PDA

View Full Version : Een stukje over ... (spoiler)



Irishrover
09-11-2010, 15:29
Hierbij wil ik een reactie geven over : Gevorg ( Giorgio ) Petrosyan.

Deze fabelachtige & sublieme vechter vocht vandaag weergaloos !

De man stapt met een gespierde V- vorm rug de ring in, droog & hard tot in de puntjes afgetraind.
Fysiek dus heel wat vooruit gegaan.

Ik herinner me de partijen waarin hij de tegenstander compleet domineerde doormiddel van snugger & sneaky vechten.

Echter, vond ik hem vandaag nog scherper & meer gecontroleerd vechten.
De man is de tijd zelf, alles in een razend snelle tempo & het meeste bizarre alles nauwkeurig op tijd.

Zijn combo's zijn superfast, je krijgt niet eens de tijd om te verdedigen, en wanneer je een combo hebt ontvangen & zelf met een counter attack komt, gaat hij in z'n achteruit & puncht hij je terwijl de man in z'n reserve zit.

Geweldig vind ik het wanneer hij schuin naar beneden beweegt wanneer hij een hoek uitdeelt, het is voor tegenstander dan niet mogelijk om te counteren, op dat moment is het een phantom die je even niet ziet.

Hij snoept punten van je weg met tussendoorse lowkicks die je niet eens doorhebt, links & rechts tegen het bovenbeen, zelfs is hij bijna niet te raken.

Hij houdt je altijd op boks afstand, beide handen en een rechterbeen die je naar achteren weg pushen, en begin maar weer opnieuw.
Het is dus heel moeilijk om iets van dichtbij te beginnen, aangezien het moeilijk is om op afstand te vechten tegen zo een counter vechter, hou je niets over, je kunt dus weinig beginnen.
Domineren lukt al sowieso niet dan, je kunt slechts hopen op een lucky punch die aankomt, maybe dat hij dan een keer gaat wankelen.

Natuurlijk kreeg hij vooral tegen Zambidis wat punches te verwerken, dit omdat Gevorg bijna alles wilt ontwijken, met z'n handen omlaag & achteruit denkend wist hij een paar krachtige cafehoeken te ontwijken.

Echter, blijft hij rustig wanneer hij harde stoten moet wegslikken, meeste vechters raken in de stress & willen meteen iets terug doen. Hij bleef gecontroleerd vechten, dat vond ik knap.

Het is een uitgebouwde versie van Chabari, op het begin leest, scant & doet hij z'n tegenstanders uitkienen.
Vervolgens heeft hij de touwtjes in handen zoals Gepetto.

Hij draait links & rechts om je heen, even denk je dat hij klem zit in de touwen, ineens staat de tegenstander tegen de touwen omdat hij supersnel kan bewegen & draaien.

Verder beschikt over een ijzeren conditie, dit vind ik één van zijn sterkste punten, tegen Sato kon ik al zien dat hij ging winnen, omdat hij bleef gaan, hij bleef maar met combo's komen, stap voor stap vooruit vechtend & wachtend totdat Sato niet meer kon, overigens respect voor Sato, want de man vocht tot het einde door.

De meeste mensen zeggen dat het een makkelijk toernooi was voor Gevorg, omdat Souwer & Buakaw niet aanwezig waren, maar ik vond dat Kraus & vooral Zambidis het hem erg moeilijk maakte op sommige momenten.

Ze boden zeer zeker wel tegenstand, hij kreeg zelfs bijna een keer een 8 seconden te verwerken.

Maar hij blijft voorlopig buitencatogerie, ik zie niemand op een korte termijn van hem winnen.
Maybe Saiyok, promoters: give it a try.

ReZp
09-11-2010, 15:42
Je kan hem zo inleveren als werkstuk Irishrover, je krijgt er nog een voldoende voor ook!

Sadix
09-11-2010, 15:46
haha rezp :D

Mooi geschreven Irish, anders wordt je Reporter? Goed oog voor detail :d

Ik heb net als jij enorm genoten van Petrosyan en had al mijn Vcash op hem gezet en ben nu miljonair!

Ik zie hem ook niet verliezen, noch van souwer nog van Buakaw.

