PDA

View Full Version : Informatie over de Klassen in het Kickboksen



Sadix
21-10-2010, 16:03
Hey Heren,

Kan iemand mij goed uitleggen hoe de Klasse systeem is geregeld in het Kickboksen?

Want volgens mij kan je ook zonder winnen een A klasser worden, klopt dat?

als je dus bijna al je gevechten hebt verloren kan je dan nog in de A klasse vechten? Staan de klassen voor je Skills of puur voor je ervaring?

wanneer ga je van nieuweling naar de C en dan B etc?

Groetjes,

Sadik.

Boran
21-10-2010, 16:25
3x winnen dan ga je naar C
6x winnen in de C, dan ga je naar B
8x winnen in B, dan ga je naar A

Je moet dus 17 wedstrijden gewonnen hebben om in de A klasse te komen.

Sadix
21-10-2010, 16:27
oke heel duidelijk dit.

en waar wordt dat bijgehouden?

want voor heen hoorde ik dat de student samen met zijn trainer besloot of hij goed genoeg was voor de volgende klasse, dus niet volgens dat win systeem dat jij beschrijft.

Peter0711
21-10-2010, 17:05
Interessante vraag!

biggz
21-10-2010, 17:05
Het probleem is dat dit eigenlijk min of meer de norm is maar de norm wordt niet nageleefd door de bonden.
Dus in feite zou iedereen zich kunnen promoveren tot A-Klasse

Sadix
21-10-2010, 17:07
dat dacht ik dus al.

Ik heb een russische jongen trainen bij me nu. Hij woont net 1 maand in Nederland.
Heeft daar 10 jaar lang gekickbokst, en karate, taekwondo, kickboksen en boks wedstrijden gevochten.
Ik zat te denken om hem als A klasser uit te brengen maar ga hem toch maar als B klasser brengen.

Wel jammer dat iedereen zich dus zo als a klasser kan promoveren...
Ik ken mensen die bijna alleen verloren hebben en toch B klasser zijn.

Ook ken ik iemand die volgens mij nu 11 partijen gevochten heeft en A klasser is. Wel moet ik zeggen, ook als A klasser doet hij het erg goed, nog niet verloren.

connect
22-10-2010, 10:43
3x winnen dan ga je naar C
6x winnen in de C, dan ga je naar B
8x winnen in B, dan ga je naar A

Je moet dus 17 wedstrijden gewonnen hebben om in de A klasse te komen.

ja dit zijn wel de "regels" maar stel dat je in de nw bv 2x onbeslist vecht en 2x wint ben je in mijn ogen ook toe aan de C of niet ???

blackadder
22-10-2010, 10:50
dat dacht ik dus al.

Ik heb een russische jongen trainen bij me nu. Hij woont net 1 maand in Nederland.
Heeft daar 10 jaar lang gekickbokst, en karate, taekwondo, kickboksen en boks wedstrijden gevochten.
Ik zat te denken om hem als A klasser uit te brengen maar ga hem toch maar als B klasser brengen.

Wel jammer dat iedereen zich dus zo als a klasser kan promoveren...
Ik ken mensen die bijna alleen verloren hebben en toch B klasser zijn.

Ook ken ik iemand die volgens mij nu 11 partijen gevochten heeft en A klasser is. Wel moet ik zeggen, ook als A klasser doet hij het erg goed, nog niet verloren.
Het is vind ik ook wel een beetje verantwoording van de trainer. Wat heb eraan als je een vechter in de A laat uitkomen terwijl ie daar nog helemaal niet klaar voor is? Die krijgt dan klappen en gaat na een paar potten op zoek naar een andere school. Als ie slim is.

whoopy
22-10-2010, 13:01
dat dacht ik dus al.

Ik heb een russische jongen trainen bij me nu. Hij woont net 1 maand in Nederland.
Heeft daar 10 jaar lang gekickbokst, en karate, taekwondo, kickboksen en boks wedstrijden gevochten.
Ik zat te denken om hem als A klasser uit te brengen maar ga hem toch maar als B klasser brengen.

