PDA

View Full Version : Linda Ooms slechte verliezer!



DoubleB2TheC
15-11-2010, 19:45
Vorige week vocht Linda Ooms tegen Jemyma Betrian voor de Europese titel. Yemima won op een knie naar het hoofd, en die was legaal volgens de regels. Linda toont zich een slechte verliezer en geeft de scheidsrechter de schuld. En dat is in mijn ogen erg onsportief. Kijk en oordeel zelf wat Linda over de partij zegt tegen de pers.
De hele partij is ook te zien op kickboxtv.nl




http://www.youtube.com/watch?v=DJdriwVYiSk&feature=youtube_gdata_player

Hendy
15-11-2010, 19:53
Tja.. volgens mij is Frank (scheids) correct!
Voor zover ik het kan beoordelen krijgt ze de knie in haar val dus ze heeft de grond nog niet geraakt..

Peter0711
15-11-2010, 20:00
Ik begrijp de intentie van je post niet helemaal,wat mij betreft is dat net iets onsportiever als de reaktie van de vechter in kwestie.

Wat het filmpje betreft,de knie was wel erg op het randje,maar volgens mij gewoon correct.

FightstarTV
15-11-2010, 20:00
Frank is ok hij vangt zelfs vechters op die KO gaan zie deze KickboxTV.nl: KickboxTV is de nieuwe internetzender voor iedereen die helemaal idolaat is van kickboxing en alles wat met deze sport te maken heeft. Home > KickBoxTV Videos (http://www.kickboxtv.nl/videos/Mitchel%20Trampen%20vs%20Maarten%20de%20Heer#video s) link :-)

Hendy
15-11-2010, 20:04
Filmpje werkt bij mij niet kb.tv?!

DoubleB2TheC
15-11-2010, 20:12
Ik begrijp de intentie van je post niet helemaal,wat mij betreft is dat net iets onsportiever als de reaktie van de vechter in kwestie.

Wat het filmpje betreft,de knie was wel erg op het randje,maar volgens mij gewoon correct.

Ik vind het gewoon niet eerlijk om je tegen de pers negatief uit te laten over de prestatie van Yemyma terwijl je de eerste ronde alle kanten op word geslagen, en ook niet tegenover de scheids die een goeie beslissing maakt. Als je het er niet mee eens bent kan je toch protest indienen bij de bond?

FightstarTV
15-11-2010, 20:13
Filmpje werkt bij mij niet kb.tv?!


Dan kijk je waarschijnlijk in google chrome en die is er sinds een week spontaan mee opgehouden, het beste in internet exployer kijken, nog een week of 3 en dan is de nieuwe site in de lucht...heel even geduld nog.

Hendy
15-11-2010, 20:14
Dan kijk je waarschijnlijk in google chrome en die is er sinds een week spontaan mee opgehouden, het beste in internet exployer kijken, nog een week of 3 en dan is de nieuwe site in de lucht...heel even geduld nog.

Nope, heb opera..

Maar zal hem even in IE kijken;) Thanks!

Peter0711
15-11-2010, 20:34
Ik vind het gewoon niet eerlijk om je tegen de pers negatief uit te laten over de prestatie van Yemyma terwijl je de eerste ronde alle kanten op word geslagen, en ook niet tegenover de scheids die een goeie beslissing maakt. Als je het er niet mee eens bent kan je toch protest indienen bij de bond?

Wat maakt jou op dit moment dat anders als haar?

Jetli
15-11-2010, 22:01
Eerlijk is eerlijk duidelijk is te zien dat ze wegglijd maar ze stond zowiezo achter dusja.
Verloren had ze toch wel.

grz

payap
15-11-2010, 23:59
German Rules?

Dragon Tail
16-11-2010, 00:42
German Rules?

Volgens mij is de WFCA ooit op basis van Duitse kickboksregels opgericht, weliswaar vanuit Oostenrijk waar Rick Cocu toen werkzaam was. Zoiets was het geloof ik.

mario the count
16-11-2010, 01:55
Eerlijk is eerlijk duidelijk is te zien dat ze wegglijd maar ze stond zowiezo achter dusja.
Verloren had ze toch wel.

grz
Ze kan dan wel wegglijden, maar zolang geen ander lichaamsdeel de grond raakt dan haar voeten is de techniek reglementair toegepast.

Peter0711
16-11-2010, 08:54
Het is gewoon een ongelukkige situatie,kan begrijpen dat het zo niet leuk verliezen is,maar regels zijn regels..

johnmixfight
16-11-2010, 09:15
peter,


Wat maakt jou op dit moment dat anders als haar?

het is anders dan haar.....


