PDA

View Full Version : Het Parool 18-10-2010: Avondje kickboksen, avondje politiefuik



Mattie73
18-10-2010, 16:04
http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/article/detail/1033980/2010/10/18/Avondje-kickboksen-avondje-politiefuik.dhtml

10000 euro op zak!! Er zijn dagen bij dat ik wat minder op zak heb :lol:

BiCkOnE
18-10-2010, 16:11
tja........

Brochem
18-10-2010, 16:11
pffffff

dirk5
18-10-2010, 16:19
tsja, als je het zo onder elkaar ziet staan....

is het een mooie reden om meer galas te houden; je kunt er boetes innen, internationale criminelen op speuren en mobiele wietplantages oprollen.

en dat zonder de mannen in blauw de enge straat op te sturen....

lopez86
18-10-2010, 16:21
Die klote paul v/d vucht ook weer.
Wat een irritante gast.

Mattie73
18-10-2010, 16:21
tsja, als je het zo onder elkaar ziet staan....

is het een mooie reden om meer galas te houden; je kunt er boetes innen, internationale criminelen op speuren en mobiele wietplantages oprollen.

en dat zonder de mannen in blauw de enge straat op te sturen....

Haha klopt. Het scheelt de politie een hoop zoek- en speurwerk.

Kemal
18-10-2010, 16:45
tja..

Briant
18-10-2010, 16:49
Er is een belangrijke crimineel opgepakt. Dat is natuurlijk heel erg mooi. Er waren wat mensen die dingen hadden openstaan, maar om een man met een openstaande parkeerboete nu gelijk crimineel te noemen is ook weer zo iets. Er zijn geen aanwijzingen voor (drugs)handel gesignaleerd.

waar maken we ons druk om.

Het is inderdaad zelfs zo dat deze gala's kunnen bij dragen aan het opsporen van de "criminelen". Als ze blijkbaar zo graag naar deze gala's toe gaan dan verzamelen ze zich lekker en kun je ze in een klap oppakken. Daarnaast zal als elk gala zo wordt gecontrolleerd op een gegeven moment geen grote crimineel zich nog melden op deze evenementen.
Ik zie hoe dan ook geen reden tot het verbieden van deze gala's.

Fyodor
18-10-2010, 16:56
Uiteindelijk wordt Jari T. in de binnenstad 'geveegd', zoals dat in recherchetermen heet, op de Nieuwezijds Voorburgwal pal voor het politiebureau.Owned :lol:

OT: zie de post boven mij... mooi geformuleerd!

biggz
18-10-2010, 16:58
Die gast met zwarte maserati stond achterons toen wij nagecheckt werden

smike
18-10-2010, 17:03
Waar maken we ons druk om?

Wat denk je van de foto, en de tekst die zeer suggestief zijn.
Een groepje bikers(hells angels) bij de vip en handelen maar...

De laatste tijd werd het kickboksen steeds meer mainstream, bij allerlei programmas kwam de sport naar voren.
Ik heb zelfs van die "trendy" programma's gezien, waarbij het kickboksen als een soort van nieuwe trend voor coole mensen werd neergezet.

Nu is helaas zo dat het weer de kant opgaat van laten we zeggen coffeshops, een beetje onduidelijk grijs gebied, met halve criminelen en waar je als succesvol man/vrouw niet mee wilt worden geassocieerd, laat staan dat je mensen verteld dat je deze sport beoefent!

blackadder
18-10-2010, 17:06
Die klote paul v/d vucht ook weer.
Wat een irritante gast.
x1000

Strange Cutbean
18-10-2010, 17:27
Die klote paul v/d vucht ook weer.
Wat een irritante gast.

Don't shoot the messenger!

remco pardoel
18-10-2010, 17:34
v.d. V had ook alle kans om het anders te omschrijven
Er werd een select groepje mensen uitgelicht voor controle.

De 80% die mocht door rijden met de auto, daar wordt niet over geschreven

Gerard Joling en andere BN'ers komen ook niet aan het woord in een citatie

Ik vindt het (wederom) heel erg eenzijding van v.d. V

BrianT heeft reps verdient met zijn antwoord!!

micha
18-10-2010, 17:35
wij waren lekker met de bus en konden zo langs de fuik rijden

Facade
18-10-2010, 17:51
Tsja het is dan misschien wat suggestief, maar het is natuurlijk wel wat apart allemaal met die VIP tafels.... Het gaat ook zo linea recta in tegen de mainstream toegankelijkheid die wordt nagestreefd. Hoe eerder we van die tafels af zijn hoe beter. Ik denk dat een hoop problemen die nu spelen dan verdwijnen.

Peter0711
18-10-2010, 17:54
Lekker stukkie weer zo.... :S


@ Facade

Het is niet zozeer de vip tafel denk ik...Want deze mannen zetten rustig een heel gedeelte af op de tribune om nog met enige
privacy te kunnen zitten...

