter Aerts). Ik heb als corner in de pauze tijd van 1 minuut gehandeld in het bijzijn van een official en ben de ring niet in geweest tijdens het gevecht. Als dit niet zou hebben gemogen, zou er volgens regels 21 en 22, een caution, warning or point deduction kunnen worden gegeven, er staat echter nergens disqualificatie.

Fightfan
09-10-2010, 06:42
Vergeet ik helemaal regel 28

Punt 5, daar staat tijdens de rondes mag een corner niet de ring in gaan of de vechter aanraken (wat wel gebeurde overigens bij Might vs Mo vs Peter Aerts). Ik heb als corner in de pauze tijd van 1 minuut gehandeld in het bijzijn van een official en ben de ring niet in geweest tijdens het gevecht. Als dit niet zou hebben gemogen, zou er volgens regels 21 en 22, een caution, warning or point deduction kunnen worden gegeven, er staat echter nergens disqualificatie.


Ik denk niet dat het punt is wat wel of niet mag, aangezien Showtime de K1 wijst op regels.
Naar mijn weten gebeurde dit niet in de partij van Aerts. jij hebt gelijk daar ook de regels overtreden waren. Maar als er geen protest wordt gemaakt dan gebeurd er ook niets mee.

Fightfan
09-10-2010, 06:45
Geweldig? Volgens mij snap jij helemaal niks van sport. Hesdy is een zielige loser die in de finale probeert te komen op een laffe manier.
In de finale horen de BESTEN te staan en niet de jankerds die afgestraft zijn en achteraf lopen te janken als baby's!

Je hoeft niet zo hysterisch te reageren want ik spreek ook normaal tegen jou.
Als Hesdy een loser was dan zou hij niet tegen iedereen vechten.
Hij knokte een super partij tegen Schilt en ik vond de uitleg qua puntentelling ook logisch.
Qua ronden was het 2-1 voor Schilt. Maar qua punten weet ik niet, wat Rutz zei klonk aannemelijk.

Als jij durft te spreken over afstraffen en janken als baby's laat het zien dat jij een hater bent. Want de partij was gelijk opgaand. Als Hesdy het niet eens is mag hij in beroep gaan. Dat deed Bas Boon ook voor Schilt twee maal en terecht.

anoniem gg
09-10-2010, 06:59
Ik denk niet dat het punt is wat wel of niet mag, aangezien Showtime de K1 wijst op regels.
Naar mijn weten gebeurde dit niet in de partij van Aerts. jij hebt gelijk daar ook de regels overtreden waren. Maar als er geen protest wordt gemaakt dan gebeurd er ook niets mee.

Ik bedoelde dat in het ergste geval er een waarschuwing, punt afrek of gele kaart had kunnen komen, nergens staat disqualificatie. Overigens is ook het gevecht tussen Aerts en Mo een mooi voorbeeld hoe een stukje tape de oorzaak is van voortzetting van een mooi gevecht!

knift
09-10-2010, 09:02
Jongens dit moet Hesdy toch ook niet willen,om op deze manier in de finale te komen en ik kan Hesdy niet persoonlijk maar ik vind het een warrior en zijn tijd komt nog wel.
Ik vind dat de sport zo z'n schoonheid verliest en tuurlijk regels zijn regels maar als je het zwart wit bekijkt aan de ene kant willen we K.O's zien maar aan de andere kant gaan we zeuren als er een pleister op een wondje word geplakt.....
Sem heeft terecht de partij gewonnen een Hesdy heeft weer bewezen dat het een echt Warrior is met een grote toekomst ik vind ook dat Hesdy in de finale hoort te staan maar niet over de rug van Schilt....
Warrrrr Hesdy
Warrrrr Schilt

OSU Knift.

Hans Vos
09-10-2010, 11:20
Jongens dit moet Hesdy toch ook niet willen,om op deze manier in de finale te komen en ik kan Hesdy niet persoonlijk maar ik vind het een warrior en zijn tijd komt nog wel.
Ik vind dat de sport zo z'n schoonheid verliest en tuurlijk regels zijn regels maar als je het zwart wit bekijkt aan de ene kant willen we K.O's zien maar aan de andere kant gaan we zeuren als er een pleister op een wondje word geplakt.....
Sem heeft terecht de partij gewonnen een Hesdy heeft weer bewezen dat het een echt Warrior is met een grote toekomst ik vind ook dat Hesdy in de finale hoort te staan maar niet over de rug van Schilt....
Warrrrr Hesdy
Warrrrr Schilt

OSU Knift.juist . gr hans

easy01
09-10-2010, 11:26
Ik heb het idee dat dit vooropgezet is door de FEG (Tanikawa, Dasuku en de rest). Simon is door de organisatie op gewezen dat die tape erop zat. Simon en Raymond kennende hadden er anders direct iets van gezegd.

Dit is de enige manier om Badr Hari bij de laatste 8 te krijgen zonder al te veel mensen tegen het hoofd te stoten. In Japan hebben ze Peter, Allistair en Badr nodig om nog enigszins mensen te trekken naar de K1, ondanks dat het goede show was in Korea.
Het zal mij niets verbazen als Sem gediskwalificeerd wordt, Hesdy een reservefight krijgt en Badr als eerste reserve het toernooi in wordt getrokken.

Dit is in en in triest. (ondanks dat ik fan ben van Sem, Badr en veel respect heb voor Hesdy), maar jammer genoeg staat deze manier van handelen wel symbool voor de Feg/K1.

ReZp
09-10-2010, 11:27
Tietel , heerlijk!

Darkness
09-10-2010, 11:43
Ik heb het idee dat dit vooropgezet is door de FEG (Tanikawa, Dasuku en de rest). Simon is door de organisatie op gewezen dat die tape erop zat. Simon en Raymond kennende hadden er anders direct iets van gezegd.

Dit is de enige manier om Badr Hari bij de laatste 8 te krijgen zonder al te veel mensen tegen het hoofd te stoten. In Japan hebben ze Peter, Allistair en Badr nodig om nog enigszins mensen te trekken naar de K1, ondanks dat het goede show was in Korea.
Het zal mij niets verbazen als Sem gediskwalificeerd wordt, Hesdy een reservefight krijgt en Badr als eerste reserve het toernooi in wordt getrokken.

