PDA

View Full Version : Daar gaan we weer...-dubieuze sponsors-



BiCkOnE
13-10-2010, 09:34
Sponsors vechtgala’s dubieus

Niet alleen de vip-bezoekers, maar ook de sponsors van vechtgala’s zijn in de ogen van de politie dubieus. Samen met de belastingdienst doet de Amsterdamse recherche onderzoek naar de geldstromen die er omgaan bij deze evenementen.


Ondertussen gaan ook in Utrecht stemmen op om de gala’s aan banden te leggen, net als Amsterdam wil.
In een rapportage van de rechercheurs Zware Criminaliteit van de Amsterdamse politie staat dat een groep vaste sponsors van de gala’s op grote schaal zaken doet met criminelen. Dat zijn verkopers van afluisterapparatuur (spyshops) en leveranciers van benodigdheden voor wietteelt (growshops). Ook sponsoren verkopers van dure horloges, een bekend statussymbool en ruilmiddel onder criminelen, de bijeenkomsten.
Deze sponsors krijgen in ruil voor hun financiële steun aan het toernooi een of meerdere VIP-tafels toegewezen. Juist in de VIP-sectie ziet de politie veel bekende criminelen. Bij een controle vorig jaar bleek 60 procent van de bezoekers van een vechtgala in de ArenA een strafblad te hebben. Burgemeester Van der Laan noemt de gala’s ’netwerkbijeenkomsten voor de georganiseerde misdaad’.


Bron:Spits Nieuws


60% van de bezoekers in de Arena...???
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3124476.html)

DAWK1D
13-10-2010, 09:53
Ja mijn moeder belde me op vanochtend, en zei dat ik er eens goed over moet nadenken, of ik überhaupt nog wel wedstrijden wil/mag doen, omdat ze niet wil dat ik tussen dit ''soort volk'' terecht kom..

pure onzin imo :S :S maarja..

Garcia
13-10-2010, 10:01
"zucht"

el bastardo
13-10-2010, 10:20
Belde jouw moeder je ook op Garcia?

Slome
13-10-2010, 11:00
Spyshops = legaal
Growshops = legaal
Juwelier = legaal
Vechtsport = legaal
Kaartje kopen/verkopen = legaal

- dan moet Nederland ze f*ucking wetgeving aanpassen en dat soort dingen verbieden, dan kan je die snuiters oppakken... dan zijn het criminelen.

60% van de Arena een strafblad?! heel vaag hoor, maar mij is niets gevraagd; en de mensen met wie k daar was ook niet... heb ook nergens legitimatie hoeven tonen... dit is echt te zot voor woorden... Utrecht: "als t in Amsterdam niet mag, doen wij daar ook aan mee; geen gala's meer in de Vechtsebanen" Dus een kettingreactie.... en voor je t weet zitte we met ze alle in vochtige keldertjes en loodsje om vechters te zien knokken....(heeft ook wel wat he)

Justinian
13-10-2010, 11:10
Bij een controle vorig jaar bleek 60 procent van de bezoekers van een vechtgala in de ArenA een strafblad te hebben. Burgemeester Van der Laan noemt de gala’s ’netwerkbijeenkomsten voor de georganiseerde misdaad’.
Ik vraag me werkelijk af hoe dit onderzoek is uitgevoerd. De kaarten staan niet op naam, lang niet iedereen komt met de auto (kenteken check), dus heeft er dan een steekproef plaats gevonden?

Wheelie
13-10-2010, 11:23
Ik vraag me werkelijk af hoe dit onderzoek is uitgevoerd. De kaarten staan niet op naam, lang niet iedereen komt met de auto (kenteken check), dus heeft er dan een steekproef plaats gevonden?
Is gewoon bullshit of ze bedoelen 60 % van de VIP bezoekers ;)

GnP
13-10-2010, 11:25
http://www.crimesite.nl/images/Badr_Hari_Gwenette_forever.jpg

BiCkOnE
13-10-2010, 11:33
Ik vraag me werkelijk af hoe dit onderzoek is uitgevoerd. De kaarten staan niet op naam, lang niet iedereen komt met de auto (kenteken check), dus heeft er dan een steekproef plaats gevonden?
Dat vroeg ik me dus ook af..
Overigens, het weggeven van VIP kaarten is volgens mij heel normaal in de sport, neem aan dat een sponsor van een voetbalclub o.i.d. ook wat "VIP kaarten" ontvangt....
Vraagtekens, vraagtekens......

LeeMurray
13-10-2010, 11:39
Spyshops = legaal
Growshops = legaal
Juwelier = legaal
Vechtsport = legaal
Kaartje kopen/verkopen = legaal

- dan moet Nederland ze f*ucking wetgeving aanpassen en dat soort dingen verbieden, dan kan je die snuiters oppakken... dan zijn het criminelen.

60% van de Arena een strafblad?! heel vaag hoor, maar mij is niets gevraagd; en de mensen met wie k daar was ook niet... heb ook nergens legitimatie hoeven tonen... dit is echt te zot voor woorden... Utrecht: "als t in Amsterdam niet mag, doen wij daar ook aan mee; geen gala's meer in de Vechtsebanen" Dus een kettingreactie.... en voor je t weet zitte we met ze alle in vochtige keldertjes en loodsje om vechters te zien knokken....(heeft ook wel wat he)
Ja, precies. Aan de ene kant wil de staat verdienen aan alcohol, tabak, gokken, (soft)drugs, hoeren etc., maar aan de andere kant willen zij die gala's criminaliseren. Die V/d Laan pakt een soft target, de vechtsportgala's, om 'daadkracht' te tonen. Hij weet dat zijn partij vaak het verwijt krijgt dat zij te weinig daadkracht tonen, dus probeert hij zich ten koste van de vechtsport te profileren. Een vechtsport als kickboksen/ muay thai/ mma die vergeleken met andere vechtsporten als bijv. judo relatief weinig populariteit geniet en dus geen sterke lobby heeft is makkelijker aan te pakken.

Hij zou toch iets aan dat homogeweld in A'dam doen? Ik hoor daar niets meer over. Waarom hoor ik hem niet meer over die buurten als Bos en Lommer en Slotervaart die geterroriseerd worden door bepaalde jongeren? Waarom hoor ik hem niet over hoe hij die overvalgolf in A'dam wil stoppen?

Ik vraag me werkelijk af hoe dit onderzoek is uitgevoerd. De kaarten staan niet op naam, lang niet iedereen komt met de auto (kenteken check), dus heeft er dan een steekproef plaats gevonden?
Ja, dat vraag ik me ook af. Ook al kloppen die cijfers (wat ik betwijfel), wat dan nog? Die gasten hebben hun straf toch uitgezeten? Mensen als Holleeder en Van Hout bezochten toch ook voetbalwedstrijden?

Slome
13-10-2010, 12:04
nog ff iets: stel dat: de gala's verboden worden in A'dam en Utrecht... stel dat: er 60% crimineel is. Dan wijkt die 60% toch uit naar elders om daar een kopje thee te drinken... ze verplaatsen het probleem; terwijl je nu overzicht heb.. stel dat: ze in heel Nederland gala's gaan verbieden (wat ik me niet voor kan stellen) dan gaan die 60% toch langs de hockeyvelden zitten o.i.d.....

Stel dat: Vd Laan eens ff goed ging nadenken en criminaliteit niet linkt aan een sport of een evenement; maar aan mismanagement van zijn eigen functie namelijk de hoogst bevoegde zijn binnen de gemeente betreft Openbare orde en Veiligheid. Erg kinderachtig om dan te denken door het aanpakken van een aantal evenementen dat je dit oplost....

LeeMurray
13-10-2010, 12:15
nog ff iets: stel dat: de gala's verboden worden in A'dam en Utrecht... stel dat: er 60% crimineel is. Dan wijkt die 60% toch uit naar elders om daar een kopje thee te drinken... ze verplaatsen het probleem; terwijl je nu overzicht heb.. stel dat: ze in heel Nederland gala's gaan verbieden (wat ik me niet voor kan stellen) dan gaan die 60% toch langs de hockeyvelden zitten o.i.d.....

Stel dat: Vd Laan eens ff goed ging nadenken en criminaliteit niet linkt aan een sport of een evenement; maar aan mismanagement van zijn eigen functie namelijk de hoogst bevoegde zijn binnen de gemeente betreft Openbare orde en Veiligheid. Erg kinderachtig om dan te denken door het aanpakken van een aantal evenementen dat je dit oplost....
Ja, precies, maar volgens mij gaat het V/d Laan helemaal niet om het oplossen van een probleem maar om 'daadkracht' te tonen. Al deze bullsh!t is voor de bühne.

Kijk hoeveel 'criminelen' met amateur en profvoetbal te maken hebben en hebben gehad. Ik ga geen eens namen noemen, maar iedereen weet wel hoe laat het is. Waarom hoor ik geen politici over volkssport #1 zeiken?

Djani
13-10-2010, 14:05
Ik geloof er geen reet van. En Simon zei nog duidelijk dat hij de politie had uitgenodigd om al zijn financien te controleren.

Bobson
13-10-2010, 15:15
Blijkbaar hoef je geen IQ-test te ondergaan om burgemeester van Amsterdam te worden. Dat er de nodige onderwereld te vinden is bij ieder evenement waar een beetje geld in om gaat staan is algemeen bekend. Vd Laan is de laatste Nederlander die dit hoort en blaat het rond alsof hij iets nieuws ontdekt heeft. Maar al zouden deze gala's 'netwerkbijeenkomsten' zijn, wat bereik je dan met het verbieden van deze gala's, behalve dan dat je er zoveel sportliefhebbers mee benadeelt? Denkt hij dat 'de onderwereld' elkaar dan niet meer ontmoet en dus ophoudt te bestaan? Wat een onzin. En als er vraagtekens zijn bij sommige sponsors, ga daar dan iets onderzoeken, in plaats van op een plek waar zij hun geld uitgeven. Wordt het autobedrijf waar een crimineel zijn dure auto koopt ook opeens onderwereld?
Ik baal ervan dat een sportwereld waarin zoveel mensen zich op een positieve manier inzetten beschadigd wordt door een politicus die, niet gehinderd door enige kennis van zaken, blijkbaar iets tegen vechtsport heeft en even makkelijk denkt te scoren. Als hij zo goed weet wie die criminelen zijn moet hij ze gewoon oppakken en er geen anderen mee lastig vallen.
Ik weet heus wel dat er de nodige dubieuze figuren in de sport te vinden zijn, maar dat is op elke andere plek waar een beetje geld te vinden is niet anders. Denk aan vastgoed, paardenwereld, financiele instellingen en ga zo maar door.

Slome
13-10-2010, 15:20
Bobson is right.....

Slome
13-10-2010, 16:01
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/13/1286939002-850.jpg

blackadder
13-10-2010, 16:53
Stel dat: Vd Laan eens ff ging nadenken
Ja. Dat zie ik gebeuren.:lol:

Vince
13-10-2010, 17:04
Zullen de sponsoren leuk vinden, zulke media berichten.
Zou me leuk lijken dat een bedrijf als 'full tilt poker' een rectificatie eist van de spits.

Daarnaast ben ik dit soort berichten meer dan zat. Net een nieuw nederlands wereldkampioen mma (marloes) , komt nergens een bericht van in de media ...

Misschien moeten we met zn alle een manier verzinnen om MMA (ben tevens ook de woorden free-fight, cage-fight, kooivechten meer dan zat) op een positieve mannier in de media te krijgen.

blackadder
13-10-2010, 17:12
Als iemand het geld ervoor heeft, zou men een gratis wekelijkse of maandelijkse krant alá Spits of Metro kunnen maken en die dan door het land verdelen. Waarin mensen schrijven die er ook daadwerkelijk wat van af weten. Inplaats van een stel lutsers die even wat youtube filmpjes kijken en dan artikelen gaan schrijven.

Djani
13-10-2010, 17:13
Zullen de sponsoren leuk vinden, zulke media berichten.
Zou me leuk lijken dat een bedrijf als 'full tilt poker' een rectificatie eist van de spits.

Daarnaast ben ik dit soort berichten meer dan zat. Net een nieuw nederlands wereldkampioen mma (marloes) , komt nergens een bericht van in de media ...

