PDA

View Full Version : Alistair Overeem takes a break



Slome
15-10-2010, 14:39
Alistair Overeem reveals you won’t see him back in the Strikeforce cage until May after the K-1 final

http://mmajunkie.com/dyn/images/fighters/thumbnails/alistair-overeem-4-sm.jpg

Strikeforce heavyweight champion, Alistair Overeem has revealed he’ll be taking a well deserved break from the world of fighting after he gets done with the K-1 Wold Grand Prix Final 8 on December 11th (and maybe the Dynamite show) and that you won’t see him back in the cage until May at the earliest.

Speaking via PunchDrunkGamer.com (http://www.punchdrunkgamer.com/interviews/30-interviews/1429-alistair-overeem-talks-k-1-finals-strikeforce-fedor-a-werdum), Overeem said:

“I will start training this week, yesterday I had my first training session. There is not much time left between now and the 11th of December, so after the K-1 final and maybe the Dynamite show I will take a holiday. After my K-1 adventure, I will take a deserved holiday and then hope to be in the cage around May in Strikeforce.”

Overeem will be looking to take on either Fedor Emelianenko or Fabricio Werdum when he returns to action, with his delay possibly giving those two men enough time to sort out who the better man is in what would be a much anticipated rematch.

weks
15-10-2010, 15:29
en terrecht

blackadder
15-10-2010, 15:36
en terrecht
x2
Ook al is het eigenlijk niet echt een pauze van het vechten maar alleen van Strikeforce.

Tykill
15-10-2010, 16:00
hoelang zal hij dan relaxen? en houdt dat in ff geen training of op een laag pitje?

Garcia
15-10-2010, 16:06
Begrijpelijk, hij heeft best wel 2 pittige jaren achter de rug met veel partijen.

Splinta
16-10-2010, 05:21
Again! Als world champion kan je niet zo lang weg blijven omdat je bij andere organisaties moet vechten.
Daarom heeft iedereen in SF schijt aan die belt, het heeft geen waarde!
3 jaar kampioen, 1x verdedigd, wanneer hij het weer verdedigd is een grote vraagteken.

blackadder
16-10-2010, 05:39
Again!!!
Als de nummer 1 challenger hem net zolang ontloopt tot ie geen nummer 1 meer is en de nieuwe nummer 1 challenger meteen na zijn winst roept dat ie niet tegen Overeem wil wat moet ie dan?

The_Rock
16-10-2010, 12:03
Ok dit klinkt goed. Fedor krijgt zijn kans om Werdum helemaal af te maken en om wraak te nemen. Mooie afsluiting van zijn run als de beste HW ooit. Of hij zegt ik pak een gevecht met Overeem en maak het af in de 1e ronde.

Lennie
16-10-2010, 12:39
Ja, ik hoop dat hij de K1GP wint, hierdoor kan hij het K1 hoofdstuk afsluiten en heeft hij in ieder geval tot mei de tijd om met de UFC te onderhandelen.

Splinta
16-10-2010, 12:47
Again!!!
Als de nummer 1 challenger hem net zolang ontloopt tot ie geen nummer 1 meer is en de nieuwe nummer 1 challenger meteen na zijn winst roept dat ie niet tegen Overeem wil wat moet ie dan?

Ik vindt het niet geloofwaardig dat #01 hem ZO LANG zit te ontwijken! En al had hij geaccepteerd zouden we nu NOG STEEDS wachten.
Want hij zou niet K1 droppen voor Fedor, want in K1 zijn Badr en Bonjasky niet aanwezig, ff wat makkelijker.
Plus Fedor is niet eens meer #01 contender meer, dus waar heb je het over?
En los van het feit dat Fedor hem "ontwijkt" er zijn meerdere vechters in line die voor de belt kunnen vechten.

En zo kan je zien dat niemand waarde hecht aan die belt! Want Fedor is nog steeds #01, met of zonder belt hij is de echte overwinning die iedereen wilt.