Dit is in en in triest. (ondanks dat ik fan ben van Sem, Badr en veel respect heb voor Hesdy), maar jammer genoeg staat deze manier van handelen wel symbool voor de Feg/K1.

X2

knift
09-10-2010, 12:01
Ik heb het idee dat dit vooropgezet is door de FEG (Tanikawa, Dasuku en de rest). Simon is door de organisatie op gewezen dat die tape erop zat. Simon en Raymond kennende hadden er anders direct iets van gezegd.

Dit is de enige manier om Badr Hari bij de laatste 8 te krijgen zonder al te veel mensen tegen het hoofd te stoten. In Japan hebben ze Peter, Allistair en Badr nodig om nog enigszins mensen te trekken naar de K1, ondanks dat het goede show was in Korea.
Het zal mij niets verbazen als Sem gediskwalificeerd wordt, Hesdy een reservefight krijgt en Badr als eerste reserve het toernooi in wordt getrokken.

Dit is in en in triest. (ondanks dat ik fan ben van Sem, Badr en veel respect heb voor Hesdy), maar jammer genoeg staat deze manier van handelen wel symbool voor de Feg/K1.


Als dat zou gebeuren zou ik als ik Bas Boon was al m'n vechters uit de k1 halen (makkelijk omdat te zeggen achter m'n laptop)

The_Rock
09-10-2010, 12:22
Hesdy nee, is nee. Afgewezen.

knift
09-10-2010, 12:26
Ik heb het idee dat dit vooropgezet is door de FEG (Tanikawa, Dasuku en de rest). Simon is door de organisatie op gewezen dat die tape erop zat. Simon en Raymond kennende hadden er anders direct iets van gezegd.

Dit is de enige manier om Badr Hari bij de laatste 8 te krijgen zonder al te veel mensen tegen het hoofd te stoten. In Japan hebben ze Peter, Allistair en Badr nodig om nog enigszins mensen te trekken naar de K1, ondanks dat het goede show was in Korea.
Het zal mij niets verbazen als Sem gediskwalificeerd wordt, Hesdy een reservefight krijgt en Badr als eerste reserve het toernooi in wordt getrokken.

Dit is in en in triest. (ondanks dat ik fan ben van Sem, Badr en veel respect heb voor Hesdy), maar jammer genoeg staat deze manier van handelen wel symbool voor de Feg/K1.


@Bas Boon
Stel dat zo iets zou gebeuren hoe staan jullie daar dan tegenover het zou imo de tweede keer zijn dat Sem genaaid word
Ik wil geen sensatie zoeken en ik weet ook wel dat je dit soort situaties erg gevoelig zijn maar ik ben wel benieuwd hoe je dit op zou moeten lossen als je als team met elk jaar toch een groot aantal vechters in de finale.

mvg knift

anoniem gg
09-10-2010, 14:02
@Bas Boon
Stel dat zo iets zou gebeuren hoe staan jullie daar dan tegenover het zou imo de tweede keer zijn dat Sem genaaid word
Ik wil geen sensatie zoeken en ik weet ook wel dat je dit soort situaties erg gevoelig zijn maar ik ben wel benieuwd hoe je dit op zou moeten lossen als je als team met elk jaar toch een groot aantal vechters in de finale.

mvg knift

Ik maak me hier helemaal niet druk over.
De regels zeggen dat er maximaal een warning, causion of point deduction moest worden gegeven als ik al iets illegaals zou hebben gedaan. Het woord disqualificatie komt van Rutz en de telegraaf en die neem ik niet serieus.
Disqualificatie zou alleen gelden indien ik tijdens het gevecht de ring in was gesprongen of tijdens het gevecht mijn vechter had aangeraakt, volgens de Regels van de K-1. Volgens de regels van its showtime of de wensen van Simon Rutz of de sensatie van een krant die allemaal eigen belang hebben moet je niet serieus nemen, ik heb daar eigenlijk best een beetje medelijden mee.

Baske
09-10-2010, 14:14
Het is een business waar veel geld in gemoeid gaat. ´Medelijden hebben met´ vind ik allicht iets te emotioneel, aangezien deze dingen wel voor publiciteit zorgen - ongeacht het resultaat.

Zet overigens m´n geld op dat hij gewoon mag doorvechten - en iedereen in de vechtwereld opgelucht is - en dit was precies wat ze aan ´t begin wilden bereiken

Rutz kun je allicht kwalijk nemen, De Telegraaf niet. We weten allemaal hoe kranten zijn, en waarom. Zie het als ´triest´ of als gewoon simpelweg weer een sensatierijk artikeltje wat mensen zullen lezen en op zullen reageren en BESPREKEN (ze brengen hun naam dus over).

knift
09-10-2010, 14:46
Ik maak me hier helemaal niet druk over.
De regels zeggen dat er maximaal een warning, causion of point deduction moest worden gegeven als ik al iets illegaals zou hebben gedaan. Het woord disqualificatie komt van Rutz en de telegraaf en die neem ik niet serieus.
Disqualificatie zou alleen gelden indien ik tijdens het gevecht de ring in was gesprongen of tijdens het gevecht mijn vechter had aangeraakt, volgens de Regels van de K-1. Volgens de regels van its showtime of de wensen van Simon Rutz of de sensatie van een krant die allemaal eigen belang hebben moet je niet serieus nemen, ik heb daar eigenlijk best een beetje medelijden mee.


Thanks voor de reactie valt gelukkig allemaal mee.

redjuh
09-10-2010, 15:34
ik snap rutz niet. die eventuele trip naar japan kost alleen maar tijd en geld. gerges heeft daar (wellicht nog) niets te zoeken. straks zijn zijn enige overwinningen in de k1, 2 dq's na whoopings

Ronald
09-10-2010, 16:22
Zou Bas wel eens willen horen als het omgekeerd was gebeurt, dat Simon het been van Hesdy had getaped. Nou dan weet ik wel wat er gebeurt was.
Ik weet ook wat er dan gebeurd was: dan had Sem nog steeds gewoon gewonnen van Hesdy en hadden we er nooit wat van gehoord.

Dat is trouwens ook precies de reden waarom ik met dit gedoe veel moeite heb: winnen van je tegenstander doe je in de ring en niet daarbuiten op regeltjes. Sem was de betere vechter... klaar.