Misschien moeten we met zn alle een manier verzinnen om MMA (ben tevens ook de woorden free-fight, cage-fight, kooivechten meer dan zat) op een positieve mannier in de media te krijgen.

Ik zou een feestje vieren als Full Tilt Poker dat zou doen:D

Ik hoop dat bij dat Glory PTA-evenement MMA ook genoeg screentime zal krijgen bij RTL. Dat zou een mooi begin zijn. Met het juiste commentaar erbij kan de educatie van het gewone volk beginnen.

micha
13-10-2010, 17:19
frustatieteam

Vince
13-10-2010, 17:38
Als iemand het geld ervoor heeft, zou men een gratis wekelijkse of maandelijkse krant alá Spits of Metro kunnen maken en die dan door het land verdelen. Waarin mensen schrijven die er ook daadwerkelijk wat van af weten. Inplaats van een stel lutsers die even wat youtube filmpjes kijken en dan artikelen gaan schrijven.

Zou een maandelijkse column van mixfight.nl in de metro of elke willekeurige andere krant te gek vinden.
Er gebeurd maandelijks genoeg op MMA / Kickbox gebied.

Richelieu
13-10-2010, 17:54
Zou een maandelijkse column van mixfight.nl in de metro of elke willekeurige andere krant te gek vinden.
Er gebeurd maandelijks genoeg op MMA / Kickbox gebied.

Das zeker geen gek idee!

blackadder
13-10-2010, 18:21
Zou een maandelijkse column van mixfight.nl in de metro of elke willekeurige andere krant te gek vinden.
Er gebeurd maandelijks genoeg op MMA / Kickbox gebied.
Het zou in elk geval een begin zijn. Wordt alleen een beetje problematisch, lijkt mij, wanneer die krant dan artikelen als diegene waar het hier om gaat overneemt. Want wat moet je als columnist dan als je je best doet om onze sport een positief image te geven een een paar pagina's eerder boort de krant diezelfde sport de grond in zonder je zelfs maar te consulteren. Daarom lijkt het mij het beste zoiets in eigen regie te houden zodat je niet afhankelijk bent van de grillen van de uitgever. Maar, ja. Wie moet dat betalen?

Mister T.
13-10-2010, 18:37
Pfff wat een onzin weer, V/d laan moet inderdaad is na gaan denken en als hij die criminelen wil aanpakken niet via sportgala's.
Goede reputatie opbouwen kan jaren duren... erg jammer zoals dat nu door 1 iemand zonder verstand wordt kapot gemaakt.

T.

knift
13-10-2010, 19:32
!!!!!!PAK die criminelen dan op waarom lopen ze vrij rond??? en als een coffieshop niet mag sponseren waarom mogen ze dan wel die tering zooi verkopen, pis en pis link kan ik hier om worden allemaal kromme regeltjes BAH! en dan die Van der Laan dat zwerende geiten oog HIJ is de genen die ONZE sport naar de klote helpt!

blackadder
13-10-2010, 19:51
Van der Laan dat zwerende geiten oog
REPS!!!

blackadder
13-10-2010, 19:55
Het Gafi-rapport over voetbal en witwassen van misdaadgeld - Gva.be
(http://www.gva.be/dekrant/experts/johndewit/het-gafi-rapport-over-voetbal-en-witwassen-van-misdaadgeld.aspx)
Dit zou dat zwerende geiten oog ook eens mogen lezen.

dirk5
13-10-2010, 20:14
Het Gafi-rapport over voetbal en witwassen van misdaadgeld - Gva.be
(http://www.gva.be/dekrant/experts/johndewit/het-gafi-rapport-over-voetbal-en-witwassen-van-misdaadgeld.aspx)
Dit zou dat zwerende geiten oog ook eens mogen lezen.

Kun je met een zwerend geiten oog uberhaupt wel lezen? zou namelijk wel meteen veel verklaren......

citrusfruit
13-10-2010, 20:23
Als de overheid goed toezicht houden, laat ze dan een officiele nederlandse kicksport/mma bond maken. Alle vechters onder 1 bond, zijn we ook eens van dat gezeur af. Bovendien zal de overheid deze bond wel royaal moeten gaan sponsoren gezien de Nederlandse successen/heerschappij.

