PDA

View Full Version : Al spijt?



citrusfruit
17-11-2010, 15:27
Wederom PVV'er in opspraak. Dit brengt het rijtje op Hero Drinkman, Hernandez, Graus, Lucassen en Sharpe. Hoeveel PVV stemmers hebben hier al spijt van? :lol:

Wiseguy
17-11-2010, 15:33
PVV is een grote grap. Klagen dat zoveel marokkanen in aanraking komen met justitie terwijl het percentage van PVV'ers dat in aanraking is gekomen met justitie hoger ligt.
Het is geen democratische partij dus Wilders kan doen en laten wat hij wil zonder dat andere instemming hebben.

Ben benieuwd hoeveel PVV aanhangers zullen reageren.

Leventdepevent
17-11-2010, 16:06
wat een idioten daar pvv...partij voor Vollediggestoorden

dirk5
17-11-2010, 16:21
politiek = poppenkast

Facade
17-11-2010, 18:01
Sowieso is het wel komisch dat Wilders zich voordoet als de sterke man die de veiligheid in Nederland wel weer even recht zal zetten, maar als er heibel is in z'n eigen partij is ie te slap om er tegenop te treden...

Edit: Overigens doet D66 wel weer vreselijk irritant door nou meteen hierom weer een spoeddebat aan te vragen. De politiek heeft al enorm gezichtsverlies geleden o.a. doordat vorige regeringsperiode om iedere scheet een spoeddebat werd aangevraagd. Er is behoefte aan rust in de tent en niet dit geouwehoer om niks de hele tijd...

citrusfruit
17-11-2010, 18:09
Ook gek dat zulke lui überhaupt in de kamer zitten. Als je zelfs maar voor de klas wil staan heb je al een verklaring van goed gedrag nodig

Marchant
17-11-2010, 18:13
http://teapacks.files.wordpress.com/2010/07/propaganda.jpg

Linkse propeganda , wat kan mij het nu schelen of iemand 20jaar geleden met een spike schoen heeft geslagen of niet!
Waar zijn ze bij links zo bang voor? het linkse kabinet heeft 12 jaar geregeerd en dat ging kut.
laat nu een ander eens regeren!
Wordt het kabinet van nu afgeschoten op belachelijke ideeën en plannen dan zeg ik schiet ze maar af!
maar om nu te gaan zoeken of een lid van het kabinet 20 jaar geleden iets heeft gedaan om zo te proberen het kabinet te laten vallen en zelf weer aan de macht te komen vindt ik laf en achterbaks!!

en dat was ook precies wat ik van de regering de afgelopen 12jaar vond, laf en achterbaks.

citrusfruit
17-11-2010, 18:18
PVV zit niet in het kabinet. Bovendien was Wilders zelf ook altijd haantje de voorste als iemand van een andere partij "een verleden" had. Moet je je eens voorstellen wat er was gebeurt als de PVV nog iets meer stemmen had gehad. Dan waren die lui nu misschien wel ministers geweest. Een alcoholist, een oplichter en een stel opgefokte jongetjes die hun handen niet thuis kunnen houden. Die hadden serieuze zaken als pensioenleeftijd, zorg en onderwijs moeten regelen.....

Marchant
17-11-2010, 18:28
PVV zit niet in het kabinet. Bovendien was Wilders zelf ook altijd haantje de voorste als iemand van een andere partij "een verleden" had. Moet je je eens voorstellen wat er was gebeurt als de PVV nog iets meer stemmen had gehad. Dan waren die lui nu misschien wel ministers geweest. Een alcoholist, een oplichter en een stel opgefokte jongetjes die hun handen niet thuis kunnen houden. Die hadden serieuze zaken als pensioenleeftijd, zorg en onderwijs moeten regelen.....


Want dat hebben die brave burgers de afgelopen 12 jaar zo goed gedaan!!
pensioen leeftijd : dankzij hun nu 67
zorg : betaal je je scheel aan na afschaffing ziekenfonds
onderwijs : Met de invoering van het CGO alleen maar slechter geworden

en idd niet in het kabinet(gedoogsteun) maar je kan het kabinet er wel op laten vallen.
en dat wordt nu geprobeerd

citrusfruit
17-11-2010, 18:41
En jij denkt serieus dat het samengeraapte zooitje (want daar begint het nu echt op te lijken) met degelijke oplossingen was gekomen? Is het je wel eens opgevallen dat Wilders alleen maar weet hoe het allemaal niet moet. Noem mij eens een aantal oplossingen voor problemen die hij er daadwerkelijk door heeft gekregen. Nul. Dat komt omdat hij zelf ook heel goed weet dat hij niet in het kabinet kan, omdat hij er niet de mensen voor heeft. Welke deskundigen heeft hij op het gebied van financiën, infrastructuur, economie, zorg, onderwijs etc?



idd niet in het kabinet(gedoogsteun) maar je kan het kabinet er wel op laten vallen.
Want dat hebben die brave burgers de afgelopen 12 jaar zo goed gedaan!!
Je kan het kabinet er inderdaad op laten vallen, dat kun je flauw noemen maar zo werkt politiek. Als iemand in de ring continu zijn dekking laat zakken, dan ga je toch ook eens lekker uit halen? Wilders geeft zijn collega/concurrent politici hier een open kans om hem ergens op te pakken. Had hij allemaal kunnen voorkomen door zijn mensen beter uit te zoeken.

ARMENIA
17-11-2010, 19:19
PVV is een grote grap. Klagen dat zoveel marokkanen in aanraking komen met justitie terwijl het percentage van PVV'ers dat in aanraking is gekomen met justitie hoger ligt.

;)

Eric468
17-11-2010, 19:21
Want dat hebben die brave burgers de afgelopen 12 jaar zo goed gedaan!!
pensioen leeftijd : dankzij hun nu 67
zorg : betaal je je scheel aan na afschaffing ziekenfonds
onderwijs : Met de invoering van het CGO alleen maar slechter geworden

en idd niet in het kabinet(gedoogsteun) maar je kan het kabinet er wel op laten vallen.
en dat wordt nu geprobeerd

Het is wel heel kort door de bocht om de politiek de schuld van alles te geven.
Pensioenleeftijd gaat over ter wereld omhoog, dat kan je dus niet op NL politici afschuiven.

Facade
17-11-2010, 19:26
Het lijkt me praktisch onmogelijk om een kabinet hierop te laten vallen... bovendien heeft Rutte een week geleden al gezegd dat hij zich niet bemoeit met interne problematiek binnen een partij. Waren dit nou ministers geweest hadden we alweer naar de stembussen gemoeten, dat is wel weer zo.

@citrus: Marchant heeft wel een punt vind ik. Ongeacht waar je op gestemd heb, moet de regering de kans gegeven worden om te regeren en op inhoud beoordeeld te worden. De vergelijking die je maakt met een ring is tegenwoordig treffend, maar er wordt wel wat te veel doorgeslagen hierin de laatste tijd. De functie van regering EN tweede kamer blijft om het land te besturen als hoogste wetgevende macht. Het winnen van de verkiezingen moet het middel zijn om het land (in een coalitie) te kunnen besturen. Tegenwoordig lijkt het echter erop dat men een week na de vorige verkiezingen alweer bezig is met de volgende (provinciale staten maart 2011) en of dit het land ten goede komt, maakt blijkbaar niet uit. Wat je zoal zegt in de kamer is een middel om de verkiezingen te winnen en als je eenmaal bovenop de berg zit, probeert iedere andere partij je er als een bezetene af te schoppen of het land er nou bij gebaat is of niet.... Nu is dit bijna onvermijdelijk bij een Kamer waarin zoveel partijen plaatsnemen, maar enige terughoudendheid lijkt mij zeker in deze tijden van crisis op z'n plaats.

Mickey
17-11-2010, 21:27
Want dat hebben die brave burgers de afgelopen 12 jaar zo goed gedaan!!
pensioen leeftijd : dankzij hun nu 67
zorg : betaal je je scheel aan na afschaffing ziekenfonds
onderwijs : Met de invoering van het CGO alleen maar slechter geworden

en idd niet in het kabinet(gedoogsteun) maar je kan het kabinet er wel op laten vallen.
en dat wordt nu geprobeerd

Snap je het echt niet? Of heb je gewoon geen zin om tot je 67ste te werken?

Pensioenleeftijd: Door de hedendaagse medische wetenschap is je levensverwachting met ca. 20 jaar toegenomen t.o.z 20 jaar terug. Dit betekent dus dat mensen ouder worden. Dat betekent dus logischerwijs dat ze ook langer een bijdrage moeten leveren aan de economie om e.e.a. betaalbaar te houden. Dat noemt men voortschrijdend inzicht. Nederland vergrijst. Wat is je oplossing voor dit probleem? Ik durf de stelling wel aan dat de pensioenleeftijd verhogen een goeie eerste stap is. Ik zou er niet van opkijken als wij straks tot onze 70ste moeten werken.. Wij hebben oprecht een kans om een aantal bijzonder boeiende medische doorbraken mee te maken die er zo nog eens 10 jaar bovenop kunnen gooien. En dan druk ik me conservatief uit. Mensen die dit punt aanvallen hebben het niet gesnapt.

Zorgstelsel: Ik heb veel te maken met de zorgbranche vanuit mijn werk en ik weet wel iets over de kosten die gemoeid gaan met zorg. Het is een bijzonder prijzige aangelegenheid die nu grotendeels door de verzekeringen wordt gedragen. Het kon simpelweg niet langer uit. Dit is ook gerelateerd aan het punt hierboven: indien je bevolking gemiddeld ouder wordt zullen de kosten toenemen. Wederom: Hoe zou je dit zelf willen aanvliegen? Er zullen keuzes gemaakt moeten worden.

PVV kon voor mij direct inpakken toen men begon over: We moeten de gulden in ere herstellen..
Seriously?

citrusfruit
17-11-2010, 23:03
Ongeacht waar je op gestemd heb, moet de regering de kans gegeven worden om te regeren en op inhoud beoordeeld te worden.@ Facade

In grote lijnen ben ik het helemaal met je eens. In deze tijden van crisis is iedereen gebaat bij zo min mogelijk politiek gehakketak. Echter voor deze verkiezingen was het ook al crisis en toen stond clowntje peroxide voor het minste of geringste met een motie klaar. Nu blijkt dat hij zelf in zee is gegaan met lui die toch niet de minste dingen hebben geflikt. Persoonlijk vind ik dat politici boven elke twijfel verheven moeten zijn. Willen we stabiliteit dan is het toch zeer belangrijk dat er vertrouwen is in de politiek.

Ikzelf heb geen enkel vertrouwen in een losgeslagen sergeant die zijn buurt terroriseert (vind het ook een schande dat hij ons leger zo te kakken zet), een tweede man (Brinkman) die toegeeft een drankprobleem te hebben en een gladjakker die onze samenleving verrijkt met websites als zaadsnol.nl, omakutjes.nl en dergelijke. Hernandez die iemand een kopstoot geeft, oké, wij waren daar allemaal niet bij en ik kan me situaties voorstellen dat ik er ook een zou uitdelen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker voor stabiliteit en een frisse wind door Nederland. Al ben ik zelf niet rechts, als dit is wat het volk wil, laat het dan zo zijn. Maar dit kabinet is afhankelijk van de steun van een partij waarbij aan het ene na het andere lid een luchtje blijkt te zitten.

Het kan nu niet zo zijn, dat links nu voor instabiliteit zorgt. De PVV heeft zelf geweren en munitie uitgedeeld en vervolgens een konijnenpak aangetrokken.

