PDA

View Full Version : bezoekers op de vuist op vechtsportgala



univers1l
30-10-2010, 13:34
en de aanval continues
dit is precies wat de burgemeester wil zien om er een zaak van te maken.
de dammn media kan er ook wat van zeg, alles opblazen of was het echt zo erg.
wie was erbij in the sand?

bron at5: http://www.at5.nl/artikelen/51185/bezoekers-op-de-vuist-bij-vechtgala

MMAFAN-1122
30-10-2010, 13:36
Jongens... Waar gaat dit heen!!!

Barang
30-10-2010, 13:44
En dit was een reactie van een at5 lezer op twitter;

Afgelopen vrijdag is er gevochten in de escape, cooldown café, jantjes verjaardag en zo kan ik nog honderden dingen opnoemen.

At5 ik had jullie echt hoger ingeschat!!!

Octavius
30-10-2010, 14:08
Ik was in de Sand gister en idd redelijke vechtpartij om niets eigenlijk.

Het ging om de uitslag van de partij tussen Malik Groenburg en Miles Simson. Heb niks gezien dat mensen verhaal gingen halen bij de jury. Wat ik achteraf gehoord heb ging het om een uit de hand gelopen grapje tussen supporters van Malik en Miles. Stond er zelf nog geen 3 meter vandaan. Grootste ergnis vind ik dat mensen die er niks mee te maken hebben mee gaan bemoeien of mee gaan doen om allen het vechten. Im mijn ogen geen echte vechtsport liefhebbers. Maar goed dit is weer voer voor de burgemeester donderdag a.s.

Kameleon
30-10-2010, 14:23
Ik wil deze 'fans' van harte bedanken voor hun overdachte actie in de aanloop naar de gemeenteraadsvergadering van 4 november aanstaande. Mede namens de burgemeester van Amsterdam.

Simone
30-10-2010, 14:32
Ik wil deze 'fans' van harte bedanken voor hun overdachte actie in de aanloop naar de gemeenteraadsvergadering van 4 november aanstaande. Mede namens de burgemeester van Amsterdam.

x2!

Jeru
30-10-2010, 14:37
Net zo boeiend nieuws...

Huurders slaags in Duinrell - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/8078906/__Huurders_slaags_in_Duinrell__.html)

Sadix
30-10-2010, 14:38
ik was toen al weg, dit is laat op de avond gebeurd he ?

en wat was de uit de hand gelopen grapje dan?

en zoals iemand al zie, gister avond is er in de escape ook gevochten en op tal van plaatsen. Zelfs op het verjaardags feestje van een proffesor collega van mij gister avond kregen 2 mensen ruzie...

Octavius
30-10-2010, 15:33
Wat mij verteld is dat een dame hard voor Malik aan het schreeuwen was naast iemand voor Miles. Na de uitslag sloeg hij zijn arm om haar en zei dat ze nu ook zo hard voor Miles mag schreeuwen. Hierop haalt een persoon daarnaast uit naar die persoon naast de dame.

Hendy
30-10-2010, 15:43
Ach ja.. een hoop gezeik de laatste tijd rondom gala's, en dan is er toch nog iemand die het in zn botte hersens haalt om te gaan knokken tijdens een gala! een woord: triest!

king
30-10-2010, 15:50
Erg jammer dit weer. Als we de vechtsportgala's in Nederland willen behouden, zullen de organisatoren meer aan zelfregulering moeten doen. Anders regelen anderen het voor je, zie Amsterdam. En volgens mij is er ook niet veel tijd meer. Een voorbeeld zou zijn een zwarte lijst bijhouden waarop niet-welkome gasten worden geregistreerd. Een keer je niet gedragen, en je komt geen gala meer binnen. Ik snap wel dat dit op praktische bezwaren (id-controle's e.d.) zal stuiten, maar als er niets gebeurt, ben ik bang dat het binnenkort afgelopen is.

blackadder
30-10-2010, 15:54
Erg jammer dit weer. Als we de vechtsportgala's in Nederland willen behouden, zullen de organisatoren meer aan zelfregulering moeten doen. Anders regelen anderen het voor je, zie Amsterdam. En volgens mij is er ook niet veel tijd meer. Een voorbeeld zou zijn een zwarte lijst bijhouden waarop niet-welkome gasten worden geregistreerd. Een keer je niet gedragen, en je komt geen gala meer binnen. Ik snap wel dat dit op praktische bezwaren (id-controle's e.d.) zal stuiten, maar als er niets gebeurt, ben ik bang dat het binnenkort afgelopen is.
Ik denk niet dat zoiets veel zal uithalen. Ruzietjes kunnen altijd en overal uitbreken om de meest banale redenen. Ik heb het zelfs een keer bij de AH uit het niets zien gebeuren. Dus ik denk niet dat zwarte lijsten iets zullen uithalen. Tenzij het zoals in het voetballen om hooligans zou gaan die telkens weer opvallen.

The Bulldog
30-10-2010, 15:59
ja maar werd er daar ook gedacht dan....zomaar een ghrapje maken????? oeh......

tja en als iemand die niet leuk vind heb je het recht uit je plaat te gaan of nog leuker dreigen of zelfs slaan....


wat een randdebielen....... sorry hoor maar dit gaat fucking nergens over......

doe normaal!!!!!

hoe was het gala voor de rest dan?
om het wel interresant te maken? octavius?

king
30-10-2010, 16:06
Ik denk niet dat zoiets veel zal uithalen. Ruzietjes kunnen altijd en overal uitbreken om de meest banale redenen. Ik heb het zelfs een keer bij de AH uit het niets zien gebeuren. Dus ik denk niet dat zwarte lijsten iets zullen uithalen. Tenzij het zoals in het voetballen om hooligans zou gaan die telkens weer opvallen.

Ben ik met je eens, maar als er van allerlei kanten kritiek komt, moet je kunnen laten zien dat je je ervan bewust bent en dat je er iets mee doet. Dat doen voetbalclubs/stadions ook. Niemand kan voorkomen dat er zo nu en dan een incident plaatsvindt, maar je moet wel kunnen aantonen dat je maatregelen hebt getroffen om het te voorkomen dan wel dat hierdoor de kans in de toekomst kleiner wordt. Dan heb je in ieder geval een verhaal als ze straks vergunningen beginnen te weigeren.

TheCarnage
30-10-2010, 16:06
Wat mij verteld is dat een dame hard voor Malik aan het schreeuwen was naast iemand voor Miles. Na de uitslag sloeg hij zijn arm om haar en zei dat ze nu ook zo hard voor Miles mag schreeuwen. Hierop haalt een persoon daarnaast uit naar die persoon naast de dame.

Ik stond er vanavond weer eens als portier, het begin inderdaad zoals je zegt, toen was het nog redelijk in de hand. maar die dame kreeg toen ook van iemand een knal en toen brak echt de hel los en gingen allelij anderen mensen zich er ook mee bemoeien en werd het een grote vechtpartij. heel jammer.... is voor het eerst sinds tijden dat we zo'n gezeik hebben gehad op een gala.

blackadder
30-10-2010, 16:16
Ben ik met je eens, maar als er van allerlei kanten kritiek komt, moet je kunnen laten zien dat je je ervan bewust bent en dat je er iets mee doet. Dat doen voetbalclubs/stadions ook. Niemand kan voorkomen dat er zo nu en dan een incident plaatsvindt, maar je moet wel kunnen aantonen dat je maatregelen hebt getroffen om het te voorkomen dan wel dat hierdoor de kans in de toekomst kleiner wordt. Dan heb je in ieder geval een verhaal als ze straks vergunningen beginnen te weigeren.
Dat ben ik met je eens. Maar dat is de taak van de beveiliging om zoiets te sussen of de kop in te drukken. Ik bedoel alleen dat zwarte lijsten zulke, toch behoorlijk zeldzame, incidenten niet zullen oplossen. Omdat het hierbij niet gaat om hooligans die naar zoiets toe gaan met het plan om even lekker te gaan rossen. In zulke gevallen kun je met recht spreken van geïsoleerde incidenten.

Bartju
30-10-2010, 16:57
Jaa fijn dit alleen maar voer en munitie voor Amsterdam

Octavius
30-10-2010, 16:59
Na de vechtpartij was groot gedeelte van het publiek weg. Maar enkele 'fans' waren met een uitslag niet eens gooide met flesjes water en wat stoelen. Ze werden snel zonder dat ze tegenwerkte de sand uitgezet. Ook bij de finale vonden sommige dat je met flessen moest gooien. Trieste avond voor de organisatie, de echte fans en heel vechtsportend Nederland.

Btw zo zwarte lijst werkt niet zomaar. Je zit dan met regelgeving en wetten. Is niet zomaar ff een lijstje maken.

johnmixfight
30-10-2010, 17:02
bedankt stelletje klootzakken, nu hebben jullie de burgemeester een stok gegeven om mee te slaan.

Dat er in een discotheek ook gevochten is, is geen excuus. Die worden niet met een vergrootglas bekeken zoals vechtsporters.

ReZp
30-10-2010, 17:22
Mja dan kan de burgermeester alle kermissen , discotheken , kroegen , ook wel sluitenwant daar wordt tenslotte ook geknokt

knift
30-10-2010, 17:42
ja jongens dit is niets nieuws hoor het probleem zijn niet die opstootjes (ook wel een beetje hoor) maar de aandacht die hier aan gegeven word.
Die achtelijke peeneenden die denken dat ze heel tof zijn om tijdens een sport wedstrijd alles te gaan lopen verkloten die heb je overal dit zijn vaak de zuurstof misbruikte 1cellige pantoffel kneuzen van de maatschapij!

king
30-10-2010, 17:57
Btw zo zwarte lijst werkt niet zomaar. Je zit dan met regelgeving en wetten. Is niet zomaar ff een lijstje maken.

Is dat dan een reden om het maar niet te doen?! Er zal iets moeten gebeuren, en snel, anders hoeft het straks niet meer.

Richelieu
30-10-2010, 18:29
De Telegraaf heeft het inmiddels ook opgepakt;

Vechtgala ontaardt in matpartij

AMSTERDAM - Het vechtgala The Friday Night, Fight Night in Amsterdam is gisteravond uitgelopen op een massale vechtpartij in het publiek.

Volgens AT5 ontstond het tumult in evenementencomplex The Sand aan de Mekongweg in Amsterdam na onvrede over een beslissing van een scheidsrechter. Een aantal bezoekers wilde verhaal gaan halen bij de scheidsrechter, maar werd tegengehouden door beveiligers. Bij de vechtpartij die daarop volgde, raakten twee beveiligers gewond.

Richelieu
30-10-2010, 18:30
Ik was in de Sand gister en idd redelijke vechtpartij om niets eigenlijk.

Het ging om de uitslag van de partij tussen Malik Groenburg en Miles Simson. Heb niks gezien dat mensen verhaal gingen halen bij de jury. Wat ik achteraf gehoord heb ging het om een uit de hand gelopen grapje tussen supporters van Malik en Miles. Stond er zelf nog geen 3 meter vandaan. Grootste ergnis vind ik dat mensen die er niks mee te maken hebben mee gaan bemoeien of mee gaan doen om allen het vechten. Im mijn ogen geen echte vechtsport liefhebbers. Maar goed dit is weer voer voor de burgemeester donderdag a.s.

Inderdaad Harm, dit komt wel heel erg slecht uit!

Hendy
30-10-2010, 18:46
De Telegraaf heeft het inmiddels ook opgepakt;

Vechtgala ontaardt in matpartij

AMSTERDAM - Het vechtgala The Friday Night, Fight Night in Amsterdam is gisteravond uitgelopen op een massale vechtpartij in het publiek.

Volgens AT5 ontstond het tumult in evenementencomplex The Sand aan de Mekongweg in Amsterdam na onvrede over een beslissing van een scheidsrechter. Een aantal bezoekers wilde verhaal gaan halen bij de scheidsrechter, maar werd tegengehouden door beveiligers. Bij de vechtpartij die daarop volgde, raakten twee beveiligers gewond.

Hier ook al: PowNed : Matpartij op vechtgala (http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2010/10/matpartij_op_vechtgala.html)

mikeymcd
30-10-2010, 18:56
Tis kut dit maar denk niet dat een vechtpartij tussen een paar patsers met een kort lontje veel te maken heeft met de ontmoetingsplek van criminele organisaties. Dus denk dat het effect van deze vechtpartij minder invloed zal hebben als sommige denken. Blijft kut dat zulke figuren gala's verpesten, maar dat zal altijd zo blijven. De sport trekt nu eenmaal binkies en vechtsportliefhebbers.

Durfal
30-10-2010, 20:11
Er zat gister een delegatie van de amsterdamse gemeenteraad aan een vip tafeltje..................
Die hebben beidde incidenten heel duidelijk meegekregen,en dat komt echt wel donderdag in de vergadering aan de orde!!! (helaas)
Het was complete anti reclame gister voor de toch al zo geplaagde vechtsporten in de sandd en koren op de molen van de tegenstanders van vechtsportgalas in Amsterdam (ook helaas) !!!!
En dat er dan ergens anders ook knokpartijen zijn in Amsterdam doet voor de pers en het gemeentebestuur niet ter zake de vechtsportevenementen zijn gewoon weer de pineut!!!
Wat zeg nou zelf de galas liggen op dit moment onder het vergrootglas en precies krijg je dan deze anti reclame weer!!!

el bastardo
30-10-2010, 20:23
Dat deze mensen maar eens wat harder worden aangepakt. Nooit meer ergens binnen laten komen die lui. Oprotten! Echt heel triest!!!

Octavius
30-10-2010, 20:30
Was niet een opstootje. Het liep echt uit de hand en het was voor de bar bij de Sand. Juist waar de meeste mensen staan. Een beveiliger valt en gelijk 4 a 6 man die gaan intrappen om hem. Je ziet mensen die er niks mee te maken hebben zich ermee bemoeien. Sommige geilen erop om erbij te staan en als het kan een trap of stoot te mogen uitdelen. En er was zeker paniek toen iemand de brandblusser bij de ingang gebruikte. Dan krijg je gelijk verhalen van pepperspray of dat er geschoten wordt. Want iedereen die stond te kijken, en dat waren er veel, liepen vanaf de ingang hard naar binnen toe waarbij de dames hard schreeuwen. Krijg je een dikke ketting reactie.

Sport is emotie en die lopen soms hoog op. Maar laat het niet zo worden dat net als bij voetbal 'soort' bij 'soort' gezet moet worden en politie er ten alle tijden bij moet zijn. Ben bij veel gala's geweest zowel als bezoeker, deelnemer of werknemer. Maar dit was de 2e keer dat het zo uit de hand gelopen is.

Zeer droevig dat er mensen vanuit de gemeente dit moeten meemaken maar wees eerlijk het begint bij jezelf en niet bij de promoter of organisator.

Tim.H
30-10-2010, 20:55
octavius heeft gelijk.
Iedereen dacht dat het traangas was en begon te rennen. Er brak echt ff paniek uit. Hekken om, kinderen huilen echt zwaar klote.

NonaManisss
30-10-2010, 21:57
beetje jammer weer he dit!!
Maar laat deze topic niet de 'over hand' krijgen, maar de topic met de petitie voor het behoud van de gala's!!

Richelieu
31-10-2010, 00:39
Er zat gister een delegatie van de amsterdamse gemeenteraad aan een vip tafeltje..................


Aaiii, aardig geprobeerd van de promotor maar dit is dat wel het slechtste wat je kan overkomen!

tnk2k
31-10-2010, 02:59
aaarg f$cking h$bo's, mensen gebruiken een gala gewoon als uitlaatklep ze worden opgelaten en willen zelf meppen

Waarom lukt het die Amerikanen nou wel en ons niet???

Ervani
31-10-2010, 06:00
Ik vind het geopperde idee van een zwartelijst helemaal niet zo gek... als je kan achterhalen wiens aanhang zich misdraagt dan zou je een vechter kunnen schorsen, voor een bepaalde periode, eventueel zelfs een gym... Ik weet het gaat heel ver maar de gevolgen van dit soort opstootjes kunnen heel vervelend zijn als bepaalde personen daar weer bepaalde conclusies uit trekken. Ik vind het vooral triest voor de echte liefhebbers en de organisatoren die stinkend hun best doen om een leuk evenement te organiseren!

Zelf was ik aanwezig met acht mensen die onder mijn begeleiding film opnames aan het maken waren, ik kan je zeggen dat ik mij ten opzichte van hun schaamde voor de situatie waarin zijn terecht kwamen.

En gezien de berichtgeving door AT5 zijn er weer mensen die smullen van dit soort nieuws.... Geef Eberhart er nog een :-(

Het probleem lijkt mij dat je dit soort problemen nooit uit kan bannen, niet bij een kickbox gala maar net zo min bij het vieren van koninginnendag of tijdens een willekeurig feestje. Ik ken mensen die bij de Melkweg aan de deur staan en als je hoort wat daar (bijna dagelijks) bij de deur gebeurd. Concerten zal men echter (terecht) nooit verbieden, alhoewel in een grijs verleden heeft men concerten van de band 'The Exploited' voor een langere periode verboden ivm vechtpartijen & Co.

Ik hoop dat men de gebeurtenissen op de juiste waarde weet in te schalen en dat dit voor een groep ambtenaren niet de mogelijkheid zal zijn om vergaande plannen te onderbouwen. Vandaag en vechtpartij tijdens een vechtsport gala morgen lallende hockey lullo's die elkaar aan de stropdas trekken en overmorgen een paar roeiers die elkaar een roei geven omdat men in elkaars vaarwater zat. Gooi dat vergroot glas eens weg of houdt het boven elk evenement waar 'iets' gebeurd.

Ervani
31-10-2010, 06:10
WIELRENNEN
Massale vechtpartij tussen persmensen aan Astana-bus - Gva.be
(http://www.gva.be/nieuws/sport/wielrennen/aid846280/massale-vechtpartij-tussen-persmensen-aan-astana-bus.aspx)
NOS Sport - Tour: vechtpartij na de finish (http://nos.nl/video/170885-tour-vechtpartij-na-de-finish.html)

KINDER HONKBAL
Flinke Vechtpartij Tijdens Kinderhonkbal! | WhiteLineFirm (http://www.whitelinefirm.nl/node/1497)

HANDBAL
互æ›æ€§ã®ãªã„ブラウザ | Facebook (http://ja-jp.facebook.com/note.php?note_id=79945462855)

Anyway een beetje googlen en je hebt legio voorbeelden

Kemal
31-10-2010, 06:26
Ach ja.. een hoop gezeik de laatste tijd rondom gala's, en dan is er toch nog iemand die het in zn botte hersens haalt om te gaan knokken tijdens een gala! een woord: triest!

x2

ArjanV
31-10-2010, 08:01
Stel....je hebt een zoon....3 vrienden van hem rijden in een gestolen auto....is het dan OK dat jouw zoon ook in een gestolen auto gaat rijden?
We moeten eens ophouden met te wijzen naar andere sporten of evenementen maar eens in de spiegel kijken.....

Justinian
31-10-2010, 08:51
Stel....je hebt een zoon....3 vrienden van hem rijden in een gestolen auto....is het dan OK dat jouw zoon ook in een gestolen auto gaat rijden?
We moeten eens ophouden met te wijzen naar andere sporten of evenementen maar eens in de spiegel kijken.....
Daar ben ik het op zich mee eens, we moeten er zelf voor zorgen dat we de zaken goed voor elkaar hebben zodat ons geen verwijt kan worden gemaakt.

Probleem is alleen dat - in jouw voorbeeld - mijn zoon zwaar wordt gestraft, terwijl er de zaak tegen de andere drie ALTIJD wordt geseponeerd. Als het argument 'maar er wordt gevochten' of het argument 'er komen criminelen op af' zo zwaarwegend is dat wordt overwogen vechtsportgala's te weren, dan constateer ik simpelweg dat men niet consequent is ;)

Justinian
31-10-2010, 08:57
btw natuurlijk een erg stomme actie van de ruziemakers. Toen ik het gisteren hoorde dacht ik onmiddellijk aan de vergadering van a.s. donderdag. Kortzichtige politici zullen dit zeker aangrijpen ter motivering van het besluit vechtsportgala's te weren. Nu lees ik dat er ook nog eens raadsleden aanwezig waren aan een VIP-tafel. Gelet op het feit dat de gala's in The Sand normaal gesproken altijd goed verlopen (bij mijn weten althans), was dit een op zich slimme zet van de promotor. Erg jammer dat het dan uit de hand loopt.

kerstman
31-10-2010, 09:43
wat zouden jullie doen als je moeder een klap krijgt en je staat ernaast?
Niks zeker natuurlijk want stel je voor wat de burgervader er van zal denken.
En die andere waren vrienden en familie.

detje
31-10-2010, 09:56
WIELRENNEN
Massale vechtpartij tussen persmensen aan Astana-bus - Gva.be
(http://www.gva.be/nieuws/sport/wielrennen/aid846280/massale-vechtpartij-tussen-persmensen-aan-astana-bus.aspx)
NOS Sport - Tour: vechtpartij na de finish (http://nos.nl/video/170885-tour-vechtpartij-na-de-finish.html)

KINDER HONKBAL
Flinke Vechtpartij Tijdens Kinderhonkbal! | WhiteLineFirm (http://www.whitelinefirm.nl/node/1497)

HANDBAL
互æ›æ€§ã®ãªã„ブラウザ | Facebook (http://ja-jp.facebook.com/note.php?note_id=79945462855)

Anyway een beetje googlen en je hebt legio voorbeelden

Toch he..ik heb het idee dat er tijdens bepaalde sporten/evenementen eerder problemen kunnen voorkomen dan bij andere.. ik noem een sport als rugby, waarbij het op het veld toch altijd ruig aan toegaat, maar op de tribunes zijn er bijna nooit problemen. Bij zo'n vechtsportgala hangt er vaak een overdosis testosteron in de lucht, waardoor de vlam snel in de pan kan slaan, zeker wanneer mensen dicht op elkaar zitten raken mensen snel geirriteerd. Dit soort incidenten zul je nooit kunnen voorkomen..

ArjanV
31-10-2010, 10:02
Daar ben ik het op zich mee eens, we moeten er zelf voor zorgen dat we de zaken goed voor elkaar hebben zodat ons geen verwijt kan worden gemaakt.

Probleem is alleen dat - in jouw voorbeeld - mijn zoon zwaar wordt gestraft, terwijl er de zaak tegen de andere drie ALTIJD wordt geseponeerd. Als het argument 'maar er wordt gevochten' of het argument 'er komen criminelen op af' zo zwaarwegend is dat wordt overwogen vechtsportgala's te weren, dan constateer ik simpelweg dat men niet consequent is ;)

Niet consequent? OK mee eens...maar dat veranderd niets aan het gegeven! En er is zoveel inconsequent....zelf ben ik een jaar of 15 geleden eens veroordeeld voor een vechtpartij naast het P.S.V. stadion een uur na een wedstrijd......mijn advocaat vertelde me destijds dat als exact hetzelfde gebeurd zou zijn 10 straten verderop in het uitgaansgebied ik niet eens voor had hoeven komen....

Justinian
31-10-2010, 10:38
Niet consequent? OK mee eens...maar dat veranderd niets aan het gegeven! En er is zoveel inconsequent....zelf ben ik een jaar of 15 geleden eens veroordeeld voor een vechtpartij naast het P.S.V. stadion een uur na een wedstrijd......mijn advocaat vertelde me destijds dat als exact hetzelfde gebeurd zou zijn 10 straten verderop in het uitgaansgebied ik niet eens voor had hoeven komen....
Klopt, maar het is wel iets waar ik me aan stoor ;)

@Kerstman: als mijn moeder zou worden geslagen zou ik zeker niet nadenken over de consequenties van een reactie hierop, lijkt me duidelijk. Vraag me alleen wel af wat het de persoon bezielde om haar (als eerste?) te slaan.

remco pardoel
31-10-2010, 10:53
In Nederland is er niet echt een recht....

Ik geloof niet dat wij het gaan redden in Amsterdam, en in een later stadium de rest van Nederland.

Wilders, en vooral de gemeentes, moet eerst eens stoppen met het verlenen van politie op kosten van de staat om een wedstrijd te begeleiden.
Ik baal er heel erg van dat ik moet betalen voor een sport die ik "haat" door stompzinnigheid op en om het veld.
Hooligans hebben helemaal niks met sport en voetbal laat staan club liefde te maken. Het zijn een stelletje losers.

Zoals AFAV het aangaf ... overal is er wel ergens een opstootje of knok partij, hoe dom dat ook is.

Het is nu echt op de verkeerde plaats en absoluut de verkeerde tijd.

Een algemeen alcohol, drugs verbod is een goede stap en een tweede stap is een club met aanhang een verbod geven voor alle gala's en evenementen in de Benelux voor een periode van twee jaar. De atleten die op dat moment geregistreerd staan bij de betreffende club krijgen een persoonlijk start verbod zodat ze niet voor een andere club kunnen uitkomen.

Dat zou denk ik wel helpen in 90% van alle gevallen

detje
31-10-2010, 11:20
@Remco: idd, een algemeen alcoholverbod tijdens gala's zou zeker wat opgefoktheid kunnen voorkomen, maar ja, iemand die zichzelf al helemaal heeft volgespoten met hormoontjes is meestal van zichzelf al een vat met buskruit..(of iemand die zichzelf thuis al helemaal heeft volgetankt met bier). ik weet zeker dat (teveel)alcohol op veel mensen een verkeerde invloed heeft..

Facade
31-10-2010, 11:23
Is dat niet hetzelfde als met de VIP tafels. Als er geen alcohol geschonken wordt, komen er minder mensen op af en zijn gala's niet meer mogelijk en dergelijke. Persoonlijk denk ik er anders over, maar ik denk dat organisatoren wel op hun achterste benen gaan staan...

remco pardoel
31-10-2010, 11:28
x2

BB
31-10-2010, 11:28
In Nederland is er niet echt een recht....


Een algemeen alcohol, drugs verbod is een goede stap en een tweede stap is een club met aanhang een verbod geven voor alle gala's en evenementen in de Benelux voor een periode van twee jaar. De atleten die op dat moment geregistreerd staan bij de betreffende club krijgen een persoonlijk start verbod zodat ze niet voor een andere club kunnen uitkomen.

Dat zou denk ik wel helpen in 90% van alle gevallen

Keep dreaming. Zolang er niet één algemeen ( door de overheid) erkende overkoepelende bond komt, zijn al dit soort maatregelen tot mislukken gedoemd. Startverboden bij de één, zal op enig moment en om enige reden geen verbod zijn bij de ander. Door het instellen van 1 bond, ben je van veel gezeik af. De bond kan dan reguleren welke promotors mogen promoten ( dus strenge criteria hanteren) en welke niet. Daarnaast kan deze bond startverboden handhaven en kunnen we eindelijk eens af komen van de 30 wereldkampioenen die er nu rondlopen in Nederland bij de 30 bonden die er nu zijn.
Want deze wedstrijd gaan wij op deze manier niet winnen van de overheid. We kunnen met zijn allen gaan wijzen naar de pers en overheid. Dat ze zo'n ongelijk hebben. Maar ze hebben wel een punt te pakken: er lopen gewoon relatief veel "randfiguren" rond in onze sport. En zolang we onze ogen daarvoor sluiten en een beetje huilie huilie doen als calimero ( zij zijn groot en wij zijn klein), zal de beeldvorming naar de buitenwereld alleen maar verslechteren. Als we dat niveau niet onstijgen en niet stappen gaan ondernemen door ook naar oorzaken bij ons zelf te kijken, dan is het verbod van Amsterdam straks nog maar de eerste in een lange rij. En dat moeten we voorkomen. Wat mij betreft stelt de overheid per vandaag nog die overkoepelende bond in. Want dan kunnen we als één gesprekspartner optreden naar de overheid en andere belanghebbenden. En kunnen we de noodzakelijke veranderingen in onze sport doorvoeren. En gaan we het respect verdienen, wat we zo graag willen hebben.

Facade
31-10-2010, 11:33
1. er komt geen verbod: "De aanpak zal zich met name richten op de malafide organisatie/organisator van de vechtsportgala’s en de verwevenheid onderwereld bovenwereld. Focus is dus niet het verbieden van vechtsportgala’s op zichzelf." Met andere woorden Glory en Showtime worden onder de loep genomen, niks meer, niks minder. Ik vraag me af of dit niet iets is voor justitie ipv de gemeente Amsterdam maargoed.
2. Een droom van een algemeen alcoholverbod is niet zo'n droom hoor, tenminste niet zo'n grote droom als één overkoepelende bond. Kijk maar naar het buitenland: precies dezelfde problemen. Het lijkt me niet geheel onaannemelijk dat de overheid gewoon met een alcoholverbod komt voor alle sportevenementen dus niet alleen voetbal of vechtsportgala's in de toekomst. Niet onder dit kabinet misschien, maar het kost allemaal klauwen met geld natuurlijk.
3. het zou sommige mensen geen kwaad doen het hele voorstel van de gemeente even te lezen, het valt allemaal wel een beetje mee vind ik namelijk...

remco pardoel
31-10-2010, 11:46
@ BB: Je geeft uitgebreid en in groot detail weer wat ik er neer gezet had.. :)

@ Facade:
1. Goede stelling! Het is de taak van justitie. Zoals het ook de taak is om criminelen (en dan bedoel ik geen verkeers overtreders die te hard gereden hebben of zo. maar mensen uit het gebied van inbraken, drugs (handel), afpersing, overvallen), van de straat te houden. Als deze personen zich vrij kunnen bewegen dan heeft de justitie toch wel een blunder begaan als ze deze mensen op een openbaar evenement waar nemen.
2. x2 Dat zou inderdaad de staat veel geld schelen in hun kas.
3. Ik kan het alleen maar hopen. Inmiddels ga ik al lang niet meer uit van de goedheid van mensen / laat staan de overheden

Octavius
31-10-2010, 11:47
Heb gala's meegemaakt waar alleen zwak alcoholische dranken geschonken werden. Geen enkel probleem voor de mensen.

Zoals gezegd wordt. De sport op zich wordt niet onder de loep genomen maar de organisator van het evenement. Dat de media en de vechtsportliefhebbers het gelijk aan de sport zelf koppelen is niet het probleem van de overheid.

