PDA

View Full Version : Interview: Junior Dos Santos



Slome
28-10-2010, 17:28
Interview: Junior Dos Santos
http://mmavalor.com/wp-content/uploads/2010/08/junior_dos_santos.jpg

Junior “Cigano” dos Santos knows who his next opponent on UFC will be. After one and a half month of trainings on the United States, the heavyweight watched the duel between Cain Velasquez and Brock Lesnar and was impressed with the dispute. “It was an exciting fight to watch, it was beautiful to see”, tells Cigano, who met the new champion right after the combat. “I’ve met Velasquez and congratulated him. In my opinion, he deserves to be known as the number one today”. Junior commented on the dispute, talked about his trainings on the United States and his focus on Wrestling, excited to become the number one. “I’ll give my best to bring this belt to Brazil on my waist”, said.

What did you think of the fight between Brock Lesnar and Cain Velasquez?

It was a very exciting fight to watch, I was there and it was beautiful to see. The willingness of Brock Lesnar as the fight began, as he went for it… But, in my opinion, he got tired. Cain Velasquez was smart enough and showed superiority, was calm enough to wait for the right moment and chance the picture and win by TKO.

Were you surprised when Brock went for it with all his strength right on the beginning of the bout?

I was surprised, everybody was. A title fight usually has a very cautious beginning, it’s a five-round fight, and so you start being careful so that you won’t get tired. I think he tried to really go for it, he knew that Velasquez’s conditioning was amazing. He did a great beginning, took him down and applied a flying knee, but I think he got tired.

Did you meet Cain on the backstage of the event after the fight?

Yeah, I did... They usually make an interview with the winners live on ESPN, right after the event, and they called me too. I’ve met Velasquez and congratulated him. He deserves to be known as the number one today.

He deserves, but you want to take his place, right? (laughs)

Yes, he deserves, but I’ll give my best, even a little more than that, to take his belt away and bring it to Brazil on my waist. I’m coming back to Bahia, I’ll keep my trainings and soon, when I know about the fight’s date, I’ll go to the United States to do my camp. I have the Wrestling guys there to help me, so I have to train hard to get this belt.

How is your Wrestling evolution going?

I’ve spend a little more than a month on the United Stated training on Alliance and on Minotauro’s new gym, in San Diego... I’ve trained a lot with Phil Davis, who fights on UFC and is a great wrestler, four-time All-American… High level. I’ve trained with Brandon Vera, who’s great, really tough, used to fight heavyweights. The trainings were great back there, I was very happy, but I have to go home, charge my batteries, clean things up here (laughs)… When I know the date for sure, I’ll go there to keep the trainings.

Jeru
28-10-2010, 17:31
Dat wordt echt een mooie partij: Cain vs JDS!!

MaartenManaus
28-10-2010, 17:38
dat is voor mij en ik denk voor velen echt de partij van het jaar !
2 jonge opkomende superieure zwaargewichten die het gewoon beide verdiend hebben.
word echt een knaller!

Pahlavan
28-10-2010, 17:55
dat is voor mij en ik denk voor velen echt de partij van het jaar !
2 jonge opkomende superieure zwaargewichten die het gewoon beide verdiend hebben.
word echt een knaller!

x2
damn weet niet voor wie ik ben dit x :lol: vind het beide toppers die het idd verdiend hebben om te staan waar ze nu staan! may he best man win

MaartenManaus
28-10-2010, 18:11
Ik heb ook geen favoriet, maar weet wel dat iedereen om mij heen hier voor JDS zal zijn, dus misschien dat ik dan puur om te fucken voor Cain ga juichen.

Djoggo
28-10-2010, 18:21
Denk dat cain hem toch wel pakt hoor, striking heeft jds een klein voordeel maar worstelen is cain veel beter imo

El Bambino
28-10-2010, 19:29
Cain zal dit winnen, is allrounder en als je Lesnar de baas bent op de grond, dan zal JDS een makkie worden.

Djani
28-10-2010, 23:20
Goeie gozer die Dos Santos. Ik ben benieuwd naar de partij. Tegen Nelson vond ik JDS tegenvallen. Vond m snel moe worden en hij gaf helemaal geen lowkicks. Daar kan hij tegen Velasquez niet mee aankomen.

