PDA

View Full Version : Groenhart - Holzken video *spoiler*



Illest
17-10-2010, 00:01
http://www.youtube.com/watch?v=kmgK1V35d10

erg discutabel moet ik zeggen....:pimp:

marokkaan
17-10-2010, 01:10
Als Holzken-fan heb ik een beetje plaatsvervangende schaamte bij dat gejuich van Holzken als hij, mijns inzien, onterecht de winst krijgt. Doet een beetje denken aan Kraus vs Buakauw (of geef ik nu een extreem voorbeeld?)

Mr.dragon
17-10-2010, 01:16
Zit nu de wedstrijd nog een keer te kijken op rtl en die twee commentatoren hebben volgens mij een andere wedstrijd gezien. Sjongejonge

Petrosyan188
17-10-2010, 01:21
die rtl commentatoren geven commentaar denk ik van een andere partij... heb nooit hoeven klagen wat betreft nederlandse commentaar op zowel rtl/sbs of veronica maar dit is wel heel slecht met alle respect

Lionheart
17-10-2010, 01:31
die rtl commentatoren geven commentaar denk ik van een andere partij... heb nooit hoeven klagen wat betreft nederlandse commentaar op zowel rtl/sbs of veronica maar dit is wel heel slecht met alle respect



x2

mikeymcd
17-10-2010, 01:54
klopt fred zat er in dit geval een beetje naast (kan gebeuren). Het was een top partij, waar in mijn inziens niet echt een winnaar te vinden was. Heel moeilijk kon beide kanten op, al denk ik dat qua impact holzken misschien net iets meer gescoord heeft (althans zo leek het). En Holzken eindigde de rondes wel steeds sterk en dat kan ook net het verschil maken.
Voor mij onbeslist, maar als er dan toch een winnaar moest komen, Holzken!

Amsterdam'r
17-10-2010, 03:45
klopt fred zat er in dit geval een beetje naast (kan gebeuren). Het was een top partij, waar in mijn inziens niet echt een winnaar te vinden was. Heel moeilijk kon beide kanten op, al denk ik dat qua impact holzken misschien net iets meer gescoord heeft (althans zo leek het). En Holzken eindigde de rondes wel steeds sterk en dat kan ook net het verschil maken.
Voor mij onbeslist, maar als er dan toch een winnaar moest komen, Holzken!

Beetje tegenstrijdig?

Ik vond toch echt dat Murthel de partij na de 3e ronde al binnen had (ook na de extra ronde), en een goed gevulde zaal 13 @ Pathé ArenA met mij..

Richelieu
17-10-2010, 07:11
Zou een leuke rematch kunnen opleveren ;)

tonebizz
17-10-2010, 09:33
jammer...ik had die partij aan murthel gegeven!

Durfal
17-10-2010, 10:11
Het was na 3 ronden minstens 2-1 voor Murthel
De eerste twee ronden waren voor Groenhart de laatste voor Holzken en zelfs daarin maakte Nieky niet heel veel meer verschil.
Het commentaar was echt belachelijk die commentatoren kunnen niet jureren punt uit!!
Ik bemoei mijzelve niet snel met jury uitslagen maar dit was een pik partij Murthel maakte duidelijk meer punten in de eerste 2 ronden!!
10-9 10-9 9-10 = 2-1 in ronden voor Groenhart echt een vreemde beslissing????!!!!!?????

VR
17-10-2010, 10:27
Denk dat Murthel hier alleen op (T)KO had kunnen winnen.. Deze was duidelijk voor Murthel.

Brochem
17-10-2010, 10:38
Zoals ik het bekeek, ik ben natuurlijk geen jurylid, was de eerste ronde een draw, de 2e voor Nieky, de 3e voor Murthel = extra ronde.

Murry stond in die extra ronde in zijn achteruit, was wel actief, maar raakte weinig. Nieky bleef naar voren gaan deed weinig, maar raakte wel.

Erg moeilijk, maar imo Nieky wel de terechte winnaar

Illest
17-10-2010, 10:45
wel veel respect voor Groenhart hoor....dat is nou een vechter waar ik vroeger niet warm of koud van werd...maar wat een knokker is dat geworden zeg...

en op een Glory event moet je een GG vechter op k.o. verslaan.....dat moge duidelijk zijn....
jammer dat Fred er zo naast zit....dat verbaast me eigenlijk wel

mikeymcd
17-10-2010, 11:35
Beetje tegenstrijdig?

