PDA

View Full Version : New Japanese MMA Promotion VOLTAGE To Implement PRIDE Rules With Elbows



snakerattle79
25-10-2010, 09:39
New Japanese MMA Promotion VOLTAGE To Implement PRIDE Rules With Elbows | Steve Rattlesnake (http://steverattlesnake.cliquezone.com/2010/10/new-japanese-mma-promotion-voltage-to-implement-pride-rules-with-elbows/)

On November 27th at Differ Ariake in Tokyo a new MMA promotion called VOLTAGE will hold their first event.

The rules for the promotion will be PRIDE rules (without the 10 minute first round) plus elbows. Soccer kicks, stomps, knees to the head of a grounded opponent, and elbows will all be legal.

This promotion seems to put heavy focus on the fighters and their lives. They make it a clear point that they are producing videos/documentaries on the fighters and their way of life, with all of its dark and light days.

Their first event will have a fight between undefeated GRABAKA fighter Ryota Masuda and Yasuhiro Kanayama, and BJJ black belt Tetsuya Kondo is planned to make his MMA debut at the event as well.

They already have a couple of videos up on fighters on their website.

Looking at the first card thus far their level is below Pancrase, DEEP, Shooto, etc. Around HEAT if they can find 1-2 fighters who are somewhat known.

Mickey
25-10-2010, 09:42
Voor de echte puristen onder ons dus..

TOON
25-10-2010, 10:06
mmm klinkt goed....klinkt goed.....eens effe in de gaten houden wat dit gaat worden :)

tik_tok
25-10-2010, 10:08
Hmm.. ben hier toch niet zo van.. Helemaal die "soccerkicks" heeft vind ik niks met de sport van MMA te maken.

Ulis-E
25-10-2010, 10:40
Hmm.. ben hier toch niet zo van.. Helemaal die "soccerkicks" heeft vind ik niks met de sport van MMA te maken.

MMA komt voort uit het vale tudo .. letterlijk vertaald 'anything goes' .. dus tja.. vind het wel een onderdeel van MMA

maakt het spelletje ook een stuk sneller.. ben benieuwd of het in een kooi is of in een ring?

Tony
25-10-2010, 11:16
Ben erg benieuwd... van de ene kant zijn deze regels niet meer helemaal van deze tijd.. van de andere kant kan het wel spectaculaire gevechten opleveren..

lopez86
25-10-2010, 11:40
Ben erg benieuwd... van de ene kant zijn deze regels niet meer helemaal van deze tijd.. van de andere kant kan het wel spectaculaire gevechten opleveren..

Vette shit! voor de harde kern onder ons dan...
Hopelijk blijven ze "klein" zoals DEEP bijvoorbeeld, met dit soort regels wordt mma nooit mainstream.
Hoe bruut ook, ik vind het ook niet meer van deze tijd.

Tony
25-10-2010, 11:47
Ik hoop dat er ooit iemand komt met standaard mma regelgeving (zonder ellebogen ivm cuts) maar wel met knieën naar een downed opponent. Zo wordt een takedown een heel ander spelletje. Soccerkicks zou ik eruit laten ivm acceptatie.

universele
25-10-2010, 12:23
Persoonlijk vind ik het wel wat hebben zo min mogelijk beperkingen in de regels.
Je moet je vechtstijl er op aan passen, blijft grof een trap of stamp naar het gezicht.
Maar je gaat niet zomaar op de grond liggen of leuk weg Alleen voor de take down zonder iets te doen.
De elbows vind Ik linker met de cuts, maar bied meer mogelijkheden op korte afstand en dus ook op de grond.
Daarbij mag de ref. Wel sneller ingrijpen wanneer er kansloze situaties zijn of flinke cuts.
Dit zal de sport voor het grote publiek alleen niet populairder maken.
misschien in japan trouwens wel ;-)
Dus ik Ben benieuwd naar deze organisatie, hoop wel op goede vechters en geen koekebakkers
We zullen wel zien hoe het loopt.

Slome
25-10-2010, 13:53
oud nieuws imo, , was al bekend

Lionheart
25-10-2010, 14:54
Ik hoop dat er ooit iemand komt met standaard mma regelgeving (zonder ellebogen ivm cuts) maar wel met knieën naar een downed opponent. Zo wordt een takedown een heel ander spelletje. Soccerkicks zou ik eruit laten ivm acceptatie.

x2

marrilia
25-10-2010, 14:58
re-re-repost!