PDA

View Full Version : Hoe spuug je in het gezicht van je fans en desalniettemin blijven ze je toejuichen?



Baske
29-10-2010, 01:53
Echt een gek moeilijke opgave blijkt het niet. Zo blijkt wel.

Om dit te bereiken heb je enkele factoren nodig:

- Een Mexicaanse afkomst
- Enkel een Amerikaanse nationaliteit
- Woonachtig zijn in het zonnige Californië
- De Amerikaanse vlag boven je naam bij de introductie
- Brown Pride getattoeerd hebben op je borst
- Volledig geloven dat je Mexicaans bent
- Marketing Muscle van de UFC volledig achter je hebben

Onze beste Cain heeft het helemaal voor elkaar.

http://squabbles.com/wp-content/uploads/2009/06/cain_velasquez.jpg
Victory smile - there´s no smile like it.

Wisten jullie trouwens dat JDS Braziliaans is?

blackadder
29-10-2010, 02:04
En hoe zit het met dat spugen?

RisingSun
29-10-2010, 02:08
???

blackadder
29-10-2010, 02:20
Hello?

MaartenManaus
29-10-2010, 02:21
hier valt het kwartje ook nie ,..

Soulbringer320
29-10-2010, 02:30
Ik snap het al, weekend is begonnen.....

blackadder
29-10-2010, 02:31
Ik snap het al, weekend is begonnen.....
Nigger what??????

steftheboxer
29-10-2010, 07:37
Ginger what???

Kemal
29-10-2010, 08:08
tja mensen bleven ook fan van Frank Rijkaard ... ;)

Leventdepevent
29-10-2010, 08:22
lekker zo'n klodder tuf in het gelaat :S

Glen
29-10-2010, 09:53
lekker zo'n klodder tuf in het gelaat :S
Waar dan weer de succes serie van de UFC op is gebaseerd!
TUF 12 alweer!

makavelli
29-10-2010, 10:13
waar heb je het over?

Djani
29-10-2010, 10:34
Hij ís een in de USA geboren Mexicaan die trots is op zijn afkomst en dat uitdraagt (mede om een voorbeeld te zijn voor de kansarme jeugd onder de Mexicaans-Amerikaanse bevolking). Jij vind het spugen, maar het ís geen spugen. Zo vat jij het alleen op.

Mij maakt het geen reet uit waar een vechter vandaan komt en wat hij uitdraagt. Is niet relevant. En als een Nederlandse vechter kampioen wordt ben ik daar vooral blij om omdat dat de sport in Nederland ten goede komt.

TOON
29-10-2010, 11:17
ik snap het hele spugen in deze konttekst niet...?

cornelus
29-10-2010, 11:28
ikke ook nie begrijp

Soulbringer320
29-10-2010, 11:55
Nigger what??????

Je weet zelf...

ArtistiC
29-10-2010, 12:03
Ik begrijp wat ze bedoelt - het is te lomp en bekrompen om er serieus op te reageren. Vrouwen..

Sendur
29-10-2010, 12:08
ik spuug gewoon lekker terug, die dikke kop valt niet te missen

Sadix
29-10-2010, 12:08
Ik begrijp wat ze bedoelt - het is te lomp en bekrompen om er serieus op te reageren. Vrouwen..

Het is een Gozer...

En ik denk dat hij meer wilt prikkelen als dat hij ze eigen mening brengt.

Baske
29-10-2010, 12:17
Sadik slaat de spijker op de kop. Ik vind zelf Cain een geweldige vechter. Vind alleen de 100% aandacht die gegooid wordt op z´n Mexicaanse afkomst overdreven.

Strange Cutbean
29-10-2010, 12:22
Dat is toch allemaal om de Mexicaanse open te breken. Mexico = boksen.
Maak je niet zo druk jôh! Mexicaans, Amerikaans, Hollands, Marokaans. In the end gaat het erom of je een mooie partij hebt gezien.
En de rest eromheen mag je gerust vergeten.

blackadder
29-10-2010, 12:25
Sadik slaat de spijker op de kop. Ik vind zelf Cain een geweldige vechter. Vind alleen de 100% aandacht die gegooid wordt op z´n Mexicaanse afkomst overdreven.
Ah. Maar dat is Amerika he? Afkomst is ultra belangrijk. En er moet mee gepronkt worden. Tenzij je blank bent natuurlijk. Want dan is iedereen gelijk en is iedere verwijzing naar je afkomst racistisch. Tenzij je je voor iets bij een niet blanke verontschuldigt. Stel je voor wat er zou gebeuren wanneer Lesnar 'White Pride' op z'n manboob liet tatoeëren.