The Bulldog
09-10-2010, 17:22
ronald be met je eens dat er zo weinig mogelijk gezeken moet worden achteraf....

Maar regels zijn regels....toch....zoals bas nu beschrijft is er volgens de regels weinig aan de hand...

ALHOEWEL....... 1 punt aftrek die bas noemt als mogelijkheid ....zou gezien de partij ....best gevaarlijk kunnen zijn....

want ik ben niet met je eens dat semmy beter vocht......

Gerges gaat wel verder groeien en ik geef hem als hij komend jaar z doorgroeit een goede kans op minimaal een halve finale op het eind toernooi....

Ronald
09-10-2010, 18:18
Maar regels zijn regels....toch....
Niet helemaal wat mij betreft. Er zit nogal wat verschil in om welke regels het gaat. Als iemand een hoefijzer in z'n handschoen stopt en je komt er later achter... oké, maar hier gaat het om het dichten van een wond(je?).

Sowieso moet je naar mijn idee altijd naar "de geest van de regels" kijken. Bij vechtsport is het de bedoeling te kijken wie van de 2 de sterkste is. Je wilt je daarbij in principe zo min mogelijk laten leiden door allerlei randverschijnselen. Bij mma is er zelfs vaak de discussie of ellebogen verboden moeten worden omdat ze vaak leiden tot een cut waardoor de wedstrijd gestopt moet worden. Met een cut moet je weliswaar de wedstrijd stoppen maar in de ogen van de meeste vechtsportliefhebbers is daarmee nog niet bepaald wie de beste van de 2 is.

Wat Bas/Sem nu gedaan heeft is maatregelen nemen om de gevolgen van een cut zo klein mogelijk te houden. Zelfs als was de cut zo groot geweest dat zonder tape de wedstrijd gestopt had moeten worden, dan nog vind ik het niet erg dat er tape gebruikt wordt. De wedstrijd kan nu immers gewoon doorgaan waardoor Sem en Hesdy alsnog kunnen bepalen wie van beiden het sterkst is.

Ik wil het nog wel scherper formuleren: Hesdy zou blij moeten zijn met het stukje tape dat Sem gebruikt heeft. Daardoor blijft het voor Hesdy ook mogelijk om een échte onderlinge tweestrijd te winnen en is hij niet afhankelijk van het winnen op "regeltjes in de kantlijn".
Ze hebben dus gewoon doorgeknokt en Sem bleek de sterkste, so be it. Achteraf mekkeren over dit soort regeltjes siert Hesdy en zijn management niet in mijn ogen.

anoniem gg
09-10-2010, 18:36
ronald be met je eens dat er zo weinig mogelijk gezeken moet worden achteraf....

Maar regels zijn regels....toch....zoals bas nu beschrijft is er volgens de regels weinig aan de hand...

ALHOEWEL....... 1 punt aftrek die bas noemt als mogelijkheid ....zou gezien de partij ....best gevaarlijk kunnen zijn....

want ik ben niet met je eens dat semmy beter vocht......

Gerges gaat wel verder groeien en ik geef hem als hij komend jaar z doorgroeit een goede kans op minimaal een halve finale op het eind toernooi....

Let wel op ik schrijf over de regels van de K-1 die gelden op het moment van de overtreding als er sprake zou zijn van fout handelen (dus niet, want er was een official die mij sommeerde te stoppen wat ook gebeurde omdat tweede ronde begon) had de K-1 volgens hun eigen regelement maximaal een keuze kunnen maken uit die regels, de volgorde is altijd eerst een waarschuwing, dan caution dan punt aftrek of yellow card. Dit alles is niet gebeurt en Sem won terecht met 2-1 van Hesdy.
Overigens heb ik mijn bedenken dat Hesdy mekert, dat is echt wel het werk van Simon Rutz en Raymond Daalder die slecht tegen hun verlies kunnen en dat is helemaal niet nieuw.

pure
09-10-2010, 20:00
doet me denken aan (dekker vs kohi) gevecht.

http://www.youtube.com/watch?v=tg-T0E8HEuQ


tja bas boon doet alles voor een zak euro's

Babalu 22
10-10-2010, 04:19
Ik heb het idee dat dit vooropgezet is door de FEG (Tanikawa, Dasuku en de rest). Simon is door de organisatie op gewezen dat die tape erop zat. Simon en Raymond kennende hadden er anders direct iets van gezegd.

Dit is de enige manier om Badr Hari bij de laatste 8 te krijgen zonder al te veel mensen tegen het hoofd te stoten. In Japan hebben ze Peter, Allistair en Badr nodig om nog enigszins mensen te trekken naar de K1, ondanks dat het goede show was in Korea.
Het zal mij niets verbazen als Sem gediskwalificeerd wordt, Hesdy een reservefight krijgt en Badr als eerste reserve het toernooi in wordt getrokken.

Dit is in en in triest. (ondanks dat ik fan ben van Sem, Badr en veel respect heb voor Hesdy), maar jammer genoeg staat deze manier van handelen wel symbool voor de Feg/K1.



Ja en de Japanse geheime dienst en de CIA zijn er ook bij betrokken.

Durfal
10-10-2010, 07:32
Het is en blijft allemaaal lachwekkend!!!
En als we toch appels met peren gaan vergelijken: S Struve met een snee in zn voorhoofd in duitsland waar je een voorwiel van een fiets in kon parkeren mocht gewoon doorknokken bij de UFC en voor een sneetje in een scheen wordt hier een kompleet drama gemaakt???!!!
Is er dan niemand hier met een beetje gezond verstand???
Er wordt door sommige toetsenbordridders een vergelijk gemaakt met een snee in het gezicht en een snee in een scheen a la deze van Schilt......
En hoe vaak wordt je geraakt op die wond aan het scheenbeen als je zelf niet meer trapt of blokt met dat scheenbeen???.....BINGO!!!!!!!!!!!!!!!
En zit er een oog op een scheenbeen die vol met bloed loopt net als bij een wenkbrauwblessure door een snee????? JOH........ BINGO!!!!!!!!!
Dus wat een gejank om een stukje tape ,met een zwarte lange sok a la Aerts had geen mens iets gezien nou nou goh goh poeh poeh..............
Winnen doe je in de ring en niet achteraf en wat nou stiekum iedereen kon meteen die flinke rand witte tape zien of was die soms onzichtbaar???
dacht het niet he???? ( dus klaag dan meteen tijdens/of net na de wedstrijd)
Ik gun Hesdy echt het allerbeste en dit komt vast niet van Gerges zelf af maar het is wel een mooie wanvertoning sorry hoor.............................
Een TKO voor iets op een plek op het lichaam wat je makkelijk dicht kunt plakken YEAH RIGHT!!!!!
Voor zover ik weet is Kickboxen nog altijd een kontaktsport en was dit geen levensbedreigende hinderlijke snee voor beidde vechters niet dus wat een drama om niets...
En dan nog wat..... zo krijgt een knokker als Hesdy geheel onterecht nog de naam dat ie alleen kan winnen door diskwalificatie en dat gun ik die jongen niet want knokken kan die gozer!!! RESPECT!!!!!!

Slome
10-10-2010, 09:52
Appels en Peren
UFC en K-1

Durfal
10-10-2010, 11:56
Idd omdat de K1 nog meer politiek is en nog minder met sport van doen heeftdan de UFC, lijkt de FIFA wereldbond voor het voetbal wel, allemaal politiek en weinig echte sport, maar ja dat zijn vast appels en bananen...........................

anoniem gg
10-10-2010, 20:21
FightOpinion.com Your Global Connection to the Fight Industry. (http://www.fightopinion.com)

It’s Showtime & Black Label Fighting promoters accuse Semmy Schilt of cheating
By Zach Arnold | October 10, 2010

Basic premise is that at last week’s Seoul World GP event, Semmy Schilt fought Hesdy Gerges and beat (you’ll remember him as the guy Badr Hari went nuts on in Holland earlier this year). So, what’s wrong? Simon Rutz says that one of Schilt’s corner men treated him for an injury (taping) and a doctor didn’t intervene. Rutz believes that if a doctor had seen the injury to the right shin bone that the fight would have been stopped. The ‘treatment’ was taping in between the first and second round.

Official protest statement can be read here.

We asked Bas Boon for comment and this is what he issued in response:

The protest comes from a frustrated Simon Rutz who does not control his “star” fighter Badr Hari. Round one and two were for Semmy and round three for Hesdy, so the result 2-1 is correct.

As for the protest, I hope for Hesdy that the unprofessional behavior of his management will not lead to not using Hesdy in a superfight or reserve fight on December 11th. All fighters and coach/managers must sign a form at the rule meeting and can not discredit K-1 (Simon likes to speak about the rules, well… this is also a rule). Simon Rutz has all the right to protest how much he wants, but he should first wait for the result which takes two or three weeks according to K-1 rules.

What is really surprising is that a Dutch newspaper “the telegraph” printed this story on the front page – stating there is e a big chance of Semmy being disqualified? This is speculation, as K-1 never spoke to any media about any protest or result (confirmed by mail) and these lies came by a press conference from Simon. I contacted K-1 and they never talked to any media about this. This was orchestrated by Simon Rutz, who is a promoter himself and has his own agenda. They called the action of Bas Boon sneaky?

If Rutz would have read the K-1 rules, he could have seen that the worst penalty they could have given me for taping Semmy after the first round would be a caution, warning or finally a point deduction or yellow card. However, I did use tape from the organization and an official was present who ask me to stop taping when the second round started, so there is nothing sneaky about that – as Simon claimed in the Dutch telegraph newspaper.

It also proved that we could enjoy another two great rounds and that medical interference was never necessary.

Disqualification is mentioned in the K-1 rules if I would have entered the ring during the fight, which did not happen.

It’s a last attempt of desperate management (if you can call it a management) who sees their “star” fighters not performing or even not see them at all… not to mention how unprofessional this behavior is.

Kharitonov performed very well in only his second K-1 fight and Saki and Alistair did great. Semmy had a hard fight, but deserved the win.

blazin.arr0w::::
10-10-2010, 22:02
Ik had Gerges er graag bij gehad, maar 't lijkt me niet dat het zo gaat lukken.

Pahlavan
10-10-2010, 23:40
ik had gerges veel liever door zien gaan naar de final 8 dan sem.. puur omdat ik totaal geen liefhebber ben van sem's stijl... MAAR dat alleen als hesdy hem zou verslaan waar het telt, namelijk binnen de ring en niet op deze manier.

sem had gewoon die dag gewonnen en is door naar de laatste 8... punt

citrusfruit
11-10-2010, 12:26
De wedstrijd had dus gestaakt moeten worden omdat die snee zo ernstig was? Als het echt zo ernstig was had Hesdy die blessure toch kunnen uitbuiten om de wedstrijd in zijn voordeel te beslissen. Dat is niet gelukt, dus Schilt was zelfs met een "vreselijke snee" beter dan Hesdy. Als ze er echt niet uitkomen hou dan een re-match, bij voorkeur bij mij in de woonkamer

Naj85
11-10-2010, 12:56
x2
ik zie k1 schilt diskwalificeren omdat ze schilt al een lange tijd proberen te lozen.
dit is hun kans.
het is wel jammer als het zo moet.
hesdy heeft al de hw titel kado gekregen, niet zijn schuld overigens, nu ook een plaats in de final 8 ten koste van een tapefout?
niet dat hesdy geen geweldige, hardwerkende vechter is, maar liever zie ik hem gewoon echt winnen en niet zo z'n plekkie verdienen.

payap
11-10-2010, 14:06
We zouden trots moeten zijn op een jongen als Sem Schilt hier in Nederland. Afgelopen vijf jaar vier keer de K-1 gewonnen, een ongelooflijke prestatie. En nu de sport in zwaar water ligt bij de politiek in ons land is Sem een voorbeeld van een ambassadeur voor de sport. Een gewone Hollandse jongen zonder poespas en al die randverschijnselen die kampioen is en waar niemand ook maar iets slechts over kan vertellen.

