PDA

View Full Version : Benito Eufemia - Milestone in my personal history



Baske
23-10-2010, 18:46
Ik ga deze komende maandag weer een weekje naar Spanje. Zal dit keer in Areins de Mar zitten net boven Barcelona. Zelf heb ik 2 jaar geleden een half jaar in Mataró gewoond, wat ongeveer 10km ten Noorden van Areins ligt.

Heb daar 2 jaar geleden een half jaar lang intensief ge-Aerobox Fulled en zag mijn tripje naar Areins dus als perfecte gelegenheid om weer eens een avondje te trainen in de gym waar voor mij eigenlijk de echte liefde voor de sport begonnen is.

[Aerobox Full als uitgelegd door de trainer zelf: een mix van boks, thaibox, kickbox, en nog wat andere dingen dat mijn spaans nog niet helemaal kan uitleggen. Kortom voor Nederlandse begrippen; een thaibox training]

Heb 'm opgebeld (z'n nummer heeft 2 jaar lang aan m'n muur gehangen 'voor als ik 'm ooit nog 's zou bellen'). Heb 'm gister opgebeld, en met enige twijfel vroeg ik 'm 'of tie de Hollander van 2 jaar geleden nog herinnerde.'. Z'n stem sloeg om van 'geirriteerd want ik ken je nummer niet' tot 'zeer opgetogen om nog 's van je te horen' toen hij zei dat hij me zeker nog herinnerde.

Na een kort gesprekje van hoe 't met m'n leven staat en met de zijne, had ik 'm gezegd dat ik woensdag avond om 8 uur op 27 oktober klaar kan staan om nog een keertje uitgejoeld te worden door de goeie ouwe Benito Eufemia.

'Ik zie je de 27e, zeg maar aan de balie dat je doorgestuurd wordt door mij.'

Benito Eufemia:

Diezelfde avond dat dit werd gemaakt was ik ook aan 't trainen in de zaal. Ik was waarschijnlijk nog te lachwekkend slecht om in beeld te komen. Maar goed, dat is een detail.


http://www.youtube.com/watch?v=Ljd2ZnEaMOI
Let niet op de idiote verslaggever - hoewel hij moeilijk te negeren is...

Voor mijn persoonlijke geschiedenis met de sport - een grote man. De 27e zal ik nogmaals een keertje met 'm gaan trainen, en spoedig daarna zal ik nog wat meer vertellen over 't was om weer een keertje met deze persoon te mogen praten. Je beseft je natuurlijk altijd wat later pas hoe grote impact sommige personen soms hebben op je leven.

gymalkmaar1
24-10-2010, 00:03
heb al een tijdje niet meer gepost hier..maarehh dit is echt heel gay;
sorry

Kemal
24-10-2010, 07:54
Veel plezier in Spanje!!

Justinian
24-10-2010, 19:11
Thanks Baske! Ik ben benieuwd naar het vervolg.

marcelt
25-10-2010, 08:59
Leuk om te zien dat filmpje.