PDA

View Full Version : Badr Hari's eigen verhaal



ageingshinbone
10-11-2010, 13:13
Ik denk dat dit verhaal een eigen Thread waard is.

ik zie namelijk regelmatig meerdere vragen terug komen over Badr. Die zijn - deels - al beantwoord in het interview dat ik enkele weken geleden met hem had voor Panorama. Dat was een lang gesprek, mijns inziens open en eerlijk, per telefoon, vanuit Marokko.

Hij vertelt ook waarom hij zich niet heeft gemeld, hoe hij zich de laatste tijd voelde etc. Dat soort zaken. Tenslotte: in Nederland is iemand onschuldig tot zijn schuld is bewezen. Ik denk dat iedereen moet oppassen niet te veel mee te gaan met heersende publieke opinies, in tijden als deze moeten we juist de rijen gesloten houden, zogezegd.


De duistere kracht van kickbokser Badr Hari

‘Mijn leven is een achtbaan!’

De vechtsportwereld is het erover eens: Badr Hari (25) is de meest getalenteerde kickbokser ter wereld. Maar zowel in als buiten de ring gaat hij nogal eens over de schreef. Recent moest hij zich melden bij justitie, verdacht van mishandeling, maar hij nam de wijk naar het buitenland. Een interview met het enfant terrible.


Tekst Koen Scharrenberg Foto’s FEG. Inc., It’s Showtime


In het najaar van 2003 interview ik een 18-jarige kickbokser, Badr Hari genaamd. Enkele maanden eerder heeft hij, vrijwel onvoorbereid omdat hij op het laatste moment inviel, een geweldige wedstrijd gevochten in de Amsterdam Arena. Tegen een erkend wereldtopper, de Rus Alexey Ignashov, bijna 20 kilo zwaarder en veel meer ervaren. Net als toen ben ik nu weer opnieuw verbaasd. Badr Hari is jong, maar zelfbewust, met een forse dosis bluf. Hij tooit zichzelf met de bijnaam ‘Bad Boy’, komt met een mooi verhaal en goeie quotes die lef, maar ook een gezonde dosis intelligentie verraden. “Laat het publiek me maar haten vanwege mijn grote mond, net als bij Muhammad Ali. Dan komt, net als bij hem vroeger, de helft van de toeschouwers om me klappen te zien krijgen. Maar dan zijn ze er wel – en betalen ze mee aan mijn gage.” En, overtuigd: “Binnen drie jaar sta ik in Tokio in de grote finale van de K-1.” Hij zegt het met bluf, maar meent het. Het zal mij benieuwen.
29 mei 2010, Amsterdam Arena. Een van spanning zinderend stadion wacht op de kickbokser die niemand onberoerd laat: Badr Hari. Als hij vecht is het spektakel, spanning, emotie. Hij stond tegen de beste kickboksers van de wereld en won van het overgrote deel, vrijwel altijd op k.o. De stem van de ringannouncer slaat over. “It’s Showtime!! Hier is… met de bijnaam Golden Boy… Badrrrrrr Hariiiiiii!!!!” Ruim 20.000 mensen springen overeind, schreeuwen, joelen, roepen zijn naam en zijn in extase. Niet voor lang.
Want luttele minuten later is de situatie totaal, maar dan ook totaal veranderd. Badr Hari heeft tegenstander Hesdy Gerges onreglementair nagetrapt en wordt gediskwalificeerd. Striemende fluitconcerten en honende kreten dalen vanaf de tribunes op hem neer. Verwezen staat hij in zijn hoek, alsof hij buiten de hele situatie staat. Het boegeroep lijkt wel een storm, een pandemonium van afkeuring. Van verafgood tot veracht, in enkele minuten. Illustratiever voor de kortdurende gunst van het publiek kan een situatie niet zijn.
Maar jammer genoeg is die wisselvalligheid ook illustratief voor het leven van het grootste kickbokstalent ter wereld, Badr Hari. Van Bad Boy tot Golden Boy en weer terug. Hoe heeft dit in hemelsnaam kunnen gebeuren?