Ik begrijp de intentie van je post niet helemaal,wat mij betreft is dat net iets onsportiever als de reaktie van de vechter in kwestie.

het is onsportiever dan de reactie.....

blazin.arr0w::::
16-11-2010, 09:53
Gewoon een pech geval. En zo'n reactie komt natuurlijk na de teleurstelling. Ze zal ongetwijfeld ondertussen al weer hard aan het trainen zijn. M.a.w. niet zo miauwen :)

Wat erger is, het schokkende niveau Engels ;)

PinPoint
16-11-2010, 10:24
peter,



het is anders dan haar.....



het is onsportiever dan de reactie.....


Jij gaad het zo drukt kreigen op miksfeit......laat dit soort post achter wegen zeg. Het is zo makkelijk om dit te doen en het voegt niets toe aan het topic.

payap
16-11-2010, 11:02
In ieder geval is er voor elke promotor nu een mooi rematch te plaatsen van een partij die aardig beladen zal zijn tussen beide dames.

johnmixfight
16-11-2010, 13:47
Het is zo makkelijk om dit te doen en het voegt niets toe aan het topic.

wat is zo makkelijk ? Nederlands ? blijkbaar niet.....

BiCkOnE
16-11-2010, 14:19
In ieder geval is er voor elke promotor nu een mooi rematch te plaatsen van een partij die aardig beladen zal zijn tussen beide dames.
X2!

B3 lik3 M3
16-11-2010, 15:18
Ontopic johnmixfight, de taalpurist hang je maar over de pm uit..

Dragon Tail
16-11-2010, 17:13
peter,



het is anders dan haar.....



het is onsportiever dan de reactie.....

het is trouwens ... anders dan ZIJ (is),
maar dit terzijde,

Ik vraag me af of die regel aan het einde van dat clipje over ' het niet knieen naar het hoofd als je het hoofd vast hebt' hier toepasbaar is.
Dan zou het strafbaar zijn geweest, of wordt dat daarmee niet bedoeld?

smike
16-11-2010, 18:07
[QUOTE=johnmixfight;973869]peter,
het is anders dan haar.....
QUOTE]

Even serieus, het is anders dan ZIJ en niet haar...

Een off-topic reactie geven en dan ook nog eens fout verbeteren, misschien kan je het beter bij lezen alleen op dit forum houden.

Wat betreft de partij: ik wil er geen oordeel over geven, ik vind dat er zo spoedig mogelijk een rematch moet komen, ik kijk er al naar uit!

Garcia
16-11-2010, 18:15
Topic titel had wat mij betreft anders gemogen. Daarnaast vind ik het nogal apart dat je speciaal om iemand af te branden een account aanmaakt om dit te kunnen posten.

payap
16-11-2010, 18:17
Ik vraag me af of die regel aan het einde van dat clipje over ' het niet knieen naar het hoofd als je het hoofd vast hebt' hier toepasbaar is.
Dan zou het strafbaar zijn geweest, of wordt dat daarmee niet bedoeld?

Vreemd is dat het verboden zou zijn want het is een muaythai partij. Als het bovenstaande verboden is kan je het echt geen muaythai meer noemen.

payap
16-11-2010, 18:21
Van de WFCA site:


3. Geoorloofde en ongeoorloofde technieken / handelingen

Toegestaan (om punten te scoren):

- Stoten met de vuist naar : hoofd (front en zijkant), borst, zijkant lichaam en buik.

- Trappen met de voet naar : hoofd (front en zijkant), nek, borst,onderarm, zijkant lichaam en buik.

- Trappen met het scheenbeen naar : binnen en buitenkant dijbeen (zgn. lowkicks), hoofd, nek, borst, onderarm, zijkant lichaam, buik (zgn. round kicks).

- Knietechnieken naar : borst, zijkant lichaam, buik en benen.

- In de A Klasse zijn knietechnieken naar het hoofd toegestaan.


Niet toegestaan:

- Kopstoten

- Elleboog technieken

- Alle technieken naar het kruis

- Clinchen in de onderrug

- Beenveeg techniek / lage judoworpen / heupworpen

- Het slaan of stoten met open en/of binnenkant van de handschoen.

- Slaan, stoten of trappen na het commando “BREAK” of “STOP” van de ringrechter.

- Slaan, stoten of trappen wanneer iemand buiten de touwen is.

- Doorvechten als iemand op de grond ligt ( wanneer deze met meer dan alleen zijn voeten contact met de mat heeft).

