PDA

View Full Version : ZUFFA To Separate UFC From MMA



snakerattle79
18-10-2010, 05:22
MiddleEasy.com | The Sunday Morning Rumor Mill (http://middleeasy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3158:the-sunday-morning-rumor-mill&catid=37:rumors)


This really isn't that much of a shocker considering Dana White made UFC the 'unstoppable frate trane' that it is, but in getting the sport legalized/authorized in other parts of the world, Dana White (or more likely a collection of people) attempted to push something they've coined (and are in the process of trademarking) as 'UFC combative sports'. This would distinguish the UFC from 'MMA' and essentially greenlight 'UFC combative sports' under the UFC/ZUFFA banner in parts of the world where other MMA organizations can't host events. Some of you may be confused and granted, I'm not doing a great job explaining this, but in short, ZUFFA is trying to distinguish UFC from MMA and get 'UFC combative sports' legalized in certain local governments while 'MMA' would still be 'illegal'. Great business tactic if you want to dominate the sport. I'm sure I will receive a 'cease and desist' notification sometime this week regarding this 'rumor', so read it while you can.

el bastardo
18-10-2010, 09:31
Zou slecht voor de sport zijn. Ben er niet blij mee als dit zo is.

FightingDutchman
18-10-2010, 09:51
Zou slecht voor de sport zijn. Ben er niet blij mee als dit zo is.

Een verstandige zet vanuit Dana's optiek, met andere woorden zakelijk een super zet (zoals we van hem wel kennen). Wat betreft de sport MMA een hele slechte ontwikkeling als het waar is...!

dirk5
18-10-2010, 10:15
ZUFFA en UFC maken sport kapot om eigen portmonee te spekken....

niks nieuws volgensmij.

Wiseguy
18-10-2010, 13:26
Dan kan ik eindelijk ufc gaan trainen.

YoMarK
18-10-2010, 13:53
Ik snap jullie kritiek niet zo. De UFC probeert in een boel staten/landen al tijden MMA legaal te krijgen, soms succesvol maar vaak ook niet.
Als de UFC het op deze manier voor elkaar krijgt om "MMA"(onder een andere naam) te legaliseren in bepaalde staten/Landen waar dat nu niet legaal is, dan is dat wel een stap in de goede richting. Geeft wel aan hoe bekrompen de politiek soms is.

Met een beetje geluk wordt het dan later gemakkelijker om ook MMA onder de naam MMA te legaliseren. De UFC heeft de kleinere organisaties nodig om talent te kweken, dus ik ben er niet bang voor dat ze dit puur doen om een monopolie positie te verkrijgen/versterken. Het geeft vechters in ieder geval kans om legaal en professioneel hun brood te verdienen.

Tony
18-10-2010, 13:59
Ik zie dit meer als K1 en kickboksen...

K1 is een organisatie maar wordt (door leken) als een op zich staande sport gezien. (terwijl het gewoon een bestaande sport is met aangepast reglement)

dirk5
18-10-2010, 14:16
Ik snap jullie kritiek niet zo. De UFC probeert in een boel staten/landen al tijden MMA legaal te krijgen, soms succesvol maar vaak ook niet.
Als de UFC het op deze manier voor elkaar krijgt om "MMA"(onder een andere naam) te legaliseren in bepaalde staten/Landen waar dat nu niet legaal is, dan is dat wel een stap in de goede richting. Geeft wel aan hoe bekrompen de politiek soms is.

Met een beetje geluk wordt het dan later gemakkelijker om ook MMA onder de naam MMA te legaliseren. De UFC heeft de kleinere organisaties nodig om talent te kweken, dus ik ben er niet bang voor dat ze dit puur doen om een monopolie positie te verkrijgen/versterken. Het geeft vechters in ieder geval kans om legaal en professioneel hun brood te verdienen.

De UFC wil mma legaal krijgen in bijvoorbeeld New York om de eigen kas te spekken. Heeft niks te maken met de sport groter maken. Heeft er al iemand ooit gehoord van een grote actie om mma legaal te krijgen in West Virginia? Want daar is het net zo illegaal als in New York, daar ziet de UFC geen geld in zitten dus heeft ook geen zin om iets in te steken....

Ik snap dat het zo werkt in de bedrijfswereld, je moet je dan alleen niet beter voor doen dan je bent.

lopez86
18-10-2010, 14:22
De UFC wil mma legaal krijgen in bijvoorbeeld New York om de eigen kas te spekken. Heeft niks te maken met de sport groter maken. Heeft er al iemand ooit gehoord van een grote actie om mma legaal te krijgen in West Virginia? Want daar is het net zo illegaal als in New York, daar ziet de UFC geen geld in zitten dus heeft ook geen zin om iets in te steken....

Ik snap dat het zo werkt in de bedrijfswereld, je moet je dan alleen niet beter voor doen dan je bent.

Een kanttekening is wel, dat als "UFC" in New York legaal wordt de stap naar de legalisering van MMA in het algemeen ook kleiner wordt.