Verbod op de aanhang vind ik helemaal te ver gezocht. Stel voor dat iemand fan van mij is. En ik ken die persoon totaal niet. Vervolgens maakt hij problemen en dan zal ik er voor moeten opdraaien. Sorry maar dat gaat te ver.

We kunnen beter kijken hoe je het kan voorkomen dan uitzoeken welke straf we gaan geven.

BB
31-10-2010, 11:48
1. er komt geen verbod: "De aanpak zal zich met name richten op de malafide organisatie/organisator van de vechtsportgala’s en de verwevenheid onderwereld bovenwereld. Focus is dus niet het verbieden van vechtsportgala’s op zichzelf." Met andere woorden Glory en Showtime worden onder de loep genomen, niks meer, niks minder. Ik vraag me af of dit niet iets is voor justitie ipv de gemeente Amsterdam maargoed.
2. Een droom van een algemeen alcoholverbod is niet zo'n droom hoor, tenminste niet zo'n grote droom als één overkoepelende bond. Kijk maar naar het buitenland: precies dezelfde problemen. Het lijkt me niet geheel onaannemelijk dat de overheid gewoon met een alcoholverbod komt voor alle sportevenementen dus niet alleen voetbal of vechtsportgala's in de toekomst. Niet onder dit kabinet misschien, maar het kost allemaal klauwen met geld natuurlijk.
3. het zou sommige mensen geen kwaad doen het hele voorstel van de gemeente even te lezen, het valt allemaal wel een beetje mee vind ik namelijk...

En waarom is een overkoepelende bond een droom? Er zijn zoveel overkoepelende bonden voor andere sporten: judo, voetbal, boksen, schaatsen etc. En de voordelen zijn zeer groot en er zijn geen noemenswaardige nadelen. Ik zeg gewoon op mijn beurt: wil je verder komen en professionaliseren dan zal het wel moeten. Dat het lastig is om zo'n bond te krijgen, dat is duidelijk. Maar dat wil niet zeggen dat we er daarom van af moeten zien. En lastig is maar relatief hoor: in Zuid Afrika is de apartheid afgeschaft op enig moment, de Berlijnse muur is gevallen etc etc. |Dus wat stelt het instellen van 1 bond nu eigenlijk allemaal voor? Waar een wil is, is een weg.

remco pardoel
31-10-2010, 11:52
In de andere sporten betreft het amateur sporten.
In het Thai Boksen en MMA is geld gemoeid en een titel is gekoppeld aan een bepaalde status / marktwaarde.
Dus als er een bond is, is er ook maar een kampioen

Dat neemt kansen weg voor een ander op dat moment en daar zullen mensen over gaan vallen.

kortzichtig maar waar.

Octavius
31-10-2010, 11:59
Dan moeten ze het zo maken zoals bij het boksen:

Amateur: N, C, B en A klasse (Nationale bond, europese bond(en), wereldbond(en))

Profs (Nationale bond, europese bond(en), wereldbonden)


Kijk nu. Nu zie ik bonden die wereldtitels uitgeven en niet eens op wereld niveau werken. Wat heeft zo titel dan voor betekenis?

BB
31-10-2010, 11:59
In de andere sporten betreft het amateur sporten.
In het Thai Boksen en MMA is geld gemoeid en een titel is gekoppeld aan een bepaalde status / marktwaarde.
Dus als er een bond is, is er ook maar een kampioen

Dat neemt kansen weg voor een ander op dat moment en daar zullen mensen over gaan vallen.

kortzichtig maar waar.

Maar er is toch maar 1 boksbond in Nederland. Daar geldt dan toch hetzelfde voor? En ik begrijp ook dat er geld mee gemoeid is en dat mensen er over zullen vallen. Daarom vind ik ook dat de overheid die overkoepelende bond moet afdwingen. Als we het aan de verschillende bonden of belanghebbenden overlaten, wordt het nooit iets!

blackadder
31-10-2010, 12:02
Daar ben ik het op zich mee eens, we moeten er zelf voor zorgen dat we de zaken goed voor elkaar hebben zodat ons geen verwijt kan worden gemaakt.

Probleem is alleen dat - in jouw voorbeeld - mijn zoon zwaar wordt gestraft, terwijl er de zaak tegen de andere drie ALTIJD wordt geseponeerd. Als het argument 'maar er wordt gevochten' of het argument 'er komen criminelen op af' zo zwaarwegend is dat wordt overwogen vechtsportgala's te weren, dan constateer ik simpelweg dat men niet consequent is ;)
Eigenlijk zou men ook even moeten kijken of de ruziemakers niet toevallig lid zijn van de PvdA.

blackadder
31-10-2010, 12:04
Maar er is toch maar 1 boksbond in Nederland.
Ja. Die kant willen we op met het kickboksen en MMA in NL zeg!!!

remco pardoel
31-10-2010, 12:19
De overheid heeft geen inzicht op de werkelijke omvang van vechtsporten in Nederland.
voorbeeldje: een op vier / vijf wordt b.v. maar lid van de Judo Bond, derhalve betalen wij veel lidmaatschapskosten als lid zijnde (60.000 leden).
Als iedereen lid zou worden van de JBN dan zouden we veel meer subsidie ontvangen en zouden de leden een stuk minder moeten betalen per jaar. Zie iedereen daar maar eens van te overtuigen en er komt ook nog eens bij dat veel mensen het nut er niet van in zien om lid te worden.

Wat goed zou zijn dat iedereen in Nederland die bij een sportclub zit automatisch lid is van de overkoepelende organisatie.

Contra: Veel clubs doen het als hobbie er bij en hebben ook geen zin om een administratie te te voeren of voor elk lid belasting te moeten afdragen omdat het voor hun dan niet meer interessant is om een of twee uurtjes per week les te geven.

remco pardoel
31-10-2010, 12:20
En waarom het in Nederland het heel moeilijk wordt om 1 overkoepelende organisatie te krijgen is dat er mensen macht kwijtraken. Dat willen ze niet .. dus ze gaan niet akkoord.

Octavius
31-10-2010, 12:26
Niet in problemen denken maar in oplossingen!!

Richelieu
31-10-2010, 12:33
En waarom is een overkoepelende bond een droom? Er zijn zoveel overkoepelende bonden voor andere sporten: judo, voetbal, boksen, schaatsen etc. En de voordelen zijn zeer groot en er zijn geen noemenswaardige nadelen. Ik zeg gewoon op mijn beurt: wil je verder komen en professionaliseren dan zal het wel moeten. Dat het lastig is om zo'n bond te krijgen, dat is duidelijk. Maar dat wil niet zeggen dat we er daarom van af moeten zien. En lastig is maar relatief hoor: in Zuid Afrika is de apartheid afgeschaft op enig moment, de Berlijnse muur is gevallen etc etc. |Dus wat stelt het instellen van 1 bond nu eigenlijk allemaal voor? Waar een wil is, is een weg.

Zolang er financiele belangen meespelen zal er nooit één overkoepelende bond komen.



Niet in problemen denken maar in oplossingen!!

Daar heb je zeker gelijk in, maar als men echt wat wil veranderen moeten alle neuzen dezelfde kant op staan en er zullen grote veranderingen moeten plaatsvinden.

BB
31-10-2010, 12:38
En waarom het in Nederland het heel moeilijk wordt om 1 overkoepelende organisatie te krijgen is dat er mensen macht kwijtraken. Dat willen ze niet .. dus ze gaan niet akkoord.

mee eens. Daarom laten regelen door de overheid: alleen onder auspiciën van de overkoepeldende bond worden vergunningen verleend voor gala's. De bond kan promotors aanstellen cq licenties verstrekken en intrekken op het moment de promotor wel of niet voldoet aan de door de bond gestelde regels. Zijn we van veel gezeik af en kan de sport alleen maar groeien en professionaliseren.

remco pardoel
31-10-2010, 12:59
NOC / NSF (overheid) willen zich niet inlaten met onze sporten.. allerlei excuses helaas.

Ik zou zo makkelijk een goed bestuur kunnen formeren. Daar ligt het probleem niet in. En dat hoeft ook geen maanden te duren voordat dat staat.

Facade
31-10-2010, 13:22
mee eens. Daarom laten regelen door de overheid: alleen onder auspiciën van de overkoepeldende bond worden vergunningen verleend voor gala's. De bond kan promotors aanstellen cq licenties verstrekken en intrekken op het moment de promotor wel of niet voldoet aan de door de bond gestelde regels. Zijn we van veel gezeik af en kan de sport alleen maar groeien en professionaliseren.

het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat een vergunning geweigerd mag worden omdat een bepaald gala niet bij een bond is aangesloten. Je hebt volgens mij volledig de vrijheid om te organiseren wat je wil.

Richelieu
31-10-2010, 13:24
NOC / NSF (overheid) willen zich niet inlaten met onze sporten.. allerlei excuses helaas.

Ik zou zo makkelijk een goed bestuur kunnen formeren. Daar ligt het probleem niet in. En dat hoeft ook geen maanden te duren voordat dat staat.

klopt Remco! We hebben hier in Nederland meer dan genoeg deskundigen. Het probleem is het feit dat iedereen nog steeds gala's kan organiseren onder auspitien van één of andere krokettenbond. Zolang dit mogelijk is zal de situatie niet veranderen en dat zal ook moeilijk gaan omdat veel personen dan invloed en geld gaan verliezen, en dant wil men niet.


het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat een vergunning geweigerd mag worden omdat een bepaald gala niet bij een bond is aangesloten. Je hebt volgens mij volledig de vrijheid om te organiseren wat je wil.

Dat klopt en daar moeten we maar eens vanaf stappen!

Facade
31-10-2010, 13:32
Dast klopt en daar moeten we maar eens vanaf stappen!

Nouja, je zou denken: het kan alleen maar beter gaan.... maar het probleem met 1 bond die alles bepaalt is ook vrij duidelijk: te veel macht. Op het moment dat daar corruptie insluipt, en laten we wel wezen die kans is toch wel aanwezig in het huidige vechtsportcircuit, krijg je ook weer problemen.

Wat mij betreft mogen ze de voetbalwet gewoon wel uitbreiden naar een soort van sportwet met preventieve maatregelen bij in ieder geval de grotere gala's en dan ook nog maar een algemeen alcoholverbod bij sportevenementen erbij.