yuko
29-10-2010, 12:33
In Amerika mag je geen andere nationaliteit hebben dan de Amerikaanse. Als dat hier ook zo zou zijn zouden we heel wat op hun fans spugende vechters hebben...

slashd
29-10-2010, 12:35
Ik snap de klacht niet. Cain doet het prima, hij is zeer respectabel naar iedereen, doet niet aan trash talking (tegenstander afzeiken), stelt zich zeer bescheiden op.

Kijk, dat andere mexicanen hem heel graag in die rol dwingen daar kan hij niet heel veel aan doen.

Check bijvoorbeeld deze optreden van hem drie dagen geleden in een amerikaans mexicaanse TV show, heel netjes.
http://www.youtube.com/watch?v=TAQ6l2KMAaw

TOON
29-10-2010, 12:39
wat blackadder hierboven zegt klopt natuurlijk en geeft ook meteen het kromme aan van die hele afkomst discussie
brown pride op je rug = trots op je mexicaanse roots
white pride op je rug = racist

typisch

1odin
29-10-2010, 13:04
wat blackadder hierboven zegt klopt natuurlijk en geeft ook meteen het kromme aan van die hele afkomst discussie
brown pride op je rug = trots op je mexicaanse roots
white pride op je rug = racist
typisch
Je hebt wel gelijk, maar zo werkt het gewoon niet. De term White Pride is beladen, Brown Pride niet of minder in elk geval.
Als ik met een swastika op m’n rug loop vanwege mijn Boeddhistische overtuiging wordt ik ook als nazi aangekeken... Kan ik wel gelijk hebben dat ik het niet als nazi symbool draag, maar ik krijg geen gelijk...

blackadder
29-10-2010, 13:11
Ik snap de klacht niet. Cain doet het prima, hij is zeer respectabel naar iedereen, doet niet aan trash talking (tegenstander afzeiken), stelt zich zeer bescheiden op.

Kijk, dat andere mexicanen hem heel graag in die rol dwingen daar kan hij niet heel veel aan doen.

Check bijvoorbeeld deze optreden van hem drie dagen geleden in een amerikaans mexicaanse TV show, heel netjes.
http://www.youtube.com/watch?v=TAQ6l2KMAaw
I love your Brown Pride tatoo @5:16. See what I mean?

Djani
29-10-2010, 13:16
Sadik slaat de spijker op de kop. Ik vind zelf Cain een geweldige vechter. Vind alleen de 100% aandacht die gegooid wordt op z´n Mexicaanse afkomst overdreven.

Maar dat heeft in de verste verte niks te maken met dat hij zogenaamd in het gezicht van zijn fans spuugt. Dus leg maar verder uit...

Wiseguy
29-10-2010, 13:44
wat blackadder hierboven zegt klopt natuurlijk en geeft ook meteen het kromme aan van die hele afkomst discussie
brown pride op je rug = trots op je mexicaanse roots
white pride op je rug = racist

typisch

Verdiep je er eens in dan zul je zien dat beide zinnen een totaal andere lading en betekenis hebben.

Mule-Kick
29-10-2010, 14:45
http://bluntobject.files.wordpress.com/2010/03/not-this-shit-again.jpg

Baske
29-10-2010, 16:09
Maar dat heeft in de verste verte niks te maken met dat hij zogenaamd in het gezicht van zijn fans spuugt. Dus leg maar verder uit...
Uiteraard: ik ben wat schrijfstijl vrij cynisch ingesteld. Een controversieel standpunt innemen wil vaak discussie ten goede komen. De enkele Ad Homimem daargelaten, dat is een bijkomend effect wat altijd gebeurt.

Facade
29-10-2010, 16:12
Of het heeft er gewoon niks mee te maken omdat je aandacht die door media worden gegeven hekelt en hij zelf dus weinig 'spuugwerk' verricht.

Baske
29-10-2010, 16:15
Ik vind de Brown Pride tattoo toch wel meer dan genoeg om de hyperbool toe te passen.