Wel jammer dat iedereen zich dus zo als a klasser kan promoveren...
Ik ken mensen die bijna alleen verloren hebben en toch B klasser zijn.

Ook ken ik iemand die volgens mij nu 11 partijen gevochten heeft en A klasser is. Wel moet ik zeggen, ook als A klasser doet hij het erg goed, nog niet verloren.

Bedenk wel dat als je je vechter nu naar de A gooit dat er een prijskaartje aan hem hangt, dus zal hij niet zoveel aan de bak komen. En tegenwoordig moeten A klassers hun gage zelf verdienen door kaartverkoop. Aangezien hij 1 maand in NL woont geloof ik niet dat z'n afzetmarkt groot is.

Sadix
22-10-2010, 13:18
nee klopt.

Ik ga hem ook als B klasser brengen.

Maar wat ik nu dus heb vernomen is kort dit: je hebt vaste regels voor de klassen, maar bijna niemand houd zich daar aan en beslis je zelf eigenlijk of ze der klaar voor zijn.

SjorsWilms
22-10-2010, 13:24
Heeft die rus van jou ook 10 jaar in de ring gestaan of gewoon 10 jaar getraind? Anders is B ook te hhog voor em

blackadder
22-10-2010, 13:29
nee klopt.

Ik ga hem ook als B klasser brengen.

Maar wat ik nu dus heb vernomen is kort dit: je hebt vaste regels voor de klassen, maar bijna niemand houd zich daar aan en beslis je zelf eigenlijk of ze der klaar voor zijn.
Nou. Je moet wel een boekje kopen van de desbetreffende bond. Daarin staat dan hoeveel partijen hij , bij die bond, heeft gevochten. Volgens mij zeggen ze dan na 17 gewonnen partijen ook wel dat ie naar de A moet. Kan me natuurlijk vergissen.
Maar je kunt het boekje ook 'verliezen' en dan koop je een nieuwe en begin je weer van voren.
*zucht*
Wouden ze niet ooit eens één boekje voor alle bonden invoeren? Staat me nog vaag iets van bij.

Sadix
22-10-2010, 13:46
Heeft die rus van jou ook 10 jaar in de ring gestaan of gewoon 10 jaar getraind? Anders is B ook te hhog voor em

hij heeft veel in de ring gestaan. Dat wordt snel duidelijk bij het sparren. HIj vecht goed en slim, gecontroleerd ook. C is niet eerlijk voor een C klasser.
B is denk ik het meest geschikt voor hem.

blackadder
22-10-2010, 14:14
C is niet eerlijk voor een C klasser.

Huh?

Sadix
22-10-2010, 14:16
hem in de C zetten is niet eerlijk tegen over een C klasser die pas 4,5 gevechten heeft.

blackadder
22-10-2010, 14:55
Ooooh...zo.

biggz
22-10-2010, 15:07
Zover ik weet koop je alleen een stempel bij de Nover.
Bij de WFCA en de meeste andere bonden is het boek gratis te verkrijgen en komt de nover stempel er dan in

blackadder
22-10-2010, 15:43
Zover ik weet koop je alleen een stempel bij de Nover.
Bij de WFCA en de meeste andere bonden is het boek gratis te verkrijgen en komt de nover stempel er dan in
Een van onze vechters moest een paar weken geleden nog wel gewoon een boek van de WFCA kopen. Een tientje gleuf ik.

Dragon Tail
22-10-2010, 19:45
Zover ik weet koop je alleen een stempel bij de Nover.
Bij de WFCA en de meeste andere bonden is het boek gratis te verkrijgen en komt de nover stempel er dan in

Kan me niet voorstellen. Volgens mij accepteert Nover nu alle boekjes en als je geen boekje hebt komt het wel es voor dat ze gratis zijn, omdat Nover wordt gesponsord daarin, maar dat kan ook per gala verschillen, want dat weet ik niet.


Een van onze vechters moest een paar weken geleden nog wel gewoon een boek van de WFCA kopen. Een tientje gleuf ik.

Heb ik nog nooit meegemaakt bij de WFCA, wel bij MON en UMC.

martijnG
22-10-2010, 22:15
hij heeft veel in de ring gestaan. Dat wordt snel duidelijk bij het sparren. HIj vecht goed en slim, gecontroleerd ook. C is niet eerlijk voor een C klasser.
B is denk ik het meest geschikt voor hem.

Met alle respect, maar als je niet weet hoe de klasses werken zou ik niet al te veel vertrouwen in jouw inschattingsvermogen van vechters.. Misschien toch maar een c-partijtje?

blackadder
22-10-2010, 22:25
Met alle respect, maar als je niet weet hoe de klasses werken zou ik niet al te veel vertrouwen in jouw inschattingsvermogen van vechters.. Misschien toch maar een c-partijtje?
:lol:
Hij heeft wel een punt.

mario the count
23-10-2010, 08:43
3x winnen dan ga je naar C
6x winnen in de C, dan ga je naar B
8x winnen in B, dan ga je naar A

Je moet dus 17 wedstrijden gewonnen hebben om in de A klasse te komen.

+1, zo hoort het te gaan. Dat het niet altijd gebeurt, zelden lijkt het op dat is wat anders. Maar sadix, als je niet eens weet hoeveel partijen iemand moet winnen om door te schuiven naar de volgende klasse, en niet weet waar de partijen worden bijgehouden zou ik geen vechter de ring in sturen.Je moet een wedstrijdboekje aanschaffen en je moet je bij de bond aansluiten. Weet je hoe je een vechter moet begeleiden aan de ring? Intapen, verzorgen, sturen in een partij?

SjorsWilms
23-10-2010, 15:09
Doe dan gewoon eind C, want hoeveel promoters betalen nou iemand die niemand in de ring heeft gezien..

blackadder
23-10-2010, 15:31
Wat er dan nog bijkomt is dat in Rusland kickboxen meestal ook echt kickboxen is. Wat men in NL meestal full contact noemt. Dus geen lowkicks en knien. Dat wordt in NL door bijna niemand beoefent. Ik kan alleen Perry Ubeda bedenken. NL's kickboxen is iets heel anders.

hendriks
23-10-2010, 17:05
Had Hoost vroeger ook geen full contact partijen gedraaid??

blackadder
23-10-2010, 17:38
Heel vroeger ja.

Sadix
23-10-2010, 21:37
+1, zo hoort het te gaan. Dat het niet altijd gebeurt, zelden lijkt het op dat is wat anders. Maar sadix, als je niet eens weet hoeveel partijen iemand moet winnen om door te schuiven naar de volgende klasse, en niet weet waar de partijen worden bijgehouden zou ik geen vechter de ring in sturen.Je moet een wedstrijdboekje aanschaffen en je moet je bij de bond aansluiten. Weet je hoe je een vechter moet begeleiden aan de ring? Intapen, verzorgen, sturen in een partij?

Bedankt voor je reply. Hier kan ik iets mee.

wil ff kort op Martijn reageren, Ik wist wel hoe de klasses ongeveer in elkaar zaten, maar zoals je hier dus ook ziet, zegt iedereen wat anders. Boran zei het goede maar ik ken zelf persoonlijk een paar vechters die nu in de A vechten, die niet die route hebben behandeld. Ik wou weten wat de officele richtlijnen zijn.