Wat een beetje dweilen met de kraan open is wat mij betreft,zijn de lokaties,en tijdstippen..
Het is natuurlijk allemaal leuk die gala's op zaterdagavond,met bier,vip tafels enz enz...Maaar dat brengt wel een keerzijde met zich mee

Deze mannen gaan niet bij een badmintonwedstrijd zitten...Die gaan voor een wat grimmigere sfeer,en wat is er dan beter als een vip tafel op een vechtsportgala? Dus hoe klote ik het ook vindt,zit er natuurlijk wel een heel klein beetje waarheid in dit verhaal,alleen wordt dit door mensen op de zijlijn zo opgeblazen dat dit daadwerkelijk ook problemen gaat veroorzaken voor de sport in de ogen van de buitenwereld / meerderheid!

En lul je er dan nog maar is uit!

Het is gewoon erg jammer dat deze sport nu precies op een keerpunt zo negatief in het daglicht wordt gezet.... Eerst al dat vuurtje aangewakkerd door onze vriendelijke MR Hari,en nu weer dit...

Echt klote

Justinian
18-10-2010, 17:55
Voor me reed een sportieve Mercedes met drie Turks/Marokkaans uitziende heren. De auto werd aan de kant gezet op verzoek van de politie. Ik wilde ook stoppen maar mocht zo de parkeergarage inrijden van de politie. Toen ik buiten kwam stond de mercedes er nog steeds. Het bleek een van de vechters te zijn die werd aangehouden.

Er is dus maar een select groepje aangehouden. Van dat groepje heeft 60 a 65% een strafblad zo lees ik. En hoewel het er zo staat, ben ik er van overtuigd dat de meeste mensen (die het snel lezen) iets anders lezen. Die lezen ongetwijfeld "...van de bezoekers had 60 a 65% een strafblad". Spijtig dit, maar het is ook maar hoe een journalist het wil brengen denk ik. Paul Vugts lijkt een ware kruistocht te zijn begonnen tegen de ringsporten en heeft daarbij een trouwe metgezel gevonden in de burgemeester van Amsterdam.

Richelieu
18-10-2010, 19:21
'Als ik in een Mercedes wilde rijden, nam ik wel een taxi"

Humor hadden de bezoekers wel degelijk ;)

mokumnised
18-10-2010, 19:43
Paul Vugts lijkt een ware kruistocht te zijn begonnen tegen de ringsporten

100% zeker, ik las hier ''don't shoot the messenger''...maar deze ''messenger'' is eigenhandig onze sport aan het killen.'Alle ellende die er nu is , is begonnen met dat 1e suggestieve artikel van hem.

blackadder
18-10-2010, 19:46
Don't shoot the messenger!
Waste of ammunition. Just hang him.

GnP
18-10-2010, 20:15
dààrom ben ik dus NIET gegaan ;)

Sadix
18-10-2010, 23:04
met alle respect heren,
wie verwacht je anders dat een VIP tafel van 3500 kan betalen ? dat zijn 2 HBO maand inkomens bijna.

Natuurlijk is dit ook erg opgeblazen.
Maar we houden ons zelf ook voor de gek als we zeggen dat dit nieuwsbericht berust op pure onzin.

blackadder
18-10-2010, 23:25
met alle respect heren,
wie verwacht je anders dat een VIP tafel van 3500 kan betalen ? dat zijn 2 HBO maand inkomens bijna.

Natuurlijk is dit ook erg opgeblazen.
Maar we houden ons zelf ook voor de gek als we zeggen dat dit nieuwsbericht berust op pure onzin.
Op zo'n manier kun je eigenlijk wel over elk evenement wat duurdere plaatsen heeft schrijven. Niet alleen over vechtsport evenementen. En daarom slaat de hele hetze die door die 'journalist' is ontketend nergens op.

Illest
19-10-2010, 00:40
met alle respect heren,
wie verwacht je anders dat een VIP tafel van 3500 kan betalen ? dat zijn 2 HBO maand inkomens bijna.

Natuurlijk is dit ook erg opgeblazen.
Maar we houden ons zelf ook voor de gek als we zeggen dat dit nieuwsbericht berust op pure onzin.

ik irriteer me al maanden aan die houding van 'ze moeten ons hebben, onze mooie sport bla bla bla'
de 1e editie van Glory was alleen maar VIP......normale mensen kunnen dat simpelweg niet betalen en denk je nou echt dat het helemaal vol zat met BN-ers?

nu lees ik dit verhaal weer.....tja.....de grote boze journalist moet ons echt hebben he? bah.....wat een naar ventje is dat toch...

jaren geleden zat ik op een gala in Utrecht.....Vechtse Banen....Menno Dijkstra vocht daar tegen Rocky Grandjean (weet niet hoe je z'n naam schrijft)....aan het begin van dat gala pakte Ronald Worstendraaier de microfoon en bedankte hij publiekelijk een bepaalde groep motorrijders die de Rings-gala's regelmatig bezocht....hij vroeg nog net geen applaus he....:fp:

Nou zal het mij werkelijk aan m'n reet roesten wie op wat voor manier dan ook aan z'n geld komt....is niet aan mij om daarover te oordelen.....wil ik ook niet.....maaarrrrrr

schuif het vooral af op deze journalist.....


yeahh it's all his fault:crying:


slaap lekker forumbroeders.....toedeloe!