Ik vind zijn lowkicks, knien en highkicks echt prachtig. Ook hoe hij zijn afstand bewaard en tegelijkertijd zijn stoot/trap afstand meet echt fenomenaal!

Ironmike.
09-11-2010, 16:44
giorgio petrosyan blijft de kampioen tot 2025

Hendy
09-11-2010, 16:45
Mooi verwoord Irish! en volledig mee eens..

Chane
09-11-2010, 16:51
Mooi stuk :)
Als je die record-lijst van m ook bekijkt... ongelooflijk!
En hij is pas 24.


Alleen nu je de titel hebt veranderd, is het wel een spoiler ;)

B3 lik3 M3
09-11-2010, 17:13
Dus dat.. heb hem maar even voor je aangepast..

Mister T.
09-11-2010, 17:56
Mooi stukje, idd een vechter waar we nog heel veel van (blijven) horen!

2010 K-1 World MAX champion
2009 K-1 World MAX champion
2009 W.K.N. Intercontinental Oriental rules (69,9 kg) champion
2007 Janus Fight Night tournament champion.
2006 Janus Fight Night tournament champion.
2006 Kombat League World title (-67 kg)
2005 W.M.C. Intercontinental Welterweight champion
2005 M.T.A. European champion
2004 M.T.A. Italian champion

sowieso al leuk lijstje !

Gr.T

Peter0711
09-11-2010, 18:10
Jezus wat een gepasioneerd geschreven stuk..Echt met liefde. :D


Hoop dat we nog lang van deze man mogen genieten. Daarintegen hoop ik ook wel weer op een finale incl. Souwer en Buakaw.

Illest
09-11-2010, 18:14
ik heb een traantje moeten weg pinken....dit is met zoveel gevoel geschreven.....zo teder....

Kemal
09-11-2010, 18:15
Prima geschreven stukje dit!

Fasada
09-11-2010, 18:25
leuk stuk en ben het ook volledig met je eens en hij is de onbetwiste beste -70kg vechter op dit moment in de K-1. Denk zelf ook dat hij mensen als Yodsanklai en Saiyok kan verslaan... Maar....

Er is toch iets wat ontbreekt bij hem en dat is de kunst om een partij voortijdig te beslissen.. De echte liefhebbers kunnen zijn techniek waarderen maar ben bang dat de meeste kijkers toch een (T)KO willen zien en dat heeft hij niet echt in zich.. Ik zag wel dat hij dit jaar nog beter zijn best deed om voortijdig een partij te winnen maar het is hem weer niet gelukt.. Hij heeft 8 partijen gevochten in de K-1 en 6 daarvan zijn allemaal beslissingen....

fjezzefur
09-11-2010, 18:29
ik heb een traantje moeten weg pinken....dit is met zoveel gevoel geschreven.....zo teder....

hahahah!

OT: mooi stuk

Slome
09-11-2010, 18:31
nice..

Ironmike.
09-11-2010, 19:02
leuk stuk en ben het ook volledig met je eens en hij is de onbetwiste beste -70kg vechter op dit moment in de K-1. Denk zelf ook dat hij mensen als Yodsanklai en Saiyok kan verslaan... Maar....

Er is toch iets wat ontbreekt bij hem en dat is de kunst om een partij voortijdig te beslissen.. De echte liefhebbers kunnen zijn techniek waarderen maar ben bang dat de meeste kijkers toch een (T)KO willen zien en dat heeft hij niet echt in zich.. Ik zag wel dat hij dit jaar nog beter zijn best deed om voortijdig een partij te winnen maar het is hem weer niet gelukt.. Hij heeft 8 partijen gevochten in de K-1 en 6 daarvan zijn allemaal beslissingen....

Met zo'n vechter als Giorgio Petrosyan wil je niet eens dat hij wint op K.O. en wil je hem gewoon zien winnen op Beslissing omdat het zo leuk is om naar hem te kijken.Ik kijk liever 3 rondes lang naar Petrosyan dan 1 ronde naar Albert kraus en dat ie wint op K.O.

Irishrover
09-11-2010, 19:45
Thanks voor de positieve reacties people!

