PDA

View Full Version : Vechtsport in Nederland in een grijs gebied?? Vraagje daarover.



Peter0711
08-11-2010, 16:57
Goeiedag,

Zomaar eve een vraagje..

(Het is echter niet respectloos bedoelt naar de voorbeelden in kwestie,en ook niet om een verhitte discussie op te zoeken,maar het is wel een vraag waar ik toch al eve mee loopt,en daardoor ook erg benieuwd ben naar jullie mening hierover. En laat dat toch eens zijn waarvoor een forum mede bedoelt is,dus vandaar hier mijn vraag,kort maar krachtig! ) =


Is het voor de vechtsport uberhoudt mogelijk hier in Nederland uit dit grijse gebied te klimmen zolang b.v mensen zoals Simon Rutz,Ron Nyqvist zo een belangrijke en grote rol spelen (naam zijn) in de organisatie van de vechtsportwereld? Of er zich situaties voordoen dat b.v een bekende K1 vechter voortvluchtig is voor zware mishandeling,en dan naar zijn geboorteland gaat om eerst eve vakantie te vieren?

Is dit geen probleem en kan de sport ondanks dit soort situaties de erkenning krijgen in Nederland die het verdient.(ook van de niet kenners van de sport) of is dit dweilen met de kraan open?

Mister T.
08-11-2010, 17:46
Lijkt me heel moeilijk om vechtsport uit het ''grijze gebied" te krijgen.

Kranten en sites staan vaak vol negatief nieuws. (veel criminelen, K1 vechter voortvluchtig .......) maar positief nieuws zie je eigenlijk nooit.
Je mag al blij zijn als je een heel klein berichtje ergens ziet staan als een Nederlandse vechter ergens heeft gewonnen.
Zolang alles vanaf 1 kant blijft komen lijkt het veel op, grof gezegd, ''propaganda''. Mensen horen wel alles van een kant maar de andere kant zo goed als nooit. Ook hebben mensen het verkeerde beeld van vechtsporten.
Denk dat het heel moeilijk wordt.

M.v.g T.

Peter0711
08-11-2010, 18:43
Je hebt volgens mij ook vaak sneller negatief nieuws wat naar voren wordt gebracht als positief nieuws,das niet zozeer iets voor de vechtsport,maar media in het algemeen. Het feit is natuurlijk dat de vechtsport hier in nederland toch wel vrij veel kolen op het vuur gooit wat betreft voer voor deze media.En dat precies in een landje wat juist zo sceptisch is met name over kickboksen en mma.

Vraag me dan wel is af of dit anders had gekunt.

blackadder
08-11-2010, 18:56
Ik weet nou eigenlijk niet wat Rutz zo verkeerd doet volgens jou. Afgezien van het niet schorsen van Hari en vervolgens een persbericht uitgeven waarin hij laat weten dat vechters die de regels dermate overtreden geschorst worden. Nyqvist. Nou ja. We weten allemaal wel waarvoor die zit en dat hij daarvoor ook al geen lieve jongen was. Maar goed. Die zit nog wel een tijdje. Met 10 minuten beltijd per dag. Gaat ie zijn instructies aan GG dan telkens in stukken van 10 minuten opdelen en na een week weten ze in Breda dan wat hij eigenlijk wil? Verder lijkt mij dat Mister T wel gelijk heeft. De media besteedt zo goed als geen aandacht aan vechtsport. In elk geval nauwelijks positieve aandacht. Dus op de mainstream media hoeft men niet te rekenen. Enigste oplossing lijkt mij een PR campagne om het publiek zelf te informeren. Maar ja. Wie wil dat doen en betalen? En zolang blijft het dweilen met de kraan open. Daarom is het ook zo makkelijk voor vd Laan de sport, de sporters en de promoters te demoniseren voor zijn eigen gewin. Want wie weet nou eigenlijk wie die gast is? Als je de naam al een keer recentelijk hebt gehoord dan waarschijnlijk alleen als mislukte minister van integratie. Maar over de rug van de vechtsporters kan hij zich nu profileren als een daadkrachtig iemand.