Babalu 22
19-10-2010, 00:44
Ik ben van mening dat de vechtsportwereld en met name het kickboxen en mma alles eraan moeten doen om het negatieve beeld, dat wordt gecreeerd door de media en politieke ambities van sommige publieke figuren, te bestrijden. In mijn ogen is het hele tijd ontkennen van problemen of het vergelijken met andere sporten en wat er daar allemaal mis is, niet de juiste manier. Ook niet het te hard je best doen om algemeen erkend (mainstream) te worden.

Laat de feiten voor zich spreken: Het Nederlandse vechtsport, een wettelijk toegestane sport, is goed georganiseerd, multimediaal, heeft de beste en zwaarste competitie van de wereld. Heeft in de loop van de geschiedenis kampioenen geleverd die wereldwijd faam en naam hebben gemaakt en trekt jaarslijke duizenden bezoekers op evenementen die wereldwijd worden bekeken. Daar kun je niet omheen en je kunt het niet zomaar aan de kant schuiven.


De burgemeester van een internationale stad als Amsterdam moet eens bij zijn buren gaan kijken en zien hoe algemeen erkend de sport in andere landen is. Als president Poetin naar een wedstrijd van Fedor komt kijken of als hoog gesplaaste functionarissen in Japan en en Brazilie dol zijn op de sport, hoe kan het dan zo zijn dat een Burgemeester van een stad die internationaal bekend staat om zijn openheid, zich zo opsteld tegenover deze sport?

Ik ben van mening dat de gemiddelde Nederlander helemaal niet zo denkt, maar gedachten worden aangewakkerd en gestuurd door constant (met name in de media en door publieke figuren) een negatief beeld naar voren te brengen en het blijven herhalen todat het een algemene mening wordt.

De meeste journalisten zijn alang niet meer objectief en kijken rond wat er allemaal rondzweefd in de wereld om daar een verhaal aan te kopellen. Journalisten van dit niveau proberen (om makkelijk te scoren) gebruik te maken van de situatie om dat holywood effect te creeeren. En dragen zo weer een steentje bij aan de beeldvorming.

blackadder
19-10-2010, 01:25
Leuk verwoord Babalu. Maar dat gaat toch niet gebeuren. De media, zoals Het Prul en dergelijke, gaan echt niet opeens erover schrijven hoe zeer Nederlandse vechters gerespecteerd en zelfs vereerd worden in het buitenland. En tenzij iemand hier een groot belang heeft in dat Belgische media bedrijf waar al die kranten bij horen kan men ook niks doen om het imago via die weg te veranderen.

Enge 'free-fighters' verkoopt vast beter dan goed georganiseerde, multimediale top evenementen met top atleten. En van der Laan, dat zwerende geitenoog? Die doet de moeite toch niet om verder te kijken dan zijn neus lang is.

Zolang hij zich kan druk maken om enge 'free-fighters' met hun evenementen waar bijna 100% van de bezoekers criminelen zijn vindt ie het wel best. Zolang het schijnt dat hij daar 'daadkrachtig' optreedt hoeft hij niet om te kijken naar potenrammers, hangjongeren, straatcriminaliteit etc...want...hij bestrijdt de criminaliteit. Toch?

De feiten voor zich laten spreken? Dat zou mooi zijn. Maar als het zo makkelijk was zaten we hier nu niet met dit gezeik.

Illest
19-10-2010, 01:30
Ik ben van mening dat de vechtsportwereld en met name het kickboxen en mma alles eraan moeten doen om het negatieve beeld, dat wordt gecreeerd door de media en politieke ambities van sommige publieke figuren, te bestrijden. In mijn ogen is het hele tijd ontkennen van problemen of het vergelijken met andere sporten en wat er daar allemaal mis is, niet de juiste manier. Ook niet het te hard je best doen om algemeen erkend (mainstream) te worden.

Laat de feiten voor zich spreken: Het Nederlandse vechtsport, een wettelijk toegestane sport, is goed georganiseerd, multimediaal, heeft de beste en zwaarste competitie van de wereld. Heeft in de loop van de geschiedenis kampioenen geleverd die wereldwijd faam en naam hebben gemaakt en trekt jaarslijke duizenden bezoekers op evenementen die wereldwijd worden bekeken. Daar kun je niet omheen en je kunt het niet zomaar aan de kant schuiven.


De burgemeester van een internationale stad als Amsterdam moet eens bij zijn buren gaan kijken en zien hoe algemeen erkend de sport in andere landen is. Als president Poetin naar een wedstrijd van Fedor komt kijken of als hoog gesplaaste functionarissen in Japan en en Brazilie dol zijn op de sport, hoe kan het dan zo zijn dat een Burgemeester van een stad die internationaal bekend staat om zijn openheid, zich zo opsteld tegenover deze sport?

Ik ben van mening dat de gemiddelde Nederlander helemaal niet zo denkt, maar gedachten worden aangewakkerd en gestuurd door constant (met name in de media en door publieke figuren) een negatief beeld naar voren te brengen en het blijven herhalen todat het een algemene mening wordt.

De meeste journalisten zijn alang niet meer objectief en kijken rond wat er allemaal rondzweefd in de wereld om daar een verhaal aan te kopellen. Journalisten van dit niveau proberen (om makkelijk te scoren) gebruik te maken van de situatie om dat holywood effect te creeeren. En dragen zo weer een steentje bij aan de beeldvorming.

leuk dat je moeite hebt genomen voor dat stukje, maar het gaat om de bezoekers van gala's.....daar doelt de burgemeester op.....

ik durf te wedden dat sommige gala's simpelweg niet door kunnen gaan als de VIPtafels niet goed verkocht zijn....en jantje modaal kan zo'n tafel niet betalen en als ie dat al kan, koopt ie liever een nieuwe auto of boekt ie een vakantie...

wie o wie gaat die tafels afnemen?.......you tell me.....;)

ps:
ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat vermeende criminelen in peperdure bolides naar gala's toegaan.....dan vraag je er toch eigenlijk om dat je gepakt of aangehouden wordt?
als je een beetje slim bent, pak je de bus of een taxi.....of zie ik dat nou verkeerd...:fp:

micha
19-10-2010, 08:15
die auto uit Belgie die zogenaamd in Griekenland was gestolen . Dat is een lease auto die nu alt erug is. Niks gestolen in Griekenland........

Marco
19-10-2010, 11:56
k ben benieuwd hoe er wordt uitgepakt bij het arena gala volgend jaar, dat zal wel een grote fuik worden dan. misschien dat de vermeende crimi's dan juist wel in auto's komen die keurig op naam van de vrouw staan ?

rafi
19-10-2010, 12:10
de taxis gaan goeie zaken doen bij de arena

Illest
19-10-2010, 12:22
k ben benieuwd hoe er wordt uitgepakt bij het arena gala volgend jaar, dat zal wel een grote fuik worden dan. misschien dat de vermeende crimi's dan juist wel in auto's komen die keurig op naam van de vrouw staan ?

hahaha !

Italian*Berlusconi*
19-10-2010, 12:51
tja hier op werk hadden ze het ook al uitgeprint en het me even laten zien haha.. tja er staan geen leugens in dit artikel volgens mij, alleen word er een beetje erg de nadruk gelegd op de zogenaamde criminelen..
Nogmaals er staan volgens mij geen leugens in, en het vergelijken met andere sporten is ook niet echt te doen wat hier veel geroepen word.. we moeten niet vergeten hoe de vechtsport is ontstaan in NL qua gala's, en dat is grotendeels begonnen met crimineel geld.. hells angels als sponsoren in de RINGS tijd in de 90's en noem maar op... Ron N zit ook niet voor niks in de bak gok ik ;)

Ach ja, dit gelul zal nog wel een tijd blijven totdat men inziet dat er veel "wit" geld in te verdienen valt ala voetbal enzo...

anoniem gg
19-10-2010, 13:23
leuk dat je moeite hebt genomen voor dat stukje, maar het gaat om de bezoekers van gala's.....daar doelt de burgemeester op.....

ik durf te wedden dat sommige gala's simpelweg niet door kunnen gaan als de VIPtafels niet goed verkocht zijn....en jantje modaal kan zo'n tafel niet betalen en als ie dat al kan, koopt ie liever een nieuwe auto of boekt ie een vakantie...

wie o wie gaat die tafels afnemen?.......you tell me.....;)

ps:
ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat vermeende criminelen in peperdure bolides naar gala's toegaan.....dan vraag je er toch eigenlijk om dat je gepakt of aangehouden wordt?
als je een beetje slim bent, pak je de bus of een taxi.....of zie ik dat nou verkeerd...:fp:

Als vechtsport als een sport werd behandeld en gewoon op nos kwam met sponsoren zoals korfbal, handbal en voetbal, hoef je ook helemaal geen tafels te verkopen.

Richelieu
19-10-2010, 13:38
Als vechtsport als een sport werd behandeld en gewoon op nos kwam met sponsoren zoals korfbal, handbal en voetbal, hoef je ook helemaal geen tafels te verkopen.

Vind dat je daar een heel goed punt hebt Bas, alleen "als" is nog helaas nog steeds verbrande turf.

Illest
19-10-2010, 13:53
Als vechtsport als een sport werd behandeld en gewoon op nos kwam met sponsoren zoals korfbal, handbal en voetbal, hoef je ook helemaal geen tafels te verkopen.

mee eens!

de politiek zou het de promotors weleens heel lastig kunnen gaan maken als uit fuik-acties, aanhoudingen etc blijkt wat voor soort bezoekers er komen....gala's zijn eigenlijk een beetje afhankelijk hiervan....zo lijkt het tenminste wel....
Het zou natuurlijk ideaal zijn als er gala's opgezet konden worden met 'normale' sponsors....zie ook Japan.....

ben alleen bang dat het lang kan gaan duren voordat hert zover is (als het al zover komt)

Babalu 22
19-10-2010, 14:01
Leuk verwoord Babalu. Maar dat gaat toch niet gebeuren. De media, zoals Het Prul en dergelijke, gaan echt niet opeens erover schrijven hoe zeer Nederlandse vechters gerespecteerd en zelfs vereerd worden in het buitenland. En tenzij iemand hier een groot belang heeft in dat Belgische media bedrijf waar al die kranten bij horen kan men ook niks doen om het imago via die weg te veranderen.

Enge 'free-fighters' verkoopt vast beter dan goed georganiseerde, multimediale top evenementen met top atleten. En van der Laan, dat zwerende geitenoog? Die doet de moeite toch niet om verder te kijken dan zijn neus lang is.