- Bijten, spugen of krabben. Onsportief gedrag. Het gevecht opzettelijk ontlopen.

- Te laag inkomen met het hoofd.

- Simuleren te laag geraakt te zijn.

- Het niet opvolgen van instructies van de ringrechter.

Wanneer een deelnemer een van de hierboven genoemde handelingen verricht zal de ringrechter een vermaning geven

Bij herhaling of een grove overtreding zal hij een Openbare Waarschuwing (O.W.) geven.

Ivor
16-11-2010, 18:30
Sportief of niet, het meissie heeft net een partij verloren voor een Europese titel en ze is teleur gesteld, mag dat ?
Net of iedereen zijn hele leven alleen maar positief gedrag vertoont.
Ik denk dat als Linda de wedstrijd terug kijkt ook wel beseft dat ze weinig in te brengen had.
Maar nee lekker op slakken zout leggen, voegt veel toe.

lopez86
16-11-2010, 19:19
Sportief of niet, het meissie heeft net een partij verloren voor een Europese titel en ze is teleur gesteld, mag dat ?
Net of iedereen zijn hele leven alleen maar positief gedrag vertoont.
Ik denk dat als Linda de wedstrijd terug kijkt ook wel beseft dat ze weinig in te brengen had.
Maar nee lekker op slakken zout leggen, voegt veel toe.

Misschien moet er wat peper bij.

Peter0711
16-11-2010, 20:03
peter,



het is anders dan haar.....



het is onsportiever dan de reactie.....

En ik me maar druk maken dat ik "dat" schreef i.p.v "dan" :D

Ben in ieder geval blij dat je ondanks een wat bekropte manier van denken toch begrepen heb wat ik bedoel.. ;)

Wat de situatie betreft,wat kan je er nog meer over zeggen zonder dat het een storm in een glas water wordt.

Dragon Tail
16-11-2010, 21:58
Vreemd is dat het verboden zou zijn want het is een muaythai partij. Als het bovenstaande verboden is kan je het echt geen muaythai meer noemen.

Waarschijnlijk is het een oude 'kickboksregel', want in de huidige thaiboksregels van de WFCA staat daar klaarblijkelijk niets meer over in.

Mbolt
16-11-2010, 22:20
Ze moet de "are you a fighter" speech krijgen van dana white :D

johnmixfight
16-11-2010, 22:20
En ik me maar druk maken dat ik "dat" schreef i.p.v "dan" :D

Ben in ieder geval blij dat je ondanks een wat bekropte manier van denken toch begrepen heb wat ik bedoel.. ;)

Wat de situatie betreft,wat kan je er nog meer over zeggen zonder dat het een storm in een glas water wordt.

gelukkig neemt niet iedereen alles zo serieus :lol:

ik denk dat ze gewoon baalt van haar verlies ( wie zou er niet van balen ? ) en dan vooral de manier waarop..... maar dat kan ook mijn bekrompen manier van denken zijn hoor, voordat iedereen weer voor zijn klit gebokst is ;)

kv
16-11-2010, 23:40
Van de WFCA site:


3. Geoorloofde en ongeoorloofde technieken / handelingen

Toegestaan (om punten te scoren):

- Stoten met de vuist naar : hoofd (front en zijkant), borst, zijkant lichaam en buik.

- Trappen met de voet naar : hoofd (front en zijkant), nek, borst,onderarm, zijkant lichaam en buik.

- Trappen met het scheenbeen naar : binnen en buitenkant dijbeen (zgn. lowkicks), hoofd, nek, borst, onderarm, zijkant lichaam, buik (zgn. round kicks).

- Knietechnieken naar : borst, zijkant lichaam, buik en benen.

- In de A Klasse zijn knietechnieken naar het hoofd toegestaan.


Niet toegestaan:

- Kopstoten

- Elleboog technieken

- Alle technieken naar het kruis

- Clinchen in de onderrug

- Beenveeg techniek / lage judoworpen / heupworpen

- Het slaan of stoten met open en/of binnenkant van de handschoen.

- Slaan, stoten of trappen na het commando “BREAK” of “STOP” van de ringrechter.

- Slaan, stoten of trappen wanneer iemand buiten de touwen is.

- Doorvechten als iemand op de grond ligt ( wanneer deze met meer dan alleen zijn voeten contact met de mat heeft).

- Bijten, spugen of krabben. Onsportief gedrag. Het gevecht opzettelijk ontlopen.

- Te laag inkomen met het hoofd.

- Simuleren te laag geraakt te zijn.

- Het niet opvolgen van instructies van de ringrechter.