Er is vanaf 2003 onwaarschijnlijk veel gebeurd in het leven van Badr Hari. De lange slungel is een uitgebalanceerd gebouwde atleet geworden, 1.97 meter lang en met 107 kilo spieren. Hij maakt alle verwachtingen meer dan waar – zowel positief als negatief. Incidenteel verliest hij, maar dan pakt hij vaak in de revanche, totaal gefocust, wél de overwinning. Hij wint 76 van zijn 87 partijen, waarvan maar liefst 62 op k.o.: een ongeëvenaard hoog percentage. In zijn verliespartijen gaat hij ook meestal knock-out, tweemaal wordt hij gediskwalificeerd. Hij wint de wereldtitel in het zwaargewicht van de K-1. Hij krijgt een prachtig sponsorcontract aangeboden van het automerk Kia. Staat twee keer in de finale van het allergrootste toernooi ter wereld, de K-1 Grand Final, waaraan de acht beste vechters van de wereld deelnemen in een afvalsysteem.
In 2008 wordt hij gediskwalificeerd wegens naslaan- en trappen naar Remy Bonjasky. Hij krijgt geen gage en moet zijn titels inleveren. In 2009 verliest hij zeer eervol van – tot dan toe - drievoudig winnaar Sem Schilt. Dan, na zijn diskwalificatie tegen Hesdy Gerges in de Arena, kondigt hij aan, er voor onbepaalde tijd uit te gaan, om ‘alles op een rijtje te zetten en mezelf terug te vinden’.
Naast bewondering voor zijn sportieve prestaties roept hij regelmatig negatieve publiciteit over zich af. Onder andere door in 2006, voor het oog van miljoenen televisiekijkers, tijdens het K-1-finaletoernooi op te komen in een T-shirt met de opdruk ‘Gwenette forever’. Al snel gonst rond dat dit Gwenette Martha betreft, een bekende naam in de Amsterdamse onderwereld.
Hij raakt verzeild in een burenruzie als een vrouw en kind worden lastiggevallen en slaat een betrokken man met de vlakke hand in het gezicht. In het huis van de man, en dat wordt hem zwaar aangerekend door de rechter. Badr krijgt uiteindelijk, gezien de omstandigheden, 240 uur dienstverlening opgelegd. Daarna circuleert zijn naam opnieuw op fora en in de media: hij wordt verdacht van poging tot brandstichting. Maar er is geen bewijs en hij wordt niet vervolgd. Ten slotte is er, in februari van dit jaar, een vechtpartij bij de Amsterdamse discotheek Blinq. Ook daar zou Badr bij betrokken zijn; hij wordt verdacht van zware mishandeling van een portier. Die verdenking resulteert pas maanden later, na het gevecht in de Arena, in een poging tot aanhouding. Maar dan is Badr Hari al bijna in Marokko, om een lange vakantie te vieren – zoals hij overigens elk jaar doet na zijn partij in de Arena. Hij heeft zich niet gemeld en dat wordt breed uitgemeten. Badr is, mede door zijn overtredingen in de ring, eigenlijk al schuldig verklaard.
Het is nogal wat, allemaal. En dat voor iemand die pas 25 jaar is. “Dat klopt, mijn leven is net een achtbaan soms,” erkent de kickbokser. Als we contact met hem zoeken voor dit artikel belt hij terug vanuit Marokko. Een lang gesprek volgt. Soms gedeprimeerd en geëmotioneerd, meestal energiek, af en toe verongelijkt maar zichzelf dan corrigerend. In ieder geval voor mijn gevoel volkomen oprecht. “Ik kan niemand anders dan mezelf de schuld geven dat het allemaal zo gelopen is.”

Je staat aan de wereldtop, verdient heel veel geld, hoeft alleen maar te trainen. Waar gaat het dan fout?
“Let goed op: ik zoek geen excuses, maar ik wil wel graag wat uitleggen. Vanaf mijn 18de, 19de sta ik in de schijnwerpers. Ben ik goed gaan verdienen, de laatste paar jaren helemaal. Ik krijg zoveel aandacht, zoveel waardering, ben voor veel mensen een idool. Dat is geweldig, fantastisch, maar als het je langdurig overkomt, kun je uit balans raken. Dat is mij gebeurd, niet meer en niet minder.’

Zoals een filmster die te veel aandacht krijgt, alles gewoon gaan vinden?
“Ik denk dat aan de wereldtop in de vechtsport meedraaien veel intensiever is dan filmen. Voor mij in ieder geval. Van die paar minuten in de ring hangt zo enorm veel af. Keer op keer. Je bent verantwoordelijk voor een deel van het inkomen van anderen, de eigen toekomst. Je moet presteren, krijgt ontzettend veel verwachtingen op je schouders, ook heel snel kritiek. Niet dat ik me dat realiseer als de bel gaat voor de eerste ronde, dan valt alles van me af. Maar daarvoor wel.”

En dan ga je in de ring over de schreef. Terwijl miljoenen mensen daar ook nog eens getuige van zijn.
“Ja. Heel erg stom en niet goed te praten. Door de regels te overtreden doe ik mijn tegenstander, die ook hard heeft getraind en recht heeft op een faire strijd, onrecht aan. En het publiek, iedereen om me heen. Ik ben een slecht voorbeeld voor jonge vechtsporters. Uiteindelijk maak ik er alleen maar verliezers door.”

Waarom doe je het dan?
“Ja, als ik dat wist. Het is in alle opzichten onverstandig. Niet alleen als sportman, maar ook zakelijk. Ik ben twee keer in de fout gegaan en het heeft mij heel veel geld gekost, iedereen in mijn team, want die eten er allemaal van mee. Het heeft mij een slechte reputatie bezorgd. Het is dus echt niet zo dat ik voor ik de ring in ga, denk: ik zal eens lekker doorgaan als er ‘break’ is gezegd. Het gebeurt.”