Zolang hij zich kan druk maken om enge 'free-fighters' met hun evenementen waar bijna 100% van de bezoekers criminelen zijn vindt ie het wel best. Zolang het schijnt dat hij daar 'daadkrachtig' optreedt hoeft hij niet om te kijken naar potenrammers, hangjongeren, straatcriminaliteit etc...want...hij bestrijdt de criminaliteit. Toch?

De feiten voor zich laten spreken? Dat zou mooi zijn. Maar als het zo makkelijk was zaten we hier nu niet met dit gezeik.


Ik geloof ook niet dat er snel wat gaat veranderen. Maar zo lijkt het alsof het kickboxen in Nederland, net als cofeeshops en prostitutie in een soort van gedoog status terecht komt.

Italian*Berlusconi*
19-10-2010, 14:03
tja als.. als ik sinterklaas was had ik ipv zwarte pieten alleen braziliaanse blondjes met big asses om mij heen ;)

Gelukkig zie je al dat de sport, ondanks deze nieuwsberichten, al een stuk serieuzer genomen word.. mede dankzij Bas Boon en zijn moeite om het op tv e.d. te krijgen.. de BN'ers die op gala's aanwezig zijn en hun mening daar vaak positief over geven.

Laten we eerlijk zijn, bekende van de politie zo naast de ring duidelijk aanwezig en in beeld zal daarbij niet helpen... ben iig al blij dat ze niet de ring in worden geroepen voor een prijs uitreiking zoals in de jaren 90 vaak het geval was..

Babalu 22
19-10-2010, 14:13
leuk dat je moeite hebt genomen voor dat stukje, maar het gaat om de bezoekers van gala's.....daar doelt de burgemeester op.....

ik durf te wedden dat sommige gala's simpelweg niet door kunnen gaan als de VIPtafels niet goed verkocht zijn....en jantje modaal kan zo'n tafel niet betalen en als ie dat al kan, koopt ie liever een nieuwe auto of boekt ie een vakantie...

wie o wie gaat die tafels afnemen?.......you tell me.....;)

ps:
ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat vermeende criminelen in peperdure bolides naar gala's toegaan.....dan vraag je er toch eigenlijk om dat je gepakt of aangehouden wordt?
als je een beetje slim bent, pak je de bus of een taxi.....of zie ik dat nou verkeerd...:fp:



LOL mischien spelen ze een kat een muis spel net als in Goodfellas.

Khanom Thom
19-10-2010, 14:25
Controleer maar eens bij een gemiddelde AJAX wedstrijd... kijk wat daar allemaal zit.

JeMalleMoer
19-10-2010, 14:33
Als vechtsport als een sport werd behandeld en gewoon op nos kwam met sponsoren zoals korfbal, handbal en voetbal, hoef je ook helemaal geen tafels te verkopen.

Ja en hoe krijg je dat voor elkaar? Iedereen is gala's aan het organiseren, en dat vind ik prachtig. Maar zijn er ook initiatieven om kickboksen uit het amateur sport te krijgen?

Durfal
19-10-2010, 15:21
Tja forum broeders en zusters de PEN is nu eenmaal machtiger dan het ZWAARD!!!
Ik bedoel maar de vechtsport is nu de zondebok in de jaren tachtig was het opeens de vechthond met name de Pittbull die het lijdend voorwerp van een media hype was, de bladen de kranten de actualiteiten programmas ze stonden er bol van!!!
Als ik destijds met mn logge komische dikke engelse bulldoggen over straat liep werden de kinderen al opgetild door overbezorgde moeders die ook dachten te weten dat mijn honden toch echt Pittbulls waren!!!
Door alle media aandacht is het al jaaaaaaaaaaaaren zo dat als je aan vechtsport doet je een crimineel bent en persoonlijk zie ik dat vooroordeel ook niet meer verdwijnen.
De geweldadige dood van Andre Brilleman destijds heeft de kickboxsport een enorme schade toegebracht
En elke keer dat je denkt nu gaat het iets beter door bijv positieve aandacht voor de K1 op eurosport programmas als de contender de UFC of iets moois van Its Showtime dan volgt er wel weer iets geheel negatiefs net als de dadendrang van Eberhard van der Laan..............
Dat verleden week 2 a 3 pelotons ME ingezet moesten worden omdat fc Twente op bezoek kwam in Rotterdam bij Feyenoord nee daar hoor je bijna niets over dat is immers voetbal, en dat is heilig in dit land net als schaatsen en wielrennen en wat heilig is kan schijnbaar van alles flikken.
Dus forumvrienden het is helaas vechten tegen de bierkaai de pen = echt machtiger dan het zwaard en de pen (de Media) is vaak tegen ons wat dat scoort idd zo lekker makkelijk!!
Natuurlijk komen er crimi's op vechtsporten af die geven niet veel om tennis schaatsen wielrennen enz en dat is hun goed recht dat ze vechtsport spectaculairder vinden!! maar om te zeggen dat ze daar komen om te netwerken?? en dat het daarom maar verboden moet worden???
En al die witte boorden crimi's dan die de schatkist van NL vaak nog meer kosten mogen die voortaan niet maar gaan golfen???
Want daar doen de chique witte boorden crimi's hun netwerk zaakjes
Verbieden dus dat golfen!!!!!