Ik vond toch echt dat Murthel de partij na de 3e ronde al binnen had (ook na de extra ronde), en een goed gevulde zaal 13 @ Pathé ArenA met mij..

Niet echt tegenstrijdig, aangezien Fred Rpyers het had over de dominantie van Holzken en het grote overwicht dat hij had. Dat heb ik echter niet gezien. Neemt niet weg dat ik na 4 rondes onbeslist of Holzken had gepickt.

El Bambino
17-10-2010, 12:24
Holkzken terecht gewonnen, was contstand de jager.

Vinand
17-10-2010, 12:30
Niet echt tegenstrijdig, aangezien Fred Rpyers het had over de dominantie van Holzken en het grote overwicht dat hij had. Dat heb ik echter niet gezien. Neemt niet weg dat ik na 4 rondes onbeslist of Holzken had gepickt.

ze waren beide 72 kilo

Anderson
17-10-2010, 12:32
Ik heb geen jager gezien een jager is iemand die z'n prooi vangt. Groenhart had de partij moeten winnen. Groenhart had alleen kunnen winnen op TKO of K.O.

payap
17-10-2010, 12:48
Staat de partij ook ergens in zijn geheel? Bovenstaande is een samenvatting en kan ik moeilijk een mening over vormen.

Justinian
17-10-2010, 12:50
Ik heb geen jager gezien een jager is iemand die z'n prooi vangt. Groenhart had de partij moeten winnen. Groenhart had alleen kunnen winnen op TKO of K.O.
Een jager is iemand die op jacht gaat. Of hij ook daadwerkelijk de prooi vangt is een tweede.

Brochem
17-10-2010, 12:54
ze waren beide 72 kilo

Volgens mij vochten ze op 76, of zit ik er nu naast?

Vinand
17-10-2010, 12:57
Een jager is iemand die op jacht gaat. Of hij ook daadwerkelijk de prooi vangt is een tweede.

x2,
nog steeds de minpunt van de avond. Ben mijn respect voor holzken wel een beetje kwijt, murthel was de zware underdog en stel je eens voor hoe hard hij ervoor getraint zou moeten hebben door zo goed tegen holzken gevochten te hebben. Niet eens zo goed, maar zelf beter dan hem.

En dan hoe de verdiende winst van hem afgenomen word op zo een manier is gewoon triest, en toch zat die holzken uitbundig te vieren en feesten en kwam hij nog met zijn speech, helemaal niks mis mee maar ik zou me er geen goed gevoel bij kunnen hebben als ik Holzken geweest zou zijn. Hij wist zelf ook wel dat de extra ronde niet verdient was.

@ brochem, dat kan kloppen, ik wist het niet zeker, wist wel dat ze beiden even zwaar waren. :)

Anderson
17-10-2010, 13:16
Ze wogen allebei 74 kg dus -76 kg is het afgesproken.

Durfal
17-10-2010, 15:31
Zoals ik het bekeek, ik ben natuurlijk geen jurylid, was de eerste ronde een draw, de 2e voor Nieky, de 3e voor Murthel = extra ronde.

Murry stond in die extra ronde in zijn achteruit, was wel actief, maar raakte weinig. Nieky bleef naar voren gaan deed weinig, maar raakte wel.

Erg moeilijk, maar imo Nieky wel de terechte winnaar

Maar goed dat JIJ geen jurylid bent want je snapt er geen ..... van je constatering is lachwekkend!!!!

TheCarnage
17-10-2010, 15:49
Ik zou zeggen eerste gelijk op 2de groenhart 3de holzken en beslissende ook weer heel gelijk op maar als ik moet kiezen Holzken

Nolimit
17-10-2010, 16:05
Euhm... misschien ff iets heel anders hoor maar kan iemand mij uitleggen waarom die zogenaamde professionele organisatie van de heer Ubeda uberhaupt toestaat dan Nieky na 5 weken in de ring staat, of was hij toch niet KO gegaan tegen Aussie?

Oja... enneh de uitslag lachwekkend precies hetzelfde plaatje als vorig jaar tsja dan moet je maar niet tegen een GG vechter vechten op een GG evenement. Want ik mijn ogen en vanuit mijn visie heeft groenhart hier gewoon gewonnen vind je dat niet, dan kan dat alleen vind ik dat je stront in je ogen hebt!