Slome
13-10-2010, 20:25
!!!!!!PAK die criminelen dan op waarom lopen ze vrij rond??? en als een coffieshop niet mag sponseren waarom mogen ze dan wel die tering zooi verkopen, pis en pis link kan ik hier om worden allemaal kromme regeltjes BAH! en dan die Van der Laan dat zwerende geiten oog HIJ is de genen die ONZE sport naar de klote helpt!

Hahah reps voor t geitenoog... je hebt zeker een punt!
Kippenoog zou ook niet mistaan....
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWENelEr3Eetm7k7ZozyXjjz38oqgkO M9DAQE92XXdPrkLjIo&t=1&usg=__OTlqLQ2Q2b9dKAZXqPVyBpGy1eA= (http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://woldhek.nl/images/drawings/1778-eberhard-van-der-laan.jpg%3F1227794715&imgrefurl=http://woldhek.nl/image/show/1778-eberhard-van-der-laan&usg=__dKEp7YEs9ATCzmJhTg46RKEdJUE=&h=500&w=349&sz=29&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=IejTXWNWp5E3cM:&tbnh=149&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3Deberhard%2Bvd%2Blaan%26um%3D1%26hl%3D nl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26biw%3D1263%26b ih%3D604%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=127&vpy=47&dur=112&hovh=269&hovw=187&tx=92&ty=102&ei=p-q1TIGyM4brObDjvJYG&oei=jOq1TMGkBYjqObq9oZYG&esq=4&page=1&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0)http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/4/11/13/media_xl_246358.jpg?20100624153005

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQvvt3VWjOH5VS4CSYzZ2tgNBf4CoERw U48FnMav5QJ0UkdtKA&t=1&usg=___eEmoW2MwqvVLxPjzdH0ROmgh4c=

Hendy
13-10-2010, 20:53
Ben het compleet met je eens Knift!!



http://gezondheid.paginablog.nl/gezondheid/geit.jpg

rollermanskunk
13-10-2010, 21:16
Ik heb net de ontvoering van Heineken gelezen waarin Cor van Hout duidelijk kenbaar maakt dat vooral in de paardensport (draverij) de echte penose samenkwam (waaronder hijzelf) of dit nog steeds zo is weet ik niet maar volgens mij was er in die tijd (midden jaren 80) geen burgemeester of belastingdienst die de paardensport even ging aanpakken. Wat er nu gebeurt is niets anders dan stigmatisering en lekker kunnen wijzen met het vingertje.

Overigens is het in ons omringende landen niets anders in Zweden en Denemarken lopen er bijv. ook al onderzoeken naar de betrokkenheid van de Hell's Angels bij enkele grote kickboksgala's in Scandinavië en zelfs in de staat New York heeft de MMA/UFC ondanks de exploderende populariteit nog steeds een illegale (!) status.

Slome
13-10-2010, 23:10
Ik heb net de ontvoering van Heineken gelezen waarin Cor van Hout duidelijk kenbaar maakt dat vooral in de paardensport (draverij) de echte penose samenkwam (waaronder hijzelf) of dit nog steeds zo is weet ik niet maar volgens mij was er in die tijd (midden jaren 80) geen burgemeester of belastingdienst die de paardensport even ging aanpakken. Wat er nu gebeurt is niets anders dan stigmatisering en lekker kunnen wijzen met het vingertje.

Overigens is het in ons omringende landen niets anders in Zweden en Denemarken lopen er bijv. ook al onderzoeken naar de betrokkenheid van de Hell's Angels bij enkele grote kickboksgala's in Scandinavië en zelfs in de staat New York heeft de MMA/UFC ondanks de exploderende populariteit nog steeds een illegale (!) status.

ga ze nou niet op ideeën brengen...

JeMalleMoer
14-10-2010, 00:00
Over die 60%: Dat was een onderzoek van alle auto's die zijn nagetrokken die op het vipdek stonden bij het laatste showtime gala in de arena. Artikel op de voorkant in het Parool.

tnk2k
14-10-2010, 12:41
Het is triest maar waar. Ik kan ook wel lichtelijk begrijpen waarom deze assumpties zijn. Ik zeg;

- Chris Dolman en het opschonen van de wallen, 'Zwarte Joop'
- Andre Brilleman en Klaas Bruinsma
- Dick Vrij & Hans Nijman en Holleeder (de ongecensureerde endstra tapes http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.vn.nl%2Fextra%2Fpdf%2FEndstra 04.pdf&rct=j&q=endstra%20tapes%20dick%20vrij&ei=Yc-2TLPALszrOaLPpK8J&usg=AFQjCNGiWycome5w84eg00OGGPJT4N_Udg&sig2=9w1ZE9IwT7iKq1lKXWqY6g&cad=rja

Hoeveel badmintonners ken jij die in hetzelfde daglicht zijn gezet?

Volgens mij kunnen we ons beter richten op hoe we hiervan afkomen.

tnk2k
14-10-2010, 12:54
Deze is ook intressant:

Elsevier.nl - Weekblad - Misdaad: Hand- en spandiensten (http://www.elsevier.nl/web/Artikel/176665/Misdaad-Hand-en-spandiensten.htm)


Nordin Ben Salah in Amsterdam op straat doodgeschoten. Volgens ingewijden reÂ*kruteerde Ben Salah in zijn nadagen voor het milieu Marokkaanse huurmoordenaars om liquidaties uit te voeren en wist hij daardoor te veel.


De voormalige wereldkampioen kickboksen Peter Smit werd op 15 augustus 2005 in Rotterdam doodgeschoten toen hij zich op verzoek van een vriend bemoeide met een mislukte drugsdeal. Andere vermoorde vechtsporters zijn onder anderen kickbokser Koen de Nijs (Alkmaar, 2001), de Turkse freefighter Huseyin Cift (Heerhugowaard, 2002) en de Turkse bokskampioen Unsul Altinyay (Dongen, 2004). Allen waren bekenden van de politie.


Het is geen toeval dat de meest gezochte crimineel van dit moment, Dino Soerel, een achtergrond heeft als vechtsporter. Hij stond geregeld in de ring voor een partijtje free fight. Soerel geldt als partner in crime van de beruchte crimineel Willem Holleeder en is bevriend met de vechtsporters Dick Vrij en Hans Nijman. Tot de intimi van Holleeder behoorde verder onder anderen ook de Turkse krachtpatser Senol Tuna. Een man met imposante spierballen.

Chris_MokshaGym
14-10-2010, 14:18
Deze is ook intressant:

Elsevier.nl - Weekblad - Misdaad: Hand- en spandiensten (http://www.elsevier.nl/web/Artikel/176665/Misdaad-Hand-en-spandiensten.htm)


Tja.dat heb je overal kijk deze dan over voetballers :

http://ger.nl/blog/2010/10/12/fc-de-zware-jongens-2/

GnP
14-10-2010, 14:43
hier staan ook een paar leuke vechtsporters tussen :-)

http://camilleri.nl/2010/03/foto%e2%80%99s-uit-de-nederlandse-onderwereld-1/

Slome
14-10-2010, 14:55
blijf ff ontopic aub..: Het gaat in deze topic over de sponsoren.

Danco
14-10-2010, 15:05
Ik heb gehoord dat de man die vitesse gekocht heeft ook niet zo schoon is.
Men moet de criminele aanpakken niet de mensen die de sport beoefenen.

anoniem gg
14-10-2010, 15:06
Nou,nou,nou

De regering, laten we eens kijken: door het debiele gedoogbeleid krijgen we allemaal "rare" zaken die gewoon door de 'rare" regering wordt toegelaten.
Deze coffeshops, sexhuizen,growshops zijn het (eerlijke model van zaken die door de overheid en als niet illegaal bestempeld) resultaat van het gedeeltenlijk in leven blijven van de vechtsport in Nederland (sporters en trainers en promotors voorop). Mijn dank is daarvoor heel groot, dat sporters en coaches en vele anderen van hun hobby hun beroep konden maken en veel aggressie (die nu eenmaal in de mens zit) op een goede manier wordt gekanaliseerd is een hele goede zaak.
Deze "rare" overheid heeft enorme subsidie potten voor sporten als Judo of Karate en voetbal daar gaan flinke bedragen in om. Maar toen een neefje van mij een zware knie blessure overhield als top judoka (na een judopwedstrijd en lid van de JBN) van Nederland toen gebeurde er het volgende, sorry ikke niet thuis, tja dat je niet kan werken en wegrot in een rolstoel het eerste jaar na zo een blessure interreseert de " rare" regering niet. De NSF erkende sportten als Judo en karate siert ook van de sportschoolhouders die bv met hun handjes niet van kleine kinderen kunnen afblijven en subsidie potten ter groote van een waterton die naar "vreemde" veelal bevriende sportschooleigenaren gaan (in een gemeente ons kent ons).

