PDA

View Full Version : Rayen Simson vs Ivan Hippolye....(part I)



Illest
12-11-2010, 17:38
ben deze nog niet eerder tegengekomen....2 van de allerbesten die we ooit gehad hebben....2 mannen die zelfs in Thailand hoge ogen hebben gegooid...ik meen te hebben gehoord dat Hippo de 1e 'falang' (ooit!) was die een Thai wist te verslaan...volgens mij in Lumpini

Als je dit vergelijkt met de huidige generatie, valt het op dat er hier bijna op z'n Thais gevochten wordt......jammer dat het allemaal K1 rules georienteerd is tegenwoordig...5 x 3 minuten was toch wel heel vet!

http://www.youtube.com/watch?v=nTRJ_yXwxTI

ARMENIA
12-11-2010, 18:18
ik moet ook zeggen dat het niveau van destijds volgens mij hoger ligt als nu. als ik kijk naar een kraus bijv. ik denk echt niet dat hij mee kan met hippo enzo.(sorry hammerkick:P)

Proximo
12-11-2010, 18:53
ik vind het nog steeds zonde dat het clinchen eruit is gehaald, dat heeft het nederlands thaiboksen gemaakt tot een hele andere sport

Lionheart
12-11-2010, 18:59
Zeker een hele vette partij dit!!

Hippo is ook een topgozer!! Mijn eerste Sen ooit.

Illest
12-11-2010, 22:12
Zeker een hele vette partij dit!!

Hippo is ook een topgozer!! Mijn eerste Sen ooit.

Ook de mijne...Hippo is een imposante verschijning....nog steeds.....en altijd een stylist....alles wat de man doet qua uitleg en demonstreren, is gewoon mooi....m'n mond viel vaak open als ie wat demonstreerde...

tijdens sparren sloopte hij je lachend....die eeuwige smile!

good old times:lol:

Mattie73
13-11-2010, 00:32
...ik meen te hebben gehoord dat Hippo de 1e 'falang' (ooit!) was die een Thai wist te verslaan...volgens mij in Lumpini
[/URL]

Dat is niet waar !!! Peter Smit was de allereerste. Hij versloeg destijds wereldkampioen Chanpuak Kiatsonkrit in het Lumpini.

Illest
13-11-2010, 00:47
kwam dit tegen:

'A true Muay Thai legend!
Ivan Hippolyte was the first foreigner to win the WMTC world title in Lumpinee stadium.
Hippolyte was called the undisputed middleweight champion when he won the WMTC title and the K-3 Middleweight World GP in 1995.
Hippolyte has never been KO'd in his career'

Lionheart
13-11-2010, 00:59
Ook de mijne...Hippo is een imposante verschijning....nog steeds.....en altijd een stylist....alles wat de man doet qua uitleg en demonstreren, is gewoon mooi....m'n mond viel vaak open als ie wat demonstreerde...

tijdens sparren sloopte hij je lachend....die eeuwige smile!

good old times:lol:

x2

Heerlijke tijden waren dat;)

Mattie73
13-11-2010, 01:06
kwam dit tegen:

'A true Muay Thai legend!
Ivan Hippolyte was the first foreigner to win the WMTC world title in Lumpinee stadium.
Hippolyte was called the undisputed middleweight champion when he won the WMTC title and the K-3 Middleweight World GP in 1995.
Hippolyte has never been KO'd in his career'

Dat klopt dus niet. Peter Smit was de eerste Nederlander die in Lumpini vocht en daar wereldkampioen werd:

http://www.youtube.com/watch?v=kAYkFscC77o&playnext=1&list=PLD60C4737A08E85E6&index=9

Hammerkick
13-11-2010, 01:15
Inderdaad Peter Smit, was de eerste buitenlander, die wereldkampioen Muay Thai werd in Lumpinee in Thailand. Hij werd dat op 31 augustus 1990 en werd daarmee wereldkampioen Lightheavyweight - 79 kg I.M.F

http://www.youtube.com/watch?v=bRoCXBdaV8U

Anderson
13-11-2010, 02:44
Hij vecht daar tegen een thai die 8 kg lichter is niet echt eerlijk.

kentaro
13-11-2010, 10:51
Hippolyte is 1x KO gegaan in z'n carriere en dat was tegen
de beruchte Krongsak!!
De rematch eindigde in een draw trouwens.



Hippolyte has never been KO'd in his career'

kentaro
13-11-2010, 10:56
En de eerste falang die vocht en won in Thailand en later zelfs wereldkampioen werd bij Radjadamnern stadium.
was de legendarische Fujiwara eind jaren '60 begin '70 volgens mij!!

Illest
13-11-2010, 11:50
En de eerste falang die vocht en won in Thailand en later zelfs wereldkampioen werd bij Radjadamnern stadium.
was de legendarische Fujiwara eind jaren '60 begin '70 volgens mij!!

interessant! we hebben nu al 3 namen (Hippo, Smit en Fujiwara)

will the real slim shady please stand up?

Hammerkick
13-11-2010, 11:51
Hippolyte is 1x KO gegaan in z'n carriere en dat was tegen
de beruchte Krongsak!!
De rematch eindigde in een draw trouwens.

Hippo heeft in Frankrijk verloren op punten tegen Krongsak, hij is niet k.o gegaan !!

Hammerkick
13-11-2010, 11:57
http://www.youtube.com/watch?v=tRlGisVqIGE

Hier is de enige keer, dat Hippo K.o ging, tegen Mungkordet Kiatprasarnchai op 10 december 1990 in Thailand.

Hammerkick
13-11-2010, 12:02
In 2002 kon je op Muay Thai online vragen stellen aan Ivan Hippolyte. Mijn vraag werd uitgekozen en dit is de vraag en antwoord :
hi ivan,
you haved fought mungkordet kiatprasarnchai a few times. the second time in thailand he haved knocked you out,when you was on the ground with a knee to your head. that's illegal !! what do you think after all these years about this knock Out!?
Dirk Stal
Dordrecht / holland
I have never train or fight,but i'm a great fighting fan,
Ivan: Yes that was my only KO in my career. During those times it was accepted in Thailand to hold your opponents leg and run a few meters backwards. At the moment he falls you may land a kick to the body or head.
A few months later it was prohibited. You couldn’t make this move anymore. The referee will now stop you from doing that. I think this is better.

Het complete interview kan je hier lezen : http://www.muaythaionline.org/features/ivanhippolyteinterview.html

Illest
13-11-2010, 12:06
Hammerkick, bedankt voor de info!

Hammerkick
13-11-2010, 12:48
Hippolyte is 1x KO gegaan in z'n carriere en dat was tegen
de beruchte Krongsak!!
De rematch eindigde in een draw trouwens.

Nee, zeker niet !! Lees dit maar eens !!
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?109284-Hammerkick-archief-Krongsak-verslaat-Hippolyte-!&p=972771

kentaro
13-11-2010, 13:18
Hippo heeft in Frankrijk verloren op punten tegen Krongsak, hij is niet k.o gegaan !!

Haha my bad ik dacht echt dat het krongsak was die op KO won van Hippo!
De rematch van Hippo en krongsak was een draw want die heb ik op dvd Ha!!
Ben wel benieuwd of je meer weet over Fujiwara..