PDA

View Full Version : Gilbert Yvel release by UFC



bush1do
05-11-2010, 16:56
Veteran Dutch heavyweight, Gilbert Yvel has this week been removed from the UFC’s roster after suffering a trio of defeats inside the octagon, the last of which being a first round TKO defeat at the hands of Jon Madsen at UFC 121 just last month.
http://www.mmabay.co.uk/wp-content/uploads/2010/11/Gilbert-Yvel-225x300.jpg (http://www.mmabay.co.uk/wp-content/uploads/2010/11/Gilbert-Yvel.jpg)Yvel made his UFC debut at the turn of the year and was promptly knocked out by current heavyweight number one contender, Junior dos Santos in the first round. Later on in the year he took on “Big” Ben Rothwell, who took the former PRIDE star down at will and controlled him from there.
Unfortunately Yvel will probably be best remembered for his bad behaviour in the past, earning him the kind of reputation you wouldn’t expect from a mixed martial artist. First came the biting, then the rake of the eyes, and who could forget him dropping a referee before kicking him while he’s down…?

Tony
05-11-2010, 17:05
Je kon erop wachten....

Eens kijken wat strikeforce nu doet...

Garcia
05-11-2010, 17:32
Erg jammer, maar de Gilbert Yvel die in de octagon stond was maar een schim van de agressieve en leuke vechter om naar te kijken uit de Rings / Pride tijden.

bush1do
05-11-2010, 17:40
wel mooie tattoos

tik_tok
05-11-2010, 17:54
Tja.. was te verwachten. Kan niet eens zeggen dat ik het heel jammer vind. Kon het namelijk niet meer aanzien dat zon geweldige vechter elke keer verloor!

Hopelijk komt hij een beetje tot rust en krijgen we de "oude" "Yvel weer te zien!

Kemal
05-11-2010, 18:18
was idd te verwachten.. wel jammer..

BJJrajawali
05-11-2010, 18:54
jammer maar wel terecht helaas

Worf
05-11-2010, 18:56
Gewoon even een vraagje.. worden de overige gevechten op het contract nu afgekocht? Hij heeft toch nog een contract voor één gevecht?

MaartenManaus
05-11-2010, 18:58
Gewoon even een vraagje.. worden de overige gevechten op het contract nu afgekocht? Hij heeft toch nog een contract voor één gevecht?

geloof dat het 7 was , maar er zal ongetwijfeld een clausule in staan.

YoMarK
05-11-2010, 19:17
In ieder UFC contract staat dat de UFC het recht heeft je na een verliespartij te ontslaan.

micha
05-11-2010, 19:20
denkt er nu nog iemand dat hij een kans maakt tegen alistair?

rafi
05-11-2010, 19:54
3 jaar geleden wel, maar op dit moment wordt hij opgegeten als een lichtverteerbaar hapje. door alistair

Rverm
05-11-2010, 20:13
denkt er nu nog iemand dat hij een kans maakt tegen alistair?

Met genoeg herrie in de zaal wel, het schijnt dat GG vechters daar moeite mee hebben en dat ze dan fouten gaan maken en niet meer weten dat ze hun dekking hoog moeten houden omdat ze hun trainers niet meer horen.

Illest
05-11-2010, 20:23
denkt er nu nog iemand dat hij een kans maakt tegen alistair?

hij is idd niet zo gegroeid (letterlijk of figuurlijk ;)) als Allistair....dat werkt in z'n nadeel....

Slome
05-11-2010, 20:44
hij is idd niet zo gegroeid (letterlijk of figuurlijk ;)) als Allistair....dat werkt in z'n nadeel....

gelukkig maar zie je t al voor je, Gilbert met een body van Ali O. eronder whaha...lllolll

Richelieu
05-11-2010, 20:46
Jammer, maar was te verwachten!

Djani
05-11-2010, 21:01
Lijkt me leuk om hem nog een paar keer in Japan te zien vechten

Illest
05-11-2010, 21:12
hahah dat zou afschuwelijk zijn

reps voor degene die t photoshopt!

bryan
05-11-2010, 21:36
compleet terrecht.. als ik strikeforce zou zijn zou ik hem ook niet oppakken... want hij hoeft maar een worstelaar tegen te komen en het is klaar..