Collina
19-10-2010, 15:35
Paul Vugts je bent een ezel.

Dit is normaliter niet mijn manier om iets te uiten waar ik het niet mee eens ben, maar jouw stuk in het Parool is een manipulerend jounalistiek hoogstandje waarmee je de top van het vechtsport in een kwaad daglicht zet. In mijn beleving vond het stuk in de Parool absoluut niet nodig en al helemaal niet om oude koeien uit de sloot te halen. (Dit zeg ik op basis van eerdere stukken die ik heb gelezen van Paul Vugts over de vechtsport)

Als je echt iets wil schrijven over criminaliteit, vandalisme, overheidsgeld, angstaanjagende praktijken (M.E. honden, politie en paarden etc.) schrijf dan een stuk over voetbal en riscowedstrijden. Vader en zoon willen live Feynoord, Ajax en PSV tegen elkaar zien spelen, maar blijven thuis om niet in een massa gevecht terecht te komen van supporters.

Leg dat maar uit aan je kind, (en dan heb ik het over voetbal).

Nee ik ga dan liever naar een goed georganiseerd kickbox/mma gala waar alles overall gezien rustig verloopt!


Collina

Guile
19-10-2010, 16:17
Paul Vugts je bent een ezel.



Als je echt iets wil schrijven over criminaliteit, vandalisme, overheidsgeld, angstaanjagende praktijken (M.E. honden, politie en paarden etc.) schrijf dan een stuk over voetbal en riscowedstrijden. Vader en zoon willen live Feynoord, Ajax en PSV tegen elkaar zien spelen, maar blijven thuis om niet in een massa gevecht terecht te komen van supporters.

Leg dat maar uit aan je kind, (en dan heb ik het over voetbal).

Nee ik ga dan liever naar een goed georganiseerd kickbox/mma gala waar alles overall gezien rustig verloopt!



Prima dat mensen vergelijkingen trekken met voetbal, maar bovenstaande is echt onzin. Alsof je niet veilig naar voetbal kunt, het is sinds het begin van het hooliganisme nog NOOIT zo veilig bij het voetbal geweest als nu. Mocht er wel wat gebeuren dan loop je als normaal weldenkend mens ook weg, maar mensen willen graag sensatie. Worden ze erbij betrokken gaan ze janken.


OT, duidelijk welke kant de 'journalist' op gaat met zijn stukjes. Erg eenzijdig iig, maar als je zo

Niet de twee sjofele Amsterdammers wier grauwgrijze Volkswagen Polo detoneert tussen alle blinkende Audi's, BMW's en Mercedessen uit de duurdere klassen. Zij worden geboeid afgevoerd en trekken grimassen. In hun kofferbak staan twee dozen met 119 wietplantjes en ligt een honkbalknuppel. Eén van de mannen heeft zeven wikkels cocaïne op zak, plus nog een zakje coke. naar een gala gaat. Man man zeg, lees je geen krant/nieuws?

blackadder
19-10-2010, 17:09
Maar zijn er ook initiatieven om kickboksen uit het amateur sport te krijgen?
Huh?

mean machine
19-10-2010, 17:13
leuk dat je moeite hebt genomen voor dat stukje, maar het gaat om de bezoekers van gala's.....daar doelt de burgemeester op.....

ik durf te wedden dat sommige gala's simpelweg niet door kunnen gaan als de VIPtafels niet goed verkocht zijn....en jantje modaal kan zo'n tafel niet betalen en als ie dat al kan, koopt ie liever een nieuwe auto of boekt ie een vakantie...

wie o wie gaat die tafels afnemen?.......you tell me.....;)

ps:
ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat vermeende criminelen in peperdure bolides naar gala's toegaan.....dan vraag je er toch eigenlijk om dat je gepakt of aangehouden wordt?
als je een beetje slim bent, pak je de bus of een taxi.....of zie ik dat nou verkeerd...:fp:



dit is gewoon de stategie die justitie/regering handteren ze denken door de vip gasten te ontmoedigen dat de galaas vanzelf omvallen ,ik ben benieuwd of dit ook zo is?het kan ook de andere kant op gaan dat mensen juist op sensatie afkomen ?mishien krijgen we nu net zoals bij voetbal wel rellen met de politie met die iritante machtsvertoning echt kinderachtig .

blackadder
19-10-2010, 17:14
Natuurlijk komen er crimi's op vechtsporten af die geven niet veel om tennis schaatsen wielrennen enz
Ach jawel hoor. Wanneer ze zich chique willen voelen gaan ze naar de golfbaan, tennis, paarden races of nemen ze plaats in een skybox bij Ajax.

Facade
19-10-2010, 17:23
Is er inmiddels niet genoeg animo voor in ieder geval de grote vechtsportgala's zoals showtime, dat je niet per se die VIP tafels nodig hebt? Ik bedoel die tafels brengen veel geld binnen, maar nemen ook heel veel ruimte in beslag toch. In de Arena leek het erop alsof het hele veldgedeelte van de arena bedekt was met vip. Als je daar gewoon rijen neerzet met een slag duurdere kaarten ipv één tafel voor duizenden euro's, denk ik dat je toch ook aardig wat geld moet kunnen binnenhalen ? Of is de interesse in vechtsport nou ook weer niet zó groot?