TheCarnage
28-10-2010, 23:45
Goeie gozer die Dos Santos. Ik ben benieuwd naar de partij. Tegen Nelson vond ik JDS tegenvallen. Vond m snel moe worden en hij gaf helemaal geen lowkicks. Daar kan hij tegen Velasquez niet mee aankomen.

Serieus? Vond je hem tegen vallen man? Tja ik hoopte wel op een dikke KO, maar ik kreeg alleen maar respect voor die Nelson zijn incasserings vermogen, maar vond Dos Santos verder goed vechten, hij had inderdaad wel wat meer mogen trappen ipv alleen boxen.

BlackStarr
29-10-2010, 00:16
Cain gaat het moeilijk krijgen tegen JDS, zojuist Cain zijn partij gekeken tegen Cheick Kongo en Kongo rockte Cain al een stuk of drie keer. Laat staan wat Dos Santos kan doen (die veel beter bokst dan Kongo en Velasquez) en die heeft ook veel betere takedown defense dan Kongo. Wordt een mooie partij maar ik denk toch echt dat Dos Santos wint!

MaartenManaus
29-10-2010, 01:20
Hij zal er in ieder geval zeker niet zo invliegen als een dolle stier als Lesnar.

Baske
29-10-2010, 01:29
Brock had vrij weinig keus IMO. Was hij er niet ingevlogen had Cain het wel gedaan, immers de stand-up van Cain 10x beter is dan dat van Brock. Enige wat Brock probeerde was een paar strikes gooien om de takedown voor te bereiden, waar Cain waarschijnlijk heel wat weekjes op heeft getraind.

JDS vs Cain zal waarschijnlijk wat rustiger zijn in de opbouw, en ik hoop echt dat JDS de belt pakt. Hoewel ik er niet mijn volle vertrouwen in gooi dat het zo zal zijn, vind het allebei geweldige vechters.

MaartenManaus
29-10-2010, 01:38
Brock had vrij weinig keus IMO. Was hij er niet ingevlogen had Cain het wel gedaan, immers de stand-up van Cain 10x beter is dan dat van Brock. Enige wat Brock probeerde was een paar strikes gooien om de takedown voor te bereiden, waar Cain waarschijnlijk heel wat weekjes op heeft getraind.

JDS vs Cain zal waarschijnlijk wat rustiger zijn in de opbouw, en ik hoop echt dat JDS de belt pakt. Hoewel ik er niet mijn volle vertrouwen in gooi dat het zo zal zijn, vind het allebei geweldige vechters.

x 2
Zo zal het wel gaan idd.

Baske
29-10-2010, 02:01
Ik denk dat het twee vrij gelijke vechters zijn. Las wat eerder dat het grondwerk van Cain veel beter is dan dat van JDS, maar dit geloof ik niet. In het laatste gevecht zagen we enkel Cain omhoog springen (wat overigens perfect was gedaan). Het verdere grondwerk was enkel ground and pound op een Brock Lesnar die het helemaal had gehad en niet wist wat hij moest doen omdat hij waarschijnlijk behoorlijk rocked was.

JDS is een taaie vechter in de stand-up, maar laten we niet zijn bruine belt in BJJ onderschatten. Hij heeft het alleen nog nooit hoeven laten tonen omdat hij zo´n succes heeft staande. Ik zie Cain meer als de vechter met losse handjes, en JDS de technicus.

Ik durf nu eindelijk een keer te zeggen dat dit een pracht partij gaat worden.

MaartenManaus
29-10-2010, 02:23
En wij zijn de winnaars !

Djani
29-10-2010, 10:46
Serieus? Vond je hem tegen vallen man? Tja ik hoopte wel op een dikke KO, maar ik kreeg alleen maar respect voor die Nelson zijn incasserings vermogen, maar vond Dos Santos verder goed vechten, hij had inderdaad wel wat meer mogen trappen ipv alleen boxen.

Ja eigenlijk wel. Nelson heeft idd een goed incasseringsvermogen. Maar het feit blijft, als je als heavyweight van 110 kilo met 4oz gloves iemand herhaaldelijk slaat en diegene gaat niet neer, dan sla je niet goed genoeg. Het menselijk lichaam can only take so much. Het feit dat Nelson niet neer ging heeft imo vooral te maken met dat hij niet goed genoeg combineerde en daardoor niet genoeg zuivere shots landde.

Maar MMA-math gaat niet op. Dus ik ga zeker geen voorspellingen doen op basis van 1 matige partij.