Binnenkort staat hij volgens mij tegenover Panjonsuk, dit lijkt mij in principe ook een leuke partij.
Maar nogmaals, hij heeft een tegenstander al heel gauw door, hij tast op een begin beetje af.
Wat kan wel & wat kan niet, daarna heeft hij de joystick in handen & geeft de partij dan niet uit handen.

Maar ik vind dat de tegenstanders ook een beetje moeten afwachten & niet meteen in de aanval moeten gaan, met Chahbari had hij moeite, hij won weliswaar op punten, maar het ging niet zo simpel 1,2,3.

Chahbari is zelf ook snel & en wacht rustig af op een actie van een tegenstander, denk dat Gevorg alleen verslagen kan worden wanneer hij iemand tegenover zich heeft die gecontroleerd, afwachtend en vooral snel is.

Hij overklast z'n tegenstander mede doordat hij zelf 2 keer zo snel is al de rest.

ARMENIA
09-11-2010, 19:56
ik denk ook dat snelheid hem kan pakken, maar aan de andere kant, hij heeft abnormale reflexen.. ik weet dus ook niet of dat zou helpen. die stoten van zambo komen heeeellll snel aan, toch is die nauwelijks geraakt. welke k1 of thaibox vechter is nog sneller met stoten als zambo?

ik d8 eerst dat sato misschien wat moeilijk zou kunnen maken omdat hij lang en irritant is. maar hij had geen schijn van kans.

Irishrover
09-11-2010, 20:28
ik denk ook dat snelheid hem kan pakken, maar aan de andere kant, hij heeft abnormale reflexen.. ik weet dus ook niet of dat zou helpen. die stoten van zambo komen heeeellll snel aan, toch is die nauwelijks geraakt. welke k1 of thaibox vechter is nog sneller met stoten als zambo?

ik d8 eerst dat sato misschien wat moeilijk zou kunnen maken omdat hij lang en irritant is. maar hij had geen schijn van kans.

Ja zijn reflexen zijn erg scherp, zag dat Kraus zo nu en dan met fopbewegingen maakte, dan kun je zien hoe katachtig hij in principe is.

We kunnen spreken van een bepaalde niveau verschil.
De meeste vechters hebben niet zo een snelle reflex, bezitten matige combo's, terwijl hij prachtige combo's maakt. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Irishrover
09-11-2010, 20:35
Wat Sato betreft, die was weer TE afwachtend, vocht met teveel respect.
Deed veel te weinig, Gevorg combineerde erop los.
Plus conditie van Gevorg was te laag om hem bij te houden.

Dragon Tail
09-11-2010, 20:39
Tegenstanders vergeten rechter lowkick binnenkan rechterbeen te doen en korte tussenpas om naderbij te komen.

Djani
09-11-2010, 22:04
Ik hoop dat It's Showtime hem tegen Saiyok en Sudsakorn zet. Als hij die twee en Buakaw in een rematch verslaat dan is hij de onbetwiste nummer 1 (op k-1 regels althans). Dan heeft hij de top van Nederland én Thailand verslagen. Als hij zo doorgaat zullen dit de enige logische match ups zijn die overblijven dus het is afwachten.

spacebox
09-11-2010, 22:53
Het stukje is net zo goed geschreven als dat Petrosyan is.

Beiden een tien

Btw ook me vcash op Giorgio gezet easy money!!

Anderson
09-11-2010, 22:55
Het is zo jammer dat Yod z'n bordjes kip belangrijker vind dan om in de k1 te vechten.

Hij heeft alles om Petrosyan te verslaan staat rechtsvoor net als Petrosyan, hij bokst zeer technisch, verdedigend is die uitmunted. Hij vangt bijna nooit een klap op,trap technisch is die beste van iedereen.

Slome
09-11-2010, 22:57
http://cdn2.sbnation.com/imported_assets/586592/ph01b.jpg

ARMENIA
09-11-2010, 23:03
Het is zo jammer dat Yod z'n bordjes kip belangrijker vind dan om in de k1 te vechten.

Hij heeft alles om Petrosyan te verslaan staat rechtsvoor net als Petrosyan, hij bokst zeer technisch, verdedigend is die uitmunted. Hij vangt bijna nooit een klap op,trap technisch is die beste van iedereen.

Sorry vriend...

TheCarnage
09-11-2010, 23:13
Mooi geschreven stuk man, de betere dingen op het forum!

Djani
09-11-2010, 23:19
Het is zo jammer dat Yod z'n bordjes kip belangrijker vind dan om in de k1 te vechten.

Hij heeft alles om Petrosyan te verslaan staat rechtsvoor net als Petrosyan, hij bokst zeer technisch, verdedigend is die uitmunted. Hij vangt bijna nooit een klap op,trap technisch is die beste van iedereen.

Denk je echt dat Yod niet uitgenodigd wordt omdat hij nu met moeite de 70kg haalt? Het is niet zo dat er geen contact was, hij heeft al eens op een K-1 evenement in zweden gevochten. Hij eet zn bordjes kip volgens mij omdat de K-1 Max geen optie is voor hem. Ze willen hem daar gewoon niet, je kan zelf wel invullen waarom.

Irishrover
09-11-2010, 23:47
Denk je echt dat Yod niet uitgenodigd wordt omdat hij nu met moeite de 70kg haalt? Het is niet zo dat er geen contact was, hij heeft al eens op een K-1 evenement in zweden gevochten. Hij eet zn bordjes kip volgens mij omdat de K-1 Max geen optie is voor hem. Ze willen hem daar gewoon niet, je kan zelf wel invullen waarom.

Klopt, Yod at kipfilet nadat hij was geweigerd voor de Max, teleurstellend, want hij is 1 van de vechters die het gevorg moeilijk kon maken.

Alhoewel Gevorg inmiddels gegroeid is. En hij wordt steeds beter.
Ik las pas een stuk op een Italiaanse forum, men zei dat hij iedere dag traint, hij woont ergens op er platteland in Italië.

De man beschikt tevens over een goede dicipline.

Facade
10-11-2010, 00:08
Ik wil Buakaw tegen em zien, veel mensen zeggen dat hij het eerste gevecht gewonnen had maar ik kan nergens een duidelijke versie vinden...

Baske
10-11-2010, 00:15
Je maakt mensen nieuwsgierig met de titel - maar volgt wel met [spoiler]. Wat voor nut heeft je titel dan?

Djani
10-11-2010, 00:20
Klopt, Yod at kipfilet nadat hij was geweigerd voor de Max, teleurstellend, want hij is 1 van de vechters die het gevorg moeilijk kon maken.

Alhoewel Gevorg inmiddels gegroeid is. En hij wordt steeds beter.
Ik las pas een stuk op een Italiaanse forum, men zei dat hij iedere dag traint, hij woont ergens op er platteland in Italië.

De man beschikt tevens over een goede dicipline.

Yod is een van de weinige Thais wiens stijl tailor made is voor K-1 regels. Ik dacht eerst dat hij te langzaam op gang kwam om te knallen in 3 rondes, totdat ik hem kort geleden een chinees op sanda regels finaal aan gort zag slaan/trappen/knieen vanaf de eerste bel. In de partij erna tegen Parr was hij weer matig. Ik kijk tegenwoordig niet meer uit naar zijn partijen. Hij ziet er al n tijd niet gemotiveerd uit. Maar dat vind ik niet gek aangezien hij al tegen iedereen heeft gevochten bijna en hij steeds dezelfde tegenstanders treft (3x parr, 3x colossa, 2x levin, 2x Lidon etc.). Petrosyan 24jaar staat aan het begin van een lange carriere (in K-1 en It's Showtime), Yod 25jaar gaat bergafwaarts zonder uitzicht op concreet behaalbare doelen naast cash innen, erg zonde
K-1 nodigde Yod vanaf omstreeks 2006 niet uit omdat ze niet willen dat een niet-Japanner domineert en dan halen ze Petrosyan waarvan van te voren gesteld kon worden dat hij sowieso zou domineren. Ze hebben Petrosyan niet gehaald omdat ze perse de beste vechters ter wereld willen hebben, daar negeren ze teveel anderen voor, waarom ze hem dan wel hebben uitgenodigd vraag ik me af. Met de tegenstand die hij nu treft gaat hij sowieso nog jaaaren die titel pakken en dat is voor de Jappanner commercieel niet aantrekkelijk.

Irishrover
10-11-2010, 00:51
Je maakt mensen nieuwsgierig met de titel - maar volgt wel met [spoiler]. Wat voor nut heeft je titel dan?

Me post is later gewijzigd, één van de moderators heeft zelf het woord spoiler erbij gezet.

Djani, goed informatief stuk over Yod, dit wist ik allemaal niet, ik ken Yod niet al te goed, heb een aantal partijen van hem bekeken. Zie dat hij wel lekker hard & explosief is.

Maar als ik het zo lees, is hij ook niet echt een partij voor Giorgio, je geeft aan dat hij ook wisselvallig & niet echt gemotiveerd meer is.

Denk ook dat Giorgio nog lang gaat domineren, tenzij er ineens een nieuwe vechter komt die beter is, maar dat betwijfel ik.

The Bulldog
10-11-2010, 13:02
ik vind hem een wereld knokker.....zijn pot tegen main murder bij Angelo op het rings gala in Enschede vergeet ik nooit....vcanaf dat moment hem gevolgd...

maarrrrrr ik denk dat hij nu wordt geanaliseerd en dat er vanzelf een antwoord komt binnen nu en 2 jaar.... kijk naar sauer, bukauw enz .....er komt altijd een antwoord...

maar 2010,2011 en zelfs 2012 zijn wel voorvbestemde jaren imo....hehehehe

ARMENIA
10-11-2010, 14:06
ik vind hem een wereld knokker.....zijn pot tegen main murder bij Angelo op het rings gala in Enschede vergeet ik nooit....vcanaf dat moment hem gevolgd...

maarrrrrr ik denk dat hij nu wordt geanaliseerd en dat er vanzelf een antwoord komt binnen nu en 2 jaar.... kijk naar sauer, bukauw enz .....er komt altijd een antwoord...

maar 2010,2011 en zelfs 2012 zijn wel voorvbestemde jaren imo....hehehehe

Die partij was ik er ook bij, zelfde als bij jouw, ik zal die partij nooit vergeten!

Voordat ze moesten vechten kwam iedereen ff in de ring. Ik had de poster al gezien en wist dat de hoofdpartij tussen Petrosyan en Main ging. Maar eigenlijk kende ik petrosyan niet echt, had 1 of 2 iets over hem gelezen. En murder is geen kleine jongen dus ik d8 nog: "Ik hoop dat Petrosyan niet gesloopt gaat worden, en hopelijk gaat die niet ko"

Toen kwam iedereen de ring in voordat de partijen begonnen, vroeg ik nog aan een paar vrienden, waar is die Petrosyan dan? Wij wisten niet eens wie hij was. Toen zei iemand nog, hier die jonge daar. IK zei: Hij? hij ziet er zo smal en klein uit, plus hij zag er een beetje zielig uit vond ik. Toen d8 ik al helemaal Main gaat hem slopen. Alle partijen bekeken en toen kwam de hoofdpartij: (ik weet nog welk opkomstliedje hij had). Erst ging die 10 minuten ofzo die Wai Kru (ik denk dat het zo heet) doen.

Toen begon de partij: Jonge jonge wat werden wij gek toen wij hem aan het werk zeggen, hij maakte Main kapot, was zoooo prachtig om te zien. Sinds die dag ben ik alles van Petrosyan gaan volgen. Was tevens ook nog de eerste gala in mijn leven die ik heb bezocht.

Irishrover
10-11-2010, 17:09
Ik was er ik toen hij tegenover Faldir stond.

Ik keek er al dagen naar uit, omdat ik wist dat het een schaakspel zou worden tussen 2 vechters die beide de technische & tactische aspecten hoog hebben zitten.

Vele mensen keken niet eens & wilde liever bloed, boerenkracht & K.O's zien, terwijl dit een technisch vernuft op zeer hoog niveau was.

Was erg blij dat ik dit live mocht beschouwen.
Het is jammer dat Faldir nooit de kans kreeg van MAX, want hijzou zich dan nog verder hebben ontwikkeld, zijn motivatie is omlaag gegaan sinds hij een paar keer niet is geselecteerd.

Die partij tegen Main was ook een lekkere match van Giorgio, hij wist hem volgens mij 2 keer acht tellen te geven.

Djani
10-11-2010, 20:24
Me post is later gewijzigd, één van de moderators heeft zelf het woord spoiler erbij gezet.

Djani, goed informatief stuk over Yod, dit wist ik allemaal niet, ik ken Yod niet al te goed, heb een aantal partijen van hem bekeken. Zie dat hij wel lekker hard & explosief is.

Maar als ik het zo lees, is hij ook niet echt een partij voor Giorgio, je geeft aan dat hij ook wisselvallig & niet echt gemotiveerd meer is.

Denk ook dat Giorgio nog lang gaat domineren, tenzij er ineens een nieuwe vechter komt die beter is, maar dat betwijfel ik.


Hij zou Petrosyan ongetwijfeld een goeie run for his money geven aangezien hij van een veel hoger caliber is dan bijv. Zambidis, maar ik zou mn geld er niet op in zetten dat Yod zou winnen van hem momenteel.

Aangezien je een liefhebber van zowel Chahbari als Petrosyan bent en dus niet vies bent van een technische partij vraag ik me af waarom je niet de toppartijen in thailand volgt (op www.mymuaythai.com (http://www.mymuaythai.com/) bijv.) . Bij de toppartijen in de bovenste regionen van Lumpini en Rajadamnern krijg je techniek van de bovenste plank voorgeschoteld. Wat Brazilië is voor voetbal, zijn Thailand en Nederland voor Thai-/kickboksen. Tot 70kg overheersen de thais en vanaf 70kg ruled Nederland. Op 70kg zijn de twee landen nog competitief, maar ga je daar een paar kilo boven of onder dat merk je al snel een groot verschil.
Wat in Nederland rondloopt ken je inmiddels, maar als je niet weet wat er in Thailand rondloopt dan kun je niet zo'n goed beeld vormen van de verhoudingen. Ter illustratie: Iedereen dacht omstreeks 2006 dat Buakaw de beste ter wereld was op 70kg, maar hij was destijds gewoon de nummer 2 van Por. Pramuk gym. Namsaknoi (300 wins, 15 losses) was bij Por. Pramuk destijds de grote man die élke(!) maand tegen topcontenders vocht en toen al 6 jaar ongeslagen kampioen was van Lumpini. Hij had fysiek t formaat om in MAX te vechten, maar omdat hij niet werd uitgenodigd wist het overgrote deel van de mensen niet beter.

Petrosyan is ongelovelijk goed, zijn skills spreken voor zich en je moet blind zijn om dat niet te erkennen, maar hij staat niet op eenzame hoogte. Dat maakt het juist leuk want er gaan nog een hoop technical wars komen. Ik wil hem graag tegen Marcus Oberg (de man die heel speels Drago en Chahbari opzij zetten) zien bijv.

Irishrover
10-11-2010, 20:39
Hij zou Petrosyan ongetwijfeld een goeie run for his money geven aangezien hij van een veel hoger caliber is dan bijv. Zambidis, maar ik zou mn geld er niet op in zetten dat Yod zou winnen van hem momenteel.

Aangezien je een liefhebber van zowel Chahbari als Petrosyan bent en dus niet vies bent van een technische partij vraag ik me af waarom je niet de toppartijen in thailand volgt (op www.mymuaythai.com (http://www.mymuaythai.com/) bijv.) . Bij de toppartijen in de bovenste regionen van Lumpini en Rajadamnern krijg je techniek van de bovenste plank voorgeschoteld. Wat Brazilië is voor voetbal, zijn Thailand en Nederland voor Thai-/kickboksen. Tot 70kg overheersen de thais en vanaf 70kg ruled Nederland. Op 70kg zijn de twee landen nog competitief, maar ga je daar een paar kilo boven of onder dat merk je al snel een groot verschil.
Wat in Nederland rondloopt ken je inmiddels, maar als je niet weet wat er in Thailand rondloopt dan kun je niet zo'n goed beeld vormen van de verhoudingen. Ter illustratie: Iedereen dacht omstreeks 2006 dat Buakaw de beste ter wereld was op 70kg, maar hij was destijds gewoon de nummer 2 van Por. Pramuk gym. Namsaknoi (300 wins, 15 losses) was bij Por. Pramuk destijds de grote man die élke(!) maand tegen topcontenders vocht en toen al 6 jaar ongeslagen kampioen was van Lumpini. Hij had fysiek t formaat om in MAX te vechten, maar omdat hij niet werd uitgenodigd wist het overgrote deel van de mensen niet beter.

