PDA

View Full Version : Waarom Cain Velasquez afgelopen zaterdag won!



steftheboxer
29-10-2010, 12:08
http://www.flabber.nl/linkdump/video/cain-velasquez-en-wetenschap-6569

Het was wetenschappelijk bepaald!

thanks to Flabber

Fyodor
29-10-2010, 12:24
Gaaf, tnx!

Tony
29-10-2010, 12:27
vet thanks
reps

marcelt
29-10-2010, 12:34
Ja he got what it takes.

Jeru
29-10-2010, 13:08
Tof programma! Mooi dat Cain er ook aan mee wilde doen :)

Djani
29-10-2010, 14:10
Die Cain blijft me verbazen. Ik gaf hem wel een kans om te winnen tegen Nogueira en Lesnar, maar ik zou er me geld niet op inzetten. En hij heeft ze beiden gruwelijk gesloopt. Tegen JDS zou ik ook geen geld durven inzetten (wel vcash!), maar ik zou er niet van opkijken als hij nu weer over zijn tegenstander heen walst.

steftheboxer
29-10-2010, 14:57
Cain heeft het alleen moeilijk gehad tegen Congo ( 3x neer in 3 rondes volgens mij ) en daar zit dus het gevaar voor hem in de partij tegen JDS.
Congo wist hem drie keer op zijn billen te krijgen en we weten allemaal dat JDS de beste striker is in de UFC op dit moment.

Als je ook kijk naar de historie van de HW division van de UFC blijft geen enkele vechter echt lang kampioen ( volgens mij is Sylvia de langst lopende kampioen geweest ) en ik verwacht ook dat Cain niet de divisie zal domineren.

misschien zet ik mijn centjes wel op JDS puur om het feit dat Cain in de standup problemen gaat geven...

PinPoint
29-10-2010, 15:06
Een 'all out war' was het zeker niet !!

Wel geinig om te zien wat ze allemaal kunnen meten....

Djani
29-10-2010, 15:39
Cain heeft het alleen moeilijk gehad tegen Congo ( 3x neer in 3 rondes volgens mij ) en daar zit dus het gevaar voor hem in de partij tegen JDS.
Congo wist hem drie keer op zijn billen te krijgen en we weten allemaal dat JDS de beste striker is in de UFC op dit moment.

Als je ook kijk naar de historie van de HW division van de UFC blijft geen enkele vechter echt lang kampioen ( volgens mij is Sylvia de langst lopende kampioen geweest ) en ik verwacht ook dat Cain niet de divisie zal domineren.

misschien zet ik mijn centjes wel op JDS puur om het feit dat Cain in de standup problemen gaat geven...

Als je kijkt hoe Cain Nogueira eruit bokste en met zijn verdere ontwikkeling in het achterhoofd, dan zou je kunnen stellen dat die problemen wat standup betreft wel mee zullen vallen.
Daarnaast heeft JDS nog niet tegen een worstelaar gevochten, dus over zijn takedown defense valt nog vrij weinig te zeggen. En dat is key tot het succes van JDS, kan hij blijven staan? We zullen zien. Ik zelf denk dat Cain zijn striking goed genoeg is om mee te gaan met Dos Santos en dat hij daarom zijn takedown goed zal kunnen timen. Maar een KO zit in een klein hoekje en al helemaal bij deze twee, dus ik zou er mijn geld niet op in zetten.

steftheboxer
29-10-2010, 16:18
Als je kijkt hoe Cain Nogueira eruit bokste en met zijn verdere ontwikkeling in het achterhoofd, dan zou je kunnen stellen dat die problemen wat standup betreft wel mee zullen vallen.
Daarnaast heeft JDS nog niet tegen een worstelaar gevochten, dus over zijn takedown defense valt nog vrij weinig te zeggen. En dat is key tot het succes van JDS, kan hij blijven staan? We zullen zien. Ik zelf denk dat Cain zijn striking goed genoeg is om mee te gaan met Dos Santos en dat hij daarom zijn takedown goed zal kunnen timen. Maar een KO zit in een klein hoekje en al helemaal bij deze twee, dus ik zou er mijn geld niet op in zetten.

Met alle respect voor Big Nog maar ik ben nooit heel erg onder de indruk geweest van zijn boks skills en deze zijn ook zeker niet te vergelijken met de standup van JDS. Ik ben het wel met je eens dat JDS nooit tegen een worstelaar heeft gestaan dus dat is dus onbekend terrein voor ons. Volgens mij is hij een paarse band in BJJ onder de Nog broers dus hij moet op de grond ook goed uit de voeten kunnen. Ik denk gewoon dat Cain beter matched met Brock en dat dit echt een lastige partij voor hem wordt

GnP
29-10-2010, 18:03
ik denk dat Cain zijn conditioning wel wat beter is dan die van JDS
JDS was gewoon leeg nadat hij Nelson niet Ko kreeg in de eerste ronde
Cain kan 3 ronden voluit gaan, dat hebben we al gezien, JDS zie ik dat niet doen

El Bambino
29-10-2010, 22:50
Bij JDS zie ik geen vooruitgaang, steeds zelfde stijl en als het niet lukt dan heeft ie het moeilijk. Cain daarintegen verbetert zich elke partij,hij blijft groeien op elk onderdeel. Cain moet veel lowkicks geven en JDS naar de grond brengen, dan zal ie ongetwijfeld winnen :-)

Pindakaas
29-10-2010, 23:30
Bij JDS zie ik geen vooruitgaang, steeds zelfde stijl en als het niet lukt dan heeft ie het moeilijk. Cain daarintegen verbetert zich elke partij,hij blijft groeien op elk onderdeel. Cain moet veel lowkicks geven en JDS naar de grond brengen, dan zal ie ongetwijfeld winnen :-)

Ben ik niet helemaal met je eens. JDS zag er tegen Nelson minder indrukwekkend uit dan zijn andere partijen maar daarentegen was hij nooit in gevaar om te verliezen en Nelson is zeker zeer een taaie gast waar volgens mij niemand makkelijk van wint.
JDS heeft verder alles overtuigend gewonnen in de UFC en heeft dus alleen zijn laatste partij niet kunnen finishen. Wel viel het mij op dat JDS helemaal niet trapte tegen Nelson terwijl daar genoeg de gelegenheid voor was. Lowkicks zouden dan misschien ook wel zijn weakpoint kunnen zijn.

Ik ben wel heel benieuwd naar zijn BJJ. Tegen Cain zullen we er vast achter komen hoe goed zijn BJJ is.

Moet zeggen dat ik een grote fan ben van beide vechters dus hoop dat ze nog veel tegen over elkaar komen te staan!