Petrosyan188
11-10-2010, 14:07
sem heeft die uitstaling niet man... dan zie ik 10000x liever bonjasky(ondanks ik geen fan van hem ben)

Fr3ddy
11-10-2010, 14:20
Zes pagina's gezeur over de snee van Sem Schilt :confused:

Ronald
11-10-2010, 21:08
Zes pagina's gezeur over de snee van Sem Schilt :confused:
Vertel Ferry, over wiens snee wil jij het graag hebben? :lol:

Stallion
12-10-2010, 00:06
We zouden trots moeten zijn op een jongen als Sem Schilt hier in Nederland. Afgelopen vijf jaar vier keer de K-1 gewonnen, een ongelooflijke prestatie. En nu de sport in zwaar water ligt bij de politiek in ons land is Sem een voorbeeld van een ambassadeur voor de sport. Een gewone Hollandse jongen zonder poespas en al die randverschijnselen die kampioen is en waar niemand ook maar iets slechts over kan vertellen.

+1. Helemaal mee eens. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die een hekel hebben aan Schilt, terwijl er gewoon niets slecht over hem te zeggen is.

blackadder
12-10-2010, 00:09
We zouden trots moeten zijn op een jongen als Sem Schilt hier in Nederland. Afgelopen vijf jaar vier keer de K-1 gewonnen, een ongelooflijke prestatie. En nu de sport in zwaar water ligt bij de politiek in ons land is Sem een voorbeeld van een ambassadeur voor de sport. Een gewone Hollandse jongen zonder poespas en al die randverschijnselen die kampioen is en waar niemand ook maar iets slechts over kan vertellen.
QFT.

Vinand
12-10-2010, 00:14
We zouden trots moeten zijn op een jongen als Sem Schilt hier in Nederland. Afgelopen vijf jaar vier keer de K-1 gewonnen, een ongelooflijke prestatie. En nu de sport in zwaar water ligt bij de politiek in ons land is Sem een voorbeeld van een ambassadeur voor de sport. Een gewone Hollandse jongen zonder poespas en al die randverschijnselen die kampioen is en waar niemand ook maar iets slechts over kan vertellen.
x3

mario the count
12-10-2010, 00:32
sem heeft die uitstaling niet man... dan zie ik 10000x liever bonjasky(ondanks ik geen fan van hem ben)
Wat boeit dat nou?
Je hoeft toch niet verliefd op hem te worden? Hij knokt altijd voor wat hij waard is en dat siert hem, en misschien ziet het er minder mooi, het is effectief en hij verdient er leuk zijn geld mee. Daarbij is het een sportieve kerel.

Briant
12-10-2010, 00:58
Sem heeft niet de uitstraling...

ik heb het al eens vaker gezegd zal het nog eens zeggen...

K1 is geen Idols talentenshow, maar vechten!!

Babalu 22
12-10-2010, 01:12
Sem heeft niet de uitstraling...

ik heb het al eens vaker gezegd zal het nog eens zeggen...

K1 is geen Idols talentenshow, maar vechten!!

Precies! Net zoals ik altijd zeg als ik iedereen inmaak met Mitsurugi op Soal Calibur...verzin er maar wat op!

Hij komt ook om te knokken en maakt gebruik van zijn lichaam en karate achtergrond. Een stijl die moeilijk is te bevechten voor een orthodoxe kickboxer, vooral als je tegenstander 2.12 is.

Dave72
12-10-2010, 08:32
Petrosyan188 dat je op mannen valt oke maar val dan niet sem af, omdat hij niet jou smaak is

Chane
12-10-2010, 09:30
Uitstraling/persoonlijkheid niet belangrijk??... natuurlijk wel.
Voor de populariteit van de K-1 is het juist heel belangrijk dat ze n kampioen hebben die de mensen verafgoden.
Natuurlijk is Schilt een supervechter en vinden sommigen zijn uitstraling niet belangrijk, maar daar denkt t Japanse volk echt wel anders over. Daar zijn ze gek op superhelden. Schilt heeft dat gewoon niet en dat is voor de K-1 echt niet goed.

Bobson
12-10-2010, 10:25
Aantrekkelijke vechtstijl of niet, hij verdient met zijn toernooiwinsten wel het nodige respect. Een als K1 liever iemand anders op zijn plek ziet staan, moeten ze zorgen voor een tegenstander die van hem wint.

Chane
12-10-2010, 10:46
Natuurlijk. Zou t ook echt belachelijk vinden als hij gediskwalificeerd wordt.

appelsap
12-10-2010, 17:40
Aantrekkelijke vechtstijl of niet, hij verdient met zijn toernooiwinsten wel het nodige respect. Een als K1 liever iemand anders op zijn plek ziet staan, moeten ze zorgen voor een tegenstander die van hem wint.

If you want to be the man, you need to beat the man........ Zou een beetje zonde zijn als dat buiten de ring gebeurde.
K1 is geen Idols, maar als het niet spectaculair genoeg is om mensen en tv te blijven trekken gebeurt er wel wat er ook na een bepaald aantal seizoenen met elk tv programme gebeurt...dan gaat de stekker eruit.

Marchant
12-10-2010, 19:13
Als er regels voor zijn dan zullen de de straffen ook wel vast staan.
Tuurlijk heeft hesdy geen last gehad van het feit dat sem een stukje tape op zijn scheen heeft zitten, maar als er regels zijn gemaakt waarvan iedereen op de hoogte is moet dit imo gewoon worden gerespecteerd.
Veel lopen nu te roepen dat Sem genaait wordt, maar nu is Hesdy toch genaait ?
Hij had volgens de regels van K-1 zoals het hier wordt beschreven eigenlijk gewonnen op TKo (open wond).
Sem (Golden Glory)kunnen hier natuurlijk niet aan doen net als Hesdy.
Dit zijn fouten van de organisatie die schijnbaar hun eigen regels niet kennen en/of naleven.
Om Sem hiervoor uit het toernooi te halen is natuurlijk belachelijk.
In mijn ogen is een mooie oplossing

* Sem gewoon in het toernooi
* Hesdy als reserve mocht er iemand door een blessure uitvallen komt hij het toernooi in. (meen dat dit met Peter laatst ook het geval was)
* K-1 eens goed de regels doornemen deze ook voortaan toepassen


En over Sem zijn stijl, ik was er geen fan van maar ik vindt hem steeds mooier gaan vechten hij heeft zijn stijl zeker verbeterd

Mister T.
12-10-2010, 19:33
Zijn stijl is niet zo mooi maar wel effectief.
lijkt ook allemaal heel sloom maar is nog snel hoor, natuurlijk niet te vergelijken met Saki maar wat wil je als je 2 keer zo lang bent bijna.
Dan lijkt alles minder snel, en achter die klappen en trappen zit echt wel heel wat kracht.
En uitstraling maakt helemaal niks uit, als de beste maar wint!.