Petrosyan is ongelovelijk goed, zijn skills spreken voor zich en je moet blind zijn om dat niet te erkennen, maar hij staat niet op eenzame hoogte. Dat maakt het juist leuk want er gaan nog een hoop technical wars komen. Ik wil hem graag tegen Marcus Oberg (de man die heel speels Drago en Chahbari opzij zetten) zien bijv.

Alweer bedankt voor alle info, goed informatief stukje.

Ik zal in één van deze dagen me zeker gaan verdiepen in thaise vechters, je hoort wel van men dat ze erg goed zijn & dat er prachtige partijen zijn te zien.

Dat van Namsaknoi wist ik ook niet, wat bizar dat dan een Buakaw in die tijd de MAX domineerde & er in principe nog een betere rondliep, ook van deze Namsaknoi zal ik filmpjes gaan zoeken.

Ik heb wel veel filmpjes van de vroegere thais bekeken, maar dat kwam meer omdat Ramon Dekkers daar toen vocht.
Volgens mij domineerde Sackmonkol op een zeer jonge leeftijd ( volgens mij spel ik het verkeerd ) in die tijd.

Oberg is ook zeker een goede, hoop meer van hem te zien ook !

Djani
10-11-2010, 21:28
Alweer bedankt voor alle info, goed informatief stukje.

Ik zal in één van deze dagen me zeker gaan verdiepen in thaise vechters, je hoort wel van men dat ze erg goed zijn & dat er prachtige partijen zijn te zien.

Dat van Namsaknoi wist ik ook niet, wat bizar dat dan een Buakaw in die tijd de MAX domineerde & er in principe nog een betere rondliep, ook van deze Namsaknoi zal ik filmpjes gaan zoeken.

Ik heb wel veel filmpjes van de vroegere thais bekeken, maar dat kwam meer omdat Ramon Dekkers daar toen vocht.
Volgens mij domineerde Sackmonkol op een zeer jonge leeftijd ( volgens mij spel ik het verkeerd ) in die tijd.

Oberg is ook zeker een goede, hoop meer van hem te zien ook !

Volgens mij vocht Ramon Dekkers in 'the golden era' van het Muay Thai. Toen was Muay Thai op z'n hoogtepunt in thailand qua populariteit. Je had ook zoveel toppers in de zelfde gewichtsklasse (Dekkers, Coban, Orono por Muang Ubol, Sakmongkol, Namkabuan, Sangtiennoi en ik mis er nog een paar). Ik vind het jammer dat ik dat heb moeten missen, maar ben blij dat er nog wat filmpjes bestaan:D.

Maar als je gewoon elke week een keer op www.mymuaythai.com (http://www.mymuaythai.com) kijkt dan zie je regelmatig een toppartij en dan staat er ook bij uitgelegd wat de verhoudingen zijn tot de vechters etc. (Nu staat Rungravee Sasiprapa - Yetkin Ozkul op de voorpagina. Ook een heerlijke partij die naarmate de rondes verloopt harder wordt.) Ook Petrosyan wordt daar gecovered aangezien hij thais geschoold is. Ik verheug me vooral op Petrosyan - Oberg omdat ze beiden de Thaise technische finesse combineren met goeie boksskills en dat zie je niet vaak.

STERKE JERKE
10-11-2010, 22:31
Ik vind Pegtrosian absoluut een topper!...maar de partij tegen Zambidis had, wat mij betreft, een extra ronde verdiend!

Anderson
11-11-2010, 00:02
Sackmongol was de beste toen in die tijd hij won van alle top thaise vechters maar verloor ook van ze. Maar tegen de buitenlandse vechters won die bijna altijd en niet dankzij de jury. Hij won altijd terecht.

Ryan Simson, Ramon Dekker, Ivan Hippolyte, Orlando Wiet, Perry Ubeda, Dany bill, Hassan Kassrouim Morad Sari Hij heeft ze allemaal verslagen.

Irishrover
11-11-2010, 00:59
Volgens mij vocht Ramon Dekkers in 'the golden era' van het Muay Thai. Toen was Muay Thai op z'n hoogtepunt in thailand qua populariteit. Je had ook zoveel toppers in de zelfde gewichtsklasse (Dekkers, Coban, Orono por Muang Ubol, Sakmongkol, Namkabuan, Sangtiennoi en ik mis er nog een paar). Ik vind het jammer dat ik dat heb moeten missen, maar ben blij dat er nog wat filmpjes bestaan:D.

Maar als je gewoon elke week een keer op www.mymuaythai.com (http://www.mymuaythai.com) kijkt dan zie je regelmatig een toppartij en dan staat er ook bij uitgelegd wat de verhoudingen zijn tot de vechters etc. (Nu staat Rungravee Sasiprapa - Yetkin Ozkul op de voorpagina. Ook een heerlijke partij die naarmate de rondes verloopt harder wordt.) Ook Petrosyan wordt daar gecovered aangezien hij thais geschoold is. Ik verheug me vooral op Petrosyan - Oberg omdat ze beiden de Thaise technische finesse combineren met goeie boksskills en dat zie je niet vaak.

Je weet wel reclame te maken ! Je maakt me echt nieuwsgierig man.
Wanneer vecht Giorgio tegen Oberg dan ?

Irishrover
11-11-2010, 01:02
Sackmongol was de beste toen in die tijd hij won van alle top thaise vechters maar verloor ook van ze. Maar tegen de buitenlandse vechters won die bijna altijd en niet dankzij de jury. Hij won altijd terecht.

Ryan Simson, Ramon Dekker, Ivan Hippolyte, Orlando Wiet, Perry Ubeda, Dany bill, Hassan Kassrouim Morad Sari Hij heeft ze allemaal verslagen.

Bedankt voor de toelichting, zag dat Coban maar liefst 4 keer tegen Ramon heeft gestaan, dat is echt veel man.

Djani
11-11-2010, 13:52
Je weet wel reclame te maken ! Je maakt me echt nieuwsgierig man.
Wanneer vecht Giorgio tegen Oberg dan ?

Die staan nog niet tegen elkaar gematchd. Maar aangezien ze beiden bij K-1 onder contract staan zou het een leuke match up zijn

Irishrover
11-11-2010, 14:40
Die staan nog niet tegen elkaar gematchd. Maar aangezien ze beiden bij K-1 onder contract staan zou het een leuke match up zijn

Dat komt denk ik vanzelf wel, aangezien Giorgio bijna iedereen heeft verslagen, Oberg is een sterke jongen, weliswaar ook technisch, maar op een andere manier. Er staat niet zoveel op internet van hem ( Beeld is slecht ), dus het is moeilijk om te beoordelen, maar als ik het zo 1,2,3 bekijk, zie ik dat Giorgio sneller is. Meer kan ik je niet vertellen.

Illest
11-11-2010, 14:52
die Irish is gewoon een wannabe kenner....

pretender!

Irishrover
11-11-2010, 15:18
die Irish is gewoon een kenner....



Bedankt voor het compliment.

whoopy
11-11-2010, 16:25
K-1 nodigde Yod vanaf omstreeks 2006 niet uit omdat ze niet willen dat een niet-Japanner domineert en dan halen ze Petrosyan waarvan van te voren gesteld kon worden dat hij sowieso zou domineren. Ze hebben Petrosyan niet gehaald omdat ze perse de beste vechters ter wereld willen hebben, daar negeren ze teveel anderen voor, waarom ze hem dan wel hebben uitgenodigd vraag ik me af. Met de tegenstand die hij nu treft gaat hij sowieso nog jaaaren die titel pakken en dat is voor de Jappanner commercieel niet aantrekkelijk.

In een intervieuw van Chabari gaf hij aan dat Petro zijn management (showtime) K1 onder druk had gezet door te dreigen om hun andere vechters uit het tournooi te halen als ze Petro geen partij zouden geven.