Illest
05-11-2010, 22:04
Gilbert is echt een icoon als je t hebt over mma uit Nederland hebt.....het is natuurlijk makkelijk iemand af te schrijven na een paar verliespartijen maar hij is al heel lang bezig en wordt er ook niet jonger op...daarbij komt dat je als Yvel fan altijd je hart vasthoud als ie naar de grond wordt genomen...dat is nooit veranderd bij hem net zoals het ook bij Manhoef nooit zal veranderen....
Staand heeft hij iets aparts maar ik heb er nooit een kickbokser in herkend...je ziet m nooit combineren en afronden zoals andere Nederlandse mma vechters wel doen....die knieen van vroeger zijn er bijna helemaal uit.....echt jammer

wat wel opvallend is dat bijv. ook Crocop in de Octagon geen schijn is van wat hij voorheen was....het niveau is erg hoog daar...

beetje wat dutch kickboxing /muay thai is als je t vergelijkt met de rest vd wereld....UFC is misschien iets te hoog gegrepen voor Gilbert maar dat is geen schande....

Ik denk dat Ali wel hoge ogen zou gooien in de UFC omdat hij op de grond ook heel sterk is...stand up zou ie ze stuk voor stuk ownen.....ben geen fan van hem maar hij is echt heel goed geworden

wrestler_nl
05-11-2010, 22:28
Idd erg jammer maar was te verwachten na 3 verliespartijen.

BJJCORE
05-11-2010, 23:27
Gilbert een icoon???? icoon van wat??? How to show up fat and overweighted at a fight.
Ja in de tijd van mindless brawling tegen joop kasteel en sem schilt was het lachen om naar te kijken maar die tijd is voorbij, omdat men veel meer op techniek nu vecht.
De trap tegen Gary Goodridge was de doorbraak voor hem en daar heeft hij lang op kunnen teren, maar ook daarna was het een drama als hij naar de grond werd gehaald. Misschien kijk ik er wat realistischer tegenaan, maar ik kan nu echt niet idolaat van iemand worden die niks brengt in de ring dan historie. Als je na elke partij het moet hebben over hoe goed iemand vroeger was dan is er toch echt iets mis.
Je bent zo goed als je laatste gevecht zegt men vaak en ik hoop bij ieder gevecht dat de oude Gilbert terug zou komen met wat betere grondtechnieken, maar het is telkens een storm in een glas water.
Hoost, Aerts, Bonjanski ,A.Overeem, Souwer, Dekker, Rob Kaman, Schilt dat vind ik persoonlijk meer iconen omdat zij iets hebben afgerond. Voor de rest is het vaak water under the bridge.
Begrijp me niet verkeerd ....ik gun Gilbert het beste met wat hij ook doet, maar om hem een icoon te noemen neuhhh dat ook weer niet... Zonder hem zou MMA ook gegroeid zijn. Ik zie hem ook niet als voorbeeld voor andere opkomende vechters.... Wat zou het voorbeeld dan moeten zijn. Wees agressief en en een bikkel zoals Gilbert vroeger was? Well that does not bring you much these days ....en van zijn latere partijen is ook niet echt om naar huis te schrijven. Ik klink best negatief merk ik maar zo bedoel ik het niet. Ik vind gewoon dat we al snel een kant kiezen als het om een nederlandse vechter gaat. De grote Joop Kansteel.... de grote Gilbert Yvel.....de grote Bob Schrijber etc etc dat was leuk met nationale evenementen maar internationaal kon niemand echt warm of koud van deze personen worden. Oja toch wel. DIRTY BOB SCHRIJBER, DIRTY GILBERT YVEL.... als mensen die namen horen denkt met gelijk aan BOB vs MATSUI of GILBERT vs FRY. Zwaar onsportief gedrag.
En over Bob geen slecht woord want dan heb je het gelijk weer gedaan op menig forum hahaha maar ik heb dan eigenlijk ook niks tegen Bob want hij is super aardig en in NACHTRIT had hij een leuke rol waarvan ik ook echt heb genoten. Het is meer wat mensen denken in het buitenland. Hmmm Bob kan ik nog wel begrijpen dat men hem een icoon vind aangezien hij veel voor MMA doet ....but than again dan zijn er nog meer een icoon.......
Kan me nog herinneren dat er altijd wel iemand wereld kampioen freefight was als je naar Rings of 2H2H of iets anders ging vroeger in Nederland. Er was altijd wel een wereldtitel op het spel....waar ze vandaan kwamen .... ik weet het niet hahahaha. Voor de leek maakte dat het vroeger nog spannender en dan wordt je snel al fan van iemand.......maar een icoon...een voorbeeld....een maatstaaf ..... nee daar moet je echt wat voor doen. Gilbert is geen GSP , geen A. Silver of Wanderlei Silva of een Anton Gesink of een Carl Lewis of een Johan cruyff....Gilbert is Gilbert.
Zijn laatste partij kwam hij zwaar met overgewicht aanzetten en het was verdacht stil op elke forum over zijn partij, want ik denk dat we allemaal dachten.... "JEZUS WAT EEN SLECHTE PARTIJ WAS DAT EN JE KOMT NOG ZWAAR MET OVERGEWICHT AANZETTEN... HEB JE WEL GETRAIND!!!!"
Het was gewoon slechter dan slecht.....en hij is terecht laten gaan door de UFC en als ik STRIKEFROCE was zou ik hem ook niet aannemen. Gilbert zijn hoofd leek er gewoon niet meer bij in de partij ....het vuur is er gewoon uit. Yep ik klink zwaar negatief en toch hoop ik dat Gilbert mij het tegendeel bewijst en terug komt als de vechter met het vuur dat hij had....maar met betere techniek ;) Dus succes Gilbert , maar je weet zelf het best waar het fout zit en of je verder wilt....

TOON
06-11-2010, 00:32
ieder z'n mening natuurlijk....maar hoe je het ook bekijkt, ik heb vroeger toen ik MMA begon te volgen genoten van de vele partijen van Yvel! fantastisch en daarvoor ben ik hem nu nog steeds dankbaar....het zal altijd een vechter blijven waar ik naar uitkijk om aan het werk te zien....grote teleurstellingen en grote vreugde....een van de twee na een partij van Yvel....helaas de laatste tijd in de UFC teleurstelling.....
dus ik snap die uitspraken wel mbt Yvel = icoon, hij is wel iemand van het eerste uur zeg maar.....waar sommigen mee 'opgegroeid' zijn....en dat gaat niet zomaar weg.....

Illest
06-11-2010, 01:21
ieder z'n mening natuurlijk....maar hoe je het ook bekijkt, ik heb vroeger toen ik MMA begon te volgen genoten van de vele partijen van Yvel! fantastisch en daarvoor ben ik hem nu nog steeds dankbaar....het zal altijd een vechter blijven waar ik naar uitkijk om aan het werk te zien....grote teleurstellingen en grote vreugde....een van de twee na een partij van Yvel....helaas de laatste tijd in de UFC teleurstelling.....
dus ik snap die uitspraken wel mbt Yvel = icoon, hij is wel iemand van het eerste uur zeg maar.....waar sommigen mee 'opgegroeid' zijn....en dat gaat niet zomaar weg.....

helemaal mee eens, ik ben ook van mma gaan houden door Yvel...een beest was het...
pure agressie gecombineerd met techniek was destijds genoeg...Yvel zit in de klasse van Vovchanchin voor mij.....

http://www.youtube.com/watch?v=6ctUDc_Yx0I

@BJJCORE:

hoeveel vechters ken jij die Sem Schilt zo'n pak rammel hebben gegven? Ik ken er maar 1.....

de 'hurricane knee' is legendarisch man!!!!

Lionheart
06-11-2010, 02:02
Idd erg jammer maar was te verwachten na 3 verliespartijen.

x2

BJJCORE
06-11-2010, 09:17
Sem Schilt is boooooooring ...dat is mijn menig , maar ik snap dat hij eerder als icoon wordt gezien door de meerderheid van de mensen, omdat hij de K-1 meerdere malen heeft gewonnen. Ik kijk liever naar de oude partijen van Gilbert dan naar de partijen van Schilt.

Emilio
06-11-2010, 09:22
Dit was natuurlijk te verwachten. Ik denk ook niet dat hij verder in Strikeforce veel te zoeken heeft.

Gilbert is typisch een vechter die gewoon door de evolutie van de sport is ingehaald. Waar hij vroeger zn gebrek aan (grond)techniek kon compenseren met snelheid + explosiviteit zo zit dat er tegenwoordig niet meer in.