Wanneer een deelnemer een van de hierboven genoemde handelingen verricht zal de ringrechter een vermaning geven

Bij herhaling of een grove overtreding zal hij een Openbare Waarschuwing (O.W.) geven.

Not sure where you are citing from, or if it is complete, but this Rules for WFCA illegal blows is found here (http://www.klabo.dk/Official%20%20%20Rules%20of%20Competition.pdf):htt p://www.klabo.dk/Official%20%20%20Rules%20of%20Competition.pdf


Article 15 ILLEGAL TECHNIQUES:
1. Headbutts.
2. Elbow strikes ( except in Muay Thai style)
3. All techniques to the groin and the back of the opponent
4. All kick techniques to the joints
5. All knee strikes to the head and neck (does not apply to A-fighters)
6. Palm Heel Strikes, Slapping, Strikes with the lace side of the glove (backfist and spinning backfist)
7. Fighting after the command ‘BREAK’ or ‘STOP’ was given by the referee, Attacking when the referee
is breaking the fighters apart.
8. Fighting when the opponent is outside the ring ropes
9. Striking opponent when he is down. An opponent is down when any part of his body other than his feet
touches the floor of the ring.
10. Spitting, Biting, Clawing
11. Unfair behaviour
12. Intentional evasion of contact
13. Coming in too low with the Head
14. Abusive language towards the referee, opponent or spectators
15. Pushing or shoving the opponent out of the ring
16. Holding your opponents head and kick / knee kick the head (does apply to A-fighters)
17. Using the ring ropes to hold the opponent or holding the ring ropes while in clinch-position
18. Intentional spitting out the mouthpiece
19. Feigning a strike to the groin
20. Failing to follow up a command of the referee
21. Pushing or shoving the opponent with both hands in his lower back
22. Grabbing or holding onto an opponents leg or foot is allowed, if whit in 3 seconds one technique
follows and the grabbing /holding stops
23. Intentionally falling on the opponent with a knee or elbow
24. Throwing judo or wrestling techniques, like the so called hip-throws, are not allowed, all throws not
performed with the hip, like throwing sideways or throwing out of balance, are allowed.
25. Swiping the opponent from clinch position (legswipe) or tackle and falling forward with opponent.
26. Holding on to the ring ropes while kicking or striking.
27. Fighting after the bell has indicated the end of the round

payap
17-11-2010, 00:57
From their website: ::-World.Full.Contact.Association-:: (http://www.wfca.info/thaiboxreglement.htm)

Only found thaiboxing rules but muaythai would even allowed at least the same or more.

But if point 16 is forbidden it wil be muaythai but forbidden to knee to head from the clinch??? Clinching and kneeing is one the powers of muaythai

kv
17-11-2010, 03:15
I have never seen a knee to the head while the head is being held in the clinch in Muay Thai. Have you?

I am not sure, but the rules I cited above seem to be the Complete WFCA international rules.

The reason for not allowing the head to be held by the WFCA are pretty clear. It sets up the possibility of a deadly blow, not the usual aim of either Western or even Thai Muay Thai.

As you can see from the comprehensive rules list, illegal act #2 explicitly makes the exception for Muay Thai:

2. Elbow strikes ( except in Muay Thai style)If rule 16 indeed was not meant for Muay Thai it would have been followed by the exact same wording.

payap
17-11-2010, 10:24
I have never seen a knee to the head while the head is being held in the clinch in Muay Thai. Have you?

????? I am really wondering if you ever have seen a muaythai fight.

Dragon Tail
17-11-2010, 11:43
????? I am really wondering if you ever have seen a muaythai fight.

Ik snap je punt, maar het gaat er in dit geval om, welke regels er gehanteerd moeten worden. Die 'engelstalige' of 'nederlandse van de WFCA site' .
En, is de Nederlandse dan wel compleet of zit er een hiaat in i.e. punt 16 in de 'engelse'?

Floris
17-11-2010, 12:08
peter,

het is anders dan haar.....



Oww, dit is zo pijnlijk. :fp:

Als je het dan al nodig vindt om iemand te verbeteren op een forum, doe het dan goed.

''anders dan ZIJ''

johnmixfight
17-11-2010, 12:13
Oww, dit is zo pijnlijk. :fp:

Als je het dan al nodig vindt om iemand te verbeteren op een forum, doe het dan goed.

''anders dan ZIJ''

anders doe je net of je zelf verzonnen hebt wat Dragon Tail al heeft gezegd......

maarrrrrrrr..... je hebt helemaal gelijk Floris, je wist het net zo goed dan Dragon Tail, misschien wel beter als hem zelfs :lol::lol: