PDA

View Full Version : Aderlatingen en Koppen



Babalu 22
21-10-2010, 13:43
Zijn aderlatingen en koppen mbt tot het behandelen van bijvoorbeeld blesures, of voor het zorgen voor een goede bloedstroom, bekend in de vechtsportwereld? Ik zag laatst een fimpje waarin Overeem een acupunctuur kuur kreeg. Aangezien Trainingen en voedingschema's zich ook snel ontwikkelen binnen de sport, vroeg ik me af of hier ook mee wordt geëxperimenteerd .

blackadder
21-10-2010, 14:04
Koppen? Was dat?

Babalu 22
21-10-2010, 14:07
Het inzetten van bloedzuigers bij kwalen of blesures:

Bij hirudotherapie wordt gebruik gemaakt van medische bloedzuigers. Er zijn namelijk ongeveer 400 soorten van deze beestjes, waarvan maar drie als medisch bruikbaar bekend staan. Als deze bloedzuigers hun tanden in een mens zetten, komen er vanuit zijn speeksel onder andere hirudine, chemotripsine en destabilase in het bloed. Deze stoffen herstellen storingen in de bloedcirculatie. Bovendien heeft hun speeksel een pijnstillende werking. Uit onderzoek van artsen uit de Essen-Mite Kliniek in Duitsland, bleek dat de pijn van een aantal chronisch zieken afnam, als ze dagelijks een tijd met deze bloedzuigers op hun huid hadden doorgebracht.
Vele kwalen kunnen behandeld worden met deze bloedzuigers. Onder andere een te hoge bloeddruk, tromboses, migraine, rug-, arm- en beenpijnen, muisarmen, infarcten van hart en hersenen, prostaatontstekingen, bepaalde vruchtbaarheidsproblemen. Ook kan de huid verjongd worden, en de bloedcirculatie in de huid na plastische chirurgie of huidtransplantatie kan hersteld worden.

Babalu 22
21-10-2010, 14:14
Koppen? Was dat?

Het is een oud alternatieve geneeswijze, waarin "oud" of "vies" bloed wordt ontrokken uit het lichaam. Om zo voor een betere bloedsomloop te zorgen.


In het menselijk lichaam komen op bepaalde plaatsen bepaalde bloedstromen
langs. Op een dergelijke plaats wordt een glas (of soortgelijk voorwerp)
geplaatst en deze wordt vacuum getrokken; dat wil zeggen, al de lucht wordt
uit de glas getrokken, waardoor het glas heel erg gaat zuigen aan de huid.
Na een paar minuten (varierend van 3 tot 10) wordt het glas van de huid
gehaald en wordt er een piepklein sneetje gemaakt in de huid.

Het glas wordt vervolgens weer op de huid geplaatst en wordt weer vacuum
getrokken waarna er bloeddruppels komen uit het sneetje. Het "vieze" bloed wordt uit het lichaam ontrokken. Deze
behandeling kan op verschillende keren op plaatsen verricht worden.

Rico Suave
21-10-2010, 14:29
Zijn aderlatingen en koppen mbt tot het behandelen van bijvoorbeeld blesures, of voor het zorgen voor een goede bloedstroom, bekend in de vechtsportwereld? Ik zag laatst een fimpje waarin Overeem een acupunctuur kuur kreeg. Aangezien Trainingen en voedingschema's zich ook snel ontwikkelen binnen de sport, vroeg ik me af of hier ook mee wordt geëxperimenteerd .

Ik heb een tijd geen aderlating meer gedaan, aangezien ik het te druk had met het verjagen van zwarte katten uit mijn tuin en het verbranden van heksen op de brandstapel. Maar ik zal straks even langs de druïde lopen, wellicht kan hij even een vaatje bij me aftappen. Hopelijk beschermt me dat tegen de zwarte dood!

Babalu 22
21-10-2010, 14:37
Ik heb een tijd geen aderlating meer gedaan, aangezien ik het te druk had met het verjagen van zwarte katten uit mijn tuin en het verbranden van heksen op de brandstapel. Maar ik zal straks even langs de druïde lopen, wellicht kan hij even een vaatje bij me aftappen. Hopelijk beschermt me dat tegen de zwarte dood!


LoL

Het is een wetenschappelijk bewezen geneeswijze. Zoveel verschilt het niet van bijvoorbeeld acupunctuur. Het is ook een oude geneeswijze die door Indiers, Chinezen, Arabieren en Europeanen werd gebruik. En het is hard opweg om haar comeback te maken. Als chirurgen in ziekenhuizen gebruik maken van bloedzuigers, waarom zou je sporters daar ook niet mee behandelen?

Rico Suave
21-10-2010, 14:47
LoL

Het is een wetenschappelijk bewezen geneeswijze. Zoveel verschilt het niet van bijvoorbeeld acupunctuur. Het is ook een oude geneeswijze die door Indiers, Chinezen, Arabieren en Europeanen werd gebruik. En het is hard opweg om haar comeback te maken. Als chirurgen in ziekenhuizen gebruik maken van bloedzuigers, waarom zou je sporters daar ook niet mee behandelen?

Klinkt goed, ik laat me behandelen. Bij mij stroomt mijn bloed veel te snel (en te vaak) naar mijn onderlichaam.

blackadder
21-10-2010, 16:02
Het is een oud alternatieve geneeswijze, waarin "oud" of "vies" bloed wordt ontrokken uit het lichaam. Om zo voor een betere bloedsomloop te zorgen.


In het menselijk lichaam komen op bepaalde plaatsen bepaalde bloedstromen
langs. Op een dergelijke plaats wordt een glas (of soortgelijk voorwerp)
geplaatst en deze wordt vacuum getrokken; dat wil zeggen, al de lucht wordt
uit de glas getrokken, waardoor het glas heel erg gaat zuigen aan de huid.
Na een paar minuten (varierend van 3 tot 10) wordt het glas van de huid
gehaald en wordt er een piepklein sneetje gemaakt in de huid.

Het glas wordt vervolgens weer op de huid geplaatst en wordt weer vacuum
getrokken waarna er bloeddruppels komen uit het sneetje. Het "vieze" bloed wordt uit het lichaam ontrokken. Deze
behandeling kan op verschillende keren op plaatsen verricht worden.
Oh. Een ander woord voor aderlating dus.

blackadder
21-10-2010, 16:04
Klinkt goed, ik laat me behandelen. Bij mij stroomt mijn bloed veel te snel (en te vaak) naar mijn onderlichaam.
Amputatie lijkt mij voor dit probleem van toepassing.

bananenplukster
21-10-2010, 16:12
Het schijnt heel goed voor je te zijn vooral chinezen en moslims gebruiken het vaak. In het geval van de moslims wordt aderlatingen/koppen geadviseerd door de profeet mohammed vzmh bij kwalen etc.(dat ff terzijde)

Leventdepevent
21-10-2010, 16:19
klinkt lekker allemaal zeg...vooral dat stukje over "vacuum trekken"

Peter0711
21-10-2010, 16:27
Bij mij stroomt ook heeel vaak veel bloed naar me "onder" lichaam..En dan wordt er ook altijd verschrikkelijk getrokken,alleen geen vacuum..

Maar wel een intressant stukje,was bij mij helemaal niet bekent..Bloedzuiger verhaal wel,maar Aderlating/koppen wist ik nog niet zo veel van..

:D

Babalu 22
21-10-2010, 19:09
Ik ben er ook geen expert in, maar wist wel dat het bestond. Mosab Amrani probeert zijn techniek aan te passen door te basketballen, Allistair Overeem neemt een acupunctuur behandeling en zo zie je steeds vaker dat vechters breder gaan rondkijken om een hoger lichamelijk en mentaal niveau te bereiken.

Ik vind het wel interresant hoe de vechtsportwereld zich ontwikkeld met nieuwe trainingsmethodes, voedselschema's en medische behandelingen.

dirk5
22-10-2010, 09:16
aderlaten, die shit werd toch alleen gedaan in de middeleeuwen?

kan me net voorstellen dat het goed is, maar ik ben ook geen dokter.

Bromios
22-10-2010, 22:57
Bij mij stroomt ook heeel vaak veel bloed naar me "onder" lichaam..En dan wordt er ook altijd verschrikkelijk getrokken,alleen geen vacuum..

:D

:rotflmao::rotflmao::rotflmao: