PDA

View Full Version : Tegenargumentatie vanuit It's Showtime



Wheelie
03-11-2010, 13:49
Kreeg dit net in mijn mail:



Geachte gemeenteraad en media,

In bijgevoegd document vind u de tegenargumentatie m.b.t. het politierapport Bureau Zware Criminaliteit vanuit de organisatie IT'S SHOWTIME.



Aan: De gemeenteraadsleden Amsterdam en media

Aanleiding: Gemeenteraadvergadering betreffende organisatie van vechtsportevenementen in Amsterdam op donderdag 4 november 2010, te Amsterdam.

Zaandam, 3 november 2010

Naar aanleiding van de rapportage die door het Bureau Zware Criminaliteit met betrekking tot de organisatie van vechtsportevenementen is gemaakt wil ik u graag het volgende mededelen.

Wij organiseren vanaf 1999 al vechtsportevenementen onder de naam IT’S SHOWTIME. Wij begonnen met organiseren in Haarlem en vanaf 2003 organiseren wij jaarlijks het grootse kickboksevenement van de wereld in de Amsterdam ArenA.

Vanaf 2003 moet ons bedrijf voldoen aan de reeds zware eisen die ons worden opgelegd door zowel de directie van de Amsterdam ArenA als die wij opgelegd krijgen van de gemeente Amsterdam. Deze eisen hebben wij altijd keurig opgevolgd en dit resulteerde in 8 succesvolle IT’S SHOWTIME-edities in de Amsterdam ArenA.

Ons bedrijf is in onze bedrijfstak uitgegroeid tot een wereldspeler van formaat met volgers uit de gehele wereld. IT’S SHOWTIME-evenementen zijn wereldwijd in reeds 89 landen op tv te zien en vele duizenden kickboksers hopen ooit op onze evenementen te kunnen vechten. Wij organiseren nu al IT’S SHOWTIME-evenementen in België, Tsjechië, Hongarije, Italië, Griekenland en in verschillende plaatsen in Nederland. Tevens gaan wij vanaf volgend jaar evenementen organiseren in Duitsland, Engeland, Rusland en Spanje.

Wij kunnen ons totaal niet vinden in de aantijgingen die naar o.a. ons bedrijf worden gemaakt in dit politierapport. Dat het rapport betrekking heeft op ons bedrijf moge duidelijk zijn omdat in dit rapport wordt gesproken over twee in het oog springende organisaties, welke organiseren in o.a. de Amsterdam ArenA en de Sporthallen Zuid.

Kickboksen staat in Nederland al vele jaren in een slecht daglicht en moet vaak vechten tegen het slechte imago dat aan deze sport hangt. Wij van IT’S SHOWTIME zijn juist al vele jaren bezig om te werken aan een beter imago van deze sport en dit heeft uiteindelijk geleid tot meer publiciteit in de brede media. Wij vinden het jammer dat er niet juist meer aandacht wordt besteed aan de positieve punten die het kickboksen met zich meebrengt, zoals het bijeenbrengen van verschillende culturen op deze evenementen, het beter integreren van allochtonen in de Nederlandse maatschappij, het op het rechte pad brengen (en houden) van jongeren die de verkeerde kant op dreigen te gaan, en vele jongeren aan het sporten brengen. Tevens zijn onze vechters in de gehele wereld gerespecteerd en brengen zo Nederland op een positieve wijze naar buiten. Ik kan zo nog wel eventjes doorgaan.

Wij zijn al jaren op de hoogte dat de politie onderzoek doet naar de handel en wandel binnen de vechtsportwereld en ik heb hier zelf altijd vrijwillig aan meegewerkt. Ik ben de afgelopen jaren verschillende keren op het hoofdbureau geweest en de heren van de politie kwamen ook op mijn kantoor, en de laatste jaren zelfs bij mij thuis. Altijd, maar dan ook altijd, ben ik het gesprek aangegaan en stond ik open voor hun suggesties om onze evenementen nog beter te laten verlopen.

De politie heeft deze jaren altijd uitgesproken dat zij zich eraan ergert dat er bepaalde mensen tussen mijn publiek zitten waarvoor zij bijzondere belangstelling hebben. Mijn argumentatie was en is dat ik als organisator natuurlijk nooit de politietaken kan overnemen, en zolang bepaalde mensen alleen verdacht zijn, kan ik natuurlijk nooit deze mensen weigeren om mijn evenementen te bezoeken. Ook als iemand in het verleden wel eens veroordeeld is, kan ik en mag ik wettelijk gezien deze mensen niet eens weigeren. Dit zou ik alleen doen als bepaalde mensen zich misdragen op ons evenement maar dit is nooit het geval geweest. Tevens vind ik de suggestieve manier waarop de politie wil doen voorkomen dat er allemaal misdadigers tussen mijn publiek zitten van een ongeoorloofde wijze. Als ik het politierapport en de diverse beweringen in de media mag geloven is 60% van onze bezoekers crimineel omdat deze antecedenten zouden hebben met betrekking tot drugs-/wapendelicten, vermogens- en geweldsmisdrijven.

Deze onderzoeken zijn gedaan bij de vips die ons evenement bezoeken. Slechts 6,66% van het totale aantal bezoekers op ons Amsterdam ArenA-evenement bestaat uit vips. 35% van onze vipgasten komen met ander vervoer dan met hun eigen auto, dus houden we nog 4,33% van de gasten over, welke de politie gecontroleerd kan hebben. De politie heeft aangegeven dat zij dit met een zogenaamd scat-onderzoek heeft gedaan (onder de vipbezoekers die ons evenementen bezoeken). Met een scat kan de politie al van tevoren zien op welke naam een auto staat en zo is het dus makkelijk om mensen met een strafblad uit deze horde van auto’s te halen. Het komt er in de praktijk op neer dat de politie niet meer dan misschien 1% van alle bezoekers heeft gecontroleerd, en daarvan heeft dan 60% een strafblad (dus 0,60%). Als deze zelfde controle precies hetzelfde wordt uitgevoerd bij een willekeurige wedstrijd in het betaald voetbal komen er dezelfde resultaten uit.