Facade
29-10-2010, 16:20
Alhoewel ik er het fijne er niet van weet lijkt mij het vergezocht om een dergelijke tatoeage als directe provocatie richting de fans te zien...

dirk5
29-10-2010, 16:24
e.. Aleks Emelianenko heeft een swastika op zijn knie staan......

http://www.threadbombing.com/data/media/2/samuel_L_Jackson.gif

ready.....steady......GO!!!

Baske
29-10-2010, 16:30
Alhoewel ik er het fijne er niet van weet lijkt mij het vergezocht om een dergelijke tatoeage als directe provocatie richting de fans te zien...
Het is inderdaad vergezocht, vandaar dat ik in post 31 de reden voor het controversiële standpunt uitlegde, en het in post 33 definieerde als ´hyperbool´.

Ik vind gewoon de nadruk die gelegd wordt op ´de Mexicaanse strijder´ een beetje over-the-top. Hoewel, eerder in dit topic is het ook gedefinieerd als Amerikaanse stijl, waar ik het ook mee eens ben. Vanuit marketing oogpunt werkt het voor het mainstream publiek, en allicht ook voor het die-hard publiek, enkel vanuit mijn persoonlijk oogpunt... Betwijfel ik de aanpak.

TOON
29-10-2010, 16:42
wat is ad homimem en hyperbool?
wellicht dat ik het dan begrijp....

bush1do
29-10-2010, 16:50
hier valt het kwartje ook nie ,..

x2

Facade
29-10-2010, 16:55
hyperbool is overdrijving, ad hominem is op de man spelen, laatste is niet bijzonder belangrijk.... de provocatie van de (blanke) fan vindt volgens baske plaats onder andere door de tatoeage en de overdrijving zit em dus in dat hij dat omschrijft als in het gezicht spugen.....

Baske
29-10-2010, 16:57
wat is ad homimem en hyperbool?
wellicht dat ik het dan begrijp....
Ad Hominem een benaming die gebruikt wordt tijdens discussie. Houdt eigenlijk simpelweg in dat de argumentatie tegen een bepaald standpunt (in dit geval het mijne) bestreden wordt d.m.v. de persoon te kleineren en geen duidelijk antwoord te geven op het standpunt.

Een hyperbool is een overdrijving is de schrijftaal. Het tegenovergestelde is een understatement, wat simpelweg neerkomt op bijvoorbeeld zeggen ´Wereldoorlog 2 was best heftig.´

GnP
29-10-2010, 17:00
Mexico ligt toch in Zuid-Amerika?

waar sommige mensen zich druk om maken

Baske
29-10-2010, 17:01
de provocatie van de (blanke) fan vindt volgens baske plaats onder andere door de tatoeage en de overdrijving zit em dus in dat hij dat omschrijft als in het gezicht spugen.....
De provocatie zit hem voor mijn gevoel niet in het feit dat de (blanke) fan geprovoceerd word. Racisme is het minste waar ik me druk om maak, omdat ik ervan overtuigd ben dat dit absoluut niet in het spel is.

Ik zie de provocatie in de overmatige nadruk op zijn Mexicaanse roots.

Facade
29-10-2010, 17:02
Ok nouja dat lijkt me dan met alle respect helemaal nergens op slaan.

Baske
29-10-2010, 17:07
Mag ik vragen waarom? Ik geloof je graag :)

TOON
29-10-2010, 17:13
Ad Hominem een benaming die gebruikt wordt tijdens discussie. Houdt eigenlijk simpelweg in dat de argumentatie tegen een bepaald standpunt (in dit geval het mijne) bestreden wordt d.m.v. de persoon te kleineren en geen duidelijk antwoord te geven op het standpunt.

Een hyperbool is een overdrijving is de schrijftaal. Het tegenovergestelde is een understatement, wat simpelweg neerkomt op bijvoorbeeld zeggen ´Wereldoorlog 2 was best heftig.´

merci!
weer wat geleerd vandaag.....

Facade
29-10-2010, 17:16
Jawel ...In principe zou volgens jou het feit dat de man blijkbaar trots is op z'n mexicaanse wortels al dan niet misplaatst, al een provocatie zijn. Als je die lijn doortrekt is bijna elke persoonlijke uiting een provocatie en dat vind ik persoonlijk kant noch wal raken. Als je je zou storen aan die tatoeage omdat dat toch een beetje racistische trekjes kan hebben, kan ik je gedachtegang volgen alhoewel ik het er niet mee eens ben.