Peter0711
08-11-2010, 19:01
Volgens mij was het verleden van Simon Rutz,en zijn connecties ook niet helemaal zuiver..Maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen.

blackadder
08-11-2010, 19:02
Ik weet alleen dat hij een taakstraf van 240 uur heeft gehad voor die ruzie die hij en Hari in 2005 hadden. Oh. En hij heeft in dezelfde plaats als Dino Surel gewoond. Erg verdacht.

Peter0711
08-11-2010, 19:20
Hahah..Ja heel erg verdacht..Hij heeft ook wel een gereden waar Holleeder eens gereden heeft........ ;)

Ik duide niet zozeer op de taakstraf hoor,maar nogmaals ik kan t fout hebben.Het was ook meer op de waardering van de sport in het algemeen gericht als iets persoonlijks hoor..Verder met alle respect naar iedereen,maar ik vraag me wel af welke invloed dat heeft tegenover de mensen die juist zo een goed gezicht zijn voor de sport hier in NL. (los van t feit of dhr Rutz wel of niet geknikkerd heeft met Dino Surel ;) )

Daarom ben ik wel eens benieuwd of het niet een beetje dweilen met de kraan open is,en hoe iemand anders daar over denkt.

blackadder
08-11-2010, 19:29
Hahah..Ja heel erg verdacht..Hij heeft ook wel een gereden waar Holleeder eens gereden heeft........ ;)
Hij heeft waarschijnlijk zelfs eens dezelfde lucht ingeademd. Oi!!!


Ik duide niet zozeer op de taakstraf hoor,maar nogmaals ik kan t fout hebben.Het was ook meer op de waardering van de sport in het algemeen gericht als iets persoonlijks hoor..Verder met alle respect naar iedereen,maar ik vraag me wel af welke invloed dat heeft tegenover de mensen die juist zo een goed gezicht zijn voor de sport hier in NL.
Tja. Die krijgen ook nauwelijks aandacht he? Neem Fight Against Cancer van Chabari. Ik lees daar alleen hier iets over.

Peter0711
08-11-2010, 19:55
Goed voorbeeld inderdaad.

Laatst wel een heel leuk stukje over Sadix wat ik erg intressant vondt,en zo zie je af en toe nog wel is wat..Laatst natuurlijk ook Alistair Overeem bij paul de leeuw,en Gerard Joling op tv terwijl hij als vip een gala bezocht.Zulke dingen doen volgens mij enorm goed bij een publiek wat je normaal niet zo snel raakt.

blackadder
08-11-2010, 20:10
Goed voorbeeld inderdaad.

Laatst wel een heel leuk stukje over Sadix wat ik erg intressant vondt,en zo zie je af en toe nog wel is wat..Laatst natuurlijk ook Alistair Overeem bij paul de leeuw,en Gerard Joling op tv terwijl hij als vip een gala bezocht.Zulke dingen doen volgens mij enorm goed bij een publiek wat je normaal niet zo snel raakt.
Ja. Inderdaad. Alleen worden deze positieve voorbeelden bij lange na niet zo uitgemeten zoals bv. de 30 tot 50.000 euro aan VIP plaatsen die worden 'weg gegeven' bij een 'networking' event van It's Showtime. Waarvan dan door een zekere burgestiefvader wordt beweerd dat dat zwart geld is wat wordt witgewassen. 50.000? Wat is dat? De prijs van 2 Volkswagen Golfs Tour 2 voor de zuinige gangster?

Peter0711
09-11-2010, 11:54
Dat blijft natuurlijk altijd speculeren,maar zolang er voer is,zal dat door bepaalde groepen ook zeker gebeuren. Das jammer,want dat staat duidelijk niet in vergelijking met de postieve kant van de sport...Daarom kom ik toch n beetje tot de conclusie dat hier in Nederland uit dit grijze gebied klimmen praktisch onmogelijk wordt op deze manier.

blackadder
09-11-2010, 14:40
Tja. Als we uit dat grijze gebied willen komen zullen we het zelf moeten doen. Niemand zal ons helpen.