Burgemeester Van der Laan heeft ook op tv gezegd dat er bij deze controle maar liefst € 9000 euro aan openstaande boetes zijn geïnd en zo heeft hij de suggestie gewekt dat dit niet pluis kan zijn? Als ik alleen al vandaag op pagina 3 van De Telegraaf kijk, lees ik een artikel met het kopje “KASSA!” met daarin de volgende tekst: “De belastingdienst heeft een winstgevend dagje gehad door tijdens de ochtendspits in Hilversum automobilisten te scannen op openstaande bekeuringen. Opbrengst: 900.000 euro!”

Dit zou dus inhouden dat Hilversum vol met criminelen zit en misschien beter zijn poorten kan sluiten?

Dan de argumentatie dat er beveiligingsbedrijven beveiligen die dat eigenlijk niet zouden mogen doen; dit zou eigenlijk helemaal niet moeten kunnen want iedere beveiliger die op ons evenement staat, wordt aangemeld bij de politie. De politie zou dus achteraf nooit mogen en kunnen zeggen dat er beveiligingsbedrijven en/of medewerkers hebben gewerkt die dat eigenlijk niet mochten. De politie is zelfs een keer bij mij langs geweest met het verzoek om een bepaald beveiligingsbedrijf niet meer te gebruiken omdat de politie deze verdacht van niet-frisse praktijken. Meteen hebben wij hier iets mee gedaan en wij hebben dit bedrijf daarna dan ook niet meer gebruikt. Ik vroeg echter wel aan de politie hoe het dan komt dat dit bedrijf dan aan een vergunning kwam. Hierop bleef de politie het antwoord schuldig.

Wheelie
03-11-2010, 13:49
Dan wordt er de suggestie gewekt dat wij zouden werken met sponsoren die verweven zijn met de onderwereld. Hier worden onder meer bekende horlogemerken genoemd. Echter, ik zou willen dat deze bekende horlogemerken mijn evenementen zouden willen sponsoren. De bedrijven die onze
evenementen sponsoren, betalen al hun sponsorgeld met factuur. Sponsoren zoals het Marriott Hotel kan ik met alle liefde van de wereld toch niet als onderwereldbedrijven bestempelen?

Dan wordt er vermeld dat vechtsportevenementen een netwerkbijeenkomst zijn voor criminelen. Ik wil hier het volgende op zeggen: De meeste bedrijven in de wereld gaan naar sportevenementen omdat dit goed is voor relatiemarketing en wij hopen juist dat bedrijven de meerwaarde gaan inzien van het netwerken op onze sportevenementen. De politie suggereert echter dat het criminelen zijn die aan het netwerken zijn op dit soort evenementen. Ieder gezond weldenkend mens weet dat criminelen overal zullen netwerken, maar nooit waar het wemelt van de politie. Dan wordt er ook gesuggereerd dat bepaalde mensen (dus minder dan 1% van het totaal aantal bezoekers) weinig of geen aandacht heeft voor sommige wedstrijden. Ook dit is weer iets waar niemand iets mee kan, want als er bijvoorbeeld 16 partijen gevochten worden, dan heeft niet iedereen evenveel aandacht voor iedere wedstrijd. Sommige wedstrijden zijn nu eenmaal minder aantrekkelijk en spannend dan de andere.

De politie vond het ook opvallend dat de mensen uit geheel Nederland komen. Tja, dit vind ik ook vreemd voor een internationaal sportevenement.

Dan wordt er gesuggereerd dat onze boekhouding niet zorgvuldig bijgehouden wordt. Al jaren geef ik dezelfde politieonderzoekers de mogelijkheid om, zonder tussenkomst van welke instantie dan ook, mijn boeken in te kijken en te controleren. Nooit zijn zij hierop ingegaan omdat ze altijd tegen mij hadden gezegd dat ik geen verdachte was en dat ze wisten dat ik een hardwerkende en eerlijke ondernemer ben. Echter, mijn boekhouding is zoals van iedere ondernemer in Nederland op ieder tijdstip openbaar voor de belastingdienst, en deze belastingdienst doet ook eens in de zoveel tijd steekproeven en onderzoeken naar mijn boekhouding. Als er iets niet goed zou zijn dan was dit allang naar boven gekomen.

Het hebben van directe of indirecte banden met criminelen is op ons niet van toepassing dus hier kan ik kort en bondig over zijn.
Dan wordt er gesproken over viptafels van € 6500. Op zich vind ik dit al vreemd en het zegt iets over de verkeerde aandacht die de politie voor ons evenement heeft. De tafelprijzen variëren van € 2000 tot € 6000 per tafel en dat is dus voor 6 personen. Alleen de eerste rij wordt verkocht voor € 6000 per tafel en dat is dus € 1000 euro per persoon. Dat is niet goedkoop maar daarvoor zitten deze mensen wel circa 6 uur op de voorste rij. De politie suggereert dat gewone mensen deze kaarten niet kunnen betalen maar dat is volslagen onzin. Als je zo zou redeneren, dan kan de KLM wel stoppen want die verkoopt business-seats naar bijvoobeeld Japan voor bedragen tussen de € 3500 en € 6000 per persoon! Zijn dit dus ook allemaal misdadigers? Viptafels worden keurig ingeboekt in onze administratie. Het vreemde van de aantijgingen van de politie is ook dat de politie al jaren gerechtelijk de vipopstelling opvraagt bij mij en deze dan ook netjes gekregen heeft, dus hoezo niet transparant? Is het niet mogelijk dat vechtsportliefhebbers mijn evenement zo mooi vinden dat zij hier echt voor sparen, net zoals vele mensen sparen voor carnaval, etc.?

Dan wordt er gesproken over hoge inname van alcohol op ons evenement. De deuren van de Amsterdam ArenA gaan om 14:30 uur open en de alcohol wordt pas geschonken om 19:00 uur, omdat wij juist willen voorkomen dat mensen dronken worden. Deze alcohol wordt ook nog eens geschonken in zeer kleine maatjes, dus hoezo verkeerd omgaan met alcohol? De politie hoeft tijdens
ons evenement nooit in te grijpen en als dit na het evenement misschien wel eens is gebeurd dan staat dit niet in verhouding met andere evenementen. Ik kijk dan alleen naar bijvoorbeeld de voetbalwedstrijden.

Dan een feit waar ik niet omheen kan en waar de politie nu opeens moeilijk over gaat doen. Eind 2005 ben ikzelf betrokken geweest bij een burenruzie waarbij zegge en schrijve 1 klap met open hand is uitgedeeld en dat heb ik nog niet eens zelf gedaan. Ik ben hier uiteindelijk voor veroordeeld voor 240 uur dienstverlening en deze heb ik ook netjes volbracht. Ik ben niet trots op het gebeuren en heb er ook heel veel van geleerd, maar om nu te zeggen dat ik een misdadiger ben, gaat mij echt te ver! De jaren daarna heeft mijn bedrijf gewoon weer evenementen georganiseerd en nu zou dat opeens niet meer kunnen? Als in Nederland niemand een tweede kans zou krijgen en na zijn of haar veroordeling nooit meer de mogelijkheid zou krijgen om een eigen bedrijf te kunnen beginnen dan worden deze mensen juist weer de criminaliteit ingebracht. Als dit echt de waarheid wordt in Nederland kan de samenleving zijn borst natmaken.

Met het stellen van strenge eisen met betrekking tot het verkrijgen van vergunningen heb ik geen problemen, want daar voldoet mijn bedrijf al jaren aan. Maar mijn vermoeden gaat ernaar dat deze vergunningseisen worden gebruikt om vechtsportevenementen en in het bijzonder mijn bedrijf te weren uit Amsterdam. Juist mijn bedrijf besteedt alleen al aan veiligheid ongeveer € 45.000 per ArenA-evenement. Wij voldoen niet alleen al ieder jaar aan alle veiligheidseisen; nee, wij doen er zelfs nog een schepje bovenop. De schade die mijn bedrijf nu al heeft opgelopen is gigantisch: vipgasten die zeggen dat ze niet meer als criminelen door de politie willen worden behandeld en daardoor afzien van de aankoop van viparrangementen, sponsoren die opeens even een afwachtende houding aannemen, een slecht image voor ons bedrijf en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als laatste wil ik nog mededelen dat de politie in de jaren 2006 en 2007 verschillende keren zowel officieel als onofficieel aan mij gevraagd heeft of ik misschien gechanteerd zou worden door enkele bekende namen welke worden verdacht van criminele activiteiten. Dit was en is niet het geval en daarom heb ik dit dan ook altijd ontkend. Het zou toch niet zo mogen gebeuren dat mijn bedrijf de pineut is omdat de politie zich ergert aan bepaalde personen welke mijn evenement bezoeken en doordat ik verklaringen heb afgelegd welke de politie niet bevalt? Een bedrijf dat werkgelegenheid geeft aan 11 mensen en die vele honderden vechters een boterham geeft? De suggestie dat topcriminelen ook maar een zakelijke interesse voor ons bedrijf zouden hebben is ook nergens op gebaseerd. Ook IT’S SHOWTIME moet, zoals de meeste bedrijven in de wereld, keihard knokken om überhaupt ook maar een euro te kunnen verdienen. Het is zelfs nu af te vragen of wij überhaupt nog wel winst kunnen maken in de Amsterdam ArenA, want door deze negatieve stroom van verkeerde informatie denken veel mensen “Waar rook is, is vuur” en blijven weg van dit soort evenementen.

Ik wil afsluiten met de woorden dat de politie vaak heel goed werk levert en dat de samenleving niet zonder de politie kan, maar betreffende mijn bedrijf slaan ze volledig de plank mis. Wij gaan ervan uit dat Burgemeester Van der Laan zeker ter goede trouw handelt maar wel op basis van een politierapport dat aan alle kanten rammelt. Ik vind dat dit politierapport eerst tegen het licht moet worden gehouden voordat er maatregelen worden getroffen.

Vriendelijke groeten, Simon Rutz European Fighting Network (IT’S SHOWTIME)

Kemal
03-11-2010, 13:58
Perfecte brief!!! niets meer aan toe te voegen!

Irishrover
03-11-2010, 14:00
De gemeenteraad & media zijn na het lezen van deze brief K.O gegaan.

Irishrover
03-11-2010, 14:08
Overigens is het inhoudelijk tot in de puntjes netjes verwoord, op iedere denkbeeld van de politie,media of gemeenteraad heeft It's Showtime een zorgvuldige & sterke tegenargument.

blackadder
03-11-2010, 14:17
Perfecte brief!!! niets meer aan toe te voegen!
Nou. Het zou misschien wat lekkerder weglezen als hij in alineas was ingedeeld.
Verder wel goede brief. Nu maar hopen dat de raad hem ook leest.

Justinian
03-11-2010, 14:23
Nou. Het zou misschien wat lekkerder weglezen als hij in alineas was ingedeeld.
Verder wel goede brief. Nu maar hopen dat de raad hem ook leest.
Dat is de brief ook wel, maar het is een pdf versie die is gekopieerd ;)

Irishrover
03-11-2010, 14:25
Nou. Het zou misschien wat lekkerder weglezen als hij in alineas was ingedeeld.
Verder wel goede brief. Nu maar hopen dat de raad hem ook leest.

Zeer zeker zal de raad dit lezen, ben benieuwd wat zij hiermee gaan doen, It's showtime geeft aan dat zij schade oplopen door deze chaotische toestand, wat ik me zeker kan voorstellen.

Verder vind ik het een prutserig beleid wat de politie & de gemeente uit heeft gevoerd.

blackadder
03-11-2010, 14:28
Dat is de brief ook wel, maar het is een pdf versie die is gekopieerd ;)
Ah zo!!! Ik vond het ook al vreemd een officieel stuk wat dan zo 'slordig' wordt verstuurd.

rollermanskunk
03-11-2010, 14:32
Perfecte verweerschrift. Nu wij nog...

Mickey
03-11-2010, 14:52
Ik kan niet anders zeggen dan: Briljante brief. Hulde!

Wheelie
03-11-2010, 16:47
Nou. Het zou misschien wat lekkerder weglezen als hij in alineas was ingedeeld.
Verder wel goede brief. Nu maar hopen dat de raad hem ook leest.
Ik heb het inderdaad van een pdf gekopieerd maar heb het nu even aangepast aan het origineel.

Facade
03-11-2010, 17:09
Feitelijk en inhoudelijk heeft Rutz honderd procent gelijk, het rapport is gebaseerd op vage vermoedens.
Politieke besluitvorming verloopt alleen lang niet altijd volgens wat feitelijk het beste is....

Als het mogelijk is, zou Rutz (en andere direct betrokkenen) moeten proberen aanwezig te zijn bij het debat omdat punten uit deze brief natuurlijk tegengesproken gaan worden....

Garcia
03-11-2010, 17:18
Top brief van Simon!! Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van de gemeente Amsterdam aan Simon!

TOON
03-11-2010, 17:28
goed geschreven! top brief!

BiCkOnE
03-11-2010, 17:44
Top brief van Simon!! Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van de gemeente Amsterdam aan Simon!
X2!!

Bartju
03-11-2010, 18:04
Jaa top! ik bben heel benieuwd hoe hier op gereageert zal worden want ze zullen wel weer een weer woord krijgen.

Irishrover
03-11-2010, 18:15
Jaa top! ik bben heel benieuwd hoe hier op gereageert zal worden want ze zullen wel weer een weer woord krijgen.

Men zal met een weerwoord moeten komen inderdaad, maar dit keer zonder aanames, vermoedens & zelfs leugens.

Simon heeft het zo neergezet dat je er alleen feitelijk op kunt reageren ( wat dus een moeilijk verhaal wordt ), want Simon is diegene die de feiten op tafel heeft gegooid.

Geef er maar antwoord op.

Irishrover
03-11-2010, 18:19
Feitelijk en inhoudelijk heeft Rutz honderd procent gelijk, het rapport is gebaseerd op vage vermoedens.
Politieke besluitvorming verloopt alleen lang niet altijd volgens wat feitelijk het beste is....

Als het mogelijk is, zou Rutz (en andere direct betrokkenen) moeten proberen aanwezig te zijn bij het debat omdat punten uit deze brief natuurlijk tegengesproken gaan worden....

Simon heeft hen weerlegt, ontkennen wordt ook een moeilijk verhaal, op een gegeven moment kan het niet blijven bij vage vermoedens & leugens.
Het is aan hun om met goede argumenten de weerleggingen tegen te spreken.
Ben echt benieuwd met voor rapporten & verslagen zij nu weer komen, want zij zullen er als een stelletje draaikonten eromheen draaien.

blackadder
03-11-2010, 18:22
Simon heeft hen weerlegt, ontkennen wordt ook een moeilijk verhaal, op een gegeven moment kan het niet blijven bij vage vermoedens & leugens.
Het is aan hun om de weerleggingen tegen te spreken met zere goede argumenten.
Ben echt benieuwd met voor rapporten & verslagen zij nu weer komen, want zij zullen er als een stelletje draaikont eromheen draaien.
Dit is geen openbaar debat waar diegene met de beste argumenten wint. Het enigste waar men op kan hopen is dat sommige raadsleden aanhand van de brief vd Laan gaan vragen zijn beweringen hard te maken.

MaartenManaus
03-11-2010, 18:29
stuur dit maar naar de telegraaf.
Als ze het plaatsen scoor je weer een hoop goodwil.
zal wel niet geplaatst worden maar toch ,.. kun het iig proberen.

Irishrover
03-11-2010, 18:30
Dit is geen openbaar debat waar diegene met de beste argumenten wint. Het enigste waar men op kan hopen is dat sommige raadsleden aanhand van de brief vd Laan gaan vragen zijn beweringen hard te maken.

Ik weet dat het geen debat is, Simon heeft hen ook een aantal vragen gesteld in de brief, heeft hun vermoedens doen ontkrachten met feiten.
Zij kunnen deze brief niet negeren, net zoals Simon ook op hun heeft gereageerd, want het was naar hem & zijn organisatie gericht.

Zij mogen ten eerste zijn vragen gaan beantwoorden, plus wat jij al aangaf: maak maar hard.

Facade
03-11-2010, 18:36
Simon heeft hen weerlegt, ontkennen wordt ook een moeilijk verhaal, op een gegeven moment kan het niet blijven bij vage vermoedens & leugens.
Het is aan hun om met goede argumenten de weerleggingen tegen te spreken.
Ben echt benieuwd met voor rapporten & verslagen zij nu weer komen, want zij zullen er als een stelletje draaikonten eromheen draaien.

Was het maar zo. je hebt te maken met een systeem waarin de meerderheid beslist. Het is gebruikelijk dat hier en daar onderhandeld wordt met elkaar en dat hoeft helemaal niet inhoudelijk te zijn. Partij A vraagt bijvoorbeeld partij B hen tegemoet te komen op een punt en dan zal partij A partij B tegemoet komen op een ander punt.
Daarnaast bevat de brief zoveel punten dat ze lang niet allemaal behandeld zullen worden. Hierdoor bestaat de kans dat de brief ter kennisgeving aangenomen wordt en er dus uberhaupt niet eens op ingegaan wordt. Dit laatste is een beetje een doemscenario maar ik denk dat het overgrote deel van de gemeenteraad, helemaal niets met vechtsportgala's heeft. Ik ga dus ook niet per definitie uit van een puur objectieve benadering al was het maar omdat pure objectiviteit niet bestaat.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een hele goede brief. Maar om echt voet aan de grond te krijgen zal nog wat intensiever gelobbyd moeten worden in de vorm van persoonlijke benadering van raadsleden e.d. Bij politieke besluitvorming gaat het erom draagvlak te creëren daarom wordt lang niet altijd het praktisch beste alternatief gekozen...

Baske
03-11-2010, 18:42
Ik ga er, als het openbaar publiekelijk is, bij zijn morgen. Dat wordt nu nog ff gecheckt door Justinian. Verwacht dus morgen een verslag van de daadwerkelijke discussie, mits het publiekelijke discussie is.

Irishrover
03-11-2010, 18:46
Was het maar zo. je hebt te maken met een systeem waarin de meerderheid beslist. Het is gebruikelijk dat hier en daar onderhandeld wordt met elkaar en dat hoeft helemaal niet inhoudelijk te zijn. Partij A vraagt bijvoorbeeld partij B hen tegemoet te komen op een punt en dan zal partij A partij B tegemoet komen op een ander punt.
Daarnaast bevat de brief zoveel punten dat ze lang niet allemaal behandeld zullen worden. Hierdoor bestaat de kans dat de brief ter kennisgeving aangenomen wordt en er dus uberhaupt niet eens op ingegaan wordt. Dit laatste is een beetje een doemscenario maar ik denk dat het overgrote deel van de gemeenteraad, helemaal niets met vechtsportgala's heeft. Ik ga dus ook niet per definitie uit van een puur objectieve benadering al was het maar omdat pure objectiviteit niet bestaat.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een hele goede brief. Maar om echt voet aan de grond te krijgen zal nog wat intensiever gelobbyd moeten worden in de vorm van persoonlijke benadering van raadsleden e.d. Bij politieke besluitvorming gaat het erom draagvlak te creëren daarom wordt lang niet altijd het praktisch beste alternatief gekozen...

Hmm, ik snap je. De brief is meer een reactie op hetgeen wat er dus beweerd wordt, je zou dus inderdaad persoonlijker moeten worden wil er wat bereikt worden, de raadsleden zullen inderdaad niet objectief te werk gaan & deze brief doen verwateren.

& wat jij al aangeeft, de meerderheid heeft niets met vechtsport gala's. Mocht er ooit een openbaar debat komen, zal ik die zeker bijwonen.

Facade
03-11-2010, 18:53
Ik ga er niet vanuit dat de mogelijkheid voor het publiek bestaat om actief een input te leveren. Maar er zijn vast wel enkele schorsingen. Misschien dat dan de mogelijkheid bestaat om hier en daar iemand aan te spreken als je er toch heen gaat.
Lokale fractievoorzitters kunnen misschien ook vooraf benaderd worden voor een gesprek o.i.d. als ze daar voor open staan natuurlijk... En dan nog moet je wel een belangrijke groep vertegenwoordigen. Rutz als een van de grootste promotors en onderwerp van het rapport is bij uitstek iemand die dit soort dingen zou kunnen doen maar daar is het al wat te laat voor...

Mister T.
03-11-2010, 19:00
Super brief! Goed bezig!

blackadder
03-11-2010, 19:04
Was het maar zo. je hebt te maken met een systeem waarin de meerderheid beslist. Het is gebruikelijk dat hier en daar onderhandeld wordt met elkaar en dat hoeft helemaal niet inhoudelijk te zijn. Partij A vraagt bijvoorbeeld partij B hen tegemoet te komen op een punt en dan zal partij A partij B tegemoet komen op een ander punt.
Daarnaast bevat de brief zoveel punten dat ze lang niet allemaal behandeld zullen worden. Hierdoor bestaat de kans dat de brief ter kennisgeving aangenomen wordt en er dus uberhaupt niet eens op ingegaan wordt. Dit laatste is een beetje een doemscenario maar ik denk dat het overgrote deel van de gemeenteraad, helemaal niets met vechtsportgala's heeft. Ik ga dus ook niet per definitie uit van een puur objectieve benadering al was het maar omdat pure objectiviteit niet bestaat.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een hele goede brief. Maar om echt voet aan de grond te krijgen zal nog wat intensiever gelobbyd moeten worden in de vorm van persoonlijke benadering van raadsleden e.d. Bij politieke besluitvorming gaat het erom draagvlak te creëren daarom wordt lang niet altijd het praktisch beste alternatief gekozen...
Helaas denk ik dat je gelijk hebt.

Hendy
03-11-2010, 19:44
Ik ga er, als het openbaar publiekelijk is, bij zijn morgen. Dat wordt nu nog ff gecheckt door Justinian. Verwacht dus morgen een verslag van de daadwerkelijke discussie, mits het publiekelijke discussie is.

Top Baske! ben erg benieuwd.