@ Mario : Der zijn in nederland verschillende Bonden. Ik hoef niet in de bond ingeschreven te zijn om jongens te laten vechten.
En dit is mijn 1e leerling, ik moet toch ergens beginnen beste mensen. Ik kan moeilijk alles weten zonder dat ik die weg heb belopen. Om mij te assesteren hier bij, of eigenlijk ik ga als zijn assistent, heb ik een trainer van Mousid Gym mee en staat Ramzi tamadithi (a klasse vechter) mij bij aan de ring.
Dit ga ik net zo vaak doen tot ik het zelf goed kan en dan neem ik zelf assistenten mee.

@blackadder,
Hij heeft wel gekickbokst zoals wij het in Nederland doen, met knieen en lowkicks. Alleen was zijn trainer zoals veel trainers in die landen zijn een oude Karateka en zijn die jongens hun trappen ook volgens de karate richtlijnen. Ze trappen met de voet ipv met de scheen etc.
HUn trainer heeft ook jaren lang gebokst, en die jongens kunnen zeer goed boksen.

EN heren, serieus ik ben misschien wel een groentje maar niet achterlijk. Ik heb vaak C, B en of A klassers bij mij over de vloer, heb veel vrienden die vechten. Deze jongen heeft met hun gesparred en getrained en ook hun zeiden dat hij zeker B kan en misschien wel A kan draaien.
HIj heeft een dvd met gevechten van hem, hij heeft semi contact wedstrijden ( zonder schenebeschermers maar wel met hoofd beschermers) en ook veel full contact, dus gewoon nederlandse kickboks regels.
Ik gooi niemand zomaar in het diepe.

ik heb trouwens een aantal jongens die wel al partijen hebben gedraaid(niet onder mij maar onder Mousid gym, mikes gym, een gym in zaandam, Ali paku etc), wel nieuwelingen maar toch. Deze jongen veegt de vloer met ze echt waar. Ook de jongens die 10 kg zwaarder als hem zijn.

De reden dat ik hem niet als C wou laten uitkomen is om mijn sportiviteit en respect naar andere scholen toe. Ik zou het ook niet fijn vinden als Mijn C klasser tegen iemand zou moeten vechten die al 50 partijen heeft gedraaid. Maar ik zal jullei advies wel mee nemen en hem een eind C partij misschien laten draaien.

Ossu!

hendriks
27-10-2010, 12:16
[QUOTE=Sadix;De reden dat ik hem niet als C wou laten uitkomen is om mijn sportiviteit en respect naar andere scholen toe. Ik zou het ook niet fijn vinden als Mijn C klasser tegen iemand zou moeten vechten die al 50 partijen heeft gedraaid. Maar ik zal jullei advies wel mee nemen en hem een eind C partij misschien laten draaien.

Ossu![/QUOTE]

Dan moet je je daar ook aan houden als dat jou standpunt is.. Ik vind dat je daar gelijk in hebt,, hoevaak worden ongelijke tegenstanders tegen elkaar gezet,, omdat scholen niet eerlijk over hun vechters zijn

mario the count
27-10-2010, 15:17
Bedankt voor je reply. Hier kan ik iets mee.

wil ff kort op Martijn reageren, Ik wist wel hoe de klasses ongeveer in elkaar zaten, maar zoals je hier dus ook ziet, zegt iedereen wat anders. Boran zei het goede maar ik ken zelf persoonlijk een paar vechters die nu in de A vechten, die niet die route hebben behandeld. Ik wou weten wat de officele richtlijnen zijn.

@ Mario : Der zijn in nederland verschillende Bonden. Ik hoef niet in de bond ingeschreven te zijn om jongens te laten vechten.
En dit is mijn 1e leerling, ik moet toch ergens beginnen beste mensen. Ik kan moeilijk alles weten zonder dat ik die weg heb belopen. Om mij te assesteren hier bij, of eigenlijk ik ga als zijn assistent, heb ik een trainer van Mousid Gym mee en staat Ramzi tamadithi (a klasse vechter) mij bij aan de ring.
Dit ga ik net zo vaak doen tot ik het zelf goed kan en dan neem ik zelf assistenten mee.

@blackadder,
Hij heeft wel gekickbokst zoals wij het in Nederland doen, met knieen en lowkicks. Alleen was zijn trainer zoals veel trainers in die landen zijn een oude Karateka en zijn die jongens hun trappen ook volgens de karate richtlijnen. Ze trappen met de voet ipv met de scheen etc.
HUn trainer heeft ook jaren lang gebokst, en die jongens kunnen zeer goed boksen.

EN heren, serieus ik ben misschien wel een groentje maar niet achterlijk. Ik heb vaak C, B en of A klassers bij mij over de vloer, heb veel vrienden die vechten. Deze jongen heeft met hun gesparred en getrained en ook hun zeiden dat hij zeker B kan en misschien wel A kan draaien.
HIj heeft een dvd met gevechten van hem, hij heeft semi contact wedstrijden ( zonder schenebeschermers maar wel met hoofd beschermers) en ook veel full contact, dus gewoon nederlandse kickboks regels.
Ik gooi niemand zomaar in het diepe.

ik heb trouwens een aantal jongens die wel al partijen hebben gedraaid(niet onder mij maar onder Mousid gym, mikes gym, een gym in zaandam, Ali paku etc), wel nieuwelingen maar toch. Deze jongen veegt de vloer met ze echt waar. Ook de jongens die 10 kg zwaarder als hem zijn.

De reden dat ik hem niet als C wou laten uitkomen is om mijn sportiviteit en respect naar andere scholen toe. Ik zou het ook niet fijn vinden als Mijn C klasser tegen iemand zou moeten vechten die al 50 partijen heeft gedraaid. Maar ik zal jullei advies wel mee nemen en hem een eind C partij misschien laten draaien.

Ossu!
Hoi Sadix, ik heb het een paar jaar geleden meegemaakt in amsterdam dat we niet ingeschreven stonden bij een bond. We konden weer met onze vechters vertrekken op het gala als we geen (ik geloof dat het 80 euro was) zouden betalen. Uiteindelijk is het betaald en zijn de partijen doorgegaan, maar wel iets om rekening mee te houden. Als je de ervaren personen die je noemde meeneemt aan de ring moet het wel goed komen. Zo te horen is je vechter er ook klaar voor. Ik zou hem idd asl ervaren C vechter opgeven bij een matchmaker en is hij overduidelijk beter dan zijn tegenstander die partij, naar de B laten gaan. Veel succes ermee.

Sadix
27-10-2010, 15:23
Dankje wel Mario!

Volgens mij kan ik toch tijdens de gala een vechters passport kopen? kost volgens mij 10 euro.

hoe komen ze aan die 80 euro? dat heb ik nooit eerder gehoord.

En gister tijdens de training weer een B klasser gehaald die mee heeft getrained van 83kg. die rus is 72 kg en die rus heeft hem ook neer gehaald met een lever stoot en daarna 1 op de maag. Die jongen is echt goed, echt waar.

maar goed, hoe goed hij echt is zien we in de ring. Eind C lijkt idd het slimst.

bedankt voor je reply broeder!

Glen
27-10-2010, 15:26
Ik wou weten wat de officele richtlijnen zijn.

Precies goed geformuleerd Sadix!! 'RICHTLIJNEN'..............

mario the count
27-10-2010, 15:26
Dankje wel Mario!

Volgens mij kan ik toch tijdens de gala een vechters passport kopen? kost volgens mij 10 euro.

hoe komen ze aan die 80 euro? dat heb ik nooit eerder gehoord.