TheCarnage
17-10-2010, 16:24
Euhm... misschien ff iets heel anders hoor maar kan iemand mij uitleggen waarom die zogenaamde professionele organisatie van de heer Ubeda uberhaupt toestaat dan Nieky na 5 weken in de ring staat, of was hij toch niet KO gegaan tegen Aussie?

Oja... enneh de uitslag lachwekkend precies hetzelfde plaatje als vorig jaar tsja dan moet je maar niet tegen een GG vechter vechten op een GG evenement. Want ik mijn ogen en vanuit mijn visie heeft groenhart hier gewoon gewonnen vind je dat niet, dan kan dat alleen vind ik dat je stront in je ogen hebt!

Nou nou nou stront in je ogen vind ik een beetje overtrokken gozer, het licht heel dichtbij elkaar. Ikzelf vind dat Holzken het netaan gewonnen heeft, maar ik kan best begrijpen dat een ander zegt Groenhart heeft beter gescoord.

Heel dicht bij elkaar zat het...

Justinian
17-10-2010, 16:40
Euhm... misschien ff iets heel anders hoor maar kan iemand mij uitleggen waarom die zogenaamde professionele organisatie van de heer Ubeda uberhaupt toestaat dan Nieky na 5 weken in de ring staat, of was hij toch niet KO gegaan tegen Aussie?
Volgens mij is het niet de organisatie van Ubeda.

Brochem
17-10-2010, 17:10
Maar goed dat JIJ geen jurylid bent want je snapt er geen ..... van je constatering is lachwekkend!!!!

Gelukkig zijn er meer die dezelfde visie als ik hebben.

Het is gewoon heel simpel.
1e ronde ging gelijk op.
2e ronde was duidelijk voor Murthel
3e ronde was nipt voor Nieky.

Een extra ronde op zijn plaats dus.

Nieky was de agressor in de extra ronde, hij maakt niet veel acties, maar de acties die hij maakte waren raak.
Murthel had iets meer risico moeten nemen imo.

Mooie rematch in de Arena zeg ik.

En ik snap dat Nieky een beetje behoudend gevochten heeft, die KO tegen Aussie zat duidelijk in zijn hoofd

payap
17-10-2010, 17:13
Als we nu weer eens gewoon dit soort partijen op 5 x 3 minuten gaan houden is er volgens mij ook een stuk meer kans dat een vechter de partij naar zich toe trekt. En er is ook niets mis met een onbeslist ipv dat er een beslissing moet komen.

Zo is de sport tenslotte van origine. 5 x 3 minuten en ook een onbeslist hoort bij de uitslagen.

Brochem
17-10-2010, 17:15
Als we nu weer eens gewoon dit soort partijen op 5 x 3 minuten gaan houden is er volgens mij ook een stuk meer kans dat een vechter de partij naar zich toe trekt. En er is ook niets mis met een onbeslist ipv dat er een beslissing moet komen.

Zo is de sport tenslotte van origine. 5 x 3 minuten en ook een onbeslist hoort bij de uitslagen.

x2

Sloper
17-10-2010, 17:24
Mr. Dragon heeft het heel goed gezien!

Een schande dat Murthel al bij 3x3 nog een extra ronde aan z'n broek kreeg. Nieky z'n kop hing al omlaag omdat hij wist dat de winst nooit voor hem kon zijn als er een beslissing was gekomen op dat moment.

Zwak van GG dat ze hem toch in die extra ronde laten winnen waar hij weer niet meer punten heeft gescoord. Echter roept Murthel het over zichzelf af doordat hij z'n eigen vechtstijl niet hanteerde en in de achteruit-functie vocht. Hij heeft zich dus gewoon laten naaien.

Nieky Holzken gaat echt in de problemen komen in de -76 klasse. Hier gaat hij tegen gasten staan die zich niet door hem gaan laten aftakelen en tegengas gaan geven. Aussie en Murthel heeft ie gehad, maar ik wil 'm nog een keer tegen Cosmo op -77 zien (op FMT!), Kaas en Sem Braan.