123trisweat
03-11-2010, 20:26
hier azijn pisser, maar

kritiek
1/Waar kan ik het politierapport lezen/downloaden???
2/
De politie suggereert dat gewone mensen deze kaarten niet kunnen betalen maar dat is volslagen onzin. Als je zo zou redeneren, dan kan de KLM wel stoppen want die verkoopt business-seats naar bijvoobeeld Japan voor bedragen tussen de € 3500 en € 6000 per persoon! geldt natuurlijk niet als tegenargumentatie. Het woord business-seat verraadt het al, dit soort tickets (zakelijke tickets bijv voor expats) kunnen veelal worden gedeclareerd en worden niet direct door de persoon in kwestie voor eigen rekening genomen.
3/ Heb problemen in te zien waarom diverse contact momenten met de politie als argumentatie worden aangevoerd (
...heren van de politie kwamen ook op mijn kantoor, en de laatste jaren zelfs bij mij thuis)
4/Had de zinnen zoals
..ik kan zo nog wel eventjes doorgaan.
.. zo kan ik nog wel even doorgaan. achterwege gelaten en daadwerkelijk met een rij van feiten opgesomd

positief

Een bedrijf dat werkgelegenheid geeft aan 11 mensen en die vele honderden vechters een boterham geeft? dat had de heer Rutz veel beter kunnen benadrukken, uitgebreider als argumentatie kunnen aanhalen.
- wat het wegvalllen van It´s Showtime betekent zowel nationaal als internationaal
en vast meer aangezien veel forumleden het een perfecte brief schijnen te vinden

Frank R.
04-11-2010, 03:58
"vanaf 2003 organiseren wij jaarlijks het grootse kickboksevenement van de wereld in de Amsterdam ArenA."


Volgens mij is de K-1 Finale toch wel een wat groter evenement dan die van Simon? Of zie ik het verkeerd.

anoniem gg
04-11-2010, 04:32
"vanaf 2003 organiseren wij jaarlijks het grootse kickboksevenement van de wereld in de Amsterdam ArenA."


Volgens mij is de K-1 Finale toch wel een wat groter evenement dan die van Simon? Of zie ik het verkeerd.

Dat zie je goed, Simon haalt zelfs Hesdy van het programma van 16 december om in de K-1 een reserve gevecht te gaan vechten.

Love and Peace

Wiseguy
04-11-2010, 08:53
De laatste jaren is het bezoekersaantal van It's showtime groter dan dat van K-1.

marokkaan
04-11-2010, 11:55
Dat zie je goed, Simon haalt zelfs Hesdy van het programma van 16 december om in de K-1 een reserve gevecht te gaan vechten.

Love and Peace

Bas,

Niet jaloers zijn.
De bezoekersaantallen van It's Showtime Arena zijn vele malen groter als van K1.

Gr. :thup:

zdestined
04-11-2010, 12:25
@ Bas hij heeft het over Jaarlijks in de Arena en niet over die van 16 december.
Denk dat als op 16 dec hun zwaargewicht toernooi plaats zou vinden Hesdy niet naar de K-1 zou gaan ;)

En waarom zijn er altijd mensen die iemand proberen te breken, hij probeert nog wat goeds als de grootste Nederlandse kickboks promoter te doen.
Zie geen brief van de allemachtige Basboon van zo een formaat.

Osu

Kameleon
04-11-2010, 12:31
[QUOTE=zdestined;969517Zie geen brief van de allemachtige Basboon van zo een formaat.
Osu[/QUOTE]

Ik verheug mij op een brief van Bas Boon naar de gemeenteraad.

remco pardoel
04-11-2010, 12:37
Goede brief...
Ik mag hopen dat het een positief effect heeft

Bartju
04-11-2010, 12:41
Dat zie je goed, Simon haalt zelfs Hesdy van het programma van 16 december om in de K-1 een reserve gevecht te gaan vechten.

Love and Peace

http://iphonelife.files.wordpress.com/2008/05/snot_bubbles2.jpg


huilen kan iedereen heb is geen commentaar maar steun hem tegen wat op dit moment egt belangrijk is!!
Hesdy vecht tog wel.. amsterdam of Japan! maak je is druk om de diingen die er toe doen

marokkaan
04-11-2010, 12:50
Tegenargumentatie vanuit Golden Glory

Door Bas Boon



Geachte gemeenteraad en media,

Ik teken protest aan. Die brief van Simon wilde ik sturen. Hij was me voor. Dus die brief graag beschouwen als niet verzonden. Ik wil namelijk alle credits!

Jullie hebben niet goed geluisterd naar punt 5 uit het boek van Maslov. Oordeel niet voor gij veroordeeld zult worden.

Als jullie me niet geloven dan moet je maar naar het sprookjesbos toe.

Want ik woon en werk in Thailand en ben heel stoer enzo. Ik zit hier lekker met de laptop in een hangmat en heb het beter als jullie armoedzaaiers daar in de gemeenteraad.

Met vriendelijke groeten,

Bas Boon

marokkaan
04-11-2010, 12:57
Grapje Bas

Waarom sturen jullie niet ook een brief.

Kan me voorstellen dat ook jullie te maken zullen hebben met een terugloop van het PTA.

Vooral bij jullie opzet, met voornamelijk VIP's.

Stel dat ik een crimineel ben (Ja ik ben Marokkaan en Nee ik ben doordeweeks geen crimineel) dan zou ik niet zo gauw in de Vips willen zitten om niet in het vizier te komen van de politie.

In het politieraport wordt namelijk ook Golden Glory als het ware door het slijk gehaald.

Illest
04-11-2010, 14:55
Grapje Bas

Waarom sturen jullie niet ook een brief.

Kan me voorstellen dat ook jullie te maken zullen hebben met een terugloop van het PTA.

Vooral bij jullie opzet, met voornamelijk VIP's.

Stel dat ik een crimineel ben (Ja ik ben Marokkaan en Nee ik ben doordeweeks geen crimineel) dan zou ik niet zo gauw in de Vips willen zitten om niet in het vizier te komen van de politie.

In het politieraport wordt namelijk ook Golden Glory als het ware door het slijk gehaald.

Sterker nog, bij dat eerste gala in de PTA waar alleen vip plaatsen waren....daarmee is dat gezeik een beetje begonnen hier in A'dam

hoe trek je de aandacht van de politie? zo dus!

Glen
04-11-2010, 15:06
Leuk artikeltje hierover in de Metro!

marokkaan
04-11-2010, 15:15
Ja dat idee heb ik ook.

Kijk, ik weet zeker dat dit niet de bedoeling was van GG, maar ze doen hier It's Showtime (IS) echt de das om.

Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk is dit niet goed voor vechtsporten in het algemeen, voor gala's en promotors, en voor GG en IS beiden, maar GG is hoofdzakelijk een management die af en toe de rol van promotor vervuld.
Corebussiness van IS is vooral die van promotor, met nevenactiviteiten (waar ook een boterham mee wordt verdiend) als die van manager.

IS zal dus de hardste klappen vangen. GG ook, maar die hebben ook veel vechters onder contract staan die in Japan vechten.

In het ergste geval worden de gala's hier in NL aan banden gelegd.

IS kan zijn toevlucht zoeken naar Belgie, de sportpaleis (volgens mij heet het zo) in Antwerpen.

De vechters in NL die net buiten de boot vallen (japan) zullen hier ook de dupe van worden.

En dit alles begon met een stuk in de Panorama waar een veroordeelde crimineel de kickoff gaf. (dit komt van Jim waarmee ik hem gelijk geef)

komt eigenlijk wel door GG (waarvan ik zeker weet dat het niet de bedoeling was, ze snijden zichzelf namelijk ook in de vingers. IS zal denk ik de eerste klappen voelen)

daarbij versterkt het gedrag van sommige "fans" het beeld wat Kees Kontvlees heeft over vechtsport en gala's

rafi
04-11-2010, 15:21
wat is die bas boon een zielig ventje.

Tony
04-11-2010, 15:30
Waar doel je op Rafi?

Illest
04-11-2010, 15:50
denk dat ie doelt op die 'fake' post van Bas.....misschien niet zo slim om dat te doen hoewel het niveau van die post sterk overeenkomt met de posts van BB zelf....

ik zeg: win!

Strange Cutbean
04-11-2010, 15:53
In het ergste geval worden de gala's hier in NL aan banden gelegd.


Niet Per Sé NL maar Amsterdam. Al zul je zien dat andere gemeenten dan ook ineens een vlaag van politieke correctheid zullen krijgen.
Voor mij als Arnhemmer kan het misschien wel gunstig zijn. Wie weet denkt IS wel aan het Gelredome! Daar kunnen er net zo veel in als in een halve ArenA. Maar laten we voor IS hopen dat het niet zover zal komen. Ik zeg; "Moskovitch er op los laten en die laat geen spaan heel van van die Eberhard c.s.!"

rafi
04-11-2010, 16:14
Dat zie je goed, Simon haalt zelfs Hesdy van het programma van 16 december om in de K-1 een reserve gevecht te gaan vechten.

Love and Peace
hier doelde ik op. het blijft een zielig menneke.

anoniem gg
04-11-2010, 17:06
hier doelde ik op. het blijft een zielig menneke.

????? Ik herhaal alleen maar wat Simon zegt in een interview, ik zie niet goed het verband met zielig mannetje?

Love Peace

anoniem gg
04-11-2010, 17:22
Sterker nog, bij dat eerste gala in de PTA waar alleen vip plaatsen waren....daarmee is dat gezeik een beetje begonnen hier in A'dam

hoe trek je de aandacht van de politie? zo dus!

?Gezeik begonnen?

Volgens mij was er een promotor die met een ster vechter vast kwam te zitten na huisvrede breuk en geweldpleging dit kwam meerdere malen op de voorpagina van de telegraaf en andere media, voor er ooit een PTA had plaatsgevonden.
Was het niet GG ("zielige stoere mannetje") die SBS6 erbij haalde en goeie banden onderhield met de media zoals Panorama en telegraaf in Nederland, waardoor vechtsport een enorme vlucht nam?
Was het niet GG die het K-1 verhaal in samenwerking met Simon naar Nederland haalde en door SBS6 liet produceren in de Arena. Dat zijn nogal positive ontwikkelingen lijkt mij zo.
Natuurlijk heb ik mijn zegje al gedaan bij de mensen die belangrijk zijn voor een oordeel van de gemeente raad. Maar Glory wordt georganiseerd door Bert en Martijn en die hebben een eigen BV. Golden Glory levert vechters in heel de wereld (ook aan de Glory organisatie) en dat management van GG zit niet eens in Nederland, dus hoe kan ik dan een reactie geven als promotor als ik dat niet eens ben?
Ook kun je GG niet verantwoordelijk houden voor de arrestatie van Badr Hari en de publicaties in de media hiervan.
In een ding heb je wel gelijk GG zal er niet om rouwen als in Amsterdan een verbod komt omdat 95% van de GG activiteiten in het buitenland gebeurt. Leuk is natuurlijk anders want het is wel een evenement waar we veel GG vechters plaatsten zowel PTA als its Showtime.
Overigens zijn wij gewoon solidair met Simon Rutz en staan we op een lijn met Simon aangaande de overdreven en ongefundeerde hetze die er op de vechtsport op gang is gekomen.
Je ben overigens slecht geinformeerd want ik zit nu in Japan, maar over een paar dagen weer terug naar mijn thuisland Thailand, waar ik weer lekker "zielig" ga doen.

Plons

Love and Peace

Illest
04-11-2010, 21:24
?Gezeik begonnen?