En gister tijdens de training weer een B klasser gehaald die mee heeft getrained van 83kg. die rus is 72 kg en die rus heeft hem ook neer gehaald met een lever stoot en daarna 1 op de maag. Die jongen is echt goed, echt waar.

maar goed, hoe goed hij echt is zien we in de ring. Eind C lijkt idd het slimst.

bedankt voor je reply broeder!
Hoi Sadix, je kan idd tijdens het gala betalen. Wat het bedrag precies is weet ik niet maar toen was het iets van 80 euro voor onze vechters.Ik ben wel benieuwd naar je vechter en zal ook graag willen weten hoe zijn partij verlopen is tegen die tijd, dus hou me op de hoogte aub.
Gr mario

Sadix
27-10-2010, 16:37
Precies goed geformuleerd Sadix!! 'RICHTLIJNEN'..............

idd. Ik vond het raar dat mensen me een beetje belachelijk gingen zitten maken, terwijl niemand zich aan die richtlijnen houdt.
En niemand echt wist hoe het officieel in elkaar zat.

Ik ga me met mijn vechters gewoon aan die richtlijnen houden, denk dat dat het beste is voor hun groei.

mario, vrijdag vecht mijn 1e leerling onder MTK-gym. erg spannend dus.
en 19 december vecht mijn 2e.

Die rus heb ik afgesproken pas over 2 maanden te laten vechten omdat ik wil dat hij het Nederlandse kickboksen ff aanwend.

groetjes,

Sadik

mario the count
27-10-2010, 16:53
idd. Ik vond het raar dat mensen me een beetje belachelijk gingen zitten maken, terwijl niemand zich aan die richtlijnen houdt.
En niemand echt wist hoe het officieel in elkaar zat.

Ik ga me met mijn vechters gewoon aan die richtlijnen houden, denk dat dat het beste is voor hun groei.

mario, vrijdag vecht mijn 1e leerling onder MTK-gym. erg spannend dus.
en 19 december vecht mijn 2e.

Die rus heb ik afgesproken pas over 2 maanden te laten vechten omdat ik wil dat hij het Nederlandse kickboksen ff aanwend.

groetjes,

Sadik
Ok ben benieuwd, veel succes alvast.

Khanom Thom
27-10-2010, 20:26
Succes Sadik... en als ik jou was zou ik hem als eind C inschrijven... Iemand kan heel goed zijn in de dojo, in de ring is het toch anders. Al heeft hij ervaring in het buitenland.
Ik heb het zelfde meegemaakt met een Irakese jongen. Hoog niveau gekickbokst, zwarte band Tae Kwon Do etc... een knokker pur sang. Gelukkig heb ik hem ingeschreven als eind C, terwijl hij in de dojo ervaren B en A/klassers veel weerstand gaf en soms zelfs dolde.

Hij heeft zelfs de partij verloren. Het kwam er gewoon niet uit die dag. Wees slim en schrijf hem in als eind C, want eenmaal in de B kan hij niet meer terug naar de C.

Sadix
27-10-2010, 23:43
Succes Sadik... en als ik jou was zou ik hem als eind C inschrijven... Iemand kan heel goed zijn in de dojo, in de ring is het toch anders. Al heeft hij ervaring in het buitenland.
Ik heb het zelfde meegemaakt met een Irakese jongen. Hoog niveau gekickbokst, zwarte band Tae Kwon Do etc... een knokker pur sang. Gelukkig heb ik hem ingeschreven als eind C, terwijl hij in de dojo ervaren B en A/klassers veel weerstand gaf en soms zelfs dolde.

Hij heeft zelfs de partij verloren. Het kwam er gewoon niet uit die dag. Wees slim en schrijf hem in als eind C, want eenmaal in de B kan hij niet meer terug naar de C.

Heel erg bedankt!
Het lijkt me idd ook het best om hem als eind C te laten vechten. Kunnen we kijken of het nederlandse kickboksen iets voor hem is.
Bedankt voor het advies en je ervaringen sensei!

Groetjes,

Sadik.

Simone
27-10-2010, 23:54
Laat je niet gek maken, je doet iets hartstikke goeds voor die jongeren en ik vind het helemaal niet gek dat je het op een vechtsportforum voor de zekerheid nog even checkt :) Voorkomen is altijd beter dan genezen. Succes met je leerlingen!