Sadix
19-10-2010, 18:01
Is er inmiddels niet genoeg animo voor in ieder geval de grote vechtsportgala's zoals showtime, dat je niet per se die VIP tafels nodig hebt? Ik bedoel die tafels brengen veel geld binnen, maar nemen ook heel veel ruimte in beslag toch. In de Arena leek het erop alsof het hele veldgedeelte van de arena bedekt was met vip. Als je daar gewoon rijen neerzet met een slag duurdere kaarten ipv één tafel voor duizenden euro's, denk ik dat je toch ook aardig wat geld moet kunnen binnenhalen ? Of is de interesse in vechtsport nou ook weer niet zó groot?

precies daar dacht ik ook aan!

ArtistiC
19-10-2010, 18:09
Jammer dat mixfight en andere vechtsport-fora hier aandacht aan besteden. Het zijn toch weer een paar honderd (duizend) clicks richting zo'n artikel. Dit soort mensen gaan we niet kunnen overtuigen, en het hoeft ook niet..

MMA is vandaag de dag de snelst groeiende sport ter wereld. Een simpele Parool columnist gaat hier geen verandering in brengen. Mijn verzoek aan mixfight en de leden zou dan ook zijn om zulke negatieve berichten zoveel mogelijk te negeren.

Edit; En de grootste grap is dat Nederlanders op het gebied van vechtsport, in tegenstelling tot vele andere mainstream sporten (in NL) WEL succesvol zijn.

blackadder
19-10-2010, 18:16
Edit; En de grootste grap is dat Nederlanders op het gebied van vechtsport, in tegenstelling tot vele andere mainstream sporten (in NL) WEL succesvol zijn.
Dat zeg ik ook altijd.

Bromios
20-10-2010, 00:10
Als Golden Glory nou eerst eens begint om Ron Nyquist uit beeld te houden dan ben je al een eind in de goede richting. Hoe goed hij ook is in zijn werk, Hij blijft iemand die een straf uitzit voor moord, en die wil je niet prominent in je organisatie hebben.

En die criminelen die prominent op zo'n gala aankomen kunnen arrogant doen tegen de politie want ze worden praktisch niet aangepakt. je lacht je toch dood dat zo'n maseratirijder met zijn tasje met geld een urrtje later prominent aan zo'n tafeltje zit ? Die gast voelt zich onaantastbaar.

En daarnaast is het gewoon een kwestie van statistiek. Pak gewoon de dikke bakken dan heb je een groter percentage zware criminelen. (ook bij het voetbal)
Ik zat vorige week op BNR te luisteren naar een statistiek waaruit bleek dat bij preventieve fouillering een groot aantal antillianen wapens bleken te hebben. 1 wakkere luisteraar stelde de juiste vraag: wie worden er allemaal gefouilleerd. Antwoord: 95% antillianen omdat het alleen om zuid-oost ging.

De enige manier om dit op te lossen is te zorgen dat het mainstream wordt. En dan is het niet meer leuk.

Bromios
20-10-2010, 00:20
precies daar dacht ik ook aan!

Bij 3500 voor een viptafeltje met 6 stoelen kun je mischien een stuk of 4 stoelen extra kwijt en dan heb je het toch nog over 350 per kaart.

Collina
20-10-2010, 11:01
Prima dat mensen vergelijkingen trekken met voetbal, maar bovenstaande is echt onzin. Alsof je niet veilig naar voetbal kunt, het is sinds het begin van het hooliganisme nog NOOIT zo veilig bij het voetbal geweest als nu. Mocht er wel wat gebeuren dan loop je als normaal weldenkend mens ook weg, maar mensen willen graag sensatie. Worden ze erbij betrokken gaan ze janken.



@ Guile
Je vindt mijn vergelijking onzin als ik zeg dat ik liever naar een goed georganiseerde kickbox/mma gala ga dan een risico voetbalwedstrijd om dat de kans groot is dat er rellen uitbreken. Ze noemen het niets voor niets risico wedstrijden Guile.

Overigens spreek jij jezelf tegen in de onderste zin.

Als ik met mensen/collega's in een discussie verzeild raak, "De mensen die de stukken lezen van bijv. een Paul Vugts en weing tot nihil verstand hebben van de top vechtsport" trek ik ook altijd deze vergelijking:

Voetbal (risico wedstrijden)
Het is toch van de zotte als er risico voetwedstrijden zijn de overheid miljoenen moet opstrijken voor beveiliging om alles in het gareel te houden?
Het is toch van de zotte als vader en zoon naar een wedstrijd gaan "vaders" schrep de omgeving in de gaten moet houden om niet in rellen terecht te komen en om zijn zoon te beschermen?
Het is toch van de zotte als je een feynoord shirt aan hebt en loopt in amsterdam dat je denkt "Hee, deze jongen vraagt erom"?
Het is toch van de zotte dat er miljoenen schade is aan vandalisme na een risico wedstrijd.

En dan wil Burgemeester Van der Laan een goed georganiseerd kickbox/mma gala verbieden en jij (Guile) zegt dat sinds de hooliganisme nog NOOIT zo veilig bij het voetbal geweest als nu? Al die veiligheid en miljoenen die de overheid daar in pompt is in mijn beleving niet nodig, het is verdorie een voetbalwedstrijd.

Bij een groot goed georaniseerd kickbox/mma gala
Staan geen honderden man M.E./Politiemannen in busjes. Ook geen vaders met kinders die de gehele omgeving nauwlettend in de gaten moeten houden. En weet je wat mooi is: Je kan uitkomen voor wie je wil en elk shirt je aan trekken voor wie je bent. Als ik met een shirt van bijv. The Reem aka The Demolitionman loop, word ik niet in elkaar gemept door Kia aka Badr aanhangers in Utrecht Kanaleneiland.

Voetbal is topsport, vechtsport is topsport en je moet JUIST vergelijkingen maken zodat men het begrijpt. Nederland telt de beste vechters van de wereld, daar moeten we trots op zijn, we hadden namelijk maar één Johan Cruijf.

Collina

smike
20-10-2010, 14:50
Heel goed stuk Colina, zeer helder ook!

Maar het "arenapubliek" waar velen van ons over geklaagd hebben, is met alle respect minstens zo erg. Zouden best wel eens dezelfde kunnen zijn.

Daarnaast zou ik nooit met mijn kinderen naar een kickboksgala gaan, omdat je niet zo vroeg kinderen met stoten en trappen op elkaar in aanraking moet laten komen. Daarnaast zijn er helaas ook veel kleinere gala's waar het gemiddelde publiek bestaat uit "capuchon klootzakjes"

Facade
20-10-2010, 15:47
Bij 3500 voor een viptafeltje met 6 stoelen kun je mischien een stuk of 4 stoelen extra kwijt en dan heb je het toch nog over 350 per kaart.

Nouja ik denk toch nog wel wat meer en je boort toch mogelijkheden aan voor meer sponsors op die manier? Ik kan me voorstellen dat door huidige berichtgeving sponsors niet direct met gala's geassocieerd willen worden. Op termijn zullen ze dus die stap toch een keer moeten maken lijkt mij, want als je alleen in de lijn van kaartverkoop als voornaamste inkomsten redeneert, blijf je die VIP dingen (op deze schaal) altijd houden en dat zou ik persoonlijk toch wel treurig vinden. Een beetje één stap terug om twee vooruit te maken verhaal :P

Collina
20-10-2010, 16:27
@ Guile
Je vindt mijn vergelijking onzin als ik zeg dat ik liever naar een goed georganiseerde kickbox/mma gala ga dan een risico voetbalwedstrijd om dat de kans groot is dat er rellen uitbreken. Ze noemen het niets voor niets risico wedstrijden Guile.

Overigens spreek jij jezelf tegen in de onderste zin.

Als ik met mensen/collega's in een discussie verzeild raak, "De mensen die de stukken lezen van bijv. een Paul Vugts en weing tot nihil verstand hebben van de top vechtsport" trek ik ook altijd deze vergelijking:

Voetbal (risico wedstrijden)
Het is toch van de zotte als er risico voetwedstrijden zijn de overheid miljoenen moet opstrijken voor beveiliging om alles in het gareel te houden?
Het is toch van de zotte als vader en zoon naar een wedstrijd gaan "vaders" schrep de omgeving in de gaten moet houden om niet in rellen terecht te komen en om zijn zoon te beschermen?
Het is toch van de zotte als je een feynoord shirt aan hebt en loopt in amsterdam dat je denkt "Hee, deze jongen vraagt erom"?
Het is toch van de zotte dat er miljoenen schade is aan vandalisme na een risico wedstrijd.

En dan wil Burgemeester Van der Laan een goed georganiseerd kickbox/mma gala verbieden en jij (Guile) zegt dat sinds de hooliganisme nog NOOIT zo veilig bij het voetbal geweest als nu? Al die veiligheid en miljoenen die de overheid daar in pompt is in mijn beleving niet nodig, het is verdorie een voetbalwedstrijd.

Bij een groot goed georaniseerd kickbox/mma gala
Staan geen honderden man M.E./Politiemannen in busjes. Ook geen vaders met kinders die de gehele omgeving nauwlettend in de gaten moeten houden. En weet je wat mooi is: Je kan uitkomen voor wie je wil en elk shirt je aan trekken voor wie je bent. Als ik met een shirt van bijv. The Reem aka The Demolitionman loop, word ik niet in elkaar gemept door Kia aka Badr aanhangers in Utrecht Kanaleneiland.

Voetbal is topsport, vechtsport is topsport en je moet JUIST vergelijkingen maken zodat men het begrijpt. Nederland telt de beste vechters van de wereld, daar moeten we trots op zijn, we hadden namelijk maar één Johan Cruijf.

Collina

@ Smike,
Klopt wat je zegt wat betreft de "capuchon klootzakjes", heerlijke omschrijving haha. In mijn verhaal doelde ik echt puur op grote goed georaniseerde Kickbox/Mma gala's. Persoonlijk heb ik ook niets met kleinere gala's omdat je bij voorhand al weet dat er van die capuchon klootzakjes rondlopen die de boel verpesten en Paul Vugts verhaal/mindset over vechtsport en criminaliteit bevestigen.

@ Guile
Post is niet helemaal naar jou gericht, heb hem net even terug gelezen maar puur mijn frustratie t.a.v. Dhr. Van de Laar.

Collina