Volgens mij was er een promotor die met een ster vechter vast kwam te zitten na huisvrede breuk en geweldpleging dit kwam meerdere malen op de voorpagina van de telegraaf en andere media, voor er ooit een PTA had plaatsgevonden.
Was het niet GG ("zielige stoere mannetje") die SBS6 erbij haalde en goeie banden onderhield met de media zoals Panorama en telegraaf in Nederland, waardoor vechtsport een enorme vlucht nam?
Was het niet GG die het K-1 verhaal in samenwerking met Simon naar Nederland haalde en door SBS6 liet produceren in de Arena. Dat zijn nogal positive ontwikkelingen lijkt mij zo.
Natuurlijk heb ik mijn zegje al gedaan bij de mensen die belangrijk zijn voor een oordeel van de gemeente raad. Maar Glory wordt georganiseerd door Bert en Martijn en die hebben een eigen BV. Golden Glory levert vechters in heel de wereld (ook aan de Glory organisatie) en dat management van GG zit niet eens in Nederland, dus hoe kan ik dan een reactie geven als promotor als ik dat niet eens ben?
Ook kun je GG niet verantwoordelijk houden voor de arrestatie van Badr Hari en de publicaties in de media hiervan.
In een ding heb je wel gelijk GG zal er niet om rouwen als in Amsterdan een verbod komt omdat 95% van de GG activiteiten in het buitenland gebeurt. Leuk is natuurlijk anders want het is wel een evenement waar we veel GG vechters plaatsten zowel PTA als its Showtime.
Overigens zijn wij gewoon solidair met Simon Rutz en staan we op een lijn met Simon aangaande de overdreven en ongefundeerde hetze die er op de vechtsport op gang is gekomen.
Je ben overigens slecht geinformeerd want ik zit nu in Japan, maar over een paar dagen weer terug naar mijn thuisland Thailand, waar ik weer lekker "zielig" ga doen.

Plons

Love and Peace


Jammer dat je de bal nu naar IS speelt. Waar ik op doel, is de uitkomst van die fuik van de politie voor of na het Glory event. Als ik me niet vergis, had een journalist daar een stuk over geschreven.
Het event dat alleen 'vip' plaatsen had en voor jantje modaal niet betaalbaar was, remember?

IS heeft naar mijn weten nooit zo'n gala weggezet (en al zeker niet qua matchmaking die zeer bedroevend was)

Het balletje is daarna pas gaan rollen.

Dat van Simon, jaren geleden, was een incident en Badr?tja.. Badr is een verhaal op zich...

Marco
05-11-2010, 11:26
even weer ontopic : ik neem aan dat deze brief van Simon Rutz ook naar alle fucking sensatie pers is gegaan ?
dan hoop ik dat de media ook zo sportief om de brief te plaatsen (wishful thinking..)

Baske
05-11-2010, 11:32
De brief is zowiezo gelezen door de partijen die hem MOETEN lezen. Hij is uitgedeeld gister aan alle leden van de gemeenteraad door Sebastiën van IT'S SHOWTIME voor de vergadering begon.

Marco
05-11-2010, 11:49
De brief is zowiezo gelezen door de partijen die hem MOETEN lezen. Hij is uitgedeeld gister aan alle leden van de gemeenteraad door Sebastiën van IT'S SHOWTIME voor de vergadering begon.

ik had niet anders verwacht :thup:
de media is dus nog ff afwachten, op zich wel een artikel waard in panorama of andere bladen die de vechtsport goed gezind zijn.

Baske
05-11-2010, 13:27
Maar waar je dan naar gaat azen is een conflict opwekken tussen politiek en de vechtsport, omdat het artikel een respons is op een juridisch rapport. Dan komt er nog bij dat het merendeel van de potentiële lezers het juridisch rapport niet gelezen heeft/niet leest en nooit zal lezen zal er allicht woede opgewekt worden door een misschept beeld. Waarop dan allicht de politiek weer op zal moeten reageren.

Die reactie kan overigens beide kanten uitgaan, maar vraag me alsnog af of het risico wat hiervan afhangt het waard is. Ik zou dus zeggen laat die brief nog maar ff enkel bij de gemeenteraad, en wacht af wat hun volgende stap is. Het wapen van de media zal altijd in onze handen blijven.

It's Showtime
05-11-2010, 14:09
even weer ontopic : ik neem aan dat deze brief van Simon Rutz ook naar alle fucking sensatie pers is gegaan ?
dan hoop ik dat de media ook zo sportief om de brief te plaatsen (wishful thinking..)

De brief is op afgelopen woensdag in een persbericht verspreid, zo is hij ook hier terechtgekomen.
Het ANP heeft naar aanleiding van de brief ook een artikel geschreven en dat weer verspreid onder de Nederlandse pers. In ieder geval hebben Parool en Telegraaf woensdagmiddag dat ANP-artikel al (deels) op hun site gezet.
Tevens is de brief diezelfde woensdag ook naar alle raadsleden van de gemeente Amsterdam gestuurd, maar het leek ons geen overbodige luxe om hem nog een keer uitgeprint te (laten) overhandigen aan alle gisteren aanwezige leden en de burgemeester.

Baske
05-11-2010, 14:11
Ben benieuwd wat de respons is dan vanuit deze bladen.

Pindakaas
05-11-2010, 15:47
Dit staat er vandaag op de parool site over

AMSTERDAM - De gemeenteraad is kritisch over het voornemen van burgemeester Eberhard van der Laan de grote vechtgala's uit de stad te weren. Wel mag hij zijn plan verder uitwerken.
Van der Laan beloofde 'voorzichtig en zorgvuldig' verder te werken aan zijn plan.

Gehele artikel hier te lezen:

Raad kritisch over vechtgala's - AMSTERDAM - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/1046015/2010/11/05/Raad-kritisch-over-vechtgala-s.dhtml)


Op zich verder dit keer een netjes artikel alleen erg jammer dat de kop is Raad kritisch over vechtgala's terwijl men dus juist kritisch is over het voornemen van vd Laan om de gala's te weren.

JHNY
05-11-2010, 16:25
Bovenstaand artikel in het parool vind ik op de kop na, goed geschreven.
Ook hier veel argumenten en bevindingen van raadsleden die deze
klopjacht van Dhr. van der Laan en politie in redelijke twijfel trekken.

We moeten niet vergeten dat enkel het voeren van deze discussie
in de openbaarheid/media, de vechtsportwereld al veel schade
toebrengt. En hiermee dus op voorhand Dhr. van der Laan en
de politie Amsterdam waar voor hun geld krijgen, ongeacht
het feit of er in de gemeenteraad al een beslissing over is genomen.