Maarja je bent wel heel spaarzaam geweest in de onderbouwing waarom een nadruk op mexicaanse roots een provocatie is... dus misschien als je dat eens toelicht in plaats van het te herhalen dat ik het dan beter begrijp....

MaartenManaus
29-10-2010, 17:16
De provocatie zit hem voor mijn gevoel niet in het feit dat de (blanke) fan geprovoceerd word. Racisme is het minste waar ik me druk om maak, omdat ik ervan overtuigd ben dat dit absoluut niet in het spel is.

Ik zie de provocatie in de overmatige nadruk op zijn Mexicaanse roots.

lijkt mij niet echt een provocatie,.. meer gebruik maken van

ICON
29-10-2010, 18:29
Ik vind de Brown Pride tattoo toch wel meer dan genoeg om de hyperbool toe te passen.

je praat met moeilijke woorden maar als het nergens op slaat slaat gaat het nog steeds nergens over

Baske
29-10-2010, 18:57
Jawel ...In principe zou volgens jou het feit dat de man blijkbaar trots is op z'n mexicaanse wortels al dan niet misplaatst, al een provocatie zijn. Als je die lijn doortrekt is bijna elke persoonlijke uiting een provocatie en dat vind ik persoonlijk kant noch wal raken. Als je je zou storen aan die tatoeage omdat dat toch een beetje racistische trekjes kan hebben, kan ik je gedachtegang volgen alhoewel ik het er niet mee eens ben.

Maarja je bent wel heel spaarzaam geweest in de onderbouwing waarom een nadruk op mexicaanse roots een provocatie is... dus misschien als je dat eens toelicht in plaats van het te herhalen dat ik het dan beter begrijp....
Ik vind de nadruk op de Mexicaanse roots storend omdat het inconsequent is. Er wordt een indruk gewekt dat het feit dat hij Mexicaanse roots heeft enorm speciaal is. Nu wilde ik heel even het voorbeeld Stefan Struve aanhalen, maar ik realiseer me dat deze vergelijking niet helemaal juist is, aangezien de twee op het moment niet op hetzelfde niveau zitten.

Ik snap het feit dat er toch ergens in Velasquez iets speciaals gevonden moet worden voor de marketing inzet, alleen zoals ik al zei, ik zie het als niks speciaals. JDS zal waarschijnlijk trots Braziliaans zijn, en Brock zonder twijfel een trots Amerikaan.

Ik geef de beste man groot gelijk trots te zijn op z´n roots, ik ben het zelf ook. Maar zoveel nadruk als erop gegooid wordt als nu gedaan word? Mexicaan hier, Mexicaan daar, oh, en hij heeft ook de titel weggegrepen van die gigantische Viking Brock Lesnar.


je praat met moeilijke woorden maar als het nergens op slaat slaat gaat het nog steeds nergens over
Geen woord is te moeilijk als de moeite gedaan wordt elkaar te begrijpen.

Facade
29-10-2010, 19:12
Ok nouja dan blijf ik erbij dat dat verder dus niks met provocatie te maken heeft en zo valt er dus ook niks te overdrijven in de vorm van een hyperbool zoals jij dat zegt. Het lijkt me eerder een persoonlijke frustratie.

Inhoudelijk kan het misschien zo zijn dat hij wil laten zien dat er ook wat goeds uit Mexico kan komen. Er is aardig wat ophef in de VS over de grensbewaking tussen Mexico en de VS. Een beetje vergelijkbaar met wat hier gaande is, zijn ze niet zo blij met de immigranten daar. Mexicanen krijgen wellicht toch een bepaalde stempel, zeker als je daar ook nog eens de problemen met de drugskartels bovenop telt. Dit is pure speculatie van mijn kant overigens. Maar goed, je punt is duidelijk ik zal der verder maar niet meer over doorzeuren ;)

CannieY
29-10-2010, 19:14
ik kwam er pas na 4 fights achter dat hij daar brown pride heeft staan, en alleen omdat mixfight bro's erover begonnen te bitchen... Who cares?1

TheCarnage
29-10-2010, 19:16
Ik vind die stelling onlogisch en dan druk ik me zacht uit...

Baske
29-10-2010, 19:23
Ok nouja dan blijf ik erbij dat dat verder dus niks met provocatie te maken heeft en zo valt er dus ook niks te overdrijven in de vorm van een hyperbool zoals jij dat zegt. Het lijkt me eerder een persoonlijke frustratie.

Inhoudelijk kan het misschien zo zijn dat hij wil laten zien dat er ook wat goeds uit Mexico kan komen. Er is aardig wat ophef in de VS over de grensbewaking tussen Mexico en de VS. Een beetje vergelijkbaar met wat hier gaande is, zijn ze niet zo blij met de immigranten daar. Mexicanen krijgen wellicht toch een bepaalde stempel, zeker als je daar ook nog eens de problemen met de drugskartels bovenop telt. Dit is pure speculatie van mijn kant overigens. Maar goed, je punt is duidelijk ik zal der verder maar niet meer over doorzeuren ;)
Ik vind de main post wel degelijk een hyperbool, maar ik geef je ook zeker gelijk dat het gepaard gaat met persoonlijke frustratie. De speculatie die je erna geeft werpt een ander licht op mijn eerdere frustratie, en is een punt wat ik zeker kan begrijpen.

Thanks for sharing ;) Reps.


ik kwam er pas na 4 fights achter dat hij daar brown pride heeft staan, en alleen omdat mixfight bro's erover begonnen te bitchen... Who cares?1
Omdat men uit het niets dit in de marketing wereld gooide. Echt een grote kwestie is het niet, is enkel een, in mijn ogen, controversieel marketing besluit.

Slome
29-10-2010, 19:29
bij de eerste x dat , velasquez zag dacht k dat er Bronx Pride stond... hmmm. ach... who cares

ICON
29-10-2010, 19:33
Geen woord is te moeilijk als de moeite gedaan wordt elkaar te begrijpen.


aaah das een mooie voor op een tegel op de wc

Djani
29-10-2010, 20:18
aaah das een mooie voor op een tegel op de wc

:lol:

MaartenManaus
29-10-2010, 20:21
bij de eerste x dat , velasquez zag dacht k dat er Bronx Pride stond... hmmm. ach... who cares

hahahha grappig.... ik las precies hetzelfde in het begin.

Anderson
29-10-2010, 20:57
:sleep1::sleep1:

Strange Cutbean
30-10-2010, 11:01
Welke fans 'spuugde hij dan eigenlijk in het gezicht'? De zaal zat zo'n beetje tjokvol met Mexicanen, lijkt me niet dat die erg geschokt zullen zijn?
En die amerikaanse vlag die hij er bij heeft is zo'n beetje verplicht. Als je in veel delen van de USA geen Amerikaanse vlag of yellow ribbon aan je huis hangt ben je onpatriottisch en gelijk een outcast. Ik heb jaren terug daar al chauvinistische uitingen bij bedrijven gezien, bijna fascistoïde. Het zou mij eigenlijk niet eens zo heel veel verbazen als die USA-vlag in zijn UFC-cotract is opgenomen!?
Maar eigenlijk is de vraag… waarom mag hij niet én de Stars en Stripes én de Mexicaanse vlag voeren? Hij kan toch trots zijn op allebei?

En als het de Zweedse vlag was, had je er dan géén problemen mee? ;-)

ARMENIA
30-10-2010, 17:56
Je hebt een White pride tattoo, vervolgens kom je bij Pauw en Witteman en dan zeggen ze daar: ik vind het een hele mooie en leuk tattoo. "I really like your brown pride tattoo"

Wedden dat je daarmee problemen krijgt in Nederland, Balkenende bemoeit zich ermee. Stukje ervan in Shownieuws, op NOS NIeuws staat: Pauw en Witteman doen racistische uitspraken, Paul de Leeuw begint erover, dan heb je Wilders die nog iets gaat zeggen. Metro, spits. Een kleine rel in NL als je zoiets zegt op tv.

Ulis-E
30-10-2010, 22:17
pfff wat een gezeik...

sinterklaas loopt toch ook rond met z'n afrikaanse knechten die kleine kindjes afranselen met de roe zodra ze iets stouts doen... vind die negatieve imprinting op kleine kinderen een veel belangrijkere issue dan een of andere mexicaanse MMA vechter die ver weg woont in amerika en trots is op z'n afkomst

Dit is dus gewoon een voorbeeld. Volg nou maar gewoon de SPORT MMA in plaats van je zorgen te maken over dit soort minor details.