PDA

View Full Version : Down for the count is uit !!!



Hammerkick
11-10-2010, 23:11
http://img696.imageshack.us/img696/1088/enkelflyerdftc.gif (http://img696.imageshack.us/i/enkelflyerdftc.gif/)

Hammerkick
11-10-2010, 23:12
Down for the count: vechten tot je er bij neervalt...

PERSBERICHT

Keihard en meedogenloos

Echte verhalen uit de vechtsport
en de onderwereld

Op 11 oktober verschijnt bij Just Publishers het boek Down for the count

van auteur Koen Scharrenberg. In twintig opmerkelijke verhalen schetst
de auteur een realistisch en fascinerend beeld van de vechtsport en de
greep van de misdaad. Scharrenberg is journalist en behoorde ooit tot de
wereldtop van de karatesport.

Vechtsport heeft alles te maken met incasseren en keihard doorgaan tot je er letterlijk bij neervalt,
ofwel: down for the count. Tegelijkertijd is het een wereld vol emoties: de spanning, de pijn, maar ook
respect en echte kameraadschap. Een verradelijke combinatie die de grens laat vervagen tussen het
gevecht in de ring en in het gewone leven. Down for the count is ook een boek over misdaad,
gewelddadige criminaliteit en de ingrijpende consequenties daarvan.
Koen Scharrenberg kent die wereld als geen ander en beschrijft de sporters en hun leven van
binnenuit. Hun gedrevenheid en passie, hun emoties en verdriet. De verhalen fascineren en grijpen je
naar de keel, zoals het drama rond de in de Bijlmer doodgeschoten zestienjarige Gianluca Flamingo,
de gruwelijke moord op kickbokskampioen Peter Smit en de teloorgang van Europees bokskampioen
Jantje ‘Leeuwenhart’ Lefeber.
Het boek is een kroniek over de vechtsport en haar beoefenaars, sporters die er altijd vol voor gaan,
want het zit in hun bloed, het is hun leven. Maar altijd lopen ze het risico daaraan tenonder te gaan...

‘Aangrijpend, fascinerend, absoluut realistisch …. Leest als een trein.
Onmogelijk neer te leggen voor je het uit hebt’ - Fred Royers, exwereldkampioen
karate en kickboksen, televisiecommentator en journalist.

‘Een harde werkelijkheid, maar enorm boeiend. Dit boek maakt oprechte
emoties los en moet iedereen aan het nadenken zetten.’ - Michel Wedel,
voormalig internationaal karate- en bokskampioen, hoogleraar marketing
in de Verenigde Staten en Nederland.

De auteur

Koen Scharrenberg (1956) weet waarover hij schrijft. Hij won tal van
internationale titels in de hardste vorm van karate en draaide jarenlang mee
aan de absolute wereldtop. Hij is ook één van Nederlands bekendste
misdaadjournalisten en schrijft voor o.a. Elsevier en Panorama.

Boekgegevens:

Paperback, 264 pagina’s, ISBN 978 90 897 5132 4, prijs: € 18,95.
Vanaf 11 oktober 2010 in de boekhandel verkrijgbaar.

Justinian
11-10-2010, 23:17
Ik heb het boek al gelezen en het leest echt makkelijk weg. Goede verhalen!

Kemal
11-10-2010, 23:57
thanks, altijd mooi dit soort boeken!

Hammerkick
12-10-2010, 18:48
Boekfragment uit

Down for the Count


over Scharrenbergs recordpoging “Knuppelschoppen”
voor het programma

Ik wed dat ik het kan:



Carlo Boszhard en Nicolette van Dam houden samen een honkbalknuppel vast en ik tik er zachtjes tegenaan met mijn scheenbeen. Tok! Tok! klinkt het en het publiek in Studio 22 in Hilversum reageert met gekreun. Dat moet pijn doen… En ik voel het ook aan mijn scheenbeen. Zoals altijd. Want net als iedereen heb ik er wel degelijk gevoel in. Hoogstens minder dan ‘gewone’ mensen, doordat ik jarenlang met blote scheenbenen tegen zandzakken heb getrapt, duizenden wedstrijden en trainingspartijen heb gevochten en tegen andere scheenbenen heb getrapt – en honkbalknuppels

doormidden heb geschopt. Daardoor is mijn pijngrens ongetwijfeld hoger komen te liggen, maar ook

mìjn lichaam registreert nog steeds pijn. Er overheerst een ander gevoel, niet de angst voor pijn. Voor
de zoveelste maal slaat de twijfel toe en doemen de visioenen van gebroken en zwaar gekneusde benen weer op. Niet voor niets wordt in de vechtsportwereld over breektesten gezegd: er breekt altijd iets.
Een bevriende orthopeed, zelf ook een ervaren vechtsporter, antwoordde wat ontwijkend toen ik hem
vroeg of je botten het houden als je probeert meer dan twintig hardhouten honkbalknuppels
doormidden te schoppen. ’Ach Koen, het is eigenlijk onontgonnen terrein voor het menselijk lichaam.
Niemand weet het, maar jij gaat het beleven. Zie jezelf als een ontdekkingsreiziger.’ En grinnikend
voegde hij eraan toe: ’Die raakten ook weleens zwaargewond op hun verre reizen...”
Presentator Carlo kijkt me aan. ’Koen, ben je er klaar voor? Zeg het nog even!’ Gehoorzaam zeg ik
’Osu!’, want ik ben weer even terug in Tokio, in die kleine, bloedhete dojo. Dan verman ik me. ‘Ik
wed dat ik minstens 23 honkbalknuppels met mijn blote scheenbeen kan breken, binnen een minuut.’
Het publiek joelt. En ik denk bij mezelf dat je toch wel gek moet zijn om bij je volle bewustzijn dit soort stunts uit te halen.

marcelt
12-10-2010, 20:14
Heb 'm net binnen. Wacht nog op Dutch Old School Kickboxing Icons .

Al nieuws over het Hoost boek ?

Hammerkick
12-10-2010, 23:08
Ik heb Koen geassisteerd met materiaal uit mijn archief. Het boek is echt fantastisch geworden en ik vind echt dat het een boek is dat je als vechtsportliefhebber moet hebben. Ik ben echt heel trots, dat Koen zijn laatste dankwoord in het boek aan mij wijd. Top !!

marcelt
13-10-2010, 08:11
Zag dat je genoemd werd net als ene Harmen Bakker .

Hammerkick
15-10-2010, 16:54
http://www.youtube.com/watch?v=0MwoRsyupac