En toen er een foto was van Semmy en prins Willem Alexander, kwam notabene de binnelandse veiligheids dients bij SBS6 op bezoek, waar komt die foto vandaan (vragen ze zich nu nog af)?
Tuurlijk zijn er veel slechte voorbeelden, maar als deze mensen zoals Ben Sallah, Peter Smit en andere vechtsporters (die de fout in zijn gegaan) de bedragen vroeger hadden kunnen verdienen die vechtsporters nu verdienen bij K-1, Strikeforce of UFC, hoefden ze niet dubieuze incasso's te doen of te gaan werken als bodyguard voor een of andere crimineel.

Als de regering nu eens begon met erkenning (die al is voor onze vechtsport in heel veel landen) en de pers vechtsport echt als een sport zouden behandelen zoals de laatste jaren met de K-1 is gebeurt, heb je kans dat een nederlands bedrijf als Shell of bedrijven in bloemen of fruit export of andere comerciele bedrijven onze sport (waar nederland wereldwijd het beste in is) op een nog veel hoger niveau brengt dan het nu is.

Dus de regering moet niet naar die vechtsport evenementen kijken als samenscholing van criminelen, als er iets crimineels gebeurt is er een wet en dan moet er door de politie worden opgetreden. Maar de regering moet beginnen met betrokkenen te praten zoals destijds Maarten van Bottenburg heeft gedaan een rapport uit brengen en de sport de erkening geven die het verdient met de juiste mensen op de juiste plek! En met die stap zou de regering een hele hoop dubieze dingen kunnen voorkomen, maar de regering houd blijkbaar van dubieus zoals al jaren het gedoogbeleid en politieke gewin proberen te halen uit zogenaamde misstanden in de vechtsport, wat een soap!

Primal
14-10-2010, 15:20
Het is gewoon vreemd dat men zo moeilijk doet over de vechtsport. Ik denk namelijk dat de voetbal sport veel erger is. Ook als je kijkt naar wat er gebeurd op en rond het veld. Daar wordt meer gevochten en kapot gemaakt dan bij een vechtsport gala. Ik ben nu al op verscheidende gala's geweest en ik heb maar 1 keer iets van ruzie in het publiek gezien (het was overigens in Duitsland) en dat werd binnen een minuut in de kiem gesmoord en die gasten werden buiten gewerkt. Bij de voetbal is dit compleet anders, daar worden complete rellen gehouden, die compleet niks met de sport te maken hebben en dat is dan maar "normaal", of anders gezegd, daar wordt niet gekeken naar of de voetbalwedstrijden nog wel gehouden mogen worden?
Dan wat betreft sponsoren... Wat gebeurd er nu bij Vitesse? Er komt een nieuwe eigenaar die flink wat geld in de club stopt, maar waar het geld vandaan komt en of het eerlijk geld is, dat weten ze nog steeds niet. Ze kunnen wel onderzoek gaan doen, maar je hoort er verder niemand over! Waarom kan dit dan wel? En waarom moet er dan over vechtsport zo moeilijk gedaan worden?
Daarbij, wat is het probleem dat er mensen zijn die zwart geld gebruiken om een VIP-plaats te bemachtigen? Wat denk je dat er in het casino gebeurd? Moeten we dan alle casino's maar sluiten?
Wordt er een beetje moedeloos van, omdat er dus een paar mensen in NL zijn die niks van vechtsport snappen en daarom maar alles proberen aan te grijpen om de sport te verbannen... Erg jammer weer....

