PDA

View Full Version : Gaby van Heeswijk (Team Iron) vs Angel Alvarez (Team Gunyar)



julienl
13-11-2010, 17:29
The Best 06-11-2010: Gaby van Heeswijk (Team Iron) vs Angel Alvarez (Team Gunyar)
Auteur: Evalien Lucas

Dat Gaby zenuwen heeft voor de wedstrijd is tijdens haar opkomst helemaal niks van te merken. Ze komt dansend op een house nummer over het podium naar de ring. Ze kijkt daarbij zeer geconcentreerd.

Eerste ronde (2 minuten)
Angel trapt heel veel en geeft geregeld harde knietjes. Gaby moet naar achteren en Angel stoot naar het lichaam.
Angel combineert goed met stoten, trappen en knieën. Hierdoor wordt Gaby naar de hoek gedwongen. Ze weet daar wel even over te nemen, maar krijgt dan per ongeluk een knietje in haar kruis.
Angel maakt veel middentrappen en Gaby weet hierbij een keer haar been op te vangen. Ze pakt vast en gaat naar voren toe met stoten. Dan neemt Angel het initiatief over en gaat zij weer naar voren vechten. Gaby kiest hierbij er regelmatig voor om naar de clinch toe te gaan.

Tweede ronde (2 minuten)
Bij aanvang van de tweede ronde gaat Gaby wat meer trappen. Angel scoort met haar low kicks. Dan gaat Gaby naar voren met een knie en maakt vervolgens twee jabs naar het gezicht die doorkiomen. Ze zet Angel hiermee tegen de touwen. Dit kan ze vervolgens niet uitbuiten in haar voordeel en de scheidsrechter verplaatst de wedstrijd weer naar het midden van de ring.
In het midden van de ring begint Angel met hoeken. Ze wisselt de hoeken heel goed hoog en laag af. Dan gooit Gaby haar tegenstandster naar de grond. Angel staat op en gaat dan naar voren met harde stoten, low kicks en bodyshots. Gaby maakt een harde afhouden en daarna nog wat stoot en trapcombinaties, maar de kracht lijkt er uit te zijn.

Derde ronde (2 minuten)
Gaby staat al klaar in het midden van de ring. Zo gauw de tweede ronde begint, start zij direct met een frontkick. Gaby vecht naar voren toe, maar Angel scoort ook in de achteruit. Gaby houdt hierbij wel de regie. Ze gaat naar de clinch en begint met knieën. Dan zet ze Angel tegen de touwen aan en blijft daar op haar instoten. De dekking van Angel is goed en ze komt niet echt in de problemen. Gaby gaat over naar de clinch en dan roept de scheidsrechter ‘break’.
Om en om vechten de beide dames naar voren toe. Ze laten hun stotencombinaties geregeld volgen door een low kick. Angel maakt nog een achterwaartse middentrap en Gaby een afhouden die de maag van Angel hard treft en die ze laat opvolgen door een stoot op het gezicht.
Gaby is nu de agressor, maar Angel blijft in de achteruit wel scoren met trappen. En aan het einde van de ronde weet ze nog een mooie combinatie te maken.

Angel wint deze partij op punten

Na de wedstrijd spreekt ‘Queen of the Ring’ met Angel over de wedstrijd: Ondanks dat ik de wedstrijd gewonnen heb, viel het me toch tegen. Ik had veel meer van mezelf verwacht. Ik weet dat ik beter kan. Vooral mijn conditie viel tegen. En dat terwijl ik drie keer in de week train met Thai Boksen en ook nog eens spinning en BodyPump lessen geef op de sportschool waar ik werk. In de eerste ronde trapte ik vooral. De tweede ronde ging goed. Maar in de derde ronde was ik te moe. Ik probeerde daarom veel weg te draaien, te overleven en de ronde uit te vechten.

Nu deze wedstrijd er op zit, wilt Angel weer vaker in de ring staan. Ik weet nu weer hoe het voelt. Ik ga nu nog serieuzer en harder trainen om nog meer wedstrijden te gaan vechten. Eerst wil ik nog wat C-partijen vechten om het gevoel weer helemaal terug te krijgen en meer ervaring op te doen en dan op naar de B-partijen!

http://94.100.113.6/1134400001-1134450000/1134443701-1134443800/1134443723_6_hlKa.jpeg