Je slaat kickbokslegende Peter Aerts k.o. en eert hem. Sem Schilt, die jou neertrapt - terwijl het gaat om 400.000 dollar en de hoogst haalbare eer - omhels je.
“Ik heb een aangeboren respect voor vechtsporters die van nature knokkers zijn. Zoals Peter. Dat ben ik ook, als ik in de ring stap, wil ik domineren, winnen, liefst door k.o., want dan laat je pas echt zien dat je de sterkste bent. Dus neem ik risico’s. Dat zit in me. Sem heb ik in een eerdere wedstrijd knock-out geslagen, die komt dan zo goed terug, zo sterk, daar heb ik ook respect voor. Sommige vechters hebben dat niet, die sprokkelen punten en vinden dan een overwinning ook mooi. Die waardeer ik als sportlieden, maar niet als knokkers. Daar zit toch een verschil in. Misschien dat dit inderdaad iets meespeelt wanneer ik mijn beheersing verlies. Blijft fout, hoe dan ook.”

Hoe zit dat met die beheersing in je dagelijks leven?
“Mijn leven is zeker niet stabiel, ik laat me vaak leiden door mijn emoties. Ook in relaties. Ik kan gauw afgeleid zijn en me soms moeilijk focussen. En ik heb zeker een beetje een ‘attitude’, zoek mijn eigen weg. Dat moet ook wel denk ik, wil je topsporter zijn. Ik ben wel heel loyaal naar vrienden en familie. En kan opvliegend zijn, maar weet me meestal te beheersen. Een enkele keer niet, en daar ben ik ook terecht voor gestraft. Als dienstverlening heb ik trouwens les gegeven aan moeilijk opvoedbare kinderen. Vond het geweldig leuk en realiseerde me daardoor ook heel goed dat ik heel bevoordeeld was ten opzichte van hen.”

Je wordt nu verdacht van zware mishandeling, moet je melden bij de politie maar zit in het buitenland. Niet erg handig. Waarom heb je niet gewoon meegewerkt aan het onderzoek?
“Mijn advocate en ik hebben meermalen aangeboden langs te komen, maar dat hoefde niet, ik was niet verdacht. Mijn naam bleef maar circuleren, mensen om me heen werden opgepakt en ik kreeg steeds meer het idee dat iedereen zich liet leiden door de vooroordelen die jegens mij heersen. En die weer werden bevestigd in de Arena. Voor mijn gevoel had ik weinig kans op een eerlijk proces. Dat wilde ik wel, want dan zou blijken dat ik echt niets met die vechtpartij te maken had. Toen kwam die toestand in de Arena erbij, ik zat er helemaal doorheen. Had niet de kracht om de strijd aan te gaan, zogezegd, wilde gewoon weg van alles. Niet slim, ik weet het, maar ik had gewoon tijd nodig om alles op een rij te zetten. Als dat is gelukt, en het gaat steeds beter, kom ik natuurlijk terug en werk aan alles mee.”

Hoe zet je de zaken op een rij?
“Marokko is goed voor me. Rustig, veel kalmer dan Nederland. Ik kom tot rust en praat nu veel, met vrienden, mijn trainers, mijn manager. Dat werkt, zij kennen mij door en door en ik hen. Ik vind het moeilijk om vreemde mensen te vertrouwen en open tegen ze te zijn. Ik voel me beter, maar ben er nog niet.”

En dan?
“Dan maak ik the worlds greatest comeback, haha. Misschien wel in de Arena, volgend jaar. Niet eerder. Vanuit Japan zijn enorme bedragen geboden om mij snel weer te laten vechten. Maar ik heb geen haast, ben pas 25, al heb ik het gevoel soms heel oud te zijn. Het is nú of nooit veranderen. Ik wil een echt voorbeeld worden, een boegbeeld van de sport. Mijn ideaal is voor het kickboksen te betekenen wat Muhammad Ali voor het boksen is. Maar dan met de agressie van Mike Tyson. Op de goede manier, reglementair en in de ring.”

Tony
10-11-2010, 13:27
Thanks!

Primal
10-11-2010, 13:40
goed stuk, hoop dat hij het meent, zou goed zijn voor de vechtsport. Maar ik denk wel, nog 1 fout en dan opsouten... Want 3 kansen zijn toch wel genoeg??

el bastardo
10-11-2010, 13:40
Leuk stuk! Tnx!

Petrosyan188
10-11-2010, 13:41
goed stuk, hoop dat hij het meent, zou goed zijn voor de vechtsport. Maar ik denk wel, nog 1 fout en dan opsouten... Want 3 kansen zijn toch wel genoeg??

badr verdient oneindig veel kansen ;)

goro
10-11-2010, 13:59
Wat een dikke vette repost!

Peter0711
10-11-2010, 14:06
Repost of niet,vondt het erg intressant om eve te lezen. Hopen dat het niet alleen woorden zijn,maar ook toekomstige daden.

Ironmike.
10-11-2010, 14:12
Mooi gezegd Badr.

Kom snel weer terug naar de K1, want ik denk dat alle vechtsport liefhebbers jou wel missen daar !!

BiCkOnE
10-11-2010, 14:12
Goed stuk, blij te lezen dat we volgend jaar weer van hem kunnen genieten!

Ironmike.
10-11-2010, 14:13
Wat een dikke vette repost!

Hou die respost voor je zelf, niet iedereen zit 24 uur achter mixfight en dus ook niet iedereen ziet/leest alles!

goro
10-11-2010, 14:52
http://www.fiatforum.com/gallery/data/500/repost1.jpg
Hou die respost voor je zelf, niet iedereen zit 24 uur achter mixfight en dus ook niet iedereen ziet/leest alles!

knift
10-11-2010, 16:00
Ja ach zo las ik ook een interview in de ring sport en wat daarna gebeurt is (in de arena) is een feit hij kan 100 keer zeggen een beter mens te worden maar een boegbeeld van de sport word ie nooit.
Wat Badr uitspookt in z'n vrije tijd? I don't give a f*ck schuldig of onschuldig boeit me ook niet zo, ik laat ook niet het kaas van m'n brood eten
maar de sport ligt nu aardig onder vuur en nieuws van Badr werkt daar niet echt aan mee.
Als vechter vind ik 'm een echte warrior wat hij zelf zegt "een knokker" dat waardeer ik wel in hem maar ik erger me aan het interview die mooie woorden las ik ook in de ringsport en vervolgens maakt ie de zelfde fout.
Badr is een badboy ik zal niet zeggen dat ik 'm nooit meer wil zien vechten want stieken vind ik het wel 1 bonk spectakel en dat is wel iets bijzonder wat ie heeft.

univers1l
10-11-2010, 16:01
dit stuk is uit de panorama van een paar maanden terug.

Hendy
10-11-2010, 16:09
dit stuk is uit de panorama van een paar maanden terug.

Klopt! wat door de poster zelf is geschreven;)

Tevens heeft niet iedereen die Panorama gelezen..

Mister T.
10-11-2010, 16:24
Thanks!

Hoop dat hij het meent.

Irishrover
10-11-2010, 16:28
Goed stuk,

Je merkt dat Badr niet zo goed tegen druk kan, voor de opkomst in de kleedkamer is hij te gespannen.
Dan heb je ook nog eens Mike & Melvin &die agressieve oom die tijdens de opkomst als beesten staan te schreeuwen, kun je wel zeggen dat hij dat nodig heeft, maar werkt tevens nadelig voor deze jongen.

Je moet dit & dat, jij sloopt hem, jij bent de baas etc etc.
Waarom zo opgefokt ?
Dan ook nog eens een opgefokt nummertje van Appa die hem stoom uit de oren doen blazen.


Hij is veel te emotioneel & staat niet al te stabiel in het leven.
Teveel slechte invloeden & mensen die het slechte met hem voor hebben, hij zal een aantal dingen opzij moeten zetten om weer volledig te gaan knallen & om zich volledig te concentreren op het kickboxen.

Marokko doet hem goed, als je de foto's ziet, lekker naar het strand, hij wordt uitgenodigd door de box & kickbox bonden, door ministers & zelfs een keer door de koning.

Maar...

Iedere keer heeft hij te maken met een bepaalde sleur die hem ergens meeneemt waar hij in principe niet wilt zijn, zijn hoofd zit vol negativiteit & dan stapt hij de ring in.

Zenuwachtig, gespannen & toch ook weer gefocused, als er dan iets onverwachts gebeurt kan hij doorslaan, dat heb je tot 2 keer toe kunnen zien.

Teleurstellend, want hij heeft veel meer in z'n mars dan hij zelf denkt.

In andere woorden, er moet iets veranderd worden in z'n leven & in z'n omgeving.

Wens hem het succes die hij nodig heeft.

Facade
10-11-2010, 16:42
Goed stuk,

Je merkt dat Badr niet zo goed tegen druk kan, voor de opkomst in de kleedkamer is hij te gespannen.
Dan heb je ook nog eens Mike & Melvin &die agressieve oom die tijdens de opkomst als beesten staan te schreeuwen, kun je wel zeggen dat hij dat nodig heeft, maar werkt tevens nadelig voor deze jongen.
Je moet dit & dat, jij sloopt hem, jij bent de baas etc etc.
Waarom zo opgefokt ?


Helemaal mee eens, valt mij ook altijd op zeker als je deze jongen z'n verleden erbij haalt. Geeft ook iets aan als je jezelf zo op moet fokken om de ring in te (durven?) stappen.

Peter0711
10-11-2010, 16:47
Sjeeh Irishlover Weer zo een mooi stuk,geschreven met passie en liefde voor mixfight........................................


Alleen schrijf je alsof je Badr beter kent als zijn trainers zelf,ik weet niet waar je deze dr Phil info vandaan tovert,maar volgens mij speculeer jij net zo hard over Badr alsdat iemand doet die zomaar zegt dat ie schuldig is..

Maar goed,weer on-topic,ik ben erg benieuwd wanneer er duidelijk wordt hoelang Badr nog in het huis van bewaring blijft??

arabic-sniper
10-11-2010, 16:55
Dat vind ik nou ook!
badr verdient oneindig veel kansen ;)

arabic-sniper
10-11-2010, 16:56
Inderdaad!!
Hou die respost voor je zelf, niet iedereen zit 24 uur achter mixfight en dus ook niet iedereen ziet/leest alles!

Irishrover
10-11-2010, 17:11
Sjeeh Irishlover Weer zo een mooi stuk,geschreven met passie en liefde voor mixfight........................................


Alleen schrijf je alsof je Badr beter kent als zijn trainers zelf,ik weet niet waar je deze dr Phil info vandaan tovert,maar volgens mij speculeer jij net zo hard over Badr alsdat iemand doet die zomaar zegt dat ie schuldig is..

Maar goed,weer on-topic,ik ben erg benieuwd wanneer er duidelijk wordt hoelang Badr nog in het huis van bewaring blijft??

Weet meer dan je denkt Petertje.

Sadix
10-11-2010, 17:13
Dat vind ik nou ook!

ik ben zelf een groot badr fan, maar dat is dus onzin he.

Een ezel stoot zich maar 1 x, badr al 2 x. En ja ik vind ook dat hij die 3e kans moet krijgen. Maar mocht nog een keer zo een grote fout maken, dan moet het wel echt afgelopen zijn. Hij fucked onze sport op die manier echt.

@peter0711,

Punten die irish aanhaalt zijn best algemeen, bekende punten hoor. Ik was iig bekend met alles dat hij zei en is het grotendeels feiten wat hij beschrijft.

Facade
10-11-2010, 17:13
Niet zo neerbuigend... hoe ben jij dan zo goed ingevoerd?

Bartju
10-11-2010, 17:14
Zouden ze ook zo vergevens gezind zijn als het bij een andere vechter was die zo in het nieuws komt en de sport fucked?
Of wat heeft badr buiten dat hij kan vechten dat iedereen hem altijd zo verdedigt?

Irishrover
10-11-2010, 17:20
Niet zo neerbuigend... hoe ben jij dan zo goed ingevoerd?

Bedoel het niet neerbuigend, Peter & ik heb wel vaker een discussie, ik beschouw hem als een goede discussie voerder.

Verder wil ik niet al teveel roepen op een forum, het nieuws komt ook vanzelf hier terrecht.

Peter0711
10-11-2010, 17:23
Weet meer dan je denkt Petertje.

Dat zal gerust,want ik heb je niet zo hoog ingeschat :D

;)


@ Sadix Dus het is eigelijk gewoon een dikke repost? :D

Waar ik ook eigelijk meer op duide,is dat als iemand iets slechts over Badr zegt,het vaak onder speculeren valt,en iets goeds wordt dan in een totaal ander straatje geplaatst,terijl die meeste mensen over Badr schrijven alsof ze met de beste man geknikkerd hebben,maar zoals hij zelf al bescheef in zijn interview,zijn er niet veel mensen die Badr volledig vertrouwd met zijn gevoelens,en ik ga er niet vanuit dat Irishlover er 1 van is,daarom vondt ik het allemaal wat vergezocht,maar das meer door de manier van schijven als dan wat er precies beschreven wordt.

Maar goed,ik kan me natuurlijk vergissen.. :D

Irishrover
10-11-2010, 17:30
Haha, ik snap je opmerking, maar het valt niet onder speculeren, Sadix kent de feiten ook.
Om je een maar simpele voorbeeld te geven, Badr geeft het in interviews vaak genoeg aan hoe hij ervoor staat.

knift
10-11-2010, 18:07
Beste Irishrover je lijkt me een inteligent iemand maar wat ik niet snap (let op ik bedoel het niet negatief hoor) waarom jij altijd door een roze bril naar Badr kijkt en recht praat wat krom is, Badr is gewoon zo tuurlijk zegt ie in elk interview dat ie ze leven zal beteren z'n inkomsten hangt er vanaf.
Maar voor de rest heeft ie overal kak aan en weet je zo moet ie ook blijven dat hoort bij hem het enige wat ie moet veranderen is z'n eigen inhouden op de momenten dat dat het handigst is en zeker in de ring want eigenlijk is een derde kans al te veel op dit nivau toch?
Badr moet terug komen op de manier hoe we 'm kennen en niet als een gemaakt zoet lammetje.

Irishrover
10-11-2010, 18:14
Beste Irishrover je lijkt me een inteligent iemand maar wat ik niet snap (let op ik bedoel het niet negatief hoor) waarom jij altijd door een roze bril naar Badr kijkt en recht praat wat krom is, Badr is gewoon zo tuurlijk zegt ie in elk interview dat ie ze leven zal beteren z'n inkomsten hangt er vanaf.
Maar voor de rest heeft ie overal kak aan en weet je zo moet ie ook blijven dat hoort bij hem het enige wat ie moet veranderen is z'n eigen inhouden op de momenten dat dat het handigst is en zeker in de ring want eigenlijk is een derde kans al te veel op dit nivau toch?
Badr moet terug komen op de manier hoe we 'm kennen en niet als een gemaakt zoet lammetje.

Bedankt voor het compliment, ik refereerde naar het interview omdat Peter wilde weten hoe ik aan bepaalde feiten kwam.

Je hebt gelijk, ik gaf ook in mijn vorige post aan dat hij bepaalde dingen moet gaan veranderen.
Om te beginnen zijn gedrag binnen in de ring, natrappen is buitengewoon schandalig.

De 1e keer dacht ik: Ok, incident. Daarna tegen Hesdy nogmaals, toen ging hij over de streep.
Hij kan een grote vechter worden, maar het kan ook heel verkeerd uitpakken als hij zo blijft.