YoMarK
18-10-2010, 14:26
De UFC wil mma legaal krijgen in bijvoorbeeld New York om de eigen kas te spekken.

Dirk heeft gelijk!

Heeft niks te maken met de sport groter maken.

Dirk heeft geen gelijk.

Tuurlijk doet de UFC dit om hun eigen kas te spekken, maar uiteindelijk is het wel de UFC die MMA legaal heeft gekregen op een heleboel plaatsen waar dit eerst niet het geval was. En zoals gezegd: de UFC heeft de kleinere organisaties ook nodig om talent te kweken.

blackadder
18-10-2010, 14:26
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo'n verschil zal uitmaken. De meeste mensen die het verboden willen hebben of verboden willen houden hebben het sowieso al altijd over Ultimate Fighting, UFC whatever wanneer ze eigenlijk MMA bedoelen.

ArtistiC
18-10-2010, 14:28
OW NEE ZE DENKEN AAN DE CENTJES ALS BEDRIJFZIJNDE, WAT ERG!!

Nee serieus, zeer verstandige zet mocht het doorgaan. De UFC en Dana White hebben meer voor de sport gedaan dan de mensen die in deze thread lopen te zeiken - altijd makkelijk om anderen aan te vallen terwijl je zelf geen fcuk voor de sport doet (lekker gratis streams bekijken met zijn allen, yay).

Yogi1
18-10-2010, 14:28
Ik snap jullie kritiek niet zo. De UFC probeert in een boel staten/landen al tijden MMA legaal te krijgen, soms succesvol maar vaak ook niet.
Als de UFC het op deze manier voor elkaar krijgt om "MMA"(onder een andere naam) te legaliseren in bepaalde staten/Landen waar dat nu niet legaal is, dan is dat wel een stap in de goede richting. Geeft wel aan hoe bekrompen de politiek soms is.

Met een beetje geluk wordt het dan later gemakkelijker om ook MMA onder de naam MMA te legaliseren. De UFC heeft de kleinere organisaties nodig om talent te kweken, dus ik ben er niet bang voor dat ze dit puur doen om een monopolie positie te verkrijgen/versterken. Het geeft vechters in ieder geval kans om legaal en professioneel hun brood te verdienen.

Zo had ik het nog bekeken ! Dan is het wel een slimme zet.

dirk5
18-10-2010, 14:34
Dirk heeft gelijk!

Dirk heeft geen gelijk.

Tuurlijk doet de UFC dit om hun eigen kas te spekken, maar uiteindelijk is het wel de UFC die MMA legaal heeft gekregen op een heleboel plaatsen waar dit eerst niet het geval was. En zoals gezegd: de UFC heeft de kleinere organisaties ook nodig om talent te kweken.

hehe, blij dat ik toch nog 1 keer gelijk heb :)

FightingDutchman
18-10-2010, 14:35
OW NEE ZE DENKEN AAN DE CENTJES ALS BEDRIJFZIJNDE, WAT ERG!!

Nee serieus, zeer verstandige zet mocht het doorgaan. De UFC en Dana White hebben meer voor de sport gedaan dan de mensen die in deze thread lopen te zeiken - altijd makkelijk om anderen aan te vallen terwijl je zelf geen fcuk voor de sport doet (lekker gratis streams bekijken met zijn allen, yay).

Ik vind het een geweldige zet van de UFC en ik snap ook volledig dat ze deze stap zetten, gewoonweg omdat ze willen groeien en meer bekendheid (= meer geld) willen krijgen over de hele wereld. Stel de UFC wordt 'legaal' in Nederland dan zou dit meteen impliceren dat we weer een kooi kunnen zien in Nederland, een geweldige ontwikkeling.

Het enige wat negatief aan deze zet ZOU KUNNEN zijn is dat kleine organisaties het heel moeilijk gaan krijgen, hoewel de UFC ook kleinere evenementen nodig heeft om talent te ontwikkelen. Zullen deze dan op de een of andere manier een licensie van de UFC moeten krijgen om te mogen organiseren (immers een MMA gala mag niet, een UFC gala wel en de UFC naam gebruik je niet zomaar natuurlijk). Op die manier krijg je natuurlijk een enorme machtspositie van de UFC en is deze de baas van de hele sport in regionen waar MMA verboden is maar UFC legaal is. De vraag is of dat een wenselijke situatie is....

dirk5
18-10-2010, 14:35
OW NEE ZE DENKEN AAN DE CENTJES ALS BEDRIJFZIJNDE, WAT ERG!!

Nee serieus, zeer verstandige zet mocht het doorgaan. De UFC en Dana White hebben meer voor de sport gedaan dan de mensen die in deze thread lopen te zeiken - altijd makkelijk om anderen aan te vallen terwijl je zelf geen fcuk voor de sport doet (lekker gratis streams bekijken met zijn allen, yay).

Ik ga 2 keer per jaar naar een UFC event waar ik flink centjes uitgeef.

Hiermee verdien ik dan het recht om 1 jaar gratis ppv's kijken :)