JE moet ook niet vergeten dat Gilbert vroeger veel op Ringsregels vocht waar ze nog die 30 seconden standupregel hanteerde volgens mij. Dat werkte natuurlijke perfect in zijn voordeel.

superstucie
06-11-2010, 09:22
Gilbert is echt een icoon als je t hebt over mma uit Nederland hebt.....het is natuurlijk makkelijk iemand af te schrijven na een paar verliespartijen maar hij is al heel lang bezig en wordt er ook niet jonger op...daarbij komt dat je als Yvel fan altijd je hart vasthoud als ie naar de grond wordt genomen...dat is nooit veranderd bij hem net zoals het ook bij Manhoef nooit zal veranderen....
Staand heeft hij iets aparts maar ik heb er nooit een kickbokser in herkend...je ziet m nooit combineren en afronden zoals andere Nederlandse mma vechters wel doen....die knieen van vroeger zijn er bijna helemaal uit.....echt jammer

wat wel opvallend is dat bijv. ook Crocop in de Octagon geen schijn is van wat hij voorheen was....het niveau is erg hoog daar...

beetje wat dutch kickboxing /muay thai is als je t vergelijkt met de rest vd wereld....UFC is misschien iets te hoog gegrepen voor Gilbert maar dat is geen schande....

Ik denk dat Ali wel hoge ogen zou gooien in de UFC omdat hij op de grond ook heel sterk is...stand up zou ie ze stuk voor stuk ownen.....ben geen fan van hem maar hij is echt heel goed geworden

of hij is slechter geworden,of iedereen om hem heen beter,maar hij is en blijft een top vechter,was er al van begin af bij,maar de knieen zijn idd een tijd geleden,ook de achterwaartse salto(alleen na winst uiteraard) is er al een tijd uit,mischien moest gilbert ook maar bij gg soliciteren mischien kunnen die het beest in hem weer omhoog halen,in amerika heeft ie weinig meer te zoeken

Budokan
06-11-2010, 09:41
Ik geloof dat ze in Amsterdam nog ergens een portier zoeken die wel in staat is om ongewenste gasten buiten te houden, misschien iets voor Yvel?

MB667
06-11-2010, 11:03
hopen dat ie een kans krijgt bij strikeforce of zo......

slashd
06-11-2010, 13:03
dit wordt weer knokken in onbekende promoties voor peanuts

berry500
06-11-2010, 14:17
k vond yvel vroeger ook altijd een topper met ze dubbele knieen enz!

zonde dat ie het niet red in UFC .

micha
06-11-2010, 14:47
of hij is slechter geworden,of iedereen om hem heen beter,maar hij is en blijft een top vechter,was er al van begin af bij,maar de knieen zijn idd een tijd geleden,ook de achterwaartse salto(alleen na winst uiteraard) is er al een tijd uit,mischien moest gilbert ook maar bij gg soliciteren mischien kunnen die het beest in hem weer omhoog halen,in amerika heeft ie weinig meer te zoeken


gilbert was het eerste lid van GG .....

Guile
06-11-2010, 15:47
denkt er nu nog iemand dat hij een kans maakt tegen alistair?


Het moet geen stokpaardje gaan worden, maar die poll toendertijd :D Ook op dat moment had Yvel niets meer dan een 'punchers chance' tegen Overeem. Gemeenschappelijke tegenstanders erbij gehaald, maar dat was niet genoeg tijdens die discussie. Toen Yvel voor UFC ging vechten zei hij 'bring Brock' etc. als hij 'connect' gaan ze zitten. De mensen hier geloofden dat ook.

superstucie
06-11-2010, 19:56
gilbert was het eerste lid van GG ..... weet ik,maar gg is wel inmens gegroeid vanaf die tijd

micha
06-11-2010, 20:56
weet ik,maar gg is wel inmens gegroeid vanaf die tijd


hioj had moeten blijven dan was hij mee gegroeid

Rverm
06-11-2010, 23:36
hioj had moeten blijven dan was hij mee gegroeid

Misschien wel, plus dat als jongens als Kharitonov bij de K1 terecht kunnen komen kan Yvel het helemaal. Al zou dat zonde zijn voor de kansen van Andrade. Die heeft zich met zijn partij tegen Corbett zo op de kaart gezet dat ze nergens meer om hem heen kunnen...;)