T.

Brochem
12-10-2010, 19:44
Wat Marchant zegt kan ik me in vinden.
Iedereen loopt te roepen dat Sem genaait word, maar degene die genaait word is Hesdy.
Het was gewoon een TKO geweest met die open beenwond.

JeMalleMoer
12-10-2010, 23:18
Uitstraling/persoonlijkheid niet belangrijk??... natuurlijk wel.
Voor de populariteit van de K-1 is het juist heel belangrijk dat ze n kampioen hebben die de mensen verafgoden.
Natuurlijk is Schilt een supervechter en vinden sommigen zijn uitstraling niet belangrijk, maar daar denkt t Japanse volk echt wel anders over. Daar zijn ze gek op superhelden. Schilt heeft dat gewoon niet en dat is voor de K-1 echt niet goed.

En dat geldt niet alleen voor het Japanse volk. Het is gewoon geen charismatisch persoon en dat kost geld. Dat geromantiseerd beeld wat velen hier hebben is echt om te lachen. K-1 moet kijkcijfers hebben. Hoe denk je anders dat ze zulke salarissen en shows kunnen opzetten. Als hij (of kijkers) het bij het 'echte' werk willen houden dan had hij in die dojo moeten blijven. Hij zoekt de commercie op en dan komen er veel meer zaken bij kijken dan alleen maar wedstrijden winnen. En dat geldt voor elke sport waar veel geld in omgaat.

andyhugfan
13-10-2010, 00:55
De k-1 hoeft geen show nodig te hebben. In de jaren 90 was het budospirit aanwezig. Er werden soms ook gewoon karate partijen gevochten in k-1 toernooien. De vechters waren ook van niveau en echte mannen. Vanaf 2001 en de komst van de freakshow is het bergafwaarts gegaan met de k-1. Vroeger vochten ze in stadions van 70000 man en nu lees op de frontpage dat de wgp in een stadion van 10000 zal worden gehouden.


Anyway, Semmy gewoon in de final 8 en Hesdy een mooie matchup in een reservepartij. Iedereen blij.

Lionheart
13-10-2010, 01:10
Als er regels voor zijn dan zullen de de straffen ook wel vast staan.
Tuurlijk heeft hesdy geen last gehad van het feit dat sem een stukje tape op zijn scheen heeft zitten, maar als er regels zijn gemaakt waarvan iedereen op de hoogte is moet dit imo gewoon worden gerespecteerd.
Veel lopen nu te roepen dat Sem genaait wordt, maar nu is Hesdy toch genaait ?
Hij had volgens de regels van K-1 zoals het hier wordt beschreven eigenlijk gewonnen op TKo (open wond).
Sem (Golden Glory)kunnen hier natuurlijk niet aan doen net als Hesdy.
Dit zijn fouten van de organisatie die schijnbaar hun eigen regels niet kennen en/of naleven.
Om Sem hiervoor uit het toernooi te halen is natuurlijk belachelijk.
In mijn ogen is een mooie oplossing

* Sem gewoon in het toernooi
* Hesdy als reserve mocht er iemand door een blessure uitvallen komt hij het toernooi in. (meen dat dit met Peter laatst ook het geval was)
* K-1 eens goed de regels doornemen deze ook voortaan toepassen


En over Sem zijn stijl, ik was er geen fan van maar ik vindt hem steeds mooier gaan vechten hij heeft zijn stijl zeker verbeterd

x2

jan sensei kyokushin
13-10-2010, 11:25
Respect !!!

jan sensei kyokushin
13-10-2010, 11:28
We zouden trots moeten zijn op een jongen als Sem Schilt hier in Nederland. Afgelopen vijf jaar vier keer de K-1 gewonnen, een ongelooflijke prestatie. En nu de sport in zwaar water ligt bij de politiek in ons land is Sem een voorbeeld van een ambassadeur voor de sport. Een gewone Hollandse jongen zonder poespas en al die randverschijnselen die kampioen is en waar niemand ook maar iets slechts over kan vertellen. Respect !!!
Osu

rollermanskunk
13-10-2010, 21:38
De k-1 hoeft geen show nodig te hebben. In de jaren 90 was het budospirit aanwezig. Er werden soms ook gewoon karate partijen gevochten in k-1 toernooien. De vechters waren ook van niveau en echte mannen. Vanaf 2001 en de komst van de freakshow is het bergafwaarts gegaan met de k-1. Vroeger vochten ze in stadions van 70000 man en nu lees op de frontpage dat de wgp in een stadion van 10000 zal worden gehouden.


Anyway, Semmy gewoon in de final 8 en Hesdy een mooie matchup in een reservepartij. Iedereen blij.

De teloorgang van de K-1 heeft meer te maken met de economische crisis in Japan. Bij de afgelopen WGP in Seoul (Zuid-Korea) was een gemiddeld kaartje ca 20 euro bij de Final 8 in Yokohama in december zal een gemiddeld kaartje gewoon weer 80 euro gaan kosten. Dit is voor de gemiddelde Japanner gewoon niet meer op te brengen. Als FEG de prijzen omlaag zou doen vergelijkbaar met Seoul dan had men zeker weer een vol stadion van 25.000 man kunnen vullen men kiest nu logischerwijs voor een kleinere hal. Het is trouwens niet alleen de K-1 maar ook bij andere populaire Japanse sporten neemt de publieke belangstelling af door de economische crisis. Zelfs de traditionele Japanse game-industrie ligt compleet op zijn gat door de crisis.

JeMalleMoer
14-10-2010, 00:05
De k-1 hoeft geen show nodig te hebben. In de jaren 90 was het budospirit aanwezig. Er werden soms ook gewoon karate partijen gevochten in k-1 toernooien. De vechters waren ook van niveau en echte mannen. Vanaf 2001 en de komst van de freakshow is het bergafwaarts gegaan met de k-1. Vroeger vochten ze in stadions van 70000 man en nu lees op de frontpage dat de wgp in een stadion van 10000 zal worden gehouden.


Anyway, Semmy gewoon in de final 8 en Hesdy een mooie matchup in een reservepartij. Iedereen blij.

Je moet het ook in de tijdsgeest zien. In die tijd waren budosporten ook onwijs populair. Dat kan je goed merken aan het aantal succesvolle hollywoodfilms die over dat onderwerp gaan. Ik denk dat je op dit moment geen karatepartijen aan HDnet krijgt verkocht.

anoniem gg
14-10-2010, 06:19
De teloorgang van de K-1 heeft meer te maken met de economische crisis in Japan. Bij de afgelopen WGP in Seoul (Zuid-Korea) was een gemiddeld kaartje ca 20 euro bij de Final 8 in Yokohama in december zal een gemiddeld kaartje gewoon weer 80 euro gaan kosten. Dit is voor de gemiddelde Japanner gewoon niet meer op te brengen. Als FEG de prijzen omlaag zou doen vergelijkbaar met Seoul dan had men zeker weer een vol stadion van 25.000 man kunnen vullen men kiest nu logischerwijs voor een kleinere hal. Het is trouwens niet alleen de K-1 maar ook bij andere populaire Japanse sporten neemt de publieke belangstelling af door de economische crisis. Zelfs de traditionele Japanse game-industrie ligt compleet op zijn gat door de crisis.

Ik zal specualties even de wereld uit helpen.
Dat het niet goed gaat met K-1 weet iedereen nu wel, dat de K-1 daar dmv een inversteerder en nieuw model in 2011 verandering in willen brengen hebben we ook kunnen lezen.

Dat men nu voor een kleinere hal kiest heeft daar niks mee te maken, voor de finale kunnen ze echt wel meer als 10.000 kaarten verkopen. Het is Fuji tv die de datum heeft gewijzigd van 5 naar 11 december. Hierdoor moet je als organisator gaan kijken welke hallen er beschikbaar zijn. Er was al een boeking in de Yokohama arena voor 11 december voor een ander fistival en ze zijn nog steeds met die mensen in onderhandeling. Als zekerheid moet je dat in iedergeval een optie nemen.
Dat is dus wat er echt aan de hand is.

Love and Peace

blackadder
14-10-2010, 08:31
Thanks Bas.

Durfal
14-10-2010, 11:14
De crisis is er op zeker ook debet aan maar de K1 organisatie heeft de meeste ellende toch echt wel over zichzelf afgeroepen.
Die ... van een Ishi die de bak indraait wegens belastingfraude,heeft de K1 org bij de grote sponsors geen goed gedaan!!
Wat uitstraling van bv Sem betreft....Remy heeft die uitstraling wel maar moet in de finale tegen Mushashi ook 2 ronden extra vechten omdat de K1 org maar hoopte dat er een Jap de K1 zou winnen (Leuk voor de sponsors). en die 2 ronden sloegen werkelijk nergens op Remy was na de gebruikelijke 3 ronden al duidelijk de winnaar......
En dat was nog in de goede tijd dus werd er toen ook al commercieel en onsportief door de K1 Org gedacht!!
Maar natuurlijk nu is het overal crisis en is het grote geld op maar aan een slechte naam bij de grote Japanse sponsoren heeft de K1 org zelf heel dapper meegewerkt!!

redjuh
14-10-2010, 17:27
like appelsap said... if u wanna be the man, u got to beat Sem...

sem is de personificatie van een Nederlander. groot, sterk en relaxed. but even chuck norris wouldnt want to piss him off

rollermanskunk
14-10-2010, 17:29
Kijk ik naar de laatste 5 jaar dan zie ik vooral een flinke terugval in de publieke belangstelling van de K1 WGP Final 8 vanaf het jaar 2007 :

2006: 54800 toeschouwers
2007: 17667 toeschouwers
2008: 17823 toeschouwers
2009: 17626 toeschouwers
2010: ca 10000 toeschouwers

De afgelopen Final 16 in Seoul had trouwens ook een flinke terugval qua kijkdichtheid op de Japanse tv:

2009 : 13.2 rating ( = ca 6.5 miljoen kijkers)
2010: 10.0 rating ( = 5 miljoen kijkers)

Ik hoop van ganser harte dat FEG het in 2011 gaat redden met de K-1 maar met deze cijfers gaat het erg moeilijk worden.

Rverm
15-10-2010, 03:33
Als je niet mag tapen tussen een ronde door en het gebeurt toch is dat een illegale actie. Regels worden niet voor niets opgesteld. Dat Simon Rutz daar achteraf protest over indient is meer dan logisch. Mensen die zeggen dat als ze Gerges waren dat ze niet eens meer naar de final8 zouden willen die beseffen niet dat het het beroep van Gerges is, oftewel zijn inkomsten. Evenals dat het ook de inkomsten van zijn managers zijn/worden. Heel logisch dat er dan protest word ingedient als je benadeelt word. Je kan een partij compleet domineren maar een tik krijgen, een wond hebben en verliezen op med. interventie. Is balen, maar regels zijn regels. Dus of je nou aan het domineren bent of niet, dat heeft er geen reet mee te maken. Als je je niet aan de regels houd en daardoor de partij wint is het in mijn ogen onterecht. Voor mij is het volkomen terecht dat Simon Rutz en management van Gerges er protest over indienen.
Overigens hoort Schilt met zijn kwaliteiten gewoon thuis bij de final8. Een op en top sportman. Maar dat staat los van het feit dat er terecht protest word ingedient.

Khanom Thom
15-10-2010, 12:28
Rare gang van zaken, mocht de hoek van GG onreglementair getaped hebben is dat toch vreemd... er stond nota bene een official van de organisatie met de neus erboven op, toen hadden ze toch in moeten grijpen!? Mocht Bas Boon (bewust) getaped hebben, had de organisatie direct in moeten grijpen, gebeurd dat niet... hebben ze geluk.
En als je achteraf denkt dat je als tegenpartij in je recht staat mag je natuurlijk een protest indienen. Wat ik alleen niet netjes vindt is dat het bericht gelijk op de voorpagina van een landelijk dagblad staat.