Tot slot is de GG in mijn ogen nog zieliger door Saki in een toernooi te plaatsen waarvan je al weet wie er gaat winnen.. Als je het geld in eigen huis wil houden geef die jongen z'n gage dan, maar laat hem geen gasten aftakelen die technisch gezien geen schijn van kans hebben.

The Doctor
17-10-2010, 19:09
Zoals ik mij in een ander topic al afvroeg, ging het mij meer om het commentaar bij de wedstrijd Holzken vs Groenhart bij RTL, waarin het als een walk over werd afgeschilderd. Denk dat iedereen het er wel over eens is, dat het dat allerminst was. Was echt raar om te zien, net of je naar een andere wedstrijd keek.

Durfal
18-10-2010, 10:23
1e licht voordeel Groenhart meer treffers zeker met de mae geri's 2e ronde duidelijker voor puntenvoordeel voor Groenhart klassiek kickboxen boven stoten en vastzetten en onder de lowkicks plaatsen de echte hollandse school... holzken trapt in de eerste 2 rondes bijna niet bokst dus veel en slaat veel op de dekking maar heeft ook Nieky een paar mooie combo's
3e ronde begint Murthel sterker neemt Nieky over en begint eindelijk ook te trappen Nieky eindigt de ronde iets sterker dan Murthel dus je zou een licht voordeel voor Holzken kunnen geven.
Maar het blijft 2-1 voor Groenhart dus die extra ronde slaat nergens op Groenhart wordt hier zwaar benadeeld!!!
En dat Holzken na zo'n korte tijd na een KO weer in de ring verschijnt mag nooit meegenomen worden in de beoordeling van deze partij dat is de verantwoording van de vechter zelf en zn team!!
Normaliter gaat het voordeel van de twijfel naar de vechter die meer druk zet dat is helemaal waar maar dan moet de jagende vechter wel meer of minstens evenveel scoren met echte treffers geen klappen stoten enz op de dekking!!
Ter verduidelijking een meester in het skieveren (achteruitboksen) was/is Rayen Simson die gaf ooit boksles aan Ashwin Balrak al achteruitvechtend
Wat Bally ook later heel sportief toegaf !
Balrak zette druk Simson maakte de punten en daar gaat het in eerste instantie om punten maken!!!
En Groenhart maakte in deze partij in de eerste 3 ronden gewoon gemiddeld meer punten!!! tel maar na??!!!
Dus wie wint er dan??

Wiseguy
18-10-2010, 13:30
Het valt mij op dat Holzken vaak geholpen word door de jury. De enige manier om van hem te winnen is op KO. Wat wil je als je zoveel publiek meeneemt.

Brochem
18-10-2010, 14:05
Dus wie wint er dan??

Holzken

Fightchick
19-10-2010, 14:34
Ik heb net ook al in een ander topic geschreven dat het leek of Fred Royers naar een andere wedstrijd keek. Soms heb ik bij hem het gevoel dat ie de wedstrijd al heeft gezien, en dat ie 'm daarna gaat inspreken.

Ik vond deze partij niet voor Nieky. Het was in mijn ogen een onbeslist of winst voor Murthel. Maar ja, zoals anderen hier ook al schrijven...GG gala hè?!

Amsterdam'r
19-10-2010, 16:01
Ik heb net ook al in een ander topic geschreven dat het leek of Fred Royers naar een andere wedstrijd keek. Soms heb ik bij hem het gevoel dat ie de wedstrijd al heeft gezien, en dat ie 'm daarna gaat inspreken.

Ik vond deze partij niet voor Nieky. Het was in mijn ogen een onbeslist of winst voor Murthel. Maar ja, zoals anderen hier ook al schrijven...GG gala hè?!

X2, heb ik ook altijd bij Fred.
Al vind ik hem een goede commentator, vaak weet je al welke kant het op gaat als je hem hoort praten..eigenlijk is hij Live aan het spoileren dan..heb liever dat hij de partij ook pas voor het eerst ziet.

Facade
19-10-2010, 17:16
Volgens SBS spreken zij het in wanneer zij het voor eerst zien, een evenement uitgezonderd. Ik mag toch aannemen dat ze daar niet over liegen..

Amsterdam'r
19-10-2010, 17:40
Hmm..maar of ze de uitslag al kennen?
Kan allemaal een façade zijn :)..

Facade
19-10-2010, 17:45
lol :D