PDA

View Full Version : Toppartij in Lumpini voortijdig beëindigd



Djani
17-11-2010, 19:55
2 november vocht Nong-O Sit Or (de kampioen van Lumpini @ 130lbs) tegen Petchboonchu F.A. Group (de nummer 3 van de 135lbs klasse van Lumpini) in Lumpini Stadium en het was kort maar krachtig.
Nong-O is een zeer technische vechter met uitstekende timing en feints, terwijl Petchboonchu een lange vechter is die zijn brood verdient in de clinch d.m.v knieën en ellebogen.
Clinchvechters zijn standaard een moeilijke match up voor technische vechters. Zowel Petchboonchu als Nong-O behoort momenteel tot de top van Thailand. Voor de liefhebbers van Muay Thai zijn match ups als deze altijd aan te raden.

Nong-O Sit Or (rood)
Petchboonchu F.A. Group (blauw)

http://www.youtube.com/watch?v=1XLBTmOYzyA&feature=player_embedded

lopez86
17-11-2010, 20:18
Toppartij met top clinchwerk.
Kan daar echt van genieten.

Hendy
17-11-2010, 20:19
Damn!! hele vette KO.. en die snelheid van die gast??

Thanks Djani!

Mister T.
17-11-2010, 20:32
Thanks ! mooi om te zien wat een snelheid!

Kemal
17-11-2010, 20:46
hele lekkere ko dit!

Djani
17-11-2010, 21:17
Toppartij met top clinchwerk.
Kan daar echt van genieten.

Het was zeker smooth clinchwerk. Clinchen is ook een kunst. Als een vechter het goed kan dan kijk ik er graag naar want het gaat dan meestal ook gepaard met harde knieen, ellebogen en worpen. Ik vind het jammer dat we dat hier in Nederland niet zien.

Irishrover
17-11-2010, 23:15
Ok Djani, dit is officieel mijn debuut als kijker van Thaise wedstrijden haha.

In ronde 1 gaf diegene in rode broekje al een opstoot, daar lag de opening. In de 3e ronde maakte hij het goed af met weer een opstoot gepaard met een combo.

Moet zeggen dat het erg leuk is om zo een wedstrijd te zien, je zit er helemaal in, je probeert zelf ook en beetje uit te rekenen hoe beide kunnen winnen of verliezen omdat het tempo op het begin laag ligt, ze tasten meer af & proberen de zwaktes stap voor stap te ontdekken, dus heb je als kijker meer tijd om ''mee te doen''.

Maar die in blauwe broekje deed niet zo veel, terwijl hij meer met zijn reach kon doen, sowieso kon hij toch hem van zich afhouden ?

payap
18-11-2010, 08:53
Thanx Djani,

het betere werk. Nong-O is een schitterende vechter. Petchboonchu is niet mijn stijl.

Nong-O vecht nu op 7 december tegen Saenchai om de WMC wereldtitel en de Lumpinee titel

tonyjas
18-11-2010, 11:22
nong-O wint van saenchai

Richelieu
18-11-2010, 12:43
Vette pot, Nong-O is absoluut goed!

payap
18-11-2010, 12:46
nong-O wint van saenchai

Zou een stunt zijn want de laatste kerenheeft hij verloren van saenchai en meen zelfs op KO. Vreemde is dat Nong-O wel steeds Petchboonchu KO slaat waar Saenchai het vaak moeilijk mee heeft.

Maar Nong-O is een schitterende vechter met actie.

Djani
18-11-2010, 23:32
nong-O wint van saenchai

Nong-O heeft wel eens van Saenchai gewonnen geloof ik, op punten. Maar dit is wat Saenchai met hem deed afgelopen mei:

http://www.youtube.com/watch?v=E3fsL7Rlts8

Djani
18-11-2010, 23:34
Zou een stunt zijn want de laatste kerenheeft hij verloren van saenchai en meen zelfs op KO. Vreemde is dat Nong-O wel steeds Petchboonchu KO slaat waar Saenchai het vaak moeilijk mee heeft.

Maar Nong-O is een schitterende vechter met actie.

Ik denk dat Petchboonchu's lengte in combinatie met zijn stijl daar een grote rol in speelt.

Vraag me trouwens af hoe oud Nong-O is. Petchboonchu is nog maar 19 of inmiddels 20 jaar jong. Ik ga Nong-O iig zeker in de gaten houden.
Lerdsila Chumpairtour is trouwens ook een vechter die weinig mensen kennen maar echt spectaculair vecht. Hijs een oude trainingspartner van Saenchai.

Djani
18-11-2010, 23:47
Ok Djani, dit is officieel mijn debuut als kijker van Thaise wedstrijden haha.

In ronde 1 gaf diegene in rode broekje al een opstoot, daar lag de opening. In de 3e ronde maakte hij het goed af met weer een opstoot gepaard met een combo.

Moet zeggen dat het erg leuk is om zo een wedstrijd te zien, je zit er helemaal in, je probeert zelf ook en beetje uit te rekenen hoe beide kunnen winnen of verliezen omdat het tempo op het begin laag ligt, ze tasten meer af & proberen de zwaktes stap voor stap te ontdekken, dus heb je als kijker meer tijd om ''mee te doen''.

Maar die in blauwe broekje deed niet zo veel, terwijl hij meer met zijn reach kon doen, sowieso kon hij toch hem van zich afhouden ?

Ahahah way to go mate!!

Het is wel belangrijk om te weten dat de eerste en tweede ronde minder meetellen omdat het in de ogen van de judges belangrijker is om sterk te eindigen en de wedstrijd dus in zijn geheel wordt beoordeeld op voornamelijk controle (dat heeft een vechter dus niet als hij een paar keer op de grond gegooid wordt vanuit de clinch) en schade (bijv. harde trappen, rechtdoorgaand gegeven knieen. Geen jabs dus). En doordat het tempo lager ligt kan je wel op de details gaan letten idd. De vijf rondes laten ook meer ruimte voor strategie. Thaise vechters trappen bijvoorbeeld zo vaak tegen je dekking aan dat in de laatste 1 of 2 rondes je armen wat meer zakken.

Die blauwe (Petchboonchu) die wil het liefst alleen maar clinchen, alleen Nong-O wist genoeg afstand te bewaren. Er zijn ook genoeg saaie partijen, soms als de uitslag al onofficieel bekend is bij de vechters dan kappen ze er halverwege de 5e ronde mee om elkaar blessures te besparen en dan wordt het een staarwedstrijd. Maar de match ups als deze zijn het altijd waard om te kijken simpelweg omdat het op dat gewicht het hoogste niveau ter wereld is.