Al met al, Sem gewoon bij de laatste 8 en Gerges een reservepartij. Deze talent komt er heus wel!

anoniem gg
15-10-2010, 13:51
Als je niet mag tapen tussen een ronde door en het gebeurt toch is dat een illegale actie. Regels worden niet voor niets opgesteld. Dat Simon Rutz daar achteraf protest over indient is meer dan logisch. Mensen die zeggen dat als ze Gerges waren dat ze niet eens meer naar de final8 zouden willen die beseffen niet dat het het beroep van Gerges is, oftewel zijn inkomsten. Evenals dat het ook de inkomsten van zijn managers zijn/worden. Heel logisch dat er dan protest word ingedient als je benadeelt word. Je kan een partij compleet domineren maar een tik krijgen, een wond hebben en verliezen op med. interventie. Is balen, maar regels zijn regels. Dus of je nou aan het domineren bent of niet, dat heeft er geen reet mee te maken. Als je je niet aan de regels houd en daardoor de partij wint is het in mijn ogen onterecht. Voor mij is het volkomen terecht dat Simon Rutz en management van Gerges er protest over indienen.
Overigens hoort Schilt met zijn kwaliteiten gewoon thuis bij de final8. Een op en top sportman. Maar dat staat los van het feit dat er terecht protest word ingedient.

Je mag wel tapen maar het moet gedaan worden door arts of cornerman in bijzijn van official als je toestemming hebt, zo staat het in de K-1 regels. En als je dit niet doet zijn er de volgende maatregelen: Warning, Caution, point deduction and yellow kaart, in die volgorde. Simon schrijft zijn eigen regels in zijn persberichten (die hij overigens vanuit de K-1 helemaal niet mag geven). Sprake van discualificatie is er alleen als er tijdens het gevecht een coach de ring zou betreden en een van de twee vechters zou aanraken, want niet is gebeurt.

goro
15-10-2010, 14:49
Kijk ik naar de laatste 5 jaar dan zie ik vooral een flinke terugval in de publieke belangstelling van de K1 WGP Final 8 vanaf het jaar 2007 :

2006: 54800 toeschouwers
2007: 17667 toeschouwers
2008: 17823 toeschouwers
2009: 17626 toeschouwers
2010: ca 10000 toeschouwers

De afgelopen Final 16 in Seoul had trouwens ook een flinke terugval qua kijkdichtheid op de Japanse tv:

2009 : 13.2 rating ( = ca 6.5 miljoen kijkers)
2010: 10.0 rating ( = 5 miljoen kijkers)

Ik hoop van ganser harte dat FEG het in 2011 gaat redden met de K-1 maar met deze cijfers gaat het erg moeilijk worden.

MMA maakt de K1 kapot!

Durfal
15-10-2010, 15:30
MMA= een heel ander spelletje en wordt zoals een ieder weet vaak op de grond beslist....
De K1 heeft zichzelf gedeeltelijk kapot gemaakt zoals eerder al besproken en deels door het aanhoudende hollandse succes.........
Wij zijn een veeeel te klein landje om commercieël succesvol te zijn voor de K1 organisatie,neem nou de USA stel dat ze daar een echte K1 champ krijgen dan krijg je het Greg Lemond effect!!
Voor Greg Lemond was de USA helemaal niet warm te krijgen voor wielrennen nadat Le mond een paar x de tour gewonnen had fietste opeens heel de USA zich de blubber.
Met als resultaat dat de USA nu een champ heeft aan Lance Armstrong die de tour 7 x achter elkaar wist te winnen een absoluut record!!!
Als de USA een echte K1 Grand Champion zou krijgen zou deze hetzelfde effect teweeg brengen als de bovengenoemde wielrenners
Dan komt opeens een gigant als Nike of zo om de hoek kijken en pay per view en KASSA maar nee het lukt niet in de USA en het lukt niet in Frankrijk en ook niet in andere grotere landen dan ons kleine NL en daar baalt de K1 org toch echt behoorlijk van!!
En puur uit commercieël oogpunt is dat goed te begrijpen de NL vechters gaan er (gelukkig voor ons) steeds met de prijzen vandoor.........

Chane
15-10-2010, 16:21
Wanneer kunnen we (of in ieder geval Rutz) eigenlijk een reactie verwachten van K-1?

ArtistiC
15-10-2010, 17:08
Durfal, ik ben het grotendeels met je eens.. alleen is het wel zo dat de K1 sinds jaar en dag wordt gedomineerd door Nederlanders (Zie: List of K-1 champions - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_K-1_champions) ). Dus de terugval in kijkcijfers zijn wat mij betreft niet te wijten aan Nederlands succes. Wel is het zo dat je in Nederland een sport niet groot kunt maken, we zijn veels te klein en veels te nuchter daarvoor. Zie maar het GG-gala in de PTA, iedereen vindt 100 euro te veel terwijl ik durf te wedden dat het een leuker gala zal zijn dan UFC 120.

Ik moet toegeven dat ook ik van grote K1-volgeling ben overgestapt tot MMA-fan (terwijl ik wel kickboks beoefen). Ik weet niet precies waardoor dit komt.. Maar het heeft in ieder geval wel deels te maken met de Amerikanen. Hoe zij dingen overbrengen is niet normaal.. een ieder die HBO's 24/7 (voor boksen) heeft gevolgd zal precies weten wat ik bedoel. De Amerikanen maken gewoon supersterren van hun vechters, ze steken enorm veel geld in het marketen van hun bedrijf en vechters en dit heb je gewoon NIET in de K1.

Echt jammer, de k1 en k1max elimations waren op het gebied van puur vechten DE vechtsportevenementen van het jaar.. met als hoogtepunt natuurlijk Chahid vs Zambidis (gevecht van het jaar hands down).

dirk5
15-10-2010, 19:35
MMA maakt de K1 kapot!

que?

Zowel k-1 als mma toeschouwers aantallen in Japan zakken gelijkwaardig....

Richelieu
15-10-2010, 20:31
Nog steeds deze discussie? Snap niet dat een aantal nutthugers nog steeds willen geloven dat Gerges beter was. Hij komt er echt wel, maar deze keer was Schilt toch echt (ondanks zijn houterig stijl) wederom beter.