Primal
14-10-2010, 15:22
Nou,nou,nou

(+ rest van lang verhaal van Bas)
x2

knift
14-10-2010, 19:32
We moeten ook niet wijzen naar andere sporten en ik denk dat het verhaal van Bas Boon de vinger op de zere plek legt
Het blijft gewoon te bizar voor woorden dat de sporters en de liefhebbers moeten lijden onder het domme gezwam van Van der Laan
Eigenlijk zou die paardejavaan is een keertje mee moeten trainen dan kan die zien hoe diep je soms moet gaan voor ONZE sport een sport die je alleen maar kan doen door heel hard te beulen want ik krijg altijd het idee dat mensen denken dat je maar dom op elkaar aan het in beuken bent maar ze zien niet de tactische en conditunele (sorry staat vol spel fouten ik weet het) kant van de sport!

BiCkOnE
14-10-2010, 20:07
blijf ff ontopic aub..: Het gaat in deze topic over de sponsoren.
Idd, kreeg al het idee dat er hier imand van de "spits"z'n artikel stond te verdedigen door deze "oud vechters" te bashen....negreps...


We moeten ook niet wijzen naar andere sporten en ik denk dat het verhaal van Bas Boon de vinger op de zere plek legt
Het blijft gewoon te bizar voor woorden dat de sporters en de liefhebbers moeten lijden onder het domme gezwam van Van der Laan
Eigenlijk zou die paardejavaan is een keertje mee moeten trainen dan kan die zien hoe diep je soms moet gaan voor ONZE sport een sport die je alleen maar kan doen door heel hard te beulen want ik krijg altijd het idee dat mensen denken dat je maar dom op elkaar aan het in beuken bent maar ze zien niet de tactische en conditunele (sorry staat vol spel fouten ik weet het) kant van de sport!
X2, wederom mooi verwoord knift! :thup:

Richelieu
14-10-2010, 20:23
Goede posting Bas!

NGW 4
14-10-2010, 22:38
over netwerken gesproken

http://www.youtube.com/user/CrimeSiteNl#p/u/13/V0wyU4nv0YU

boldhead
15-10-2010, 03:26
Nou,nou,nou


Tuurlijk zijn er veel slechte voorbeelden, maar als deze mensen zoals Ben Sallah, Peter Smit en andere vechtsporters (die de fout in zijn gegaan) de bedragen vroeger hadden kunnen verdienen die vechtsporters nu verdienen bij K-1, Strikeforce of UFC, hoefden ze niet dubieuze incasso's te doen of te gaan werken als bodyguard voor een of andere crimineel.




Maar je wilt toch zeker niet zeggen dat dit een redelijke reden is om crimineel te worden?
Er is niets mis met werken voor je geld, en misschien andere keuzes te maken.
Die gasten wisten allemaal dat er weinig poen zat in vechten, en kozen ervoor om te doen wat ze leuk vonden en waar ze misschien goed in waren.
Hun goed recht. Maar niet klagen dat je er niets aan over houdt.
Denk je dat een triathleet (als voorbeeld) geld over kan houden na zijn carrierre? En daarvan komen er ook weinig in het criminele circuit terecht hoor.

Heb zelf ook meegemaakt, een centje toegestopt krijgen na een partij, en of ik bij een coffeeshop wilde staan als uitsmijter.(en het liefst alleen blanken toelaten!)
Staat altijd wat tegenover, en ben er zelf nooit op ingegaan. (geld ook nooit aangepakt)
Feit is gewoon dat je via vechtsport makkelijker met het criminele circuit kennis maakt, dan met welke andere sport dan ook.
Hoeft van mij echt niets verboden te worden, maar we moeten ook niet schijnheilig doen dat er geen risico is.
En we mogen best jonge vechters attenderen op eventuele mensen, met wie je beter niet kan "samenwerken".
Want aan het eind, gaat het deze "liefhebbers" alleen om geld en status, en hebben echt niet het beste met de sport voor. (of de sporter)

blackadder
17-10-2010, 19:45
FIFA onderzoekt corruptie WK 2018 - RTL Nieuws.nl (http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/buitenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2010/10_oktober/17/buitenland/fifa-onderzoekt-corruptie-wk-2018.xml)
Over crimineel circuit, geld en status gesproken.