Mickey
18-11-2010, 08:19
De problemen lossen zichzelf op : PVV'er James Sharpe levert Kamerzetel in | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/politiek/2381657/pvver-james-sharpe-levert-kamerzetel-in.html)
Sharpe pakt zn biezen.

Khanom Thom
18-11-2010, 08:49
LPF deja-fu..?

Facade
18-11-2010, 15:49
@Citrus, natuurlijk is het begrijpelijk dat er nu bovenop gesprongen wordt door concurrerende partijen.
Ik vind het alleen geen toeval dat de opmars van Wilders gepaard ging met politiek gestuntel aan alle kanten, denk bijvoorbeeld aan het vallen van het laatste kabinet Balkenende door Afghanistan. Het is een a, b, c-tje dat mensen op zoek gaan naar een 'sterke leider' op het moment dat men vertrouwen verliest in het systeem. Wilders met z'n met dik hout zaagt men planken ideeën past hierin, ook al laat hij nu dan zien dat hij iets minder doortastend is dan hij voordeed. Mensen willen echter dat het land bestuurd wordt en een richting heeft.

Vooral de gevestigde orde (door Wilders aanhangers links genoemd) mag zich onderhand wel eens gaan afvragen hoe we in deze situatie zijn beland en waarom dit nu al voor de tweede keer voorkomt in de Nederlandse politiek. Het heeft met vertrouwen te maken en het schaden daarvan door te leuteren over bijzaken en het continu onderuit proberen te schoppen van elkaar. Dit leidt ertoe dat mensen het idee hebben dat de politiek niet hun werk goed doet en niet de maatschappelijke problemen behandelt die zij dagelijks ervaren en dat is natuurlijk dodelijk.

citrusfruit
18-11-2010, 16:11
@Facade.

Je hebt gelijk, ik probeer ook helemaal niets goed te praten (maar vind het wel dolkomisch dat Wilders nu zelf op zijn bek gaat). Ik weet zelf ook niet wat de oplossing zou zijn. Een mogelijke oplossing zou zijn om met minder partijen verder te gaan, maar dan ontstaat dat beeld weer van de gevestigde orde. Zolang er zoveel partijen zijn zullen ze altijd elkaar aanvallen om er zelf beter van te worden. Dit is een lastige kwestie, maar de PVV moet hierin zeker niet andere partijen de schuld gaan geven van hun eigen selectieprocedure.

ArjanV
18-11-2010, 16:12
Zeer zeker geen spijt...

Je moet mijns inziens een 2e kamerlid beoordelen op hoe hij/zij zijn werk verricht....nu weet ik wel dat wij hier allemaal van onbesproken gedrag zijn... waar hebben we het in vredesnaam over?

En wat betreft dat bewijs van goed gedrag...dat kijkt volgens mij alleen naar de laatste 4 jaren....ik heb er zelf in ieder geval nog verschillende keren gewoon een gekregen...

citrusfruit
18-11-2010, 16:48
Als sporters al een voorbeeldfunctie hebben, dan hebben politici dat zeker. Ik vind het brein achter omakutjes.nl niet per sé een goed voorbeeld

ARMENIA
18-11-2010, 19:06
dit hoor ik nu voor het eerst. dus een vooraanstaand persoon van de pvv heeft een website opgericht wat heet omakutjes.nl heet? en een website genaamd zaadsnol?

en jullie stemmen op zo'n partij?

citrusfruit
18-11-2010, 19:25
Dat wisten ze toen natuurlijk nog niet. Maar die kerel (James Sharpe) is dezelfde die met die spikeschoen heeft getikt. Ook is dat bedrijf dat die websites oprichtte in Hongarije beboet omdat ze een datingsite hadden waarvan de vrouwen die erop stonden niet beschikbaar waren.

Met die website heeft hij trouwens niet de wet overtreden, alleen fatsoensnormen