Dan zie ik hem weglippen & zeker geen prijzen pakken, nogmaals: Ik keur zijn gedrag af, dit hoort niet in de sport.

Of je nou beestachtig sterk & goed bent of niet, de fans & andere tolereren dit niet.

Budokan
10-11-2010, 18:30
erg sympathiek hoor, oh wat zal ik mijn leven beteren..... Hoe lang zit hij nu al vast? Hoe vaak is hij niet door het lint gegaan? Er is nog ergens een filmpje dat hij Barnett probeerde te hoeken, het was in ieder geval niet in de ring.
Het os gewoon een over het paard getild mannetje die wel erg laat spijt krijgt. En bijna iedereen vind het toch wel erg voor hem. Je zal maar familie zijn van degene die gezichtsreconstructie moet hebben omdat meneer zich voor de zoveelste keer niet kan inhouden. Dit soort manieren verander je niet meer. Beetje met een psychiater kletsen werkt ook niet al te best voor al die TBS'ers

lopez86
10-11-2010, 18:46
erg sympathiek hoor, oh wat zal ik mijn leven beteren..... Hoe lang zit hij nu al vast? Hoe vaak is hij niet door het lint gegaan? Er is nog ergens een filmpje dat hij Barnett probeerde te hoeken, het was in ieder geval niet in de ring.
Het os gewoon een over het paard getild mannetje die wel erg laat spijt krijgt. En bijna iedereen vind het toch wel erg voor hem. Je zal maar familie zijn van degene die gezichtsreconstructie moet hebben omdat meneer zich voor de zoveelste keer niet kan inhouden. Dit soort manieren verander je niet meer. Beetje met een psychiater kletsen werkt ook niet al te best voor al die TBS'ers

Um dat was Peter Graham volgens mij, just sayin.
Ik hoop dat Badr het waarmaakt.
We kunnen het 100x hebben over hoevaak hij de fout is ingegaan keer op keer, maar tis wel feit dat hij sinds 18 jarige leeftijd geen normale levensloop heeft gehad.
Die omstandigheden en die druk kunnen voor niemand goed zijn.
Badr kom terug asap in de ring.

Peter0711
10-11-2010, 18:57
Ik denk dat Badr gerust wel eve met zijn neus op de feiten gedrukt is,en ik geloof ook wel dat we voorlopig een andere Badr gaan zien,alleen is het aan de toekomst om te laten zien of hij deze lijn dan kan doorzetten,en niet zodra het ergste vuur gedooft is terugvalt in zijn oude gedrag,want uiteindelijk raak je de ware aard in het beesie niet zomaar kwijt,dus zal het voor iemand als Badr moeilijker zijn als een ander om dit te realiseren.

Marchant
10-11-2010, 19:14
Hoop dat hij er (weer !) van leert en sterk terug komt, maar moet gelijk denken aan een oud spreekwoord.
kan er niet helemaal op komen maar was iets met " een oude vos , streken en haren verliezen"

Richelieu
10-11-2010, 19:19
Degelijk verhaal Koen

rene37
10-11-2010, 19:20
maar tis wel feit dat hij sinds 18 jarige leeftijd geen normale levensloop heeft gehad..

Oh gossie.. Moet idd heel erg naar zijn om van je sport je beroep te kunnen maken en goed geld er mee te kunnen verdienen.

Ja en elke dag trainen en verder geen zorgen omdat je dagelijkse beslommeringen door je manager geregeld worden.

Tough life......NOT!

MenKat
10-11-2010, 19:32
Mooi stuk....

Dat het een repost is maakt geen reet uit op eurosport herhalen ze ook alles 10x

mijn reps....

ageingshinbone
10-11-2010, 19:45
Voor de oplettende Mixfighter:

ik heb het stuk eerst ingevoerd bij een andere Thread maar die werd amper nog bekeken. Omdat ik vermoedde dat de door veel mensen gestelde vragen grotendeels konden worden beantwoord door het verhaal, heb ik de klaarblijkelijke doodzonde begaan het in een nieuwe, meer de aandacht trekkende Thread opnieuw te plaatsen.
Tjongejonge wat een fout! Een repost. Misschien moeten we het posten meer gaan beschouwen als een techniek. Vorm is minder belangrijk dan effectiviteit, zou je zeggen. En Mixfight is niet de belastingdienst dacht ik. Dus misschien kunnen we beter kijken naar de boodschap dan de blijkbaar heel domme manier van onder de aandacht brengen.

Richelieu
10-11-2010, 19:51
Hij word nu zeker bekeken. Hari is gewoon een hot item op dit moment!

rene37
10-11-2010, 19:58
Voor de oplettende Mixfighter:

ik heb het stuk eerst ingevoerd bij een andere Thread maar die werd amper nog bekeken. Omdat ik vermoedde dat de door veel mensen gestelde vragen grotendeels konden worden beantwoord door het verhaal, heb ik de klaarblijkelijke doodzonde begaan het in een nieuwe, meer de aandacht trekkende Thread opnieuw te plaatsen.
Tjongejonge wat een fout! Een repost. Misschien moeten we het posten meer gaan beschouwen als een techniek. Vorm is minder belangrijk dan effectiviteit, zou je zeggen. En Mixfight is niet de belastingdienst dacht ik. Dus misschien kunnen we beter kijken naar de boodschap dan de blijkbaar heel domme manier van onder de aandacht brengen.

nee top man! ik had 'm in die andere thread gemist, en dit interview is op zeker een eigen thread waard...reps dus!

ageingshinbone
10-11-2010, 20:59
Thanks Rene

Marco
10-11-2010, 21:03
Trek het je niet aan Koen, je post wordt absoluut gewaardeerd door de meerderheid hier.

Irishrover
11-11-2010, 00:04
Voor de oplettende Mixfighter:

ik heb het stuk eerst ingevoerd bij een andere Thread maar die werd amper nog bekeken. Omdat ik vermoedde dat de door veel mensen gestelde vragen grotendeels konden worden beantwoord door het verhaal, heb ik de klaarblijkelijke doodzonde begaan het in een nieuwe, meer de aandacht trekkende Thread opnieuw te plaatsen.
Tjongejonge wat een fout! Een repost. Misschien moeten we het posten meer gaan beschouwen als een techniek. Vorm is minder belangrijk dan effectiviteit, zou je zeggen. En Mixfight is niet de belastingdienst dacht ik. Dus misschien kunnen we beter kijken naar de boodschap dan de blijkbaar heel domme manier van onder de aandacht brengen.

Heel goed juist, want ik heb dat andere topic op het laatst niet echt bekeken.
Nu kunnen we weer met z'n allen lekker discussieren.

LeeMurray
11-11-2010, 01:15
Al lezende kwam ik erachter dat ik dit interview een paar maanden geleden had gelezen in de Panorama, maar toch bedankt voor het posten. Ik ben, net als iedereen, benieuwd hoe dit afloopt en ik hoop dat Badr weer snel in de ring staat (waar ie thuis hoort).

Sjeeh Irishlover Weer zo een mooi stuk,geschreven met passie en liefde voor mixfight........................................


Alleen schrijf je alsof je Badr beter kent als zijn trainers zelf,ik weet niet waar je deze dr Phil info vandaan tovert,maar volgens mij speculeer jij net zo hard over Badr alsdat iemand doet die zomaar zegt dat ie schuldig is..
Mee eens. Leuk geschreven en het is duidelijk dat je als fan erg betrokken bent, Irishrover, maar je bent geen incrowd maar slechts een fan dus je begeeft je op glad ijs met dat soort posts.

@ ageingshinbone. Off topic maar ik heb dat boek "Down for the count" vorige week gekocht en in drie dagen uitgelezen. Was een goed boek :thup:.

ageingshinbone
11-11-2010, 20:14
Hallo LeeMurray,

blij te horen. Krijg goede kritieken gelukkig, ook van niet-vechtsporters die zeggen dat ze door het lezen een goed inzicht krijgen en meer begrijpen wat vechters drijft, maar ook van de hardheid van criminaliteit. Iedereen leest het ook in korte tijd uit, dat zal ook wel komen doordat het korte verhalen zijn.
Mooiste uitspraak over het boek van iemand die het had gelezen stond op bol.com: "Dit boek lees je met een glimlach op je gezicht en een brok in je keel." En dat was precies mijn bedoeling.

Koen

Irishrover
11-11-2010, 23:13
Al lezende kwam ik erachter dat ik dit interview een paar maanden geleden had gelezen in de Panorama, maar toch bedankt voor het posten. Ik ben, net als iedereen, benieuwd hoe dit afloopt en ik hoop dat Badr weer snel in de ring staat (waar ie thuis hoort).

Mee eens. Leuk geschreven en het is duidelijk dat je als fan erg betrokken bent, Irishrover, maar je bent geen incrowd maar slechts een fan dus je begeeft je op glad ijs met dat soort posts.

@ ageingshinbone. Off topic maar ik heb dat boek "Down for the count" vorige week gekocht en in drie dagen uitgelezen. Was een goed boek :thup:.

Welke uitspraken precies dan ? Noem ze op, want wat ik spreek is gewoon bekend.

Het zijn Badr z'n uitspraken, ik raad je aan om nog eens dat interview te lezen, daar staan een aantal feiten die ik heb benoemd.

goro
11-11-2010, 23:49
Klopt! wat door de poster zelf is geschreven;)

Tevens heeft niet iedereen die Panorama gelezen..
De poster Zelf geschreven? Oeps... Shihan Scharrenberg zelf? Oeps

Sorry shihan... Osu

Lionheart
12-11-2010, 00:13
Na het incident met Hesdy in de Arena was ik echt klaar met Badr...

Maar hoe de final 8 nadert mis ik de beste man toch... Hoop dat hij er snel weer bij is!

knift
12-11-2010, 09:11
Hallo LeeMurray,

blij te horen. Krijg goede kritieken gelukkig, ook van niet-vechtsporters die zeggen dat ze door het lezen een goed inzicht krijgen en meer begrijpen wat vechters drijft, maar ook van de hardheid van criminaliteit. Iedereen leest het ook in korte tijd uit, dat zal ook wel komen doordat het korte verhalen zijn.
Mooiste uitspraak over het boek van iemand die het had gelezen stond op bol.com: "Dit boek lees je met een glimlach op je gezicht en een brok in je keel." En dat was precies mijn bedoeling.

Koen

Beste Koen

Jou verhalen lees ik met groot plezier en ook waardeer ik je omdat je aandacht aan de sport geeft.
Het intervieuw met Badr is ook leuk om te lezen maar die mooie verhalen van Badr geloof ik niet meer, heb je zelf dan ook niet het gevoel dat het alleen maar mooie worden zijn.
Badr is hot ik snap ook wel dat iedereen zijn verhaal wil horen maar persoonlijk vind ik dat hij iets te veel aandacht heeft gehad.
Ik geef geen kritiek hoor integendeel maar ik wou gewoon mijn mening geven.

DirtyDutch
14-11-2010, 16:54
Toch apart joh, zo zie je maar weer hoeveel invloed je roots op je leven hebben..

marcelt
14-11-2010, 17:14
Badr zal nooit ook maar in de buurt komen van wat Muhammad Ali betekent heeft.

W.b. leven beteren , hoop dat hij onze sport niet vaker in diskrediet brengt . Geloof niet dat Badr erg goed is in controle.

En ja tuurlijk wordt Badr gemist in K-1, want hij vecht spectaculair. Wel vind ik het nu hij niet meedoet interessant hoe Alistair en Schilt het tegen elkaar gaan doen.

betuwebiker
14-11-2010, 17:48
Um dat was Peter Graham volgens mij, just sayin.
Ik hoop dat Badr het waarmaakt.
We kunnen het 100x hebben over hoevaak hij de fout is ingegaan keer op keer, maar tis wel feit dat hij sinds 18 jarige leeftijd geen normale levensloop heeft gehad.
Die omstandigheden en die druk kunnen voor niemand goed zijn.
Badr kom terug asap in de ring.

Klopt tegen Peter Graham ging hij ook al mega buiten z,n boekje.
De reactie van Peter Aerts op het eind spreekt boekdelen.
http://www.youtube.com/watch?v=rXXJd08iN1Q&feature=related

Badr heeft voor mij geen enkele meer waarde voor de sport.
Dit heeft hij zelf meerdere malen verspeeld

123trisweat
14-11-2010, 18:29
Klopt tegen Peter Graham ging hij ook al mega buiten z,n boekje.
De reactie van Peter Aerts op het eind spreekt boekdelen.
http://www.youtube.com/watch?v=rXXJd08iN1Q&feature=related

Badr heeft voor mij geen enkele meer waarde voor de sport.
Dit heeft hij zelf meerdere malen verspeeld

Had deze nog niet gezien wel misselijk van B.

Bartju
14-11-2010, 18:31
daarom snap ik niet waarom mensen hem zo verdedigen!!
Kan iemand mij vertellen Waarom?!
(en dan niet hij is de beste vechter enzo)

univers1l
14-11-2010, 19:21
daarom snap ik niet waarom mensen hem zo verdedigen!!
Kan iemand mij vertellen Waarom?!
(en dan niet hij is de beste vechter enzo)

dat komt omdat er veel negatiefs over hem wordt gezegd en geschreven, of het terecht is of niet. dit filmpje bijv van graham, heb ik persoonlijk 100x voorbij zien komen, dan denk ik wat wil je hier nou mee zeggen? het is alsof het erin gepepert wordt. van kijk hoe slecht hij is. je kan ook gewoon verder kijken in plaats van terug in de tijd. dat gebeurt bij hari heel vaak, en daarom hebben sommige behoefte om hem te verdedigen.
een soort van actie/reactie
je krijgt een soort haters/fans verhouding

Bartju
14-11-2010, 19:28
dat komt omdat er veel negatiefs over hem wordt gezegd en geschreven, of het terecht is of niet. dit filmpje bijv van graham, heb ik persoonlijk 100x voorbij zien komen, dan denk ik wat wil je hier nou mee zeggen? het is alsof het erin gepepert wordt. van kijk hoe slecht hij is. je kan ook gewoon verder kijken in plaats van terug in de tijd. dat gebeurt bij hari heel vaak, en daarom hebben sommige behoefte om hem te verdedigen.
een soort van actie/reactie
je krijgt een soort haters/fans verhouding

Maar niet kijkend naar het verleden dan hij zit vast of hij het nou gedaan heeft of niet. Hij is niet meer in de ring te zien sinds dat hij gerges in het gezicht getrapt heeft. waarvan hij zelf erkend dat het dus fout was

univers1l
14-11-2010, 19:33
Maar niet kijkend naar het verleden dan hij zit vast of hij het nou gedaan heeft of niet. Hij is niet meer in de ring te zien sinds dat hij gerges in het gezicht getrapt heeft. waarvan hij zelf erkend dat het dus fout was

als fan ben je er in goede en slechte tijden

Irishrover
14-11-2010, 21:06
Toch apart joh, zo zie je maar weer hoeveel invloed je roots op je leven hebben..

Kun je misschien uitleggen wat je hiermee precies bedoelt ?