En Lennie ik zou maar niet op de UFC rekenen omdat hij overal en nergens wil vechten, zie dat niet gbeuren misschien als hij zn tijd gehad heeft denkt ach UFC is nu de enige optie.

dirk5
16-10-2010, 12:52
ik blijf me de woorden herinneren:

Now i'm back with Strikeforce, and I am here to stay....

Ik vind het jammer.

Lennie
16-10-2010, 13:20
En Lennie ik zou maar niet op de UFC rekenen omdat hij overal en nergens wil vechten, zie dat niet gbeuren misschien als hij zn tijd gehad heeft denkt ach UFC is nu de enige optie.
Daar ben ik nog niet zo zeker van aangezien White wel een concessie aanbood aan Fedor m.b.t Sambo. Een K1 wedstrijd zie ik ook als minder blessure\ gevoelig dan een Sambotoernooi, en wat valt er bij strikeforce nog te vechten?
Werdum wil eerst Fedor en operatie
Fedor (was niet helemaal schon gegaan met inschrijving K1 en daarna uitdagen ect)
Overeem wil Big Foot niet
Barnett (zou vet zijn)
Rogers been there done that
Arlovski, moet eerst maar die revolver uit zn mond halen

Djani
16-10-2010, 13:21
Is zijn goedrecht, maar dat maakt het niet minder teleurstellend

mikeymcd
16-10-2010, 13:21
Ik snap Overeem wel. Hij wilde fedor en andersom niet. Vervolgens verslaat hij Badr Hari en denkt hij dat hij de K-1 ook kan winnen. Nu wil ineens Fedor wel. Tja.. ff wachten dan he.. Hij heeft die K-1 titel nu in het visier en ik denk dat hij die ook gaat winnen. WAR ALI!! Nederlands beste vechter van het moment en top 2 van de wereld in HW kickboxen en MMA. Respect!

blackadder
16-10-2010, 13:52
Ik vindt het niet geloofwaardig dat #01 hem ZO LANG zit te ontwijken! En al had hij geaccepteerd zouden we nu NOG STEEDS wachten.
Zijn we het in el geval toch ergens over eens.:lol:


Want hij zou niet K1 droppen voor Fedor, want in K1 zijn Badr en Bonjasky niet aanwezig, ff wat makkelijker.Ik vind het anders aardig professioneel om niet alles zo maar te laten vallen alleen omdat Fedor, als Overeem al andere verplichtingen is ingegaan,
ineens toch wil.

Plus Fedor is niet eens meer #01 contender meer, dus waar heb je het over?Je schijnt ja in elk geval de helft van wat ik zei te hebben begrepen. Zo moeilijk is wat ik zei niet. Ik was aardig duidelijk.


En los van het feit dat Fedor hem "ontwijkt" er zijn meerdere vechters in line die voor de belt kunnen vechten.Maar dat zijn ook niet de nr. 1 contenders he?


En zo kan je zien dat niemand waarde hecht aan die belt! Want Fedor is nog steeds #01, met of zonder belt hij is de echte overwinning die iedereen wilt.
Tja. Da's niet Overeems fout maar Strikeforce's eigen domme schuld.

Splinta
17-10-2010, 01:28
Ik hoop in ieder geval dat hij ff meer gaat doen in MMA zoals hij al aangaf en ook in SF! Als hij daar 1 voor 1 iedereen gewoon ff in elkaar trapt dan krijgt die belt zijn waarde terug. Wegblijven helpt voor geen meter.

Vind em een dik goeie vechter en geloof dat hij een goeie kampioen zal zijn maar de manier hoe alles loopt staat me niet aan en komt heel gecalculeert over, ook nu zijn deelname in K1.

Pahlavan
17-10-2010, 01:35
ik blijf me de woorden herinneren:

Now i'm back with Strikeforce, and I am here to stay....

Ik vind het jammer.

x2

en ik kan me herinneren dat hij in interviews altijd zei dat hij van kickboksen houdt maar dat zijn hart bij mma ligt... maar toen bas hem vanavond interviewde in de ring en vroeg wat hij zou kiezen als hij moest kiezen tussen mma en kickboksen... zei die dat hij momenteel toch voor kickboksen kiest. maarja het is zijn carriere en hij moet maar doen wat hij wilt.

en ik persoonlijk hecht niet zoveel waarde aan de strikeforce belt... wil alleen maar goede gevechten zien daar bij strikeforce

blackadder
17-10-2010, 01:37
Ik hoop in ieder geval dat hij ff meer gaat doen in MMA zoals hij al aangaf en ook in SF! Als hij daar 1 voor 1 iedereen gewoon ff in elkaar trapt dan krijgt die belt zijn waarde terug. Wegblijven helpt voor geen meter.
Zomaar iedere Jan lul even een titleshot geven? Ik kan me nog het gezeur herinneren toen Brett Rogers die kans kreeg ondanks dat ie net had verloren tegen Fedor. Dat zal niet helpen de belt meer waarde te geven. Integendeel. Scott Coker moet gewoon Werdum een schop onder z'n reet geven om tegen Overeem te vechten. In plaats daarvan laat Coker Werdum over zich heenlopen.


Vind em een dik goeie vechter en geloof dat hij een goeie kampioen zal zijn maar de manier hoe alles loopt staat me niet aan en komt heel gecalculeert over, ook nu zijn deelname in K1.
Je moet wel bedenken dat vechten zijn werk is. En als Strikeforce niks voor hem heeft en de K1 wel. Nou ja. Dan ga je toch daar heen? Rekeningen moeten tenslotte betaald worden.

Harrie Nak
01-11-2010, 17:08
Bij de laatste Inside MMA gaf de "ticker" onderaan het scherm nog het volgende weer:

Scott Coker confirms to HDnet that Werdum vs. Alistair is in the works for early 2011 return.

62jeroen
01-11-2010, 19:52
Ja, ik hoop dat hij de K1GP wint, hierdoor kan hij het K1 hoofdstuk afsluiten en heeft hij in ieder geval tot mei de tijd om met de UFC te onderhandelen.
Als hij hem wint, wil hij de titel verdedigen. Als hij hem niet wint, is hij er sowieso nog niet klaar mee.

Jammer, zo blijven we eindeloos hypen maar gaan we niet weten hoe goed hij nu echt is in MMA als hij tegen een topper HW komt te staan. Ik denk heel erg goed, maar zou het zo graag zien. Zijn gevechten zijn altijd spectaculair.

Ronald
01-11-2010, 20:11
Bij de laatste Inside MMA gaf de "ticker" onderaan het scherm nog het volgende weer:
Klopt. Staat ook op de site van Strikeforce (http://www.strikeforce.com/events/hendersonbabalu.html). Ben benieuwd wat het gaat worden...

El Bambino
01-11-2010, 22:08
Als je zogenaamd de beste van de wereld bent en in je sterkste periode dan hoor je in de sterkste toernooi ter wereld te vechten tegen de allerbesten.
Ali speelt vertoppertje om zogenaamd de beste te blijven.
Ik zou zeggen, toon lef en wees een kerel en ga naar de UFC waar JDS, Velazques, Lesnar en Cain op je wachten!

Harrie Nak
01-11-2010, 22:45
Klopt. Staat ook op de site van Strikeforce (http://www.strikeforce.com/events/hendersonbabalu.html). Ben benieuwd wat het gaat worden...Ik kan er overheen lezen, maar ik kan het niet vinden? Let wel, ik heb het over Ali en niet Valentijn (die wel op die card staat waar jij naartoe linkt).

Ronald
02-11-2010, 22:38
Ik kan er overheen lezen, maar ik kan het niet vinden? Let wel, ik heb het over Ali en niet Valentijn (die wel op die card staat waar jij naartoe linkt).
Je hebt gelijk... het is Valentijn die er vermeld staat.

Slome
18-11-2010, 18:55
MMA Hour - Episode No. 62 - Part 4 - AOL Video (http://video.aol.com/aolvideo/fanhouse/mma-hour-episode-no-62-part-4/677456223001)

Alistair Overeem's next MMA fight could be as soon as Dec. 31, but his next Strikeforce appearance will not be until next spring at the earliest.


http://www.mmazone.nl/wp-content/uploads/2010/10/Alistair-Overeem.jpg

"I will be ready for Strikeforce as soon as I would say April, May, June," Overeem said Monday on MMAFighting.com's The MMA Hour with Ariel Helwani.

This time frame for his Strikeforce return would mean that it will take Overeem roughly 3 1/2 years to make his second belt defense.

The soonest Overeem could compete in MMA would be at Dynamite!! on New Year's Eve, but his participation in the Dec. 11 K-1 World Grand Prix Final event in Japan takes priority over his spot on Japanese MMA's biggest mainstream show of the year.

"Yes, there is a chance. I wanna fight [at Dynamite!!] but it is depending on my health," Overeem said. "If there's no injuries I'm going to fight [MMA], but realistically speaking, Dec. 11 is K-1 Grand Prix, that's three weeks to New Year's Eve."

Overeem is currently in preparations for the K-1 kickboxing tournament and is paired against Tyrone Sprong in the quarterfinals. If he beats Sprong, Overeem could potentially be fighting twice more if he reaches the finals of the single-night tournament.

Ideally, Overeem wanted to defend his Strikeforce title in October/November, but could not come to terms with either one of the promotion's top contenders, Fabricio Werdum and Fedor Emelianenko. Overeem said he attended the Strikeforce: Fedor vs. Werdum event in June in San Jose with the intent to publicly challenge the winner, but Werdum went under the knife for elbow surgery following the win and was also intent on keeping his word for a Fedor a rematch. Meanwhile, Fedor's management wanted the Russian superstar to rematch Werdum and was only publicly open to the fight once Overeem announced his participation in the K-1 World GP tournament. Overeem said Fedor's management took too long and he had to make a decision.

"I decided halfway August that I was going to compete in K-1," Overeem said. "Because they didn't want to fight me."

After his December fight(s) in Japan, Overeem says he will have take a vacation in January and would need two to four months after to properly prepare for his return.

"You want to win the fight, you want to kill the guy," Overeem said. "You're not going to take a title defense fight -- which is five times five minutes -- you need to build your conditioning. If I'm going to fight Werdum, if I'm going to fight Fedor, I want to destroy them."

But when Spring comes around, the fans clamoring for a Fedor-Overeem showdown will likely have to wait longer. When asked if he thinks he will fight Werdum or Fedor next, he responded:

"Personally, I think Werdum. Yep, Werdum, cause that makes sense," Overeem said. "I already fought Brett [Rogers] coming out of a loss to Fedor. People gave me a lot of [expletive] for that. 'Yeah, you're a fighting a guy who lost, this and that.' I'm not interested in doing that anymore. Let's stick to some sort of ranking and that rankings tell me Werdum beat Fedor. Now, in my opinion, Werdum is No. 2 and Fedor is No. 3, I would say [Antonio "Bigfoot"] Silva is No. 4.

"... I have not loss my patience because the thing is I'm just going to do K-1," Overeem said. "I'm not going to sit there and wait until somebody wants to fight me. I went to States to challenge people openly and I'm getting a no from Werdum and I'm getting a no from Fedor."

On the show, Overeem was also asked who he would like to fight if there were no interpromotional roadblocks and Overeem named Cain Velasquez, Junior Dos Santos and Fedor Emelianenko. And asked if kickboxing would ever get in the way of signing with the UFC, Overeem said that would not be a dealbreaker, stating "You can negotiate everything."

For now, he's still under contract with Strikeforce and FEG and his next objective is one he considers a "personal challenge."

"The thing is no other MMA fighter is competing on this level in K-1 and no MMA fighter has been K-1 champion at the same time," Overeem said. "It is kinda unique. I think no one had done that and no one else will ever do that."